Zo, terug en alle COS'sen bijgelezen en ik moet zeggen dat de reacties hier me meevallen tot nu toe. Heb eigenlijk geen enorm negatieve dingen gelezen en dat is mooi meegenomen. Ik had verwacht dat ik compleet afgefikt zou worden, maar goed, ik moet nog een paar jaar natuurlijk

Anyway; vrijdag aangekomen om 19:15 en naar binnen geloodst. Heb even staan praten met

CopyCat

en Dementor en Maanvis en meneer Recourt, die mij kennelijk kent - en wat best een geschikte kerel is zo op eerste kennismaking (kan me niet herinneren 'm ooit ontmoet te hebben namelijk). Ook Mariell ontmoet die ik voorzichtige excuses voor mijn speurneuzenactie heb aangeboden, met de kanttekening dat als ik de foto's niet had gevonden iemand anders dat wel had gedaan. (overigens lijkt haar man op Warrick Brown uit CSI, onderweg naar huis schoot het me te binnen)
![]()
Ze zag er moe uit, zoals iedereen van de crew, maar ze hebben zich de afgelopen weken dan ook compleet kapotgewerkt en ik hoop echt dat ze vanavond en morgen nog een beetje rust kunnen krijgen en goed uit kunnen slapen.
Eenmaal beneden gingen we, zoals jullie hebben gezien, een verjaardagsliedje zingen voor John de Mol, waarvan het onwaarschijnlijk is dat hij kijkt overigens, en was er taart (waarvan ik vanwege mijn dieet niet heb gegeten). Na ook Iteejer en Jumparound (die ik al sinds de - ik meen - 2 jaar FOK! meet in 2002 niet meer had gezien) te hebben gespot en nog met wat anderen te hebben gesproken vertrokken de meesten en werd het wat rustiger. Alleen Huub kwam nog even drie minuten langs, maar die was clearly not amused dat zijn little white lie was uitgelekt. En ja, hij is nog kleiner dan iedereen al dacht

. Of zijn aanwezigheid daar bedoeld moest zijn om mijn ongelijk aan te tonen weet ik niet, maar if so is even je neus tien minuten laten zien natuurlijk niet hetzelfde als daadwerkelijk langskomen en een gesprek aangaan. Maar goed, enough about that. Claire zag er prima uit trouwens en heeft een pracht van een buik en ik wens ze allebei het allerbeste toe (want ook Huub is best een goeie gozer imo).
Dan de mensen die er waren of langskwamen:
Roel Hofman. Schilder en een ontzettend aardige kerel en eigenlijk ook een beetje een steunpilaar of sorts, omdat wij allebei een beetje een vreemde eend in de bijt zijn/waren, als enige niet-reallifesoap deelnemers. De namecalling hier op FOK! vind ik jammer, maar goed, zo zijn FOK!kers nu eenmaal. Persoonlijk vond ik hem in ieder geval bijzonder sympathiek en we konden heerlijk samen kankeren op de kou, de saaiheid, dat het drie uur duurt om koffie te zetten en dat we naar huis wilden. En hij is van oorsprong ook nog eens Rotterdammer, dus dat klikt al snel dan.
Bart Spring in 't Veld:
Mja, Bart is een aardige gozer met een grote bek en veel weinigzeggende anekdotes die hij vaak herhaalt. Weet hij ook wel denk ik. Had niet direct de behoefte te melden dat zijn kaak ECHT niet sterker is dan een blok gewapend beton, noch in een aantal andere discussies. Soms is het verstandiger je mond te houden (sorry Bart

). Verder mag ik Bart wel trouwens. Hij heeft zich toch mooi de pestpleuris gewerkt om de boel op tijd af te krijgen en dat betweterige; och, dat doet de oude BB1 tijden toch wel herleven.
Johan Vlemmix:
Ik heb me werkelijk de pleuris gelachen om zijn verhaal over de plastent, poeptuit en de grafische interpretatie van een bijna-fataal ongeluk tijdens te land, ter zee en in de lucht 1989. De man is een karikatuur an sich, maar lang zo vervelend niet als ik dacht. Was zaterdag al vroeg weg en is nooit meer teruggekomen en ik kan alleen maar blij zijn dat hij niet aan zingen is toegekomen

Jaap:
Mja, terror/geen terror, hoed/geen hoed. Hij wil serieus genomen worden in televisieland, min of meer net als Huub, maar krijgt die kans niet. Wil niet begrijpen dat het na 15 maanden lastig is een ingeprent beeld zomaar even kwijt te raken, zwelgt in zelfmedelijden, maar vertelt wel een - in mijn ogen - goudeerlijk verhaal over zijn motieven. Wat mij betreft verdient hij die kans, maar die gaat hij natuurlijk niet krijgen als hij zich als terror jaap blijft profiteren. Hij zal imo gewoon weer Jaap Amesz moeten worden en de hele gimmick achter zich moeten laten. Verder heb ik mijn mening over Jaap wel aangepast. Het is volgens mij best een goeie gozer.
Remco Bastiaanse:
De danser met het Marc-Marie Huybrechts stemmetje die zichzelf graag hoort praten, en dan ook vooral graag over zichzelf praat en met namen van BN'ers strooit. Geen onaardige gozer en zegt zo nu en dan best zinnige dingen, maar je moet er geen uren naar moeten luisteren. Lang niet zo vervelend als hier geroepen wordt imo.
Ribas:
Mja, die kende ik nog niet. Zijn oprechte verbazing over het feit dat hij werd ondertiteld terwijl hij Nederlands sprak was aandoenlijk, zijn verhaal over een geit die voor z'n neus werd geslacht door z'n oom was redelijk ongepast met een vegetariër aan tafel. We zullen het houden op een cultuurverschil. Heb hem niet zo heel lang meegemaakt. Is wel een beetje een patser, maar heeft volgens mij weinig kwaad in de zin.
Jeroen & Milica (BB6):
Heb BB6 nauwelijks gevolgd (heb volgens mij de eerste drie dagen gekeken en daarna niet meer), en kende ze niet echt. En misschien had dat zo moeten blijven. Jeroen houdt van enorm opvallende horloges die het niet doen, Milica is lief, maar echt blond. Geen van beiden onaardig zo op het eerste gezicht, maar beiden te 'gemaakt' om interessant te zijn. Had ook het idee dat ze liever niet waren gekomen, en dat hadden ze misschien ook beter niet kunnen doen. Zouden blijven slapen, maar taaiden alsnog af.
Annette:
Annette werd in BB neergezet als onverstaanbare huilebalk. in werkelijkheid vond ik het gewoon een tof wijf die eigenlijk eens bij Yvonne op de koffie zou moeten gaan, want het zijn wel een beetje soortgelijke types qua gezelligheid. Ik heb me geen moment aan haar geërgerd, hoewel het kokhalzen bij Ribas' geitslachtverhaal misschien wat overdone was

Ruud:
Bij elk woord ga ik tien jaar terug in de tijd. Die man verandert volgens mij nooit en heeft volgens mij geen kwaad botje in zijn lichaam. Verspreekt zich heel vaak en komt wat dommig over, maar is beslist niet dom en ik verdenk hem ervan de 'onhandigheid' deels als gimmick aan te wenden. Hoe dan ook is het de meest markante persoon uit 10 jaar reality shows wat mij betreft en ik heb me kostelijk vermaakt.
Roel:
Nadat hij behoorlijk negatief begon en ik op het punt stond die discussie uitvoeriger aan te gaan, begon hij toch opeens een best leuk gesprek, eigenlijk net nadat ik meldde dat de meningen over de reacties op FOK! en de mensen aldaar weleens kunnen verschillen. Had ik toch nog bijna een felle discussie gehad (het gedoe van Bart aan het begin, met zijn telefoonles, vond ik te kinderachtig om op in te gaan).
Dido:
Ik was destijds geen groot fan van Dido zover ik me kan herinneren, maar ik vond 't een aangename verrassing. De screencaps hier doen haar geen recht. Ze zag er in mijn ogen juist BETER uit dan vier (?) jaar geleden, en iemand die op basis van uitlatingen van FOK! haar eigen zwakke punten onder ogen durft te zien en daaraan wil werken verdient wel wat respect. De naïviteit waar ze zelf al over sprak is een minpuntje, maar hej, we kunnen niet allemaal internetgoeroe's zijn

Jammer dat het we naar bed werden gestuurd, want volgens mij had het nog best gezellig kunnen worden gisteren.
De crew die daar aan het werk is verdient niets dan respect. Die lui hebben in de 2 1/2 dag dat ik er was zo goed als non-stop gewerkt met een tomeloze energie. Ik ken ze niet allemaal van naam, en ga dan ook geen enkele naar noemen, maar ik wil ze wel allemaal langs deze weg bedanken voor de hartelijke manier waarop ik werd ontvangen, hoe er voor ons werd gezorgd en eenvoudigweg hoe alles is geregeld. Wat dat betreft niets dan complimenten. Iedereen, ook ikzelf, (heeft) onderschat hoe ontzettend veel werk er in zit en de berichten over hoe onprofessioneel de streams en de bunker zijn zijn zeer onterecht. Er zit een professionele redactie van mensen die genoeg ervaring, inzicht en inzet hebben. En dat er zo nu en dan een foutje gemaakt wordt? Hell, dat gebeurde bij BB en DGK (om maar even twee uitersten te noemen) ook.
Ow, en ik heb me prima vermaakt. Ik doe het beter in kleine groepen dan in grote groepen, en ik had het idee dat ik in veel gesprekken niet veel te zoeken had omdat dat herinneringen waren die ex-rls deelnemers deelden met elkaar of ervaringen die ze met elkaar uitwisselden. Het is niet mijn plaats daartussen te gaan zitten, vind ik. Al met al vond ik het best zwaar om daar te zitten zonder luxe (ik ben kennelijk gehecht aan een snelle bak koffie, internet wanneer ik maar wil etc), maar vond ik veel van de verhalen - vooral die van zaken die zich achter de schermen afgespeeld hebben - erg interessant en was het vooral een trip down memory lane, waarbij ik live 10 jaar Real Life Soap geschiedenis voorbij heb zien komen.
Al met al heb ik geen onaardige personen gezien afgelopen weekend. In hoeverre ze een act opvoerden voor de camera weet ik natuurlijk niet, want ik ken ze niet, maar op basis van afgelopen weekend ben ik over niemand negatief.
Hoe dan ook; ik heb me uitstekend vermaakt - al leek dat soms misschien anders

En ik ga zeker nog een een bakkie doen binnenkort als de echte deelnemers erin zitten!