Volgens mij kun je de ontvanger helemaal niks maken hoor.quote:Op maandag 27 april 2009 16:45 schreef Isdatzo het volgende:
Als je geld ontvangt dat niet voor jou bestemd is en je bent daarvan op de hoogte ben je verplicht dit aan de rechtmatige eigenaar terug te betalen. Doe je dit niet is 't gewoon strafbaar. Evt. met een betalingsregeling als je het niet direct op kan hoesten. Hoe dit precies zit kunnen ze je hier wel vertellen denk ik, ik niet.
Ik meen me juist te herinneren dat dat wél zo was..quote:Op maandag 27 april 2009 16:45 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Volgens mij kun je de ontvanger helemaal niks maken hoor.
Hoe zit dat dan met verhalen als perongeluk 2miljoen gestort is op je rekening, dat moet je dan toch ook gewoon terug geven?quote:Op maandag 27 april 2009 16:45 schreef Biogarde het volgende:
Terugeisen kan alleen wanneer een afschrijving onterecht is. Dus wanneer een bedrijf afschrijft. Dan kun je storneren.
Bij verkeerd overmaken wordt het een ander verhaal. Dan is het persoonlijk falen en dan moet je hopen op de goedheid van de ontvanger en/of bank.
Volgens mij kun je juridisch gezien helemaal niks.
Je kunt het natuurlijk altijd nog vriendelijk vragen.quote:Op maandag 27 april 2009 16:45 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Volgens mij kun je de ontvanger helemaal niks maken hoor.
Dat wordt meestal zo groot uitgepakt in het nieuws dat de ontvanger niets anders kan dan terugstortenquote:Op maandag 27 april 2009 16:48 schreef Geerd het volgende:
[..]
Hoe zit dat dan met verhalen als perongeluk 2miljoen gestort is op je rekening, dat moet je dan toch ook gewoon terug geven?
Nee helaas niet.quote:
quote:1.
Degene die een ander zonder rechtsgrond een goed heeft gegeven, is gerechtigd dit van de ontvanger als onverschuldigd betaald terug te vorderen.
Nou voor 2mln heb ik toch wel een héél dikke huid denk ikquote:Op maandag 27 april 2009 16:50 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Dat wordt meestal zo groot uitgepakt in het nieuws dat de ontvanger niets anders kan dan terugstorten
En maar rennen.. Eind zwemmen naar Zuid-Amerika hoorquote:Op maandag 27 april 2009 16:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nou voor 2mln heb ik toch wel een héél dikke huid denk ik.
quote:Op maandag 27 april 2009 16:52 schreef Biogarde het volgende:
[..]
En maar rennen.. Eind zwemmen naar Zuid-Amerika hoor
Juist.quote:Op maandag 27 april 2009 16:50 schreef Isdatzo het volgende:
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/203.html
[..]
Volgens mij mag de bank van ontvanger daar gegevens over vrij geven als je ze aanschrijft. Maar kan even de exacte regels niet vinden.quote:Op maandag 27 april 2009 17:11 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Juist.
Maar dan moet je wel achterhalen wie de ontvanger is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |