vond hem wel typisch rotterdam. bouwputten en hoogbouw ...quote:
Ik vind dit eigenlijk wel een fijne plaat. Hou wel van dit soort tegenlichtfoto's (en als het echt zo donker was, dan helemaal), compositie is erg fijn en het is niet zo'n obvious Rotterdam-foto, maar wel duidelijk om welke stad het gaat (het is geen foto van die brug, maar meer een foto waar die brug toevallig op staat). Scherpte etc kan ik niet goed over oordelen, daar weet ik zelf te weinig van.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 20:07 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
vond hem wel typisch rotterdam. bouwputten en hoogbouw ...
edit:
owja deze hebben we ook nog
[ afbeelding ]
Nou en, ik vind het leuk en dat wilde ik even zeggenquote:Op zaterdag 9 mei 2009 23:55 schreef ebeaydojraes het volgende:
Eigenlijk is het gewoon een foto van een vage lucht en een bootje op de Maas ...
Amersfoort is voor mij.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 17:15 schreef Noxa het volgende:
Praatjes vullen geen plaatjes.
[ afbeelding ]
Kijken of ik een mooi Amersfoort shot kan maken.
Jammer dat de rechter wiek er niet helemaal op staat. Verder goede plaatquote:Op maandag 11 mei 2009 16:57 schreef Miss_S het volgende:
Na een rondje fietsen in mijn superklein dorpje:
2
[ afbeelding ]
thanks, ben er een paar keer om heen gelopen maar kreeg hem er maar niet lekker op....quote:Op dinsdag 12 mei 2009 21:43 schreef sanger het volgende:
[..]
Jammer dat de rechter wiek er niet helemaal op staat. Verder goede plaat
Zonde. Misschien iets meer groothoek of verder af gaan staan?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:21 schreef Miss_S het volgende:
[..]
thanks, ben er een paar keer om heen gelopen maar kreeg hem er maar niet lekker op....
Dat gaat op die plek nietquote:Op dinsdag 12 mei 2009 23:24 schreef sanger het volgende:
[..]
Zonde. Misschien iets meer groothoek of verder af gaan staan?
Dacht dat het niet meer te zien was... foto is vrijwel niet bewerkt alleen contrast flink omhoog gegooid en een beetje met de andere schuifjes gespeeld. Maar toen kreeg ik bij de jpg conversie inderdaad een paar vreemde vlekken... (die in de raw niet te zien zijn) die heb ik er toen netjes weggegumd (dat lijkt me wel mogen) en op deze pc is het ook niet meer te zien (ook niet op mijn apple thuis). Maar blijkbaar zien sommige mensen het nog wel danquote:Op donderdag 14 mei 2009 13:11 schreef Omniej het volgende:
Nice, Uncle.
Eén vraagje alleen, uit nieuwsgierigheid: wat is dat iets lichtere vlak op de achtergrond van de foto? Je ziet links en rechts gewoon een zwarte achtergrond, maar in het midden een donkergrijze strook zeg maar.
Kan het op dit kleine formaat niet echt plaatsen.
Ah, dat zal het zijn dan inderdaad. Blijkbaar staat mijn scherm wat lichter afgesteld dan de jouwe.quote:Op donderdag 14 mei 2009 14:06 schreef Uncle het volgende:
[..]
Dacht dat het niet meer te zien was... foto is vrijwel niet bewerkt alleen contrast flink omhoog gegooid en een beetje met de andere schuifjes gespeeld. Maar toen kreeg ik bij de jpg conversie inderdaad een paar vreemde vlekken... (die in de raw niet te zien zijn) die heb ik er toen netjes weggegumd (dat lijkt me wel mogen) en op deze pc is het ook niet meer te zien (ook niet op mijn apple thuis). Maar blijkbaar zien sommige mensen het nog wel dan
als je dat niet bedoeld dan is het gewoon een deel van de staander avn de erasmusbrug bij nacht met de tuien waar het rijdek aan hangt(foto is opklikbaar)
ff link aangepast dan moet ie het wel doen...quote:Op donderdag 14 mei 2009 15:04 schreef Omniej het volgende:
[..]
Ah, dat zal het zijn dan inderdaad. Blijkbaar staat mijn scherm wat lichter afgesteld dan de jouwe.
Voor zover ik weet is het op die manier bewerken ook gewoon toegestaan overigens hoor, maar in dat soort donkere achtergronden vlekken weggummen is altijd tricky, blijkt wel weer. Ik heb ook wel eens dat ik een voor het oog zwarte achtergrond probeer te fixen, maar ik op een ander scherm dan ineens vreemde kleurverschillen krijg...
(de vergrote versie deed het bij mij niet, ik kreeg de melding "The requested URL blablabla was not found on this server.")
Wauw, die luchten op nummer 1 en 3.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 08:57 schreef chpbrugge het volgende:
Hoi! Ik kom ook weer eens kijken. Heb een paar mooie plaatjes van Delft, maar weet nog niet welk ik instuur.. Ik denk nummer 1:
1.
[ afbeelding ]
Delft met op de achtergrond Den Haag
2.
[ afbeelding ]
Delft met de Grote Markt.
Beide genomen vanaf de Nieuwe Kerk.
Als laatste nog deze:
3.
[ afbeelding ]
Succes met de wedstrijd allemaal!
Bij jouw username had ik toch een andere stad verwacht...quote:Op dinsdag 19 mei 2009 08:57 schreef chpbrugge het volgende:
Hoi! Ik kom ook weer eens kijken. Heb een paar mooie plaatjes van Delft, maar weet nog niet welk ik instuur..
Die vind ik erg mooi.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 11:01 schreef MrTimbo.B het volgende:
Hmm, Groningen of mijn oude dorp.
1| Groninger Museum
[ afbeelding ]
Dat moet een ontzettend rustgevende straat zijn.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:50 schreef ElizabethR het volgende:
De straat waaraan ik woon
[ afbeelding ]
Och, je mag er 80 km per uur. En dat gebeurt ook. Verder hoor je bijna constant koeien, schapen, vogeltjes, en veel tractoren dus herrie zat.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 17:00 schreef Wiebeldak het volgende:
[..]
Die vind ik erg mooi.
[..]
Dat moet een ontzettend rustgevende straat zijn.
heerlijk. alleen een beetje an de donkere kant rechts, maar das smaak denk ik ..quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:50 schreef ElizabethR het volgende:
[ afbeelding ]
Mag ik bij jou komen wonen?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 16:50 schreef ElizabethR het volgende:
[ afbeelding ]
Deze vind ik eerlijk gezegd nog mooier dan die je eerder posttequote:Op zaterdag 23 mei 2009 03:14 schreef ElizabethR het volgende:
Gerust, deze staat momenteel leeg
[ afbeelding ]
HDR?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:28 schreef EchnaDarr het volgende:
Wat ik vooral erg gaaf vind zijn de kleuren. Hoe doe je dat toch, pola erop?
Sowieso een pola erop. Maar verder heb ik een actie gemaakt en opgeslagen in PS, die benadert de Velvia effecten van de Fuji Velvia films uit het analoge tijdperk. Deze films waren zeer populair bij landschapsfotografen. Dit effect, een oversaturatie dus in feite, is in PS na te bootsen. De warme kleuren die er toch al waren worden nog extra versterkt.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 11:28 schreef EchnaDarr het volgende:
Wat ik vooral erg gaaf vind zijn de kleuren. Hoe doe je dat toch, pola erop?
Oooooh, even een ticket regelen!quote:Op zaterdag 23 mei 2009 03:14 schreef ElizabethR het volgende:
Gerust, deze staat momenteel leeg
[ afbeelding ]
Tnxquote:
ach. wees blij dat je niet in Zoetermeer woontquote:Op zondag 24 mei 2009 20:51 schreef blue_funk het volgende:
Het Leidseplein op een zonnige zondagmiddag (vanmiddag):
[ afbeelding ]
* blue_funk is geboren in Amsterdam, waar het buiten veel leuker is dan in Alphen (behalve wanneer het tijd is om te gaan slapen)
Nu je het zegt ja... Misschien dat ik nog tijd heb even de stad in te gaan voor een mooi fotootje.quote:Op zondag 24 mei 2009 21:36 schreef -Marjo- het volgende:
Ow verdikkie, ik heb nog maar een paar dagen...
Oooh, die close-up!quote:Op maandag 25 mei 2009 23:34 schreef ebeaydojraes het volgende:
zit ook nog te kijken of ik deze misschien ga inzenden:
[ afbeelding ]
of de close up ervan:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |