quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:32 schreef ebeaydojraes het volgende:
eigenlijk teveel rotterdam foto-ers hier
Ooooooooooh!quote:Op donderdag 28 mei 2009 20:47 schreef Danny het volgende:
Nieuwe Brandweercentrale Zwolle
[ afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/danny_roodbol/2995488752/
Godverrrrrrrrrrrrquote:Op donderdag 28 mei 2009 20:47 schreef Danny het volgende:
Nieuwe Brandweercentrale Zwolle
[ afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/danny_roodbol/2995488752/
Ach, dit zie ik nu pasquote:Op vrijdag 29 mei 2009 00:25 schreef Shark.Bait het volgende:
Die van ER en janeway vind ik ubergeil. 5 punten elk.
Ik denk dat het wel mee valt met de bewerkingen (behalve het normale contrast/saturation getweak e.d.). De beste foto's hebben meestal niet zo veel bewerking nodig.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 01:31 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Godverrrrrrrrrrrr![]()
Hoe heb je deze bewerkt?
Ik hou hier zo van, retestrakke platen met uitgesproken helderheid, contrast en kleuren.
Ik zal eens gauw gaan kijken wat er verder allemaal ingezonden is.
adobe camera raw -> contrast omhoog en local contrast omhoog en darks iets omhoog -> highlights, lights, darks en shadows aanpassen. Krijg je een lekker contrast mee.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 01:31 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Godverrrrrrrrrrrr![]()
Hoe heb je deze bewerkt?
Ik hou hier zo van, retestrakke platen met uitgesproken helderheid, contrast en kleuren.
Ik zal eens gauw gaan kijken wat er verder allemaal ingezonden is.
Lol! Ik dacht dat nu zo langzamerhand wel in FOT bekend was dat ik al 4 jaar in Ierland woon.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:13 schreef ebeaydojraes het volgende:
2. ElizabethR (4 punten) (dit in NL?)
khen een zeer slecht geheugenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 11:59 schreef ElizabethR het volgende:
Ah de highlight, lights en darks.![]()
Ik heb inderdaad gemerkt dat je daar erg mooie resultaten mee krijgt. Vooral highlights is magic.
Ik vroeg het me af omdat jouw foto wel haast een Lucisart sfeer heeft. En van die sfeer hou ik enorm.
[..]
Lol! Ik dacht dat nu zo langzamerhand wel in FOT bekend was dat ik al 4 jaar in Ierland woon.
Zijn archief fotos tegenwoordig weer toegestaan?quote:Op zondag 24 mei 2009 18:57 schreef Timmos het volgende:
Hmm.. Niks bijzonders kunnen vinden verder tot dat ik terug dacht aan een foto van November 2007.. ''De storm'' Codes waren ''rood'' , sinds tijden weer controles en bewaking overal.. De Oosterscheldekering ging dicht, iets wat niet elk jaar gebeurd.. Het water stond op een hoogte van +3,43 m NAP (#3 in de ''ranking'' qua hoogte)..
Genomen in Terneuzen aan de Westkant, met mijn toenmalige Fujifilm S5500.. Valt het in de smaak/binnen het onderwerp?
[ afbeelding ]
Groter (=beter!! imo^^)
zijn die ooit verboden geweest dan? ik heb ook een archieffoto ingezonden. Het is een fotowedstrijd, geen maak-nu-een-fotowedstrijd toch?quote:Op zaterdag 30 mei 2009 09:49 schreef Emme-r-tje het volgende:
[..]
Zijn archief fotos tegenwoordig weer toegestaan?
Ik dacht dat het een recente foto moest zijn en geen archief foto... Misschien ben ik in de war met vroegere regels of regels van een andere wedstrijd....quote:Op zaterdag 30 mei 2009 09:56 schreef Danny het volgende:
[..]
zijn die ooit verboden geweest dan? ik heb ook een archieffoto ingezonden. Het is een fotowedstrijd, geen maak-nu-een-fotowedstrijd toch?
Zag er ook in de regels niets over staan traouwens.
Vond ik ook maar dacht dat het aan mij lag, kan er niet ingesteld worden, wie mee doet is verplicht te stemmen?quote:Op zondag 31 mei 2009 23:15 schreef k_man het volgende:
Dertig ingezonden foto's, 21 stemmers... wat een aanfluiting.
misschien dat het onderwerp onder de fotografen meer leefde dan onder de stemmers....quote:Op zondag 31 mei 2009 23:15 schreef k_man het volgende:
Dertig ingezonden foto's, 21 stemmers... wat een aanfluiting.
Welnee. Nooit verplichten. Gewoon regel instellen: wie stemt en meedoet, krijgt 10 punten extra op zijn/haar eigen foto, moet je eens kijken wie er allemaal ineens wel kan stemmenquote:Op zondag 31 mei 2009 23:22 schreef janeway het volgende:
[..]
Vond ik ook maar dacht dat het aan mij lag, kan er niet ingesteld worden, wie mee doet is verplicht te stemmen?
Dat is wel een mooi voorstel.quote:Op zondag 31 mei 2009 23:54 schreef Shark.Bait het volgende:
Welnee. Nooit verplichten. Gewoon regel instellen: wie stemt en meedoet, krijgt 10 punten extra op zijn/haar eigen foto, moet je eens kijken wie er allemaal ineens wel kan stemmen
Ergens ook wel weer logisch natuurlijk. Hoewel er zeker mooie Nederlandse inzendingen tussen zitten, zijn het toch de buitenlandse locaties die er voor een Nederlander uitspringen en waar dus eerder op gestemd wordt.quote:Op maandag 1 juni 2009 03:22 schreef ebeaydojraes het volgende:
valt wel op dat de winnaars niet in NL zitten
Vind dat eigenlijk niet eens zo'n gek idee. Denk dat we dan hele leuke foto's krijgenquote:Op maandag 1 juni 2009 00:15 schreef prupke het volgende:
Ik hoop dat de volgende foto samen gaat met KLB
Dan doe ik ook mee
en winnaars gefeliciflapstaart :
Maar wel precies de reden waarom ik niet gestemd hebquote:Op maandag 1 juni 2009 03:31 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ergens ook wel weer logisch natuurlijk. Hoewel er zeker mooie Nederlandse inzendingen tussen zitten, zijn het toch de buitenlandse locaties die er voor een Nederlander uitspringen en waar dus eerder op gestemd wordt.
Ik bedoel, je kunt een fantastisch mooie foto maken van de Erasmusbrug, maar die kent iedereen al wel. Maak je een fantastisch mooie foto op de locatie van Firewirecable, dan heb je denk ik een terechte winnaar.
volgens mij heeft niemand een foto ingezonden van een plaats waar hij/zij niet woont hoor? of bedoel je dat niet?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 07:14 schreef Uncle het volgende:
[..]
Maar wel precies de reden waarom ik niet gestemd heb![]()
Ik snap dat er bij een hoop onderwerpen een vrij ruime interpretatie mogelijk is... maar als er een onderwerp staat als JOUW stad of dorp, dan verwacht ik eigelijk wel een beetje dat iedereen in de omgeving gaat rondneuzen. En hoewel ik nog niet zo super veel contests heb meegedaan hier, ik kijk al een tijdje mee en het valt me op dat enkele personen bijna bewust zover mogelijk van het te verwachten onderwerp gaan zitten als maar kan...
(ow en er kunne best mensen in het buitenland kunnen wonen... maar dta leek me hier niet aan de orde)
desondanks winnen de mooiste foto wel
tsja, dat maakt het juist zo leuk en is goed voor de creative gedachte. Eerst heel veel ideeen opdoen en uitvoeren en dan pas schrappen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 07:14 schreef Uncle het volgende:
[..]
Ik snap dat er bij een hoop onderwerpen een vrij ruime interpretatie mogelijk is... maar als er een onderwerp staat als JOUW stad of dorp, dan verwacht ik eigelijk wel een beetje dat iedereen in de omgeving gaat rondneuzen. En hoewel ik nog niet zo super veel contests heb meegedaan hier, ik kijk al een tijdje mee en het valt me op dat enkele personen bijna bewust zover mogelijk van het te verwachten onderwerp gaan zitten als maar kan...
(ow en er kunne best mensen in het buitenland kunnen wonen... maar dta leek me hier niet aan de orde)
Volgens mij wel - er zijn wel mensen die hebben aangegeven dat hun woonplaats niet interessant is, maar hun geboorteplaats wel. Het ligt er ook aan wat je 'jouw' stad vindt; de plaats waar je nu woont? De plaats waar je opgroeide? De grote stad waar je het dichtste bij woont? En zou chpbrugge echt in Delft wonen?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 07:23 schreef Danny het volgende:
[..]
volgens mij heeft niemand een foto ingezonden van een plaats waar hij/zij niet woont hoor? of bedoel je dat niet?
dat antwoord had ik verwacht en had ik ook over nagedacht... maar dan zou in dit geval vrijwel elke foto kunnen... want een foto van een eendje kan ook in een dorp zijn... ik kreeg ook meer het idee dat het vakantie fotoos betrof die net zo lang op de plank lagen totdat ie met een hoop fatasie binnen het onderwerp van een contest zouden passen.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 07:42 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
tsja, dat maakt het juist zo leuk en is goed voor de creative gedachte. Eerst heel veel ideeen opdoen en uitvoeren en dan pas schrappen.
Want? Dat waren nou juist wel foto's van mensen die in het buitenland wonen (E_R in ieder geval). Wat had zij dan moeten insturen? Een archiefje uit Nederland?quote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:16 schreef Uncle het volgende:
de twee fotoos die wonnen vond ik ook de mooiste maar niet in het onderwerp passen...
Goh, was dat nou zo moeilijk?quote:achteraf had ik dan misschien gewoon op de fotoos moeten stemmen die ik het mooiste vond EN in het onderwerp vind passen![]()
Je zou niet zomaar dingen moeten aannemen. Had je bij chpbrugge op zijn homepage knopje geklikt was je hier uitgekomen: http://www.christiaanbrugge.nl/quote:
Ok, dan stem je niet op die foto's, maar op de mooiste foto die je WEL bij het onderwerp vind passen? Zo moeilijk is het allemaal niet natuurlijk.quote:Ik vond wel dat er foto's tussen zaten die weinig met het onderwerp te maken hadden, maar dat was meer omdat ze niks karakteristieks lieten zien van een stad of dorp. Foto's die overal genomen hadden kunnen zijn dus. Zoals een paar meeuwen, of een brandweergarage...
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:16 schreef Uncle het volgende:
Dus is de vraag op basis waarvan je zou moeten stemmen... maar achteraf had ik dan misschien gewoon op de fotoos moeten stemmen die ik het mooiste vond EN in het onderwerp vind passen![]()
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:47 schreef Sugar het volgende:
* Sugar schraapt keel:
Ahum, komt er nog een derde winnaar én een onderwerp voor de wedstrijd van juni?
+1quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:47 schreef Sugar het volgende:
* Sugar schraapt keel:
Ahum, komt er nog een derde winnaar én een onderwerp voor de wedstrijd van juni?
Dat is volgens mij altijd wel het ideequote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:16 schreef Uncle het volgende:
maar achteraf had ik dan misschien gewoon op de fotoos moeten stemmen die ik het mooiste vond EN in het onderwerp vind passen![]()
Tsja, maar iedereen hééft ook gewoon in zijn eigen omgeving rondgeneusd, dus het probleem is met niet echt duidelijk... Woon je in Ierland, dan krijg je dus een Iers landschap. Woon je in Barcelona, dan krijg je een (overigens fantastisch) uitzicht over de stad.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 07:14 schreef Uncle het volgende:
[..]
Daar heb je wel weer gelijk in; er zat een aantal foto's bij die overal wel genomen hadden kunnen zijn, maar bij de foto's van beide winnaars is dat zeker niet het geval natuurlijk.quote:maar dan zou in dit geval vrijwel elke foto kunnen... want een foto van een eendje kan ook in een dorp zijn...
het was ook gewoon mijn mening hoor... dus ik hoef niet gelijk te hebben, dus niet allemaal boos worden nuquote:Op dinsdag 2 juni 2009 11:14 schreef Omniej het volgende:
[..]
Tsja, maar iedereen hééft ook gewoon in zijn eigen omgeving rondgeneusd, dus het probleem is met niet echt duidelijk... Woon je in Ierland, dan krijg je dus een Iers landschap. Woon je in Barcelona, dan krijg je een (overigens fantastisch) uitzicht over de stad.
We kunnen moeilijk alle mensen die in het buitenland wonen gaan diskwalificeren.
[..]
Daar heb je wel weer gelijk in; er zat een aantal foto's bij die overal wel genomen hadden kunnen zijn, maar bij de foto's van beide winnaars is dat zeker niet het geval natuurlijk.
Maar goed, beetje Spuit11 reactie eigenlijk, maar omdat je mij quotte kon ik het niet laten.
De wedstrijd is voorbij, dus je komt er te laat mee. De "professionals" zijn aan het wachten op winnaar nummer 3 en/of de volgende wedstrijd. Je foto is water na de wijn. Horizon rechtzetten en het is een hele mooie foto, imo.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 12:26 schreef MadMarine het volgende:
poging 2:
nou ben ik toch wel benieuwd wat de professionals van mijn foto vinden...
mijn bedoeling was een soort van duistere sfeer te creeëren, én natuurlijk die bliksems erop te krijgen(donders-lastig)
[ afbeelding ]
de foto zelf is zo goed als onbewerkt, eigenlijk alleen wat extra noise toegevoegd (hoe gek dat ook klinkt)
PS: dit is trouwens het noodweer van vorige week in Den Haag![]()
Ja, da's dus precies wat ik zelf een paar posts boven je al zei (en gedaan heb).quote:Op dinsdag 2 juni 2009 08:55 schreef Danny het volgende:
Ok, dan stem je niet op die foto's, maar op de mooiste foto die je WEL bij het onderwerp vind passen? Zo moeilijk is het allemaal niet natuurlijk.
quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:47 schreef Sugar het volgende:
* Sugar schraapt keel:
Ja, mijn excuses dat het niet meteen erna kwam, druk met studie enzo, maar ik ga het NU bekendmaken.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:47 schreef Sugar het volgende:
* Sugar schraapt keel:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |