abonnement Unibet Coolblue
pi_68586187
Wat is Tinnitus?

Tinnitus, oorsuizen of fantoomgeluid is het horen van sis-, fluit-, brom- of pieptonen in één of beide oren. De waarneming wordt door de lijder gedaan maar niet door anderen (95%). Het waargenomen geluid kan zo luid zijn dat het horen wordt belemmerd. De naam komt van het Latijnse Tinnitus Aurium, wat 'gerinkel in de oren' betekent. Een in de uitgaanswereld gebruikte term is piepstress.

Laatste posts :
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 11:19 schreef junkiexp het volgende:
Ha, een tinnitus topic !
Ik heb er ook al een jaar of 3 last van.
Nou ja, last niet echt maar ik als ik me er op concerteer, of net voordat ik naar bed ga hoor ik het.
Ik probeer altijd lekker veel omgevingsgeluid om me heen te hebben.
Ik woon bv aan een drukke straat , en ik het altijd wel een raam open staand zodat de eventuele piep overstemt wordt.

Waar ik wel echt last van heb is Hyperacusis, dit heb ik ook sinds 3 jaar, maar sinds 2 maanden pas echt weer last van, het is bij mij met tussenpozen.
Bestek op een bord, piepende trams, ambulance's en huilende baby's zijn echt killing dan.
Vooral als je moe bent, en je bent ergens waar veel geluid is kan het erg irritant zijn.
De ergste momenten zijn als je na een avondje stappen met wat biertjes op wil gaan slapen.
Dan zit je net in de fase dat je bijna in slaap valt, en dan opeens een onverwacht geluid, de kerkklok die slaat bijvoorbeeld .

Maargoed, ik kijk de Hyperacusis wel even aan maar als het niet minder wordt toch maar eens naar de dokter.
In rustige omgevingen zoals op mijn werk, en dan icm moeheid heb ik er toch best wel veel last van als de er een plots een telefoon afgaat.
En ik kan me daardoor moeilijk concetreren op belangrijke zaken.
Maar ik kan bijvoorbeeld wel weer op Koninginnedag de hele avond bij muziek staan en lol hebben.
Afleiding is dus zeker wel iets wat werkt !!!!
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 11:31 schreef DanseMacabre het volgende:
Hyperacusis lijkt me zo erg.
Mijn tinnitus is er altijd in ruis vorm. Als ik bijvoorbeeld muziek luister en ik zet dat af. Dan klinkt het ineens keihard.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zaterdag 2 mei 2009 @ 12:11:53 #2
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68587047
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 11:19 schreef junkiexp het volgende:
Ha, een tinnitus topic !
Ik heb er ook al een jaar of 3 last van.
Nou ja, last niet echt maar ik als ik me er op concerteer, of net voordat ik naar bed ga hoor ik het.
Ik probeer altijd lekker veel omgevingsgeluid om me heen te hebben.
Ik woon bv aan een drukke straat , en ik het altijd wel een raam open staand zodat de eventuele piep overstemt wordt.

Waar ik wel echt last van heb is Hyperacusis, dit heb ik ook sinds 3 jaar, maar sinds 2 maanden pas echt weer last van, het is bij mij met tussenpozen.
Bestek op een bord, piepende trams, ambulance's en huilende baby's zijn echt killing dan.
Vooral als je moe bent, en je bent ergens waar veel geluid is kan het erg irritant zijn.
zo herkenbaar Ik heb het alleen (jammer genoeg) niet in vlagen, maar vrijwel altijd. Pannen in de kast zetten, bestek op een bord, honden die blaffen, een trein die remt/langs raast, jankende kids, schreeuwende kids, tv met harde tonen

Dan klapt alles echt dicht in ene, en dan komen er toch een partij steken in mn oren My gawd.

Moet Maandag 11 mei voor het eerst naar de audicien in het UMCG. Ben benieuwd. Heb een 3 u durende afspraak, en op 20 mei ook nog een keer.

Ik stond gisteren avond op het balkon... en toen viel me opeens op dat ik niet eens dingen zo heel goed meer hoor in stilte omdat het zo erg overstemt wordt. Terwijl het voorheen wel redelijk ging. Dat betekend dus dat dat kutding harder is
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 2 mei 2009 @ 12:13:36 #3
229352 Baasvaak.
I who have nothing
pi_68587085
Ik blijf er gewoon mee leven, denk er echt nooit meer bij na en heb me er maar bij neer gelegd
I've known for many years that I would turn to rust
I find a reason for another breath
Before my return to dust
I become one with science and mathematic and the rising of the sun
  zaterdag 2 mei 2009 @ 12:22:40 #4
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68587304
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 12:13 schreef Baasvaak. het volgende:
Ik blijf er gewoon mee leven, denk er echt nooit meer bij na en heb me er maar bij neer gelegd
ja same here. Alhoewel het wel een uitkomst zou zijn als de KNO arts me doppen voorschrijft.

Het is nou niet dat het mn leven beheerst ofzo. Maar bij sommige dingen is het gewoon heel lastig.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 2 mei 2009 @ 16:17:25 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_68592277
Terugvindpiep
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_68592654
Kun je tinnitus meten of aantonen met een (gehoor)test?
  zaterdag 2 mei 2009 @ 17:23:01 #7
250425 troellie
Et in arcadia ego
pi_68593943
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 16:33 schreef Hanneke1983 het volgende:
Kun je tinnitus meten of aantonen met een (gehoor)test?
Bij mijn weten niet. Ze kunnen alleen meten of je gehoor aangetast is, maar niet het niveau van je "piep" Daar zijn andere tests voor nodig. Maar ik hoor graag of dat nog zo is, mijn info is van 5 jaar terug
I go from one extreme to another....
pi_68599536
Tinnitus is Vervelende Piep. Of zoiets. TVP dus.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_68606529
@junkiexp: Misschien een tip om ook het woord 'oorsuizen' in de topictitel te vemelden? Het schijnt dat die term bij 7x meer mensen bekend is dan 'tinnitus'. Ook ik wist het in eerste instantie niet, en dacht aanvankelijk dat het één of andere vieze ziekte was


Mijn gepiep begon vandaag zeer rustig (was meer een gesuis), totdat ik ergens las dat er binnen 6-8 weken na het ontstaan van T. nog een grote kans is op herstel, als er binnen die tijd wordt begonnen met behandeling. Met name hyperbare zuurstoftherapie wordt hierbij genoemd. Maar verdere informatie hierover is weer vaag of tegenstrijdig. Is er misschien hier iemand die er iets zinnigs over kan vertellen?
  zondag 3 mei 2009 @ 00:22:22 #10
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68608491
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 23:08 schreef Polleeder het volgende:
@junkiexp: Misschien een tip om ook het woord 'oorsuizen' in de topictitel te vemelden? Het schijnt dat die term bij 7x meer mensen bekend is dan 'tinnitus'. Ook ik wist het in eerste instantie niet, en dacht aanvankelijk dat het één of andere vieze ziekte was
Een arts in het ziekenhuis en zijn assistente (geen KNO) vroegen zich ook al af wat tinnitus was
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_68609134
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 17:23 schreef troellie het volgende:
Bij mijn weten niet. Ze kunnen alleen meten of je gehoor aangetast is, maar niet het niveau van je "piep" Daar zijn andere tests voor nodig. Maar ik hoor graag of dat nog zo is, mijn info is van 5 jaar terug
Er is recent promotie-onderzoek gedaan door Hilke Bartels over de relatie tussen hersen(over)activiteit en T. Met een scan kan die overactiviteit aangetoond worden:
quote:
Overactieve hersenen
Lang werd aangenomen dat de oorzaak van tinnitus in het gehoororgaan zelf lag. Inmiddels is duidelijk dat de hersenen verantwoordelijk zijn: overactieve hersendelen in het gehoorgebied geven continu signalen af die het “fantoomgeluid” veroorzaken. Die overactiviteit ontstaat meestal na gehoorverlies. Maar ook lawaai (oorsuizen na concert- of discotheekbezoek), een ontsteking in of operatie aan het gehoororgaan, en kaak- of nekproblemen kunnen de klachten veroorzaken. Met behulp van de beeldvormende technieken PET en fMRI bracht Bartels overactiviteit van de betrokken hersendelen in kaart. Hiermee bevestigt zij bestaande theorievorming over de aandoening.
En zo ziet het er dan uit

Ik ben eigenlijk best te spreken over dit inzicht, want ik ervaar het ook zo. Ik heb geen geluiden in m'n oren, die zijn zo rustig als wat, en ik kan ook geheel geen verslechtering of andere onregelmatigheid aan m'n gehoor bemerken. Ook met deze test heb ik geen enkel probleem. Het 'geluid' zit bij mij overduidelijk ergens in m'n hersens, een soort dolby-surround, hard of zacht, maar bijna altijd op de voorgrond.
Het is ook niet echt een geluid, maar meer een gevoel, alsof m'n hersens op hol geslagen zijn, zeg maar. Vergelijk het met zenuwpijn in een kies, maar dan in de hersens (en gelukkig zonder de pijn ). Dus een soort van whiiiiiiieeeew, dat binnen een seconde kan opkomen, en ook plotseling weer (kort) weg kan zijn. klinkt iemand dit bekend in de oren? (huuh huuh )

En ook de manier waarop ik het gekregen heb kan ik maar niet over uit: Tijdens het lezen over tinnitus kwam die piep in m'n hoofd, dat lijkt toch niks meer met m'n oren te maken hebben, maar eerder met geflipte hersens
pi_68609142
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:22 schreef Qwea het volgende:
Een arts in het ziekenhuis en zijn assistente (geen KNO) vroegen zich ook al af wat tinnitus was
Tja, al die ziektes lijken ook zo op elkaar
  zondag 3 mei 2009 @ 10:10:52 #13
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68611984
quote:
Op zondag 3 mei 2009 00:56 schreef Polleeder het volgende:

[..]

Er is recent promotie-onderzoek gedaan door Hilke Bartels over de relatie tussen hersen(over)activiteit en T. Met een scan kan die overactiviteit aangetoond worden:
[..]

En zo ziet het er dan uit

Ik ben eigenlijk best te spreken over dit inzicht, want ik ervaar het ook zo. Ik heb geen geluiden in m'n oren, die zijn zo rustig als wat, en ik kan ook geheel geen verslechtering of andere onregelmatigheid aan m'n gehoor bemerken. Ook met deze test heb ik geen enkel probleem. Het 'geluid' zit bij mij overduidelijk ergens in m'n hersens, een soort dolby-surround, hard of zacht, maar bijna altijd op de voorgrond.
Het is ook niet echt een geluid, maar meer een gevoel, alsof m'n hersens op hol geslagen zijn, zeg maar. Vergelijk het met zenuwpijn in een kies, maar dan in de hersens (en gelukkig zonder de pijn ). Dus een soort van whiiiiiiieeeew, dat binnen een seconde kan opkomen, en ook plotseling weer (kort) weg kan zijn. klinkt iemand dit bekend in de oren? (huuh huuh )

En ook de manier waarop ik het gekregen heb kan ik maar niet over uit: Tijdens het lezen over tinnitus kwam die piep in m'n hoofd, dat lijkt toch niks meer met m'n oren te maken hebben, maar eerder met geflipte hersens
Ik heb geloof ik de 11de een afspraak met o.a hilke...

Die test zegt trouwens niks. Die is bij mij ook gewoon goed, terwijl ik wel degelijke sommige dingen soms niet of slecht hoor.

Hele hoge piepen die een ander dan weer niet waarneemt, hoor ik wel

[ Bericht 6% gewijzigd door Qwea op 03-05-2009 10:16:31 ]
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_68613345
Met mijn gehoor is ook zeker niks mis.
Ik woon op 5 hoog, maar als het raam openstaat kan ik iemand die zijn fiets op straat van het slot haalt, al horen, om zomaar iets te noemen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  zondag 3 mei 2009 @ 12:33:57 #15
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_68614773
Wie heeft er trouwens ook oordoppen op maat, en wat zijn de ervaringen?

Ik heb die tegenwoordig altijd in als ik naar een feestje ga of op een plek ben met hard geluid. Maar ik moet zeggen dat ik het best irritant vind. Ze dempen erg goed, waardoor ik me eigenlijk een beetje geïsoleerd voel.
De ruis hoor je erg hard en als ik in een groep sta, dan kan ik gesprekken niet volgen. Het volume van de gesprekken is net allemaal te zacht. Alleen 1 op 1 dus, dan hoor je de ander erg goed (omdat muziek op de achtergrond is).. Maar mezelf hoor ik ook erg hard praten, waardoor het voelt alsof ik sta te schreeuwen. Alleen dan blijk ik dus te fluisteren, waardoor ik voor me gevoel erg hard moet praten en aan het einde van de avond schor ben. Ik raak er iig niet echt van in een feeststemming..

Geen oordoppen is geen optie natuurlijk en sinds die oordoppen merk ik pas hoe achterlijk hard muziek overal staat. De dagen erna is, ondanks de oordoppen, de piep trouwens wel harder aanwezig. Maar goed, moet je nagaan hoe hard het zou zijn zonder oordoppen.. Het is dat het moet, maar die oordoppen vind ik niet echt ideaal
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_68631518
tvp
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
pi_68662888
Goed nieuws mensen! Om 8 uur hebben we 2 minuten stilte. Nou, ik ben benieuwd
  maandag 4 mei 2009 @ 18:20:16 #18
229352 Baasvaak.
I who have nothing
pi_68663406
Ik heb standaard oordoppen voor tijdens het uitgaan Qarinx. Gebruik ze altijd, bij het uitgaan, festivals en concerten. Zelfs al loop ik even langs harde muziek buiten, bij bijvoorbeeld koninginnedag in Amsterdam. Jammer dat ik er te laat ben achter gekomen dat mijn horen beschermen misschien wel een handig idee zou zijn. Maar nu geef ik andere mensen wel het advies zich ook te laten beschermen.
I've known for many years that I would turn to rust
I find a reason for another breath
Before my return to dust
I become one with science and mathematic and the rising of the sun
  maandag 4 mei 2009 @ 23:32:41 #19
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_68676078
quote:
Op maandag 4 mei 2009 18:20 schreef Baasvaak. het volgende:
Ik heb standaard oordoppen voor tijdens het uitgaan Qarinx. Gebruik ze altijd, bij het uitgaan, festivals en concerten. Zelfs al loop ik even langs harde muziek buiten, bij bijvoorbeeld koninginnedag in Amsterdam. Jammer dat ik er te laat ben achter gekomen dat mijn horen beschermen misschien wel een handig idee zou zijn. Maar nu geef ik andere mensen wel het advies zich ook te laten beschermen.
Hoi, ja het advies geef ik anderen ook ja. Maar ik ben nog steeds niet heel handig met die oordoppen. Ik voel me een beetje beperkt en krijg niet alles meer goed mee.

Ik merk nu trouwens dat als ik een paar uur gewerkt heb achter de pc en geconcentreerd bezig ben, de ruis na een paar uur harder is. Echt irritant.

Ik overweeg trouwens om acupunctuur te gaan proberen. Zijn er mensen die dat al geprobeerd hebben, en met welk resultaat?
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_68678673
Vandaag een goede dag gehad, eigenlijk nauwelijks last.
Ik merk dat als ik slecht geslapen heb, of erg moe ben (eigenlijk hetzelfde ) dat ik veel
meer last heb.
Ervaren jullie dit ook zo ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  dinsdag 5 mei 2009 @ 01:45:38 #21
195039 Armoed
Cunning linguist
pi_68679675
Zijn er bij Tinnitus andere bijwerkingen of effecten op lange termijn, buiten het bekende gepiep/gerinkel? Maw is het gevaarlijk? Of is het net zoiets als aarswormpjes - vervelend maar niet echt schadelijk?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Well, I can take you far away, with my mind
  dinsdag 5 mei 2009 @ 11:06:48 #22
250425 troellie
Et in arcadia ego
pi_68684946
Tuurlijk komen er bijwerkingen voor. Denk maar eens aan het psychische effect wat het heeft als je altijd maar herrie in je oor/hoofd hebt..kun je het een beetje voorstellen Veel mensen met tinnitus lopen hier tegen aan.
I go from one extreme to another....
pi_68686649
Ik zou geen associatie willen leggen tussen tinnitus en aarswormpjes. .

(tvp)
  dinsdag 5 mei 2009 @ 12:05:06 #24
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_68687233
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 01:45 schreef Armoed het volgende:
Zijn er bij Tinnitus andere bijwerkingen of effecten op lange termijn, buiten het bekende gepiep/gerinkel? Maw is het gevaarlijk? Of is het net zoiets als aarswormpjes - vervelend maar niet echt schadelijk?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 5 mei 2009 @ 12:09:45 #25
229352 Baasvaak.
I who have nothing
pi_68687355
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 01:45 schreef Armoed het volgende:
Zijn er bij Tinnitus andere bijwerkingen of effecten op lange termijn, buiten het bekende gepiep/gerinkel? Maw is het gevaarlijk? Of is het net zoiets als aarswormpjes - vervelend maar niet echt schadelijk?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ligt er maar net aan hoe je met de piep(en) omgaat. Ik heb het geaccepteerd, maar neem maar van mij aan dat er ook genoeg mensen met tinnitus zijn die depressie of suicidiaal zijn.
I've known for many years that I would turn to rust
I find a reason for another breath
Before my return to dust
I become one with science and mathematic and the rising of the sun
pi_68687543
Ik heb ook niet echt bijwerkingen, maar ik kan me voorstellen dat mensen er best psychisch last van kunnen hebben.
Maar je moet het kunnen accepteren.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_68701268
TVPiep.

Ik kan er soms ook flink chaggerijnig van worden als ik me bedenk dat het nooit meer weg gaat.
pi_68701782
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 18:36 schreef DanseMacabre het volgende:
TVPiep.

Ik kan er soms ook flink chaggerijnig van worden als ik me bedenk dat het nooit meer weg gaat.
Jij bent inderdaad nog best een jonkie en moet er nog een stuk langer mee dan ik. Maar hoe ouder je wordt hoe makkelijker je er mee om kunt gaan. .
  dinsdag 5 mei 2009 @ 18:56:33 #29
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68701910
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 18:36 schreef DanseMacabre het volgende:
TVPiep.

Ik kan er soms ook flink chaggerijnig van worden als ik me bedenk dat het nooit meer weg gaat.
ooh neuh, dat heb ik niet. Ik heb het nu een jaar of 2 ofzo, denk ik. Dus vanaf mn 18de? En ik heb me er al wel bij neergelegd. Alhoewel het soms wel gewoon idd erg kut is. Die piep is nog niet eens het allerergste, maar gewoon die overgevoeligheid van mn oren

Als de piep niet toeneemt, is er best mee te leven... Ik hoop maar dattie niet erger wordt. Ik vind hem nu soms al echt hard:')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_68702034
Ik heb 'm sinds maart vorig jaar. En ook een constante druk op m'n oren, een soort lichte oorpijn.
Soms zou ik het wel helemaal stil willen hebben. Ik kan er op zich prima mee leven maar soms..
  dinsdag 5 mei 2009 @ 19:01:04 #31
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68702073
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 18:59 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik heb 'm sinds maart vorig jaar. En ook een constante druk op m'n oren, een soort lichte oorpijn.
Soms zou ik het wel helemaal stil willen hebben. Ik kan er op zich prima mee leven maar soms..
ik blijf het in bed lastig vinden. Of bij een boek lezen *pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep*



Ik heb geen druk op mn oren (gelukkig)
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_68702108
In bed, als ik wil slapen.
Het klinkt bij mij een beetje alsof je een schelp tegen je oor zou houden.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 21:14:41 #33
229352 Baasvaak.
I who have nothing
pi_68707245
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 18:52 schreef DeepChord het volgende:

[..]

Jij bent inderdaad nog best een jonkie en moet er nog een stuk langer mee dan ik. Maar hoe ouder je wordt hoe makkelijker je er mee om kunt gaan. .
Ik geloof dat steeds meer jongeren tinnitus hebben (ipods, uitgaan en niet op het gehoor letten)? Ik dacht dat zowel Qwea en ik 19 jaar zijn, en ik heb het nu toch al 2-3 jaar.
I've known for many years that I would turn to rust
I find a reason for another breath
Before my return to dust
I become one with science and mathematic and the rising of the sun
pi_68707558
Ik ben 20, ik let wel op m'n gehoor. Muziek nooit te hard etc..
Totdat ik vorig jaar met een nogal dominante vriendin naar een concert ging. Ik wilde niet bij de boxen staan want ik wist dat het slecht voor m'n oren was. Maar we gingen toch vooraan staan want ze had er toch voor betaald?
  dinsdag 5 mei 2009 @ 22:40:55 #35
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68711043
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 21:14 schreef Baasvaak. het volgende:

[..]

Ik geloof dat steeds meer jongeren tinnitus hebben (ipods, uitgaan en niet op het gehoor letten)? Ik dacht dat zowel Qwea en ik 19 jaar zijn, en ik heb het nu toch al 2-3 jaar.
ik ben 20
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  dinsdag 5 mei 2009 @ 22:41:37 #36
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68711073
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 21:23 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik ben 20, ik let wel op m'n gehoor. Muziek nooit te hard etc..
Totdat ik vorig jaar met een nogal dominante vriendin naar een concert ging. Ik wilde niet bij de boxen staan want ik wist dat het slecht voor m'n oren was. Maar we gingen toch vooraan staan want ze had er toch voor betaald?
dan had ze maar mooi alleen kunnen gaan staan daar
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_68711659
Je kent haar niet.
pi_68731724
Ik heb het ook sinds begin februari dit jaar in mijn rechteroor, het klinkt als een stofzuiger (oid) soms klinkt het harder bijvoorbeeld tijdens en na het sporten waarna het afneemt en als ik ga slapen. Heb ook een lange geschiedenis aan oorklachten, want sinds mijn jeugd heb ik gaatjes in mijn trommelvlies gehad, die van mijn rechteroor is nu gedicht en de linker komt nog wel. 18 mei nog afspraak bij KNO-arts om gehoortest af te nemen en wat aanvullende info te vragen.

Ben maand geleden naar een discotheek geweest zonder enige bescherming, toen ik thuis was had ik een stevige hoge piep, ik kon amper slapen toen, 's ochtends was het weg maar in de loop van de dag kwam het terug maar wel minder hard, en sinds een week geleden is dat weg en hoor ik mijn normale ruis.

Ik raad mensen aan om party-plugs te kopen die maar een tientje kosten en goed werken, heb ze zelf ook en na het stappen heb ik weinig last van mijn ruis tot de volgende ochtend dan.
The dead ball specialist!
  maandag 11 mei 2009 @ 19:12:17 #39
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68914481
zoooo. Geweest bij het umcg.

Blijkt dat hun hetzelfde onderzoek uitvoeren als in Antwerpen waar (geloof ik) Henk-B naar toe gaat.

Eerst had ik een gesprek met een maatschappelijk werker. Hartstikke leuke meid. Kwam er op neer, hoe je je er psychisch onder de tinnitus voelt.Nou, dat zat allemaal wel snor bij mij.

Toen een gehoor test. Ik heb gehoor verlies voor hoge tonen. Die neem ik dus minder goed waar. Het verhaal van mn hyperaccusius vertelt, en dat moet je dus niet gaan "beschermen" . De pijn is kut, maar voor je oren kan het verder geen kwaad. Hoe meer je het gaat afschermen, hoe minder je er aan went, hoe erger het wordt.

Toen de KNO arts die me heeft uitgecheckt. Bloedruk goed, oren goed, neus goed en keel ook goed. Ze heeft nog even met haar stethoscoop gekeken of mn piep ook door haar (in zeer zeldzame gevallen) waar te nemen valt, maar dat was niet het geval.

Ze gaat eens kijken of ze dure (300 euri ofzo 250 zoiets) aangepaste oordoppen kan voorschrijven, en dan moet ik die indienen bij de verzekeraar om te kijken of het vergoedt wordt. Voornamelijk voor hard lawaai.

Nou ja, 20 mei heb ik het eind gesprek en hoor ik of er eventueel wat aan te doen is. Genezen worden kan het NIET. Maar misschien medicijnen, of weet ik het. En wie weet ben ik wel proefpersoon voor een wetenschappelijk onderzoek.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_68921950
Goed nieuws Qwea, goed dat je zo serieus geholpen wordt.
Ik hoor wel eens andere verhalen over dat je niet serieus wordt genomen met dergelijke klachten.....
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_68924164
Donderdag een gehoortest gehad, heb moeite met verstaan van mensen. Leuke test, dat is pas dolby surround met al die speakers rondom je! Ze gooien een ruis in de kamer en dan moet jij zinnen herhalen. uitslag: Links 30db verlies ten opzichte van rechts waardoor je hersenen de linkerkant gaan negeren dus je eingelijk alleen met rechts nog hoort.

Nu dus een brief gehad voor de verzekeraar van de arts ivm moeite met communiceren ( hé, wat? Pardon, wat zeg je?)? daar ik ook rechts verlies heb, maar je moet 35db verlies hebben aan je goede oor!! wil je in aanmerking komen voor een gehoorapp. Wel heb ik dan veel minder last van de ruis volgens hem, ruis zit ook links, omdat ik dan weer beter hoor. En heb ik dan ook geen last meer van het gevoel dat er een prop in mijn oor zit wat dan weer schijnt te komen door het gehoorverlies.

Moet met die brief naar een winkel, dan eentje "op proef" nemen, en de resulataten van de test samen met de brief van de arts, en de geraamde kosten voor een app. laten opsturen naar de verzekeraar door de winkelier. En dan maar afwachten of ik een vergoeding krijg.
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
  woensdag 13 mei 2009 @ 19:20:22 #42
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68988594
ooh crap Ik liep net met mn hond buiten, en ik loop vrijwel langs een huis, (achterthuis) waar ze opeens een drilboor ofzo aanzetten. Kolere. Ik hoor gelijk links enkel nog een harde piep en een pijn dat het deed

fuck zeg.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 13 mei 2009 @ 19:20:47 #43
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68988609
quote:
Op maandag 11 mei 2009 23:26 schreef Funksoldier het volgende:
Donderdag een gehoortest gehad, heb moeite met verstaan van mensen. Leuke test, dat is pas dolby surround met al die speakers rondom je! Ze gooien een ruis in de kamer en dan moet jij zinnen herhalen. uitslag: Links 30db verlies ten opzichte van rechts waardoor je hersenen de linkerkant gaan negeren dus je eingelijk alleen met rechts nog hoort.

Nu dus een brief gehad voor de verzekeraar van de arts ivm moeite met communiceren ( hé, wat? Pardon, wat zeg je?)? daar ik ook rechts verlies heb, maar je moet 35db verlies hebben aan je goede oor!! wil je in aanmerking komen voor een gehoorapp. Wel heb ik dan veel minder last van de ruis volgens hem, ruis zit ook links, omdat ik dan weer beter hoor. En heb ik dan ook geen last meer van het gevoel dat er een prop in mijn oor zit wat dan weer schijnt te komen door het gehoorverlies.

Moet met die brief naar een winkel, dan eentje "op proef" nemen, en de resulataten van de test samen met de brief van de arts, en de geraamde kosten voor een app. laten opsturen naar de verzekeraar door de winkelier. En dan maar afwachten of ik een vergoeding krijg.
Ben benieuwd. Heb ik met mn oordoppen. Welke winkel ga je?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 13 mei 2009 @ 20:40:10 #44
229352 Baasvaak.
I who have nothing
pi_68991935
quote:
Op maandag 11 mei 2009 19:12 schreef Qwea het volgende:

Het verhaal van mn hyperaccusius vertelt, en dat moet je dus niet gaan "beschermen" . De pijn is kut, maar voor je oren kan het verder geen kwaad. Hoe meer je het gaat afschermen, hoe minder je er aan went, hoe erger het wordt.

Je bedoeld soms overgevoelig voor geluid (dus pijn bij het neerzetten van borden etc.) als je moe bent?

Zo ja, dan is het fijn om te horen dat het verder niet kwaad kan, want ik ken het ook.
I've known for many years that I would turn to rust
I find a reason for another breath
Before my return to dust
I become one with science and mathematic and the rising of the sun
  woensdag 13 mei 2009 @ 20:44:57 #45
251438 Mertofzo
ffffffffffffuuuuuuuuuuuuuuuuuu
pi_68992169
hmm, ik heb af en toe er last van omdat mijn oor verstopt zit (buis van eustachius) maar ik heb meestal de suizen aan de andere kant van me oor en soms de oor waar de buis verstopt is, is dat normaal? ( kut hooikoorts )
pi_68992224
Ik heb ook een harde piep in mijn oren (feesten,dj-en etc) al 10 jaar inmiddels.
En ja ik ben er eigenlijk wel aan gewend...soms is het natuurlijk best irritant als ik in bed lig en ik heb een vermoeiende dag achter de rug met stress...dan is die piep nog harder. Maar dan zet ik een muziekje op.
Heb enkel glas op mijn slaapkamer en er rijden auto's langs mijn huis en die hoor ik best goed...dat leidt ook af.
Heftig idee is het wel dat ik er nooit meer vanaf ga komen (daar ga ik wel vanuit..) maar wat kun je doen behalve accepteren?
Ik draai nog steeds plaatjes...soms nog wel te hard (ben namelijk ook nog een beetje doof) maar kan gewoon niet zonder. Thuis doe ik mijn oordoppen niet in.
Op feestjes draag ik uiteraard gehoorbescherming.
Minimum for the maximum
pi_68993338
Vandaag een apparaatje op proef gekregen. Er ging een wereld voor me open! Ik ben gewend om links geen geluid meer te horen maar alleen ruis. En dan nu al die geluiden! En dan staat hij nog niet goed afgesteld, volgens hem om eerst te wennen, staat nu op half ofzo. Volgende week terug en dan wordt hij op het juiste nivo gezet.

Ow en de ruis is nu veel minder doordat ik weer geluiden hoor!!!
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
  woensdag 13 mei 2009 @ 21:44:06 #48
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68994970
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 20:40 schreef Baasvaak. het volgende:

[..]

Je bedoeld soms overgevoelig voor geluid (dus pijn bij het neerzetten van borden etc.) als je moe bent?

Zo ja, dan is het fijn om te horen dat het verder niet kwaad kan, want ik ken het ook.
Niet alleen als ik moe ben. Als ik moe ben dan sneller, maar ook gewoon soms als ik fit ben.

Heb nog steeds links een partij druk op mn oren + flinke piep van die drilboor. Zelfs typen is nu voor dat oor lichtelijk irritant

Alleen volgens haar moest je dus niet normale geluiden gaan afschermen. Dan wordt je er alleen NOG gevoeliger voor. Bedoeling is dat je er weer langzaam aan went, en dat je hersenen de geluiden niet meer als "extreem" opvatten.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 13 mei 2009 @ 21:46:16 #49
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68995068
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 20:46 schreef MagneticNorth het volgende:
Ik heb ook een harde piep in mijn oren (feesten,dj-en etc) al 10 jaar inmiddels.
En ja ik ben er eigenlijk wel aan gewend...soms is het natuurlijk best irritant als ik in bed lig en ik heb een vermoeiende dag achter de rug met stress...dan is die piep nog harder. Maar dan zet ik een muziekje op.
Heb enkel glas op mijn slaapkamer en er rijden auto's langs mijn huis en die hoor ik best goed...dat leidt ook af.
Heftig idee is het wel dat ik er nooit meer vanaf ga komen (daar ga ik wel vanuit..) maar wat kun je doen behalve accepteren?
Ik draai nog steeds plaatjes...soms nog wel te hard (ben namelijk ook nog een beetje doof) maar kan gewoon niet zonder. Thuis doe ik mijn oordoppen niet in.
Op feestjes draag ik uiteraard gehoorbescherming.
Er is niks aan te doen, dus je zult het moeten accepteren. Ik vind het trouwens wel oerdom dat je thuis geen bescherming draagt bij het draaien.

Mijn vriend is ook dj en produceert ook. Godsamme, als hij bezig is met zn koptelefoon op, kan ik het als ik op de wc zit of langsloop duidelijk horen. Ik heb hem tig keer gewaarschuwd, maar niet luisteren he totdat hij tinnitus krijgt. Wedden dat hij had gewenst dat hij naar me had geluisterd
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 13 mei 2009 @ 21:47:15 #50
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68995112
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 21:08 schreef Funksoldier het volgende:
Vandaag een apparaatje op proef gekregen. Er ging een wereld voor me open! Ik ben gewend om links geen geluid meer te horen maar alleen ruis. En dan nu al die geluiden! En dan staat hij nog niet goed afgesteld, volgens hem om eerst te wennen, staat nu op half ofzo. Volgende week terug en dan wordt hij op het juiste nivo gezet.

Ow en de ruis is nu veel minder doordat ik weer geluiden hoor!!!
tof!

lijkt me idd best een openbaring, opeens weer wat met dat oor kunnen horen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_69016324
ff terug geweest, hij fluctueerde, progje voor omgevingsgeluid uitgezet, dat filtert hij weg misschien daardoor de fluctuaties. En toch iets harder laten zetten. Heerlijk, weer van stereo en dolby geluiden kunnen genieten!!!
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
pi_69033832
Maar hebben jullie Qwea en Funksoldier ook pijn bij harde geluiden? Jullie hebben dus ook gehoorverlies door tinnitus?

Ik hoor ruis en soms een piep in mijn rechteroor maar niet heel hard, merk niet dat mijn gehoor achteruit gaat en pijn heb ik nooit ook bij harde geluidenen niet, maandag weer naar KNO-arts gehoortest doen en dan kijken we wat het is.

Mijn vader heeft het ook in zijn linkeroor, heb ik niet eens geweten totdat ik zei dat ik het ook had En de gedachte dat het nooit weg kan gaan is inderdaad soms eng maarja, Somethings are just ment to be volgens een Engelse voetbalcommentator
The dead ball specialist!
pi_69039230
Nee ik heb geen gehoorverlies door de tinnitus, maar heb Tinnitus door chronische ooronstekingen en een gaatje in trommelvlies die gedicht moest worden en mede daardoor ook gehoorverlies. Mijn trommelvlies heeft de afgelopen 30 jaar heel wat te verduren gehad, en daardoor heb ik dus tinnitus en gehoorverlies.

Ik heb geen "pijn" bij harde geluiden, maar soms als mensen praten, of bepaalde geluiden dan lijkt het wel alsof er iemand op mijn trommelvlies staat te rammelen, een brommend geluid. Kan er maar geen vinger op leggen wat het is, want het gebeurd bv als mijn vriendin praat, maar vaak ook weer niet. Heel vreemd.
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
  donderdag 14 mei 2009 @ 23:43:06 #54
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_69040772
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 23:14 schreef Funksoldier het volgende:
Ik heb geen "pijn" bij harde geluiden, maar soms als mensen praten, of bepaalde geluiden dan lijkt het wel alsof er iemand op mijn trommelvlies staat te rammelen, een brommend geluid. Kan er maar geen vinger op leggen wat het is, want het gebeurd bv als mijn vriendin praat, maar vaak ook weer niet. Heel vreemd.
Dat is ook echt een spiertje. Dit beschermt normaal tegen hard geluid, maar het kan ook hyperactief zijn en reageren op geluid. tensor tympani syndroom.

Heb ik ook, eigenlijk alleen bij vrouwen in mijn rechteroor Best irritant als je in een vergadering links van een kakelende vrouw zit...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_69041254
inderdaad, alleen bij vrouwen...

Aha, dus dat is het. Weer wat geleerd...
… pardon me 4 livin', but this is MY world 2!
  donderdag 14 mei 2009 @ 23:56:43 #56
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_69041328
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 21:57 schreef MervinMinky het volgende:
Maar hebben jullie Qwea en Funksoldier ook pijn bij harde geluiden? Jullie hebben dus ook gehoorverlies door tinnitus?

Ik hoor ruis en soms een piep in mijn rechteroor maar niet heel hard, merk niet dat mijn gehoor achteruit gaat en pijn heb ik nooit ook bij harde geluidenen niet, maandag weer naar KNO-arts gehoortest doen en dan kijken we wat het is.

Mijn vader heeft het ook in zijn linkeroor, heb ik niet eens geweten totdat ik zei dat ik het ook had En de gedachte dat het nooit weg kan gaan is inderdaad soms eng maarja, Somethings are just ment to be volgens een Engelse voetbalcommentator
Ik heb pijn bij harde/veel geluiden. Het legen van een glascontainer, een lokaal met veel pratende mensen, een brommer zonder demper, een sirene....Dan kan ik echt door de grond gaan en word misselijk van de pijn in mijn oren. Aan de ene kant heb ik dus een scherp gehoor, aan de andere kant wel 40% gehoorverlies, maar dat is voor bepaalde tonen.

Toen ik net het nieuwe topic zag over tinnitus hoorde ik meteen mijn piep/brom/zoem/fluit weer extreem hard.....
  donderdag 14 mei 2009 @ 23:58:34 #57
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_69041398
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 23:43 schreef eleusis het volgende:

[..]

Dat is ook echt een spiertje. Dit beschermt normaal tegen hard geluid, maar het kan ook hyperactief zijn en reageren op geluid. tensor tympani syndroom.

Heb ik ook, eigenlijk alleen bij vrouwen in mijn rechteroor Best irritant als je in een vergadering links van een kakelende vrouw zit...
Vrouwen hebben een hogere stem, dus het ligt aan de hoogte van de geluidsfrequentie. Ik heb dat in beide oren; bij hoge tonen.
  vrijdag 15 mei 2009 @ 00:14:07 #58
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_69041922
Vandaag trouwens van twee vrienden gehoord dat ze ook tinnitus hebben. Eentje heel mild, de ander gaat naar het tinnitusteam @ Erasmus MC.

Het wordt echt de ziekte van deze generatie...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_69045492
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 23:14 schreef Funksoldier het volgende:
Nee ik heb geen gehoorverlies door de tinnitus, maar heb Tinnitus door chronische ooronstekingen en een gaatje in trommelvlies die gedicht moest worden en mede daardoor ook gehoorverlies. Mijn trommelvlies heeft de afgelopen 30 jaar heel wat te verduren gehad, en daardoor heb ik dus tinnitus en gehoorverlies.

Ik heb geen "pijn" bij harde geluiden, maar soms als mensen praten, of bepaalde geluiden dan lijkt het wel alsof er iemand op mijn trommelvlies staat te rammelen, een brommend geluid. Kan er maar geen vinger op leggen wat het is, want het gebeurd bv als mijn vriendin praat, maar vaak ook weer niet. Heel vreemd.
Ik heb ook vanaf geboorte gaatjes in mijn trommelvlies gehad, die aan de rechterkant is gedicht vorig jaar, links wordt in oktober hopelijk gedicht, vaak ontstekingen gehad in mijn 20-jarige leven maar tot nu toe geen tinnitus, wel raar dat het juist in de rechteroor is begonnen terwijl die eigenlijk 'gezonder' is dan links.

Ik zeg het tegen al mijn vrienden en kennissen, draag oordopjes bij feesten, concerten enz. maar niemand luistert wat tja dan zie je niet 'stoer' uit of je hoort het muziek niet goed, totdat je dit zelf krijgt en gaat janken om terug in de tijd te gaan
The dead ball specialist!
  vrijdag 15 mei 2009 @ 09:33:13 #60
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_69046186
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 21:57 schreef MervinMinky het volgende:
Maar hebben jullie Qwea en Funksoldier ook pijn bij harde geluiden? Jullie hebben dus ook gehoorverlies door tinnitus?

Ik hoor ruis en soms een piep in mijn rechteroor maar niet heel hard, merk niet dat mijn gehoor achteruit gaat en pijn heb ik nooit ook bij harde geluidenen niet, maandag weer naar KNO-arts gehoortest doen en dan kijken we wat het is.

Mijn vader heeft het ook in zijn linkeroor, heb ik niet eens geweten totdat ik zei dat ik het ook had En de gedachte dat het nooit weg kan gaan is inderdaad soms eng maarja, Somethings are just ment to be volgens een Engelse voetbalcommentator
ik heb idd gehoorverlies door tinnitus. Met name voor hoge tonen. En idd, pijn bij harde geluiden.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_69408781
Gehoorverlies dóór tinnitus? Je bedoelt dat de piep echt het omgevingsgeluid overstemt? Ik vraag me al een tijdje af of het geen zich zelf versterkend proces is. Dat je oren constant gebukt gaan onder ruis/piep en ze daarom sneller slijten. Zou dat kunnen?
  dinsdag 26 mei 2009 @ 13:53:22 #62
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_69416614
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 09:20 schreef Conversatie het volgende:
Gehoorverlies dóór tinnitus? Je bedoelt dat de piep echt het omgevingsgeluid overstemt? Ik vraag me al een tijdje af of het geen zich zelf versterkend proces is. Dat je oren constant gebukt gaan onder ruis/piep en ze daarom sneller slijten. Zou dat kunnen?
Ja. De hoge tonen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_69417154
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 13:53 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja. De hoge tonen
Ah kut man, dat wist ik niet..
Is dat echt heel erg? Nu hoor ik alles nog wel gewoon aardig maar met een ruis erdoor heen (de tinnitus). Het is toch niet zo dat ik over 50 jaar opeens nauwelijks meer wat hoor of gewoon een gare waas aan geluid. ?
  dinsdag 26 mei 2009 @ 14:19:14 #64
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_69417517
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 14:09 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Ah kut man, dat wist ik niet..
Is dat echt heel erg? Nu hoor ik alles nog wel gewoon aardig maar met een ruis erdoor heen (de tinnitus). Het is toch niet zo dat ik over 50 jaar opeens nauwelijks meer wat hoor of gewoon een gare waas aan geluid. ?
Neuh.

Tinnitus heeft geen fysieke gevolgen. Het is puur de naam voor het symptoom. Het treedt vaak op samen met gehoorschade, maar is daar niet een oorzaak van.

Maar over 50 jaar zal je vast slechter horen dan nu, dat hoort er een beetje bij met de geluidsniveaus in deze maatschappij. Of je bent dood, dan hoor je ook geen reet.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_69423413
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 14:19 schreef eleusis het volgende:

[..]

Neuh.

Tinnitus heeft geen fysieke gevolgen. Het is puur de naam voor het symptoom. Het treedt vaak op samen met gehoorschade, maar is daar niet een oorzaak van.

Maar over 50 jaar zal je vast slechter horen dan nu, dat hoort er een beetje bij met de geluidsniveaus in deze maatschappij. Of je bent dood, dan hoor je ook geen reet.
Edit: Oke gelukkig :

[ Bericht 5% gewijzigd door Conversatie op 26-05-2009 17:28:00 ]
  dinsdag 26 mei 2009 @ 17:56:28 #66
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_69424859
quote:
Op dinsdag 26 mei 2009 14:09 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Ah kut man, dat wist ik niet..
Is dat echt heel erg? Nu hoor ik alles nog wel gewoon aardig maar met een ruis erdoor heen (de tinnitus). Het is toch niet zo dat ik over 50 jaar opeens nauwelijks meer wat hoor of gewoon een gare waas aan geluid. ?
Neuh. Wat de poster onder je zegt.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_69550506
Ik merk dat er de laatste tijd steeds meer over te doen is in de media, althans in het AD (wat ik lees). Ik heb de afgelopen 2 weken zeker 4 berichten over tinnitus/gehoorschade in de krant zien staan. Dit weekend staat er in de weekendbijlage AD Diagnose zelfs een heel artikel (2 pagina's) over tinnitus. Hadden ze wel eens eerder mee mogen komen.

* Conversatie wist niet eens dat je behalve doof worden ook een blijvende piep/suis in je oren kon krijgen door te hard geluid.

Natuurlijk vind bijna heel Nederland het 'betutteling' mja

[ Bericht 5% gewijzigd door Conversatie op 30-05-2009 12:50:36 ]
pi_69556368
Vraagje, wat gebruiken jullie als bescherming voor harde geluiden in bijvoorbeeld discotheken en concerten enz? Ik heb zelf die PartyPlugs en werken heel fijn en kosten maar een tientje zoals eerder gezegd in dit topic.

Ga gelukkig niet heel vaak uit, niet echt voor mij maar het is wel handig omdat het écht helpt aangezien volume niet normaal hoog staat in disco's en kroegen tegenwoordig, niet normaal meer
The dead ball specialist!
pi_69574001
Ik heb op maat gemaakte oordoppen van Schoonenberg.

Ik vroeg me trouwens af, of dat stamceltherapie niet gehoorschade/tinnitus kan doen verdwijnen. Ik weet er helemaal niets van af, behalve dat er héél veel ethische bezwaren zijn. Maar zou het in theorie mogelijk zijn? Iedereen zegt altijd dat schade aan het gehoor onomkeerbaar is, maar ik las dat stamcellen alle cellen behalve hersen- en zenuwcellen kunnen regenereren. Dat wil dus zeggen dat gehoorschade ook opgelost kan worden.

Misschien zeg ik nu iets heel stoms of ethisch verwerpelijks, maar ik weet er dan ook niets van af. Ik vraag me sowieso af hoe ze zoiets toe passen. Je kunt toch moeilijk een cel in iemands lichaam stoppen en wachten tot het groeit. Nja.

[ Bericht 72% gewijzigd door Conversatie op 31-05-2009 14:26:15 ]
  zondag 31 mei 2009 @ 19:20:03 #70
229352 Baasvaak.
I who have nothing
pi_69581518
Gehoorschade = zenuwcellen?
I've known for many years that I would turn to rust
I find a reason for another breath
Before my return to dust
I become one with science and mathematic and the rising of the sun
  zondag 31 mei 2009 @ 19:53:44 #71
155008 Fip
Jezus redt
pi_69582371
Tvp, een tijdje bijna geen last meer van gehad maar de piep komt weer terug, vooral voordat ik ga slapen Ik ben nog altijd te lui om een afspraak met de KNO-arts te regelen. Is het zinnig om dat toch te doen? Of kan hij alleen maar bevestigen wat ik al weet: dat ik tinnitus heb en dat het niet weggaat?

Oh en nog een vraag, ik ga liever naar de kroeg waar je elkaar kan verstaan dan naar een club; maar over een week ga ik op examenreis naar Malta en dan zal ik toch wel het een en ander aan disco's bezoeken. Is het slim om hiervoor een set goede oordopjes aan te schaffen? Ik heb hier nog wel een setje plastic/rubberen dopjes die ik ooit in België heb gekocht voor een oorontsteking. Die werken ook prima tegen (disco)lawaai maar ik weet dus niet of ze er wel voor gemaakt zijn.
  zondag 31 mei 2009 @ 20:01:32 #72
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_69582594
quote:
Op zondag 31 mei 2009 14:08 schreef Conversatie het volgende:
Ik vroeg me trouwens af, of dat stamceltherapie niet gehoorschade/tinnitus kan doen verdwijnen. Ik weet er helemaal niets van af, behalve dat er héél veel ethische bezwaren zijn. Maar zou het in theorie mogelijk zijn?
Vermoedelijk wel. Er is de afgelopen vijf jaar een hoop interessant onderzoek uitgevoerd - voornamelijk in vitro en bij dieren - dat suggereert dat we mogelijk op termijn:

- de cilia in het oor kunnen regenereren door middel van gentherapie (vogels kunnen na gehoorschade deze gehoorcellen opnieuw aanmaken; zoogdieren kunnen dat niet)
- uit stamcellen nieuwe gehoorcellen kunnen kweken.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_69585756
quote:
Op zondag 31 mei 2009 20:01 schreef eleusis het volgende:

[..]

Vermoedelijk wel. Er is de afgelopen vijf jaar een hoop interessant onderzoek uitgevoerd - voornamelijk in vitro en bij dieren - dat suggereert dat we mogelijk op termijn:

- de cilia in het oor kunnen regenereren door middel van gentherapie (vogels kunnen na gehoorschade deze gehoorcellen opnieuw aanmaken; zoogdieren kunnen dat niet)
- uit stamcellen nieuwe gehoorcellen kunnen kweken.
Wauw, dat is echt een hele mooie ontwikkeling. Ben benieuwd of het allemaal positief doorzet. Had me er nooit in verdiept, behalve dan dat ik wist dat Bush het 8 jaar heeft weten te vertragen.
  maandag 1 juni 2009 @ 12:47:47 #74
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_69599347
quote:
Op zondag 31 mei 2009 19:53 schreef Fip het volgende:
Tvp, een tijdje bijna geen last meer van gehad maar de piep komt weer terug, vooral voordat ik ga slapen Ik ben nog altijd te lui om een afspraak met de KNO-arts te regelen. Is het zinnig om dat toch te doen? Of kan hij alleen maar bevestigen wat ik al weet: dat ik tinnitus heb en dat het niet weggaat?
Ja. Maar toch maar ff doen, dat weet je het cker...
!!! Go 49-ers !!!
pi_71145347
quote:
Zelfmoord om gehoorschade ESSEN - Een 29-jarige ingenieur heeft zelfmoord gepleegd omdat hij niet meer kon leven met constant gesuis in zijn oor. Hij liep die gehoorschade op door harde muziek te luisteren.


Ads door Google
Mann verliebt machen. A-Z
30 S. Gratis Report: Anziehung & Verliebtheit bei Männern bewirken.
www.mann-erobern.de
Lerne Frauen anzusprechen
Verliere Deine Schüchternheit bei schönen Frauen- und erobere sie.
traumfrau-erfolgreich-ansprechen.de
Rechtsbijstandverzekering
Uw rechtsbijstandsverzekering online voor een zeer lage premie.
www.VerzekerVoordelig.nl
"Ik kan niet spreken want dat doet pijn aan mijn oren. Ik heb geen zin meer in het leven", schreef Dietrich Hectors In zijn afscheidsbrief, die maandag werd afgedrukt in Het Laatste Nieuws. De man uit het Belgische Essen vraagt aandacht voor het probleem dat veel jongeren hoorschade oplopen op festivals en door naar harde muziek te luisteren.

Zelf kreeg hij daardoor op zijn zestiende ongeneeslijke aandoeningen die hem permanente oorsuizingen bezorgden. Daarnaast hoorde hij geluiden die er niet waren en werd hij overgevoelig voor lawaai. In zijn brief legt hij uit dat hij niet meer met mensen kon praten en ook niet naar zijn eigen stem kon luisteren, omdat dat pijn deed aan zijn oren.

"Ik wil niet dat iemand anders hetzelfde overkomt. Zorg allemaal goed voor uw oren! Blijf weg van te hard lawaai", is zijn duidelijke boodschap. "Ik zelf, en ik alleen heb mijn oren verknald, keer op keer, ik was me nooit bewust van de gevaren."

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)rschade__.html?p=3,2
Dit is wel erg voor de arme man, oke hij heeft heel lang harde muziek geluisterd maar jezelf van kant te maken gaat wel ver, je kunt toch naar de dokter gaan en kijken voor een oplossing. Ik hoop dat heel veel mensen dit probleem zien en er iets aan doen want het is wel jammer als je tinnitus krijgt en je wist dat je het kon voorkomen...
The dead ball specialist!
  maandag 20 juli 2009 @ 14:06:09 #76
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_71148610
quote:
Op maandag 20 juli 2009 12:27 schreef MervinMinky het volgende:

[..]

Dit is wel erg voor de arme man, oke hij heeft heel lang harde muziek geluisterd maar jezelf van kant te maken gaat wel ver, je kunt toch naar de dokter gaan en kijken voor een oplossing. Ik hoop dat heel veel mensen dit probleem zien en er iets aan doen want het is wel jammer als je tinnitus krijgt en je wist dat je het kon voorkomen...
Harde shit. Ik kende hem wel van internet, hij zat ook op een mailinglist waar ik ook op zat, hij had het wel vrij erg en ook allerlei andere symptomen zoals druk, pijn op de oren etc. Alle bekende klinieken is hij wel afgelopen hoor. Jammer dat hij voor deze oplossing heeft gekozen. RIP.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 20 juli 2009 @ 19:30:05 #77
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_71157792
quote:
Op maandag 20 juli 2009 12:27 schreef MervinMinky het volgende:

[..]
je kunt toch naar de dokter gaan en kijken voor een oplossing. Ik hoop dat heel veel mensen dit probleem zien en er iets aan doen want het is wel jammer als je tinnitus krijgt en je wist dat je het kon voorkomen...
Nogal domme opmerking... Er is namelijk geen oplossing voor tinitus, zoals je in dit draadje kunt lezen. Betekent natuurlijk niet dat je het maar op moet geven...
!!! Go 49-ers !!!
pi_71158690
quote:
Op maandag 20 juli 2009 19:30 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Nogal domme opmerking... Er is namelijk geen oplossing voor tinitus, zoals je in dit draadje kunt lezen. Betekent natuurlijk niet dat je het maar op moet geven...
Ik zet mijn kaarten op stamcelonderzoek
  maandag 20 juli 2009 @ 22:55:10 #79
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_71164330
quote:
Op maandag 20 juli 2009 20:05 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Ik zet mijn kaarten op stamcelonderzoek
Van mij mag het !
!!! Go 49-ers !!!
pi_71194887
quote:
Op maandag 20 juli 2009 20:05 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Ik zet mijn kaarten op stamcelonderzoek
Ga jij nog naar Lowlands Conversatie? Ik twijfel nog, heb wel kaartje gekocht, en heb oordoppen op maat, dus denk dat met een beetje oppassen niet niet bij de boxen staan 't wel kan.. de halve dag lig je toch op 't gras naast die tenten...

Maar toch... 3 dagen 110 dB overal
pi_71200627
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 21:29 schreef jortdevries het volgende:

[..]

Ga jij nog naar Lowlands Conversatie? Ik twijfel nog, heb wel kaartje gekocht, en heb oordoppen op maat, dus denk dat met een beetje oppassen niet niet bij de boxen staan 't wel kan.. de halve dag lig je toch op 't gras naast die tenten...

Maar toch... 3 dagen 110 dB overal
Hoe weet jij dat ik vorig jaar naar Lowlands ben geweest

En nee ik ga niet, en tinnitus is een belangrijke reden. De rest gaat wel gewoon.
Vorig jaar stonden we vooraan bij We Are Scientists en toen het begon holden we weg omdat het geluid píjn deed aan oren (ik snap ook niet waarom de rest bleef staan, het geluid deed pijn, geen druk, echt een stekende pijn. En 'ons groepje' reageerden allemaal tegelijk hetzelfde->wegwezen.).

Daar komt bij dat het op Lowlands, omdat het een festival is, áltijd herrie is. Er is geen enkel rustmoment voor je oren, omdat er altijd wel ergens mensen praten, gillen, struikelen, gitaar spelen etc. Daar komt bij dat ik toch veel optredens zou willen bezoeken, en dat is gewoon niet goed voor je oren. En ook al sta ik achteraan, het blijft hard geluid. En als het niet schadelijk is, ben ik er nog te veel mee bezig om er werkelijk onbezorgd van te genieten. En dan is Lowlands een duur grapje

Ik heb ook oordopjes op maat, maar deze dempen 'maar' 15dB (110-15 is nog steeds 95 en dus schadelijk) en ik wil gewoon géén risico lopen. Ik vind het al onvergeeflijk dat ik het überhaupt heb opgelopen.
pi_71216106
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 23:55 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat ik vorig jaar naar Lowlands ben geweest

En nee ik ga niet, en tinnitus is een belangrijke reden. De rest gaat wel gewoon.
Vorig jaar stonden we vooraan bij We Are Scientists en toen het begon holden we weg omdat het geluid píjn deed aan oren (ik snap ook niet waarom de rest bleef staan, het geluid deed pijn, geen druk, echt een stekende pijn. En 'ons groepje' reageerden allemaal tegelijk hetzelfde->wegwezen.).

Daar komt bij dat het op Lowlands, omdat het een festival is, áltijd herrie is. Er is geen enkel rustmoment voor je oren, omdat er altijd wel ergens mensen praten, gillen, struikelen, gitaar spelen etc. Daar komt bij dat ik toch veel optredens zou willen bezoeken, en dat is gewoon niet goed voor je oren. En ook al sta ik achteraan, het blijft hard geluid. En als het niet schadelijk is, ben ik er nog te veel mee bezig om er werkelijk onbezorgd van te genieten. En dan is Lowlands een duur grapje

Ik heb ook oordopjes op maat, maar deze dempen 'maar' 15dB (110-15 is nog steeds 95 en dus schadelijk) en ik wil gewoon géén risico lopen. Ik vind het al onvergeeflijk dat ik het überhaupt heb opgelopen.
Dat is goed! Ik kon er zelf niet veel aan doen omdat ik al vanaf geboorte last heb van mijn oren en het niet komt door te hard geluid maar al mijn vrienden die kijken mij raar aan als ik zeg waarom ik oordopjes draag en als ik zeg dat zij ook op hun gehoor moeten letten negeren ze het, tja dan maar problemen krijgen later
The dead ball specialist!
  woensdag 22 juli 2009 @ 15:14:05 #83
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_71216217
ik moet zeggen dat ik er steeds beter mee om kan gaan Ik heb er eigenlijk zelden last van nog. Enkel als ik ' s nachts wakker wordt en bv na de wc ga, dan hoor ik hem flink.

Ik heb trouwens wel ervaren, dat als ik melatonine eet, dat mijn piep ontzettend versterkt. Dus daar blijven we maar af
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_71225253
Ik wen ook wel aan m'n tinnitus, ik heb alleen wel druk in m'n oor en kan niet tegen hard, hoog geluid. De rest kan ik eigenlijk prima verdragen.

Die man die zelfmoord heeft gepleegd is niet de enige, het komt wel vaker voor.
pi_71227052
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:38 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik wen ook wel aan m'n tinnitus, ik heb alleen wel druk in m'n oor en kan niet tegen hard, hoog geluid. De rest kan ik eigenlijk prima verdragen.
Hier hetzelfde, je leert er wel mee leven . Fijn is anders uiteraard...
pi_71228345
Ik heb het nu bijna 1.5 jaar, ik hoor de ruis ook alleen als het stil is.
  woensdag 22 juli 2009 @ 21:10:55 #87
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_71228728
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 19:38 schreef DanseMacabre het volgende:
Ik wen ook wel aan m'n tinnitus, ik heb alleen wel druk in m'n oor en kan niet tegen hard, hoog geluid. De rest kan ik eigenlijk prima verdragen.

Die man die zelfmoord heeft gepleegd is niet de enige, het komt wel vaker voor.
Druk heb ik soms, niet altijd. En als ik het heb, dan is de piep ook erger
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_71230271
Ik heb er alleen last van als ik in bed lig, maar ik heb wel soms wat rare druk op m'n oren, en soms komt er opeens een piep keihard opzetten die dan na 2 minuten weer weg is .
Zijn wel altijd even schrik momenten.

Bestek en bordengekletter ben ik geen fan van.
Ik merk wel dat als ik moet ben, de tinnitus veel sterker aanwezig is, en dat geld ook voor de hyperdinges.
Ook met een kater heb ik veel meer last.

Ik wil binnenkort een afspraak met een KNO arts, want daar ben ik nog nooit geweest.
Kan je daar rechtstreeks een afspraak maken, of krijg je een doorverwijzing van de huisarts ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_71233502
Dat wat jij beschrijft heb ik dus ook. Volgens mij moet je doorverwijzing krijgen voor een kno-arts. Ik heb bij mij op school een gehooronderzoek gehad bij de docent audiologie. Waarschijnlijk is er wat in m'n slakkenhuis beschadigd en ik schijn aangeboren gehoorverlies te hebben. ik hoor namelijk de lage tonen heel slecht en de hoge tonen juist weer heel goed, tot hele hoge frequenties.
  woensdag 22 juli 2009 @ 23:14:24 #90
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_71233620
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 21:52 schreef junkiexp het volgende:
Ik heb er alleen last van als ik in bed lig, maar ik heb wel soms wat rare druk op m'n oren, en soms komt er opeens een piep keihard opzetten die dan na 2 minuten weer weg is .
Zijn wel altijd even schrik momenten.

Bestek en bordengekletter ben ik geen fan van.
Ik merk wel dat als ik moet ben, de tinnitus veel sterker aanwezig is, en dat geld ook voor de hyperdinges.
Ook met een kater heb ik veel meer last.

Ik wil binnenkort een afspraak met een KNO arts, want daar ben ik nog nooit geweest.
Kan je daar rechtstreeks een afspraak maken, of krijg je een doorverwijzing van de huisarts ?
Heb ik ook allemaal wat je beschrijft Ik geloof dat je bij je HA moet aangeven dat je naar de KNO wil

Alleen ik heb het niet enkel als ik in bed lig. Bij mij is het heel willekeurig
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_71244327
Achja, alles went zoals heel veel dingen in het leven, ik gelukkig ook nu en zoals iedereen hier heb ik er alleen last van als ik ga slapen en als ik wakker word, maar ik hoor als ik ga slapen een andere toontje dan als ik wakker word, heel raar dat
The dead ball specialist!
pi_72276931
Zo, ben wel naar Lowlands geweest, had dan wel een perskaartje voor 1 dag, maar heb er dan wel 't maximale uitgehaald

Met mn oordoppen continu in ging 't prima, smorgens toen ik wakker werd was 't wel meer kabaal in m'n kop, maar dat trok snel weg... zal ook aan de drank e.d. gelegen hebben
pi_72277066
hmm gisteren in een kroeg geweest, geslapen, maar hoor nu nog een piep.. hoop niet dat het....
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_72320342
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 12:46 schreef littledrummergirl het volgende:
hmm gisteren in een kroeg geweest, geslapen, maar hoor nu nog een piep.. hoop niet dat het....
LDG, als je er nu nog last van hebt morgen even naar de dokter, hoe eerder je er bij bent des te beter.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_72323248
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:38 schreef junkiexp het volgende:

[..]

LDG, als je er nu nog last van hebt morgen even naar de dokter, hoe eerder je er bij bent des te beter.
Hoezo?
pi_72323893
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:49 schreef belendel het volgende:

[..]

Hoezo?
Nou ja, dat is toch met alles zo, misschien kunnen ze er nu nog wat aan doen.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_72324411
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:02 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Nou ja, dat is toch met alles zo, misschien kunnen ze er nu nog wat aan doen.
Aan tinnitus is in bijna alle gevallen niks te doen
pi_72324498
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:13 schreef belendel het volgende:

[..]

Aan tinnitus is in bijna alle gevallen niks te doen
Dat dus .
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 31 augustus 2009 @ 23:10:26 #99
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_72326974
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:13 schreef belendel het volgende:

[..]

Aan tinnitus is in bijna alle gevallen niks te doen
In welke gevallen is er wel wat aan te doen?
!!! Go 49-ers !!!
pi_72327385
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:38 schreef junkiexp het volgende:

[..]

LDG, als je er nu nog last van hebt morgen even naar de dokter, hoe eerder je er bij bent des te beter.
nu lijkt het weer over te zijn, pfff gelukkig zeg had al allemaal horrorscenario's gelezen hier
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_72327862
Nou nou, horrorscenario's... Zo erg is het ook allemaal niet hoor. Meestal is er best mee te leven. Soms is het irritant, maar meestal wel uit te houden.
Oke, er zijn uitzonderingen, maar die zijn zeldzamer dan de gevallen waar het wel te doen is.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_72329081
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 23:10 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

In welke gevallen is er wel wat aan te doen?
Kan bijvoorbeeld door oorpropjes veroorzaakt worden.
  dinsdag 1 september 2009 @ 08:14:17 #103
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_72331598
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 00:17 schreef belendel het volgende:

[..]

Kan bijvoorbeeld door oorpropjes veroorzaakt worden.
Dan is het geen tinnitus
!!! Go 49-ers !!!
pi_72333451
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 08:14 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dan is het geen tinnitus
De meest voorkomende oorzaken van tinnitus zijn:

* Afwijkingen aan het binnenoor;
* Een harde prop oorsmeer in de gehoorgang;
* Problemen met de buis van Eustachius;
* Problemen in het middenoor;
* Overgevoeligheidsreacties van zenuwen op bepaalde geneesmiddelen;
* Afwijkingen aan gehoor- en evenwichtszenuw;
* Afwijkingen aan andere zenuwbanen;
* Een klap tegen het hoofd, hersenschudding en hersenletsel;
* Afwijkingen aan gebit en kaak;
* Afwijkingen aan de eerste en tweede halswervel;
* Afwijkingen in de bloedvaten in het hoofd;
* Hoge bloeddruk;
* Samentrekkingen van spiertjes;
* Erfelijke factoren en ziekten bijvoorbeeld diabetes, multipele sclerose (MS), etc.;
* Ziekte van Ménière;
* Stress, waardoor onder andere hormonale verandering kan ontstaan;
* Plotselinge harde geluiden of langdurig lawaai, ook wanneer dit in het verleden heeft plaatsgevonden.

pi_72418921
Ik had ergens gelezen dat in Engeland het mogelijk is om doven/slechthorende mensen weer te laten horen door nieuwe trilhaartjes in het oor te plaatsen. Tinnitus ontstaat door beschadigde trilhaartjes geloof ik, dus, weet iemand meer over deze behandel methode?
  donderdag 3 september 2009 @ 23:44:36 #106
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72419179
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 08:14 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Dan is het geen tinnitus
Jawel; tinnitus is de naam van het symptoom. Vergelijk het met het concept "pijn", je kan chronische of acute pijn hebben maar je noemt het altijd pijn.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 3 september 2009 @ 23:45:34 #107
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72419218
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:38 schreef Dark0z het volgende:
Ik had ergens gelezen dat in Engeland het mogelijk is om doven/slechthorende mensen weer te laten horen door nieuwe trilhaartjes in het oor te plaatsen. Tinnitus ontstaat door beschadigde trilhaartjes geloof ik, dus, weet iemand meer over deze behandel methode?
Er wordt geëxperimenteerd met gentherapie maar voor zover ik weet is dat allemaal nog in een prematuur stadium en kan het nog rustig 10-20 jaar duren voor het wat wordt.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72423893
quote:
Op donderdag 3 september 2009 23:45 schreef eleusis het volgende:

[..]

Er wordt geëxperimenteerd met gentherapie maar voor zover ik weet is dat allemaal nog in een prematuur stadium en kan het nog rustig 10-20 jaar duren voor het wat wordt.
Ik wacht het vol verwachting af. Hoe werkt zoiets eigenlijk? Ze kweken stamcellen en injecteren dat weer terug in je oor ofzo? Ik ben een totale nitwit op dit gebied. Of is gentherapie weer wat anders?
pi_73596262
Hoe gaat het met de tinnitus lijders hier ?

Bij mij gaat het wel redelijk, ik heb laats een week op een beurs gestaan en dan piepten mijn oren 's avonds echt wel wat harder dan normaal dan alle herrie.
Zal binnenkort eens een afpspraak maken bij de huisarts, heb het nu een half jaar maar het kan nooit kwaad.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_73596555
Heb sinds paar maanden ook last van Tinnitus. Soms is het echt hard en raak ik bijna in paniek om het idee dat ik nooit meer van de stilte kan genieten.
Noodles
pi_73596643
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 23:21 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Heb sinds paar maanden ook last van Tinnitus. Soms is het echt hard en raak ik bijna in paniek om het idee dat ik nooit meer van de stilte kan genieten.
Dat in paniek raken ken ik wel, je hoort het dan weer en opeens denk je : '' Kut, moet ik hier mee leven "
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_73597658
* Meldt

Piep is na Dour 2007 nooit meer weg gegaan (damn you Amon Tobin + Acid ). Gelukkig is hij niet erg dominant aanwezig, hoor hem wel duidelijk als ik mijn oren dichtdoe en als ik in bed lig. Heb op maat gemaakte oordoppen die ik steeds vaker gebruik op feesten, alleen wel vervelend dat ik die piep relatief dan dus ook veel harder hoor.

Hoop dat het niet erger wordt de komende jaren, ben zelf wel veel bezig met dj'en en wat produceren, ben nu 20 en hoop het nog wel een tijdje te kunnen doen.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_73600105
Ik heb het ook, al vanaf dat ik 'n klein vervelend ventje van 5 was.
pi_73600556
Heb het al mijn hele leven en ik weet dus niet anders dan dat ik het heb.
Ben zelf te vroeg geboren waarna ik in een couveuse moest. Hierin is mijn slakkenhuis eigenlijk kapot gegaan. De haartjes zijn vlak gaan staan.

Zoals gezegd heb ik al sinds ik weet een geluid in mijn oren. Bij mij verandert het geluid echter wel van tijd tot tijd.

Vroeger waren het vooral plopjes. Plopplopploplopplllllllop etc :/
Tegenwoordig heb ik een hoge pieptoon en soms iets dat een soort geluid maakt als: tieuwtieuwtieuw heel snel achterelkaar.

Heb overigens een gehoorverlies van 60 dB aan beide oren rond het spraakgebied. Lage en hoge tonen komen er beter vanaf met een verlies van 30-35 dB. Het linkeroor is iets slechter dan het rechter. Sinds mijn 3de is mijn gehoor in ieder geval niet achteruitgegaan.

Ik heb gewone AHO gehoorapparaten van Widex die me prima voldoen. Afegelopen april gehoorsukjes weer vervangen en nu zi alles weer potdicht waardoor gehoorapparaten niet meer gaan piepen. Ze dichten beter af dan standaard oordopjes .

Doordat ik he al m'n hele leven heb heb ik er gewoon mee leren omgaan. Ik weet niet beter.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_73608235
Ik denk dat ik ook (zij het een lichte vorm van) tinnitus heb. Ik heb al jaren dat ik als er voor de rest geen geluid is ik een piep in m'n oren hoor. heel vroeger toen sliep ik met open raam met een snelweg een kilometer verderop en had ik nooit ergens last van, totdat ik verhuisde en het opeens stil was 's nachts en ik wel die piep hoorde. Meestal valt het me niet eens op, maar als ik er echt aan ga denken als het stil is, dan hoor ik 'm wel.

Wel heb ik heel af en toe, als ik heel relaxed zit, dat het plots stil wordt (alsof al het geluid heel erg wordt gedempt) in m'n oren, en dat een seconde later die piep op een hoger volume dan normaal begint. en dat gaat dan een minuut lang door, en daarna trekt het langzaam weg in 2-3 minuten.

Ooit heb ik, omdat m'n moeder toen een gehoorapparaat moest en het wel eens erfelijk zou kunnen zijn, een geluidstest gehad, en was m'n gehoor goed, op een dipje in het spraakgebied na.


Maar ik heb er nog nooit echte hinder van gehad, en ik ben best wel voorzichtig qua hard geluid, en ga nooit naar van die grote feesten met flink veel geluid. Dus ik heb nooit echt behoefte gehad ernaar te laten kijken.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_73608523
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 23:43 schreef eleusis het volgende:
Dat is ook echt een spiertje. Dit beschermt normaal tegen hard geluid, maar het kan ook hyperactief zijn en reageren op geluid. tensor tympani syndroom.
quote:
A small percentage of the population can actually voluntarily contract this muscle, inducing a noticeable and (until explained) odd 'rumbling' sound to occur
lol, zo leer je nog eens wat ... nooit geweten dat niet iedereen dit heeft
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_73611699
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 13:26 schreef SeanFerdi het volgende:
Wel heb ik heel af en toe, als ik heel relaxed zit, dat het plots stil wordt (alsof al het geluid heel erg wordt gedempt) in m'n oren, en dat een seconde later die piep op een hoger volume dan normaal begint. en dat gaat dan een minuut lang door, en daarna trekt het langzaam weg in 2-3 minuten.
Dit heb ik ook regelmatig. B
ij mij kan het trouwens op ieder moment van de dag gebeuren, druk of rustig.
En hoewel ik mijn piep aan twee kanten heb, komt dit eigenlijk bijna altijd maar aan 1 kant tegelijk voor.

Ik dacht vroeger trouwens ook altijd dat iedereen dat wel eens had. Maar niet dus...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_73614526
ook ik loop al enige tijd rond met tinnitus en de laatste tijd komt daar nog bij dat ik steeds het gevoel dat me oren 'dicht' zitten zoals dat ook gebeurt tijdens vliegen, soms lijken ze dan weer open te ploppen en hoor ik eventjes wat beter/zuiverder maar al snel zitten ze weer dicht
ik heb hierdoor een tik ontwikkeld om me mond steeds wijd open te doen in de hoop dat dan me oren weer open ploppen... vrij zinloos eigenlijk, maar toch blijf ik het doen, gelukkig niet in het bijzijn van mensen
zijn er mensen bij wie dit bekend voor komt?
pi_73618822
Ik heb dat als ik verkouden ben wel heel snel. Dan zit ik inderdaad ook de hele tijd te ploppen.
Overigens werkt het wat minder opvallend door gewoon te gapen met je mond dicht. Je mond wijd open doen op zich werkt niet. Je moet er bij gapen.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:03:48 #120
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73622181
ik heb er eigenlijk geen last meer van. Vaak hoor ik hem nog wel als het stil is... maar het is niet echt hinderlijk meer ofzo
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_73622439
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 20:03 schreef Qwea het volgende:
ik heb er eigenlijk geen last meer van. Vaak hoor ik hem nog wel als het stil is... maar het is niet echt hinderlijk meer ofzo
Hier hetzelfde. Gelukkig maar .
  donderdag 15 oktober 2009 @ 14:04:17 #122
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_73712928
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:10 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

Dit heb ik ook regelmatig. B
ij mij kan het trouwens op ieder moment van de dag gebeuren, druk of rustig.
En hoewel ik mijn piep aan twee kanten heb, komt dit eigenlijk bijna altijd maar aan 1 kant tegelijk voor.

Ik dacht vroeger trouwens ook altijd dat iedereen dat wel eens had. Maar niet dus...
Ik ben van kleins af aan ook zonder die piep niet anders gewend. Dan gingen de oren dicht, kwam er een piep en die trok dan na een paar minuten weer weg

Alleen nu blijft ie
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 15 oktober 2009 @ 22:07:27 #123
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_73731049
Hoest met Henk-B?

Bij mij is de ruis/piep niet echt minder.. soms nog steeds erg hard aanwezig of dan voel ik druk in m'n oren.
Heb me er maar bij neergelegd dat het wel nooit meer stil zal zijn. Heb nu wel altijd oordoppen in wanneer ik op een feestje ben ofzo, en het is echt ongelooflijk hoe hard muziek staat. Ik verbaas me er nog steeds elke keer weer over dat gewoon de meerderheid van de mensen zonder gehoorbescherming rondloopt. In mijn vriendengroep gaan nu ook steeds meer mensen toch overwegen om oordoppen aan te schaffen.. en ik moet zeggen, het is ook gewoon relax als je op een festival bent bijvoorbeeld. Je kan gewoon normaal mensen verstaan en daarnaast heb je geen pijn aan je oren doordat ze de muziek zo achterlijk hard zetten..
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_73733223
Ik verbaas me ook wel eens over jongelui met keiharde muziek in de auto, die je met de ramen dicht al anderhalf blok verder hoort aankomen... Die moeten toch knettergek worden van die herrie?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:54:38 #125
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_73766332
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 22:07 schreef Qarinx het volgende:
Hoest met Henk-B?

Bij mij is de ruis/piep niet echt minder.. soms nog steeds erg hard aanwezig of dan voel ik druk in m'n oren.
Heb me er maar bij neergelegd dat het wel nooit meer stil zal zijn. Heb nu wel altijd oordoppen in wanneer ik op een feestje ben ofzo, en het is echt ongelooflijk hoe hard muziek staat. Ik verbaas me er nog steeds elke keer weer over dat gewoon de meerderheid van de mensen zonder gehoorbescherming rondloopt. In mijn vriendengroep gaan nu ook steeds meer mensen toch overwegen om oordoppen aan te schaffen.. en ik moet zeggen, het is ook gewoon relax als je op een festival bent bijvoorbeeld. Je kan gewoon normaal mensen verstaan en daarnaast heb je geen pijn aan je oren doordat ze de muziek zo achterlijk hard zetten..
Dank voor het vragen!
Hieronder een reply die ik onlangs ook op het tinnitus forum heb geplaatst.
quote:
Hoi allen!!

Ik ben idd hier al een tijdje niet meer geweest, dat werd mij ten zeerste afgeraden. Ik heb dit dus ook niet meer gedaan.
Het werd afgeraden, omdat je tinnitus er toch niet van over gaat en je alleen maar verhalen leest van mensen die net zoals jou heel erg in de put zitten en op dat moment kon ik dat echt niet meer hebben.

Er is veel gebeurd in de tussentijd!

Ik ben bij het UZA geweest in Antwerpen en ik werd daar echt serieus geholpen, alleen dat al werkt als een soort placebo.
Ik heb allerlei onderzoeken gehad en ze konden de overactiviteit in mijn hersenen meten. Bij mij was het alleen niet in de auditieve cortex, maar in het limbisch systeem.( de plek waar je je emoties verwerkt en dus ook stress).
Ik had in al mijn gebieden van de hersenen een waarde van 15 maar in het limbisch systeem had ik een waarde van 45!!!
Ik heb dus ook een Tdcs gehad en daarmee behaalde ik een goed resultaat, ik kon voor 2 dagen lang een normaal leven leiden, zelfs met pieptoon. Wat ze me toen hebben aangeraden is om 6 maanden Rivotril en Deanxit te nemen.
En ik moet zeggen, dat helpt.
Het haalt de tinnitus niet geheel weg, maar zeker wel leefbaarder. Ik doe nu weer dingen die ik dacht nooit meer te zou kunnen doen.
Ik kijk weer normaal TV, zit achter mijn spelcomputer, ga naar Center Parcs enz enz.
Je kan zeggen dat het scherpe randje eraf gehaald wordt. Tuurlijk zijn er ook slechte dagen, maar dan denk ik dat het ook weer beter kan worden.
Rivotril helpt echt bij het inslapen, ik heb geen angst meer om niet te kunnen slapen en dat is ook een factor die helpt. Ik kan gewoon weer slapen.
Werken is nog moeilijk, werk op dit moment 2 dagen, maar ben het langzamerhand aan het opbouwen, heb geluk dat ik op een school werk en ze daar heel erg meegaand met me zijn. Ze wilden zelfs een operatie betalen mocht dat nodig zijn.

Ik hoor mijn tinnitus terwijl ik dit aan het schrijven ben, maar raak er niet van in paniek en laat me ook niet er van te weerhouden te doen wat ik wil doen. (behalve werken dan)

Kwa stress factoren ben ik ook te werk gegaan!
Ik had mijn moeder 17 jaar lang niet gezien (sinds mijn 13e) en heb haar en die hele familie weer opgezocht zodat ook die stress van mij af zou vallen. Ben heel veel aan mijn stress gaan doen en dat geeft ook heel veel rust.

Ook loop ik bij een Psycholoog en die raadde mij dus aan hier niet meer te komen, wel krijg ik bij elke nieuwe hit van google over tinnitus een melding en krijg daardoor zeker wel hoop op een goede afloop mbt ooit een medicijn of iets anders tegen tinnitus te krijgen.

Laatste nieuwtje was dat ze nu een speciaal apperaat hebben om de tinnitus nog beter op te kunnen sporen in de hersenen. ( een MEG) In plaats van dat alle lichten in de provincie ZUID-Holland aan gaan, gaan nu alleen de lichten in Rdam aan. ( een voorbeeldje van de nieuwe techniek)
Deze techniek is verder dan die in Groningen en Antwerpen (fMRI en qEEG)

Ik hoop dat jullie het niet kwalijk nemen dat ik hier niet meer geweest ben, maar in het begin was ik op elk tinnitus forum actief van Nederlands tot Duits tot Amerikaans en dat was niet de manier om ermee om te gaan.

Het is dus zeker nog geen rozengeur en maneschijn maar veel beter dan toen ik hier eerst kwam.
Ik heb ook iemand ontmoet in het UZA met een electrode in haar hoofd en dat deed me ook zeer goed, want bij haar is de Tinnitus bijna weg( kussie Monnie)

Ik hoop dat ik jullie een beetje geholpen heb met mijn verhaal en dat het duidelijk is geworden waarom ik hier niet meer ben gekomen.
Bedankt aan allen die me in het begin er doorheen hebben proberen te slepen!!

Groetjes,

Henk
Dit is het verhaal tot nu toe.
Deze maand weer naar het UZA om nogmaals voor 6 maanden medicijnen te halen.
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 23:10:55 #126
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73766972
Wat goed man
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 23:17:38 #127
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_73767250
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 23:10 schreef eleusis het volgende:
Wat goed man
Dank je wel !!

En nog bedankt voor alle tijd die je in mij gestopt hebt in het begin!
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 23:43:19 #128
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73768213
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 23:17 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Dank je wel !!

En nog bedankt voor alle tijd die je in mij gestopt hebt in het begin!
No problem, 't was zo gepiept
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_73769151
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_73773029
Goedendag,
Nieuw (maar hopelijk tijdelijk) slachtoffer hier.. Ik heb sinds een paar weken regelmatig jeuk, lichte druk etc in m'n rechteroor en een ruis in m'n rechteroor. Heb anderhalve week geleden al 's mijn huisarts gebeld en laten checken of ik geen prop in m'n oor heb of zo maar het was helaas niet zo simpel. Ik moest 10 dagen veel neusspray gebruiken en als 't dan niet over is terug komen. Maandag als 1ste maar 's bellen voor afspraak... Met name met slapen is het heel gigantisch iritant, ik ben namelijk links sinds m'n geboorte of zo al stokdoof (oorzaak onbekend) en als ik slaap heb ik de gewoonte om op m'n rechteroor te gaan liggen (lekker rustig) maar dat lekker rustig gaan niet meer op.. Ik merk btw verschil in volume / herrie of ik op m'n rug lig of op m'n zij. Op m'n zij is het rustiger.. Komt iemand dit bekend voor?

Ik gok door surftochten over het internet over tinnitus dat ik vocht of zo achter m'n trommelvlies heb. Buis van eustatius beetje verstopt oid. 't gekke is dat ik wel kan klaren door m'n kaak te wiebelen (ooit geleerd bij een duikcursus, de vrijwillige tuba opening)
Ik hoop van harte dat 't niet komt door herrie, ik ben wel veel bezig met muziek (gitaar spelen in bandjes) maar door m'n al slechte gehoor links draag ik altijd oordoppen bij concerten en oefenen en zo, de op maat gemaakt otoplastieken.
Dit is een Signature....
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:44:04 #131
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_73775844
Wat gebeurt er met je tinnitus als je klaart? Als het dan weg gaat is het niet tinnitus door oorbeschadiging, want dat zou niets moeten uitmaken.

Volgens mij moet je gewoon heel snel naar een kno-arts, zodat die kan uitsluiten dat het tinnitus is (of kan bevestigen...). Volgens kun je gewoon nu direct zeggen tegen je huisarts dat je direct naar een KNO-arts wilt. De huisarts kan iig niets meer doen nu voor je. Mss kun je de huisarts ff bellen om een verwijsbriefje en ik zou maandag gewoon gelijk een afspraak maken met de kno-arts, je zult niet direct mogen komen lijkt me...
!!! Go 49-ers !!!
pi_73776132
Ik heb wel 't idee dat 't iets helpt maar niet ineens.. Heb een paar jaar geleden een keer een prop in m'n oor gehad, verstopt en uitgespoten door de dokter en toen had ik ook een piep. Het duurde daarna toen ook wel een dag voor de piep weg was. Op dit moment ook beetje zeurende pijn dus ik denk dat iets van een ooronsteking heb.
Dit is een Signature....
pi_73786105
Het zal vast wel eerder gevraagd zijn, maar kan Ritalin er ook een invloed op hebben?
Mijn nieuwe vriend blijkt ook tinnitus te hebben en bij hem is het erger geworden sinds hij Ritalin gebruikt (hij heeft ADD, dus zonder H).
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_73790593
Bleh, 3 weken geleden een oorontsteking gekregen, welke na een dikke week weg is gegaan met druppelen, en resultaat een ruisje
BlaBlaBla
  maandag 19 oktober 2009 @ 14:58:16 #135
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_73844894
Er komt steeds meer aandacht voor..

http://www.nu.nl/gezondhe(...)t-bij-oorsuizen.html
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_73980396
Ik heb sinds een paar weken (2 ofzo) last van een pieptoon in m'n linkeroor. Vooralsnog erg zacht en hij klinkt iets hoger dan de middelste C op een piano (ongeveer dan..)

Had er plotseling last van gekregen, ging op een dinsdagavond naar bed en hoorde ineens die toon. Was het weekend ervoor wel in de kroeg geweest, maar had direct erna geen piep.

Verder voelt het als een soort oorontsteking (Lijkt wat dicht te zitten, net alsof er druk op m'n oor staat) en heb ook af en toe lichte pijn/steken in de gehoorgang.

Omdat ik nogal in paniek raakte (:')) ben ik na drie dagen naar de huisarts geweest. Die kon alleen een wondje in de gehoorgang vinden. Ik verwachtte dat het na een aantal dagen wel over zou zijn, maar ik heb het nu nog steeds. Is dit tinnitus? Kan zo'n wondje een blijvende pieptoon veroorzaken?
- link verwijderd. niet terugplaatsen! -
pi_73987141
tvp, want ik heb het ook zitten. Sinds enkele maanden aan mn rechteroor

Een mi, om precies te zijn. Ik ga nooit naar concerten of festivals, maar gebruik sinds een jaar in-earphones. Dat kan misschien een oorzaak zijn, al is het dan wel vreemd dat het alleen aan 1 oor is.
pi_73987447
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 12:54 schreef virl3 het volgende:
Ik heb wel 't idee dat 't iets helpt maar niet ineens.. Heb een paar jaar geleden een keer een prop in m'n oor gehad, verstopt en uitgespoten door de dokter en toen had ik ook een piep. Het duurde daarna toen ook wel een dag voor de piep weg was. Op dit moment ook beetje zeurende pijn dus ik denk dat iets van een ooronsteking heb.
Ben inmiddels bij den Dokter geweest, Mijn trommelvliezen zijn een beetje ingetrokken. Fiks neus sprayen met eoa spray op recept. Klopt denk ik ook wel want ik hoor ook meer krak geluiden ed. En ik heb al 't idee dat iets helpt..

[ Bericht 0% gewijzigd door virl3 op 23-10-2009 16:23:57 ]
Dit is een Signature....
  donderdag 29 oktober 2009 @ 13:20:46 #139
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_74184411
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 16:17 schreef eleusis het volgende:
Terugvindpiep
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 13:32:19 #140
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_74184862
ik ben ziek, en het piept keihard

Lang geleden

Wat wel grappig is is dat als ik mn kaak wiebel, ik deuntjes kan maken Ik ben nu bezig met de soundtrack van the a-team twil alleen niet echt geweldig
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 29 oktober 2009 @ 13:33:14 #141
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_74184900
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 15:53 schreef katerwater het volgende:
tvp, want ik heb het ook zitten. Sinds enkele maanden aan mn rechteroor

Een mi, om precies te zijn. Ik ga nooit naar concerten of festivals, maar gebruik sinds een jaar in-earphones. Dat kan misschien een oorzaak zijn, al is het dan wel vreemd dat het alleen aan 1 oor is.
ik gebruikte die kutdingen ook. Je oor is dan helemaal afgesloten en er kan dus geen geluid meer ontsnappen

Kutdingen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_74212581
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 15:53 schreef katerwater het volgende:
tvp, want ik heb het ook zitten. Sinds enkele maanden aan mn rechteroor

Een mi, om precies te zijn. Ik ga nooit naar concerten of festivals, maar gebruik sinds een jaar in-earphones. Dat kan misschien een oorzaak zijn, al is het dan wel vreemd dat het alleen aan 1 oor is.
Wat voor werk doe je? En wat voor werk heb je in het verleden gedaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door Glijdt_licht op 30-10-2009 04:36:07 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_74212583
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:33 schreef Qwea het volgende:

[..]

ik gebruikte die kutdingen ook. Je oor is dan helemaal afgesloten en er kan dus geen geluid meer ontsnappen

Kutdingen.
Ze zijn niet kut. Als ze dat waren, waren gehoorapparaten namelijk ook niet goed . Die sluiten ook af.

Probleem is alleen dat veel mensen ze gewoonweg te hard zetten.
Mensen snappen niet dat als je je muziek zachter zet, je oren daarop gaan reageren waardoor je het tochw eer beter hoort.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 04:30:10 #144
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_74212589
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 04:28 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Ze zijn niet kut. Als ze dat waren, waren gehoorapparaten namelijk ook niet goed . Die sluiten ook af.

Probleem is alleen dat veel mensen ze gewoonweg te hard zetten.
Ik vind ze kut. Bij normale oordopjes heb je tenminste geluid verlies. Ik had ze naar mijn mening niet eens hard. I heb ze ooit toen ik die piep had eens nog 1x in gehad. Op zn allerzachtste.... Dat heb ik geweten

Ze zijn niet voor mij bestemd. Gewone doppen ook niet trouwens
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_74212594
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 04:30 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ik vind ze kut. Bij normale oordopjes heb je tenminste geluid verlies. Ik had ze naar mijn mening niet eens hard. I heb ze ooit toen ik die piep had eens nog 1x in gehad. Op zn allerzachtste.... Dat heb ik geweten

Ze zijn niet voor mij bestemd. Gewone doppen ook niet trouwens
Dan hoop ik niet voor jou dat je ooit aan een gehoorapparaat toekomt die geheel afsluit. (alhoewel het handig is in lawaaiige omgevingen)
Gewoon uitzetten, en ze dempen al beter dan welke oorbeschermer dan ook

Ik gebruik zelf geen doppen omdat ik er geen fuck aan heb. Gebruik een koptelefoon die geheel om mijn oorschelp heengaat, en dus mijn AHO appareten binnen de schelp van de koptelefoon terechtkomen
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 04:33:23 #146
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_74212597
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 04:32 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Dan hoop ik niet voor jou dat je ooit aan een gehoorapparaat toekomt die geheel afsluit. (alhoewel het handig is in lawaaiige omgevingen)
Gewoon uitzetten, en ze dempen al beter dan welke oorbeschermer dan ook
Dempen heb je een punt, alleen wil ik wel graag nog fatsoenlijk wat horen op een feestje
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_74212599
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 04:33 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dempen heb je een punt, alleen wil ik wel graag nog fatsoenlijk wat horen op een feestje
Mja en daarom moet je uitkijken met je oren . Ik heb niks meer aan feestjes omdat ik door alle lawaai het 'juiste' lawaai er niet meer tussenuit kan pikken. Dus meestal ben ik dan gewoon maar stil :/.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_74213731
Ik ben de laatste 2 dagen opgestaan, en voor mijn gevoel is het 's ochtends dan een stuk minder opeens ?
Ben wel 3 dagen vrij geweest, en 2 dagen ziek dus ben erg goed uitgerust.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_74478674
Gisteren naar een optreden geweest, oordopjes in. Nu een heel raar gevoel in 1 oor, alsof er druk op staat. Piep/ruis is niet erger maar het voelt alsof hij dicht zit ofzo
pi_74509584
hoi allemaal,
Ik heb ook sinds 1 maand last van tinnitus. (te lang bij boxxen gestaan denk ik)
Al een heel proces doorlopen huisarts die me neusspray gaf en een gehoortest adviseerde.
Gehoor is prima. GElijk oordopjes laten maken. hebze nog niet verwacht ze deze week.
had de keus uit 9 15 en 25 heeft iemand ervarig?!?!
Nu wil ik nog naar de KNO misschien kan die er iets mee...
Ik merk wel dat als ik erminder over nadenk ik het minder hoor.
Wel in bed en tijdens vrij stille situaties maar ik raak er soms ook wel gestrest van.
Veel van jullie zijn ook nog jong lees ik?
Ik ben ook pas 21.
pi_74512235
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:12 schreef angie2 het volgende:
hoi allemaal,
Ik heb ook sinds 1 maand last van tinnitus. (te lang bij boxxen gestaan denk ik)
Al een heel proces doorlopen huisarts die me neusspray gaf en een gehoortest adviseerde.
Gehoor is prima. GElijk oordopjes laten maken. hebze nog niet verwacht ze deze week.
had de keus uit 9 15 en 25 heeft iemand ervarig?!?!
Nu wil ik nog naar de KNO misschien kan die er iets mee...
Ik merk wel dat als ik erminder over nadenk ik het minder hoor.
Wel in bed en tijdens vrij stille situaties maar ik raak er soms ook wel gestrest van.
Veel van jullie zijn ook nog jong lees ik?
Ik ben ook pas 21.
Ik heb 15, omdat ik niet wist dat 25 ook mogelijk was. Omdat ik 15 nog vrij lage demping vind adviseer ik je 25, ook al heb ik dat zelf nooit in gehad. Vanaf 80dB is het schadelijk, waardoor je met 15dB situaties 'aankan' van 95dB, toch zijn concerten soms nog harder. Ik zou daarom gewoon 25dB doen. Op hogere volumes ervaar je het verschil in dB toch minder goed, alleen is het wel veiliger voor je oren. Wel raar dat je gehoor nog prima is als je wel tinnitus hebt.

En ja in bed en tijdens stille situaties is het het luidst natuurlijk, want dan wordt het minder gemaskeerd. En je moet er niet gestresst door raken want meer stress=meer tinnitus.
  zondag 8 november 2009 @ 17:29:45 #152
174940 W00fer
Maar echt
pi_74512349
tvp
Friettent dikke Willie, met Willie
  zondag 8 november 2009 @ 19:43:23 #153
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_74516528
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 12:11 schreef Conversatie het volgende:
Gisteren naar een optreden geweest, oordopjes in. Nu een heel raar gevoel in 1 oor, alsof er druk op staat. Piep/ruis is niet erger maar het voelt alsof hij dicht zit ofzo
Dat had ik net toen ik mn neus snoot Eerst een keiharde steekpiep die echt 500x harder was dan normaal... en toen opeens was/ben ik doof aan links ik hoor er geen reet mee en hij zit dicht.

Trekt vanzelf weer open. Kauwgom kauwen wil helpen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 8 november 2009 @ 19:45:07 #154
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_74516622
quote:
Op zondag 8 november 2009 17:26 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Ik heb 15, omdat ik niet wist dat 25 ook mogelijk was. Omdat ik 15 nog vrij lage demping vind adviseer ik je 25, ook al heb ik dat zelf nooit in gehad. Vanaf 80dB is het schadelijk, waardoor je met 15dB situaties 'aankan' van 95dB, toch zijn concerten soms nog harder. Ik zou daarom gewoon 25dB doen. Op hogere volumes ervaar je het verschil in dB toch minder goed, alleen is het wel veiliger voor je oren. Wel raar dat je gehoor nog prima is als je wel tinnitus hebt.

En ja in bed en tijdens stille situaties is het het luidst natuurlijk, want dan wordt het minder gemaskeerd. En je moet er niet gestresst door raken want meer stress=meer tinnitus.
precies. Ik zou 25 doen. Ooh en het is niet raar hoor dat het gehoor prima is. Komt veel vaker voor dat er wel een piep oid is maar geen gehoorverlies.

Ik heb zelf wel een gehoordip.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_74516872
Ja ik ga nooit echt naar concerten of harde feesten zoals lowlands etc.
Meer gewoon kroegen etc.

Qwea je zei toch dat het bij jou over was?

Ik moet nog naar de KNO om verder uit te laten zoeken maargoed volgens mij zijn er wel meer mensen die het hebben en verder prima gehoor.
Heb ook wel dat dingen hard aanhoren zoals bestek op borden en soms al niezen van iemand anders!
wel gek vind ik dat.

Gaan jullie wel gewoon nog naar feestjes enz? ervaar je dan dat het erger wordt? en blijft het dan ook erger?
  zondag 8 november 2009 @ 19:53:53 #156
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_74516993
quote:
Op zondag 8 november 2009 19:50 schreef angie2 het volgende:
Ja ik ga nooit echt naar concerten of harde feesten zoals lowlands etc.
Meer gewoon kroegen etc.

Qwea je zei toch dat het bij jou over was?

Ik moet nog naar de KNO om verder uit te laten zoeken maargoed volgens mij zijn er wel meer mensen die het hebben en verder prima gehoor.
Heb ook wel dat dingen hard aanhoren zoals bestek op borden en soms al niezen van iemand anders!
wel gek vind ik dat.

Gaan jullie wel gewoon nog naar feestjes enz? ervaar je dan dat het erger wordt? en blijft het dan ook erger?
Nee hoor, denk niet dat je goed gelezen hebt want het is niet over. De kans is uiterst klein dat tinnitus ooit nog weggaat.

Dat met dat bestek heb ik ook. Bestek op bestek, borden op borden, glas op glas, pannen op pannen, ect. Maar ik heb dan ook naast de tinnitus hyperacusis.

Ik ga wel gewoon naar feesten. Meestal met oordoppen, en soms vergeet ik ze... maar dan ben ik vrij snel weer weg. Hij is zowel met als zonder... de 1ste 3u na het feestje heel erg. Daarna is het weer normaal volume
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_74517786
hoeveel demping heb jij met je doppen dan?
Ben je niet bang dat die piep door feesten erger wordt?!
Ik vind dat echt lastig hoop dat die doppen goed werken en geen "" ergere" piep krijg
  zondag 8 november 2009 @ 20:28:19 #158
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_74518464
quote:
Op zondag 8 november 2009 20:12 schreef angie2 het volgende:
hoeveel demping heb jij met je doppen dan?
Ben je niet bang dat die piep door feesten erger wordt?!
Ik vind dat echt lastig hoop dat die doppen goed werken en geen "" ergere" piep krijg
Ik heb 15 geloof ik. En ze dempen voldoende voor de kroeg.

En nee, als ik die doppen draag ben ik niet echt bang voor een ergere piep. Als ik ze vergeet wel eens. Maar goed, je kan overal wel bang voor zijn. Alstie harder wordt dan is dat zo... shit happens Zolang je zorgt dat je oren voldoende beschermd zijn, en je geen rare dingen doet ermee.... zal het wel loslopen.

Alhoewel het best kan zijn dat je piep tijdelijk erger wordt door griep, stress, vermoeidheid, ziekte, ect
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_74522080
quote:
Op zondag 8 november 2009 19:43 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dat had ik net toen ik mn neus snoot Eerst een keiharde steekpiep die echt 500x harder was dan normaal... en toen opeens was/ben ik doof aan links ik hoor er geen reet mee en hij zit dicht.

Trekt vanzelf weer open. Kauwgom kauwen wil helpen
Het is nu gelukkig weg, toch 36 uur geduurd.
  maandag 9 november 2009 @ 08:47:05 #160
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_74531921
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:12 schreef angie2 het volgende:
hoi allemaal,
[...]

had de keus uit 9 15 en 25 heeft iemand ervarig?!?!

[...]
Dat zijn de dempingswaarden. Dat kan de oordoppenmaker je toch wel vertellen?? Een beetje afhankelijk van het merk van de filters zijn er dempingskarakteristieken die laten zien hoeveel geluid er per frequentiegebied wordt afgezwakt.

Ik heb ooit in CoolEdit de filters nagemaakt, voor zo ver ik me kan herinneren (geen garanties!) kwam het ongeveer neer op: 9 dB -> scherpe kantjes er af, 15 dB -> stuk zachter, 25 dB -> Nog zachter, maar dof geluid. (Dan heb ik het over Elacin doppen). Ik heb 15 dB doppen en die bevallen me prima.

Kijk hier eens?
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_75093245
Ik je de 15 gebruikt heb je dan helemaal geen (extra) piep meer in je oor na uitgaan?
  zaterdag 28 november 2009 @ 23:11:06 #162
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75098603
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 20:19 schreef angie2 het volgende:
Ik je de 15 gebruikt heb je dan helemaal geen (extra) piep meer in je oor na uitgaan?
Ik heb 15, en ik heb een hardere piep dan anders. Maar niet zo hard als zonder.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_75098973
Vreemd genoeg is mijn tinnitus momenteel verdwenen. Dat al enkele weken lang. Het was ongeveer een jaar geleden begonnen, en nu is het weer weg

Strange.
  zaterdag 28 november 2009 @ 23:33:49 #164
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_75099267
Heb op het moment weer erge last. Dit alles doordat er een flinke koude wind waait, rechtstreeks mijn arme oortjes in Daardoor raakt de boel (kaakholte ed) flink verstopt en wordt de tinnitus erger.
pi_75104727
quote:
Op zaterdag 28 november 2009 23:33 schreef childintime het volgende:
Heb op het moment weer erge last. Dit alles doordat er een flinke koude wind waait, rechtstreeks mijn arme oortjes in Daardoor raakt de boel (kaakholte ed) flink verstopt en wordt de tinnitus erger.
Hier hetzelfde. Ik weet niet waar het door komt, maar hij is hier ook erger dan normaal...
pi_75118423
Oke vreemd dat het weer harder is bij jullie!
Oke ik dacht met gehoorbeschermers dan kan het geen kwaad meermaar dus toch een ergere piep krijg je..
Ik hoopte dat ik dat niet zou hebben maarmet 9 demping heb ik het wel hardere piep.
ga ze omruilen voor 15 misschien dat dat helpt
pi_75118886
Ik heb er nu ook anderhal jaar lang last van in mijn rechter oor.
Het begon ineens samen met gehoorverlies en is nooit meer weg gegaan.
Ben bij de KNO arts geweest en deze heeft zelfs een MRI scan van mijn hoofd laten maken maar daar was niets op te vinden.
Mogelijke oorzaak een onbehandelde ontsteking in mijn oor, hoewel ik me niet kan herinneren dat ik ooit pijn aan mijn oor heb gehad.
Ik moest er maar mee leren leven.
pi_75249349
Oke wat heb je precies aan je oor?
Waaromeen mri scan? dachten ze aan zo'n brughoek tumor dan?
Hoe kan het dat dat suizen enz erger wordt? wordt dat dan ook weer minder?
Ik ervaar zelf wel wisseling van geluiden.. niet steeds dezelfde piep maar ook andere suis geluiden
Groetjs
  donderdag 3 december 2009 @ 16:04:33 #169
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75250232
quote:
Op zondag 29 november 2009 19:46 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik heb er nu ook anderhal jaar lang last van in mijn rechter oor.
Het begon ineens samen met gehoorverlies en is nooit meer weg gegaan.
Ben bij de KNO arts geweest en deze heeft zelfs een MRI scan van mijn hoofd laten maken maar daar was niets op te vinden.
Mogelijke oorzaak een onbehandelde ontsteking in mijn oor, hoewel ik me niet kan herinneren dat ik ooit pijn aan mijn oor heb gehad.
Ik moest er maar mee leren leven.
Tis misschien niet wat je wíl horen.... maar er is mee te leven

Geen last hier meer. Alleen als ik erg moe ben of veel in de stress zit. Of verkouden ben.

Maar ik zag dit topic... ennu denk ik er pas weer aan. Het gaat erbij horen, en op een gegeven moment is het zo ingeburgerd dat je er helemaal geen erg meer in hebt
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 3 december 2009 @ 16:09:52 #170
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75250430
Pfew, ik had eergisteren opeens echt een superirritant "gedempt" gevoel met een harde met-het-geluid-meeveranderende piep in mijn linkeroor... Dat was effe stress. Laten we hopen dat het eenmalig was.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 3 december 2009 @ 16:11:04 #171
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75250475
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:09 schreef eleusis het volgende:
Pfew, ik had eergisteren opeens echt een superirritant "gedempt" gevoel met een harde met-het-geluid-meeveranderende piep in mijn linkeroor... Dat was effe stress. Laten we hopen dat het eenmalig was.
Die heb ik ook vet vaak. Met name als ik teveel doe / stress heb.

En dan plopt het zo opeens weer open
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  donderdag 3 december 2009 @ 16:12:05 #172
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75250512
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:11 schreef Qwea het volgende:

[..]

Die heb ik ook vet vaak. Met name als ik teveel doe / stress heb.

En dan plopt het zo opeens weer open
Ja klopt.. Ik had ook weer te lang en te veel zitten werken

Vanavond maar ff chillen en een filmpje kijken
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_75250544
quote:
Op donderdag 3 december 2009 16:11 schreef Qwea het volgende:

[..]

Die heb ik ook vet vaak. Met name als ik teveel doe / stress heb.

En dan plopt het zo opeens weer open
Inderdaad, echt vervelend dan omdat je al stress hebt,

Op vakantie had ik er echt absoluut geen last van ...
pi_75257708
Ik heb 2 verschillende geluiden sinds ik het heb vanaf februari dit jaar, een gesis dat het ergst is vind ik, en inderdaad bij stress of inspanning zoals sporten wordt het erger en een gesuis of gezoem maar daarmee kan ik prima leven, deze 2 geluiden hoor ik soms tegelijk en soms hoor ik wekenlang een sis en andere weken gesuis, wel raar. Maar als ik mocht kiezen tussen beide zou ik liever gesuis hebben als het toch nooit overgaat.
The dead ball specialist!
pi_75261931
Zo zie je maar dat het super wisselend is!
Soms denk ik er amper aan maar in bed hoor ik het altijd dus dan wordt je er zo i zo mee geconfronteerd.
Ben nu ook verkouden aan het worden dus dan zal het wel erger worden denk ik?
Trekt ook welweerbij toch?
Qwea is het echt weg bij jou of besteed je er gewoon geen aandacht meer aan en is t meer als normaal geworden?
  donderdag 3 december 2009 @ 22:24:08 #176
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75264212
quote:
Op donderdag 3 december 2009 21:38 schreef angie2 het volgende:
Zo zie je maar dat het super wisselend is!
Soms denk ik er amper aan maar in bed hoor ik het altijd dus dan wordt je er zo i zo mee geconfronteerd.
Ben nu ook verkouden aan het worden dus dan zal het wel erger worden denk ik?
Trekt ook welweerbij toch?
Qwea is het echt weg bij jou of besteed je er gewoon geen aandacht meer aan en is t meer als normaal geworden?
Zodra je verkoudheid weg is, is het minder. Het is er bij mij nog steeds gewoon hoor. Het is alleen zo normaal geworden dat ik hem amper nog hoor.

Net wezen winkelen, en stress over laarzen gehad. Nu hoor ik hem dus wel

Maar normaal gesproken is hij er wel, maar hoor ik hem niet omdat hij er nou eenmaal bij hoort snap je?

En als ik hem hoor, focus ik me ook niet meer. Niet meer zo van "KUT KUT KUT DAAR ISSIE WEER"

Neuh, meer zo van "aah, ooh ja." En dan ga ik weer verder met waar ik mee bezig was
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_75268242
Of het tinnitus is weet ik niet, maar ik heb zover ik weet altijd (?) al een lichte piep in mijn oren. Ik heb er nooit last van, ik kan het alleen 'horen' als ik me er op concentreer of als het echt muisstil is in een ruimte. Wat ik zelden wel eens heb is dat er ineens een piepgolf kan ontstaan in mijn oor, die uit het niets ontstaat en harder wordt, en na een minuutje ofzo ook weer helemaal weg is. Wat zou dat zijn? Interessant topic
steck bratwurst in dein sauerkraut :)
pi_75269764
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 00:07 schreef wormtrein het volgende:
Of het tinnitus is weet ik niet, maar ik heb zover ik weet altijd (?) al een lichte piep in mijn oren. Ik heb er nooit last van, ik kan het alleen 'horen' als ik me er op concentreer of als het echt muisstil is in een ruimte. Wat ik zelden wel eens heb is dat er ineens een piepgolf kan ontstaan in mijn oor, die uit het niets ontstaat en harder wordt, en na een minuutje ofzo ook weer helemaal weg is. Wat zou dat zijn? Interessant topic
Dat heeft iedereen wel eens, ik ook voordat ik tinnitus had en nu ook nog, en ik weet niet wat het is eigenlijk is, zou wel willen weten.
The dead ball specialist!
pi_75275554
quote:
Op donderdag 3 december 2009 15:41 schreef angie2 het volgende:
Oke wat heb je precies aan je oor?
Waaromeen mri scan? dachten ze aan zo'n brughoek tumor dan?
Hoe kan het dat dat suizen enz erger wordt? wordt dat dan ook weer minder?
Ik ervaar zelf wel wisseling van geluiden.. niet steeds dezelfde piep maar ook andere suis geluiden
Groetjs
Volgens de arts was de MRI om een kwaadaardig proces uit te sluiten. Ik hoor dan gewoon bevestigen
Het is nooit erger of minder erg geworden net als het gehoorverlies. Hoor met mijn rechter oor 60%.
pi_75365974
Hebben jullie ook dat als jullie hard sporten en flink buiten adem zijn, dat dan op een of andere manier je trommelvliezen in contact staan met je ademhaling. NOgal moeilijk uit te leggen, maar ik voel dan mn trommelvlies naar binnen/buiten gaan tijdens het ademhalen, vrij iritant net zoiets dat als jeje neus dicht knijp en dan erdoorheen probeer te ademen.

Binnenkort naar Leiden toe, want daar schijnt een arts te zitten die wel degelijk verstand heeft van tinnitus. Bij andere adressen is het telkens van, leer er maar mee leven. Zal mij benieuwen waar dit op uit loopt.

Vraag me ook nog steeds of dat gesuis verband heeft met mijn tintelingen in m'n voeten/benen,handen en gezicht. Volgens de dokter een soort van hyperventilatie, maja wat moet je ermee?
pi_75629716
Zeer ongeloofwaardig, maar toch: http://www.oorsuizenstoppen.nl/

wat denken jullie ervan ?
  maandag 14 december 2009 @ 22:10:49 #182
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_75631148
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:41 schreef Dark0z het volgende:
Zeer ongeloofwaardig, maar toch: http://www.oorsuizenstoppen.nl/

wat denken jullie ervan ?
Tell Sell reclame op internet!

In het boekje wordt waarschijnlijk verteld dat je er niet zo erg aan moet denken.
Verder ziet het er erg schreeuwerig uit en is het natuurlijk onzin.

Hoewel je er idd niet teveel aan moet denken
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_75631579
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_75633032
quote:
Op maandag 14 december 2009 21:41 schreef Dark0z het volgende:
Zeer ongeloofwaardig, maar toch: http://www.oorsuizenstoppen.nl/

wat denken jullie ervan ?
27 euro voor een download... Ik vind het veel!
Als het echt zo goed is, en de schrijver heeft het zo goed met iedereen voor, zou hij er geen geld voor vragen.
Maar goed... Wie weet... Als het echt zou helpen... dan zou dat wel fijn zijn. Maar ik ga het er nog maar niet voor betalen.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  maandag 14 december 2009 @ 22:54:46 #185
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_75633299
27 euro, voor een PDFJE

Wedden dat er in staat

-Stress vermijden
-Op tijd gaan slapen
-Achtergrond geluid aanzetten
-Er niet telkens aan denken
-Bepaalde drukpunten masseren

Wat een onzin zeg
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_75634340
Check mijn link even, daar wordt het besproken, niet downloaden iig, zonde van je geld.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 14 december 2009 @ 23:32:13 #187
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_75635016
Nu het koud is, is het suizen bij mij flink erger....
!!! Go 49-ers !!!
  maandag 14 december 2009 @ 23:56:35 #188
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75636021
Morgen naar de tandarts, hopen dat er niet geboord hoeft te worden
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_75659807
quote:
Op maandag 14 december 2009 22:49 schreef Pandora73 het volgende:

[..]

27 euro voor een download... Ik vind het veel!
Als het echt zo goed is, en de schrijver heeft het zo goed met iedereen voor, zou hij er geen geld voor vragen.
Maar goed... Wie weet... Als het echt zou helpen... dan zou dat wel fijn zijn. Maar ik ga het er nog maar niet voor betalen.
Ach, als het echt kon genezen dan waren er nu +50 miljoen mensen blijer geworden
pi_75668536
Ja is het echt erger in de winter? door kou en verkoudheid?
Bij mij is het sinds een week ook ineens erger vooral rechts...
Raar want eerst hoorde ik het links meer...
Hoe kan dat het zo wisseld?

Heeft iemand van jullie accupunctuur geprobeert?
pi_75696312
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 22:02 schreef angie2 het volgende:
Ja is het echt erger in de winter? door kou en verkoudheid?
Bij mij is het sinds een week ook ineens erger vooral rechts...
Raar want eerst hoorde ik het links meer...
Hoe kan dat het zo wisseld?

Heeft iemand van jullie accupunctuur geprobeert?
Ik ben nu ook verkouden en hij is wat harder en erger Hopelijk is het wal minder als ik beter bent.
The dead ball specialist!
pi_75776391
tsja ik hoop dat t nog wegtrekt ik ben niet meer verkouden en ik hoor nu rechts toch meer een suis dan dat ik had... grrr.... hoe kan dat toch?!
Ik heb 29 december nog een gehoortetst in t ziekenhuis dan zullen ze daarna wel zeggen leer er meeleven.. maarja let hope..
  vrijdag 18 december 2009 @ 17:43:53 #193
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_75776457
Duurt bij mij ook altijd een week ná de verkoudheid... Ik denk dat er gewoon nog wat zwellingen moeten oplossen...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 18 december 2009 @ 18:19:07 #194
32402 s0k
..............................
pi_75777572
Fijn, las dit topictitel in de AT, en me linkeroor begon weer te piepen
..................................................................................................................................................
  maandag 28 december 2009 @ 22:03:02 #195
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_76159610
Hier een verhaal over iemand die het egt aan zichzelf heeft te danken:
http://www.cnn.com/2009/H(...)a.drummer/index.html
!!! Go 49-ers !!!
pi_76160664
quote:
Op maandag 28 december 2009 22:03 schreef RobertoCarlos het volgende:

Hier een verhaal over iemand die het egt aan zichzelf heeft te danken:
http://www.cnn.com/2009/H(...)a.drummer/index.html
Dit kun je denk ik niet zo makkelijk zeggen. Als hij het écht geweten had, zou hij dan nog steeds geen bescherming in hebben gedaan? Ik denk dat het vooral naïviteit en onwetendheid is. 'Mij overkomt het niet', 'aanstellerij', 'heb ik geen last van', 'zal wel los lopen'. Veel jongeren denken dat je alleen maar een beetje slechthorend wordt, 'en dat merk ik vanzelf wel'.
pi_76253791
ik was naar de KNO arts .
Gehoor test etc gedaan.
Mijn gehoor gaf hij een 10 dus er is geen relatie met slechter horen maarja die piep/suis geluiden hoor ik wel.
Verder inderdaad niets aan te doen zoals ik al had verwacht..
Is het bij jullie wisselend? Ik heb idee dat het soms erger is dan anders.
Is het bij jullie in relatie met gehoor verlies trouwens?!
  donderdag 31 december 2009 @ 11:08:52 #198
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_76255986
quote:
Op donderdag 31 december 2009 09:49 schreef angie2 het volgende:
ik was naar de KNO arts .
Gehoor test etc gedaan.
Mijn gehoor gaf hij een 10 dus er is geen relatie met slechter horen maarja die piep/suis geluiden hoor ik wel.
Verder inderdaad niets aan te doen zoals ik al had verwacht..
Is het bij jullie wisselend? Ik heb idee dat het soms erger is dan anders.
Is het bij jullie in relatie met gehoor verlies trouwens?!
Hier idd wisselend. Gisteren wassie echt kei en keihard

En ook gehoorverlies hierzo.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_76264388
ik heb vooralsnog geen gehoorverlies volgens mij, moet nog steeds langs de kno arts .
En de piep is zeker flucturerend, zeker bij stress/vermoeidheid is het nog niet eens harder, maar lijkt het meer van in je hoofd te komen en is het geluid een stuk scherper.
Dan is het echt vervelend, maar normaal gezien valt het mee.
Het is nog geen reden voor zelfmoord .
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 31 december 2009 @ 14:51:33 #200
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_76265107
quote:
Op donderdag 31 december 2009 09:49 schreef angie2 het volgende:
ik was naar de KNO arts .
Gehoor test etc gedaan.
Mijn gehoor gaf hij een 10 dus er is geen relatie met slechter horen maarja die piep/suis geluiden hoor ik wel.
Verder inderdaad niets aan te doen zoals ik al had verwacht..
Is het bij jullie wisselend? Ik heb idee dat het soms erger is dan anders.
Is het bij jullie in relatie met gehoor verlies trouwens?!
Lees ook het draadje nog ff door, daar staat veel meer over de situaties waarin het suizen/piepen verandert. Qua gehoorverlies lijkt het me, dat er vaak tegelijkertijd met het ontstaan van tinnitus ook gehoorschade (= meestal gehoorverlies) optreedt.. Vaak ontstaat tinnitus namelijk door te hard geluid op den oren. Bij mij is dat iig zo: ik heb dus zowel tinnitus als een licht verminderd gehoor
!!! Go 49-ers !!!
pi_76265183
Gaan de mede-tinnitus patienten vanavond nog naar harde oud en nieuw feesten?
pi_76265307
Bij veel mensen is de piep een tijdje ook harder als ze (tijdelijk) harde geluiden hebben gehoor.
Ik lijk daar niet zon last van te hebben gelukkig, gisteren op een afstand van 2 meter van een box gezeten waarmee een gitaar elektronisch versterkt werd.
En dan een uur of 3 lang en nergens last van.
Nu stond het ook niet superhard.

Vanavond ook wel gewoon naar buiten en zelfs vuurwerk afsteken.
Blijven er ook nog mensen express binnen vanavond ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_76265353
quote:
Op donderdag 31 december 2009 14:53 schreef Conversatie het volgende:
Gaan de mede-tinnitus patienten vanavond nog naar harde oud en nieuw feesten?
Nee, maar ik vind die feesten sowieso kut.
Maar ik ga naar vrienden, met een mannetje of 15 bij iemand thuis een biertje drinken en na twaalven flink wat vuurwerk afsteken .
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 31 december 2009 @ 15:08:27 #204
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_76265802
Ik blijf dit jaar wel binnen, de laatste weken zijn mn oren toch al niet fantastisch bezig. Ik heb wel oordoppen in gedaan maar daar is ook geen reet aan, plus ze dempten niet echt genoeg toen mensen met van die chinese rollen aan kwamen zetten...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_76266808
Eh, een tinnitus topic. .
Ik heb het al jaren, een behoorlijk harde hoge pieptoon aan de rechterkant die nooit stopt. Toen ik het net kreeg heb ik er me wel 2 jaar dood aan lopen ergeren, maar inmiddels ben ik er wel aan gewend eigenlijk. Ik weet niet beter dan dat ik altijd een enorme piep hoor als het stil is. Vooral snachts is het piiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep!

Ik heb ermee leren leven.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 1 januari 2010 @ 13:34:32 #206
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_76289484
pfff. De piep in rechts is echt afschuwelijk erg vandaag. Al sinds ik wakker ben

En ik ben niet eens wezen stappen of dat ik in harde geluiden ben geweest

En ik heb ook geen kater/veel gedronken. Dus daar komt het ook niet door. En ook niet door slaap te kort want ik ben echt net wakker
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 1 januari 2010 @ 13:36:20 #207
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_76289506
quote:
Op donderdag 31 december 2009 14:56 schreef junkiexp het volgende:

Blijven er ook nog mensen express binnen vanavond ?
Ik ben wel binnen gebleven om 00:00. Die knallen zijn echt niet grappig voor mij met mn hyperacusis.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  vrijdag 1 januari 2010 @ 13:48:41 #208
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_76289828
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 13:34 schreef Qwea het volgende:
pfff. De piep in rechts is echt afschuwelijk erg vandaag. Al sinds ik wakker ben

En ik ben niet eens wezen stappen of dat ik in harde geluiden ben geweest

En ik heb ook geen kater/veel gedronken. Dus daar komt het ook niet door. En ook niet door slaap te kort want ik ben echt net wakker
Irritant!!!

Te veel geslapen misschien? Daar houdt vooral mijn linkeroor ook niet van
Eigenlijk is het gewoon nooit goed
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_76289937
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 13:34 schreef Qwea het volgende:
pfff. De piep in rechts is echt afschuwelijk erg vandaag. Al sinds ik wakker ben

En ik ben niet eens wezen stappen of dat ik in harde geluiden ben geweest

En ik heb ook geen kater/veel gedronken. Dus daar komt het ook niet door. En ook niet door slaap te kort want ik ben echt net wakker
Soms heb ik het ook inderdaad dat het een dagje harder is dan andere dagen, eergister hoorde ik de hele dag een ander toontje en gister weer de normale gesuis, heel raar dit
The dead ball specialist!
pi_76290920
Vandaag amper last van, toch aardig wat gedronken vannacht.
Daarnaast 2 uur buiten gestaan en flink wat nitraten ed afgestoken.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  vrijdag 1 januari 2010 @ 14:31:42 #211
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_76290922
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 13:48 schreef eleusis het volgende:

[..]

Irritant!!!

Te veel geslapen misschien? Daar houdt vooral mijn linkeroor ook niet van
Eigenlijk is het gewoon nooit goed
Ik slaap normaal 10 uur. Vandaag 9,5. Dus dat zou hem ook niet moeten zijn.

Nu issie wel weer wat minder na het douchen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_76292728
eigenlijk moeten we dit topic uit onze myat kicken, maar ja .
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_76294148
Gisteren naar aardig hard feest geweest, oordopjes in. Gelukkig geen last.
pi_76416614
Oordopjes gewoon in gehad... ik vind het zelfs een stuk prettiger aanstaan in de kroeg. Niet dat constante gedreun in je oor.

Met pandemonium had ik op maat gemaakte oordoppen in. 25db filter, ondanks dat had ik het idee dat het nog te hard stond :p maar ik ben die musician earplugs niet gewend. Volgens mij lijkt het veel luider omdat die goedkope oordoppen (die ik gewend ben) alles dof weg dempen.
  maandag 4 januari 2010 @ 22:01:22 #215
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_76417442
quote:
Op donderdag 31 december 2009 15:34 schreef venomsnake het volgende:
Eh, een tinnitus topic. .
Ik heb het al jaren, een behoorlijk harde hoge pieptoon aan de rechterkant die nooit stopt. Toen ik het net kreeg heb ik er me wel 2 jaar dood aan lopen ergeren, maar inmiddels ben ik er wel aan gewend eigenlijk. Ik weet niet beter dan dat ik altijd een enorme piep hoor als het stil is. Vooral snachts is het piiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep!

Ik heb ermee leren leven.
Dat heb ik dus sinds een maand of twee in twéé oren. Huisarts gaat er vanuit dat het een drukprobleem in het middenoor is, heb ik een neusspray voor gehad. Helaas: geen verbetering.

Binnenkort maar eens naar de KNO arts...
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_76417707
Pfff vandaag nieuwjaarsfeest op het werk... Afgezien van het feit dat het sowieso al überfoute muziek was, stond het echt veel te hard... Mijn longen bewogen uit zichzelf door alle bassen... Heb nu een erg gedempt gevoel in mijn oren. Hopen dat het straks / morgen niet al te hard zal piepen...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  dinsdag 5 januari 2010 @ 21:56:30 #217
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_76458924
Soms heb je van die dagen, dat je toch wel zou willen dat het eens ophoudt.
Lang niet meer een dip zoals vandaag gehad, maarja morgen zal het wel weer beter zijn.

Ben uitgenodigd door Dr de Ridder en zijn team uit Antwerpen om mee te doen aan een medische studie.
Die begint eind Februari.

Het gaat om een tDCS studie van 12 dagen.
quote:
Om op een niet-invasieve manier na te gaan of we die overactiviteit kunnen onderdrukken stellen wij u voor door middel van een tDCS (=transcraniële gelijkstroom stimulatie) de gehoorscortex te stimuleren om te evalueren of we aldus het oorsuizen kunnen onderdrukken. Het komt erop neer dat dmv twee electrodes een gelijkstroom opgewekt wordt die van de ene electrode naar de andere loopt, waardoor die stroom door uw hersenen heen gaat en zo de hersenactiviteit beinvloed. Dit beinvloeden kan activerend of onderdrukkend zijn naargelang de zone die zich onder de anode dan wel kathode bevindt bij het stimuleren. Dit dient te gebeuren t.h.v. die zone van de hersenen waar het geluid verwerkt of beinvloed wordt, en kan dus zowel thv de gehoorsschors, voorhoofdsschors, en andere plaatsen zijn. Dit functioneel onderzoek laat ons dan toe te weten of uw hersenschors nog kan reageren op gewijzigd signaal input.

Risico’s hiervan zijn zeer beperkt. U kan wel wat hoofdpijn hebben, wat duizeligheid of roodheid tvh de plaats waar de electrodes geplaatst worden. Ook kan u het licht zien flikkeren wanneer de electrode thv uw voorhoofd wordt geplaatst. Bij bepaalde stimulaties kan U zich wat beter gezind of gejaagder voelen. Al deze bijwerkingen zijn als normaal te beschouwen
Om op een niet-invasieve manier na te gaan of we die overactiviteit kunnen onderdrukken stellen wij u voor door middel van een tDCS (=transcraniële gelijkstroom stimulatie) de gehoorscortex te stimuleren om te evalueren of we aldus het oorsuizen kunnen onderdrukken. Het komt erop neer dat dmv twee electrodes een gelijkstroom opgewekt wordt die van de ene electrode naar de andere loopt, waardoor die stroom door uw hersenen heen gaat en zo de hersenactiviteit beinvloed. Dit beinvloeden kan activerend of onderdrukkend zijn naargelang de zone die zich onder de anode dan wel kathode bevindt bij het stimuleren. Dit dient te gebeuren t.h.v. die zone van de hersenen waar het geluid verwerkt of beinvloed wordt, en kan dus zowel thv de gehoorsschors, voorhoofdsschors, en andere plaatsen zijn. Dit functioneel onderzoek laat ons dan toe te weten of uw hersenschors nog kan reageren op gewijzigd signaal input.

Risico’s hiervan zijn zeer beperkt. U kan wel wat hoofdpijn hebben, wat duizeligheid of roodheid tvh de plaats waar de electrodes geplaatst worden. Ook kan u het licht zien flikkeren wanneer de electrode thv uw voorhoofd wordt geplaatst. Bij bepaalde stimulaties kan U zich wat beter gezind of gejaagder voelen. Al deze bijwerkingen zijn als normaal te beschouwen
Ik ga hier aan mee doen, niet geschoten is altijd mis zal ik maar zeggen.
Het gaat voor de rest veel beter met me, werk alweer 5 dagen alleen vandaag had ik echt weer een baaldag.
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:16:31 #218
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_76460085
Ik ken het ja De afgelopen week was ik teringmoe en gefrustreerd (moest een artikel schrijven wat maar niet wilde lukken) en had het echt effe geschoten... En vandaag zat ik op werk gewoon weer met mensen te overleggen in een verder stille ruimte en hoorde ik 't weer zo goed als niet

It's mind over matter...

Effe volhouden dus!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:25:49 #219
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_76460636
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:16 schreef eleusis het volgende:
Ik ken het ja De afgelopen week was ik teringmoe en gefrustreerd (moest een artikel schrijven wat maar niet wilde lukken) en had het echt effe geschoten... En vandaag zat ik op werk gewoon weer met mensen te overleggen in een verder stille ruimte en hoorde ik 't weer zo goed als niet

It's mind over matter...

Effe volhouden dus!
Ja zal ik doen, thanks!

Het is idd mind over matter.

Zat vandaag namelijk een bericht te lezen over een kat die overleden is door vuurwerk, had ik eigenlijk niet moeten doen, kan heel erg slecht tegen dierenleed. Vanaf dat punt is het slechter met de piep gegaan, daarna vicieuze cirkel met negatieve emoties en hoppa "een baaldag".
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  vrijdag 8 januari 2010 @ 14:09:49 #220
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_76562561
Hmmz...ik heb nu ook al weken een flinke piep/ruis in mn rechteroor. Kan er gewoon niet van in slaap komen
Ik ben van pindavlees
pi_76563071
Ik kan nooit goed slapen gen idee of het door mijn gesuis komt of door mijn bizarre weekenden waarbij ik denk dat ik niet kan slapen door het afkicken van alcohol
pi_77389464
Hoe gaat het met de lotgenoten ?

Ik heb er eigenlijk nauwelijks last meer van.
Eigenlijk alleen als ik er echt op let, en voordat ik ga slapen .
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 28 januari 2010 @ 20:05:06 #223
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_77389550
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 20:03 schreef junkiexp het volgende:
Hoe gaat het met de lotgenoten ?

Ik heb er eigenlijk nauwelijks last meer van.
Eigenlijk alleen als ik er echt op let, en voordat ik ga slapen .
Nou, wat jij zegt dus
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_77389666
quote:
Op donderdag 28 januari 2010 20:05 schreef Qwea het volgende:

[..]

Nou, wat jij zegt dus
Mooi

Toen ik er echt last van had zat het ook meer in mijn hoofd, nu lijkt het meer van buiten te komen
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  woensdag 10 februari 2010 @ 06:39:51 #225
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_77834614
quote:
Gevaren van geluid

De Europese Commissie wil een begrenzing op mp3-spelers bij tachtig decibel. Te veel jongeren lopen risico op ernstige gehoorschade.

Jan de Laat, audioloog in het LUMC, wat vindt u van het voorstel?
‘Het voorstel is op zich prima, een waarschuwing op het display als je de volumeknop boven de tachtig decibel wilt draaien. Maar het moet strenger. Een processor in de speler moet bijhouden hoe lang het apparaat aanstaat en op welk niveau die staat. Op basis van die gegevens moet de begrenzer werken.’

Je kunt bij de waarschuwing op ‘ok’ klikken om de muziek als nog harder te zetten. Zullen jongeren dat niet gewoon doen?
‘Tuurlijk, vergelijk het met roken. Twintig jaar geleden wist iedereen dat roken schadelijk was, maar rokers stopten niet. Langzaam kwamen er maatregelen. Die zijn nu zo drastisch dat je niet meer in cafés mag roken. Bij de begrenzer is dat hetzelfde. Stap voor stap zullen er strengere maatregelen komen.’

Volgens de Europese Commissie lopen tien miljoen mensen risico op gehoorschade. Dat is gigantisch.

‘Vergeleken met vroeger zijn er twee veranderingen. De techniek is verbeterd. Een walkman had boven de honderd decibel flinke vervorming. Nu is het geluid van een mp3-speler op 120 decibel nog onvervomd. De tweede is een mentaliteitsverandering. Alles moet harder, sneller en roemoeriger. Niet alleen bij jongeren en popmuziek, in het concertgebouw is ook alles harder.’

Stel je komt thuis met een piep in je oren. Als die de volgende dag weg is, is er dan geen schade?
‘Dat je de piep niet meer hoort, komt door het compensatiemechanisme van het middenoor. Cellen in de omgeving maskeren de kapotte trilhaartjes, waardoor je de piep niet meer hoort en het lijkt als of er geen schade is. Maar er is wel definitieve schade.’

Hoe kan het dat als twee studenten naar hetzelfde feest gaan, de ene wel gehoorschade oploopt en de ander niet?
‘Je kunt dit weer vergelijken met roken. Mijn opa rookte als een ketter en werd 105. Een ander overlijdt op jonge leeftijd. Ik ken twee musici die jaren op dezelfde plek zaten. De ene hoort perfect, de ander heeft flinke gehoorschade. Het is persoonlijk. Het zit in de genen.’

Wat kun je doen om gehoorschade te beperken?
‘De volumeknop terugdraaien. Ook kun je het geluid terugdringen met hoorbescherming. Oordopjes zijn niet populair, maar ze beschermen wel het beste. Neem pauzes: als je naar een concert of discotheek geweest bent, gun je oren dan de rest van de week rust. Ook raad ik aan regelmatig het gehoor te meten. Dat kan op www.oorcheck.nl of bij een audicien. Het is een genot om te genieten van geluid. Dat moet je zo houden.’
http://www.mareonline.nl/artikel/0910/19/0302/

[ Bericht 0% gewijzigd door RobertoCarlos op 10-02-2010 07:07:31 ]
!!! Go 49-ers !!!
pi_77842827
Als ik mijn mp3-speler op de begrensde stand zet, staat-ie voor mij gevoel nog steeds veel te hard. Hij staat hier bijna altijd op de helft van de begrensde stand. Wat dan weer 1/3 is van het maximum. Hard genoeg wat mij betreft, zelfs met rumoerige achtergrond (openbaar vervoer).
pi_77844883
Ik hoor het alleen als het stil is. Een lichte ruis, niet storend meer.
pi_78308592
http://www.rijnmond.nl/Ho(...)ij%20na%20lawinepijl

Je zal er maar Tinnitus aan overhouden zeg
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  maandag 22 februari 2010 @ 16:42:05 #229
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_78309107
Wat een mongolen
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_78310762
quote:
Op maandag 22 februari 2010 16:42 schreef eleusis het volgende:
Wat een mongolen
Zeg, willen we de Aziatische medemens met rust laten? Die kunnen er ook niks aan doen...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  maandag 22 februari 2010 @ 21:25:41 #231
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_78320662
Door gebruik van medicijnen heb ik nu ook een paar weken een hoge piep in mijn oren en kan ik moeilijk tegen harde geluiden. Inmiddels 2 weken gestopt met het medicijn maar de piep blijft helaas

Donderdag heb ik voor de zekerheid een afspraak met de KNO arts. Mijn huisarts heeft voor mij een spoedafspraak geregeld omdat hij merkte dat ik er psychisch nogal onder lijd. (het betreffende medicijn is een antidepressivum dat ik kreeg vanwege een angststoornis. Dit gepiep maakt het er niet beter op moet ik zeggen)

Ik hoop maar dat het toeval is en dat het toch een verkoudheid is oid. Ik heb ook last van keelpijn, dus dat zou het geval kunnen zijn. Of dat het toch nog vanzelf overgaat over een paar weken. Ik wordt nogal paniekerig bij de gedachte dat ik de rest van mijn leven achtervolgd ga worden door zo`n klote piep ...

[ Bericht 4% gewijzigd door DaneV op 22-02-2010 21:33:23 ]
  maandag 22 februari 2010 @ 21:38:21 #232
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_78321328
Welk medicijn DaneV?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 22 februari 2010 @ 22:08:13 #233
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_78322949
Lexapro (Escitalopram), een SSRI dus. Het schijnt best zeldzaam te zijn dat je door dit soort medicijnen tinnitus ontwikkeld, maar komt vaker voor;

http://www.lareb.nl/documents/kwb_2005_4_ssri.pdf

Als ik zo het onderzoek bekijk, heb ik wel een kans dat het vanzelf overgaat. Maar bij sommige mensen is het dus ook blijvend.

Ironisch genoeg worden deze medicijnen ook vaak voorgeschreven om tinnitus te verlichten of dragelijker te maken. De huisarts en de specialist die het heeft voorgeschreven "gingen er vanuit dat het wel over zou gaan" maar gaven beide toe dat ze weinig van deze bijwerking wisten.

[ Bericht 46% gewijzigd door DaneV op 22-02-2010 22:36:42 ]
  maandag 22 februari 2010 @ 23:31:36 #234
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_78326893
Ik ga er ook vanuit dat het over gaat, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je nu wat anders vreest. Het komt ook nog bij de situatie die je al had en dat kan best heftig zijn. Ik heb ook wel eens korte perioden gehad waarin ik een 'extra' tinnitusgeluid had, één keer ging ik er al vanuit dat het voor eeuwig was maar op een ochtend was het gewoon weer weg.

Maar de cijfers zijn enigszins op je hand getuige de PDF. Met al die tientallen miljoenen voorgeschreven doses wordt tinnitus toch maar heel zelden genoemd, en dat is inclusief tijdelijke tinnitus. En je moet je ook afvragen hoeveel daarvan met het medicijn te maken heeft. De meeste (60% meen ik) tinnitus blijft altijd onverklaard, komt zomaar opzetten en gaat vaak zomaar weer weg. Het lijkt wat vaker gerapporteerd te worden met SSRI's, maar dat kan ook komen doordat die gevallen wél worden onderzocht en gezonde mensen die enkele weken een tinnitus hebben, niet in databases terechtkomen.

Voor nu, zo weinig mogelijk er aan proberen te denken, zorg altijd voor een muziekje, ruis of iig geluid als het stil is; en probeer vooral goed te slapen. Let goed op jezelf en je stressniveau. Als dat betekent dat je in je verplichtingen (werk, studie) even wat meer rust moet nemen en af en toe vrij moet nemen/iets moet uitstellen, so be it. Verder neem ik zelf de bekende voedingssupplementen die vermoed worden goed te zijn voor oren: antioxidanten (vitamine A, C, E), magnesium/zink, en foliumzuur. Veel stoffen hiervan zijn in verband gebracht met het verbeteren van de celbiologische omstandigheden die een rol spelen bij (tijdelijk of irreversibel) gehoorverlies. En natuurlijk oordoppen gebruiken bij concerten/clubs, maar daar zie ik je de komende weken sowieso vast niet.

Als je tinnitus zeer hevig is, en je bent er echt niet gerust op en wil meer onderzoek, zou ik proberen me te laten doorverwijzen naar het UZA in Antwerpen. Fokker Henk-B is daar ook naar tevredenheid langs geweest en ik heb wel eens gemaild met artsen daar. Daar hebben ze de beste kennis over tinnitus van de regio, en hebben ook diverse medicijnen en behandelingen die in NL niet worden gegeven. 'Hier' word je al snel weggestuurd met de tekst 'niets aan te doen'.

Ik heb er nog wel goede hoop op dat het op een ochtend sterk verbeterd is dan wel helemaal verdwijnt. Tinnitus heeft tijdelijke en permanente risicofactoren; en de belangrijkste permanente risicofactor is schade aan het gehoor. Daar staan SSRI's niet om bekend. Dus ik denk niet dat je jezelf permanent letsel hebt toegebracht door de SSRI te nemen.

Sterkte!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 23 februari 2010 @ 00:36:24 #235
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_78329142
Bedankt voor je reply. Fijn om even wat informatie te krijgen die me geruststeld, momenteel heb ik er wat moeite mee om objectief naar de situatie te kijken.

Ik begrijp ook maar al te goed dat het niet de piep is die me wakker houd, maar de angst ervoor. De eerste dagen dat ik deze bijwerking had, maakte ik me er geen enkele zorgen over en sliep ik prima.

Totdat ik het ging googlen

Ik luister voorlopig nog maar even naar meditatiemuziek op mijn ipod als ik ga slapen, en probeer mezelf wat gerust te stellen bij de gedachte dat de kans groot is dat ik hier binnenkort vanaf kom. En zo niet, zal ik ook vast wel ooit een manier vinden om het te accepteren maar daar wil ik nu nog even niet aan denken.

[ Bericht 0% gewijzigd door DaneV op 23-02-2010 01:32:08 ]
pi_78330567
pas ook op met dichte koptelefoons.

als ik die lang op heb krijg ik last van vocht in mn oren, dan krijg ik een lijmoor (vocht achter trommelvlies) met resultaat. je trommelvlies gaat dan bol staan. plakkerig gevoel achter trommelvliezen, slechter horen enz. 's ochtends meer dan 's avonds (nacht horizontaal op één oor) gaat wel weer over, maar kost echt veel tijd. weken, maanden...

als ik deze topics lees houd ik mn hart vast voor de hoeveelheid slechthorenden de komende 30 jaar. wat zeg ik, de komende decennia tot er een oplossing komt voor al dat lawaai. laten we beginnen bij voorlichting van kinderen en controle op geluidsniveau's in discotheken enz

wel leuk zo'n ervaringentopic. maar zelfresearch geeft echt heel veel stress. vroeger nam iemand misschien de moeite om naar de bibliotheek te gaan voor een medische encyclopedie. tegenwoordig hebben mensen een paar dagen pijn in hun hoofd en denken dan meteen een tumor te hebben

[ Bericht 30% gewijzigd door Synthesist op 23-02-2010 02:25:33 ]
pi_78380480
Controle op geluidsniveau's in disco's is zeker een goed punt, al denk ik niet dat het ook erg nageleefd gaat worden.

Wat bedoel je met plakkerig gevoel achter je trommelvlies.

Oordopjes gebruik ik ook (regelmatig, niet altijd) Alpine Musicsafe Pro. Ze kunnen beter want ze filteren veel hoge tonen weg.

[ Bericht 26% gewijzigd door W00fer op 24-02-2010 03:14:50 ]
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 24 februari 2010 @ 20:54:30 #238
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_78408501
Hmm vreemd... vandaag en gisteren heb is het gepiep in volume merkbaar afgenomen. Ik hoorde het eerst de hele dag, maar nu eigenlijk alleen als ik in bed lig. Ik merkte vandaag wel dat ik erg slecht tegen geluid kon. Zelfs de ruitenwisser van mijn auto die stroepte gaf al zo`n gevoel alsof er iemand met een nagel over een schoolbord aan het krassen was.

Naja iig positief dat de piep minder geworden is. Hopen dat dit zo blijft en dat bovenstaande ook weer weg gaat.
  woensdag 24 februari 2010 @ 21:46:19 #239
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_78411171
Ga zo door!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 25 februari 2010 @ 15:38:40 #240
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_78439400
Vandaag dus ff bij de KNO langs geweest. Mijn gehoor is getest en ik bleek een uitzonderlijk goed gehoor te hebben

Ze verzekerde me dat er niks aan de hand was en dat het hoogstwaarschijnlijk vanzelf over zou gaan maar dat dat wel nog een paar weken kan gaan duren. Ze zij dat er waarschijnlijk sprake is geweest van een tijdelijke schade als reactie op het medicijn, die inmiddels is hersteld. Maar dat mijn hersenen toch nog het signaal afgeven dat er iets niet goed is.

Het advies was om zo veel mogelijk naar muziek te luisteren (niet te hard uiteraard).
pi_78444572
En anders een infuustherapie in Duitsland, dat kan in het begin veel helpen !
Nu actie ondernemen, kno arts heeft makkelijk praten......
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 25 februari 2010 @ 18:37:46 #242
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_78446025
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 17:55 schreef junkiexp het volgende:
En anders een infuustherapie in Duitsland, dat kan in het begin veel helpen !
Nu actie ondernemen, kno arts heeft makkelijk praten......
Werkt dat niet alleen bij schade door geluidstrauma ? (dat heb ik niet gehad)
pi_78447098
Weet iemand trouwens waarom dat in Duitsland wél en in Nederland totaal niet toegepast wordt?
  donderdag 25 februari 2010 @ 19:51:26 #244
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_78448772
Hmmm nu twijfel ik toch weer... ik vertrouwde maar op het oordeel van de KNO-arts. Maar als het straks toch niet over blijkt te gaan, dan ga ik mezelf voor men kop slaan dat ik die infuusbehandeling niet heb laten doen als het te laat is.

Iemand hier meer info over? Zou het nuttig zijn, ook al is er geen sprake van gehoorvelies of een geluidstrauma?
Het kost best wat geld namelijk...
pi_78448899
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 20:54 schreef DaneV het volgende:
Hmm vreemd... vandaag en gisteren heb is het gepiep in volume merkbaar afgenomen. Ik hoorde het eerst de hele dag, maar nu eigenlijk alleen als ik in bed lig. Ik merkte vandaag wel dat ik erg slecht tegen geluid kon. Zelfs de ruitenwisser van mijn auto die stroepte gaf al zo`n gevoel alsof er iemand met een nagel over een schoolbord aan het krassen was.

Naja iig positief dat de piep minder geworden is. Hopen dat dit zo blijft en dat bovenstaande ook weer weg gaat.
Is dat niet gewoon normaal? De ene dag heb ik 3 tonen, de andere dag alleen een brom en een piep. Hebben andere mensen dat niet? Alleen de piep is permanent. De rest wisselt.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_78448985
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 19:51 schreef DaneV het volgende:
Hmmm nu twijfel ik toch weer... ik vertrouwde maar op het oordeel van de KNO-arts. Maar als het straks toch niet over blijkt te gaan, dan ga ik mezelf voor men kop slaan dat ik die infuusbehandeling niet heb laten doen als het te laat is.

Iemand hier meer info over? Zou het nuttig zijn, ook al is er geen sprake van gehoorvelies of een geluidstrauma?
Het kost best wat geld namelijk...
Ik heb ook geen gehoorverlies, bij mijn permanente piep is mijn oor zelfs beter. KNO arts zei ook dat het wel weer kan verdwijnen. Niet dus

Weet iemand hier iets van een piep door stress en andere problemen. Zou een psycholoog dan kunnen helpen?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_78449867
Als je piep inderdaad door stress komt, en de psych kan je stress verlagen, tja dan helpt het indirect wel denk ik...
Maar dan moet je wel weten of je piep inderdaad door stress komt.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  donderdag 25 februari 2010 @ 23:39:41 #248
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_78461380
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 19:05 schreef Conversatie het volgende:
Weet iemand trouwens waarom dat in Duitsland wél en in Nederland totaal niet toegepast wordt?
Vanwege mijn twijfels heb ik me even wat ingelezen. Het schijnt in nederland en belgie wel toegepast te worden, maar alleen als er sprake is van gehoorschade omdat de werking niet bewezen/onvoldoende is bij gevallen waar er geen sprake is van schade aan het gehoor. Wil niet zeggen dat het geen positieve resultaten kan geven in zulke gevallen, maar die zijn er ook wanneer er niet wordt behandeld. Bovendien is de behandeling niet geheel zonder risico. In Duitsland wordt de therapie overgins ook steeds minder toegepast.

Ik heb ook maar besloten om het niet te doen. Ik hoop dat de KNO arts gelijk heeft. Zo niet, dan denk ik ook dat de oorzaak bij mij eerder neurologisch is dan dat er echt iets in het oor aan de hand is. Mocht het niet over zijn over een maand, dan zal ik een afspraak maken bij het UZA Antwerpen.

Tot die tijd probeer ik er maar zo weinig mogelijk mee bezig te zijn, de laatste paar dagen ging het beter maar nu ik er weer de hele avond mee bezig geweest is het volume weer echt toegenomen.
pi_78532113
Ik ben in juni 2008 naar een concert geweest (Sonata Arctica (is metal, en die gast heeft een hoge stem )), en sindsdien heb ik last van piep in mijn oor. Ik had altijd al na oudjaarsdag dat ik een piep in mijn oren had, maar dat ging altijd wel weer weg.

Na het concert is het dus echt op gaan vallen. Langzaam is het ook weer een stuk minder geworden en na zo'n 3 maanden na het concert was het zo goed als weg (nog wel hoorbaar 's nachts, maar niet storend). Ik ben daarna ook nog een paar keer naar disco's geweest (doe ik sowieso niet vaak), waarna ik er weer een stuk meer last van heb, maar dat trok altijd wel weer weg tot het oude niveau (zoals 3 maanden na het concert).

Nu na 1 dagje carnaval vieren (2 weken geleden dus), heb ik er super veel last van. Ik dacht dat het wel weer langzaam weg zou trekken, maar ik heb het idee dat het alleen maar erger wordt! Daarnaast heb ik er sinds 4 dagen geleden een geluidje bij (soort stromend water, overdag niet hoorbaar) en is het bestek tikken op een bord ook een beetje pijnlijk (een soort knal er achteraan).. Hyperacusis?

Ik ben ook wel de laatste week erg verkouden... Misschien dat het daardoor erger wordt en dat daardoor de extra dingen zijn gekomen?

Ik heb (voor de verkoudheid en na carnaval) een gehoortest gedaan bij Schoonenberg en daar konden ze niks vinden. Gehoor was prima, alleen wel iets minder dan gemiddeld, maar geen gehoorbeschadiging.

IS ER NOG HOOP VOOR MIJ??

Wat ik nog heb gevonden: http://campus.uni-muenster.de/2797.html !!! ( OPLOSSING??)

Oja, oordoppen heb ik wel, maar was ze met carnaval vergeten

[ Bericht 4% gewijzigd door Woppah op 27-02-2010 21:44:25 ]
  zondag 28 februari 2010 @ 00:34:42 #250
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_78540628
Die muziektherapie is idd wel hoopvol. Ze hebben nu in duitsland ook wat anders uitgebracht wat wellicht nog wel beter zou werken; een neurostimulator.

Dat is een klein kastje dat akoestische signalen afstuurd waardoor je op den duur verlichting van je tinnitus zou moeten krijgen. Of het ook voor hyperacusis werkt weet ik niet.

http://www.nvvs.nl/forum/tinnitus/viewtopic.php?t=3705

Het ging een stukje beter de laatste dagen. Gisteren besloot ik maar een potje ginkgo te halen (schijnt voor mensen die net tinnitus hebben bewezen resultaten te hebben). 2 Tabletjes ingenomen maar een half uur later was het lawaai echt enorm! Vannacht niet geslapen erdoor, het was ook echt niet te maskeren met muziek oid zo hard was het. Mijn ervaring met muziek is trouwens sowieso niet dat ik de tinnitus niet meer hoor, maar het geeft wat afleiding.

Gelukkig is het vandaag in de loop van de dag weer gaan liggen en verwacht ik zo wel met wat muziek in slaap te vallen.

Hmm ik lijk een geval appart te zijn, want dit komt zelden voor bij ginkgo blijkbaar. Het zou toevallig kunnen zijn natuurlijk, maar dan wel heel toevallig dat het net gebeurt nadat ik iets in heb genomen waarvan ik dacht dat het enkel verlichting kon geven.

Gelukkig dat het weer wat is verminderd want die pokkeherrie van vannacht had ik echt niet lang getrokken.... Als het volume weer wordt zoals het een paar dagen geleden was en blijft, denk ik dat ik wel een manier kan vinden om het te accepteren. Inslapen zal nog wel een tijdje een zwak punt blijven maar ik begrijp dat als je er eenmaal aan gewend bent, het inslapen dan ook makkelijker gaat? Doorslapen is sowieso geen probleem voor mij, als ik eenmaal slaap lig ik half in coma en moet je van goede huize komen om mij wakker te kunnen schreeuwen.

Hadden jullie die ervaring, dat je in het begin er niet van kon slapen maar dat dat na een tijdje vanzelf weer ging? Slaapmiddelen zijn misschien leuk voor een paar weken dat is geen langetermijnoplossing.

Edit; Oh kut ik had mezelf voorgenomen niet meer zoveel met tinnitus bezig te zijn.


[ Bericht 12% gewijzigd door DaneV op 28-02-2010 01:46:09 ]
  zondag 28 februari 2010 @ 09:44:06 #251
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_78545188
Jouw edit dus.
!!! Go 49-ers !!!
pi_78561015
Mmh, heb zelf ook al een paar jaar last van een lichte piep, die in het begin alleen 's nachts of in complete stilte te horen viel (te vergelijken met een stofzuiger in de verte). Weet bijna zeker dat het samenhangt met uitgaan; het begon nadat ik 1x in de 2 weken ofzo uitging naar de plaatselijke kroeg.
Echter nu sinds 3 weken ofzo, bij mijn weten zonder directe aanleiding, is het 2x zo erg geworden en hoor ik de piep bijna overal bovenuit komen (behalve boven zeer harde geluiden, bv. in een bus/auto zitten, of in een café.. Het erge is dus dat ik nog precies weet hoe (rustgevend) stilte klinkt; in tegenstelling tot anderen die niet beter weten :/. Kan denk ik alleen maar hopen dat het niet nog erger wordt, want ik waardeer stilte, subtiele muziek en musiceren zeer! Weet niet of ik zonder wel goed zou kunnen functioneren..
pi_78675999
Heb vernomen dat ze bij het Leids Universitair Medisch Centrum bezig zijn met medicatie voor mensen die net Tinnitus hebben opgelopen. Als ik het goed verstaan heb ( ) dan heeft het positieve effecten, maar in hoeverre weet ik niet. Ik heb in ieder geval een mail adres gekregen en over een half jaar zal ik eens mailen.

ook weet ik dankzij het LUMC dat je oordopjes/filters die je aangeschaft hebt kan laten vergoeden bij een of andere instantie . Eerst moet je aanvraag doen bij je huidige verzekeraar, als die nee zegt, dan kan je bij een andere bedrijf terrecht (zal het vanavond even opzoeken) Binnenkort maar even die 180euro terug cashen + knappe oordoppen laten maken voor op de motor en op het werkt.

Voor de mensen die niet weten wat Tinnitus is ( misschien wel wat voor de openingspost )



Vind tevens dat de overheid, media etc wel meer aandacht mag besteden aan deze marteling

[ Bericht 15% gewijzigd door Dark0z op 03-03-2010 12:11:08 ]
  woensdag 3 maart 2010 @ 13:28:05 #254
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_78679572
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:02 schreef Dark0z het volgende:
Heb vernomen dat ze bij het Leids Universitair Medisch Centrum bezig zijn met medicatie voor mensen die net Tinnitus hebben opgelopen. Als ik het goed verstaan heb ( ) dan heeft het positieve effecten, maar in hoeverre weet ik niet. Ik heb in ieder geval een mail adres gekregen en over een half jaar zal ik eens mailen.
Hoe en waar heb je het vernomen van dat medicijn?

Aanstaande zondag in een uitzending "je zal het maar hebben" van BNN een jongen met tinnitus.
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_78681558
bij het LUMC van meneer de Laat. Die doet ook veel onderzoek naar Tinnitus
  woensdag 3 maart 2010 @ 14:23:23 #256
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_78682089
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:12 schreef Dark0z het volgende:
bij het LUMC van meneer de Laat. Die doet ook veel onderzoek naar Tinnitus
Oke, dank je!
Je weet toevallig niet, hoe dat medicijn zou heten?

Ze zijn in Antwerpen ook met een nieuw medicijn bezig wat uit Italië zou moeten komen, maar heb nog niet mee kunnen krijgen wat de naam is.
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_78682939
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:23 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Oke, dank je!
Je weet toevallig niet, hoe dat medicijn zou heten?

Ze zijn in Antwerpen ook met een nieuw medicijn bezig wat uit Italië zou moeten komen, maar heb nog niet mee kunnen krijgen wat de naam is.
Geen idee, je zou kunnen mailen naar het audiologisch centrum om te vragen over hoe/wat. Maar voor zover ik weet is er geen 100% oplossing/genezing. Staat nog echt in de kinderschoenen. Ondanks dat, volgens tinnitus.nl, ongeveer 1op10 Nederlanders er last van heeft
pi_78689365
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:02 schreef Dark0z het volgende:
Voor de mensen die niet weten wat Tinnitus is ( misschien wel wat voor de openingspost )



Vind tevens dat de overheid, media etc wel meer aandacht mag besteden aan deze marteling
Uit nieuwsgierigheid klik ik er dan toch op... Met als resultaat dat het nu 10 minuten later nog nagalmt in mijn oren.
Tip van de dag: als je al tinnitus hebt, vooral NIET klikken!

[ Bericht 0% gewijzigd door Pandora73 op 04-03-2010 15:00:38 ]
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_78731451
Zijn er hier mensen die voor de Televisie hun verhaal kwijt willen m.b.t. Tinnitus? Ik ben door enkele personen benaderd of ik op Televisie wil komen. Dit is echter totaal niet mijn ding. Maar eigenlijk hoop ik dat hier een studerend persoon dat wilt doen?

Dit zou natuurlijk mooi zijn om Tinnitus onder de aandacht te brengen. Ook in de hoop dat ze meer aandacht achter dit probleem zetten m.b.t genezing maar ook ter voorkoming onder jongeren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dark0z op 04-03-2010 15:04:24 ]
pi_78742025
Ik heb met toen aangemeld voor ''je zal het maar hebben'', maar uiteindelijk hebben ze iemand anders gekozen.
Hoezo moet de persoon studerend zijn trouwens ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_78743229
Dat hoeft niet perse denk ik. Het gaat er meer om dat het op jongere leeftijd is ontstaan denk ik.

maar om een jonger persoon te laten spreken wordt het wat realistischer. Jongeren vergelijken zich daarmee. Als ze iemand zien die er oud uit ziet, dan denken ze alsnog van, ja dat overkomt mij niet.

Mij werden de vragen gesteld, omdat ik studerende was of ik door tinnitus problemen ondervond met mijn studie. Dat het je toekomst in de weg zit e.d. Maar ik kreeg het op mijn 15e oid, dus ben er redelijk aan gewend. Concentreren is soms wat lastig met huiswerk maken, maar uiteindelijk kom ik er wel (hbo). Denk dat ze het liefst iemand hebben waarbij het net ontstaan is. Zodat ze echt die omwisseling in z'n leven kunnen aantonen. Hoe ga je ermee om, wat betekent het voor je, wat heeft het verandert voor je e.d.. Maar als je dat nog goed kan herinneren die omschakeling, dan zal dat ook wel best zijn.

Maar voor de hoe/wat ze nou precies willen kan je beter even contact opnemen.

@ junkiexp... ik weet dat TMF iemand zoekt voor een TV interview en nog een andere zender, dus misschien als je je geroepen voelt kan ik wat doorgeven over de mail?

[ Bericht 18% gewijzigd door Dark0z op 04-03-2010 19:48:39 ]
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:29:46 #262
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_78748762
GVD... Gisteren ging het goed, maar vandaag is het echt weer kei hard. Ook de gevoeleigheid voor geluid is weer terug.

Ik begon net hoop te krijgen dat het binnenkort voorbij zou zijn! Inmiddels hebben 3 artsen me verzekerd dat het echt wel over zou gaan trouwens
Waarom lees ik dan op internet dat dit helemaal niet zo hoeft te zijn? Zitten die artsen me nou gewoon valse hoop te geven of heb ik er nou zo`n vertekend beeld van?

Ik heb nog een klein beetje hoop dat het misschien het gevolg is van het abrupt stoppen met clonazepam
(na dat voor 4 weken gebruikt te hebben). Tinnitus en Hyperacusis zijn bekende ontwenningsverschijnselen die bij sommige mensen al kunnen optreden na een paar weken dit middel te gebruiken. Vorige week heb ik er 3 genomen en merk dan ook wel dat ik nergens meer last van heb voor een uur of 8 (m.u.v. een heel lichte suis). Als dat het geval is, zou het iig reversibel moeten zijn.

Naja ik probeer positief te blijven, kan nog 2 kanten op gaan.
quote:
Geloof het of niet, maar als ik dat filmpje kijk is bij mij een halve minuut stil en hoor ik mijn eigen tinnitus niet, al doe ik er moeite voor (zelf met mijn oren dichtgedrukt). Daarna komt ie wel weer vrij snel terug.
Erg appart Heb het 3 keer gedaan.

Nog een paar keer geprobeerd, maar nu krijg ik koppijn

[ Bericht 10% gewijzigd door DaneV op 05-03-2010 02:33:49 ]
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:30:16 #263
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_78764609
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:29 schreef DaneV het volgende:

Geloof het of niet, maar als ik dat filmpje kijk is bij mij een halve minuut stil en hoor ik mijn eigen tinnitus niet, al doe ik er moeite voor (zelf met mijn oren dichtgedrukt). Daarna komt ie wel weer vrij snel terug.
Erg appart Heb het 3 keer gedaan.

Nog een paar keer geprobeerd, maar nu krijg ik koppijn
Grappig (of eigenlijk: helemaal niet grappig...): ik had het omgekeerde. Na het bekijken van het filmpje leek de tinnitus extra zijn best te doen om er over heen te komen...
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:31:55 #264
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_78764680
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:29 schreef DaneV het volgende:
Geloof het of niet, maar als ik dat filmpje kijk is bij mij een halve minuut stil en hoor ik mijn eigen tinnitus niet, al doe ik er moeite voor (zelf met mijn oren dichtgedrukt). Daarna komt ie wel weer vrij snel terug.
Erg appart Heb het 3 keer gedaan.
"Residual inhibition" heet dat fenomeen Voor de Google/Pubmed-fijnproevers...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 6 maart 2010 @ 00:12:08 #265
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_78801191
Weet iemand waar je oordopjes kunt halen voor tijdens het uitgaan? Zie ze wel op internet maar zou ze het graag morgenavond al hebben omdat ik dan uitga en liever geen risico loop. En kan iemand een model/merk aanraden? Liefst zo klein en onopvallend mogelijk natuurlijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door DaneV op 06-03-2010 00:32:41 ]
  zaterdag 6 maart 2010 @ 00:15:49 #266
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_78801323
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 00:12 schreef DaneV het volgende:
Weet iemand waar je oordopjes kunt halen voor tijdens het uitgaan? Zie ze wel op internet maar zou ze het graag morgenavond al hebben omdat ik dan uitga en liever geen risico loop. En kan iemand een model/merk aanraden? Liefst zo klein en opvallend mogelijk natuurlijk.
Bij de kijkshop kun je ze krijgen : http://www.kijkshop.nl/pr(...)oordopjes-partyplug/

Heb ik ook gehaald, alleen ga ik met deze klacht(zelfs met oordopjes) niet meer uit.
Ik doe ze in bij het stofzuigen, als ik dat niet doe verergert mijn piep voor de rest van de avond.
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  zaterdag 6 maart 2010 @ 00:47:48 #267
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_78802327
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 00:12 schreef DaneV het volgende:
Weet iemand waar je oordopjes kunt halen voor tijdens het uitgaan? Zie ze wel op internet maar zou ze het graag morgenavond al hebben omdat ik dan uitga en liever geen risico loop. En kan iemand een model/merk aanraden? Liefst zo klein en onopvallend mogelijk natuurlijk.
Herriestoppers voor een paar euro bij de Etos of Kruidvat zijn best OK voor in clubs.

Echt goeie halen is denk ik een beetje kort dag. Sowieso moet je die Alpine's leren in- en uitdoen. Een vriend heeft een keer een half uur in m'n oor gehangen achteraf om er eentje weer uit te krijgen. Wel een bonding experience maar toch. Maar met die doppen is het geluid wel veel beter, omdat ze gelijkmatiger dempen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 6 maart 2010 @ 00:53:07 #268
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_78802465
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 00:47 schreef eleusis het volgende:

[..]


Echt goeie halen is denk ik een beetje kort dag. Sowieso moet je die Alpine's leren in- en uitdoen. Een vriend heeft een keer een half uur in m'n oor gehangen achteraf om er eentje weer uit te krijgen. Wel een bonding experience maar toch. Maar met die doppen is het geluid wel veel beter, omdat ze gelijkmatiger dempen.
Ik zie het al helemaal voor me!
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  zaterdag 6 maart 2010 @ 01:27:07 #269
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_78803389
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 14:53 schreef Dark0z het volgende:
Zijn er hier mensen die voor de Televisie hun verhaal kwijt willen m.b.t. Tinnitus? Ik ben door enkele personen benaderd of ik op Televisie wil komen. Dit is echter totaal niet mijn ding. Maar eigenlijk hoop ik dat hier een studerend persoon dat wilt doen?

Dit zou natuurlijk mooi zijn om Tinnitus onder de aandacht te brengen. Ook in de hoop dat ze meer aandacht achter dit probleem zetten m.b.t genezing maar ook ter voorkoming onder jongeren.
Zie PM.
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
pi_78805314
En wat doet dat medicijn dan? Ik heb nml 'plat gegane' haartjes in m'n slakkenhuis. Daar zit exact mijn gehoorbeschadiging.Ligt daar ook de oorzaak van (mijn) tinnitus? Dus als ze die haartjes goed kunnen krijgen, zou mijn gehoor dan ook vooruit gaan.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_78805341
quote:
Apart. Ik hoor soms wel zoiets maar een stuk zachter. Meestal heb ik echter een ander geluid in m;n oren zitten. 's nachts voor plopperts. Dat gaat gewoon plop plop plop, maar die hoor ik alleen als ik mn gehoorapparaten niet in heb. Met gehoorapparaten hoor ik een zachte pieptoon.

Ik word alleen niet meer gek van de tinnitus. Ik weet ten eerste al niet beter en daarnaast ben ik eraan gewend. Alleen 's nachts vind ik het geplop zeer irritant.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_78844027
Volgens de gids vanavond tinnitus in "Je zal het maar hebben", 21.20 uur NL3:
quote:
Koen is slechthorend en heeft 24/7 een piep in zijn oren.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  zondag 7 maart 2010 @ 21:28:23 #273
331 Merel
Be here now.
pi_78863332
Nu dus
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_78870597
Herkenbaar... helaas
pi_78871378
Ik kijk 'm later even op uitzendinggemist. Hoe oud was die Koen trouwens? En op welke leeftijd is hij slechthorend geworden?
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_78871797
Ik kijk hem ook morgen (of zo) via UitzendingGemist, was op verjaardagsvisite.

Ondertussen op nu.nl:
Massaal piepende oren na clubbezoek
(maar dat wisten we natuurlijk al)
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_78872660
quote:
Op maandag 8 maart 2010 00:02 schreef Pandora73 het volgende:
Ik kijk hem ook morgen (of zo) via UitzendingGemist, was op verjaardagsvisite.

Ondertussen op nu.nl:
Massaal piepende oren na clubbezoek
(maar dat wisten we natuurlijk al)
Tsja. Soms als ik in de bus zit denk ik ook weleens: "Heeft diegene voor mij geen piep in de oren als hij straks in de les zit?" Echt sommigen hebben hun muziek zo keihard met hun oordopjes..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_78886052
quote:
Op maandag 8 maart 2010 00:32 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Tsja. Soms als ik in de bus zit denk ik ook weleens: "Heeft diegene voor mij geen piep in de oren als hij straks in de les zit?" Echt sommigen hebben hun muziek zo keihard met hun oordopjes..
Om het maar niet te hebben over sommige auto's waarvan de muziek met dichte deuren en ramen nog steeds harder op de stoep te horen is dan ik mijn tv/radio thuis heb staan...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  woensdag 10 maart 2010 @ 02:52:01 #279
174940 W00fer
Maar echt
pi_78957468
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 00:12 schreef DaneV het volgende:
Weet iemand waar je oordopjes kunt halen voor tijdens het uitgaan? Zie ze wel op internet maar zou ze het graag morgenavond al hebben omdat ik dan uitga en liever geen risico loop. En kan iemand een model/merk aanraden? Liefst zo klein en onopvallend mogelijk natuurlijk.
Bij Feedback (feedback.nl) kun je Alpine MusicSafe pro's halen. Dempen ongeveer 20 dB met het zwaarste filter. Je hebt 3 gradaties filters. Punt is wel dat ik hoge tonen mis, en als je je wenkbrauwen optrekt dan veranderd je gehoorgang (bij mij dan). Dan passen de dopjes niet helemaal. Al merk je dan pas hoe enorm veel harder het werkelijk is.

Hoge tonen erin houden kan alleen met duurdere doppen, deze musicsafe doppen zijn 22 euro.
Voor het incidentele kroeg/disco bezoek doe ik ze wel in. Eigenlijk zouden ze er minder opvallend uit moeten zien, want je ziet ze nog wel zitten.

De "schuimpjes" met kleur oranje en geel kan ik echt afraden. Die moet je samenknijpen om in je oor te duwen, ze gaan dan uitzetten en zeer doen. Ze stompen echt af op 25 dB eraf. Bovendien zijn ze niet geschikt voor hergebruik, omdat ze harder worden. In je mond doen vooraf (zoals je in de racerij ziet om ze zachter te maken) helpt bij deze goedkope dingen niet, ook niet bij de Alpine's.

Daarvoor moet je Exinore's hebben bijvoorbeeld. Maar dat is me teveel geld.
Friettent dikke Willie, met Willie
  woensdag 10 maart 2010 @ 04:46:08 #280
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_78957822
hier zijn sinds koort veel reclames op tv voor een spray tegen tinnitus.. ik weet niet of het op recept is of niet, maar als er interesse is kan ik evt. verder ernaar kijken
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_78957833
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 02:52 schreef W00fer het volgende:
Bij Feedback (feedback.nl) kun je Alpine MusicSafe pro's halen. Dempen ongeveer 20 dB met het zwaarste filter. Je hebt 3 gradaties filters. Punt is wel dat ik hoge tonen mis, en als je je wenkbrauwen optrekt dan veranderd je gehoorgang (bij mij dan). Dan passen de dopjes niet helemaal. Al merk je dan pas hoe enorm veel harder het werkelijk is.

Hoge tonen erin houden kan alleen met duurdere doppen, deze musicsafe doppen zijn 22 euro.
Voor het incidentele kroeg/disco bezoek doe ik ze wel in. Eigenlijk zouden ze er minder opvallend uit moeten zien, want je ziet ze nog wel zitten.

De "schuimpjes" met kleur oranje en geel kan ik echt afraden. Die moet je samenknijpen om in je oor te duwen, ze gaan dan uitzetten en zeer doen. Ze stompen echt af op 25 dB eraf. Bovendien zijn ze niet geschikt voor hergebruik, omdat ze harder worden. In je mond doen vooraf (zoals je in de racerij ziet om ze zachter te maken) helpt bij deze goedkope dingen niet, ook niet bij de Alpine's.

Daarvoor moet je Exinore's hebben bijvoorbeeld. Maar dat is me teveel geld.
http://www.alpine-shop.nl/ dus

Net iets goedkoper, kan ze aanraden

Overigens, het verschil tussen classic en pro is 1 extra oorplug, en de low filters die je net zo goed niet kan gebruiken.

Actiecode alpine.nl en je hebt ze voor rond de 18 euro (classic)
<random latin phrase>
pi_78981080
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 04:46 schreef compier het volgende:
hier zijn sinds koort veel reclames op tv voor een spray tegen tinnitus.. ik weet niet of het op recept is of niet, maar als er interesse is kan ik evt. verder ernaar kijken
Opzicht wel interesse maar weinig vertrouwen.
Heb je een website oid ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  woensdag 10 maart 2010 @ 20:50:40 #283
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_78988595
kut.. kan het nu niet vinden, als ik de reclame weer zie meld ik het hier
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_78997435
Kwakzalverij als je het mij vraagt... als dat echt hiel dan waren er nu 5 miljoen mensen geholpen oid
  donderdag 11 maart 2010 @ 21:33:39 #285
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_79035334
Hmm.. sinds 2 dagen heb ik pijn in mijn oren. Mijn rechteroor voelt alsof er steeds met een naaldje in wordt gestoken. Dat kan geen goed teken zijn

Klinkt iemand dit bekend?

[ Bericht 9% gewijzigd door DaneV op 11-03-2010 21:39:43 ]
pi_79035803
Misschien gewoon een oorontsteking? Kan maar zo met dit nare koude weer...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_79035952
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 23:52 schreef Dark0z het volgende:
Kwakzalverij als je het mij vraagt... als dat echt hiel dan waren er nu 5 miljoen mensen geholpen oid
Als de oorzaak overtollig oorsmeer is zou zo'n spray kunnen helpen. Echter zijn er veel meer mogelijke oorzaken.
<random latin phrase>
  donderdag 11 maart 2010 @ 22:12:44 #288
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_79037507
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 21:33 schreef DaneV het volgende:
Hmm.. sinds 2 dagen heb ik pijn in mijn oren. Mijn rechteroor voelt alsof er steeds met een naaldje in wordt gestoken. Dat kan geen goed teken zijn

Klinkt iemand dit bekend?
Heb ik ook soms als het erg koud is...
!!! Go 49-ers !!!
  zondag 14 maart 2010 @ 14:13:24 #289
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_79125485
Uitgaan met die alpine oordoppjes bevalt me wel erg goed. Ik versta mensen echt veel beter met die oordoppen in.

Zijn er nog echt voordelen aan op maat gemaakte oordoppen? Ik vind deze namelijk al best comfortabel.
pi_79126578
Ik heb een tijd lang de music safe oordoppen gebruikt bij oefenen en live optredens met m'n bandje, maar nu heb ik de knap dure Exinore op maat dingen en wat betreft comfort en goede demping van het geluid over de hele breedte vegen die Exinore ER dingen de vloer aan met de alpine musicsafe dingen... Plenty voordeel naar mijn mening dus.
Dit is een Signature....
pi_79145499
Wauw, net het filmpje gezien van Koen en ik snap echt niet hoe hij het doet zeg, ik vind mijne soms nog irritant en is niks vergeleken met wat hij hoort, petje af voor hem hiervoor.

Heb zelf ook de MusicSafe Classic en die zijn heel goed vind ik, dempen het geluid best goed en ik versta mensen ook prima!
The dead ball specialist!
  maandag 15 maart 2010 @ 00:19:57 #292
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_79155392
quote:
Op zondag 14 maart 2010 21:26 schreef MervinMinky het volgende:
Wauw, net het filmpje gezien van Koen en ik snap echt niet hoe hij het doet zeg, ik vind mijne soms nog irritant en is niks vergeleken met wat hij hoort, petje af voor hem hiervoor.

Heb zelf ook de MusicSafe Classic en die zijn heel goed vind ik, dempen het geluid best goed en ik versta mensen ook prima!
Idd... knap van hem dat hij er zo positief mee om gaat. Dat zou mij echt niet lukken als ik het zo erg had.

Overdag hoor ik hem alleen als ik er op focus, en heb er dan ook eigenlijk weinig last van. `s Nachts is nog ff een ander verhaal, slaap echt kut de laatste tijd. Ik hoop echt dat dat nog verbeterd want ik zit nu nog een beetje in een cirkeltje van slecht slapen -> minder weerstand tegen stress dus meer last van tinnitus -> nog slechter slapen.

Ik kies er bewust voor om verlopig geen slaapmedicatie te gebruiken, wil daar niet afhankelijk van worden. Misschien dat als ik wen aan het geluid, en het niet meer zo`n negatieve lading heeft dat slapen wel weer wat beter gaat. Lijkt me logisch dat het emotionele deel van het brein moet leren dat het geen gevaar is, dus geen reden om niet te onstspannen of wakker te worden.

Heb het al gevraagd maar probeer het nog een keer : Hoe is jullie ervaring hiermee? Ging het bij jullie naar verloop van tijd weer beter om goed te slapen?

Hoewel het nog steeds soms zwaar irritant kan zijn (vooral dus met slapen), begin ik er nu na 1 maand langzamerhand wel iets beter mee om te gaan. De eerste paar weken waren echt 24/7 paniek. Nu zijn er momenten dat hoewel ik de tinnitus hoor, me er minder druk om maak. Gisteren bedacht ik me zelfs dat het eigenlijk wel handig is om een belletje in je oren te hebben die je waarschuwt voor te veel stress en ongezonde gewoontes.

Ik merk trouwens niet dat (harde) geluiden enige invloed hebben op de tinnitus, maar ben voor de zekerheid wel voorzichtig.

[ Bericht 4% gewijzigd door DaneV op 15-03-2010 01:28:53 ]
pi_79157273
Net ook maar even het verhaal van Koen bekeken en ben niet echt verbaasd. Ik herken mezelf er wel in, al zijn mijn geluiden echt anders. Ik erger me er totaal niet meer aan omdat het gewoon niet anders is.
Ja, ik heb moeite met het verstaan van mensen, ik moet echt wennen aan de stem van mensen voordat ik ze goed kan verstaan maar me ergeren aan de tinnitus kan ik niet echt meer tenzij het op bepaalde momenten echt te irritant voor woorden wordt. Dat gebeurt hooguit 1x per week, verder kan ik het nu redelijk negeren overdag. 's nachts is een ander verhaal. Ik kan moeilijk in slaap vallen met alle geluiden die ik hoor. De flluittoon die gewoonlijk hoor is één die veel hoger is dan die in t filmpje. Komt mss ook wel omdat ik het al 22 jaar heb.
Ik kan zelf ook niet echt uitgaan. Het is niet dat ik daar het meeste last heb, maar ik kan door m'n gewone slechthorendheid ook niet verschillende geluiden uitelkaar halen. Dus muziek + stem = mengelmoes die ik hoor, en meestal is er geen pap van te maken, met name als mensen schreeuwen.

Dankzij dit filmpje heb ik alleen wel weer heel erge last van een piep ..
quote:
Op maandag 15 maart 2010 00:19 schreef DaneV het volgende:

Heb het al gevraagd maar probeer het nog een keer : Hoe is jullie ervaring hiermee? Ging het bij jullie naar verloop van tijd weer beter om goed te slapen?
Ik was als kind een slechte slaper omdat ik er last van het (en verder niks hoorde zonder gehoorapparaten). Ik hoorde alleen maar suizen, hoge fluittonen en plopjes.. En nog steeds is t wel zo dat ik pas ga slapen als ik bekaf ben omdat ik anders teveel hoor om überhaupt in slaap te kunnen vallen, alleen is het suizen vrijwel weg. En zo kan t weleens gebeuren dat mijn dag/nachtritme compleet verstoord is helaas. Maar het zij zo.. Ik leef verder zoals ieder anders imo.

[ Bericht 24% gewijzigd door Glijdt_licht op 15-03-2010 04:09:23 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_79177724
Hoe raar het ook klinkt, nadat ik tinnitus kreeg begon ik te beseffen dat ik mijn oren aan het beschadigen was met mijn in-ear oordopjes waarmee ik elke dag muziek luisterde. Nu ik het al een jaar heb luister ik alleen maar muziek via de speakers en niet zo hard en doe oordopjes in bij het uitgaan.

Als ik tinnnitus niet had gekregen zou ik door zijn gegaan met hard muziek luisteren en zou wellicht gehoorbeschadiging opgelopen hebben later dus ja een voordeel.

En als ik ga slapen probeer ik zoveel mogelijk diep te denken of fantaseren over dingen en ervaringen waardoor ik dus niet concentreer op mijn tinnitus, mijne klinkt net als een soort gesis met soms een soort bromtoon ertussen die ik nu wel kan verdragen maar soms te erg wordt zoals bijvoorbeeld bij stress of vermoeidheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door MervinMinky op 15-03-2010 19:19:23 ]
The dead ball specialist!
pi_79177869
Die in-ear (geluids)dopjes maken je gehoor idd kapot. Het geluid kan nergens heen behalve naar t trommelvlies. Daarnaast zetten veel mensen standaard het geluid te hard, omdat ze niet geloven (of er niet op willen wachten) dat hun oor zich aanpast aan de sterkte van het geluid.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_79191155
quote:
Op maandag 15 maart 2010 00:19 schreef DaneV het volgende:

[..]

Ik kies er bewust voor om verlopig geen slaapmedicatie te gebruiken, wil daar niet afhankelijk van worden. Misschien dat als ik wen aan het geluid, en het niet meer zo`n negatieve lading heeft dat slapen wel weer wat beter gaat. Lijkt me logisch dat het emotionele deel van het brein moet leren dat het geen gevaar is, dus geen reden om niet te onstspannen of wakker te worden.

Heb het al gevraagd maar probeer het nog een keer : Hoe is jullie ervaring hiermee? Ging het bij jullie naar verloop van tijd weer beter om goed te slapen?
Het is bij mij zeer wisselend. Het hangt van meerdere dingen af. Als ik beetje down/gestressed/veel dingen aan mn hoofd heb, dan heb ik meer last van suizen, dan is het voor mij lastiger om te slapen.

Maar de grote boosdoener voor mijn slechte slaappatroon is toch echt wel het uitgaan. Als ik een zwaar weekend gehad heb - vr/za/zo uitgaan - dan heb ik zelf mijn ritme verstoord en slaap ik zondag bijna niet, maandag heel laat, en dinsdags om 12 uur en dan zit ik weer in mijn ritme. Ik had een periode dat het zo erg was dat ik niet-verslavende slaap pillen nam. En toen viel ik redelijk snel in slaap. Dat heb ik anderhalf week gedaan en sindsdien val ik telkens als een blok in slaap ( als ik op tijd de tv uit zet )

Ook is het zo dat na het uitgaan die piep weer erger is, dus dat zou ook een factor kunnen zijn dat ik daardoor minder slaap.
  dinsdag 23 maart 2010 @ 23:40:10 #297
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_79515102
Ik heb wat gemaakt op de computer en dit komt ernstig dicht in de buurt van wat ik constant hoor:

Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
  dinsdag 23 maart 2010 @ 23:52:12 #298
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_79515501
Irritant, al kan ik die 16kHz niet (meer) horen Ik moet de mijne ook eens vastleggen in geluid (ik heb de frequenties wel bijgehouden).
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 23 maart 2010 @ 23:55:50 #299
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_79515625
Ik deed het een beetje op gevoel... kijken wat er in de buurt kwam. Het rare is dat die tonen wel ongeveer 380, 1150 en 16000 zijn, maar qua klank net iets anders zijn.

En voor die 16000 moet ik mn speakers echt hard zetten. En dan hoor ik het ook amper maar ik "voel" het wel. Best naar.
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
  woensdag 24 maart 2010 @ 01:04:13 #300
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_79516985
Die van mij ligt schommelt denk ik ergens tussen de 17 en 19Khz. Ik hoor trouwens alle frequenties tot 19Khz, al is het bij 19khz meer een gevoel dan een geluid (soms ervaar ik de tinnitus dus ook zo).

Hebben jullie trouwens ook dat als je je mond ver open doet dat de tinnitus verandert? Ik heb ergens gelezen dat wanneer dit zo is, dat de oorzaak in de kaak zou kunnen zitten. Of is dat onzin?

Gisteren toch maar een afspraak gemaakt bij het UZA. Wordt er nooit stommer van om daar eens langs te gaan. Er werd me echter doodleuk verteld dat ze op 9 november om half 11 plaats hadden

Slapen gaat trouwens de laatste week een stukje beter. Qua irritatie is het de ene dag beter dan de andere. Ik heb sinds mijn oren piepen soms wel de behoefte om iets stuk te slaan, maar dan bedenk ik me maar dat dat waarschijnlijk weinig zal oplossen....

[ Bericht 10% gewijzigd door DaneV op 24-03-2010 01:52:12 ]
  woensdag 24 maart 2010 @ 11:22:14 #301
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_79524464
Dicht!
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')