Er zit een contingent Nederlandse militairen in Uruzgan. Niet iedereen is het daarmee eens.quote:Op donderdag 30 april 2009 09:49 schreef Iblis het volgende:
Behalve Eimert, die om voor mij onduidelijke redenen door het NCTb dus als een belangrijk doelwit wordt ingeschaald,
Het wordt tijd dat hier kamervragen over komenquote:Op donderdag 30 april 2009 19:37 schreef Asskicker14 het volgende:
Heeft Maria van der Hoeven soms een dubbele hernia ofzo?
ja dat zou ik ook denken, maar dit geniale geval denkt daar anders overquote:Op donderdag 30 april 2009 19:42 schreef Zwansen het volgende:
WTF. Kan me voorstellen dat er dan 1 minister is die dan echt klachen heeft, maar ineens 5?
quote:Op donderdag 30 april 2009 10:18 schreef teamlead het volgende:
lekker bericht weer. De mogelijkheid dat er echt lichamelijke klachten zijn wordt niet eens overwogen. Het gaat hier steeds meer op hart van Nederland lijken
Omdat het de grootst mogelijke lulkoek is en iedereen met een beetje verstand (of meer) ziet dat van 100 KM afstand met z'n ogen dicht nogquote:Op donderdag 30 april 2009 10:18 schreef teamlead het volgende:
lekker bericht weer. De mogelijkheid dat er echt lichamelijke klachten zijn wordt niet eens overwogen. Het gaat hier steeds meer op hart van Nederland lijken
"Ze" zijn die ministeries zelf. Zie daar waarom het aantal ambtenaren in Nederland over de geschiedenis gezien alleen maar verder toeneemt. Ooit was er niet eenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:06 schreef du_ke het volgende:
Ze moeten gewoon een handvol van die ministeries opheffen. Dat scheelt een stuk.
Eén vind ik nog teveel.. oké, als je je met je 1.90 oid op de achterbank van een fiat panda moet proppen kan ik me voorstellen dat je er MOGELIJK rugklachten van krijgt, maar een audi A6?quote:Op donderdag 30 april 2009 19:42 schreef Zwansen het volgende:
WTF. Kan me voorstellen dat er dan 1 minister is die dan echt klachen heeft, maar ineens 5?
En ooit waren alle postbodes en KPN'ers ambtenaar. Het kan dus ook afnemen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
"Ze" zijn die ministeries zelf. Zie daar waarom het aantal ambtenaren in Nederland over de geschiedenis gezien alleen maar verder toeneemt. Ooit was er niet een
50k das 3 keer een modaal jaarinkomen, snap niet dat mensen dat uitgeven aan een stuk blik.quote:Op donderdag 30 april 2009 09:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, maar het is verdomd lastig om binnen de 50K te blijven met een A6. Een leuk aangeklede Golf (en dan niet eens de 6 cilinder, maar gewoon de GTI) gaat al over de 50K heen.
Laten we nou wel zijn: het is geen ruim budget, net zoals ik de keuze wel heel beperkt vind. Maar goed, dat is ook een beetje het nadeel van leasebakken, reden waarom ik ze nooit zou willen.
quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:42 schreef raptorix het volgende:
[..]
50k das 3 keer een modaal jaarinkomen, snap niet dat mensen dat uitgeven aan een stuk blik.
.quote:Het bruto modaal inkomen wordt voor 2009 geschat op 31.930 euro. Het bruto modaal inkomen moet niet verward worden met het statistisch modaal inkomen. Het statistisch modaal inkomen is het meest voorkomende inkomen ofwel gelijkaan de premiegrens ZVW 32369
Dan nog veel geld.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:49 schreef henkway het volgende:
[..]
[..]
.
50 K is 1,5659 keer Bruto modaal
50 K is 1,5447 keer Statistisch modaal
Privatisering is wat anders dan verminderen van het aantal mensen in zo'n functie.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
En ooit waren alle postbodes en KPN'ers ambtenaar. Het kan dus ook afnemen.
In een tijd waar bezuinigen centraal staat geef je op zo'n manier toch echt een verkeerd signaal af. In een A6 is het ook prima toeven, ik zou willen dat ik er 1 hadquote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind een A6 eigenlijk wel wat karig voor een minister, een A8, 7 serie of S-klasse hoort eigenlijk wel bij zo'n functies vind ik, met het kleinste motormodel. Wel is het natuurlijk raar dat vijf ministers een briefje bij de dokter geregeld hebben om zo onder de regels uit te kunnen komen. Het doet een beetje denken aan de klasgenoten op school die dan altijd een briefje van hun ouders mee kregen dat ze ziek waren als ze hun verslag niet af hadden of niet goed hadden geleerd voor een proefwerk.
1,5 en ik snap ook niet dat ze zo goedkoop kunnen slagen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 11:42 schreef raptorix het volgende:
50k das 3 keer een modaal jaarinkomen, snap niet dat mensen dat uitgeven aan een stuk blik.
Tja goed punt idd.. zo'n arts zal de betreffende minister wel te vriend willen houdenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 15:17 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom vraagt niemand hier zich af wat die dokter zich bezielt om te verklaren dat iemand die niet in een A6 vervoerd kan worden, wel in een A8 vervoerd kan worden? Zo'n arts heeft toch ook de kolder in z'n kop?
dat gok ik, maar als ze been ruimte willen hebben dan knikkeren ze toch 1 voorstoel er uitquote:Op vrijdag 1 mei 2009 15:22 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Tja goed punt idd.. zo'n arts zal de betreffende minister wel te vriend willen houden.
Dat hele beenruimte geneuzel is sowieso bullshit eerste klasse, c'mon, miljoenen mensen doen het in een stuk goedkopere bak en die leven ook nog steedsquote:Op vrijdag 1 mei 2009 15:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat gok ik, maar als ze been ruimte willen hebben dan knikkeren ze toch 1 voorstoel er uit
In een A6 kan een persoon van 2.0 meter met een zwakke rug zeer comfortabel zittenquote:Op vrijdag 1 mei 2009 15:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat gok ik, maar als ze been ruimte willen hebben dan knikkeren ze toch 1 voorstoel er uit
De overeenkomst met topmensen uit het bedrijfsleven is dat hun tijd en energie te belangrijk is om te verdoen met autorijden. Het vervoer moet zo min mogelijk belastend zijn, in die tijd moeten ze of optimaal kunnen werken of uitrusten.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 12:07 schreef Colnago het volgende:
Die A6 is natuurlijk een perfecte auto voor een minister dus ik denk niet dat lichamelijke klachten de reden zijn voor de aanschaf van een A8.
Ik denk dat men een A8 wil hebben omdat dat de auto is voor de topmensen uit het bedrijfsleven (als ze een Audi kiezen) en aangezien ministers ook gek zijn op staus willen ze ook meedoen met de top.
Ik vind je doorgaans een goeie poster, maar deze post slaat helemaal nergens op natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De overeenkomst met topmensen uit het bedrijfsleven is dat hun tijd en energie te belangrijk is om te verdoen met autorijden. Het vervoer moet zo min mogelijk belastend zijn, in die tijd moeten ze of optimaal kunnen werken of uitrusten.
Dan heb je natuurlijk altijd marginale figuren die nog geen 50 euro per uur mogen kosten die een ander dat misgunnen waar ze zelf de capaciteiten voor missen en uit pure kneuterige afgunst gaan roepen dat het schandalig is.
Ik zie zelfs figuren hier vertellen hoe blij zij zelf met een A6 zouden zijn, alsof mensen die nog nooit achterin een auto hebben gewerkt omdat ze te marginaal zijn de norm zijn voor mensen die wel wat bereikt hebben. Dat is pas arrogant.
Sinds de jaren 60 zijn er meerdere fabrikanten die een langere versie van hun topmodel aandienen om mensen wiens tijd kostbaar is om optimaal te vervoeren door een chauffeur.Een chauffeur die overigens nog veel kostbaarder is dan dat extra lange chassis.
Het is duurder, zwaarder, het rijdt minder en het is of lelijker, of het valt nauwelijks op. Toch hebben Mercedes, Jaguar, BMW, Citroen, Renault en ongetwijfeld nog een paar andere merken een lange versie in hun assortiment, want er is vraag naar. Allemaal omdat je in het standaard model zo goed kunt werken? Allemaal omdat het status is, terwijl vaak alleen de kenners het zien en de chauffeur op zich al betekent dat je veel belangrijker bent dan al die miezerige middelmatige misgunstigen hier?
Het is eigenlijk belachelijk onprofessioneel om daarop te beknibbelen. Dat is nou echt iets wat alleen maar in Nederland kan. Geef die lui standaard een auto om optimaal het landsbelang te dienen. Een auto met chauffeur dus, en dus ook het model voor een chauffeur, die zijn er niet voor niks. Als ze er dan spinners onder willen hebben moeten ze dát zelf bijleggen, dat heeft niks met hun functioneren in het landsbelang te maken.
Daar ben ik het mee eens, dat schreef ik in een eerdere replie al. De regels deugen niet, maar daarmee keur ik het sjoemelen met die regels niet goed. Het ging er echter ook om of een minister in een chauffeursauto mag zitten of dat dat te dol is.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:38 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik vind je doorgaans een goeie poster, maar deze post slaat helemaal nergens op natuurlijk.
Waar het om gaat is dat men moedwillig de boel flest om onder de regels uit te komen, en dat nog wel op onze gemeenschappelijke kosten.
Volgens mij had Lodewijk de Waal als vakbondsleider vroeger een Opel Kadett met chauffeur, maar dat was ook een statement. Natuurlijk kan het, wat allemaal wel niet kan, een minister kan ook zelf rijden. Een minister kan ook in een middenklasser. Het gaat erom dat het mensen zijn die heel belangrijk werk doen, hoe slecht ze dat ook doen, en dat je dan dus zorgt dat dat zo goed mogelijk in orde is. Daar zijn speciale auto's voor, de baas van een beetje bedrijf heeft er ook zo een. Dat geld komt ook ergens vandaan en dan wordt het ook verstandig geacht om wat extra duizendjes neer te tellen voor optimaal personenvervoer.quote:Jij doet het overkomen alsof je in een Audi A6 niet goed kunt zitten en werken, en dat lijkt me niet waar.
Het gaat erom dat velen hier roepen 'als het goed genoeg is voor mij, dan is het dat voor een minister ook', dat vind ik tegelijk miezerig en arrogant.quote:Je notie dat niet aan de maatschappelijke top staan gelijk staat aan middelmaat is niet alleen verwerpelijk, maar ook nog eens erg onwaar.
Daar gaat het niet om het gaat om het verzinnen van leugens voor eigen gewin, ten koste van de schatkist.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 19:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het gaat erom dat velen hier roepen 'als het goed genoeg is voor mij, dan is het dat voor een minister ook', dat vind ik tegelijk miezerig en arrogant.
wat heb jij een ontzettend misplaatst superioriteitsgevoel, man manquote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De overeenkomst met topmensen uit het bedrijfsleven is dat hun tijd en energie te belangrijk is om te verdoen met autorijden. Het vervoer moet zo min mogelijk belastend zijn, in die tijd moeten ze of optimaal kunnen werken of uitrusten.
Dan heb je natuurlijk altijd marginale figuren die nog geen 50 euro per uur mogen kosten die een ander dat misgunnen waar ze zelf de capaciteiten voor missen en uit pure kneuterige afgunst gaan roepen dat het schandalig is.
Ik zie zelfs figuren hier vertellen hoe blij zij zelf met een A6 zouden zijn, alsof mensen die nog nooit achterin een auto hebben gewerkt omdat ze te marginaal zijn de norm zijn voor mensen die wel wat bereikt hebben. Dat is pas arrogant.
Sinds de jaren 60 zijn er meerdere fabrikanten die een langere versie van hun topmodel aandienen om mensen wiens tijd kostbaar is om optimaal te vervoeren door een chauffeur.Een chauffeur die overigens nog veel kostbaarder is dan dat extra lange chassis.
Het is duurder, zwaarder, het rijdt minder en het is of lelijker, of het valt nauwelijks op. Toch hebben Mercedes, Jaguar, BMW, Citroen, Renault en ongetwijfeld nog een paar andere merken een lange versie in hun assortiment, want er is vraag naar. Allemaal omdat je in het standaard model zo goed kunt werken? Allemaal omdat het status is, terwijl vaak alleen de kenners het zien en de chauffeur op zich al betekent dat je veel belangrijker bent dan al die miezerige middelmatige misgunstigen hier?
Het is eigenlijk belachelijk onprofessioneel om daarop te beknibbelen. Dat is nou echt iets wat alleen maar in Nederland kan. Geef die lui standaard een auto om optimaal het landsbelang te dienen. Een auto met chauffeur dus, en dus ook het model voor een chauffeur, die zijn er niet voor niks. Als ze er dan spinners onder willen hebben moeten ze dát zelf bijleggen, dat heeft niks met hun functioneren in het landsbelang te maken.
Okee, duidelijkquote:Op vrijdag 1 mei 2009 19:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens, dat schreef ik in een eerdere replie al. De regels deugen niet, maar daarmee keur ik het sjoemelen met die regels niet goed. Het ging er echter ook om of een minister in een chauffeursauto mag zitten of dat dat te dol is.
[..]
Volgens mij had Lodewijk de Waal als vakbondsleider vroeger een Opel Kadett met chauffeur, maar dat was ook een statement. Natuurlijk kan het, wat allemaal wel niet kan, een minister kan ook zelf rijden. Een minister kan ook in een middenklasser. Het gaat erom dat het mensen zijn die heel belangrijk werk doen, hoe slecht ze dat ook doen, en dat je dan dus zorgt dat dat zo goed mogelijk in orde is. Daar zijn speciale auto's voor, de baas van een beetje bedrijf heeft er ook zo een. Dat geld komt ook ergens vandaan en dan wordt het ook verstandig geacht om wat extra duizendjes neer te tellen voor optimaal personenvervoer.
[..]
Het gaat erom dat velen hier roepen 'als het goed genoeg is voor mij, dan is het dat voor een minister ook', dat vind ik tegelijk miezerig en arrogant.
een schadevergoeding van de NL overheid moet er zeker inzitten, wie tipt ze?quote:Op vrijdag 1 mei 2009 19:45 schreef Gulo het volgende:
Schandalig!!! Ik kan me hier enorm over opwinden. Ik hoop dat Nederland dit ooit zo beu wordt, dat hier tegen opgetreden wordt.![]()
Overigens zou Audi een aanklacht wegens 'smaad' of iets dergelijks in moeten dienenImmers wordt er gesteld dat je in een a6 al gauw niet fatsoenlijk kan zitten, hetgeen zelfs door een arts beaamt wordt.
Nou, als je voor zoveel geld een auto koop wil je natuurlijk wel fatsoenlijk kunnen zitten. Een A6 zal dan afvallen als keuzemogelijkheid.
Ik lees anders maar drie ministers met persoonlijke klachten...quote:Op donderdag 30 april 2009 19:42 schreef Zwansen het volgende:
WTF. Kan me voorstellen dat er dan 1 minister is die dan echt klachen heeft, maar ineens 5?
Volgens mij heb je de post van LordNemephis niet gelezen.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De overeenkomst met topmensen uit het bedrijfsleven is dat hun tijd en energie te belangrijk is om te verdoen met autorijden. Het vervoer moet zo min mogelijk belastend zijn, in die tijd moeten ze of optimaal kunnen werken of uitrusten.
Dan heb je natuurlijk altijd marginale figuren die nog geen 50 euro per uur mogen kosten die een ander dat misgunnen waar ze zelf de capaciteiten voor missen en uit pure kneuterige afgunst gaan roepen dat het schandalig is.
Ik zie zelfs figuren hier vertellen hoe blij zij zelf met een A6 zouden zijn, alsof mensen die nog nooit achterin een auto hebben gewerkt omdat ze te marginaal zijn de norm zijn voor mensen die wel wat bereikt hebben. Dat is pas arrogant.
Sinds de jaren 60 zijn er meerdere fabrikanten die een langere versie van hun topmodel aandienen om mensen wiens tijd kostbaar is om optimaal te vervoeren door een chauffeur.Een chauffeur die overigens nog veel kostbaarder is dan dat extra lange chassis.
Het is duurder, zwaarder, het rijdt minder en het is of lelijker, of het valt nauwelijks op. Toch hebben Mercedes, Jaguar, BMW, Citroen, Renault en ongetwijfeld nog een paar andere merken een lange versie in hun assortiment, want er is vraag naar. Allemaal omdat je in het standaard model zo goed kunt werken? Allemaal omdat het status is, terwijl vaak alleen de kenners het zien en de chauffeur op zich al betekent dat je veel belangrijker bent dan al die miezerige middelmatige misgunstigen hier?
Het is eigenlijk belachelijk onprofessioneel om daarop te beknibbelen. Dat is nou echt iets wat alleen maar in Nederland kan. Geef die lui standaard een auto om optimaal het landsbelang te dienen. Een auto met chauffeur dus, en dus ook het model voor een chauffeur, die zijn er niet voor niks. Als ze er dan spinners onder willen hebben moeten ze dát zelf bijleggen, dat heeft niks met hun functioneren in het landsbelang te maken.
Er zou eigenlijk een medische keuring moeten komen voor ministers want blijkbaar zijn ze niet zo gezond.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 22:13 schreef Woffel het volgende:
Ik lees anders maar drie ministers met persoonlijke klachten...
Volgens mij kost die GTI 31.000 euro dus wat moet je er dan voor 20.000 aan aankleden?quote:Op donderdag 30 april 2009 09:43 schreef DS4 het volgende:
Nee, maar het is verdomd lastig om binnen de 50K te blijven met een A6. Een leuk aangeklede Golf (en dan niet eens de 6 cilinder, maar gewoon de GTI) gaat al over de 50K heen.
herkeuring voor ministers!!!quote:Op vrijdag 1 mei 2009 23:24 schreef Colnago het volgende:
[..]
Er zou eigenlijk een medische keuring moeten komen voor ministers want blijkbaar zijn ze niet zo gezond.
In dat geval volstaat een Audi niet. Sterker nog, volstaat een auto niet. Dan zouden de dames en heren volksvertegenwoordigers een trein tot beschikking moeten hebben.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 18:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De overeenkomst met topmensen uit het bedrijfsleven is dat hun tijd en energie te belangrijk is om te verdoen met autorijden. Het vervoer moet zo min mogelijk belastend zijn, in die tijd moeten ze of optimaal kunnen werken of uitrusten.
quote:Dan heb je natuurlijk altijd marginale figuren die nog geen 50 euro per uur mogen kosten die een ander dat misgunnen waar ze zelf de capaciteiten voor missen en uit pure kneuterige afgunst gaan roepen dat het schandalig is.
Ow ja want een groot gedeelte van Nederland laat zich rondrijden door een chauffeur. Daarom zie je in files ook zo ontzettend veel dikke auto's waarin iemand achterin hard zit te werken.quote:Ik zie zelfs figuren hier vertellen hoe blij zij zelf met een A6 zouden zijn, alsof mensen die nog nooit achterin een auto hebben gewerkt omdat ze te marginaal zijn de norm zijn voor mensen die wel wat bereikt hebben. Dat is pas arrogant.
Die luxe automodellen waren er al in de jaren twintig van de vorige eeuw lieverd.quote:Sinds de jaren 60 zijn er meerdere fabrikanten die een langere versie van hun topmodel aandienen om mensen wiens tijd kostbaar is om optimaal te vervoeren door een chauffeur.Een chauffeur die overigens nog veel kostbaarder is dan dat extra lange chassis.
Ja. In sommige gevallen zonder meer.quote:Het is duurder, zwaarder, het rijdt minder en het is of lelijker, of het valt nauwelijks op. Toch hebben Mercedes, Jaguar, BMW, Citroen, Renault en ongetwijfeld nog een paar andere merken een lange versie in hun assortiment, want er is vraag naar. Allemaal omdat je in het standaard model zo goed kunt werken? Allemaal omdat het status is, terwijl vaak alleen de kenners het zien en de chauffeur op zich al betekent dat je veel belangrijker bent dan al die miezerige middelmatige misgunstigen hier?
Ja, Nederland is ook zo enorm groot dat je al snel meer dan vijf uur in die auto zit. Wat kost dat wel niet?!?quote:Het is eigenlijk belachelijk onprofessioneel om daarop te beknibbelen. Dat is nou echt iets wat alleen maar in Nederland kan. Geef die lui standaard een auto om optimaal het landsbelang te dienen. Een auto met chauffeur dus, en dus ook het model voor een chauffeur, die zijn er niet voor niks. Als ze er dan spinners onder willen hebben moeten ze dát zelf bijleggen, dat heeft niks met hun functioneren in het landsbelang te maken.
Die kennen maar één crisis: Als ze nodig naar het toilet moeten.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 01:55 schreef zhe-devilll het volgende:
Ministers kennen geen crisis, daarom zijn ze ook minister
Ik waag te betwijfelen dat miljoenen mensen een chauffeur hebben.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 16:02 schreef Isdatzo het volgende:
miljoenen mensen doen het in een stuk goedkopere bak
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |