Tsja. Soms als ik in de bus zit denk ik ook weleens: "Heeft diegene voor mij geen piep in de oren als hij straks in de les zit?"quote:Op maandag 8 maart 2010 00:02 schreef Pandora73 het volgende:
Ik kijk hem ook morgen (of zo) via UitzendingGemist, was op verjaardagsvisite.
Ondertussen op nu.nl:
Massaal piepende oren na clubbezoek
(maar dat wisten we natuurlijk al)
Om het maar niet te hebben over sommige auto's waarvan de muziek met dichte deuren en ramen nog steeds harder op de stoep te horen is dan ik mijn tv/radio thuis heb staan...quote:Op maandag 8 maart 2010 00:32 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Tsja. Soms als ik in de bus zit denk ik ook weleens: "Heeft diegene voor mij geen piep in de oren als hij straks in de les zit?"Echt sommigen hebben hun muziek zo keihard met hun oordopjes..
Bij Feedback (feedback.nl) kun je Alpine MusicSafe pro's halen. Dempen ongeveer 20 dB met het zwaarste filter. Je hebt 3 gradaties filters. Punt is wel dat ik hoge tonen mis, en als je je wenkbrauwen optrekt dan veranderd je gehoorgang (bij mij dan). Dan passen de dopjes niet helemaal. Al merk je dan pas hoe enorm veel harder het werkelijk is.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 00:12 schreef DaneV het volgende:
Weet iemand waar je oordopjes kunt halen voor tijdens het uitgaan? Zie ze wel op internet maar zou ze het graag morgenavond al hebben omdat ik dan uitga en liever geen risico loop. En kan iemand een model/merk aanraden? Liefst zo klein en onopvallend mogelijk natuurlijk.
http://www.alpine-shop.nl/ dusquote:Op woensdag 10 maart 2010 02:52 schreef W00fer het volgende:
Bij Feedback (feedback.nl) kun je Alpine MusicSafe pro's halen. Dempen ongeveer 20 dB met het zwaarste filter. Je hebt 3 gradaties filters. Punt is wel dat ik hoge tonen mis, en als je je wenkbrauwen optrekt dan veranderd je gehoorgang (bij mij dan). Dan passen de dopjes niet helemaal. Al merk je dan pas hoe enorm veel harder het werkelijk is.
Hoge tonen erin houden kan alleen met duurdere doppen, deze musicsafe doppen zijn 22 euro.
Voor het incidentele kroeg/disco bezoek doe ik ze wel in. Eigenlijk zouden ze er minder opvallend uit moeten zien, want je ziet ze nog wel zitten.
De "schuimpjes" met kleur oranje en geel kan ik echt afraden. Die moet je samenknijpen om in je oor te duwen, ze gaan dan uitzetten en zeer doen. Ze stompen echt af op 25 dB eraf. Bovendien zijn ze niet geschikt voor hergebruik, omdat ze harder worden. In je mond doen vooraf (zoals je in de racerij ziet om ze zachter te maken) helpt bij deze goedkope dingen niet, ook niet bij de Alpine's.
Daarvoor moet je Exinore's hebben bijvoorbeeld. Maar dat is me teveel geld.
Opzicht wel interesse maar weinig vertrouwen.quote:Op woensdag 10 maart 2010 04:46 schreef compier het volgende:
hier zijn sinds koort veel reclames op tv voor een spray tegen tinnitus.. ik weet niet of het op recept is of niet, maar als er interesse is kan ik evt. verder ernaar kijken
Als de oorzaak overtollig oorsmeer is zou zo'n spray kunnen helpen. Echter zijn er veel meer mogelijke oorzaken.quote:Op woensdag 10 maart 2010 23:52 schreef Dark0z het volgende:
Kwakzalverij als je het mij vraagt... als dat echt hiel dan waren er nu 5 miljoen mensen geholpen oid
Heb ik ook soms als het erg koud is...quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:33 schreef DaneV het volgende:
Hmm.. sinds 2 dagen heb ik pijn in mijn oren. Mijn rechteroor voelt alsof er steeds met een naaldje in wordt gestoken. Dat kan geen goed teken zijn![]()
Klinkt iemand dit bekend?
Idd... knap van hem dat hij er zo positief mee om gaat. Dat zou mij echt niet lukken als ik het zo erg had.quote:Op zondag 14 maart 2010 21:26 schreef MervinMinky het volgende:
Wauw, net het filmpje gezien van Koen en ik snap echt niet hoe hij het doet zeg, ik vind mijne soms nog irritant en is niks vergeleken met wat hij hoort, petje af voor hem hiervoor.
Heb zelf ook de MusicSafe Classic en die zijn heel goed vind ik, dempen het geluid best goed en ik versta mensen ook prima!
Ik was als kind een slechte slaper omdat ik er last van het (en verder niks hoorde zonder gehoorapparaten). Ik hoorde alleen maar suizen, hoge fluittonen en plopjes.. En nog steeds is t wel zo dat ik pas ga slapen als ik bekaf ben omdat ik anders teveel hoor om überhaupt in slaap te kunnen vallen, alleen is het suizen vrijwel weg. En zo kan t weleens gebeuren dat mijn dag/nachtritme compleet verstoord is helaas. Maar het zij zo.. Ik leef verder zoals ieder anders imo.quote:Op maandag 15 maart 2010 00:19 schreef DaneV het volgende:
Heb het al gevraagd maar probeer het nog een keer: Hoe is jullie ervaring hiermee? Ging het bij jullie naar verloop van tijd weer beter om goed te slapen?
Het is bij mij zeer wisselend. Het hangt van meerdere dingen af. Als ik beetje down/gestressed/veel dingen aan mn hoofd heb, dan heb ik meer last van suizen, dan is het voor mij lastiger om te slapen.quote:Op maandag 15 maart 2010 00:19 schreef DaneV het volgende:
[..]
Ik kies er bewust voor om verlopig geen slaapmedicatie te gebruiken, wil daar niet afhankelijk van worden. Misschien dat als ik wen aan het geluid, en het niet meer zo`n negatieve lading heeft dat slapen wel weer wat beter gaat. Lijkt me logisch dat het emotionele deel van het brein moet leren dat het geen gevaar is, dus geen reden om niet te onstspannen of wakker te worden.
Heb het al gevraagd maar probeer het nog een keer: Hoe is jullie ervaring hiermee? Ging het bij jullie naar verloop van tijd weer beter om goed te slapen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |