Maak die foto eens in een hoek van 90 graden tov de kas. Of zoek een andere hoek. Dit is een beetje een standaard kiekje wat niet zo heel erg boeit. Dat komt door die hoek met dat grond.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:03 schreef Le_Bloc het volgende:
Zit al een tijdje te twijfelen of ik niet eens een keertje mee zal gaan doen.. Maarja, beginner en geen inspiratie voor de afgelopen onderwerpen. Nu toch misschien maar eens een poging gaan wagen, misschien met de volgende foto:
[ afbeelding ]
Bedankt voor je commentaar!quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:48 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Maak die foto eens in een hoek van 90 graden tov de kas. Of zoek een andere hoek. Dit is een beetje een standaard kiekje wat niet zo heel erg boeit. Dat komt door die hoek met dat grond.
Waarschijnlijk omdat het voor mij ook een emotionele lading heeft.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 19:54 schreef ebeaydojraes het volgende:
fok... waarom neem je dan meteen het beste lied ooit ... damn. *snik*
Je hebt hem al weet ik veel hoe lang te goed maar door een "ietwat" rommelige periode is het er niet van gekomen, maar mijn creatieve draai aan je inzending van een paar maanden geleden is hier te vinden. Hoop dat het geen enorme anti-climax wordt na al dat wachten...quote:Op vrijdag 1 mei 2009 20:04 schreef Chicolate het volgende:
Oh dat is wel leuk. Jammer dat mijn foto's van de bloeiende bomen ("mooiste straatje in de stad" volgens mijn kleine broertje) niet zo goed gelukt zijn.
Oh dankjequote:Op vrijdag 1 mei 2009 21:25 schreef P_B het volgende:
Tja, dat wordt wel weer een flinke uitdaging deze maand. Vooralsnog volkomen niet geļnspireerd maar dat past dan weer heel goed bij mijn jachtterrein: het altijd levendige en bruisende Amstelveen...![]()
[..]
Je hebt hem al weet ik veel hoe lang te goed maar door een "ietwat" rommelige periode is het er niet van gekomen, maar mijn creatieve draai aan je inzending van een paar maanden geleden is hier te vinden. Hoop dat het geen enorme anti-climax wordt na al dat wachten...
Ik hoor het wel als ie 60x40 aan je muur hangt...quote:Op vrijdag 1 mei 2009 21:33 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Oh dankje. Ik vind hem tof. Daar zit er idd een leuke B&W in, die heb ik er zelf niet uit kunnen krijgen. Leuk dat je de moeite hebt genomen om hem nog een keer te maken voor mij
.
Ghehequote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:02 schreef P_B het volgende:
[..]
Ik hoor het wel als ie 60x40 aan je muur hangt...Maar als je hem binnen hebt gehaald dan verwijder ik hem weer. En geen dank hoor!
Ik hoop voor je dat dat geen representatieve weergave is van Terneuzenquote:Op zaterdag 2 mei 2009 00:49 schreef Timmos het volgende:
Terneuzen..
[ afbeelding ]
Groter
Eens kijken of de bordjes ''Checkpoint'' hier nog staat in Terneuzen..
Er blijven nieuwe mensen hangen, dat sowieso. Maar of dat nu aan de samenwerking met andere fora toe te schrijven is is lastig te zeggen, een gedeelte wel denk ik. Die samenwerking bevalt iig tot nu toe prima.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:51 schreef Ymke het volgende:
Modjes even een vraagje, hebben jullie het idee dat de samenwerking met andere fora succesvol is? Blijven er meer mensen op Fot hangen nu?
Ik heb geen idee , ik ben hier niet meer zo vaak , was enkel nieuwsgierig
Niet om te zeuren maar wat bevalt er dan prima? Ik vind het idee van samenwerken echt leuk . Maar ben zo benieuwd naar de resultatenquote:Op zaterdag 2 mei 2009 16:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Er blijven nieuwe mensen hangen, dat sowieso. Maar of dat nu aan de samenwerking met andere fora toe te schrijven is is lastig te zeggen, een gedeelte wel denk ik. Die samenwerking bevalt iig tot nu toe prima.
Het is stiekem een tvpquote:Op zaterdag 2 mei 2009 15:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat dat geen representatieve weergave is van Terneuzen.
Ow, heet ze zo...quote:Op zondag 3 mei 2009 00:05 schreef PKfotografie het volgende:
hmmmm mag ik als import Brabo roepen dat Eindhoven mijn stad is?
want dit is voor mij de meest interessante foto die ik tot nu toe gemaakt heb van Eindhoven (kom er nooit. en eigenlijk zeker nooit met een camera .
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 3 mei 2009 17:31 schreef ebeaydojraes het volgende:
nou ja. maak een foto van een kerk en een kar met paard en je bent er toch?![]()
(en ik wil nu eens GEEN lego bouwerken zien !!!)
Mijn idee, wat doe je!quote:Op zondag 3 mei 2009 17:31 schreef ebeaydojraes het volgende:
nou ja. maak een foto van een kerk en een kar met paard en je bent er toch?![]()
(en ik wil nu eens GEEN lego bouwerken zien !!!)
Mooi gedaan.quote:Op zondag 3 mei 2009 17:36 schreef Ynske het volgende:
ha ik heb er nog een van mijn stad. als in de stad waar ik in geboren ben...
[ afbeelding ]
met de Pancratiuskerk in Heerlen
van de hefbrug daar zijn bij mooi weer (zonsondergang bv. ) leuke foto's te maken.quote:Op maandag 4 mei 2009 13:21 schreef blue_funk het volgende:
* blue_funk woont in het prachtige Alphen aan den Rijn...
... wij hebben Archeon ...
* blue_funk legt de camera maar weer weg
in die categorieheb ik er ook nog wel eentje van Parijsquote:Op zondag 3 mei 2009 17:36 schreef Ynske het volgende:
ha ik heb er nog een van mijn stad. als in de stad waar ik in geboren ben...
[ afbeelding ]
met de Pancratiuskerk in Heerlen
Dan pak je toch 1 van de bekende straatartiesten? "Maak mij blij maak mij blij.. koop een krantje bij mij!"quote:Op maandag 4 mei 2009 19:45 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
in die categorieheb ik er ook nog wel eentje van Parijs.
maar goed... hoe rotterdam te fotograferen zonder te gaan beginnen over skyline, euromast e.d. ...
neeeeee, vorige week bijna dezelfde foto genomen om eventueel als inzending te doenquote:
Is een detailfoto van die plek niet veel interessanter? Van een van de bovenste verdiepingen bijvoorbeeld, die halverwege doormidden zijn 'gezaagd' en waar van alles loshangt.quote:
Net even wat geprobeerd van de skyline, maar eigenlijk best boring. Ik heb niet de juiste lenzen om het perfect vast te leggenquote:Op vrijdag 8 mei 2009 11:42 schreef Naj_Geetsrev het volgende:
Mijn inzending. Om heel eerlijk te zijn ben ik er niet 100% tevreden mee. Maar ik vond dit onderwerp het interessantste van alle andere die ik op de foto heb genomen, en dat zijn de klassiekers zoals de Oldehove, Grote Kerk, skyline (in hoeverre Leeuwarden die heeft) en de waag. Het zaailand vond ik een leuk onderwerp omdat daar in Leeuwarden nogal wat gedoe om was geweest of het wel of niet volgebouwd mocht worden. En zoals je op de foto ziet... ze zijn al aardig aan het slopen..
[ afbeelding ]
vond hem wel typisch rotterdam. bouwputten en hoogbouw ...quote:
Ik vind dit eigenlijk wel een fijne plaat. Hou wel van dit soort tegenlichtfoto's (en als het echt zo donker was, dan helemaal), compositie is erg fijn en het is niet zo'n obvious Rotterdam-foto, maar wel duidelijk om welke stad het gaat (het is geen foto van die brug, maar meer een foto waar die brug toevallig op staat). Scherpte etc kan ik niet goed over oordelen, daar weet ik zelf te weinig van.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 20:07 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
vond hem wel typisch rotterdam. bouwputten en hoogbouw ...
edit:
owja deze hebben we ook nog
[ afbeelding ]
Nou en, ik vind het leuk en dat wilde ik even zeggenquote:Op zaterdag 9 mei 2009 23:55 schreef ebeaydojraes het volgende:
Eigenlijk is het gewoon een foto van een vage lucht en een bootje op de Maas ...
Amersfoort is voor mij.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:15 schreef Noxa het volgende:
Praatjes vullen geen plaatjes.
[ afbeelding ]
Kijken of ik een mooi Amersfoort shot kan maken.
Jammer dat de rechter wiek er niet helemaal op staat. Verder goede plaatquote:Op maandag 11 mei 2009 16:57 schreef Miss_S het volgende:
Na een rondje fietsen in mijn superklein dorpje:
2
[ afbeelding ]
thanks, ben er een paar keer om heen gelopen maar kreeg hem er maar niet lekker op....quote:Op dinsdag 12 mei 2009 21:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Jammer dat de rechter wiek er niet helemaal op staat. Verder goede plaat
Zonde. Misschien iets meer groothoek of verder af gaan staan?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:21 schreef Miss_S het volgende:
[..]
thanks, ben er een paar keer om heen gelopen maar kreeg hem er maar niet lekker op....
Dat gaat op die plek nietquote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:24 schreef sanger het volgende:
[..]
Zonde. Misschien iets meer groothoek of verder af gaan staan?
Dacht dat het niet meer te zien was... foto is vrijwel niet bewerkt alleen contrast flink omhoog gegooid en een beetje met de andere schuifjes gespeeld. Maar toen kreeg ik bij de jpg conversie inderdaad een paar vreemde vlekken... (die in de raw niet te zien zijn) die heb ik er toen netjes weggegumd (dat lijkt me wel mogen) en op deze pc is het ook niet meer te zien (ook niet op mijn apple thuis). Maar blijkbaar zien sommige mensen het nog wel danquote:Op donderdag 14 mei 2009 13:11 schreef Omniej het volgende:
Nice, Uncle.
Eén vraagje alleen, uit nieuwsgierigheid: wat is dat iets lichtere vlak op de achtergrond van de foto? Je ziet links en rechts gewoon een zwarte achtergrond, maar in het midden een donkergrijze strook zeg maar.
Kan het op dit kleine formaat niet echt plaatsen.
Ah, dat zal het zijn dan inderdaad. Blijkbaar staat mijn scherm wat lichter afgesteld dan de jouwe.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:06 schreef Uncle het volgende:
[..]
Dacht dat het niet meer te zien was... foto is vrijwel niet bewerkt alleen contrast flink omhoog gegooid en een beetje met de andere schuifjes gespeeld. Maar toen kreeg ik bij de jpg conversie inderdaad een paar vreemde vlekken... (die in de raw niet te zien zijn) die heb ik er toen netjes weggegumd (dat lijkt me wel mogen) en op deze pc is het ook niet meer te zien (ook niet op mijn apple thuis). Maar blijkbaar zien sommige mensen het nog wel dan
als je dat niet bedoeld dan is het gewoon een deel van de staander avn de erasmusbrug bij nacht met de tuien waar het rijdek aan hangt(foto is opklikbaar)
ff link aangepast dan moet ie het wel doen...quote:Op donderdag 14 mei 2009 15:04 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ah, dat zal het zijn dan inderdaad. Blijkbaar staat mijn scherm wat lichter afgesteld dan de jouwe.
Voor zover ik weet is het op die manier bewerken ook gewoon toegestaan overigens hoor, maar in dat soort donkere achtergronden vlekken weggummen is altijd tricky, blijkt wel weer. Ik heb ook wel eens dat ik een voor het oog zwarte achtergrond probeer te fixen, maar ik op een ander scherm dan ineens vreemde kleurverschillen krijg...
(de vergrote versie deed het bij mij niet, ik kreeg de melding "The requested URL blablabla was not found on this server.")
Wauw, die luchten op nummer 1 en 3.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 08:57 schreef chpbrugge het volgende:
Hoi! Ik kom ook weer eens kijken. Heb een paar mooie plaatjes van Delft, maar weet nog niet welk ik instuur.. Ik denk nummer 1:
1.
[ afbeelding ]
Delft met op de achtergrond Den Haag
2.
[ afbeelding ]
Delft met de Grote Markt.
Beide genomen vanaf de Nieuwe Kerk.
Als laatste nog deze:
3.
[ afbeelding ]
Succes met de wedstrijd allemaal!
Bij jouw username had ik toch een andere stad verwacht...quote:Op dinsdag 19 mei 2009 08:57 schreef chpbrugge het volgende:
Hoi! Ik kom ook weer eens kijken. Heb een paar mooie plaatjes van Delft, maar weet nog niet welk ik instuur..
Die vind ik erg mooi.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:01 schreef MrTimbo.B het volgende:
Hmm, Groningen of mijn oude dorp.
1| Groninger Museum
[ afbeelding ]
Dat moet een ontzettend rustgevende straat zijn.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:50 schreef ElizabethR het volgende:
De straat waaraan ik woon
[ afbeelding ]
Och, je mag er 80 km per uur. En dat gebeurt ook. Verder hoor je bijna constant koeien, schapen, vogeltjes, en veel tractoren dus herrie zat.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:00 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Die vind ik erg mooi.
[..]
Dat moet een ontzettend rustgevende straat zijn.
heerlijk. alleen een beetje an de donkere kant rechts, maar das smaak denk ik ..quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:50 schreef ElizabethR het volgende:
[ afbeelding ]
Mag ik bij jou komen wonen?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:50 schreef ElizabethR het volgende:
[ afbeelding ]
Deze vind ik eerlijk gezegd nog mooier dan die je eerder posttequote:Op zaterdag 23 mei 2009 03:14 schreef ElizabethR het volgende:
Gerust, deze staat momenteel leeg
[ afbeelding ]
HDR?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:28 schreef EchnaDarr het volgende:
Wat ik vooral erg gaaf vind zijn de kleuren. Hoe doe je dat toch, pola erop?
Sowieso een pola erop. Maar verder heb ik een actie gemaakt en opgeslagen in PS, die benadert de Velvia effecten van de Fuji Velvia films uit het analoge tijdperk. Deze films waren zeer populair bij landschapsfotografen. Dit effect, een oversaturatie dus in feite, is in PS na te bootsen. De warme kleuren die er toch al waren worden nog extra versterkt.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:28 schreef EchnaDarr het volgende:
Wat ik vooral erg gaaf vind zijn de kleuren. Hoe doe je dat toch, pola erop?
Oooooh, even een ticket regelen!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 03:14 schreef ElizabethR het volgende:
Gerust, deze staat momenteel leeg
[ afbeelding ]
Tnxquote:
ach. wees blij dat je niet in Zoetermeer woontquote:Op zondag 24 mei 2009 20:51 schreef blue_funk het volgende:
Het Leidseplein op een zonnige zondagmiddag (vanmiddag):
[ afbeelding ]
* blue_funk is geboren in Amsterdam, waar het buiten veel leuker is dan in Alphen (behalve wanneer het tijd is om te gaan slapen)
Nu je het zegt ja... Misschien dat ik nog tijd heb even de stad in te gaan voor een mooi fotootje.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:36 schreef -Marjo- het volgende:
Ow verdikkie, ik heb nog maar een paar dagen...
Oooh, die close-up!quote:Op maandag 25 mei 2009 23:34 schreef ebeaydojraes het volgende:
zit ook nog te kijken of ik deze misschien ga inzenden:
[ afbeelding ]
of de close up ervan:
[ afbeelding ]
welke?quote:Op dinsdag 26 mei 2009 00:32 schreef ElizabethR het volgende:
Gosh, ik zie net de foto van Kamermans, wat een beauty zeg!!
Statief en zelfontspanner, maar we stonden op hoogte en het waaide nogal, daar viel dus niks meer stabiel aan te maken.. Helaas en die functie heb ik niet..quote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:50 schreef Noxa het volgende:
Die eerste heeft heel veel ruis. En iets van bewegingsartefact. De 2e heeft van beide een stuk minder last. Maar toch ook iets bewogen.
Neem aan dat je foto van een statief (oid) genomen is met lange sluitertijd? Kijk eens of je camera een functie heeft die mirror lockup heet. Die zorgt ervoor dat sensor pas gegevens op gaat slaan als de spiegel al even opgeklapt is en iets eerder stopt voor dat de spiegel weer neer klapt. Dit om de minimale trillingen te voorkomen. En uiteraard een afstandsbediening gebruiken. En als je die niet hebt de timer van de zelfontspanner.
Mja maar hoe minder trilling hoe beter! En ik vond het toch wel schelen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 20:53 schreef Halinalle het volgende:
Bij 20 en 40 s sluitertijd heb je niet zoveel last van de "spiegelklap".
dankjequote:Op dinsdag 26 mei 2009 00:32 schreef ElizabethR het volgende:
Gosh, ik zie net de foto van Kamermans, wat een beauty zeg!!
Grappig, ik zat gisteren de bijlage van de Volkskrant te bekijken en daar stond ook heel groot op de voorkant een zandvlakte met één straatnaambordje... In het eerste artikel stond vrijwel dezelfde foto als die jij hebt gemaakt, volgens mij zelfs nog van exact het zelfde huis ook, maar dan van een iets grotere afstand.quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:30 schreef Kamermans het volgende:
[..]
dankje, foto maakt deel uit van een drieluik. [klik] (3.79 MB).
Dit huisje staat in een nieuwe wijk van Almere. Ik kom er elke dag met de trein langs, vind het nog steeds apart dat er zo'n simpel huisje in z'n eentje daar in die vlakte staat. Wou er altijd al keertje fotos maken.
Met het reslutaat ben ik erg tevreden. Foto is gemaakt met groothoek lens, de vertekening heb ik gecorrigeerd, verder weinig aan hoeven te bewerken.
quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:32 schreef ebeaydojraes het volgende:
eigenlijk teveel rotterdam foto-ers hier
Ooooooooooh!quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:47 schreef Danny het volgende:
Nieuwe Brandweercentrale Zwolle
[ afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/danny_roodbol/2995488752/
Godverrrrrrrrrrrrquote:Op donderdag 28 mei 2009 20:47 schreef Danny het volgende:
Nieuwe Brandweercentrale Zwolle
[ afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/danny_roodbol/2995488752/
Ach, dit zie ik nu pasquote:Op vrijdag 29 mei 2009 00:25 schreef Shark.Bait het volgende:
Die van ER en janeway vind ik ubergeil. 5 punten elk.
Ik denk dat het wel mee valt met de bewerkingen (behalve het normale contrast/saturation getweak e.d.). De beste foto's hebben meestal niet zo veel bewerking nodig.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 01:31 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Godverrrrrrrrrrrr![]()
Hoe heb je deze bewerkt?
Ik hou hier zo van, retestrakke platen met uitgesproken helderheid, contrast en kleuren.
Ik zal eens gauw gaan kijken wat er verder allemaal ingezonden is.
adobe camera raw -> contrast omhoog en local contrast omhoog en darks iets omhoog -> highlights, lights, darks en shadows aanpassen. Krijg je een lekker contrast mee.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 01:31 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Godverrrrrrrrrrrr![]()
Hoe heb je deze bewerkt?
Ik hou hier zo van, retestrakke platen met uitgesproken helderheid, contrast en kleuren.
Ik zal eens gauw gaan kijken wat er verder allemaal ingezonden is.
Lol! Ik dacht dat nu zo langzamerhand wel in FOT bekend was dat ik al 4 jaar in Ierland woon.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:13 schreef ebeaydojraes het volgende:
2. ElizabethR (4 punten) (dit in NL?)
khen een zeer slecht geheugenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:59 schreef ElizabethR het volgende:
Ah de highlight, lights en darks.![]()
Ik heb inderdaad gemerkt dat je daar erg mooie resultaten mee krijgt. Vooral highlights is magic.
Ik vroeg het me af omdat jouw foto wel haast een Lucisart sfeer heeft. En van die sfeer hou ik enorm.
[..]
Lol! Ik dacht dat nu zo langzamerhand wel in FOT bekend was dat ik al 4 jaar in Ierland woon.
Zijn archief fotos tegenwoordig weer toegestaan?quote:Op zondag 24 mei 2009 18:57 schreef Timmos het volgende:
Hmm.. Niks bijzonders kunnen vinden verder tot dat ik terug dacht aan een foto van November 2007.. ''De storm'' Codes waren ''rood'' , sinds tijden weer controles en bewaking overal.. De Oosterscheldekering ging dicht, iets wat niet elk jaar gebeurd.. Het water stond op een hoogte van +3,43 m NAP (#3 in de ''ranking'' qua hoogte)..
Genomen in Terneuzen aan de Westkant, met mijn toenmalige Fujifilm S5500.. Valt het in de smaak/binnen het onderwerp?
[ afbeelding ]
Groter (=beter!! imo^^)
zijn die ooit verboden geweest dan? ik heb ook een archieffoto ingezonden. Het is een fotowedstrijd, geen maak-nu-een-fotowedstrijd toch?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 09:49 schreef Emme-r-tje het volgende:
[..]
Zijn archief fotos tegenwoordig weer toegestaan?
Ik dacht dat het een recente foto moest zijn en geen archief foto... Misschien ben ik in de war met vroegere regels of regels van een andere wedstrijd....quote:Op zaterdag 30 mei 2009 09:56 schreef Danny het volgende:
[..]
zijn die ooit verboden geweest dan? ik heb ook een archieffoto ingezonden. Het is een fotowedstrijd, geen maak-nu-een-fotowedstrijd toch?
Zag er ook in de regels niets over staan traouwens.
Vond ik ook maar dacht dat het aan mij lag, kan er niet ingesteld worden, wie mee doet is verplicht te stemmen?quote:Op zondag 31 mei 2009 23:15 schreef k_man het volgende:
Dertig ingezonden foto's, 21 stemmers... wat een aanfluiting.
misschien dat het onderwerp onder de fotografen meer leefde dan onder de stemmers....quote:Op zondag 31 mei 2009 23:15 schreef k_man het volgende:
Dertig ingezonden foto's, 21 stemmers... wat een aanfluiting.
Welnee. Nooit verplichten. Gewoon regel instellen: wie stemt en meedoet, krijgt 10 punten extra op zijn/haar eigen foto, moet je eens kijken wie er allemaal ineens wel kan stemmenquote:Op zondag 31 mei 2009 23:22 schreef janeway het volgende:
[..]
Vond ik ook maar dacht dat het aan mij lag, kan er niet ingesteld worden, wie mee doet is verplicht te stemmen?
Dat is wel een mooi voorstel.quote:Op zondag 31 mei 2009 23:54 schreef Shark.Bait het volgende:
Welnee. Nooit verplichten. Gewoon regel instellen: wie stemt en meedoet, krijgt 10 punten extra op zijn/haar eigen foto, moet je eens kijken wie er allemaal ineens wel kan stemmen
Ergens ook wel weer logisch natuurlijk. Hoewel er zeker mooie Nederlandse inzendingen tussen zitten, zijn het toch de buitenlandse locaties die er voor een Nederlander uitspringen en waar dus eerder op gestemd wordt.quote:Op maandag 1 juni 2009 03:22 schreef ebeaydojraes het volgende:
valt wel op dat de winnaars niet in NL zitten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |