quote:Op maandag 4 mei 2009 15:32 schreef Z het volgende:
Oostelijker.
De Torre Agbar in Barcalona.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:33 schreef TheMagnificent het volgende:
De eerste is Barcelona. De tweede is Londen. Toch?
Volgens mij bedoelt hij het andere oosten.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:33 schreef wyccie het volgende:
Iberia dus?
Kan me niet herinneren dat het in Lissabon staat, maar toch: Lissabon?
Ik vergeet telkens dat je al zo oud bent.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:38 schreef pyl het volgende:
Ik vermoed dat ik eerder in Barcelona was dan die sigaar.
Oké, die (Caïro) hebben we alvast.quote:Op maandag 4 mei 2009 19:15 schreef Marble het volgende:
Het staat in Cairo, maar de naam is me ontschoten.
quote:Op maandag 4 mei 2009 19:29 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Oké, die (Caïro) hebben we alvast.Nu de andere twee nog.
De naam: de Qala'un moskeequote:Op maandag 4 mei 2009 15:48 schreef TheMagnificent het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik wil weten:
- de naam van het gebouw
- de plaats waar het gebouw staat
- de dynastie onder wiens bestuur het gebouwd is
De eerste is fout, maar de derde reken ik goed, hoewel ik op zoek was naar een bredere benaming, namelijk de dynastie van de Mamelukken. De Bahri-dynastie valt hieronder.quote:Op maandag 4 mei 2009 20:54 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
[..]
De naam: de Qala'un moskee
De plaats: Caïro (was reeds beantwoord)
De dynastie: Bahri
Klopt dit?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door TheMagnificent op 04-05-2009 21:03:33 ]
Dank je voor het antwoord, TheMagnificent.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:11 schreef TheMagnificent het volgende:
Maar goed, ik geef het antwoord anders wel gewoon, want ik vermoed dat weinigen van jullie dit zullen weten. Het was de Sultan Hassan-moskee in Caïro, gebouwd onder het bewind van het sultanaat van de Mamelukken.
Komt eraan...quote:Op maandag 4 mei 2009 21:11 schreef TheMagnificent het volgende:
Iemand anders mag een nieuwe vraag bedenken.
Toen ik met deze reeks was begonnen was het gebruiken van Google niet toegestaan. Ik weet niet hoe dat nu is (ik volg de reeks al een tijdje niet namelijk), maar in de OP staat nog steeds dat het niet is toegstaan.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:22 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dank je voor het antwoord, TheMagnificent.Om op je vraag aan mij in de spoiler in te gaan: ik moet eerlijk bekennen gebruik te hebben gemaakt van Google toen ik las dat het een gebouw in Caïro is. Anders was het voor mij zoeken naar een speld in een hooiberg. Is dat überhaupt toegestaan? Misschien niet zo sportief in ieder geval.
[..]
Zoiets dacht ik ook al ja.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:51 schreef Scaurus het volgende:
Janneke de Vries, Schilderij uit groep 4
Contemporaine kunst
Zowel Google als zulke opmerkingen en smileys kunnen hier wel achterwege blijven hopelijk.quote:Op maandag 4 mei 2009 21:51 schreef Scaurus het volgende:
Janneke de Vries, Schilderij uit groep 4
Contemporaine kunst
quote:Op dinsdag 5 mei 2009 00:49 schreef NoCigar het volgende:
Zowel Google als zulke opmerkingen en smileys kunnen hier wel achterwege blijven hopelijk.
Juist. Het geheel ziet er namelijk zo uit:quote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:45 schreef pyl het volgende:
[..]
![]()
Overigens heb ik geen idee van kunstenaar (schilder?) en kunstwerk (schilderij?). Dat het om een uitsnede gaat, wil zeggen dat wij op het verkeerde been worden gezet?
Het is inderdaad Vasarely. En nu nog de naam van het werk.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 00:49 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Zowel Google als zulke opmerkingen en smileys kunnen hier wel achterwege blijven hopelijk.
Is het misschien Vasarely?
Nou, op het verkeerde been zetten was niet de insteek. Ik wilde de lat wat hoger leggen. Of is dat niet toegestaan?quote:Op dinsdag 5 mei 2009 08:45 schreef pyl het volgende:
Overigens heb ik geen idee van kunstenaar (schilder?) en kunstwerk (schilderij?). Dat het om een uitsnede gaat, wil zeggen dat wij op het verkeerde been worden gezet?
Natuurlijk mag dat. Maar je loopt wel het risico dat je daarboven op die hoogte in alle eenzaamheid zult verkeren, samen met je lat. En je Google toolbar.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 19:03 schreef servus_universitas het volgende:
Nou, op het verkeerde been zetten was niet de insteek. Ik wilde de lat wat hoger leggen. Of is dat niet toegestaan?
vind het ook belachelijke vragen, vandaar mijn opmerking over Google.quote:Op woensdag 6 mei 2009 17:59 schreef Iblis het volgende:
Ik heb het gevoel dat het wat te moeilijk is voor ons eenvoudige stervelingen hier.
oh ja, dan is het best een goede vraagquote:Op woensdag 6 mei 2009 18:02 schreef wyccie het volgende:
Dit is niet het dummies-topic.
Dat zou mooi zijn.quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:32 schreef servus_universitas het volgende:
Ik zou eigenlijk geen hint kunnen bedenken, dus zal ik dan maar het antwoord geven en dat iemand dan een nieuwe vraag stelt?
En als ik dan het antwoord geeft, wordt mijn score dan ook met 1 verhoogd?
Whehehe ... nee, Gellius heeft inmiddels het juiste hoefdier geraden.quote:Op donderdag 7 mei 2009 09:16 schreef Z het volgende:
De Tapir?
Je gok is in de goede richting. Het gaat mij overigens niet om de naam van de politicus.quote:Op donderdag 7 mei 2009 09:16 schreef Gellius het volgende:
En dan nòg heeft de Majesteit behaagd hem enige versierselen toe te kennen? Mijnheer was een ezel?
Ik gok op Algra, wiens voornaam mij onschiet.
quote:SGP-voorman. Scheikundig ingenieur, die jarenlang het onvervalste orthodox-calvinistische en anti-Roomse SGP-geluid in beide Kamers liet horen. Strijder tegen vrouwenkiesrecht, loterijen, crematie, sport, inentingen, emancipatie, de Verenigde Naties, etc., etc. Ook fervent dierenbeschermer. Was ruim dertig jaar parlementariër en daarnaast gemeenteraadslid in Rotterdam en lid van Provinciale Staten van Zuid-Holland. Vanaf 1961 fractieleider van de SGP en in 1963 en 1967 lijsttrekker. Bekende, beminnelijke politicus die echter door slechts weinigen in het parlement serieus werd genomen.
quote:
Neequote:Op donderdag 7 mei 2009 13:28 schreef wyccie het volgende:
Pff, dan ga ik het lijstje met Nobelprijswinnaars even langs.
Umberto Eco?
Juiste auteur, verkeerde titel.quote:Op donderdag 7 mei 2009 13:47 schreef NoCigar het volgende:
Marquez, waar ik zo goed als niks van gelezen heb dus dan misschien Honderd jaar eenzaamheid?
quote:Op donderdag 7 mei 2009 14:16 schreef NoCigar het volgende:
Laat ik er nog eens een raden: Liefde in tijden van cholera?
Je hebt er bij dezen een verdiend!quote:
quote:Op donderdag 7 mei 2009 15:06 schreef JAM het volgende:
Ja, Scaurus heeft gelijk.
Ik heb dan toch nog mijn best gedaan!quote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:35 schreef JAM het volgende:
Dat dat zo snel geraden werd,- dat stemt me toch wat droevig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |