Lees de edit helderste sterretje aan het firmament, want ik had al verwacht dat je het NOG niet begreepquote:Op vrijdag 24 april 2009 20:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
goed begrepen idd. vertel nog eens in het slow motion wat je precies wilt horen.
ik ben te ongeduldig voor edits. mea culpa.quote:Op vrijdag 24 april 2009 20:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Lees de edit helderste sterretje aan het firmament, want ik had al verwacht dat je het NOG niet begreep
Moet je eens op Zuid rondlopen, daar vind je het ultieme campingvolk. Bleke magere kaalkoppen in een Feyenoordshirtje, vale trainingsbroek en badslippers met witte sokken. En dan met een plastic tas over het Zuidplein banjeren. Sjekkie derbij.quote:Op vrijdag 24 april 2009 20:43 schreef zoalshetis het volgende:
wat wel leuk is aan rotterdam, dat dan weer wel, zijn de rotterdammers zelf. altijd lachen op campings, waar ik dus de meeste rotterdammers uit mijn leven ben tegengekomen van kinds af aan. klinkt misschien lullig 'de camping', maar zo is het niet bedoeld. toffe gasten dus, en leuke humor.
Wederom een foute perceptie. Ik maak me nergens druk om, ik wijs je tussen de praktijken door gewoon even op je foute gedachte gang. Wat je er meer van maakt bestaat alleen in jouw hoofd.quote:Op vrijdag 24 april 2009 20:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ben te ongeduldig voor edits. mea culpa.
je moet gewoon even beseffen dat je rustig moet doen en niet als een stier op een rode lap mijn posts leest.
Rotterdam heeft alleen "mooie plekken". Als bloemen tussen het asfalt.quote:Op vrijdag 24 april 2009 20:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens denk ik dat maar weinig rotterdammers hun stad als 'mooi' zouden betitelen.
dat zijn wel de leukste gasten op de camping. en gek genoeg ben ik nooit naar toeristencampings gegaan. die rotterdammers zoeken namelijk gewoon een leuke, vaak wat rustige kampeerplekken om elk jaar samen te komen met het groepje hardewerkers die ze als vriend kennen. en natuurlijk zitten er altijd een paar in de groep die de boel een beetje op stelten zetten, maar de volgende dag met rode vlekken op de wangen, van de klappen van pa, hun excuses aanbieden.quote:Op vrijdag 24 april 2009 20:49 schreef Ringo het volgende:
[..]
Moet je eens op Zuid rondlopen, daar vind je het ultieme campingvolk. Bleke magere kaalkoppen in een Feyenoordshirtje, vale trainingsbroek en badslippers met witte sokken. En dan met een plastic tas over het Zuidplein banjeren. Sjekkie derbij.
Rotterdam heb ech stijl.
en of het grauw is, maar zoals ik al zei maken de originele rotterdammers het wel erg leuk.quote:Op vrijdag 24 april 2009 20:53 schreef Ringo het volgende:
Tering hé, wat een langselkaarheengelul.
Rotterdam is gewoon een lelijke kutstad, die pas sinds een jaar of tien het trauma van de oorlog te boven is, maar nog altijd de littekens draagt. Laten we mekaar geen mietje noemen.
Het is doorgaans eerlijk volk, niet van die beroepskankeraars als de Hagenezen en ook niet van die omhooggetrapte geinponems die je in Amsterdam vaak tegenkomt. Straight, open, klap-voor-je-muil-en-niet-met-je-ogen-knipperen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 20:52 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat zijn wel de leukste gasten op de camping. en gek genoeg ben ik nooit naar toeristencampings gegaan. die rotterdammers zoeken namelijk gewoon een leuke, vaak wat rustige kampeerplekken om elk jaar samen te komen met het groepje hardewerkers die ze als vriend kennen. en natuurlijk zitten er altijd een paar in de groep die de boel een beetje op stelten zetten, maar de volgende dag met rode vlekken op de wangen, van de klappen van pa, hun excuses aanbieden.
quote:Op vrijdag 24 april 2009 20:56 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het is doorgaans eerlijk volk, klap-voor-je-muil-en-niet-met-je-ogen-knipperen.
Rotterdam is juist vooruitstrevend geweest in tijden van crisis, hoef je als stad ook niet ieder jaar aan te klopen voor steun van de overheid voor een of ander vooroorlogs rampenplan met een krakkemikkig trapgeveltje voor zo'n sloot vol dronken toeristen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 20:53 schreef Ringo het volgende:
Rotterdam is gewoon een lelijke kutstad, die pas sinds een jaar of tien het trauma van de oorlog te boven is, maar nog altijd de littekens draagt. Laten we mekaar geen mietje noemen.
In welke zin bedoel je dit?quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:04 schreef zoalshetis het volgende:
hoe is rotterdam eigenlijk in de oorlog omgegaan met het 'jodenprobleem'?
daarmee ben ik het in elke stad eens.quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:06 schreef McKillem het volgende:
Cultuurhistorische waarde?
Dat niet alles vervangen moet worden voor moderne bouw lijkt me voldoende argument.
Als ik iets ontzettend kil en lelijk vind zijn het wel nieuwbouwwoningen.
Er is bijvoorbeeld geen kracht op aarde die me in een moderne vinex wijk gaat krijgen.
Tenzij ze eens leren ontwerpen. Dan praten we verder.
Oud huis is vele malen warmer en heeft veel meer karakteristiek.
Laat één ding duidelijk zijn, als de regio Rijnmond een dagje aan het strand gaat liggen, loopt de rest van Nederland met blaren op zijn huid.quote:Op vrijdag 24 april 2009 20:58 schreef Lastpost het volgende:
Rotterdam is juist vooruitstrevend geweest in tijden van crisis, hoef je als stad ook niet ieder jaar aan te klopen voor steun van de overheid voor een of ander vooroorlogs rampenplan met een krakkemikkig trapgeveltje voor zo'n sloot vol dronken toeristen.
Over smaak valt te twisten, Rotterdam heeft zeker z'n zwakke plekken qua bouwachterstand, maar Rotterdam is juist zo mooi omdat het heerlijk puur is en omdat men zegt waar het op staat, al dan niet vanuit de onderbuik beargumenteerd.
Deze reactie is ook centraal bedoeld, niet specifiek gebonden aan r'dam.quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
daarmee ben ik het in elke stad eens.
Rotterdam heb ik dan weer een heel ander beeld van.quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:16 schreef Swetsenegger het volgende:
Mjah leuke typering maar ik vind amsterdam meer een oud wijf. Over the top met iets te rode lippenstift, scheef gezakte borsten, te veel opzichte sierraden en een grote muil, terend op een verloren gegaan verleden.
Rotterdam vind ik dan vlees noch vis.
Het is nauwelijks een skyline te noemen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 16:38 schreef zoalshetis het volgende:
de skyline van rotterdam is er, zelfs als amsterdammer, wel een om trots op te zijn.
quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:23 schreef Hamilcar het volgende:
Wat een heerlijke beeldspraak toch weer! Mensen die Rotterdam lelijk vinden moeten eens op het midden van de Erasmusbrug gaan staan. Kijk rustig om je heen en neem het in je op. Ja, Rotterdam heeft nog een hoop wonden die geheeld moeten worden, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat gebeurt. De Lijnbaan mag wat mij betreft een goeds gerenoveerd worden en ze mogen er godverdomme ook toch eens boordjes gaan neerzetten voor al dat domme volk, waarvan een hele lading buitenlanders, dat je rechts dient te lopen. Is dat nou zo verdomde moeilijk?
Daarnaast mag er 's avonds weleens wat meer licht schijnen. Rotterdam is 's avonds gewoon heel erg ongezellig en onguur en als ze daar nou eens vanaf zouden kunnen komen dan zijn we al een heeeel stuk verder.
centrum? skyline is niet per se centrum... dude!quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:26 schreef popolon het volgende:
[..]
Het is nauwelijks een skyline te noemen.
De keren dat in in R'dam ben geweest wou ik er zo snel mogelijk weer weg. Kan natuurlijk heel goed dat ik niet de mooie plekken heb gezien maar het centrum deed me toen bijzonder weinig.
Internationaal niet, voor nederlandse begrippen is het heel wat natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:26 schreef popolon het volgende:
[..]
Nou ja, mensen hebben het altijd over 'het centrum' van Rotterdam, maar ik vind het centrum van Rotterdam nogal uitgestrekt. En ik denk dat de meeste mensen daar maar een klein deel van zien. En meestal niet het mooiste deel.quote:De keren dat in in R'dam ben geweest wou ik er zo snel mogelijk weer weg. Kan natuurlijk heel goed dat ik niet de mooie plekken heb gezien maar het centrum deed me toen bijzonder weinig.
Vertel mij wat. Ik noem twee verschillende dingen. Jij breidt er één verhaal van.quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
centrum? skyline is niet persé centrum... dude!
Ik vergelijk het wat met Detroit. Ik ken m'n weg een beetje in en om Detroit. Als je de mooie plekken weet te vinden, en die zijn er best nog wel wat, kun je je nog verbazen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Internationaal niet, voor nederlandse begrippen is het heel wat natuurlijk.
[..]
Nou ja, mensen hebben het altijd over 'het centrum' van Rotterdam, maar ik vind het centrum van Rotterdam nogal uitgestrekt. En ik denk dat de meeste mensen daar maar een klein deel van zien. En meestal niet het mooiste deel.
knap he?quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:29 schreef popolon het volgende:
[..]
Vertel mij wat. Ik noem twee verschillende dingen. Jij breidt er één verhaal van.
't Is een gave.quote:
quote:
dat zou je nog verbazen. En =dan hebben we het niet over import Rotterdammers, maar born and raised typesquote:Op vrijdag 24 april 2009 20:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens denk ik dat maar weinig rotterdammers hun stad als 'mooi' zouden betitelen.
Ik ken er geen 1. En ik woon toch al 39 jaar in de regio.quote:Op vrijdag 24 april 2009 23:14 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
dat zou je nog verbazen. En =dan hebben we het niet over import Rotterdammers, maar born and raised types
Nou men vind bepaalde aspecten mooi, en de mentaliteit. Maar ik ken niemand die de stad als geheel als uiterlijk mooi vind.quote:Op vrijdag 24 april 2009 23:24 schreef ebeaydojraes het volgende:
ik ken er zo 25 en dan heb ik het niet over familie (en zoveel mensen ken ik nie).
Rotterdam was mooi, Rotterdam is mooi en Rotterdam wordt nog mooier. Zie alle projecten die lopen en waar men mee bezig is (c-c-uitstel). Maar je moet er wel van houden en smaken verschillen nu eenmaal.
Al kan ik ook echt genieten van 'oude steden' als Antwerpen, Gent, Leuven e.d. maar nieuwbouw, oudbouw, architectuur in het algemeen, groen voorzieningen, culturele voorzieningen, OV en de algehele stadsindeling ... HEERLIJK. Alleen in Rotterdam! En ze hebben het ooit kunnen proberen goed te doen, maar toe kreeg je Almere ... nee iRotterdam
Vanaf waar kwam je Rotterdam binnen?quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:26 schreef popolon het volgende:
[..]
De keren dat in in R'dam ben geweest wou ik er zo snel mogelijk weer weg. Kan natuurlijk heel goed dat ik niet de mooie plekken heb gezien maar het centrum deed me toen bijzonder weinig.
Nee, niet zoals mensen Leiden mooi vinden, of Amsterdam, of Delft. Binnensteden als parels, waarover je alleen maar lovend kan zijn tenzij je niet van parels houdt.quote:Op vrijdag 24 april 2009 23:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou men vind bepaalde aspecten mooi, en de mentaliteit. Maar ik ken niemand die de stad als geheel als uiterlijk mooi vind.
Dat dacht ik inderdaad ook.quote:Op vrijdag 24 april 2009 23:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Vanaf waar kwam je Rotterdam binnen?
Ik vind dat je Rotterdam tekort doet als je zegt dat het nauwelijks een skyline is te noemen. Vanaf de Brienenoordbrug of op de Maasboulevard heb je toch uitzicht op een fraaie skyline.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |