quote:201 Teletekst ma 27 apr
********************************** 2/2
************************ maandag
****************************18.00-05.57
18.00 1800 journaal t NOS
18.15 1815 eenvandaag t TROS/AVRO
18.40 1840 sportjournaal t 224 NOS
19.00 1900 lingo t TROS
19.25 1925 ingang oost t 238 EO
20.00 2000 journaal t NOS
20.34 2030 radar t 242 TROS
21.18 2115 spoorloos t 245 KRO
22.15 2215 onverwacht bezoek t 239 EO
VARA/NPS
23.00 2300 pauw & witteman t 229
23.59 2355 journaal t NOS
VARA/NPS
00.20 0015 hh pauw & witteman t 229
01.15 0115 nacht tv t NOS
hh 20.00 en late journaal
05.57
uitleg over deze pagina op 396
ned.2 nieuws index tv uitleg
NOS weet ook van niets......De RVD last eigenhandig een extra uitzending in. Buiten NOS om dus.quote:Op maandag 27 april 2009 16:36 schreef ethiraseth het volgende:
Ik denk dat het nieuws er wel meer dan 3 minuten aan zal spenderen als dat echt het geval is. Sowieso, als het NOS Journaal al meer wist dan was het ondertussen wel al uitgelekt.
Het gat zit niet bij het journaal, maar tussen het journaal en Radar. Wrs door een ingelaste uitzending door de RVD??quote:Op maandag 27 april 2009 16:36 schreef MrBadGuy het volgende:
Maar zouden ze er dan maar 3 minuten extra aan spenderen? Het lijkt me dat het dan wel meteen om 8 uur kan meteen aan het begin
Maar dan zouden genoeg mensen bij de PO het moeten weten...quote:Op maandag 27 april 2009 16:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
NOS weet ook van niets......De RVD last eigenhandig een extra uitzending in. Buiten NOS om dus.
En verder : er is geen ander bijzonder nieuws te melden dat ik weet.
Dat hoeft dus niet. Hooguit dat er een gat van 3 minuten is...quote:Op maandag 27 april 2009 16:38 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar dan zouden genoeg mensen bij de PO het moeten weten...
Geenstijl noemt "1. Beatrix hangt haar kroon aan de wilgen. 2. De varkensgriep is nu ook in Nederland aangekomen. 3. Iets anders, namelijk .."quote:Op maandag 27 april 2009 16:37 schreef littledrummergirl het volgende:
wat zijn de andere geruchten dan allemaal? Naast een gat in de programmering?
Ik zeg dat ook niet met grote stelligheid, maar ik maak het nooit mee dat er op dit tijdstip al een gat gemaakt wordt van drie minuten tussen het journaal en navolgend programma. Reclameblok duurt altijd even lang bmw.quote:Op maandag 27 april 2009 16:38 schreef Monidique het volgende:
Drie verdwenen minuten op teletekst! Als de koning haar abdigedinges nu niet aankondigt, dan weet ik het ook niet meer!
Louis van Gaal wordt de nieuwe bondscoach van België.quote:Op maandag 27 april 2009 16:38 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Geenstijl noemt "1. Beatrix hangt haar kroon aan de wilgen. 2. De varkensgriep is nu ook in Nederland aangekomen. 3. Iets anders, namelijk .."
Tja, dat tweede zou kunnen. Zou niet weten waarom Beatrix out of the blue opeens haar troonsafstand zou aankondigen. maar goed, we zullen het zien, ik ga voor de buis zitten.![]()
klopt.quote:Op maandag 27 april 2009 16:40 schreef ethiraseth het volgende:
Hmm, Willem-Alexander is wel jarig vandaag.
Goede optie ja.quote:Op maandag 27 april 2009 16:40 schreef Monolith het volgende:
[..]
Louis van Gaal wordt de nieuwe bondscoach van België.
Maar iemand bij de PO moet toch die drie minuten ergens zo geplanned hebben. De RVD kan niet zomaar een zender uit de lucht halen en de koningin een toespraak laten houden.quote:Op maandag 27 april 2009 16:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat hoeft dus niet. Hooguit dat er een gat van 3 minuten is...
Nou ja, iemand bij de PO zal het best weten......maar zijn mondje stijf dicht moeten houden.quote:Op maandag 27 april 2009 16:43 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar iemand bij de PO moet toch die drie minuten ergens zo geplanned hebben. De RVD kan niet zomaar een zender uit de lucht halen en de koningin een toespraak laten houden.
Och, misschien hebben ze niet de bevoegdheid, maar ik denk niet dat de NOS moeilijk gaat doen als er een onverwachte boodschap van de koningin tussenkomt.quote:Op maandag 27 april 2009 16:43 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Maar iemand bij de PO moet toch die drie minuten ergens zo geplanned hebben. De RVD kan niet zomaar een zender uit de lucht halen en de koningin een toespraak laten houden.
En de NOS weet natuurlijk ook wel dat de abdicatie a.s. is.quote:Op maandag 27 april 2009 16:45 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Och, misschien hebben ze niet de bevoegdheid, maar ik denk niet dat de NOS moeilijk gaat doen als er een onverwachte boodschap van de koningin tussenkomt.
Mijn intuïtie zegt dat ze dat doet op haar verjaardag (31 januari 2010)quote:Op maandag 27 april 2009 16:42 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
klopt.
En de vorige abdicatie aankondiging door Juliana was ook op de verjaardag van de troonopvolger.
ergo : Juliana was ook 71 en Beatrix ook 42..... Erg toevallig.
Dat lijkt me nou juist het soort 'breaking news' waar ze graag tijd voor vrijmaken.quote:Op maandag 27 april 2009 16:45 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Och, misschien hebben ze niet de bevoegdheid, maar ik denk niet dat de NOS moeilijk gaat doen als er een onverwachte boodschap van de koningin tussenkomt.
Uiteraard. Het is speculatie natuurlijk. Ik hou er wel sterk rekening mee.quote:Op maandag 27 april 2009 16:49 schreef DrWolffenstein het volgende:
Gevalletje eerst-zien-dan-geloven.
Die kans is zeker aanwezig. Want dan heeft ze 30 jaar volgemaakt......quote:Op maandag 27 april 2009 16:50 schreef Tism het volgende:
[..]
Mijn intuïtie zegt dat ze dat doet op haar verjaardag (31 januari 2010)
Ik geloof dat de vorige abdicatie aankondiging ook maar een paar minuten was. Je kan in paar minuten een uitgebreid statement doen. Meer heb je ook niet nodig.quote:Op maandag 27 april 2009 16:47 schreef LordNemephis het volgende:
"Geachte landgenoten, ik heb d'r genoeg van, ik schei d'r mee uit. Veel plezier met mijn Lexje en Maxima. Doegies!"
3 minuten om.
Nee maar daar hoort wel een uitgebreide nabespreking bij. En natuurlijk een overzicht van het werk van Hare.quote:Op maandag 27 april 2009 16:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik geloof dat de vorige abdicatie aankondiging ook maar een paar minuten was. Je kan in paar minuten een uitgebreid statement doen. Meer heb je ook niet nodig.
Dat mag altijd.....quote:Op maandag 27 april 2009 16:58 schreef Klopkoek het volgende:
Laat maar eerst eens een discussie losbarsten over de rol van het Koningshuis. Daarna mag zij van mij aftreden.
Als de aankondiging komt, dan is die hoogstwaarschijnlijk rechtstreeks en vanuit het paleis. Noordeinde of Huis ten Bosch, dat weet ik niet...quote:Op maandag 27 april 2009 16:59 schreef FicoF het volgende:
Vanavond gebeurd het. Er wordt rechtstreeks uitgezonden vanaf het paleis. Dus dat kan haast niet missen.
En zelf halen we een goedkope takkitakki chief uit de binnenlanden van Oeganda. Die doet het voor ijsmeis.zip.quote:Beste landgenoten,
We vertrekken naar oorden waar wij niet gehinderd worden door kleingeestig gezeur over onze onkosten.
Hmmm. Beatrix was/is ook niet voor de poes.quote:Op maandag 27 april 2009 17:10 schreef Klopkoek het volgende:
Toch ben ik bevreesd voor Willem IV. In de interviews van 1993 en 1997 geeft hij aan een actievere rol te willen gaan spelen.
Sowieso zou een staatshoofd per definitie een vrouw moeten zijn. Des te minder kans dat ze gaan lijden aan grootheidswaanzin, dat is een typisch mannelijk trekje.
Dat klopt. Juliana leek me een modernere Koningin (in die zin past Beattrix ook wel bij een tijdperk van consolidatie).quote:Op maandag 27 april 2009 17:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hmmm. Beatrix was/is ook niet voor de poes.
Willem is jarig...quote:Op maandag 27 april 2009 17:17 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zie eigenlijk niet in waarom ze dat vandaag zou doen en niet komende donderdag, tijdens Koninginnedag. Niettemin is het vreemd dat ze nu al weten dat het Journaal uitloopt...
Juliana was een topper.quote:Op maandag 27 april 2009 17:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat klopt. Juliana leek me een modernere Koningin (in die zin past Beattrix ook wel bij een tijdperk van consolidatie).
Hmmmm Soep, eten en opdienen....Zal zo'n vaart niet lopen, denkt ikquote:Maar Willem-Alexander heeft gewoon geroepen dat hij graag een Koning zou willen zijn al Willem I. Tegelijkertijd nam hij wel afstand van zijn opvattingen over de democratie maar toch beangstigd mij dat. Die drang om zo actief te willen zijn.
Dat, juist dat......quote:Op maandag 27 april 2009 17:17 schreef Elfletterig het volgende:
Niettemin is het vreemd dat ze nu al weten dat het Journaal uitloopt...
wim lex zijn verjaardag.quote:Op maandag 27 april 2009 16:38 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Geenstijl noemt "1. Beatrix hangt haar kroon aan de wilgen. 2. De varkensgriep is nu ook in Nederland aangekomen. 3. Iets anders, namelijk .."
Tja, dat tweede zou kunnen. Zou niet weten waarom Beatrix out of the blue opeens haar troonsafstand zou aankondigen. maar goed, we zullen het zien, ik ga voor de buis zitten.![]()
Daar kunnen die meisjes die 16 worden en een belachelijk feest krijgen op Mtv niet tegenopquote:
Nee, want WHATÓN database zegt precies hetzelfdequote:Op maandag 27 april 2009 17:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
wim lex zijn verjaardag.
Maar ik gok gewoon een foutje in de telekest en dat de showview tijd het wordt
en rtl4 en sbsquote:Op maandag 27 april 2009 17:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, want WHATÓN database zegt precies hetzelfde
quote:Op maandag 27 april 2009 17:29 schreef gebruikersnaam het volgende:
Ik geloof er niks van dat ze gaat aftreden.
Ik kom net uit het postkantoor gelopen, en die hebben nog een heleboel postzegels in voorraad met haar gezicht erop.
Ik denk dat die eerst opmoeten voordat we een nieuwe koning krijgen
Nee, was geen onderdeel van het journaal oid.quote:Op maandag 27 april 2009 17:26 schreef MrBadGuy het volgende:
Weet iemand trouwens hoe het de vorige keer ging, toen Juliana het bekend maakte? Was het tijdens het avondnieuws of werd er een programma onderbroken?
Dat is waar. Ik kijk ook even op TT voor N2 en N3.quote:Ook zitten we vandaag de dag natuurlijk met veel meer tv-zenders, in 1980 waren er nog maar 2. Zou een manier zoals bij het overlijden van een lid van het koningshuis niet logischer zijn? Dat alle zenders tegelijk overgaan op een nieuwsuitzending? Dat heeft natuurlijk wel het nadeel dat het al een tijdje van te voren uitlekt, dat gebeurde bij Claus en Bernhard iig wel.
Tot het einde van de guldentijdperk waren er ook nog genoeg guldens met Juliana in omloop, voor postzegels zal dus hetzelfde gelden (plus dat er een paar maanden tussen aankondiging en aftreden zit).quote:Op maandag 27 april 2009 17:30 schreef Koewam het volgende:
[..]
Wat een nonsens. Sowieso kunnen die dingen gewoon gebruikt blijven worden, en het maken van een postzegel kost 0,00000001 euro.
Tegen de avond (rond 18:00 uur?) werd bekend dat er 's avonds (20:00 uur ofzo) een tv-toespraak zou zijn van Juliana. In deze uitzending kondigde ze haar afscheid aan.quote:Op maandag 27 april 2009 17:26 schreef MrBadGuy het volgende:
Weet iemand trouwens hoe het de vorige keer ging, toen Juliana het bekend maakte? Was het tijdens het avondnieuws of werd er een programma onderbroken?
Kan ook best dat GS meeleest, zal niet de eerste keer zijnquote:Op maandag 27 april 2009 17:33 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik heb het trouwens niet van GS, kennelijk waren er nog meer oplettende kijkertjes dan alleen ik zelf.
Wat ik mij van herinner is dat het kort voor of na het 8 uur journaal was.quote:Op maandag 27 april 2009 17:34 schreef QBZZ het volgende:
[..]
Tegen de avond (rond 18:00 uur?) werd bekend dat er 's avonds (20:00 uur ofzo) een tv-toespraak zou zijn van Juliana. In deze uitzending kondigde ze haar afscheid aan.
Dat is waar....Ik kijk even na de chronologiequote:Op maandag 27 april 2009 17:34 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Kan ook best dat GS meeleest, zal niet de eerste keer zijn
Exact gelijk...om 16.35..quote:Op maandag 27 april 2009 17:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat is waar....Ik kijk even na de chronologie
Ah ok, lijkt me dat zoiets bij Beatrix dan ook gaat gebeuren. In 1980 had je natuurlijk een veel groter bereik met maar 2 tv zenders, tegenwoordig zullen alle zenders het wel uit willen uitzenden (of iig Ned 1, RTL 4 en SBS 6). Als ze het toen al van te voren min of meer bekend maakten, lijkt me dat voor nu al helemaal logisch, anders onderbreken de andere zenders hun reguliere uitzendingen, dat komt wat rommeliger over dan dat ze het van te voren in kunnen plannen. Ze willen ook wel voorkomen dat ze pas halverwege de speech beginnen met uitzenden.quote:Op maandag 27 april 2009 17:34 schreef QBZZ het volgende:
[..]
Tegen de avond (rond 18:00 uur?) werd bekend dat er 's avonds (20:00 uur ofzo) een tv-toespraak zou zijn van Juliana. In deze uitzending kondigde ze haar afscheid aan.
sorry moest een vraagteken achterquote:Op maandag 27 april 2009 17:29 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hebben die ook een extra uitzending ingelast?
Dit topic is gestart om 16.35 en dat bericht op geenstijl ookquote:Op maandag 27 april 2009 17:33 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik heb het trouwens niet van GS, kennelijk waren er nog meer oplettende kijkertjes dan alleen ik zelf.
Precies, als er een aankondiging komt, dan komt het op alle publieke zenders tegelijk.quote:Op maandag 27 april 2009 17:43 schreef EchtGaaf het volgende:
Op N2,N3 geen uitloop........
Dat maakt de speculatie en wat minder waarschijnlijk.....
Hoeft niet persé is met overlijdensberichten ook niet zo. Bij Bernhard volgde N2 en N3 pas na een kwartier.quote:Op maandag 27 april 2009 17:49 schreef QBZZ het volgende:
[..]
Precies, als er een aankondiging komt, dan komt het op alle publieke zenders tegelijk.
Het lijkt me trouwens niet dat je dat kunt zien aan die paar minuten uitloop. Als er om 20:00 uur een toespraak is over de abdicatie, dan loopt het journaal sowieso nog minimaal tien minuten extra uit.
quote:Op maandag 27 april 2009 16:38 schreef Monidique het volgende:
Drie verdwenen minuten op teletekst! Als de koning haar abdigedinges nu niet aankondigt, dan weet ik het ook niet meer!
Moderne variant van het verlicht absolutisme. Everything for the people, nothing by the people. Denk dat Beatrix daar wel een geschikt persoon voor is.quote:Op maandag 27 april 2009 18:07 schreef Klopkoek het volgende:
Een staatsgreep zou zo gek niet zijn. De krijgsmacht staat vierkant achter het Koningshuis, is daar loyaal aan en met het serieuze gevaar dat Wilders aan de macht komt zullen velen een staatsgreep best wel billijken![]()
Blijft fascinerend dat sommigen fucking TELETEXT bestuderen en dan een "gat" van DRIE HELE minuten ontdekken ... Adembenemend, EchtWaar.quote:Op maandag 27 april 2009 16:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik zeg dat ook niet met grote stelligheid, maar ik maak het nooit mee dat er op dit tijdstip al een gat gemaakt wordt van drie minuten tussen het journaal en navolgend programma. Reclameblok duurt altijd even lang bmw.
Dat die paar minuten ontbreken op de verjaardag van de kroonprins doet er kennelijk niet toe, zeker niet als je weet dat Juliana haar aftreden op 31 januari 1980 (de verjaardag van Beatrix) aankondigde....quote:Op maandag 27 april 2009 18:40 schreef AxisForOll het volgende:
[..]
Blijft fascinerend dat sommigen fucking TELETEXT bestuderen en dan een "gat" van DRIE HELE minuten ontdekken ... Adembenemend, EchtWaar.
Heeft niks met bestuderen te maken, het staat er gewoon:quote:Op maandag 27 april 2009 18:40 schreef AxisForOll het volgende:
Blijft fascinerend dat sommigen fucking TELETEXT bestuderen en dan een "gat" van DRIE HELE minuten ontdekken ... Adembenemend, EchtWaar.
quote:Op maandag 27 april 2009 18:47 schreef Joesse het volgende:
het NOS Journaal duurt van 20:00 tot 20:20 volgens teletekst pag 225. Dus dan is er nog een klein kwartiertje te vullen.
Nog 3 jaar, dan is ze de ouste zittende staatshoofd van nederland ever...quote:Op maandag 27 april 2009 19:15 schreef themauster het volgende:
ik denk dat er niks gebeurt Beatrix blijft nog even zitten
Denk je dat Beatrix, als ze wil aftreden, het anderhalf jaar gaat uitstellen vanwege een verbouwing? Dat ze het vandaag bekend gaat maken lijkt me trouwens wel onwaarschijnlijk.quote:Op maandag 27 april 2009 19:27 schreef Misanthroopia het volgende:
Onwaarschijnlijk volgens SBS6.
De troonopvolging moet volgens de wet plaatsvinden in het Paleis op de Dam. Aangezien deze nog anderhalf jaar in de steigers staat (en er tot die tijd erg verrot uitziet), lijkt het die showbizznerd van SBS niet dat er een abdicatie komt.
Er is een verschil tussen aankondigen dat je op xx-xx-20xx aftreedt en per direct aftreden hè.quote:Op maandag 27 april 2009 19:27 schreef Misanthroopia het volgende:
Onwaarschijnlijk volgens SBS6.
De troonopvolging moet volgens de wet plaatsvinden in het Paleis op de Dam. Aangezien deze nog anderhalf jaar in de steigers staat (en er tot die tijd erg verrot uitziet), lijkt het die showbizznerd van SBS niet dat er een abdicatie komt.
Ingelaste reclame...quote:Op maandag 27 april 2009 20:26 schreef Joesse het volgende:
lame.. gewoon 10 minuten reclame
Mogelijk, ja.....quote:Op maandag 27 april 2009 22:12 schreef ursel het volgende:
[..]
Een test, om te kijken of mensen nog wel naar teletekst kijken..
Je moet toch echt extra moeite doen om die pdc codes te zien. En als jij diepere betekenis ziet in 3 HELE minuten langer journaal .... tsjaquote:Op maandag 27 april 2009 19:02 schreef Elfletterig het volgende:
Heeft niks met bestuderen te maken, het staat er gewoon:
[ afbeelding ]
De paarse tijden betekenen dat de PDC-codes (programmeertaal voor bepaalde videorecorders) afwijken. Zomaar ineens duurt het NOS Journaal 3 minuten langer. Waarom?
En wat is er mis met Teletekst?
beste lea, ik durf te wedden dat er elke week wel TWEE dagen zijn waarop er 3 minuten missen of teveel zijn aan het nieuws.quote:Op maandag 27 april 2009 18:46 schreef Leandra het volgende:
Dat die paar minuten ontbreken op de verjaardag van de kroonprins doet er kennelijk niet toe, zeker niet als je weet dat Juliana haar aftreden op 31 januari 1980 (de verjaardag van Beatrix) aankondigde....
Feit is dat er al dagen wat rommelt in de media en dat, in combinatie met het feit dat Drakesteyn weer helemaal opgeleukt is, er personeelswisselingen plaatsvinden enz., er genoeg redenen zijn om aan te nemen dat er binnen afzienbare periode een troonsafstand aangekondigd wordt.
De aankondiging van abdicatie hoeft niet zo lang te duren. Bij Juliana was dat ook maar 2 minuten. Vervolgens zal de PO de rest van de avond een extra nieuwsuitzendig ervan maken, maar dat is wat anders. En het uiteindelijke overdragen van de 'kroon' zal inderdaad wel een middag ofzo in beslag nemen, maar dat duurt dan eerst nog een paar maanden voordat het zover is.quote:Op dinsdag 28 april 2009 01:48 schreef AxisForOll het volgende:
Verder raad ik je aan je gezond verstand te gebruiken. Als bea gvd aftreedt, neemt zij en alex daar heus wel langer dan fuking 3 min!!!!
quote:Op woensdag 29 april 2009 11:56 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Geen slotje. Het topic is nl elke dag actueel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |