Klaarblijkelijk zijn dit dus die "Normen en Waarden" van ons dierbare kabinet, of zou dit nu het zoet na het zuur zijn. Wat een stelletje aardappels ook...quote:Zeker vijf ministers maken gebruik van uitzonderingsregels om zich in een ruimere, twee keer zo dure dienstauto te laten chaufferen. 'Het wordt een rage.'
Met een briefje van de dokter bemachtigen steeds meer ministers een duurdere auto dan toegestaan. Officieel mogen zij zich laten vervoeren in een Audi A6 of gelijkwaardige limousine. Catalogusprijs rond de 50 mille.
Rage
Door listig gebruik te maken van de voorschriften en uitzonderingsbepalingen rijden intussen zeker vijf ministers rond in de bijna dubbel zo dure Audi A8. Dit model staat voor circa 90.000 euro in de catalogus. Zo laten Camiel Eurlings, Guusje ter Horst, Maria van der Hoeven, Eimert van Middelkoop en Gerda Verburg zich rondrijden in een Audi A8, terwijl een A6 de norm is.
CDA-minister Camiel Eurlings van Verkeer was een van de eersten die ontdekte dat er meer mogelijk was dan een A6. Zijn chauffeur en hij rijden nu in een Audi A8 L, waarbij L staat voor verlengde carrosserie. De minister is behoorlijk lang. Een A6 was te krap.
De veel kleinere Maria van der Hoeven (CDA, Economische Zaken) kreeg ook lichamelijke klachten in haar A6. En dus kreeg ook zij een Audi A8.
PvdA-minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken is verantwoordelijk voor toepassing van het Voorzieningenbesluit. Maar zelfs zij stapte over op een auto die niet aan de normen voldoet: eveneens een A8. Haar woordvoerder: "Ze had eerst een A6. Maar ze zat beroerd. Niet in de zin dat ze misselijk werd of wagenziek, hoor. Er ontstonden rug-, spier- en gewrichtsklachten"
Ook CDA-minister Gerda Verburg van Landbouw zag zich genoodzaakt tot een A8. Vorig jaar ontstond een relletje toen de NOS berichtte dat zij zich in een Audi A6 diesel zónder roetfilter liet chaufferen. De minister besloot haar leven te beteren en rijdt nu in een A8.
ChristenUnie-collega Eimert van Middelkoop van Defensie rijdt ook in een A8, omdat hij van de NCTb in een gepantserde auto moet rijden.
A6 van 50 mille is redelijk uitgekleed hoor.quote:Op donderdag 30 april 2009 09:08 schreef RemcoDelft het volgende:
Geniaal, een auto van 50 mille te oncomfortabel vinden...
Ja, want die zijn niet te vertrouwen...quote:Op donderdag 30 april 2009 09:11 schreef LXIV het volgende:
Maar daar gaat het dan ook om Zuid- en Oosteuropeanen.
Hebben ze de achterbank eruit gehaald dan??quote:Op donderdag 30 april 2009 09:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
A6 van 50 mille is redelijk uitgekleed hoor.
Eerst de motor daarna wat populaire onderdelen en dan de knol ervoor.quote:Op donderdag 30 april 2009 09:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hebben ze de achterbank eruit gehaald dan??
Ben je zo beperkt nu?quote:Op donderdag 30 april 2009 09:37 schreef vosss het volgende:
Crisis my fucking ass! Ik wil ook een A8 ipv een Peug 207
Nouja, ik heb ook mijn Delta nog. Die Peug is van de zaakquote:
Nee, maar het is verdomd lastig om binnen de 50K te blijven met een A6. Een leuk aangeklede Golf (en dan niet eens de 6 cilinder, maar gewoon de GTI) gaat al over de 50K heen.quote:Op donderdag 30 april 2009 09:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Die Lancia gaat nog een keer cult worden.quote:Op donderdag 30 april 2009 09:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja, ik heb ook mijn Delta nog. Die Peug is van de zaak
Allemaal leuk en aardig, maar wat dat heeft dat met het comfort te maken dat dusdanig zou zijn dat je er ziek van wordt.quote:Op donderdag 30 april 2009 09:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, maar het is verdomd lastig om binnen de 50K te blijven met een A6. Een leuk aangeklede Golf (en dan niet eens de 6 cilinder, maar gewoon de GTI) gaat al over de 50K heen.
Laten we nou wel zijn: het is geen ruim budget, net zoals ik de keuze wel heel beperkt vind. Maar goed, dat is ook een beetje het nadeel van leasebakken, reden waarom ik ze nooit zou willen.
JAWEL DAAROM WIL IK OOK EEN A8 JEWEETTOCH!!!!quote:Op donderdag 30 april 2009 09:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Heb je dan niet enorme last van je rug?!??
O, dat dit smoesjes zijn is een ander verhaal. Wat dat betreft is het lachwekkend, eerst een enorm restrictieve regel maken en dan met z'n allen met smoesjes wat anders doen.quote:Op donderdag 30 april 2009 09:44 schreef Swetsenegger het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar wat dat heeft dat met het comfort te maken dat dusdanig zou zijn dat je er ziek van wordt.
Dikke bullshit natuurlijk.
Als ie voor die tijd nog niet uit elkaar geroest is misschienquote:Op donderdag 30 april 2009 09:43 schreef sig000 het volgende:
[..]
Die Lancia gaat nog een keer cult worden.
quote:Op donderdag 30 april 2009 09:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Als ie voor die tijd nog niet uit elkaar geroest is misschien
Dan zou het weer geen probleem moeten zijn. Horizontaal vervoeren van die zwakkeren is misschien iets om over na te denken. Een ambulance misschien?quote:Op donderdag 30 april 2009 09:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik dacht dat er voor deze catagorie mensen speciale busjes rondredenquote:Op donderdag 30 april 2009 09:51 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dan zou het weer geen probleem moeten zijn. Horizontaal vervoeren van die zwakkeren is misschien iets om over na te denken. Een ambulance misschien?
Dat klopt, busjes hebben ze daarvoor.quote:Op donderdag 30 april 2009 09:55 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Ik dacht dat er voor deze catagorie mensen speciale busjes rondreden
En die lul van een Vosss ligt helemaal onderuit die sukkel.quote:Op donderdag 30 april 2009 10:18 schreef teamlead het volgende:
lekker bericht weer. De mogelijkheid dat er echt lichamelijke klachten zijn wordt niet eens overwogen. Het gaat hier steeds meer op hart van Nederland lijken
hou toch op, welke lichamelijke klachten kunnen ertoe leiden dat een auto van 50k niet voldoet en een auto van 90k wel? Doorzie je dan ook niet dat dit gewoon graaien is?quote:Op donderdag 30 april 2009 10:18 schreef teamlead het volgende:
lekker bericht weer. De mogelijkheid dat er echt lichamelijke klachten zijn wordt niet eens overwogen. Het gaat hier steeds meer op hart van Nederland lijken
ja hoor, duurde nog lang voor die term voorbij kwamquote:Op donderdag 30 april 2009 10:21 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
hou toch op, welke lichamelijke klachten kunnen ertoe leiden dat een auto van 50k niet voldoet en een auto van 90k wel? Doorzie je dan ook niet dat dit gewoon graaien is?
naar mijn mening is het graaien als je een lichamelijk probleem alleen kan oplossen door een duurdere auto. Ik had er totaal geen probleem in gezien als de "normauto" zou zijn aangepast aan de specifieke wensen.quote:Op donderdag 30 april 2009 10:26 schreef teamlead het volgende:
[..]
ja hoor, duurde nog lang voor die term voorbij kwam. wat heeft dit nu weer met graaien te maken?
Hier is niks onbewust aan. Dit is gewoon bewust zakkenvullen.quote:Op donderdag 30 april 2009 10:07 schreef Ridocar het volgende:
Past trouwens wel bij die campagne van Sire. onbewust asociaal enzo.
racist!quote:Op donderdag 30 april 2009 09:11 schreef LXIV het volgende:
Vergeleken met de wanmisdaden van het Europarlement is dit nog relatief onschuldig. Maar daar gaat het dan ook om Zuid- en Oosteuropeanen.
Camiel Eurlings is te groot.quote:Op donderdag 30 april 2009 10:18 schreef teamlead het volgende:
Zelden dat wij het zo eens zijn.quote:Op donderdag 30 april 2009 10:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Op zich is het natuurlijk een beetje onzin. Als je een auto met chauffeur hebt dan neem je de L-versie zodat degene achterin lekker kan werken en de benen kan strekken. Als je belangrijk genoeg bent voor een chauffeur, ben je ook belangrijk genoeg voor een extra ruime auto. Die dingen zijn er ook niet voor niks, die zijn er juist voor de mensen die een chauffeur hebben.
Het lijkt mij dan ook verkeerde zuinigheid om daar moeilijk over te gaan doen. Maar dat is nou eenmaal wel gebeurd, en er zijn regels voor, dan moeten de ministers zich daar ook aan houden of de regels veranderen.
Elke andere Nederlander moet zelf z'n auto betalen als-ie echt klachten heeft. En je maakt mij niet wijs dat er geen auto onder de 50.000 euro te vinden is waar deze kneuzen in elke gewenste houding in vervoerd kunnen worden.quote:Op donderdag 30 april 2009 10:18 schreef teamlead het volgende:
leuk die regentenquote:Op donderdag 30 april 2009 08:54 schreef KritischeMassa het volgende:
Van www.Elsevier.nl
Bron
[..]
Klaarblijkelijk zijn dit dus die "Normen en Waarden" van ons dierbare kabinet, of zou dit nu het zoet na het zuur zijn. Wat een stelletje aardappels ook...
Er zit een contingent Nederlandse militairen in Uruzgan. Niet iedereen is het daarmee eens.quote:Op donderdag 30 april 2009 09:49 schreef Iblis het volgende:
Behalve Eimert, die om voor mij onduidelijke redenen door het NCTb dus als een belangrijk doelwit wordt ingeschaald,
Het wordt tijd dat hier kamervragen over komenquote:Op donderdag 30 april 2009 19:37 schreef Asskicker14 het volgende:
Heeft Maria van der Hoeven soms een dubbele hernia ofzo?
ja dat zou ik ook denken, maar dit geniale geval denkt daar anders overquote:Op donderdag 30 april 2009 19:42 schreef Zwansen het volgende:
WTF. Kan me voorstellen dat er dan 1 minister is die dan echt klachen heeft, maar ineens 5?
quote:Op donderdag 30 april 2009 10:18 schreef teamlead het volgende:
Omdat het de grootst mogelijke lulkoek is en iedereen met een beetje verstand (of meer) ziet dat van 100 KM afstand met z'n ogen dicht nogquote:Op donderdag 30 april 2009 10:18 schreef teamlead het volgende:
"Ze" zijn die ministeries zelf. Zie daar waarom het aantal ambtenaren in Nederland over de geschiedenis gezien alleen maar verder toeneemt. Ooit was er niet eenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:06 schreef du_ke het volgende:
Ze moeten gewoon een handvol van die ministeries opheffen. Dat scheelt een stuk.
Eén vind ik nog teveel.. oké, als je je met je 1.90 oid op de achterbank van een fiat panda moet proppen kan ik me voorstellen dat je er MOGELIJK rugklachten van krijgt, maar een audi A6?quote:Op donderdag 30 april 2009 19:42 schreef Zwansen het volgende:
WTF. Kan me voorstellen dat er dan 1 minister is die dan echt klachen heeft, maar ineens 5?
En ooit waren alle postbodes en KPN'ers ambtenaar. Het kan dus ook afnemen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
"Ze" zijn die ministeries zelf. Zie daar waarom het aantal ambtenaren in Nederland over de geschiedenis gezien alleen maar verder toeneemt. Ooit was er niet een
50k das 3 keer een modaal jaarinkomen, snap niet dat mensen dat uitgeven aan een stuk blik.quote:Op donderdag 30 april 2009 09:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, maar het is verdomd lastig om binnen de 50K te blijven met een A6. Een leuk aangeklede Golf (en dan niet eens de 6 cilinder, maar gewoon de GTI) gaat al over de 50K heen.
Laten we nou wel zijn: het is geen ruim budget, net zoals ik de keuze wel heel beperkt vind. Maar goed, dat is ook een beetje het nadeel van leasebakken, reden waarom ik ze nooit zou willen.
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
50k das 3 keer een modaal jaarinkomen, snap niet dat mensen dat uitgeven aan een stuk blik.
.quote:Het bruto modaal inkomen wordt voor 2009 geschat op 31.930 euro. Het bruto modaal inkomen moet niet verward worden met het statistisch modaal inkomen. Het statistisch modaal inkomen is het meest voorkomende inkomen ofwel gelijkaan de premiegrens ZVW 32369
Dan nog veel geld.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:49 schreef henkway het volgende:
[..]
[..]
.
50 K is 1,5659 keer Bruto modaal
50 K is 1,5447 keer Statistisch modaal
Privatisering is wat anders dan verminderen van het aantal mensen in zo'n functie.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
En ooit waren alle postbodes en KPN'ers ambtenaar. Het kan dus ook afnemen.
In een tijd waar bezuinigen centraal staat geef je op zo'n manier toch echt een verkeerd signaal af. In een A6 is het ook prima toeven, ik zou willen dat ik er 1 hadquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind een A6 eigenlijk wel wat karig voor een minister, een A8, 7 serie of S-klasse hoort eigenlijk wel bij zo'n functies vind ik, met het kleinste motormodel. Wel is het natuurlijk raar dat vijf ministers een briefje bij de dokter geregeld hebben om zo onder de regels uit te kunnen komen. Het doet een beetje denken aan de klasgenoten op school die dan altijd een briefje van hun ouders mee kregen dat ze ziek waren als ze hun verslag niet af hadden of niet goed hadden geleerd voor een proefwerk.
1,5 en ik snap ook niet dat ze zo goedkoop kunnen slagen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:42 schreef raptorix het volgende:
50k das 3 keer een modaal jaarinkomen, snap niet dat mensen dat uitgeven aan een stuk blik.
Tja goed punt idd.. zo'n arts zal de betreffende minister wel te vriend willen houdenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 15:17 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom vraagt niemand hier zich af wat die dokter zich bezielt om te verklaren dat iemand die niet in een A6 vervoerd kan worden, wel in een A8 vervoerd kan worden? Zo'n arts heeft toch ook de kolder in z'n kop?
dat gok ik, maar als ze been ruimte willen hebben dan knikkeren ze toch 1 voorstoel er uitquote:Op vrijdag 1 mei 2009 15:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Tja goed punt idd.. zo'n arts zal de betreffende minister wel te vriend willen houden.
Dat hele beenruimte geneuzel is sowieso bullshit eerste klasse, c'mon, miljoenen mensen doen het in een stuk goedkopere bak en die leven ook nog steedsquote:Op vrijdag 1 mei 2009 15:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat gok ik, maar als ze been ruimte willen hebben dan knikkeren ze toch 1 voorstoel er uit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |