abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68521353
Je kunt vandaag in het Vondelpark goed testen hoe het is om in een te langzaam startvak te starten tijdens een grote race
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_68521363
quote:
Op donderdag 30 april 2009 08:59 schreef superbient het volgende:
Je kunt vandaag in het Vondelpark goed testen hoe het is om in een te langzaam startvak te starten tijdens een grote race
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_68521520
superbient
pi_68521591
Ik wil de marathon van Sydney gaan lopen eind september. Ik train nu 3 keer in de week. Mijn 10km tijd is rond de 48 min. Mijn langste afstand tot nu toe is 15km in 1:17:00. Er vanuitgaande dat ik nog 4,5 maand doortrain, welke tijd kan ik dan ongeveer verwachten op de marathon??
pi_68522039
quote:
Op donderdag 30 april 2009 09:27 schreef captaintokyo het volgende:
Ik wil de marathon van Sydney gaan lopen eind september. Ik train nu 3 keer in de week. Mijn 10km tijd is rond de 48 min. Mijn langste afstand tot nu toe is 15km in 1:17:00. Er vanuitgaande dat ik nog 4,5 maand doortrain, welke tijd kan ik dan ongeveer verwachten op de marathon??
niet te zeggen, tussen 3 en 5 uur ongeveer, afhankelijk van temperatuur, regen, wind, mentale gesteldheid, persoonlijke omstandigheden, training, blessures, vorm van de dag, parcours etc etc

Met nog 4.5 maand te gaan en een redelijke basisconditie zo te zien wordt het tijd om de afstand op te voeren. Probeer naar 32-34 km te gaan in een rustig tempo en dat dan 1x per 10 dagen ofzo met nog 2 andere trainingen per week (uitgaande van 3 trainingen per week).
Ik zou als het je eerste marathon is een gaan voor uitlopen en een realistische redelijk voorzichtige tijd opgeven, bijv 4 uur (10.5/uur). Als je ziet dat het misschien harder kan opschuiven naar 3.50-3.55 ofzo. Maar kijk ook even op de sites in de OP met trainingschema's hier kun je aangeven wat je conditie is en wanneer je event is en je krijgt een idee van een aardig schema. succes iig
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
  donderdag 30 april 2009 @ 11:27:58 #56
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_68523799
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 15:24 schreef annoh het volgende:
tvp
Heej Annoh, kan je me nog vertellen hoe het gegaan is met de halve van Berlijn! Ben wel benieuwd hoe het was! Gefeliciteerd in ieder geval nog
  donderdag 30 april 2009 @ 11:29:32 #57
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_68523833
quote:
Op donderdag 30 april 2009 10:01 schreef superbient het volgende:

[..]

niet te zeggen, tussen 3 en 5 uur ongeveer, afhankelijk van temperatuur, regen, wind, mentale gesteldheid, persoonlijke omstandigheden, training, blessures, vorm van de dag, parcours etc etc

Met nog 4.5 maand te gaan en een redelijke basisconditie zo te zien wordt het tijd om de afstand op te voeren. Probeer naar 32-34 km te gaan in een rustig tempo en dat dan 1x per 10 dagen ofzo met nog 2 andere trainingen per week (uitgaande van 3 trainingen per week).
Ik zou als het je eerste marathon is een gaan voor uitlopen en een realistische redelijk voorzichtige tijd opgeven, bijv 4 uur (10.5/uur). Als je ziet dat het misschien harder kan opschuiven naar 3.50-3.55 ofzo. Maar kijk ook even op de sites in de OP met trainingschema's hier kun je aangeven wat je conditie is en wanneer je event is en je krijgt een idee van een aardig schema. succes iig
3 uur is wel echt te hoog gegrepen. Ik liep 15 km in 57 minuten en ging ook in +/- 4,5 maand trainen richting een marathon, uiteindelijk liep ik 3:23. Ik zou eerder proberen te mikken onder de 4 uur (mooi doel)
pi_68523993
quote:
Op donderdag 30 april 2009 08:57 schreef kleinzusje het volgende:
Heb het idee dat het steeds langer duurt voordat ik in die "flow" zit.
Door betere conditie, meer en langer rennen misschien ?
Hahaha, dan zou het gewenning zijn, zoals bij elke andere verslaving. Dat je steeds meer van de drug nodig hebt voordat je effect merkt. Geen idee of het zo werkt. Ik heb zelf bijna nooit die flow, of iig niet in merkbare mate.
pi_68548872
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 11:56 schreef superbient het volgende:

[..]

je hebt 38.33 staan op de 10 en twijfelt of een halve onder 1.30 kan
Die tijd op de tien heb ik 2 weken terug gelopen. 2,5 minuut van het PR af. Die tijd onder de 1:30 komt dit jaar zeker wel. Je moet er ff doorheen.

De 5 km ging trouwens goed vandaag. Nieuw PR van 18:58, ook weer een halve minuut eronder. De kuitblessure heb ik geen last van gehad. Weekje rust doet dus wonderen.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_68553803
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 02:57 schreef jde_kok het volgende:

[..]

Die tijd op de tien heb ik 2 weken terug gelopen. 2,5 minuut van het PR af. Die tijd onder de 1:30 komt dit jaar zeker wel. Je moet er ff doorheen.

De 5 km ging trouwens goed vandaag. Nieuw PR van 18:58, ook weer een halve minuut eronder. De kuitblessure heb ik geen last van gehad. Weekje rust doet dus wonderen.
ah ok, lekker bezig iig, pr's lopen, heerlijk
  vrijdag 1 mei 2009 @ 11:59:14 #61
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_68554056
dokter heeft niets gevonden en ik mag mezelf weer hard naar de klote trainen
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_68554502
Gisteren weer een halve marathon gelopen, mijn tweede. Tijd: 1:45:00, terwijl ik het 10 km punt passerde op 41:00.

Laatste 6 km gingen zeer moeizaam, maarja in ieder geval uitgelopen dus minder ben ik er niet van geworden denk ik dan maar.
pi_68554743
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 11:59 schreef beertenderrr het volgende:
dokter heeft niets gevonden en ik mag mezelf weer hard naar de klote trainen

London here we come

Ik had vanmorgen m'n laatste fysio afspraak
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_68556749
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 12:12 schreef Ayreon84 het volgende:
Gisteren weer een halve marathon gelopen, mijn tweede. Tijd: 1:45:00, terwijl ik het 10 km punt passerde op 41:00.

Laatste 6 km gingen zeer moeizaam, maarja in ieder geval uitgelopen dus minder ben ik er niet van geworden denk ik dan maar.

Wow, dan heb je jezelf iig wel volledig gegeven.

41:00 is wel heel hard op de 10 als je de andere elf dan ruim boven het uur loopt.

On-topic: maar eens wat meer gaan trainen voor de halve van Leiden, sinds vorige weekend met de Batavierenrace ongeveer alleen maar bier gedronken, nadat ik over de finish van de laatste etappe was.

Ga maar iets meer interval trainingen doen dit maal, vorige keer iets teveel langzaam duurwerk gedaan.
Jack does it in real time...
  vrijdag 1 mei 2009 @ 14:01:40 #65
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_68557461
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 12:20 schreef FJD het volgende:

[..]

London here we come

Ik had vanmorgen m'n laatste fysio afspraak
Wanneer je fit en getraind bent, staat de deur voor je open in Londen

Kan je training nu weer in volle hevigheid beginnen?
pi_68558080
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 14:01 schreef beertenderrr het volgende:
Wanneer je fit en getraind bent, staat de deur voor je open in Londen

Kan je training nu weer in volle hevigheid beginnen?
Was al bezig maar moest klein beetje gas terugnemen voor m'n knieen. Nu lijkt alles op groen te staan. Eerst Rotterdam&dan zeker London. Rdam was ook m'n doel toen ik 2 jaar terug begon met hardlopen dus vandaar
pi_68566486
Ik heb last van mijn knie Vandaag les 9 van Evy gelopen maar het deed echt zeer na een paar minuten. Wat is nu verstandig? Een week even niks doen en dan weer proberen? Vind het echt belachelijk, ben helemaal geen doorgewinterde hardloper en dan nu al problemen
Ohja, loop wel (Zweden) veel heuvels op en af, zou het daarmee te maken kunnen hebben?
  vrijdag 1 mei 2009 @ 19:48:47 #68
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_68567446
rustig aan doen tot de pijn weer weg is. Je moet het niet gaan forceren, anders zit je meteen al een half jaar thuis

Heb je goede schoenen? Die hebben erg veel invloed namelijk.
pi_68568275
Ja net nieuwe hardloopschoenen

Wanneer weet ik of het weg is? Ik heb de afgelopen 2 dagen niks gedaan (afgelopen woensdag begon het) en vandaag na een minuut of 10 begon het weer.. Is een week niks doen een verstandig idee?
pi_68579064
Zodra ik wat voel pak ik al snel een week rust. Werkt prima. Fietsen werkt wel goed, omdat je zo je conditie op peil houdt.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_68580907
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 00:35 schreef jde_kok het volgende:
Zodra ik wat voel pak ik al snel een week rust. Werkt prima. Fietsen werkt wel goed, omdat je zo je conditie op peil houdt.
Quoted for truth.

Helaas wel, iedere dag dat ik niet loop (en geen ingeplande rustdag is) voelt echt als 'n drama ... Misschien moet ik minder fanatiek worden
pi_68584263
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 20:14 schreef heaven7 het volgende:
Ja net nieuwe hardloopschoenen

Wanneer weet ik of het weg is? Ik heb de afgelopen 2 dagen niks gedaan (afgelopen woensdag begon het) en vandaag na een minuut of 10 begon het weer.. Is een week niks doen een verstandig idee?
Krachttraining is de oplossing !
Mochten je spieren niet sterk zijn, dan vangen je gewrichten en banden de klappen van het lopen op.
Door oefeningen maak je je spieren sterker en ren je weer als een tierelier !

Hardlopers ( niet allen) vergeten vaak dat kracht ook echt belangrijk is of zijn bang om te gespierd ( + zwaarder) te worden !
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_68584893
Oplossing kan dan ook zijn om rustiger op te bouwen. Dan maakt je lichaam vanzelf de spieren sterker.
pi_68585616
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 19:17 schreef heaven7 het volgende:
Ik heb last van mijn knie Vandaag les 9 van Evy gelopen maar het deed echt zeer na een paar minuten. Wat is nu verstandig? Een week even niks doen en dan weer proberen? Vind het echt belachelijk, ben helemaal geen doorgewinterde hardloper en dan nu al problemen
Ohja, loop wel (Zweden) veel heuvels op en af, zou het daarmee te maken kunnen hebben?
Veel heuvels op en af lopen kan inderdaad voor pijn in de knie zorgen.
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 10:03 schreef kleinzusje het volgende:
Krachttraining is de oplossing !
Mochten je spieren niet sterk zijn, dan vangen je gewrichten en banden de klappen van het lopen op.
Door oefeningen maak je je spieren sterker en ren je weer als een tierelier !
Hardlopers ( niet allen) vergeten vaak dat kracht ook echt belangrijk is of zijn bang om te gespierd ( + zwaarder) te worden !
Je gewrichten en pezen vangen sowieso de klap op, ongeacht de sterkte van de spieren. Deze pezen wil je sterker hebben, en dat gaat maar langzaam - waardoor je blessures krijgt als je te snel opbouwt. KT kan wel blessure preventief werken, maar dat heb je als beginner niet nodig - tenzij je lichaam niet in balans is.
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 10:41 schreef FJD het volgende:
Oplossing kan dan ook zijn om rustiger op te bouwen. Dan maakt je lichaam vanzelf de spieren sterker.
Dit is de beste oplossing imo. Ik heb zelf met beginnerschema's opgebouwd en zelfs die gingen nog af en toe te snel voor mijn lichaam, resultaat: pijnlijke knieën enzovoorts. Training is niet alleen de fysieke inspanning, maar ook rust pakken om te herstellen.
pi_68585747
Maar Evy is toch voor beginners? Ik ben pas bij les 9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')