quote:
Op maandag 27 april 2009 01:01 schreef BobbyRond het volgende:Cool verslag! Ik kan me ook bijna altijd wel vinden in jouw oordeel over de mensen die er waren.
Maareuh, wat vond je van Robert Schulte (ondanks zijn korte verschijning)?
Ik heb hem volgens mij al eens eerder gezien op tv ofzo, of misschien dat hij weleens door BCC is ingehuurd om de mensen een peptalk te geven, I really don't remember), maar ik heb niet zoveel met dat soort mensen die menen de wijsheid in pacht te hebben. Ik vergelijk ze meestal met helderzienden en dat soort volk. Ze zeggen vooral wat je wilt horen, trappen wat open deuren in en halen karaktereigenschappen aan die in elk mens zitten om je zodoende in een 'wow, hij weet waar hij over praat' stemming te krijgen, waarna je aan z'n lippen gekluisterd hangt.
Het zal vast een aardige kerel zijn, maar ik vond 't heerlijk hoe Jaap 'm in een minuut of twee min of meer liet toegeven dat hij een halve charlatan is die zichzelf een trucje heeft aangeleerd.
Kwam ook een beetje glad op me over, maar heb 'm te kort meegemaakt om een echte mening te vormen over of ik 'm wel of niet sympathiek vindt, en - als ik 'm sympathiek zou vinden - of dat dan door zijn persoonlijkheid komt om omdat hij goed gebruik maakt van zijn trucje.
Bij BCC hadden we een verkooptrainer waar iedereen helemaal lyrisch over was. Ik vond 't een glad mannetje die zijn trucje dermate goed beheerste dat hij er goed geld mee had leren verdienen. Leuk voor hem, maar iemand is niet sympathiek omdat hij kan goochelen met woorden natuurlijk. Ik vind dergelijke mensen vaak erg onecht overkomen, zo ook die Robert Schulte.