Dat is ook wat ik zojuist heb gedaan. Ik neem genoegen met een kleine winst. Het irritante is dat de beurs donderdag en vrijdag dicht is, daarna weekend en dus pas maandag weer handel. Dat is best een lange periode, en er kan veel gebeuren.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:25 schreef pberends het volgende:
[..]
Nee. Ik adviseer om niets te doen. Hopelijk een verdere top afwachten en ietsjes short gaan op de AEX.
donderdag niet volgens Binck.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:31 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Dat is ook wat ik zojuist heb gedaan. Ik neem genoegen met een kleine winst. Het irritante is dat de beurs donderdag en vrijdag dicht is
Donderdag 30 april 2009 (Koninginnedag)quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:31 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Dat is ook wat ik zojuist heb gedaan. Ik neem genoegen met een kleine winst. Het irritante is dat de beurs donderdag en vrijdag dicht is, daarna weekend en dus pas maandag weer handel. Dat is best een lange periode, en er kan veel gebeuren.
Dit is wel de laatste keer dat ik short ga, ik heb er nooit een goed gevoel bij.
Dat is positief, ik dacht echt dat de beurs wel dicht zou zijn. Ik verwacht wel weinig handel, en het is dus lastig om je sprinters/turbo's kwijt te raken. Behalve als je natuurlijk gewoon AEX turbo's doet.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:33 schreef Westlander het volgende:
[..]
Donderdag 30 april 2009 (Koninginnedag)
Alle beurzen zijn regulier geopend.
De Servicedesk is regulier geopend van 08:00 uur tot 22:15 uur.
Binnenkomende reguliere -en spoed geldoverboekingen worden verwerkt tot 15:00 uur.
De verwerking van uitgaande reguliere -en spoed geldoverboekingen wordt niet aangepast.
Vrijdag 1 mei 2009 (Dag van de Arbeid)
Alle Europese beurzen zijn gesloten.
De Amerikaanse beurzen zijn geopend volgens de reguliere tijden.
De Servicedesk is regulier geopend van 08:00 uur tot 22:15 uur.
Er is geen verwerking van het betalingsverkeer.
Ben niet echt fan van RDS op dit moment, die lage olieprijzen zullen behoorlijk op de winst gedrukt hebben.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:54 schreef Gremen het volgende:
Morgen voorbeurs cijfers van MT en RDS. Moeilijke keuze om een positie overnight te kiezen....
long op de AEX gegaan. Gekocht op 1,29 en alvast een order ingelegd op 1,70. Dan had ik bijna 30% winst en dat vond ik wel genoeg. Blijkt dus 1,70 het hoogste punt van vandaag te zijn geweest van deze sprinter. Fantastische gok om die prijs dus in te vullen. Erg mooi ditquote:Op dinsdag 28 april 2009 14:18 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
tsja...amerikaanse futs vallen me eigelijk ook erg mee...zal mij niet verbazen als we teruggaan naar 236 of 237 ofzo
"Iedereen was geldgeil"quote:Op dinsdag 28 april 2009 18:01 schreef pberends het volgende:
http://www.rtl.nl/compone(...)kramer.avi_plain.xml
Rienk Kamer exclusief interview RTL Z: dieptepunt recessie moet nog komen en beursoptimisme voorbarig
quote:Zenuwslopend
Lang niet alle koersbewegingen vallen te verklaren, hoezeer marktvorsers ook hun best doen om met valide klinkende onderbouwingen te komen waarom een markt stijgt of daalt. Gisteren was er intraday echter even een dip van 0,7% in de S&P 500 die zich wel gemakkelijk liet verklaren. Rond 10:00 uur lokale tijd vloog er een Boeing VC 25 over Lower Manhattan en New York Harbor, geëscorteerd door een tweetal F16 gevechtsvliegtuigen. Handelaren kregen even een deja vu en dachten direct aan een herhaling van 9/11. De S&P 500 zakte hierop rap weg, om echter even snel weer te herstellen toen bleek dat het om een geplande oefenvlucht ging.
quote:AMSTERDAM VANDAAG: AEX sluit lager
28-04-2009 17:52:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De Amsterdamse beurs is dinsdag met verlies gesloten na wederom een dag die in het teken stond van de varkensgriep.
De AEX-index sloot dinsdag 1,4% lager op 234,83 punten, de Midkap verloor 1,2% op 333,12 punten en de Smallcap eindigde 1,4% lager op 327,97 punten.
"We zijn vandaag lager gesloten na een dag die in het teken stond van de varkensgriep", zegt handelaar Cees Smit van Today's Beheer. De lijst van landen waar het virus is geconstateerd is vandaag uitgebreid met Engeland en Australie, zegt Smit.
Zwaargewicht ArcelorMittal sloot 6,1% lager in aanloop naar de cijfers over het eerste kwartaal woensdag. Smit stelt dat dit komt door de economische activiteit die is afgenomen in combinatie met de varkensgriep waardoor er minder gebouwd wordt. Hij wijst daarbij op Azie waar staalbedrijven eerder op de dag lager zijn gesloten.
De downgrade van het beleggingsbedrijf Berkshire Hathaway, van de Amerikaanse belegger Warren Buffett, door een van de kredietbeoordelaars drukte volgens Smit ook op het sentiment.
Smit spreekt van een rustige dag waarbij de volumes wat tegenvielen. Er waren volgens de handelaar wat bewegingen gedurende de dag. In de loop van de middag veerde de beurs, die tot dan toe in negatief territorium koerste, iets op na een tweetal macro-economische cijfers uit de Verenigde Staten.
Met name het consumentenvertrouwen van de Amerikanen dat in april veel meer toenam dan verwacht zorgde volgens Smit voor een boost. De index steeg tot 39,2 terwijl vooraf werd gerekend op een toename tot 29,0.
De opening van morgen is volgens Smit afhankelijk van slot van Wall Street vandaag.
Staatsobligaties sloten vlak. De euro noteert omstreeks 17.50 uur 0,15% hoger op $1,3055.
hehe daar had ie vast geen glazen bol voor nodigquote:
Leuke winst gepakt dusquote:Op dinsdag 28 april 2009 17:56 schreef Anoniemos het volgende:
Wow, moest vanmiddag weg maar had wel zin in een gokje. Omdat ik hetzelfde dacht als lammegiraf:
[..]
long op de AEX gegaan. Gekocht op 1,29 en alvast een order ingelegd op 1,70. Dan had ik bijna 30% winst en dat vond ik wel genoeg. Blijkt dus 1,70 het hoogste punt van vandaag te zijn geweest van deze sprinter. Fantastische gok om die prijs dus in te vullen. Erg mooi dit
Heel erg link, maar goedquote:Op dinsdag 28 april 2009 20:12 schreef Charizma het volgende:
[..]
Leuke winst gepakt dusWel link hoor...
Ben zelf tijdens de rally omhoog alleen voor enkele minuten long gegaan en heb elke keer mn winst gepakt zodra de sprinter +-2 cent hoger stond.
Long euro morgen.quote:10 Years today rallied to the highest level since the QE announcement, at 3.015%. Additionally, the 2s10s curve is now 10 bps steeper than the pre Quantitative Easing announcement. Just in time for the Fed's QE v2.0 announcement tomorrow. What is another trillion in treasury purchases to US taxpayers? Someone has to pad Bill Gross' pocket. We should all be grateful for the privilege.
Je verwacht dat de uitkomst slecht zal zijn?quote:Op dinsdag 28 april 2009 22:04 schreef pberends het volgende:
Al 2,5 week een zijwaartse beweging op Waal Straat.
http://zerohedge.blogspot(...)ust-2s10s-chart.html
[..]
Long euro morgen.
ben je vergeten wat er gisteren en eergisteren met mt is gebeurt ?quote:Op woensdag 29 april 2009 09:08 schreef pberends het volgende:
Nutreco![]()
.
Valt me weer op dat beleggers totaal irrationeel zijn. Op relatief goede cijfers wordt dramatisch gereageerd. Op drama-cijfers van Mittal wordt bijna positief gereageerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |