abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68573046
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 19:41 schreef cultheld het volgende:

[..]

[..]

Hier wek je toch echt sterk de suggestie dat er maar één Joodse Gouden Eeuw is geweest omdat ik oprecht geïnteresseerd ben in de door jou bedoelde Joodse Gouden Eeuw, waarna je met dit antwoord op de proppen komt .
Prima dat de suggestie wordt gewekt, althans dit bij jou zo overkomt, maar dan hoef je alsnog niet te stellen dat ik iets letterlijk heb gezegd alvorens ik je uitdaag dit dan ook te quoten. Gezien jij het over de Sefardiem Joden had lijkt het me dan vrij logisch dat ik het over de Spaanse periode heb, gezien jij spreekt over Spaanse joden.
quote:
Waarom moet ik een 'Joodse bron' geven? Wat is in jouw ogen precies een 'Joodse bron'? Kan ik die op dezelfde manier distilleren als een 'Joods complot'? Wil je dat ik een paar Joden optrommel die erkennen dat men in Polen een Gouden Eeuw heeft gekend?
Nou ja, moeten is een groot woord, uiteraard moet je niets, ik vraag er alleen maar naar. Nee, in mijn belevenis zijn joodse bronnen en joodse complotten niet vergelijkbaar gezaghebbend. In mijn bron de Joodse encyclopedie bijvoorbeeld komt wordt er onder Spanje letterlijk 'the golden era' vermeld, naast de tolerantie tov joden na eeuwenlange vervolging en intolerantie van de Visgoth christenen verwelkomen ze Joden en bloed joods literatuur, kunst, wetenschap, filosofie en theologie. Komen joden op posities van macht, iets wat ze daarvoor nooit hebben meegemaakt onder de christenen of elders in west Europa. Kortom: Wat de Joden zelf 'goudenperiode' noemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2009 11:11:16 ]
pi_68580996
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 18:50 schreef cultheld het volgende:

[..]

Natuurlijk wel: waarom denk je dat ze niet instemden met hun lot? Waarom hunkerden ze naar de mogelijkheid om zich aan te kunnen sluiten bij een geloof zonder dat afkomst of status er toe deden? De Joden creëerden een religie die menselijk machtsmisbruik uit probeerde te sluiten en streefden naar meer individuele vrijheid en (voor die tijd) naar een gebiedsbestuur dat veel invloed van het volk met zich meebracht.
Ok, dat was toen, in hedendaags israel en het jodendom zijn afkomst en status er helaas wel toe gaan doen in enige mate (Ashkenaz -Mizrahi). Daar zitten wrijvingen en daar doel ik op door te zeggen dat het jodendom niet meer dat toonbeeld is, van wat het was.

Ik vond altijd het jodendom precies wat jij zei, toonbeeld van vrijheid, maar na bepaalde zaken bestudeerd te hebben ben ik daar op enigzins op teruggekomen
Porque saber es comprender, saber perder,
dejar de ser, volver a ver, no enloquecer,
tener coraje de entender,
que pudo ser y no lo fue..
pi_68582257
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 19:17 schreef wikwakka2 het volgende:
Wel knap dat de Franse autoriteiten meteen de hele bende hebben opgepakt, zelfs de minderjarige. In Nederland zou iedereen behalve mischien de leider binnen een dagje weer op straat staan.
Laten we maar even afwachten of iedereen, inclusief bendeleider, wel voldoende straf krijgt voor wat hier gebeurd is...

...en of ze in geval van opsluiting niet halverwege de straf alweer vrijkomen enzo....

Niet iedereen die in de strafbank zit, is overigens lid van de bende; het gaat ook om mensen waarvan het min of meer bewijsbaar is dat ze afwisten van de kidnapping en niet ingegrepen hebben, zij het maar door de politie te bellen... O.a. een pizzakoerier bijvoorbeeld.
 FR
pi_68585552
Wat een stel achterlijke barbaren. Deporteren die schoften!
Wat is de Turkse versie van Alice in Wonderland?
Fatima in de Aldi
  zaterdag 2 mei 2009 @ 11:23:52 #155
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_68585913
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 18:50 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Daar zal vast wel een reden voor zijn geweest.

²
Serieus, probeer eens na te denken voordat je post.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_68586781
quote:
Op woensdag 29 april 2009 22:20 schreef Stali het volgende:

Typisch een van de sneue kneuzen die de hele dag maar zoeken naar nieuws waarin moslims wat flikken. En dan topictitels dat je denkt dat het in Nederland is gebeurd maar het moet echt uit alle gaten en hoeken van de wereld komen en dan door refereren naar NL. Ja, we gaan er echt allemaal aan hoor.
Echt om schijtziek van te worden.
Daar hoef je meestal niet lang voor te zoeken hoor.
pi_68587498
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 11:59 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Daar hoef je meestal niet lang voor te zoeken hoor.
Vind je het gek als je een daad altijd combineert met iemands achtergrond.
pi_68587566
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 18:50 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Daar zal vast wel een reden voor zijn geweest.

²
Dude !!1!
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_70838522
Binnenkort volgt er een uitspraak in het proces tegen deze anti-zionisten: http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8141593.stm
quote:
It is alleged that Mr Fofana instructed a female gang member to lure Mr Halimi into an empty apartment in Bagneux, where he was attacked, beaten and drugged.
Die "honey-trap" moorden komen wel vaak voor in de UK
pi_70842609
quote:
Op woensdag 29 april 2009 23:11 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Voor de zoveelste keer: Hooligans hebben eer en code en vechten niet met mensen die niet van vechten houden.

==
sure, wat een gelul zeg.
Een groepje tegenstanders = vrij spel , of ze nou zondagsuporters zijn of hardcore hooligans.
laat ik het zo zeggen , loop maar eens met een ajax shirt rond in de omgeving waar feyenoord supporters zich ophouden met een groot bord met 'IK HOU NIET VAN VECHTEN!!!' erop en vertel dat sprookje dan nog maar eens, als je dat nog lukt vanaf je ziekenhuis bed.
Er is geen erecode en is er ook nooit geweest , dacht je nou echt dat wij vroeger op het stadionplein er aan dachten of die loslopende rotterdammer een vredig persoon was ? nope, bakstenen gingen echt wel die kant op dan.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_70843033
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:18 schreef buachaille het volgende:
Binnenkort volgt er een uitspraak in het proces tegen deze anti-zionisten: http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8141593.stm
[..]

pi_70843060
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 11:43 schreef Meh7 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
rot op sukkel, dat plaatje heb je hier al 50x geplaatst
pi_70843283
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 11:44 schreef buachaille het volgende:

[..]

rot op sukkel, dat plaatje heb je hier al 50x geplaatst
De rest kan je hier vinden: http://gigapica.geenstijl(...)the_holy_sabbat.html
pi_70843822
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 11:49 schreef Meh7 het volgende:

[..]

De rest kan je hier vinden: http://gigapica.geenstijl(...)the_holy_sabbat.html
Bij nader inzien: ga gerust je gang. Ik bedacht met in een plotselingen vlaag van zelfreflektie dat ik me ook niet inhou als een Egyptische hoofddoek wordt overhoop gestoken door een nazi-gek.
pi_70844325
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 12:04 schreef buachaille het volgende:

[..]

Bij nader inzien: ga gerust je gang. Ik bedacht met in een plotselingen vlaag van zelfreflektie dat ik me ook niet inhou als een Egyptische hoofddoek wordt overhoop gestoken door een nazi-gek.
Daarom dacht ik, die bauchalile kan dit soort humor wel waarderen. Niet dat ik het zelf zo grappig vond.
pi_70844674
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 09:18 schreef buachaille het volgende:
[..]

Ik wist al dat Joden schurken zijn, maar dat ze ook nog eens zo dom zijn om hierin te trappen...
  vrijdag 10 juli 2009 @ 12:30:07 #167
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_70844687
dit komt door de combinatie immigratie, ongeletterdheid, en de diepgewortelde jodenhaat van deze fundi's.
[labelprinter weg]
pi_70845009
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 12:30 schreef Manke het volgende:
dit komt door de combinatie immigratie, ongeletterdheid, en de diepgewortelde jodenhaat van deze fundi's.
[labelprinter weg]
Uit de psychologie blijkt dat dat mensen in staat zijn tot beestachtige praktijken als er een autoriteit is die hun daartoe aanzet. Het gehoorzamen aan de autoriteit komt bij de meeste mensen voor hun geweten. Net als het nazisme is ook een islam een systeem dat van mensen een slaafse gehoorzaamheid eist waardoor men tot beestachtige daden in staat is.
pi_70845059
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 12:39 schreef buachaille het volgende:

[..]

Uit de psychologie blijkt dat dat mensen in staat zijn tot beestachtige praktijken als er een autoriteit is die hun daartoe aanzet. Het gehoorzamen aan de autoriteit komt bij de meeste mensen voor hun geweten. Net als het nazisme is ook een islam een systeem dat van mensen een slaafse gehoorzaamheid eist waardoor men tot beestachtige daden in staat is.
Precies. Het zit ingebakken in hun aard. Dat krijg je er ook niet uit.
pi_70845087
Welke autoriteit is hier verantwoordelijk voor?
pi_70845104
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 12:42 schreef Meh7 het volgende:
Welke autoriteit is hier verantwoordelijk voor?
[ afbeelding ]
Hamas
pi_70845139
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 12:41 schreef Scorpie het volgende:

Precies. Het zit ingebakken in hun aard. Dat krijg je er ook niet uit.
Juist het vervelende dat het is ingebakken in ieders aard (ook de mijne) en dat alleen een vrije maatschappij waarin je kennis kunt nemen van bijvoorbeeld de resultaten van de onderzoeken van Milgram mensen ervan weerhouden dezelfde fout te maken. http://noorderlicht.vpro.nl/artikelen/20103131/
pi_70845145
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 12:42 schreef buachaille het volgende:

[..]

Hamas
Zitten die tegenwoordig ook in de Israëlische regering?
pi_70845191
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 12:44 schreef Meh7 het volgende:

Zitten die tegenwoordig ook in de Israëlische regering?
Als hamas geen raketten afschiet dan schiet israel niet terug. Die arabieren moeten niet zeuren als ze op de blaren moeten zitten. En dan nog, 99,9% van de huizen in Gaza staat gewoon nog onbeschadigd overeind, wist je dat?
pi_70845202
Vredelievende mensen:

let op @ 00.40
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')