abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 juli 2007 @ 18:22:40 #1
117895 matthendriks
Switching reality. And back.
pi_51236654
Hoi!

De situatie:
2 van mijn klanten hebben de factuur overgeboekt, maar niet naar mijn rekening.
Ze zitten beiden bij de Postbank en ik bij de ABN Amro....

Wat kan ik nu het beste doen?

Het is wel raar, aangezien mijn adresgegevens niet kloppen met het rekeningnummer. Wordt de betaling dan automatisch gebounced?

Alvast bedankt!

Groetjes,
Matthijs.
Sole purpose: http://ikwilnaar.fok.nl/
  zaterdag 7 juli 2007 @ 18:23:44 #2
117895 matthendriks
Switching reality. And back.
pi_51236676
Ik help al even gegoogled, maar kan alleen wat vinden over transacties tussen dezelfde bank...
Sole purpose: http://ikwilnaar.fok.nl/
pi_51236769
Jij kunt niets doen, jouw klanten moeten gewoon overmaken naar jouw rekeningnummer. Dat is jouw fout niet.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 7 juli 2007 @ 18:31:34 #4
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_51236854
Hun eigen bank zal actie moeten ondernemen op verzoek van je klanten. En de Postbank checkt geen banknummers op naam. Alleen gironummers. De bank die het geld binnenkrijgt zou in principe het geld terug moeten storten naar je klanten als ze het niet kunnen plaatsen op rekening + naam.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 7 juli 2007 @ 18:31:59 #5
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_51236861
je hoeft bij n overboeking toch helemaal niet de bank van de ontvanger in te voeren? alleen het rekeningnummer en naam en adres? ik zie niet waar het met die klanten dan fout is gegaan??
  zaterdag 7 juli 2007 @ 19:20:38 #6
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51238273
Bij banken anders dan de postbank vindt de controle plaats door een elfproef op het rekeningnummer. Wanneer je een eenvoudige typefout maakt bij een bankrekeningnummer krijg je altijd een ongeldig nummer. Pas bij dubbele typefouten of gecompliceerde typfouten is er kans dat er een bestaand rekeningnummer ontstaat. Daarom voeren gewone banken geen naam/nummercontrole uit.

Praktisch gezien is het echter niet jouw probleem, maar het probleem van je klant.
pi_51238379
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 18:31 schreef Rewimo het volgende:
Hun eigen bank zal actie moeten ondernemen op verzoek van je klanten.
Die zal overigens niets (kunnen) doen. (storneren gaat niet bij een eigen overboeking)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_51239395
Ik heb het een keer gehad met geld overmaken... Had het overgemaakt naar de verkeerde rekening (helaas wel een bestaande)
Moest naar de bank toe, daar werd mij verteld dat ze het gingen vragen of diegene het terug wilde storten via een brief. Heeft in totaal 2-4 weken geduurd voordat het geld terug op mijn rekening was. Degene aan wie het is overgemaakt moet het dus zelf terug storten, doet hij dat niet ben je nog lang bezig met het geld terug krijgen!
Succes!
All management is Strategic Management.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 20:09:29 #9
107521 Furia
snoopy weer
pi_51239705
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 18:27 schreef Five_Horizons het volgende:
Jij kunt niets doen, jouw klanten moeten gewoon overmaken naar jouw rekeningnummer. Dat is jouw fout niet.
Precies. Het enige wat de bank (van je klanten welteverstaan) kan doen is een verzoek indienen bij de houder van de rekening waar het heen is gegaan, maar ze kunnen verder niet al teveel doen. Kans is aanzienlijk dat je klanten het bedrag nog een keer zullen moeten betalen.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 20:16:04 #10
184614 Olep
Semper Fi.
pi_51239921
Ik zelf ben bij de Rabobank en ik heb gehoord dat je binnen een bepaalde tijd het geld nog kan laten terugstorten als je naar de bank toegaat. Ik weet echter niet hoe dit precies zit.
Fuck today, it's tomorrow.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 20:17:41 #11
102466 cappp
Ondertitel
pi_51239971
onverschuldigde betaling?
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
  Jubileum moderator zaterdag 7 juli 2007 @ 20:37:42 #12
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51240651
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 20:16 schreef Olep het volgende:
Ik zelf ben bij de Rabobank en ik heb gehoord dat je binnen een bepaalde tijd het geld nog kan laten terugstorten als je naar de bank toegaat. Ik weet echter niet hoe dit precies zit.
Dit gaat alleen op voor een incasso, niet voor een overboeking die je zelf hebt gemaakt.

Zoals al eerder gezegd, jouw klanten moeten gewoon naar jou overmaken. Daarnaast moeten ze naar hun bank, kijken of ze het geld nog terug kunnen krijgen. Zij moeten maar hopen dat diegene waar ze het naar hebben overgemaakt het terug wil storten want zomaar terughalen kunnen de banken niet.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 7 juli 2007 @ 20:55:33 #13
117895 matthendriks
Switching reality. And back.
pi_51241285
Dat het een onverschuldigde betaling is, is mij ook duidelijk... Ze kunnen beiden het geld terugvorderen.

Ik vraag mij alleen af hoe je achter de gegevens van de ontvanger kunt komen. Gezien het feit dat je alleen het rekeningnummer hebt.
Sole purpose: http://ikwilnaar.fok.nl/
  zaterdag 7 juli 2007 @ 22:33:31 #14
164241 Dorkquemada
I won't enjoy it.
pi_51244717
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 20:55 schreef matthendriks het volgende:
Dat het een onverschuldigde betaling is, is mij ook duidelijk... Ze kunnen beiden het geld terugvorderen.

Ik vraag mij alleen af hoe je achter de gegevens van de ontvanger kunt komen. Gezien het feit dat je alleen het rekeningnummer hebt.
Dat kan dus alleen hun bank voor hun regelen, helaas
"Life, loathe it or ignore it, you can't like it"
  zondag 8 juli 2007 @ 00:54:08 #15
107521 Furia
snoopy weer
pi_51249255
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 20:16 schreef Olep het volgende:
Ik zelf ben bij de Rabobank en ik heb gehoord dat je binnen een bepaalde tijd het geld nog kan laten terugstorten als je naar de bank toegaat. Ik weet echter niet hoe dit precies zit.
Ja, de enige ruimte die ze daarin hebben is in die drie seconden dat er staat "wordt verwerkt".
pi_51257853
Hoe komt het? Heb jij het verkeerde nummer doorgegeven?
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')