Ja, terreur. Neem je jezelf nog wel serieus? Het is verdorie geen LA tijdens de rellen of één of ander vaag Zuid-Amerikaans land zeg. Mensen die in woorden als bovenstaande beweren 'dat het hele land naar de tering gaat!1!' kan ik echt niet serieus nemen. Zeker niet met de statistieken.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:57 schreef LENUS het volgende:
[..]
Heel leuk zo'n epistel. Maar je gaat voorbij aan het feit dat zolang de gewone man in de straat iedere dag terreur ondervindt, de aanhang van de PVV groeien. Daar zit geen woord Spaans bij, Je kunt dit afdoen als Telegraaf-geleuter, maar dit zijn wel djuist de mensen die de terreur dagelijkse aan den lijve ondervinden. Dus in mijn ogen een betrouwbaardere mening dan roeptoeters vanuit hun grachtenpand. Als deze mensen niet stelselmatig genegeerd zouden worden, dan had Wilders geen poot om op te staan en zou hij roemloos ten onder gaan.
Ja hoor. Hoe ga jij verklaren dat de problemen met het achterbuurttuig (want dat is het) niet adequaat worden aangepakt? En iemand die dat wel wil doen meteen in de bruine hoek wordt gezet? Ik wil hier niet de methoden van Wilders bepleiten, maar het constant bagatelliseren vanuit de 'weldenkende' hoek maakt een goede aanpak van dit probleem met beschaafde middelen schier onmogelijk. En wie zijn daar eigenlijk mee gediend? Toch niet de welwillenden in die wijken, de goede Marokkanen/Antillianen etc? Die lijden net zo hard onder de terreur, maar dat interesseert de weldenkenden geen zak, want zij hebben een schoon antifascistisch blazoen. Veel belangrijker/quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:51 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Bescherming van 'het tuig'. Hoor je wel wat je zegt man?
Vind ik ook hoor! Helemaal gelijk!quote:
Direct in de hoek gezet? Waar heb je het over? Maar als je op topics als deze doelt:quote:Op woensdag 29 april 2009 00:00 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ja hoor. Hoe ga jij verklaren dat de problemen met het achterbuurttuig (want dat is het) niet adequaat worden aangepakt? En iemand die dat wel wil doen meteen in de bruine hoek wordt gezet? Ik wil hier niet de methoden van Wilders bepleiten, maar het constant bagatelliseren vanuit de 'weldenkende' hoek maakt een goede aanpak van dit probleem met beschaafde middelen schier onmogelijk. En wie zijn daar eigenlijk mee gediend? Toch niet de welwillenden in die wijken, de goede Marokkanen/Antillianen etc? Die lijden net zo hard onder de terreur, maar dat interesseert de weldenkenden geen zak, want zij hebben een schoon antifascistisch blazoen. Veel belangrijker/
Wat speknek daar post, postte ik hier 7 jaar geleden al. Maar dat werd toen door users als jijzelf nog als een "extreem-rechtse post" afgeserveerd en daar werd je toen gewoon nog voor geband. Jaaahaaa, we zijn in 7 jaar een heel eind gekomen!quote:Op woensdag 29 april 2009 00:02 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Direct in de hoek gezet? Waar heb je het over? Maar als je op topics als deze doelt:
'Tuig harder aanpakken helpt'
Ja, mensen die als oplossing een totalitaire overheid willen, zet ik inderdaad onderbouwd in de hoek. Er worden door andere users als speknek prima oplossingen genoemd, maar die worden volledig over het hoofd gezien.
Zijderveld zelf heeft er ook een mening over (Over de acties in de Millinxbuurt)quote:Op woensdag 29 april 2009 00:02 schreef Bowlingbal het volgende:
Ja, mensen die als oplossing een totalitaire overheid willen, zet ik inderdaad onderbouwd in de hoek. Er worden door andere users als speknek prima oplossingen genoemd, maar die worden volledig over het hoofd gezien.
http://www.vpro.nl/progra(...)74081/items/2329032/quote:En dat, als dat nodig is, de wet zo snel mogelijk wordt aangepast. Want één ding hebben we in de afgelopen jaren geleerd: terroristen, hooligans en ander uitschot dat mensen met geweld en agressie bedreigt, kun je niet met een soft gedoogbeleid bestrijden. Die moet je hard - heel hard - aanpakken.
Lees je wel wat ik schrijf? Ik vind schieten in de knie ook bespottelijk (en daarom stem ik ook niet op Wilders). Maar ik vind ook dat de grote partijen in dit land (en dan met name de Pvda) een volstrekte wanprestatie leveren op dit vlak, het is toch van de zotte dat dit tuig vrijwel ongestoord zijn gang kan gaan? Dat is echt schandalig, en het ondermijnt op termijn de rechtsstaat (je hoort nu al de roep om eigenrichting... en geef die mensen eens ongelijk). Het is juist omdat ik hecht aan een fatsoenlijke rechtsstaat (óók of juist voor de mensen in de achterbuurten!) en een prettig samenlevende bevolking dat ik van mening ben dat het nu toch wel hoog tijd wordt dat er eens wat gedaan wordt aan deze problematiek.quote:Op woensdag 29 april 2009 00:02 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Direct in de hoek gezet? Waar heb je het over? Maar als je op topics als deze doelt:
'Tuig harder aanpakken helpt'
Wilders die dingen zegt als 'burgers in de knie schieten' is echt compleet gestoord. Ik kan er geen ander woord van maken. Een burger op straat die geen directe dreiging is naar een andere burger dien je niet buitenproportioneel in de benen te zetten. Klaar.
Eisen stellen aan agenten? Met meer agenten de straat op? Ik geloof er niks van dat dat 7 jaar geleden werd weggezet als extreem-rechts. Eisen stellen aan agenten extreem-rechts? Hoezo?quote:Op woensdag 29 april 2009 00:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat speknek daar post, postte ik hier 7 jaar geleden al. Maar dat werd toen door users als jijzelf nog als een "extreem-rechtse post" afgeserveerd en daar werd je toen gewoon nog voor geband. Jaaahaaa, we zijn in 7 jaar een heel eind gekomen!
'Vrijwel ongestoord zijn gang kan gaan.' En waar haal je dat vandaan? Van misdaadcijfers die zakken of laag blijven?quote:Op woensdag 29 april 2009 00:08 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Lees je wel wat ik schrijf? Ik vind schieten in de knie ook bespottelijk (en daarom stem ik ook niet op Wilders). Maar ik vind ook dat de grote partijen in dit land (en dan met name de Pvda) een volstrekte wanprestatie leveren op dit vlak, het is toch van de zotte dat dit tuig vrijwel ongestoord zijn gang kan gaan? Dat is echt schandalig, en het ondermijnt op termijn de rechtsstaat (je hoort nu al de roep om eigenrichting... en geef die mensen eens ongelijk). Het is juist omdat ik hecht aan een fatsoenlijke rechtsstaat en een prettig samenlevende bevolking dat ik van mening ben dat het nu toch wel hoog tijd wordt dat er eens wat gedaan wordt aan deze problematiek.
Terreur terreur, man, lul toch niet zo ontzettend.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:57 schreef LENUS het volgende:
[..]
Heel leuk zo'n epistel. Maar je gaat voorbij aan het feit dat zolang de gewone man in de straat iedere dag terreur ondervindt, de aanhang van de PVV groeien. Daar zit geen woord Spaans bij, Je kunt dit afdoen als Telegraaf-geleuter, maar dit zijn wel djuist de mensen die de terreur dagelijkse aan den lijve ondervinden. Dus in mijn ogen een betrouwbaardere mening dan roeptoeters vanuit hun grachtenpand. Als deze mensen niet stelselmatig genegeerd zouden worden, dan had Wilders geen poot om op te staan en zou hij roemloos ten onder gaan.
Je hebt werkelijk geen idee heh? 7 jaar geleden werd het nog als extreem-rechts gezien als je überhaupt suggereerde dat de straatcriminaliteit de spuigaten uit liep, en dat daar toch wel opvallend vaak allochtonen als daders bij betrokken waren. Er zijn mensen voor minder gepermband.quote:Op woensdag 29 april 2009 00:08 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Eisen stellen aan agenten? Met meer agenten de straat op? Ik geloof er niks van dat dat 7 jaar geleden werd weggezet als extreem-rechts. Eisen stellen aan agenten extreem-rechts? Hoezo?
Ik snap ook niet de relevantie van het percentage allochtonen. Gewoon cijfers (statistieken met bron) over straatcriminaliteit lijkt me voldoende. Maar, inderdaad, 7 jaar geleden zat ik hier nog niet, dus ik heb werkelijk geen idee.quote:Op woensdag 29 april 2009 00:11 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Je hebt werkelijk geen idee heh? 7 jaar geleden werd het nog als extreem-rechts gezien als je überhaupt suggereerde dat de straatcriminaliteit de spuigaten uit liep, en dat daar toch wel opvallend vaak allochtonen als daders bij betrokken waren. Er zijn mensen voor minder gepermband.
Ach gut, wat erg toch dat jij dat 7 jaar geleden al zei en als extremist werd weggezetquote:Op woensdag 29 april 2009 00:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Wat speknek daar post, postte ik hier 7 jaar geleden al. Maar dat werd toen door users als jijzelf nog als een "extreem-rechtse post" afgeserveerd en daar werd je toen gewoon nog voor geband. Jaaahaaa, we zijn in 7 jaar een heel eind gekomen!
Die cijfers zijn boterzacht. Ik zou zeggen: ga eens rondkijken in dat soort wijken, praat eens met mensen die er wonen of gewoond hebben (of bel eens met een verzekeraar of je in een bepaalde buurt een verzekering tegen reguliere premie kan afsluitenquote:Op woensdag 29 april 2009 00:09 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
'Vrijwel ongestoord zijn gang kan gaan.' En waar haal je dat vandaan? Van misdaadcijfers die zakken of laag blijven?
Ik vond dat niet erg maar juist een uitdaging.quote:Op woensdag 29 april 2009 00:13 schreef Alulu het volgende:
[..]
Ach gut, wat erg toch dat jij dat 7 jaar geleden al zei en als extremist werd weggezet
quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:32 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
De losgeslagen horden in de achterbuurten vertonen heel wat meer overeenkomsten met de SA dan Wilders overeenkomsten heeft met Hitler. Vreemd dat de ondergraving van de rechtsstaat uit die hoek nooit wordt onderkend door de 'weldenkenden' ter linkerzijde. Vermoedelijk omdat ze nog nooit in die buurten geweest zijn.
Je bent er van op de hoogte dat de autochtonen in de wijken waar jij het over hebt juist niet massaal op Fortuin stemden, niet massaal achter de PVV staan. De aanhangers van de PVV vind je juist in de wijken waar die zogenaamde terreur van jou niet plaatsvindt.quote:Op dinsdag 28 april 2009 23:57 schreef LENUS het volgende:
[..]
Dat is allemaal erg overdreven, want de achtergebleven autochtonen in dat soort wijken stemmen allemaal PVV.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Je bent er van op de hoogte dat de autochtonen in de wijken waar jij het over hebt juist niet massaal op Fortuin stemden, niet massaal achter de PVV staan. De aanhangers van de PVV vind je juist in de wijken waar die zogenaamde terreur van jou niet plaatsvindt.
Er bestaat een kaartje waarop het landelijk beeld kan worden afgeleid waar de hoogste concentraties PVV-stemmers zijn.quote:Op woensdag 29 april 2009 09:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Je bent er van op de hoogte dat de autochtonen in de wijken waar jij het over hebt juist niet massaal op Fortuin stemden, niet massaal achter de PVV staan. De aanhangers van de PVV vind je juist in de wijken waar die zogenaamde terreur van jou niet plaatsvindt.
No-go-area.... Hou toch opquote:Op woensdag 29 april 2009 09:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is allemaal erg overdreven, want de achtergebleven autochtonen in dat soort wijken stemmen allemaal PVV.
En de mensen in de wijken die nog normaal zijn, stemmen op de PVV, omdat als het zo door gaat, hun wijk ook binnen no time in een no-go-area verandert.
Nopequote:Op woensdag 29 april 2009 09:16 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat is allemaal erg overdreven, want de achtergebleven autochtonen in dat soort wijken stemmen allemaal PVV.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |