Is dat dezelfde EU die nog steeds ieder jaar voor een paar weken naar Straatsburg verhuisd?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 17:47 schreef Reya het volgende:
[..]
Hoezo niet? De EU is - afgezien van haar veeltaligheid - nou niet echt bureaucratisch te noemen.
Hoezo democratischer maken, is dat uberhaupt haalbaar? Weet je dan niet dat EU een eigen willetje heeft met dictaat vanuit de centrale banken? EU is een endgame. Voorderest mogen landen binnen de EU alleen maar politiestaten worden waarin de burger middels talloze regeltjes strak in het gareel wordt gehouden... Dat is EU. Naast de NAU straksquote:Op maandag 11 mei 2009 23:21 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
En als je op een protest-partij gaat stemmen die alleen maar zoveel mogelijk op de rem wil gaan staan, dan blijf je dus nóg langer zitten met Europa 'in zijn huidige hoedanigheid'.
Het is handiger te stemmen op partijen die Europa ten positieve willen veranderen, en bijvoorbeeld democratischer willen maken (grotere rol voor parlement).
Jawel.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je wil toch niet als voordeel van de EU minder bureaucratie opnoemen?
Er is maar 1 partij die daar voor vecht, en dat is zeker niet de CU of de SGP.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 20:48 schreef honda1990 het volgende:
Ik ben voor een klein Europa, ongeveer zoals hij begon...niet te veel partijen zodat elk land ook nog serieus wat te zeggen heeft ook...niet dat alles maar zonder pardon door de strot wordt geduwt omdat er teveel belangen zijn bij de vele landen. Ook hecht ik ontzettend veel waarde aan privacy, ik heb alleen nog geen partij gevonden die hier voor is. Bij pauw en witteman kwam de CU/SGP (ja ik weet het) er het beste uit voor mij. Erg lastig dus
Schijnbaar inderdaad alleen op Nederlandse partijen:quote:Op maandag 11 mei 2009 21:44 schreef Apogist het volgende:
vraagje, mag je nu wel of niet op een andere europese partij stemmen die mee doet met de europese verkiezingen?
Ik bedoel wat is het nut van die verkiezing als je op een binnenlandse partij moet stemmen. Op die manier zijn toch altijd de partijen uit landen als duitsland,frankrijk en UK het grootste??
http://www.nu.nl/algemeen(...)grootste-partij.htmlquote:Op woensdag 13 mei 2009 14:20 schreef koolstrab het volgende:
Zijn er al ergens voorspellingen gedaan over de zetelverdeling en het stemgedrag 4 juni?
Maakt in feite geen ruk uit. Immers kun je ook zien welke partijen met een Nederlandse partij in een groep zit, en kun je vervolgens daarop stemmen.quote:Op woensdag 13 mei 2009 11:43 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Schijnbaar inderdaad alleen op Nederlandse partijen:
http://www.nrcnext.nl/blo(...)iba-citai-politikai/
Ik vind het ook zeer jammer eigenlijk.
Het heeft niets met mogen te maken, maar met willen.quote:Op maandag 11 mei 2009 21:44 schreef Apogist het volgende:
vraagje, mag je nu wel of niet op een andere europese partij stemmen die mee doet met de europese verkiezingen?
Er is een peiling van Maurice de Hond (quote:Op woensdag 13 mei 2009 14:20 schreef koolstrab het volgende:
Zijn er al ergens voorspellingen gedaan over de zetelverdeling en het stemgedrag 4 juni?
http://www.eline.info/new(...)delen/d,detail_blog/quote:Op woensdag 13 mei 2009 15:47 schreef Colnago het volgende:
Ik zag op de frontpage iemand over Libertas iets zeggen.
Dat ziet er best wel goed uit vind ik.
http://www.eline.info/mijn-standpunten/
quote:Actal: D66 beste bestrijder van Brusselse bureaucratie
dinsdag 19 mei 2009
D66 bestrijdt de Brusselse bureaucratie verruit het meest effectief. Dit blijkt uit onderzoek in opdracht van het Adviescollege Toetsing Administratieve Lasten (Actal). Actal onderzocht de verkiezingsprogramma’s op negen criteria, met een maximum score van honderd. D66 scoort 55 punten. Het CDA en de VVD zijn gedeeld tweede met 30 punten. De PvdA blijft hangen op 24 punten. De PVV, GroenLinks en de SP komen niet verder dan respectievelijk 17, 14 en 10 punten. D66-lijsttrekker Sophie In ’t Veld: ''De meest Eurosceptische partijen creëren met hun regeldrang een logge en bureaucratische superstaat. Een tip voor Barry Madlener en Hans van Baalen: voor minder Brusselse onzin moet je op D66 stemmen.''
Rommelzolder
Volgens Actal is de nadruk van D66 voor structurele maatregelen tegen regeldruk het meest onderscheidend. De sociaal-liberalen stellen bijvoorbeeld voor om wet- en regelgeving te laten vervallen na een vaste termijn, de zogenaamde horizonbepaling, tenzij het parlement de wet of regel wil verlengen. In ’t Veld: ''We moeten voorkomen dat er een rommelzolder van wetgeving ontstaat. Veel verouderde wetten dienen hun oorspronkelijke doel niet meer, maar mensen moeten zich er wel nog steeds aan houden. Dat is slecht voor het eigen initiatief en de creativiteit van burgers en ondernemers.''
Banen
D66 komt met voorstellen voor harmonisatie van wet- en regelgeving voor dienstverlenende bedrijven. Hierdoor wordt grensoverschrijdend ondernemen makkelijker, wat volgens het Centraal Planbureau zorgt voor een sterke economische groei en 600.000 banen. Daarnaast pleit D66 voor een waakhond tegen bureaucratie die voorstellen toetst op regeldruk, zodat de bedrijvigheid in de EU niet wordt gesmoord in regels. In ’t Veld: ''Mensen hebben in deze economische crisis meer dan ooit de behoefte aan degelijke plannen om de werkgelegenheid te vergroten. Het is teleurstellend dat veel partijen dit plan, dat voor 600.000 banen zorgt, niet steunen uit economisch nationalisme.''
Mooi stukje propaganda. Gelukkig zijn al die dingen gratis en groeit geld aan bomen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 14:33 schreef EuropaJa het volgende:
Wat heb je eigenlijk aan Europa? Check dit filmpje (en zet je geluid goed hard!!)
Tja dom schoppen is nu eenmaal een aantrekkelijke gedachte voor veel mensenquote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:07 schreef Heerlijkheid het volgende:
Ik vind iedereen zo afschuwelijk negatief over Europa dat ik deze verkiezingen het liefst zo snel voorbij zie gaan. Het gaat niet allemaal fantastischmaar mensen mogen best wel eens realistisch naar de feiten kijken. Zo lang al geen oorlog, kijk even naar de afgelopen eeuwen in Europa ter vergelijk. En zoveel welvaart door één Europese interne markt.
Gelukkig is er de superieure linkse intellectueel du_ke om deze domme paupers steevast te corrigeren in zijn kruistocht tegen elk mogelijk te gewaagd, ongenuanceerd standpunt.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja dom schoppen is nu eenmaal een aantrekkelijke gedachte voor veel mensen
Nou ben je nog vergeten me op mijn morele superioriteit te wijzenquote:Op zaterdag 23 mei 2009 22:19 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Gelukkig is er de superieure linkse intellectueel du_ke om deze domme paupers steevast te corrigeren in zijn kruistocht tegen elk mogelijk te gewaagd, ongenuanceerd standpunt.
Neuh zelfs dat is niet eens de keuze. Enkel de vrijhandelszone zijn we al lang voorbij en een supra-nationale overheid is ook iets dat geen enkele verkiesbare politicus wil. Ze hebben allemaal in woord het subsidiariteitsbeginsel hoog in het vaandel staan al denken ze verschillend over de invulling daarvan.quote:Zoals ik al eerder vermeldde: geen één verkiesbare politicus wil de EU opheffen. Geen één wil er per se uitstappen. Wel of geen Europa, dat is helemaal niet de vraag. Wát voor Europa, dat is de vraag.
Een vrijhandelszone + militair verdrag/vredesverdag en verder niets, dus een smal takenpakket, of een grote supra-nationale overheid die uiteindelijk dezelfde rol gaat vervullen als nationale overheden doen.
Dat is ook bepaald niet waar deze verkiezingen om gaan.quote:Wel of geen Europese directe tax, wel of geen veto recht voor kleine landen met hun belangen, wel of geen mejeuheffingen en subsidies, wel of geen corporatistisch lobbymodel waar grote bedrijven en boertjes in het Zuiden van Europa misbruik van maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |