Allicht is dat een toplens, hij kost 1700 ¤ terwijl de mijne 400 ¤ kost... Da's niet te vergelijken!quote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:19 schreef joers1 het volgende:
[..]
Leuke lens, heb 'm ook gehad, maar ik heb m al weggedaan. Ben voor het (in mijn ogen) betere werk gegaan: ik heb nu een lichtsterke Nikkor 70-200 (toplens!) (trouwens ook nog een Sigma 120-400).
Je hoort mij ook niet zeggen dat dat niet zo is hoor...ik heb de 70-300 ook gehad, is op zich een prima lens. Bij verder uitzoomen dan 150, wel even een statief erbij (maar dat is met de 70-200 net zo hoor). Je kan ook met de 70-300 geweldige foto's maken.quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:05 schreef Gripper het volgende:
[..]
Allicht is dat een toplens, hij kost 1700 ¤ terwijl de mijne 400 ¤ kost... Da's niet te vergelijken!
Een beginnend DSLR fotograaf zoals ik haalt lang niet alles uit die 70-200, en kan wel heel veel lol hebben van de 70-300
Heb je hem al binnen? En zo ja, is het wat?quote:Op dinsdag 19 mei 2009 20:38 schreef ACT-F het volgende:
Ik heb deze schattige mini studio besteld![]()
[ afbeelding ]
ik benoem zijn lens overigens wel, maar zeg erbij dat ik 'm vervangen heb (omdat ik 'm wat vond tegenvallen). Is niets mis met die opmerking denk ik. Spijt me als ik daarmee iemand beledig hoor, bedoel er totaal niets mee. Dat is de 70-200 heb gekocht is natuurlijk een stevige vooruitgang, maar ook dáár bedoelde ik niets verkeerds mee.quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:13 schreef Skull-splitter het volgende:
Maar je geeft wel aan dat jouw gear beter is dan het zijne, ipv zijn lens te benoemen.
No offence taken. Ik ben er heel blij mee, heb er voorlopig nog fucking veel moeite mee om vogels in de vlucht goed in beeld te krijgen, en ondanks dat het wennen is aan dat ding gaat het helemaal goedkomen.quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:11 schreef joers1 het volgende:
[..]
ik benoem zijn lens overigens wel, maar zeg erbij dat ik 'm vervangen heb (omdat ik 'm wat vond tegenvallen). Is niets mis met die opmerking denk ik. Spijt me als ik daarmee iemand beledig hoor, bedoel er totaal niets mee. Dat is de 70-200 heb gekocht is natuurlijk een stevige vooruitgang, maar ook dáár bedoelde ik niets verkeerds mee.
Sorry verder als het verkeerd over kwam
Zoiets zou je dus en Mecablitz 270CT1 kunnen noemenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:56 schreef Erasmo het volgende:
Men neme een Metz 45:
[ afbeelding ]
Doe hem in je cloning vat en stel het juiste aantal in:
[ afbeelding ]
Even wachten, en ping!
[ afbeelding ]
moet je niet in kijken wanneer ze allemaal tegelijk flistenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 23:56 schreef Erasmo het volgende:
Men neme een Metz 45:
[ afbeelding ]
Doe hem in je cloning vat en stel het juiste aantal in:
[ afbeelding ]
Even wachten, en ping!
[ afbeelding ]
dank! zal zelf ook eens gaan kijken...:-)quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:08 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zojuist binnengekomen!
Ja, alles is compleet, dus 2 halogeenlampjes, statief en een tas die na het uitklappen zich transformeert tot een vierkant doosje die door klittebandjes bij elkaar gehouden wordt. Geen superkwaliteit, maar alles voldoet behalve de statief die veel te licht is uitgevoerd. Ik heb er zojuist een kilo aan gewicht in gehangen, maar dat is dermate instabiel dat ik mijn camera er niet aan zou toevertrouwen. Ik gebruik mijn eigen statief wel
De opklapbare fotostudio is geweldig en erg compact, maar het meegeleverde statief en de halogeenlampen zijn van een bedenkelijke kwaliteit. Ik heb net wat foto's gemaakt en het viel me op dat één van de halogeenlampen licht begon te rokenquote:Op woensdag 27 mei 2009 17:23 schreef LordLynx het volgende:
Heb je hem al binnen? En zo ja, is het wat?
Deze vandaag binnen gehad (zonder lampen enzo dus), ziet er wel goed uitquote:Op vrijdag 22 mei 2009 10:44 schreef Xcalibur het volgende:
Een light tent, om productfoto's mee te maken
[ afbeelding ]
¤ 15,- bij DealExtreme.com
Oeh, ben erg benieuwd hoe hij bevalt! Ben zelf aan het twijfelen: met mn pocketcamera heb ik erg veel plezier aan mn Gorillapod beleefd. Alleen of het voldoende is voor mn DSLR is de vraag (of heb ik toch een volledig statief nodig).quote:Op maandag 1 juni 2009 18:49 schreef NiGeLaToR het volgende:
[ afbeelding ]
GorillaPod Focus ... aangezien de SLR heus niet sterk genoeg is voor mijn 50D met 70-200 F/2.8L IS
Overigens voor m'n verjaardag gekregen, heel vet cadeau kun je stellen!
Nog geen balhoofd, origineel Joby schijnt pas in juli weer beschikbaar te zijn, dus ga kijken of ik een alternatief kan vinden. Op zich onder werkt het ook al prima, maar met lijkt me prima.quote:Op woensdag 3 juni 2009 21:13 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Oeh, ben erg benieuwd hoe hij bevalt! Ben zelf aan het twijfelen: met mn pocketcamera heb ik erg veel plezier aan mn Gorillapod beleefd. Alleen of het voldoende is voor mn DSLR is de vraag (of heb ik toch een volledig statief nodig).
Heb je er ook aan balhoofd bij?.
Mooi lensje. Ik heb de voorganger (12-24), laat even weten hoe die bevalt.quote:
Ik heb zoals gezegd de Kata, prima rugzak, past genoeg in, maar ik had er niet bij stilgestaan dat mijn (groeiende) glascollectie zich niet makkelijk laat plaatsen. Met name de 70-200 past er dwars maar NET aan in, en dan nog op een plaats waar ik hem liever niet heb. Ik hoopte genoeg ruimte voor kaartlezer en lader enzo te hebben, maar dat kan ik inmiddels vergeten. De grotere variant valt misschien beter, maar is me net te breed en niet efficient ingedeeld in vergelijking met de flipside. Als ik mijn statief (Velbon Sherpa) nu meeneem dan moet ik die los dragen in de draagtas, aan mijn tas hangen zou kunnen mits ik een houder had kunnen kopen, maar die is enkel in de VS verkrijgbaarquote:Op donderdag 4 juni 2009 17:53 schreef Cheiron het volgende:
Ben er pas 1 keer mee op stap geweest. Was eigenlijk aan het kijken naar de 400 vanwege de extra ruimte, maar dit is eigenlijk zat. Je kunt er een extra vest/trui in kwijt en wat andere zooi, naast de camera en lenzen. Verder natuurlijk heel fijn dat de rits aan de rugkant zit; niemand die zomaar bij je spullen kan.
MIjn oude statief (geleend van mn vader) is duidelijk te groot voor deze tas. Nadeeltje, maar ik moest toch zelf maar eens een wat moderner statief (deze is zeker uit de jaren 70) kopen.
De 400 was mij toch net te groot, ik voelde mij net een brugpieper weer
Vriend van mij heeft de 70-200 en die past er makkelijk in. Volgens hem past hij er zelfs in met de 200-400 erbij + 1 body. Voor het statief heeft de Flipside 300 aan de buitenkant een zakje + riempje wat best goed werkt.quote:Op donderdag 4 juni 2009 22:35 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik heb zoals gezegd de Kata, prima rugzak, past genoeg in, maar ik had er niet bij stilgestaan dat mijn (groeiende) glascollectie zich niet makkelijk laat plaatsen. Met name de 70-200 past er dwars maar NET aan in, en dan nog op een plaats waar ik hem liever niet heb. Ik hoopte genoeg ruimte voor kaartlezer en lader enzo te hebben, maar dat kan ik inmiddels vergeten. De grotere variant valt misschien beter, maar is me net te breed en niet efficient ingedeeld in vergelijking met de flipside. Als ik mijn statief (Velbon Sherpa) nu meeneem dan moet ik die los dragen in de draagtas, aan mijn tas hangen zou kunnen mits ik een houder had kunnen kopen, maar die is enkel in de VS verkrijgbaar
Al met al zou de flipside dat betreft uitkomst kunnen bieden, een klein beetje snelheid van camera pakken inleveren voor een meerzijdige tas, die waarschijnlijk nog een hoger draagcomfort heeft ook (bandjes van de Kata zijn eigenlijk net iets te soft, maar ideaal voor reportagewerk mits je niet teveel mee hebt)
Die heb ik ook. Al heb ik de mijne ruim 10 jaar geleden gekocht. Doet het goed.quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:44 schreef kvdv het volgende:
Gossen Sixtomat Digital.
[ afbeelding ]
Hoef ik teminste niet meer telkens 'n dSLR mee te sjouwen
gefeli!quote:Op donderdag 11 juni 2009 14:25 schreef Ynske het volgende:
[ afbeelding ]
En met dank aan ebeaydojraes voor hem alsnog wegzetten voor me!
Feliquote:Op donderdag 11 juni 2009 14:25 schreef Ynske het volgende:
[ afbeelding ]
En met dank aan ebeaydojraes voor hem alsnog wegzetten voor me!
Nja hij voldoet even prima... zolang ik geen eigen meter hoef te hebben voor studiowerk is dit prima. Hij is alleen wat traag vind ik... achja.quote:Op donderdag 11 juni 2009 14:58 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Die heb ik ook. Al heb ik de mijne ruim 10 jaar geleden gekocht. Doet het goed.
Opmerkelijk dat deze producten zo lang op de markt blijven, vaak zie je dat er na hooguit een paar jaar een nieuwe versie moet komen, nodig of niet.
Flipside300 heb ik gehad, maar ik heb m ongeruild voor de Kata ....en ook dáár komt een statiefhouder voor in ons land.quote:Op donderdag 4 juni 2009 17:08 schreef Skull-splitter het volgende:
Cheiron, bevalt de tas een beetje?
Ik loop nu met een Kata 3n1-20, bevalt wel, maar vind die flipside wel erg...-ig, en statief kan er meteen aan vast..
(maar zal waarschijnlijk eerst doorsparen voor een 50D)
De D300...TOPcamera, ik heb 'm ook sinds een week of 4. Alleen niet met een 18-70.quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:55 schreef Cheiron het volgende:
2 weken terug:
[ afbeelding ]
Nikon D300
Met een:
[ afbeelding ]
18-70
En vorige week:
[ afbeelding ]
en in bruikleen
[ afbeelding ]
Nikon 180mm f2.8
Dat is niet zo bijzonder hoor, heb een paar maanden geleden dezelfde overstap gemaakt. Die moet je ook pas maken als je er klaar voor bent. Ik vind deze overstap zeer efficiënt, zo lang mogelijk doen met een instap-camera om vervolgens over te stappen op een volgend model.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:27 schreef joers1 het volgende:
300D naar een 50D ?? dat is een mega-overstap haha. Van dé ultieme instapper all-brands, naar pro-modelDaar ga ji jveel plezier aan beleven (al ben ik absoluut geen Canon-kenner)
Kan ja....maar het is allemaal ONtopic (kamera-foto-aankopen duss)quote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:51 schreef Isdatzo het volgende:
Dat er een beetje offtopic gepost wordt is niet erg, maar die camera-discussie kan ook in 't canon topic enzo.
Nouja niet helemaal, dit topic was meer bedoelt om blij te doen nádat de aankoop daadwerkelijk plaats had gevonden hè.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:55 schreef joers1 het volgende:
[..]
Kan ja....maar het is allemaal ONtopic (kamera-foto-aankopen duss)
Kost ook geen drol meer, ik weet nog dat ik >200e betaalde voor 1gb compactflashquote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:56 schreef joers1 het volgende:
Mijn laatste aankoop is overigens een Sandisk Extreme IV CompactFlash geheugenkaart (8 gb), zojuist gekocht
Dat heb ik ook nog ooit betaald. Voor dat bedrag koop je nu 2 x 32 gb. kaartjesquote:Op vrijdag 12 juni 2009 19:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kost ook geen drol meer, ik weet nog dat ik >200e betaalde voor 1gb compactflash.
is aangevuld metquote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:55 schreef DancePlaza het volgende:
huppa 450d gekocht met een 18-200is kitlens voor 665
In het begin even opnieuw leren lopen ondanks hetzelfde merk (kom van de 300D in sig), maar went snel en met de handleiding erbij is het goed te doenquote:
quanta kosta? 2 GB levert me nu 60 shots op, begint aardig krap te worden...quote:
bij steenweg 18 euro per kaartje betaaldquote:Op woensdag 17 juni 2009 11:22 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
quanta kosta? 2 GB levert me nu 60 shots op, begint aardig krap te worden...
vandaag pakketje van maxsavers aangekomen!quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:32 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
is aangevuld met
1x Lowepro Primus Black
[ afbeelding ]
2x Kingston 8GB SDHC Memory Card - Class 6
[ afbeelding ]
1x Zonnekap voor me 18-200 lens
[ afbeelding ]
Ik denk dat je een Cullman bedoeld???quote:Op donderdag 18 juni 2009 07:49 schreef Puala het volgende:
Ik heb vandaag een statief gekregen (18th b'day) een gullman 53200 zo uit mijn hoofd. Prachtig dingetje trouwens
MP-E =quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:35 schreef Wiebeldak het volgende:
Een Haze 1 filter voor mijn macro lens. Puur ter bescherming van de lens omdat ik soms met mijn lens door de spinnerag of planten aan het roeien ben omdat ik er zo dicht op zit.
[ afbeelding ]
En deze heb ik nu een weekje!! Daar is het filter ook voor.
De Canon MP-E 65MM
[ afbeelding ]
geen van die is een goede vervanging van je kitlens, voor walkaround zou ik echt mininmaal 24mm nemen.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 10:33 schreef hansvbijnen het volgende:
Voor mijn sony a200 ben ik opzoek naar een vervanger voor de kitlens.
Ik begin even tweedehands.
Wat raden jullie aan?
SIGMA 28-200mm (3.8-5.6): Wat is hiervoor een schappelijke, tweedehands prijs? De vraagprijs is nl. 80 euro
SIGMA 35-105mm: Wat is hiervoor een schappelijke, tweedehands prijs? De vraagprijs is nl. 60 euro
of een nieuwe kopen; opties:
Sony DT 55-200 mm F4-5.6 109 euro
Sony 75-300 mm F4.5-5.6 169 euro
Nais, staat hier als volgende grote investering op het plan (maar dat kan nog wel even duren)...quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:19 schreef joers1 het volgende:
Vandaag besteld:
groothoeklens: Tokina AT-X Pro 12-24 DX
[ afbeelding ]
Beide bij CameraNU. Dit is de tas: http://www.cameranu.nl/ar(...)ack_Off_Trail_1.html (er is ook een grotere uitvoering, de Off Trail 2quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:57 schreef joers1 het volgende:
Wat voor tas is dat? Ik zoek nl. nog een makkelijke paraattas....
Waar heb je dat Hoya-setje gekocht ?
Heel kort dan vast een eerste review van de Tokina 12-24 f/4 gebruikt op mijn Nikon D300:quote:Op woensdag 24 juni 2009 17:03 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Nais, staat hier als volgende grote investering op het plan (maar dat kan nog wel even duren)...
Ben benieuwd naar review
Check de prijzen op marktplaats e.d., dan zie je datquote:Op vrijdag 26 juni 2009 17:56 schreef joers1 het volgende:
Natuurlijk zijn de Nikkor-lenzen waardevaster (zegt men!).
Ik koop een lens niet voor de waardevastheid, maar puur voor de kwaliteit en die ontlopen elkaar bitter weinig, tot op heden. Dat mag je superlatieven noemen, of persoonlijke visie (Dat laatste is het altijd, ook bij superl;atieven over de Nikkor) maar die bijna 1000 Euro meer, is aan de foto's niet erg goed af te zien, dáár ben ik van overtuigd.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 23:35 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Check de prijzen op marktplaats e.d., dan zie je dat
Interessante review, ik zou zelf wel eens willen zien wat het verschil is tussen een goede tokina en een nikkor. superlatieven zeggen mij weinig, vooral omdat de definitie per persoon nogal kan verschillen.
Ik twijfel ook niet aan je motieven om dat objectief aan te schaffen, ik geef je de mogelijkheid om zelf erachter te komen hoe het zit, zodat je niet op anderen aangewezen hoeft te zijn over de eventuele verkoopbaarheid van je lens. Bovendien, als het je niet interesseert, laat die zin dan weg uit je reviewquote:Op zaterdag 4 juli 2009 07:43 schreef joers1 het volgende:
Ik koop een lens niet voor de waardevastheid, maar puur voor de kwaliteit en die ontlopen elkaar bitter weinig, tot op heden. Dat mag je superlatieven noemen, of persoonlijke visie (Dat laatste is het altijd, ook bij superl;atieven over de Nikkor) maar die bijna 1000 Euro meer, is aan de foto's niet erg goed af te zien, dáár ben ik van overtuigd.
Haha ik ken datquote:Op zondag 5 juli 2009 21:25 schreef squad23 het volgende:
Paar maanden geleden: 450D met 18-55 IS kitlens
Voor verjaardag de 50mm f/1.8 gekregen
En gister de 70-200L f/4 binnen gekregen
Heb alleen nu een nieuwe tas nodig
Cool speelgoedquote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:09 schreef Ynske het volgende:
k heb mezelf een lichttent cadeau gedaan gister
[ afbeelding ]
Ga je die gebruiken voor macro's? Portretten?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:52 schreef SuperJan65 het volgende:
Sinds mijn afgelopen verjaardag de trotse eigenaar van een Nikon R1 flitsset, met dank aan mijn vrouw!
[ afbeelding ]
Met name voor macro. Wellicht ook voor portretten, maar dan als losse flitsers, niet aan het objectief gekoppeld.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:46 schreef joers1 het volgende:
Ga je die gebruiken voor macro's? Portretten?
Ja Sem, heb al eens met de Canon versie gespeeld en wat leuke foto's mee genomen, maar ben erg benieuwd hoe deze bevaltquote:
nee juist minder. als ik een 1:1 foto maak op F13 hou ik niet veel meer dan 2mm over.quote:Op woensdag 8 juli 2009 10:18 schreef NiGeLaToR het volgende:
En als je dichter op je onderwerp kruipt, dan heb je toch ook wat meer scherptediepte?
OWjah, je hebt gelijk, zie het nu weer voor me.. verderweg, iets meer scherptedieptequote:Op woensdag 8 juli 2009 10:37 schreef LS-Drop het volgende:
[..]
nee juist minder. als ik een 1:1 foto maak op F13 hou ik niet veel meer dan 2mm over.
Waarom zo duur? Op focalprice.com krijg je ze voor 5 dollar incl verzendkosten in elke maat! Deze is voor jou, 67mmquote:
Ben wel benieuwd naar de resultaten met een pol filter. Hoor toch verschillende verhalen over polarisatie filters op wideangle. Ik heb namelijk dezelfde lens onlangs gekocht (maar dan voor nikon). Mooi speeltje!!quote:Op dinsdag 7 juli 2009 21:13 schreef SEMTEX het volgende:
Nokthxbai, wel gekocht, maar moet hem nog ophalen
Ik heb hem voor 325 overgekocht van een MP-er.
I've got a spare one in my car... Mits interesse: PMquote:
quote:Op woensdag 8 juli 2009 13:50 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Waarom koop je dan ook een Canonkap? Een noname kap is minder dan een tientje
Ja, dom inderdaad.quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:00 schreef Bhuddy het volgende:
[..]
Waarom zo duur? Op focalprice.com krijg je ze voor 5 dollar incl verzendkosten in elke maat! Deze is voor jou, 67mm
Alleen zijn die nepdingen niet netjes gevoerd aan de binnenzijde, maar gewoon klikoplastic. Doet vast wat het moet doen, maar hetzelfde is het in ieder geval nietquote:Op woensdag 8 juli 2009 14:00 schreef Bhuddy het volgende:
[..]
Waarom zo duur? Op focalprice.com krijg je ze voor 5 dollar incl verzendkosten in elke maat! Deze is voor jou, 67mm
Die van canon zijn ook niet gevoerd, maar wel optisch dood gemaakt aan de binnenkant. Het is en blijft echter gewoon plastic.quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:30 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Alleen zijn die nepdingen niet netjes gevoerd aan de binnenzijde, maar gewoon klikoplastic. Doet vast wat het moet doen, maar hetzelfde is het in ieder geval niet
Op wideangle is een POL-filter best bruikbaar hoor. Ik zoek nog een pol-filter voor mijn Tokina 12-24 (77 mm)quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:01 schreef Uncle het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd naar de resultaten met een pol filter. Hoor toch verschillende verhalen over polarisatie filters op wideangle. Ik heb namelijk dezelfde lens onlangs gekocht (maar dan voor nikon). Mooi speeltje!!
ik wil het toch eerst nog eens zien... Vooral onder extreme groothoek (al is 10mm op cropcam ook niet echt extreem te noemen uiteraard) schijn je wel een donkere kant te kunnen krijgen op je foto omdat het verschil in lichtintensiteit wel behoorlijk is...quote:Op woensdag 8 juli 2009 16:13 schreef joers1 het volgende:
[..]
Op wideangle is een POL-filter best bruikbaar hoor. Ik zoek nog een pol-filter voor mijn Tokina 12-24 (77 mm)
echt wel, k heb er van canon die zijn gevoerd achtigquote:Op woensdag 8 juli 2009 15:02 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Die van canon zijn ook niet gevoerd, maar wel optisch dood gemaakt aan de binnenkant. Het is en blijft echter gewoon plastic.
Same herequote:Op woensdag 8 juli 2009 16:29 schreef Ynske het volgende:
[..]
echt wel, k heb er van canon die zijn gevoerd achtig
gevoerd stoffigquote:Op donderdag 9 juli 2009 11:32 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Same hereMaar die binnenkant is dus enkel voorzien van een textuur die het optisch dood maakt. Geen voering whatsoever. Misschien dat dat bij L-glas anders is, maar de andere kapjes zijn niet echt speciaal te noemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |