abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 februari 2010 @ 09:44:06 #251
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_78545188
Jouw edit dus.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_78561015
Mmh, heb zelf ook al een paar jaar last van een lichte piep, die in het begin alleen 's nachts of in complete stilte te horen viel (te vergelijken met een stofzuiger in de verte). Weet bijna zeker dat het samenhangt met uitgaan; het begon nadat ik 1x in de 2 weken ofzo uitging naar de plaatselijke kroeg.
Echter nu sinds 3 weken ofzo, bij mijn weten zonder directe aanleiding, is het 2x zo erg geworden en hoor ik de piep bijna overal bovenuit komen (behalve boven zeer harde geluiden, bv. in een bus/auto zitten, of in een café.. Het erge is dus dat ik nog precies weet hoe (rustgevend) stilte klinkt; in tegenstelling tot anderen die niet beter weten :/. Kan denk ik alleen maar hopen dat het niet nog erger wordt, want ik waardeer stilte, subtiele muziek en musiceren zeer! Weet niet of ik zonder wel goed zou kunnen functioneren..
pi_78675999
Heb vernomen dat ze bij het Leids Universitair Medisch Centrum bezig zijn met medicatie voor mensen die net Tinnitus hebben opgelopen. Als ik het goed verstaan heb ( ) dan heeft het positieve effecten, maar in hoeverre weet ik niet. Ik heb in ieder geval een mail adres gekregen en over een half jaar zal ik eens mailen.

ook weet ik dankzij het LUMC dat je oordopjes/filters die je aangeschaft hebt kan laten vergoeden bij een of andere instantie . Eerst moet je aanvraag doen bij je huidige verzekeraar, als die nee zegt, dan kan je bij een andere bedrijf terrecht (zal het vanavond even opzoeken) Binnenkort maar even die 180euro terug cashen + knappe oordoppen laten maken voor op de motor en op het werkt.

Voor de mensen die niet weten wat Tinnitus is ( misschien wel wat voor de openingspost )

Vind tevens dat de overheid, media etc wel meer aandacht mag besteden aan deze marteling

[ Bericht 15% gewijzigd door Dark0z op 03-03-2010 12:11:08 ]
  woensdag 3 maart 2010 @ 13:28:05 #254
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_78679572
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:02 schreef Dark0z het volgende:
Heb vernomen dat ze bij het Leids Universitair Medisch Centrum bezig zijn met medicatie voor mensen die net Tinnitus hebben opgelopen. Als ik het goed verstaan heb ( ) dan heeft het positieve effecten, maar in hoeverre weet ik niet. Ik heb in ieder geval een mail adres gekregen en over een half jaar zal ik eens mailen.
Hoe en waar heb je het vernomen van dat medicijn?

Aanstaande zondag in een uitzending "je zal het maar hebben" van BNN een jongen met tinnitus.
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_78681558
bij het LUMC van meneer de Laat. Die doet ook veel onderzoek naar Tinnitus
  woensdag 3 maart 2010 @ 14:23:23 #256
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_78682089
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:12 schreef Dark0z het volgende:
bij het LUMC van meneer de Laat. Die doet ook veel onderzoek naar Tinnitus
Oke, dank je!
Je weet toevallig niet, hoe dat medicijn zou heten?

Ze zijn in Antwerpen ook met een nieuw medicijn bezig wat uit Italië zou moeten komen, maar heb nog niet mee kunnen krijgen wat de naam is.
pi_78682939
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 14:23 schreef Henk-B het volgende:

[..]

Oke, dank je!
Je weet toevallig niet, hoe dat medicijn zou heten?

Ze zijn in Antwerpen ook met een nieuw medicijn bezig wat uit Italië zou moeten komen, maar heb nog niet mee kunnen krijgen wat de naam is.
Geen idee, je zou kunnen mailen naar het audiologisch centrum om te vragen over hoe/wat. Maar voor zover ik weet is er geen 100% oplossing/genezing. Staat nog echt in de kinderschoenen. Ondanks dat, volgens tinnitus.nl, ongeveer 1op10 Nederlanders er last van heeft
pi_78689365
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 12:02 schreef Dark0z het volgende:
Voor de mensen die niet weten wat Tinnitus is ( misschien wel wat voor de openingspost )

Vind tevens dat de overheid, media etc wel meer aandacht mag besteden aan deze marteling
Uit nieuwsgierigheid klik ik er dan toch op... Met als resultaat dat het nu 10 minuten later nog nagalmt in mijn oren.
Tip van de dag: als je al tinnitus hebt, vooral NIET klikken!

[ Bericht 0% gewijzigd door Pandora73 op 04-03-2010 15:00:38 ]
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_78731451
Zijn er hier mensen die voor de Televisie hun verhaal kwijt willen m.b.t. Tinnitus? Ik ben door enkele personen benaderd of ik op Televisie wil komen. Dit is echter totaal niet mijn ding. Maar eigenlijk hoop ik dat hier een studerend persoon dat wilt doen?

Dit zou natuurlijk mooi zijn om Tinnitus onder de aandacht te brengen. Ook in de hoop dat ze meer aandacht achter dit probleem zetten m.b.t genezing maar ook ter voorkoming onder jongeren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dark0z op 04-03-2010 15:04:24 ]
pi_78742025
Ik heb met toen aangemeld voor ''je zal het maar hebben'', maar uiteindelijk hebben ze iemand anders gekozen.
Hoezo moet de persoon studerend zijn trouwens ?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_78743229
Dat hoeft niet perse denk ik. Het gaat er meer om dat het op jongere leeftijd is ontstaan denk ik.

maar om een jonger persoon te laten spreken wordt het wat realistischer. Jongeren vergelijken zich daarmee. Als ze iemand zien die er oud uit ziet, dan denken ze alsnog van, ja dat overkomt mij niet.

Mij werden de vragen gesteld, omdat ik studerende was of ik door tinnitus problemen ondervond met mijn studie. Dat het je toekomst in de weg zit e.d. Maar ik kreeg het op mijn 15e oid, dus ben er redelijk aan gewend. Concentreren is soms wat lastig met huiswerk maken, maar uiteindelijk kom ik er wel (hbo). Denk dat ze het liefst iemand hebben waarbij het net ontstaan is. Zodat ze echt die omwisseling in z'n leven kunnen aantonen. Hoe ga je ermee om, wat betekent het voor je, wat heeft het verandert voor je e.d.. Maar als je dat nog goed kan herinneren die omschakeling, dan zal dat ook wel best zijn.

Maar voor de hoe/wat ze nou precies willen kan je beter even contact opnemen.

@ junkiexp... ik weet dat TMF iemand zoekt voor een TV interview en nog een andere zender, dus misschien als je je geroepen voelt kan ik wat doorgeven over de mail?

[ Bericht 18% gewijzigd door Dark0z op 04-03-2010 19:48:39 ]
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:29:46 #262
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_78748762
GVD... Gisteren ging het goed, maar vandaag is het echt weer kei hard. Ook de gevoeleigheid voor geluid is weer terug.

Ik begon net hoop te krijgen dat het binnenkort voorbij zou zijn! Inmiddels hebben 3 artsen me verzekerd dat het echt wel over zou gaan trouwens
Waarom lees ik dan op internet dat dit helemaal niet zo hoeft te zijn? Zitten die artsen me nou gewoon valse hoop te geven of heb ik er nou zo`n vertekend beeld van?

Ik heb nog een klein beetje hoop dat het misschien het gevolg is van het abrupt stoppen met clonazepam
(na dat voor 4 weken gebruikt te hebben). Tinnitus en Hyperacusis zijn bekende ontwenningsverschijnselen die bij sommige mensen al kunnen optreden na een paar weken dit middel te gebruiken. Vorige week heb ik er 3 genomen en merk dan ook wel dat ik nergens meer last van heb voor een uur of 8 (m.u.v. een heel lichte suis). Als dat het geval is, zou het iig reversibel moeten zijn.

Naja ik probeer positief te blijven, kan nog 2 kanten op gaan.
quote:
Geloof het of niet, maar als ik dat filmpje kijk is bij mij een halve minuut stil en hoor ik mijn eigen tinnitus niet, al doe ik er moeite voor (zelf met mijn oren dichtgedrukt). Daarna komt ie wel weer vrij snel terug.
Erg appart Heb het 3 keer gedaan.

Nog een paar keer geprobeerd, maar nu krijg ik koppijn

[ Bericht 10% gewijzigd door DaneV op 05-03-2010 02:33:49 ]
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:30:16 #263
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_78764609
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:29 schreef DaneV het volgende:

Geloof het of niet, maar als ik dat filmpje kijk is bij mij een halve minuut stil en hoor ik mijn eigen tinnitus niet, al doe ik er moeite voor (zelf met mijn oren dichtgedrukt). Daarna komt ie wel weer vrij snel terug.

Nog een paar keer geprobeerd, maar nu krijg ik koppijn
Grappig (of eigenlijk: helemaal niet grappig...): ik had het omgekeerde. Na het bekijken van het filmpje leek de tinnitus extra zijn best te doen om er over heen te komen...
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:31:55 #264
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_78764680
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:29 schreef DaneV het volgende:
"Residual inhibition" heet dat fenomeen Voor de Google/Pubmed-fijnproevers...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 6 maart 2010 @ 00:12:08 #265
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_78801191
Weet iemand waar je oordopjes kunt halen voor tijdens het uitgaan? Zie ze wel op internet maar zou ze het graag morgenavond al hebben omdat ik dan uitga en liever geen risico loop. En kan iemand een model/merk aanraden? Liefst zo klein en onopvallend mogelijk natuurlijk.

[ Bericht 4% gewijzigd door DaneV op 06-03-2010 00:32:41 ]
  zaterdag 6 maart 2010 @ 00:15:49 #266
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_78801323
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 00:12 schreef DaneV het volgende:
Weet iemand waar je oordopjes kunt halen voor tijdens het uitgaan? Zie ze wel op internet maar zou ze het graag morgenavond al hebben omdat ik dan uitga en liever geen risico loop. En kan iemand een model/merk aanraden? Liefst zo klein en opvallend mogelijk natuurlijk.
Bij de kijkshop kun je ze krijgen : http://www.kijkshop.nl/pr(...)oordopjes-partyplug/

Heb ik ook gehaald, alleen ga ik met deze klacht(zelfs met oordopjes) niet meer uit.
Ik doe ze in bij het stofzuigen, als ik dat niet doe verergert mijn piep voor de rest van de avond.
  zaterdag 6 maart 2010 @ 00:47:48 #267
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_78802327
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 00:12 schreef DaneV het volgende:
Weet iemand waar je oordopjes kunt halen voor tijdens het uitgaan? Zie ze wel op internet maar zou ze het graag morgenavond al hebben omdat ik dan uitga en liever geen risico loop. En kan iemand een model/merk aanraden? Liefst zo klein en onopvallend mogelijk natuurlijk.
Herriestoppers voor een paar euro bij de Etos of Kruidvat zijn best OK voor in clubs.

Echt goeie halen is denk ik een beetje kort dag. Sowieso moet je die Alpine's leren in- en uitdoen. Een vriend heeft een keer een half uur in m'n oor gehangen achteraf om er eentje weer uit te krijgen. Wel een bonding experience maar toch. Maar met die doppen is het geluid wel veel beter, omdat ze gelijkmatiger dempen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 6 maart 2010 @ 00:53:07 #268
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_78802465
quote:
Op zaterdag 6 maart 2010 00:47 schreef eleusis het volgende:

[..]

Echt goeie halen is denk ik een beetje kort dag. Sowieso moet je die Alpine's leren in- en uitdoen. Een vriend heeft een keer een half uur in m'n oor gehangen achteraf om er eentje weer uit te krijgen. Wel een bonding experience maar toch. Maar met die doppen is het geluid wel veel beter, omdat ze gelijkmatiger dempen.
Ik zie het al helemaal voor me!
  zaterdag 6 maart 2010 @ 01:27:07 #269
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_78803389
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 14:53 schreef Dark0z het volgende:
Zijn er hier mensen die voor de Televisie hun verhaal kwijt willen m.b.t. Tinnitus? Ik ben door enkele personen benaderd of ik op Televisie wil komen. Dit is echter totaal niet mijn ding. Maar eigenlijk hoop ik dat hier een studerend persoon dat wilt doen?

Dit zou natuurlijk mooi zijn om Tinnitus onder de aandacht te brengen. Ook in de hoop dat ze meer aandacht achter dit probleem zetten m.b.t genezing maar ook ter voorkoming onder jongeren.
Zie PM.
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
pi_78805314
En wat doet dat medicijn dan? Ik heb nml 'plat gegane' haartjes in m'n slakkenhuis. Daar zit exact mijn gehoorbeschadiging.Ligt daar ook de oorzaak van (mijn) tinnitus? Dus als ze die haartjes goed kunnen krijgen, zou mijn gehoor dan ook vooruit gaan.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_78805341
quote:
Apart. Ik hoor soms wel zoiets maar een stuk zachter. Meestal heb ik echter een ander geluid in m;n oren zitten. 's nachts voor plopperts. Dat gaat gewoon plop plop plop, maar die hoor ik alleen als ik mn gehoorapparaten niet in heb. Met gehoorapparaten hoor ik een zachte pieptoon.

Ik word alleen niet meer gek van de tinnitus. Ik weet ten eerste al niet beter en daarnaast ben ik eraan gewend. Alleen 's nachts vind ik het geplop zeer irritant.
pi_78844027
Volgens de gids vanavond tinnitus in "Je zal het maar hebben", 21.20 uur NL3:
quote:
Koen is slechthorend en heeft 24/7 een piep in zijn oren.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  zondag 7 maart 2010 @ 21:28:23 #273
331 Merel
Be here now.
pi_78863332
Nu dus
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_78870597
Herkenbaar... helaas
pi_78871378
Ik kijk 'm later even op uitzendinggemist. Hoe oud was die Koen trouwens? En op welke leeftijd is hij slechthorend geworden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')