Jouw eerdere 'onjuist' wil ik eerst doorgronden, alstublieft.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:03 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Om welke reden of redenen is de constatering dat het homohuwelijk niet exact dezelfde rechten schept als het heterohuwelijk onjuist of een verwerpelijke anti-homo standpunt?
Het gaat me niet om gevaar, NSB was ook geen gevaar, slechts een stel sukkels.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:33 schreef damian5700 het volgende:
Verdonk is virtueel geen enkele bedreiging voor de status quo, dus laten we vooral concentreren op het grote gevaar.
Interessant.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het gaat me niet om gevaar, NSB was ook geen gevaar, slechts een stel sukkels.
Heb nog wel enige sympathie zelfs voor Mussert. Vond zijn doodstraf destijds eigenlijk ook wel onterecht, maar ja barbertje moest hangen.
Volgens mij heb ik over de vergelijking Verdonk-NSB met jou nog weleens gediscussieerd ook trouwens in wijlen POL.
Dat kinderen van homostellen geen erfgenamen zouden zijn bedoel je?quote:Op woensdag 29 april 2009 09:36 schreef damian5700 het volgende:
Ik wil niet flauw doen (maar ik doe het toch), maar jij hebt nog een vraag staan:
[..]
Jouw eerdere 'onjuist' wil ik eerst doorgronden, alstublieft.
Ik heb er ooit een topic over geschreven nav het boek van Jan Meyers, een biografie van Mussert.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:40 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Interessant.
Verklaar je nader, alstublieft.
Overigens ga ik ervan uit dat jij begrijpt dat ik refereer aan de agitprop van Doekle.
Ik bedoel geef eens antwoord op mijn vraag als je kunt.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat kinderen van homostellen geen erfgenamen zouden zijn bedoel je?
Welke vraag?quote:Op woensdag 29 april 2009 09:46 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik bedoel geef eens antwoord op mijn vraag als je kunt.
Dank voor het compliment, daar doe ik het ook voor!quote:Op woensdag 29 april 2009 09:02 schreef SCH het volgende:
[..]Wat een mooi proza komt er toch uit die onderbuikjes bij tijd en wijle.
Lieverdje, dat je homo bent maakt niet dat het je vergeven is dat je het verschil tussen erfrecht en afstammingsrecht niet vat.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat kinderen van homostellen geen erfgenamen zouden zijn bedoel je?
Een kind van een homo stamt nergens van af?quote:Op woensdag 29 april 2009 10:58 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Lieverdje, dat je homo bent maakt niet dat het je vergeven is dat je het verschil tussen erfrecht en afstammingsrecht niet vat.
Grijs, niet zwart-wit.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:04 schreef Lemmeb het volgende:
Als de PVV lijkt op de NSB, dan was die NSB misschien toch zo slecht nog niet!
Paars hoor, volgens mij!quote:
Natuurlijk wel, maar in ieder geval 100% zeker niet van allebei de ouders. Daar gaat het om.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Een kind van een homo stamt nergens van af?
Neuh, da's in heterohuwelijken ook niet gegarandeerd lijkt me.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:30 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, maar in ieder geval 100% zeker niet van allebei de ouders. Daar gaat het om.
Natuurlijk, maar het is wel de uitzondering. In een homohuwelijk is het de regel. Vandaar dat de wetgever heeft besloten dat het niet gewenst was dat in deze huwelijken automatische afstamming optreedt, m.i. ook terecht (gezien het belang van bloedverwantschap). Je kunt altijd nog adopteren, dus er is overigens best een mouw aan te passen.quote:Op woensdag 29 april 2009 11:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Neuh, da's in heterohuwelijken ook niet gegarandeerd lijkt me.
En je denkt dat Wilders hier op doeldequote:Op woensdag 29 april 2009 11:47 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar het is wel de uitzondering. In een homohuwelijk is het de regel. Vandaar dat de wetgever heeft besloten dat het niet gewenst was dat in deze huwelijken automatische afstamming optreedt, m.i. ook terecht (gezien het belang van bloedverwantschap). Je kunt altijd nog adopteren, dus er is overigens best een mouw aan te passen.
Ja dat lijkt me wel. Ik zou nl niet weten waar hij anders op zou moeten doelen, gezien dit het enige verschil is.quote:
Dat homo's niet gelijkwaardig aan hetero's zijn. Dat het huwelijk niet dezelfde waarde heeft, etc. Dat is het algemene argument van mensen die niet zo gelukkig zijn met het homohuwelijk. Vooral uit conservatieve hoek. Wilders was binnen de VVD een van de weinige tegenstanders van het homohuwelijk maar heeft toen uit fractiediscipline meegestemd.quote:Op woensdag 29 april 2009 12:21 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ja dat lijkt me wel. Ik zou nl niet weten waar hij anders op zou moeten doelen, gezien dit het enige verschil is.
Mochten die cijfers wel hard zijn, wat ik ernstig betwijfel, dan is dat te wijten aan cognitieve-dissonnantie. Het is nogal confronterend niet meer te geloven in cultuurverrijkers, terwijl je zelf in een ghetto woont die wordt gedomineerd door deze straatterroristen. Ik kan me voorstellen dat het aantrekkelijker is om te geloven in een "verzoening". Je hebt in die zin uitzicht op verbetering en het broodnodige licht aan het einde van de tunnel. Het is wel wat zuur, dat het licht op die manier nooit zal komen.quote:Op woensdag 29 april 2009 00:14 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Die cijfers zijn boterzacht. Ik zou zeggen: ga eens rondkijken in dat soort wijken, praat eens met mensen die er wonen of gewoond hebben (of bel eens met een verzekeraar of je in een bepaalde buurt een verzekering tegen reguliere premie kan afsluiten). Je zult schrikken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |