abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68488070
Wat is het grote gevaar dan?
  woensdag 29 april 2009 @ 09:36:42 #152
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_68488143
Ik wil niet flauw doen (maar ik doe het toch), maar jij hebt nog een vraag staan:
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 23:03 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Om welke reden of redenen is de constatering dat het homohuwelijk niet exact dezelfde rechten schept als het heterohuwelijk onjuist of een verwerpelijke anti-homo standpunt?
Jouw eerdere 'onjuist' wil ik eerst doorgronden, alstublieft.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_68488176
quote:
Op woensdag 29 april 2009 09:33 schreef damian5700 het volgende:
Verdonk is virtueel geen enkele bedreiging voor de status quo, dus laten we vooral concentreren op het grote gevaar.
Het gaat me niet om gevaar, NSB was ook geen gevaar, slechts een stel sukkels.
Heb nog wel enige sympathie zelfs voor Mussert. Vond zijn doodstraf destijds eigenlijk ook wel onterecht, maar ja barbertje moest hangen.
Volgens mij heb ik over de vergelijking Verdonk-NSB met jou nog weleens gediscussieerd ook trouwens in wijlen POL.
I´m back.
  woensdag 29 april 2009 @ 09:40:56 #154
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_68488258
quote:
Op woensdag 29 april 2009 09:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het gaat me niet om gevaar, NSB was ook geen gevaar, slechts een stel sukkels.
Heb nog wel enige sympathie zelfs voor Mussert. Vond zijn doodstraf destijds eigenlijk ook wel onterecht, maar ja barbertje moest hangen.
Volgens mij heb ik over de vergelijking Verdonk-NSB met jou nog weleens gediscussieerd ook trouwens in wijlen POL.
Interessant.

Verklaar je nader, alstublieft.

Overigens ga ik ervan uit dat jij begrijpt dat ik refereer aan de agitprop van Doekle.
pi_68488326
quote:
Op woensdag 29 april 2009 09:36 schreef damian5700 het volgende:
Ik wil niet flauw doen (maar ik doe het toch), maar jij hebt nog een vraag staan:
[..]

Jouw eerdere 'onjuist' wil ik eerst doorgronden, alstublieft.
Dat kinderen van homostellen geen erfgenamen zouden zijn bedoel je?
pi_68488358
quote:
Op woensdag 29 april 2009 09:40 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Interessant.

Verklaar je nader, alstublieft.

Overigens ga ik ervan uit dat jij begrijpt dat ik refereer aan de agitprop van Doekle.
Ik heb er ooit een topic over geschreven nav het boek van Jan Meyers, een biografie van Mussert.
In C&H, 'NSB de historische beoordeling' oid.

Historische beoordeling van de NSB.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ryan3 op 29-04-2009 09:50:17 ]
I´m back.
  woensdag 29 april 2009 @ 09:46:26 #157
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_68488419
quote:
Op woensdag 29 april 2009 09:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik bedoel geef eens antwoord op mijn vraag als je kunt.
pi_68488717
quote:
Op woensdag 29 april 2009 09:46 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik bedoel geef eens antwoord op mijn vraag als je kunt.
Welke vraag?
pi_68490624
quote:
Op woensdag 29 april 2009 09:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat een mooi proza komt er toch uit die onderbuikjes bij tijd en wijle.
Dank voor het compliment, daar doe ik het ook voor!

Ik wil overigens best toegeven dat dit retoriek was, maar dat is is omdat types zoals jij door hun eigen onderbuik het zicht op de relevante ontwikkelingen allang verloren hebben
pi_68490718
quote:
Op woensdag 29 april 2009 09:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Lieverdje, dat je homo bent maakt niet dat het je vergeven is dat je het verschil tussen erfrecht en afstammingsrecht niet vat.
  woensdag 29 april 2009 @ 11:04:45 #161
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68490906
Als de PVV lijkt op de NSB, dan was die NSB misschien toch zo slecht nog niet!
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_68491020
quote:
Op woensdag 29 april 2009 10:58 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Lieverdje, dat je homo bent maakt niet dat het je vergeven is dat je het verschil tussen erfrecht en afstammingsrecht niet vat.
Een kind van een homo stamt nergens van af?
pi_68491179
quote:
Op woensdag 29 april 2009 11:04 schreef Lemmeb het volgende:
Als de PVV lijkt op de NSB, dan was die NSB misschien toch zo slecht nog niet!
Grijs, niet zwart-wit.
I´m back.
  woensdag 29 april 2009 @ 11:13:18 #164
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68491217
quote:
Op woensdag 29 april 2009 11:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Grijs, niet zwart-wit.
Paars hoor, volgens mij!
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_68491321
Roze!
pi_68491360
Iedereen gaat nu zijn/haar lievelingskleur opnoemen?
I´m back.
pi_68491881
quote:
Op woensdag 29 april 2009 11:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Een kind van een homo stamt nergens van af?
Natuurlijk wel, maar in ieder geval 100% zeker niet van allebei de ouders. Daar gaat het om.
pi_68492047
quote:
Op woensdag 29 april 2009 11:30 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, maar in ieder geval 100% zeker niet van allebei de ouders. Daar gaat het om.
Neuh, da's in heterohuwelijken ook niet gegarandeerd lijkt me.
pi_68492557
quote:
Op woensdag 29 april 2009 11:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Neuh, da's in heterohuwelijken ook niet gegarandeerd lijkt me.
Natuurlijk, maar het is wel de uitzondering. In een homohuwelijk is het de regel. Vandaar dat de wetgever heeft besloten dat het niet gewenst was dat in deze huwelijken automatische afstamming optreedt, m.i. ook terecht (gezien het belang van bloedverwantschap). Je kunt altijd nog adopteren, dus er is overigens best een mouw aan te passen.
pi_68493054
quote:
Op woensdag 29 april 2009 11:47 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar het is wel de uitzondering. In een homohuwelijk is het de regel. Vandaar dat de wetgever heeft besloten dat het niet gewenst was dat in deze huwelijken automatische afstamming optreedt, m.i. ook terecht (gezien het belang van bloedverwantschap). Je kunt altijd nog adopteren, dus er is overigens best een mouw aan te passen.
En je denkt dat Wilders hier op doelde
pi_68493357
Wat mij vooral opvalt hier, is de wat links-gestelde symphatisanten heel soft doen over de ''terreur'' in het land. Wellicht is terreur een groot woord, maar normaal kan ik het echt niet noemen.

