Wat is dit voor waanzin?quote:Het OM schreef: ‘Hoewel er formeel een strafbaar feit is te constateren, is het gemeenschapsbelang in dit geval dusdanig gering, dat ik thans geen reden zie om tot verder onderzoek en tot vervolging van de verdachte over te gaan’.
Van hun site:quote:Op donderdag 23 april 2009 08:36 schreef A-mineur het volgende:
Het is ook geen strafbaar feit, alleen als justitie geld van je wil hebben. Vandaar dat er via een civiele procedure gehandeld moet worden.
© http://www.mindz.com/plazas/quote:Onze leverancier van Turks brood, dhr. Orbay, heeft dankzij een fout van iemand in onze Meeting Masters organisatie 84.000 euro gekregen ipv. de 840 euro waar hij recht op had.
Stom van ons natuurlijk, dat is helder. Diverse procedures geschonden en domme dingen gedaan.
Maar de "ontvanger" beloofde het geld terug te storten en heeft de zaak een week gerekt. Toen was het geld verdwenen, volgens onze bank, die de zaak nauwlettend in de gaten hield. Ook zijn bedrijf was dicht en hij had zich uitgeschreven bij de Kamer van Koophandel.
Dat heet, conform artikel 321 in het wetboek van strafrecht, "verduistering".
Aangifte gedaan bij de politie in Maarssen. Een paar dagen later belde men terug: het Openbaar Ministerie vond de zaak niet belangrijk en men weigerde een onderzoek in te stellen.
Onze advocaat in het geweer, ik bellen met het OM, Marielle bellen met de politie....Bellen? Ja, het nummer draaien en eindeloos aan het lijntje gehouden worden en de betrokken ambtenaren natuurlijk niet te pakken te krijgen.
Vervolgens de officieele reactie van het OM:
"Hoewel er formeel een strafbaar feit te constateren is, is het gemeenschapsbelang in dit geval dusdanig gering, dat er geen reden is tot vervolging van verdachte over te gaan....."
WAT? 84.000 euro jatten en ermee wegkomen?
Ik mag civielrechtelijk de dader aanpakken. Hoe dan: iemand met een honkbal knuppel inhuren? Ik weet immers zijn prive adres niet (zijn winkel is immers dicht), ik ken zijn personalia niet etc
Misschien kon hij voor 84000 wel een bakkerij in Zuid Amerika beginnen.quote:Op donderdag 23 april 2009 08:40 schreef vinnieboy het volgende:
Ik wist niet dat je met 84.000¤ kon stoppen met werken
Tel daar nog het geld bij op dat hij beurde door zijn zaak te verkopen + eventueel spaargeld dan zit je zomaar op 3 ton.quote:Op donderdag 23 april 2009 08:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Misschien kon hij voor 84000 wel een bakkerij in Zuid Amerika beginnen.
In Turkye ligt dat wat anders.quote:Op donderdag 23 april 2009 08:41 schreef amaranta het volgende:Alsof je met 84.000 euro een nieuw bestaan op kunt bouwen
simpele ziel, die bakker
Dat is wat ik dacht na het lezen van het het bericht van Yvonne. Die kerel woont in een paleis in de bergen van Turkije.quote:Op donderdag 23 april 2009 08:45 schreef kraaksandaal het volgende:
[..]
In Turkye ligt dat wat anders.
Het meest lachen zijn nog de figuren die denken dat je met 84.000 euro niets kunt.quote:Op donderdag 23 april 2009 08:45 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat is wat ik dacht na het lezen van het het bericht van Yvonne. Die kerel woont in een paleis in de bergen van Turkije.
Hmmm de Nederlandse justitie en de FIOD zijn nogal geinteresseerd in geldstromen van Nederlanders die daar rondzwerven. Turkije wil graag bij de EU horen en zal dus met veel plezier meewerken mocht er een onderzoek komen.quote:Op donderdag 23 april 2009 08:46 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou in turkije gaan zoeken. daar kan je voor 84.000 euro redelijk lang als een koning leven.
Hoeveel mensen zouden daar ". Orbay" heten?quote:Op donderdag 23 april 2009 08:46 schreef zoalshetis het volgende:
ik zou in turkije gaan zoeken. daar kan je voor 84.000 euro redelijk lang als een koning leven.
een redelijke privédetective kan het wel achterhalen lijkt me. maar idd, het is te gek voor woorden. helemaal de lakse houding van justitie.quote:Op donderdag 23 april 2009 08:49 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hoeveel mensen zouden daar ". Orbay" heten?
Maar evengoed, dit is toch te dol voor woorden?!
Hij heeft ook zijn zaak verkocht dus zal wel wat meer dan 84k zijn lijkt me zoquote:Op donderdag 23 april 2009 08:49 schreef Jarno het volgende:
Met 84k in je achterzak kun je in Thailand wel een tijdje de koning uithangen denk ik.
Hoezo? die doen ook hun best.quote:Op donderdag 23 april 2009 08:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
een redelijke privédetective kan het wel achterhalen lijkt me. maar idd, het is te gek voor woorden. helemaal de lakse houding van justitie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |