Het is nauwelijks een skyline te noemen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 16:38 schreef zoalshetis het volgende:
de skyline van rotterdam is er, zelfs als amsterdammer, wel een om trots op te zijn.
quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:23 schreef Hamilcar het volgende:
Wat een heerlijke beeldspraak toch weer! Mensen die Rotterdam lelijk vinden moeten eens op het midden van de Erasmusbrug gaan staan. Kijk rustig om je heen en neem het in je op. Ja, Rotterdam heeft nog een hoop wonden die geheeld moeten worden, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat gebeurt. De Lijnbaan mag wat mij betreft een goeds gerenoveerd worden en ze mogen er godverdomme ook toch eens boordjes gaan neerzetten voor al dat domme volk, waarvan een hele lading buitenlanders, dat je rechts dient te lopen. Is dat nou zo verdomde moeilijk?
Daarnaast mag er 's avonds weleens wat meer licht schijnen. Rotterdam is 's avonds gewoon heel erg ongezellig en onguur en als ze daar nou eens vanaf zouden kunnen komen dan zijn we al een heeeel stuk verder.
centrum? skyline is niet per se centrum... dude!quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:26 schreef popolon het volgende:
[..]
Het is nauwelijks een skyline te noemen.
De keren dat in in R'dam ben geweest wou ik er zo snel mogelijk weer weg. Kan natuurlijk heel goed dat ik niet de mooie plekken heb gezien maar het centrum deed me toen bijzonder weinig.
Internationaal niet, voor nederlandse begrippen is het heel wat natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:26 schreef popolon het volgende:
[..]
Nou ja, mensen hebben het altijd over 'het centrum' van Rotterdam, maar ik vind het centrum van Rotterdam nogal uitgestrekt. En ik denk dat de meeste mensen daar maar een klein deel van zien. En meestal niet het mooiste deel.quote:De keren dat in in R'dam ben geweest wou ik er zo snel mogelijk weer weg. Kan natuurlijk heel goed dat ik niet de mooie plekken heb gezien maar het centrum deed me toen bijzonder weinig.
Vertel mij wat. Ik noem twee verschillende dingen. Jij breidt er één verhaal van.quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
centrum? skyline is niet persé centrum... dude!
Ik vergelijk het wat met Detroit. Ik ken m'n weg een beetje in en om Detroit. Als je de mooie plekken weet te vinden, en die zijn er best nog wel wat, kun je je nog verbazen.quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Internationaal niet, voor nederlandse begrippen is het heel wat natuurlijk.
[..]
Nou ja, mensen hebben het altijd over 'het centrum' van Rotterdam, maar ik vind het centrum van Rotterdam nogal uitgestrekt. En ik denk dat de meeste mensen daar maar een klein deel van zien. En meestal niet het mooiste deel.
knap he?quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:29 schreef popolon het volgende:
[..]
Vertel mij wat. Ik noem twee verschillende dingen. Jij breidt er één verhaal van.
't Is een gave.quote:
quote:
dat zou je nog verbazen. En =dan hebben we het niet over import Rotterdammers, maar born and raised typesquote:Op vrijdag 24 april 2009 20:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens denk ik dat maar weinig rotterdammers hun stad als 'mooi' zouden betitelen.
Ik ken er geen 1. En ik woon toch al 39 jaar in de regio.quote:Op vrijdag 24 april 2009 23:14 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
dat zou je nog verbazen. En =dan hebben we het niet over import Rotterdammers, maar born and raised types
Nou men vind bepaalde aspecten mooi, en de mentaliteit. Maar ik ken niemand die de stad als geheel als uiterlijk mooi vind.quote:Op vrijdag 24 april 2009 23:24 schreef ebeaydojraes het volgende:
ik ken er zo 25 en dan heb ik het niet over familie (en zoveel mensen ken ik nie).
Rotterdam was mooi, Rotterdam is mooi en Rotterdam wordt nog mooier. Zie alle projecten die lopen en waar men mee bezig is (c-c-uitstel). Maar je moet er wel van houden en smaken verschillen nu eenmaal.
Al kan ik ook echt genieten van 'oude steden' als Antwerpen, Gent, Leuven e.d. maar nieuwbouw, oudbouw, architectuur in het algemeen, groen voorzieningen, culturele voorzieningen, OV en de algehele stadsindeling ... HEERLIJK. Alleen in Rotterdam! En ze hebben het ooit kunnen proberen goed te doen, maar toe kreeg je Almere ... nee iRotterdam
Vanaf waar kwam je Rotterdam binnen?quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:26 schreef popolon het volgende:
[..]
De keren dat in in R'dam ben geweest wou ik er zo snel mogelijk weer weg. Kan natuurlijk heel goed dat ik niet de mooie plekken heb gezien maar het centrum deed me toen bijzonder weinig.
Nee, niet zoals mensen Leiden mooi vinden, of Amsterdam, of Delft. Binnensteden als parels, waarover je alleen maar lovend kan zijn tenzij je niet van parels houdt.quote:Op vrijdag 24 april 2009 23:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou men vind bepaalde aspecten mooi, en de mentaliteit. Maar ik ken niemand die de stad als geheel als uiterlijk mooi vind.
Dat dacht ik inderdaad ook.quote:Op vrijdag 24 april 2009 23:29 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Vanaf waar kwam je Rotterdam binnen?
Ik vind dat je Rotterdam tekort doet als je zegt dat het nauwelijks een skyline is te noemen. Vanaf de Brienenoordbrug of op de Maasboulevard heb je toch uitzicht op een fraaie skyline.
van dattum:)quote:Rotterdam vind ik wel degelijk een mooie stad, omdat het zo divers is en toch zo hetzelfde.
Als je door stadsdelen wandelt heb je het idee alsof men uit 12 puzzels allemaal stukjes willekeurig neer heeft gelegd om een geheel te maken en dat maakt het voor mij zo mooi en daar doet het gebrek aan een echt authentiek Rotterdam weinig aan af.
Rotterdam = New York aan de Maas. Veel hoogbouw , moderne panden en veel stedelijke vernieuwing .quote:Op vrijdag 24 april 2009 16:13 schreef buachaille het volgende:
Met alle respect voor de rotterdammers die trots zijn op hun stad maar zelfs als een alles binnen een straal van 5 kilometer rond de coolsingel platgegooid zou worden dan gaat er nog weinig van architectonische waarde verloren voor het nageslacht ben ik van mening.
Alsjeblieft zeg.quote:Op zaterdag 25 april 2009 03:40 schreef SerieJunk het volgende:
[..]
Rotterdam = New York aan de Maas. V
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |