abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68508922
quote:
Op woensdag 29 april 2009 01:06 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ik bedoel dat mensen zich te makkelijk neerleggen bij dingen, de meest begaanbare weg kiezen. Voorbeeldje dan: een jongen van 17 die week in week uit elke avond thuis in z'n eentje spelletjes speelt omdat ie het eng vindt om onder de mensen te komen. Als je hem er iets van zou zeggen, zal z'n reactie iets zijn als: laat me lekker, ik vind dit leuker. Maar dat is niet juist: hij vindt het waarschijnlijk MAKKELIJKER. Maar eigenlijk is het een uitdaging die je op z'n minst moet aangaan om jezelf geestelijk te ontwikkelen, iets te doorbreken. Pas daarna kun je echt zeggen wat je nou leuker vindt.
Weet je dat aan de hand van onderzoek of denk je dat?
Ik heb bijvoorbeeld, bijvoorbaat genoeg dingen waarvan ik nu al weer dat ik het geen drol aan vind.

Ik ben er ook zo 1.
Ik ben vele malen gelukkiger met mijn fotocamera op de zaterdagavond voor mooie nachtfoto's dan dat ik er 50 piek drank doorheen jas. (bijvoorbeeld)

Antisociaal ben ik ook weer niet want ik werk gewoon in een informeel kantoor en doe gewoon mee met de daarbij horende ouwehoerderij. Ook heb ik geen probleem mee festivallen te bezoeken waar ruim 70.000 man aanwezig zijn, doe ik ieder jaar weer.
Ik heb gewoon in een mindere mate wat met dat doorsnee gedoe wat bijna (zoals jij aantoont) wel van je verwacht word. Zoals dus, naar de kroeg gaan met een groepje.
Je zou ook wel kunnen zeggen dat ik inderdaad in mindere mate wat met mensen heb, maar ook dat moet van meerdere kanten bekeken worden dan alleen de conclusie trekken dat ik met weinig mensen omga en dus ergens een achterstand bij zou hebben.
Ik kan mij bijvoorbeeld oprecht prettiger voelen alleen te zijn dan dat er constant iemand aanwezig is. Ik vind dat een onschuldige persoonlijke voorkeur, en daar hoef je iemand echt niet op af te keuren of meer achter te zoeken.
We zijn ten slotte met zijn allen uniek.
pi_68510098
Mensen die meer open staan voor meer mogelijkheden om een leven te leiden die bevallen me wel, mensen die meteen een oordeel vellen als het leven van de ander afwijkt van hun eigen leven die vind ik ego-centrisch ingesteld en daar ga ik liever niet zo vaak mee om. Waarom al die ophef over andermans leven als ze jou geen pijn doen met hun leven. Ik zie niet graag een maatschappij zoals vaker in films naar voren gehaald wordt waar iedereen precies hetzelfde uitziet qua kleding en hetzelfde doet en denkt, dus laat die diversiteit er maar lekker inzitten. Een maatschappij vol robots allemaal beinvloed door de media, mode, tv en internet Moet er echt niet aandenken.
Genieten is toegestaan!!!
  woensdag 29 april 2009 @ 20:33:35 #153
230721 The.Apple
Future, Vision, Respect, Life
pi_68510416
voor de afwijkende

All the needs to be said.

Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
pi_68511051
quote:
Op woensdag 29 april 2009 19:49 schreef McKillem het volgende:

[..]

Weet je dat aan de hand van onderzoek of denk je dat?
Ach ja, om te weten dat pedofilie 'fout' is hoef je toch ook geen onderzoek te doen?
quote:
Ik heb bijvoorbeeld, bijvoorbaat genoeg dingen waarvan ik nu al weer dat ik het geen drol aan vind.
Je hoeft ook niet alles te proberen in je leven. Ik zou b.v. nooit van m'n leven iets wat op een heavy metal-concert lijkt bezoeken.
quote:
Ik ben er ook zo 1.
Ik ben vele malen gelukkiger met mijn fotocamera op de zaterdagavond voor mooie nachtfoto's dan dat ik er 50 piek drank doorheen jas. (bijvoorbeeld)

Antisociaal ben ik ook weer niet want ik werk gewoon in een informeel kantoor en doe gewoon mee met de daarbij horende ouwehoerderij. Ook heb ik geen probleem mee festivallen te bezoeken waar ruim 70.000 man aanwezig zijn, doe ik ieder jaar weer.
Dan geef je me toch gelijk? Je doet wel degelijk aan 'sociale' dingen. Je hebt je eigen smaak en met jou in Nederland nog een paarduizend mensen. Verwar smaak niet met ontwikkeling.
quote:
Ik heb gewoon in een mindere mate wat met dat doorsnee gedoe wat bijna (zoals jij aantoont) wel van je verwacht word. Zoals dus, naar de kroeg gaan met een groepje.
Nee, die kroeg was slechts een voorbeeldje. En ik neem aan dat jij al over de 23 bent en je weet wat je leuk vindt en wat niet.
quote:
Je zou ook wel kunnen zeggen dat ik inderdaad in mindere mate wat met mensen heb, maar ook dat moet van meerdere kanten bekeken worden dan alleen de conclusie trekken dat ik met weinig mensen omga en dus ergens een achterstand bij zou hebben.
Dat heb je niet, aangezien je gewoon je deur uitkomt.
quote:
Ik kan mij bijvoorbeeld oprecht prettiger voelen alleen te zijn dan dat er constant iemand aanwezig is. Ik vind dat een onschuldige persoonlijke voorkeur, en daar hoef je iemand echt niet op af te keuren of meer achter te zoeken.
Je zult toch ook wel vrienden hebben waar je dingen mee doet? En wacht maar tot je een keer een vrouwtje tegenkomt op een van je festivals.
-
  woensdag 29 april 2009 @ 20:53:04 #155
244693 SexPistol
The Joy Division
pi_68511091
quote:
Op woensdag 29 april 2009 00:25 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Hoe kom je eigenlijk aan die vrienden? Zijn het toevallig mensen die je je hele leven al kent of mensen met dezelfde interesses?
Hoe moet ik dit interpreteren?

Ik heb een vriend met dezelfde interesses. Mijn andere vrienden hebben me uit een slop getrokken toen ik het moeilijk had (maar dat had die ene vriend met dezelfde interesses ook gedaan).
Where figures from the past stand tall,
And mocking voices ring the halls.
Imperialistic house of prayer,
Conquistadors who took their share.
pi_68521024
Nu weet ik weer waarom mensen met 'afwijkend gedrag' allemaal een nekschot moeten: Nederland viert feest, en alleen op FOK! vind je anti-koninginnedag topics en collumns. En maar janken dat je niet geaccepteerd wordt en dat ze je met rust moeten laten maar intussen zelf vanachter je PCtje zitten zeiken op mensen die een feestje vieren.
-
pi_68521120
quote:
Op woensdag 29 april 2009 13:24 schreef Happel het volgende:

[..]

Kijk, gezellig man. Wanneer en waar?
Op 5 Mei in Wageningen dan maar?
pi_68521128
quote:
Op donderdag 30 april 2009 08:07 schreef Ritmo het volgende:
Nu weet ik weer waarom mensen met 'afwijkend gedrag' allemaal een nekschot moeten: Nederland viert feest, en alleen op FOK! vind je anti-koninginnedag topics en collumns. En maar janken dat je niet geaccepteerd wordt en dat ze je met rust moeten laten maar intussen zelf vanachter je PCtje zitten zeiken op mensen die een feestje vieren.
Je moet 't ook niet te zwaar zien allemaal, het valt best wel mee.
pi_68521182
quote:
Op donderdag 30 april 2009 08:28 schreef sig000 het volgende:

[..]

Je moet 't ook niet te zwaar zien allemaal, het valt best wel mee.
Mwoah, ik zie echt ontzettend veel anti-koninginnedag reacties + nog een collumn en dat zal in de loop van de dag nog wel meer worden.

Koninginnedag :r :r
http://frontpage.fok.nl/c(...)in-in-Apeldoorn.html
Oranje.
-
pi_68521210
quote:
Op donderdag 30 april 2009 08:36 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Mwoah, ik zie echt ontzettend veel anti-koninginnedag reacties + nog een collumn en dat zal in de loop van de dag nog wel meer worden.
En veranderd je leven erdoor?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2009 08:41:24 ]
pi_68521271
quote:
Op donderdag 30 april 2009 08:40 schreef sig000 het volgende:

[..]

En veranderd je leven erdoor?
Nee, maar m'n mening over dit topic wel.
-
pi_68521303
quote:
Op donderdag 30 april 2009 08:49 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Nee, maar m'n mening over dit topic wel.
Kun je nagaan met voor sukkels je elke dag opnieuw weer hebt te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2009 08:54:48 ]
  donderdag 30 april 2009 @ 09:00:51 #163
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_68521369
K-dag is gewoon een slap excuus voor mensen om feest te vieren en te zuipen. Altijd gezellig: Zestig arrestaties in Amsterdam
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_68521392
quote:
Op donderdag 30 april 2009 09:00 schreef Happel het volgende:
K-dag is gewoon een slap excuus voor mensen om feest te vieren en te zuipen. Altijd gezellig: Zestig arrestaties in Amsterdam
Ludiek is dat, geen woning geen kroning was andere shit toe ging het er nog vol op.
  donderdag 30 april 2009 @ 09:44:25 #165
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_68521762
Tsjah, als mensen lekker feest willen vieren en uit hun dak willen gaan dan mogen ze w.m.b. lekker hun gang gaan.. Ik heb daar geen speciale dag voor nodig waarin we iemands verjaardag vieren die toevallig met een gouden lepel in de reet geboren is.
Het kan zijn dat mensen niet zoveel met de monarchie op hebben, maar om daar inderdaad klaagtopic over te openen gaat ook wat.. Ver.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  † In Memoriam † donderdag 30 april 2009 @ 09:58:13 #166
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_68521982
quote:
Op donderdag 30 april 2009 09:44 schreef neo2000 het volgende:
Tsjah, als mensen lekker feest willen vieren en uit hun dak willen gaan dan mogen ze w.m.b. lekker hun gang gaan.. Ik heb daar geen speciale dag voor nodig waarin we iemands verjaardag vieren die toevallig met een gouden lepel in de reet geboren is.
Het kan zijn dat mensen niet zoveel met de monarchie op hebben, maar om daar inderdaad klaagtopic over te openen gaat ook wat.. Ver.
Psst. Tis gewoon een EXTRA dag om te feesten. Niet een speciale. De weekenden ertussen zijn er ook nog
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
pi_68522075
Alleen al daarom een koniningin.
Afschaffen die shitzooi, je hebt er niets aan buiten een blonde mokkel.
  donderdag 30 april 2009 @ 10:05:54 #168
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_68522113
quote:
Op zondag 26 april 2009 13:29 schreef SexPistol het volgende:
Nietzsche schreef ooit eens: "Het afzetten van de gezapige kudde is de enige mogelijkheid om het hogere te scheppen. Ik pleit voor het individualisme! Ik leer u de ubermensch!"

En ik ben er 110% mee eens! Je kan wel in een kudde blijven lopen (wat ik zeer verwerpelijk vind, in de eerste plaats), maar je kan ook je eigen ding doen en dingen uitvinden door alleen te gaan leven.
Zarathustra (het voorbeeld van Nietzsche) leefde ook een poos in eenzaamheid voor hij probeerde het volk te onderwijzen. Helaas faalde hij. De mensen begrepen hem niet, omdat ze teveel in een kudde geleefd hadden. De jongen die dat topic opende van dat alleen gaan eten is onderdeel van dat publiek. Iedere standaar dat niet gezien wordt als normaal, wordt verworpen door deze.

Nu wil ik niet zeggen dat de leer van Nietzsche de waarheid is. Nee, ik wil zeggen dat er een kern van waarheid inzit. Nietzsche vond bijvoorbeeld ook dat het leven een wedijvering was tussen twee krachten en dat het doel van het leven het winnen van deze wedijveringen was.

Ik denk dat die jongen die dat ene topic opende wereldvreemd is. Hij snapt het niet. En iedereen met commentaar behoort ook tot het publiek die lacht om Zarathustras ideeen (zij stonden ook niet open voor ideeen).
Kadootje voor deze post:

(overigensvind ik het volk willen onderwijzen ook een teken van kuddegedrag, maar daar is niet perse iets mis mee, zolang je je daar maar van bewust bent.)
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_68525215
quote:
Deze topics worden ook massaal geopend door de alternatievelingen die zeiken dat ze niet ge-accepteert worden? Of is KLB topics openen over letterlijk _alles_ toch stiekem wel inherent aan fok en zegt het niet zo veel?
pi_68527329
quote:
Want iedereen met "afwijkend gedrag" heeft een hekel aan koninginnedag.
ROBODEMONS..................|:(
  donderdag 30 april 2009 @ 23:14:56 #171
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_68544076
quote:
Op woensdag 29 april 2009 01:06 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ik bedoel dat mensen zich te makkelijk neerleggen bij dingen, de meest begaanbare weg kiezen. Voorbeeldje dan: een jongen van 17 die week in week uit elke avond thuis in z'n eentje spelletjes speelt omdat ie het eng vindt om onder de mensen te komen. Als je hem er iets van zou zeggen, zal z'n reactie iets zijn als: laat me lekker, ik vind dit leuker. Maar dat is niet juist: hij vindt het waarschijnlijk MAKKELIJKER. Maar eigenlijk is het een uitdaging die je op z'n minst moet aangaan om jezelf geestelijk te ontwikkelen, iets te doorbreken. Pas daarna kun je echt zeggen wat je nou leuker vindt.
Jongen, jij draait het om.

Er zijn twee verschillende type mensen die jij door elkaar haalt. De onzekere, en de zekere 'loner'. De zekere zal zich als uniek willen profileren. Daar gaat dit topic over. Jij besteedt alleen maar aandacht aan die onzekere die niet uit zijn wereldje wil komen
  donderdag 30 april 2009 @ 23:26:49 #172
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_68544490
En effe off the record, maar na twee dagen koninginnenacht/-dag ben ik er ook weer achter dat dat echt zuigt. Daar zit echt niks van ik wil mijn wereld niet verbreden-mentaliteit achter, ik word gewoon doodziek van dat oervoorspelbare platte extreem saaie vermaak. De afgelopen weken in Alkmaar waren zelfs van vele malen hoger niveau (KAMPIOENEN! KAMPIOENEN!) (en voor veel mensen een tótaal nieuwe ervaring )

[ Bericht 0% gewijzigd door wallofdolls op 30-04-2009 23:40:57 ]
pi_68545412
Er is een verschil tussen mensen die hun eigen ding doen maar nog wel in de realiteit staan en begrijpen waarom andere mensen andere keuzes maken.

En je hebt figuren die zich van de maatschappij afscheiden maar ondertussen zo nodig moeten laten zien aan alles en iedereen hoe anders ze zijn. Dan zijn ze dus juist niet individueel als ze bevestiging nodig hebben van de instelling waar ze zich zo een broertje dood aan ergeren.

Verder kan je je niet totaal afzonderen. Wil je werk krijgen en behouden zul je aan een aantal sociale regels moeten houden. Zelf heb ik daar geen problemen mee. Professionaliteit enzo.

Ik snap trouwens het probleem niet van het vorige topic. Als die mensen die niet een oneindige kliek vrienden en vage kennissen hebben uiteindelijk dus wel het huis uitgaan om bijv. een show van Jochem Meyer bij te wonen of een pekingeend te verorberen. Dan doen ze het toch juist goed? Ze zijn toch juist niet thuis de kutautist aan het uithangen met hun stapel DBZ dvds maar de wereld aan het ontdekken en zichzelf aan ontwikkelen zoals Ritmo het stelt? Waarom er dan op zeiken?
  vrijdag 1 mei 2009 @ 12:03:33 #174
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_68554194
Omdat het gemakkelijk is een individu aan/af te vallen dan een grote groep mensen..? Dat win je makkelijker. Een beetje het Vinkenslag principe. Grote groep mensen betaald gedurende langere tijd geen belasting. Overheid gedoogd dit. Waarom? De groep is de groot om aan te pakken. (Plus, zij stonden niet echt open voor de ideeen van de overheid e.d. op dat gebied.. ) Moet jij als individu eens proberen geen belasting af te dragen en dit jarenlang volhouden.

Ik denk dat WillOfDolls het goed verwoord. Je hebt duidelijk een verschil tussen de "loners" en de "excentriekelingen" of hoe je ze ook wilt noemen.
Volgens mij is er niets mis mee er andere ideeen op na te houden dan de kudde en andere interesses te hebben. Dat maakt mensen juist interessant.
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  vrijdag 1 mei 2009 @ 13:41:14 #175
244693 SexPistol
The Joy Division
pi_68556861
quote:
Op donderdag 30 april 2009 23:14 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Jongen, jij draait het om.

Er zijn twee verschillende type mensen die jij door elkaar haalt. De onzekere, en de zekere 'loner'. De zekere zal zich als uniek willen profileren. Daar gaat dit topic over. Jij besteedt alleen maar aandacht aan die onzekere die niet uit zijn wereldje wil komen
Jij snapt het

En waarom is een volk onderwijzen een vorm van kuddegedrag?
Where figures from the past stand tall,
And mocking voices ring the halls.
Imperialistic house of prayer,
Conquistadors who took their share.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')