Zelfs hier in Veenendaal, een overwegend Christelijksgezinde plaats in midden-Nederland, merk je dat je echt niet mee zo veilig voelt als pakweg 5 jaar geleden. Dit komt niet alleen, het wijzende vingertje van Wilders even opzij duwend, door de moslims/Marokkanen, maar ook door de groeiend de groep criminele oostblokkers. Toch ook merk je de ''opkomst'' van de Marokkanen. De houding van sommige groepjes binnen deze groepering, als ik zo mag uit drukken, is vaak vrij niet-westerlijk. Ik noem het normaal vinden van aan (Nederlandse) vrouwen zitten zonder reden, geweld/scheldkanonnades jegens overheden (politie, brandweer, ambulance, etc), en dergelijken. Misschien is het een vrij normale verruwing van de maatschappij, maar dat hoop ik niet.

Ik ben het niet 100% eens met Wilders, maar op dit moment vind ik de rest van politiek vrij soft reageren op probleem gevallen als ''Gouda'' en helpt wellicht een type Wilders wel tegen dit soort problemen. Het kan altijd verkeerd aflopen, de vergelijking Wilders-NSB maakte ik ook een tijdje geleden al tegen een ''linkse kennis''.
Liever 5 in de hand, dan schijten op een natte krant.
  woensdag 29 april 2009 @ 12:17:44 #172
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_68493639
Wilders met de NSB vergelijken is ten eerste veel te makkelijk, en ten tweede onzinnig. Een club als de AEL van die Libanese Hezbollah-aanhanger, die gelukkig geen succes kende, zou er veel eerder voor in aanmerking komen.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_68493762
quote:
Op woensdag 29 april 2009 11:59 schreef SCH het volgende:

[..]

En je denkt dat Wilders hier op doelde
Ja dat lijkt me wel. Ik zou nl niet weten waar hij anders op zou moeten doelen, gezien dit het enige verschil is.
pi_68493843
quote:
Op woensdag 29 april 2009 12:21 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ja dat lijkt me wel. Ik zou nl niet weten waar hij anders op zou moeten doelen, gezien dit het enige verschil is.
Dat homo's niet gelijkwaardig aan hetero's zijn. Dat het huwelijk niet dezelfde waarde heeft, etc. Dat is het algemene argument van mensen die niet zo gelukkig zijn met het homohuwelijk. Vooral uit conservatieve hoek. Wilders was binnen de VVD een van de weinige tegenstanders van het homohuwelijk maar heeft toen uit fractiediscipline meegestemd.
  woensdag 29 april 2009 @ 12:41:14 #175
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_68494380
quote:
Op woensdag 29 april 2009 00:14 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Die cijfers zijn boterzacht. Ik zou zeggen: ga eens rondkijken in dat soort wijken, praat eens met mensen die er wonen of gewoond hebben (of bel eens met een verzekeraar of je in een bepaalde buurt een verzekering tegen reguliere premie kan afsluiten ). Je zult schrikken.
Mochten die cijfers wel hard zijn, wat ik ernstig betwijfel, dan is dat te wijten aan cognitieve-dissonnantie. Het is nogal confronterend niet meer te geloven in cultuurverrijkers, terwijl je zelf in een ghetto woont die wordt gedomineerd door deze straatterroristen. Ik kan me voorstellen dat het aantrekkelijker is om te geloven in een "verzoening". Je hebt in die zin uitzicht op verbetering en het broodnodige licht aan het einde van de tunnel. Het is wel wat zuur, dat het licht op die manier nooit zal komen.

En voor de non-believers, de afzwakkers en de bagatelliseerders. Ik wil jullie uitnodigen om net als ik een aantal jaar of voor mijn part een paar dagen een school te bezoeken in kanaaleiland-zuid. Ik heb voordat ik naar het HBO en de HTS ben gegaan op een MEAO in kanaaleiland-zuid gezeten. Wat ik daar in die wijken heb meegemaakt en velen met mij (waaronder oud kanaaleiland bewoner Wilders) heeft er mede voor gezorgd dat ik mijn oogkleppen heb afgezet en mijn stem aan Wilders geef.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')