abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68350268
Wat een heerlijke beeldspraak toch weer! Mensen die Rotterdam lelijk vinden moeten eens op het midden van de Erasmusbrug gaan staan. Kijk rustig om je heen en neem het in je op. Ja, Rotterdam heeft nog een hoop wonden die geheeld moeten worden, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat gebeurt. De Lijnbaan mag wat mij betreft een goeds gerenoveerd worden en ze mogen er godverdomme ook toch eens boordjes gaan neerzetten voor al dat domme volk, waarvan een hele lading buitenlanders, dat je rechts dient te lopen. Is dat nou zo verdomde moeilijk?

Daarnaast mag er 's avonds weleens wat meer licht schijnen. Rotterdam is 's avonds gewoon heel erg ongezellig en onguur en als ze daar nou eens vanaf zouden kunnen komen dan zijn we al een heeeel stuk verder.
  vrijdag 24 april 2009 @ 21:26:39 #102
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_68350367
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 16:38 schreef zoalshetis het volgende:
de skyline van rotterdam is er, zelfs als amsterdammer, wel een om trots op te zijn.
Het is nauwelijks een skyline te noemen.

De keren dat in in R'dam ben geweest wou ik er zo snel mogelijk weer weg. Kan natuurlijk heel goed dat ik niet de mooie plekken heb gezien maar het centrum deed me toen bijzonder weinig.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 24 april 2009 @ 21:27:19 #103
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68350392
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 21:23 schreef Hamilcar het volgende:
Wat een heerlijke beeldspraak toch weer! Mensen die Rotterdam lelijk vinden moeten eens op het midden van de Erasmusbrug gaan staan. Kijk rustig om je heen en neem het in je op. Ja, Rotterdam heeft nog een hoop wonden die geheeld moeten worden, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat gebeurt. De Lijnbaan mag wat mij betreft een goeds gerenoveerd worden en ze mogen er godverdomme ook toch eens boordjes gaan neerzetten voor al dat domme volk, waarvan een hele lading buitenlanders, dat je rechts dient te lopen. Is dat nou zo verdomde moeilijk?

Daarnaast mag er 's avonds weleens wat meer licht schijnen. Rotterdam is 's avonds gewoon heel erg ongezellig en onguur en als ze daar nou eens vanaf zouden kunnen komen dan zijn we al een heeeel stuk verder.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 24 april 2009 @ 21:28:11 #104
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68350431
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 21:26 schreef popolon het volgende:

[..]

De keren dat in in R'dam ben geweest wou ik er zo snel mogelijk weer weg. Kan natuurlijk heel goed dat ik niet de mooie plekken heb gezien maar het centrum deed me toen bijzonder weinig.
centrum? skyline is niet per se centrum... dude!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 april 2009 @ 21:29:05 #105
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68350461
quote:

[..]

Internationaal niet, voor nederlandse begrippen is het heel wat natuurlijk.
quote:
Nou ja, mensen hebben het altijd over 'het centrum' van Rotterdam, maar ik vind het centrum van Rotterdam nogal uitgestrekt. En ik denk dat de meeste mensen daar maar een klein deel van zien. En meestal niet het mooiste deel.
  vrijdag 24 april 2009 @ 21:29:20 #106
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_68350472
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 21:28 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

centrum? skyline is niet persé centrum... dude!
Vertel mij wat. Ik noem twee verschillende dingen. Jij breidt er één verhaal van.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 24 april 2009 @ 21:30:41 #107
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_68350525
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 21:29 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Internationaal niet, voor nederlandse begrippen is het heel wat natuurlijk.
[..]

Nou ja, mensen hebben het altijd over 'het centrum' van Rotterdam, maar ik vind het centrum van Rotterdam nogal uitgestrekt. En ik denk dat de meeste mensen daar maar een klein deel van zien. En meestal niet het mooiste deel.
Ik vergelijk het wat met Detroit. Ik ken m'n weg een beetje in en om Detroit. Als je de mooie plekken weet te vinden, en die zijn er best nog wel wat, kun je je nog verbazen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 april 2009 @ 21:32:27 #108
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68350612
Met betrekking van de skyline is het natuurlijk in Nederland ook nog eens zo dat er aan kosten evenveel in de grond zit als erboven. Op die manier bezien wordt de maastoren 330 meter
pi_68350799
Ik verbaasde me van de week hoeveel mooie gebouwen en straten er wel niet zijn in Rotterdam, zolang je maar even net buiten het 'centrum' kijkt. Rij eens langs het Sparta stadion het centrum in en eenmaal voorbij de Fatah-Morgana en de rotonde, zie je hele mooie dingen. Het is gewoon jammer dat er zoveel volk woont dat de huizen waarin ze wonen laat verpauperen. Zoveel huizen hebben echt veel meters en hele mooie ruime kamers met grote ramen, maar je wilt er niet wonen als je weet wie je buren zijn ..

Maar daarom is het ook goed dat Aboutaleb dat wil aanpakken een stadscentrum en de ring daar omheen moeten top zijn. In Rotterdam echter zit er nogal wat pure pauperzooi omheen :/
  vrijdag 24 april 2009 @ 21:48:11 #110
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68351259
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 21:29 schreef popolon het volgende:

[..]

Vertel mij wat. Ik noem twee verschillende dingen. Jij breidt er één verhaal van.
knap he?
  vrijdag 24 april 2009 @ 21:53:08 #111
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_68351441
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 21:48 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

knap he?
't Is een gave.
  vrijdag 24 april 2009 @ 21:54:16 #112
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68351492
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 21:53 schreef popolon het volgende:

[..]

't Is een gave.
just enjoy it.
  vrijdag 24 april 2009 @ 22:10:47 #113
48067 neo2000
Asking the important questions
pi_68352230
Een ding weet ik wel over Rotterdam en met name de koopgoot: als wij voor 1940 overal rond Nederland heen trappen hadden gelegd zoals deze bij de koopgoot liggen, had Duitsland dus echt never nooit niet Nederland binnen gevallen. Jezus, wat een kut trap zeg.

Oh, en de Duitse toeristen in Rotterdam die vragen "Wo ist der Altstad?" zijn inmiddels ook wel legendarisch geloof ik..
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?
  vrijdag 24 april 2009 @ 23:14:42 #114
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_68354800
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 20:45 schreef Swetsenegger het volgende:
Overigens denk ik dat maar weinig rotterdammers hun stad als 'mooi' zouden betitelen.
dat zou je nog verbazen. En =dan hebben we het niet over import Rotterdammers, maar born and raised types
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 april 2009 @ 23:15:15 #115
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68354821
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 23:14 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

dat zou je nog verbazen. En =dan hebben we het niet over import Rotterdammers, maar born and raised types
Ik ken er geen 1. En ik woon toch al 39 jaar in de regio.
  vrijdag 24 april 2009 @ 23:24:24 #116
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_68355231
ik ken er zo 25 en dan heb ik het niet over familie (en zoveel mensen ken ik nie).
Rotterdam was mooi, Rotterdam is mooi en Rotterdam wordt nog mooier. Zie alle projecten die lopen en waar men mee bezig is (c-c-uitstel ). Maar je moet er wel van houden en smaken verschillen nu eenmaal.
Al kan ik ook echt genieten van 'oude steden' als Antwerpen, Gent, Leuven e.d. maar nieuwbouw, oudbouw, architectuur in het algemeen, groen voorzieningen, culturele voorzieningen, OV en de algehele stadsindeling ... HEERLIJK. Alleen in Rotterdam! En ze hebben het ooit kunnen proberen goed te doen, maar toe kreeg je Almere ... nee i Rotterdam
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 april 2009 @ 23:26:11 #117
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68355299
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 23:24 schreef ebeaydojraes het volgende:
ik ken er zo 25 en dan heb ik het niet over familie (en zoveel mensen ken ik nie).
Rotterdam was mooi, Rotterdam is mooi en Rotterdam wordt nog mooier. Zie alle projecten die lopen en waar men mee bezig is (c-c-uitstel ). Maar je moet er wel van houden en smaken verschillen nu eenmaal.
Al kan ik ook echt genieten van 'oude steden' als Antwerpen, Gent, Leuven e.d. maar nieuwbouw, oudbouw, architectuur in het algemeen, groen voorzieningen, culturele voorzieningen, OV en de algehele stadsindeling ... HEERLIJK. Alleen in Rotterdam! En ze hebben het ooit kunnen proberen goed te doen, maar toe kreeg je Almere ... nee i Rotterdam
Nou men vind bepaalde aspecten mooi, en de mentaliteit. Maar ik ken niemand die de stad als geheel als uiterlijk mooi vind.
pi_68355425
quote:

[..]

Vanaf waar kwam je Rotterdam binnen?

Ik vind dat je Rotterdam tekort doet als je zegt dat het nauwelijks een skyline is te noemen. Vanaf de Brienenoordbrug of op de Maasboulevard heb je toch uitzicht op een fraaie skyline.
  vrijdag 24 april 2009 @ 23:34:01 #119
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_68355572
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 23:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou men vind bepaalde aspecten mooi, en de mentaliteit. Maar ik ken niemand die de stad als geheel als uiterlijk mooi vind.
Nee, niet zoals mensen Leiden mooi vinden, of Amsterdam, of Delft. Binnensteden als parels, waarover je alleen maar lovend kan zijn tenzij je niet van parels houdt.

Rotterdam is toch die vrouw die zich steeds beter is gaan kleden, op advies van, en zich na een periode van timide verschansing weer durft laten zien -- en dáárvoor de handen op elkaar krijgt. Ze is geen natuurlijke schoonheid.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 24 april 2009 @ 23:46:35 #120
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_68355961
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 23:29 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Vanaf waar kwam je Rotterdam binnen?

Ik vind dat je Rotterdam tekort doet als je zegt dat het nauwelijks een skyline is te noemen. Vanaf de Brienenoordbrug of op de Maasboulevard heb je toch uitzicht op een fraaie skyline.
Dat dacht ik inderdaad ook.
Sowieso heerlijk, gewoon aan de Wilhelminakade met een drankje van de zonsondergang genieten en uitkijkend op een skyline die er wel degelijk mag zijn, of met een goed boek tussen de bedrijvigheid van de echte haven tot 'rust' komen.
Rotterdam vind ik wel degelijk een mooie stad, omdat het zo divers is en toch zo hetzelfde.
Als je door stadsdelen wandelt heb je het idee alsof men uit 12 puzzels allemaal stukjes willekeurig neer heeft gelegd om een geheel te maken en dat maakt het voor mij zo mooi en daar doet het gebrek aan een echt authentiek Rotterdam weinig aan af.

Mogelijk maakt de historie en de pijnlijk gebeurtenissen de stad wel net dat beetje extra mooi, sterker door strijd is dan ook een geweldig gekozen kreet voor een stad als Rotterdam.
En mooi is natuurlijk heerlijk subjectief, vind m'n vriendin ook mooier in vele opzichten nu ik haar langer ken en meemaak en dat heb ik met de stad ook een beetje, dingen waar je eerst de schoonheid niet van zag beginnen steeds mooier te worden naar mate je er meer over te weten komt en de boel anders belicht.
Daarnaast vind ik Rotterdammers gewoon geweldige mensen, totaal afwijkend in hun doen en laten t.o.v mensen uit andere stadsdelen.
Bescheiden en zelfspot bij een compliment, de liefde moet de ander maar voelen want het zeggen gaat te ver, zelf alles afzeiken maar oh wee als er een buitenstaander zich mengt in de discussie, de humor, het doodrelativeren van zaken en het gekanker op van alles .. nee, Rotterdam heeft het voor mij gewoon.
  vrijdag 24 april 2009 @ 23:51:50 #121
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_68356126
quote:
Rotterdam vind ik wel degelijk een mooie stad, omdat het zo divers is en toch zo hetzelfde.
Als je door stadsdelen wandelt heb je het idee alsof men uit 12 puzzels allemaal stukjes willekeurig neer heeft gelegd om een geheel te maken en dat maakt het voor mij zo mooi en daar doet het gebrek aan een echt authentiek Rotterdam weinig aan af.
van dattum:)
  vrijdag 24 april 2009 @ 23:52:45 #122
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_68356157
ennuh.. Skyline?
pi_68358812
Net goed, belachelijk dat het bijna een monumenten status had verkregen, alle naoorlogse architectuur is walgelijk, betonnen blokkendozen en deprimerende uitstraling. Plaats er maar een aantal glazen dozen van 150+ meter, dat is mooi.
pi_68359306
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 16:13 schreef buachaille het volgende:
Met alle respect voor de rotterdammers die trots zijn op hun stad maar zelfs als een alles binnen een straal van 5 kilometer rond de coolsingel platgegooid zou worden dan gaat er nog weinig van architectonische waarde verloren voor het nageslacht ben ik van mening.
Rotterdam = New York aan de Maas. Veel hoogbouw , moderne panden en veel stedelijke vernieuwing .
5 km rondom de coolsingel alles plat hebben ze in de oorlog als eens geprobeerd .

We hebben geen grachtenpandjes en monumentale zooi , maar wel ruimte voor innovatie en omdat in tegenstelling tot bijv Amsterdam (waar 80 % van de panden op de monumentenlijst staat) is het hier vrij eenvoudig om iets plat te gooien dat niet meer van deze tijd is , en er een mooi nieuw pand voor in de plaats zetten .

Als je vanaf het centraal station richting Lijnbaan wandelt en je ziet al die hoge torens van Nationale Nederlanden dan loop je langs het stadhuis/Postkantoor richting Blaak kubuswoningen voorbij en dan kun je zo heerlijk aan de maas zitten kijken naar de lichtjes van de Zwaan , Willemsbrug , het KPN gebouw en op de achtergrond het Noordereiland met de Hef en de Euromast rechts in de verte dan vind ik niet dat je zomaar moet roepen dat het centrum van Rotterdam "architectonisch" geen enkele waarde vertegenwoordigt .

zaterdag 25 april 2009 @ 03:45:51 #125
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_68359328
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 03:40 schreef SerieJunk het volgende:

[..]

Rotterdam = New York aan de Maas. V
Alsjeblieft zeg.

Wees dan gewoon trots maar kom niet met die flauwekul.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')