Ze kunnen het in iedergeval niet voor je terughalen.quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:42 schreef ApolloCreed het volgende:
Probleem:
Vanmiddag wilde ik een fiks bedrag van mijn normale rekening naar mijn spaarrekening overmaken.
Bij het intikken van het rekeningnummer ben ik een cijfer vergeten. Nu is het bedrag dus overgeboekt naar een rekening van een volkomen vreemde.Hoewel ik als begunstigde mijn naam ingetypt hebt is het geld al van mijn rekening afgeboekt. Ik fiets dus naar de Rabobankbalie in Groningen, waar een slome werknemer mij verteld dat als ik over een paar dagen terugkom met een printje van de overdracht, dan zal de bank kijken wat het kan doen. 'Kijken wat het kan doen' stelde mij dus totaal niet gerust.
Wie kan mij helpen , geruststellen, of weet hier meer van?
Dat kunnen ze zeker wel! Als jij dat binnen 4 dagen aangeeft. Zijn ze ook verplicht.quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:46 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ze kunnen het in iedergeval niet voor je terughalen.
Bron?quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:54 schreef mariskasl het volgende:
[..]
Dat kunnen ze zeker wel! Als jij dat binnen 4 dagen aangeeft. Zijn ze ook verplicht.
Kijk maar even op rabobank.nl, en bij de verschillende overboekingen.quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:56 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Bron?
Ik dacht ook dat het alleen kon als er een automatische incasso was gedaan en niet als je zelf geld overboekt.
Ook daar staat niksquote:Op donderdag 20 maart 2008 18:57 schreef mariskasl het volgende:
[..]
Kijk maar even op rabobank.nl, en bij de verschillende overboekingen.
Zware onzin: de bank kan namelijk onmogelijk zeker weten of jij een fout hebt gemaakt of niet.quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:53 schreef mariskasl het volgende:
grrrrrrrrrrrrrrrrrr klote rabobank...... Je moet de rabobank bellen en zeggen dat ze het terug boeken, dat zijn ze namelijk wettelijk verplicht. Geen genoegen nemen met dan kijk ik wel..... Het is toch joh geld, kom op zeg!
Sukkel. Dat zijn dus machtigingen, dat zijn geen overboekingen die je zelf uitvoert.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:04 schreef mariskasl het volgende:
Ok, hier de verschillende vormen. Ik kijk nog even voor je verder.
http://www.rabobank.nl/pa(...)rugboekingstermijnen
Weet even niet zo snel hoe ik een link moet maken.Oh doet het al
TS kan bewijzen dat het rekening nummer lijkt op het rekening nummer van zn spaarrekening. Dan is het toch logisch wanneer je meteen aangeeft dat je het fout hebt gedaan dat je je geld terug krijgt.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:03 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zware onzin: de bank kan namelijk onmogelijk zeker weten of jij een fout hebt gemaakt of niet.
Dan zou ik dus via Marktplaats een laptop kunnen kopen en betalen (eventueel met een fout gespelde naam), wachten tot hij toegezonden is en dan naar de bank gaan en schreeuwen "ik heb het geld verkeerd overgemaakt".
En dan de verkoper van de laptop zijn geld én laptop kwijt zeker... Jaja...
Kom nu maar op met het linkje naar die "4 dagen" termijn van jou.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:08 schreef mariskasl het volgende:
[..]
TS kan bewijzen dat het rekening nummer lijkt op het rekening nummer van zn spaarrekening. Dan is het toch logisch wanneer je meteen aangeeft dat je het fout hebt gedaan dat je je geld terug krijgt.
En dat verhaal over die laptop en ik heb het verkeerd overgemaakt, is dus ook gebeurd bij mij......dus het kan wel ja
Een cijfer vergeten? Dan heb je 8 cijfers ingetikt en da's geen bankrekeningnummer, die hebben 9 cijfers. Ik weet niet of girorekeningen 8 cijfers hebben, maar als dat het geval is, krijg je volgens mij gewoon je geld retour, omdat je betaling niet door de naam/nummer controle komt.quote:Op donderdag 20 maart 2008 18:42 schreef ApolloCreed het volgende:
Probleem:
Vanmiddag wilde ik een fiks bedrag van mijn normale rekening naar mijn spaarrekening overmaken.
Bij het intikken van het rekeningnummer ben ik een cijfer vergeten. Nu is het bedrag dus overgeboekt naar een rekening van een volkomen vreemde.Hoewel ik als begunstigde mijn naam ingetypt hebt is het geld al van mijn rekening afgeboekt. Ik fiets dus naar de Rabobankbalie in Groningen, waar een slome werknemer mij verteld dat als ik over een paar dagen terugkom met een printje van de overdracht, dan zal de bank kijken wat het kan doen. 'Kijken wat het kan doen' stelde mij dus totaal niet gerust.
Wie kan mij helpen , geruststellen, of weet hier meer van?
Dit is natuurlijk onzin.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:00 schreef mariskasl het volgende:
Alle overboeking, ook diegene die JEZELF doet, kunnen ALTIJD worden teruggevorderd.
Spaarrekening van TS is 10 cijfers, betaalrekening van de ontvanger (klant bij dezelfde bank in dezelfde regio trouwens) is 9 cijfers.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:31 schreef EvL. het volgende:
[..]
Een cijfer vergeten? Dan heb je 8 cijfers ingetikt en da's geen bankrekeningnummer, die hebben 9 cijfers.
Dan nog, is de elfproef daar niet voor?quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:31 schreef EvL. het volgende:
[..]
Ik denk echter dat je gewoon een verkeerd cijfer in hebt getoetst?
Een verkeerd nummer kan toch gewoon door de elfproef komen? Ik ben wiskundig niet zo geweldig onderlegd, maar waarom zou het niet kunnen? Al is de kans dat het gebeurt allicht zeer klein.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:41 schreef Q. het volgende:
[..]
Dan nog, is de elfproef daar niet voor?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |