abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69143915
quote:
Op zondag 17 mei 2009 11:14 schreef greatgonzo het volgende:
Wil in december naar Thailand, en twijfel een beetje over welke maatschappij te vliegen. Ik ben vrij lang, dus beenruimte is belangrijk voor me.
Via Seatguru kun je de beenruimtes per maatschappij nagaan. Daarvoor moet je wel weten met welk type toestel er wordt gevlogen. Dit kun je nagaan door de gewenste reisdatum bij Seatcounter in te voeren.

Reviews van vluchten kun je op verschillende websites lezen, zoals Fok! en Turbulentie.
  maandag 18 mei 2009 @ 13:23:17 #102
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_69148763
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 16:35 schreef Blik het volgende:
edit: All Amounts are approximate, payable locally in equivalent local currency, are valid as of Nov 30, 2006 and are subject to change without notice.
Voor Quito klopt-ie in elk geval nog tot de cent.
En voor Cambodja ook, geloof ik.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 21 mei 2009 @ 12:26:21 #103
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_69256641
als je een jetleg een beetje wil voorkomen, wat zijn dan de beste tijden om de vlucht te pakken? Het gaat om de route richting Thailand, en terug uiteraard
Bij tijd en wijle aanwezig...
  donderdag 21 mei 2009 @ 12:39:25 #104
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69257009
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 12:26 schreef greatgonzo het volgende:
als je een jetleg een beetje wil voorkomen, wat zijn dan de beste tijden om de vlucht te pakken? Het gaat om de route richting Thailand, en terug uiteraard
Vanuit Europe naar Thailand heb ik er nooit zoveel last van, het is 5 uur later, dus je gaat daar gewoon de eerste dag wat later naar bed, en slaapt de eerste ochtend wat uit en je bent er zo aan gewend.
(Wel merk ik dat als ik wat later op de dag aankom, dus zegge rond het middaguur dat de dag niet zolang duurt dan als je in de vroege ochtend aankomt.

Vroegah nam ik altijd de nachtvlucht terug, maar de laatste tijd neem ik vanuit Azie de dagvlucht, en ik moet zeggen, zeker als je met een overstap vliegt, dat je wel relatief laat thuiskomt, zeg maar 10 uur 's avonds, je dan wel gelijk kunt slapen (voor je gevoel is het dan 3 uur 's nachts), en je eigenlijk de volgende dag al geen jetlag meer hebt.
Het enige wat ik wel altijd heb na een periode Azie (als dat langer is dan een week) dat ik een gigantische hongerklap heb de week na mijn terugkomst.....

Voordeel van een nachtvlucht terug is wel dat deze voor je gevoel korter duurt omdat je toch af en toe in slaap kan vallen. Bij een overdagvlucht maak je de vlucht ten volle mee.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 21 mei 2009 @ 14:20:46 #105
62913 Blik
The one and Only!
pi_69260013
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 12:26 schreef greatgonzo het volgende:
als je een jetleg een beetje wil voorkomen, wat zijn dan de beste tijden om de vlucht te pakken? Het gaat om de route richting Thailand, en terug uiteraard
Kies gewoon jou favoriete vlucht, je hoeft je echt geen zorgen te maken over een jetlag. Die krijg je namelijk toch wel, maak niet uit wanneer je vliegt
  donderdag 21 mei 2009 @ 17:25:43 #106
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_69265693
Ik probeer een reis te boeken via cheaptickets.nl, en nu moet ik dus mijn hele voornaam invoeren.

Dat is op zich niet erg, maar nu staat er in die voornaam een trema op een e, en dat kan ik dus niet invoeren bij cheaptickets.nl. Hoe gaan ze daar mee om bij de douane, zodra ze merken dat er in mijn paspoort wel een trema op de 'e' staat, en op mijn e-ticket niet!? Je zou denken dat die figuren zelfstandig logisch kunnen nadenken, maar je hoort soms verhalen...
  donderdag 21 mei 2009 @ 17:35:13 #107
62913 Blik
The one and Only!
pi_69265995
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 17:25 schreef Yi-Long het volgende:
Ik probeer een reis te boeken via cheaptickets.nl, en nu moet ik dus mijn hele voornaam invoeren.

Dat is op zich niet erg, maar nu staat er in die voornaam een trema op een e, en dat kan ik dus niet invoeren bij cheaptickets.nl. Hoe gaan ze daar mee om bij de douane, zodra ze merken dat er in mijn paspoort wel een trema op de 'e' staat, en op mijn e-ticket niet!? Je zou denken dat die figuren zelfstandig logisch kunnen nadenken, maar je hoort soms verhalen...
er is ook een telefoonnummer, vul gewoon je gegevens zonder trema in en bel daarna het nummer om te veranderen
  donderdag 21 mei 2009 @ 17:46:24 #108
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_69266326
quote:
Op donderdag 21 mei 2009 17:35 schreef Blik het volgende:

[..]

er is ook een telefoonnummer, vul gewoon je gegevens zonder trema in en bel daarna het nummer om te veranderen
Thanks Dat zal ik dan proberen.
pi_69290470
21:20 EK 58 Dusseldorf Dubai 05:50
09:40 EK 380 Dubai Hong Kong 21:45

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet lezen...

21:20 vertrekken we uit Dusseldorf dat begrijp ik, maar komen we dan om half 6 VEA tijd aan? Tijdsverschil is 4?? uur. Betekent het dat reizen van Dusseldorf naar Dubai zo'n 4 uurtjes is?

En van Dubai naar Hong Kong zo'n 9 uurtjes???
  vrijdag 22 mei 2009 @ 14:21:13 #110
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_69291453
Alles is in lokale tijden, dus je komt om 10 voor 6 lokale tijd in Dubai aan (tijdsverschil is 2 uur). Overigens zat ik 2 weken terug op dezelfde vlucht naar Dubai, en omdat het weer zo erg mee zat stond ik om 05.30 zelfs al buiten met mijn koffers!

Vlucht naar HKG is ongeveer 7 uur.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_69291693
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 14:21 schreef Euc- het volgende:
Alles is in lokale tijden, dus je komt om 10 voor 6 lokale tijd in Dubai aan (tijdsverschil is 2 uur). Overigens zat ik 2 weken terug op dezelfde vlucht naar Dubai, en omdat het weer zo erg mee zat stond ik om 05.30 zelfs al buiten met mijn koffers!

Vlucht naar HKG is ongeveer 7 uur.
Dus bij elkaar opgeteld is het zo'n 13 á 14 uurtjes vliegen? Valt me nog mee moet ik zeggen...
  vrijdag 22 mei 2009 @ 14:34:53 #112
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_69291936
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 14:28 schreef MikeLowrey het volgende:

[..]

Dus bij elkaar opgeteld is het zo'n 13 á 14 uurtjes vliegen? Valt me nog mee moet ik zeggen...
Heb je een PM gestuurd
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  vrijdag 22 mei 2009 @ 14:35:50 #113
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_69291966
hoe zit het eigenlijk met die vliegtax?

ik wil eind december naar Australië heen, en is het dan verstandig om nu te boeken of nog even wachten tot na 1 juli?
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  vrijdag 22 mei 2009 @ 14:46:59 #114
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_69292334
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 14:35 schreef rulerofdeath het volgende:
hoe zit het eigenlijk met die vliegtax?

ik wil eind december naar Australië heen, en is het dan verstandig om nu te boeken of nog even wachten tot na 1 juli?
Meeste online dingetjes hebben het er al automatisch niet meer bij zitten, en mochten ze het wel hebben dan kun je het gewoon terug vragen

Overigens heb je nog meer dan tijd genoeg, en zou ik zeker niet nu boeken. Zou lekker een beetje alles in de gaten houden, verschillende websites van vliegmaatschappijen en wanneer ze een leuke aanbiedingen hebben ervoor gaan

Etihad heeft nu een leuke prijs, 1100 euro retour met maar 1 tussenstop, en het voordeel dat je geen KLM hoeft te vliegen
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  vrijdag 22 mei 2009 @ 15:01:21 #115
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_69292800
op schiphol.nl staat een vlucht van cathay percific voor 971 euro. Daar staat nog wel de vliegtax bij op.
Afgelopen weken schommelde prijs veel en kwam hij regelmatig boven de 1000 euro dus vandaar dat we niet te lang willen wachten voor t geval de prijs weer opnieuw gaat stijgen
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  vrijdag 22 mei 2009 @ 15:04:48 #116
62913 Blik
The one and Only!
pi_69292918
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 13:51 schreef MikeLowrey het volgende:
21:20 EK 58 Dusseldorf Dubai 05:50
09:40 EK 380 Dubai Hong Kong 21:45

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet lezen...

21:20 vertrekken we uit Dusseldorf dat begrijp ik, maar komen we dan om half 6 VEA tijd aan? Tijdsverschil is 4?? uur. Betekent het dat reizen van Dusseldorf naar Dubai zo'n 4 uurtjes is?

En van Dubai naar Hong Kong zo'n 9 uurtjes???
idd, je vertrekt om 21:20 en komt om 5:50 lokale tijd aan. Om 9:40 vertrek je weer en je komt om 21:45 lokale tijd aan
  vrijdag 22 mei 2009 @ 15:18:22 #117
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_69293314
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:01 schreef rulerofdeath het volgende:
op schiphol.nl staat een vlucht van cathay percific voor 971 euro. Daar staat nog wel de vliegtax bij op.
Afgelopen weken schommelde prijs veel en kwam hij regelmatig boven de 1000 euro dus vandaar dat we niet te lang willen wachten voor t geval de prijs weer opnieuw gaat stijgen
Ah ik zie hem idd, is een aanbieding van Cathay, te boeken tot 1 juni. Maximale verblijf 2 maanden, ticket niet annuleerbaar, wel wijzigbaar voor 250 euro per wijziging. Geen stoel vooraf te selecteren, geen miles.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_69294467
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:18 schreef Euc- het volgende:

[..]

Ah ik zie hem idd, is een aanbieding van Cathay, te boeken tot 1 juni. Maximale verblijf 2 maanden, ticket niet annuleerbaar, wel wijzigbaar voor 250 euro per wijziging. Geen stoel vooraf te selecteren, geen miles.
Maar wel een heel mooie prijs voor een retour en een rechtstreekse vlucht met een goede maatschappij. Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat die prijs zelfs nog lager kan, dus ik zou het ticket veilig stellen.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 16:01:47 #119
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_69294900
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:50 schreef jaco het volgende:

[..]

Maar wel een heel mooie prijs voor een retour en een rechtstreekse vlucht met een goede maatschappij. Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat die prijs zelfs nog lager kan, dus ik zou het ticket veilig stellen.
Klopt, op het rechtstreekse gedeelte na. Stopover in HKG
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_69295549
quote:
Op maandag 18 mei 2009 10:53 schreef jaco het volgende:

[..]

Via Seatguru kun je de beenruimtes per maatschappij nagaan. Daarvoor moet je wel weten met welk type toestel er wordt gevlogen. Dit kun je nagaan door de gewenste reisdatum bij Seatcounter in te voeren.

Reviews van vluchten kun je op verschillende websites lezen, zoals Fok! en Turbulentie.
Kijk en die links kende ik nog niet! Dank!
75 topics = FIN
  vrijdag 22 mei 2009 @ 19:15:56 #121
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69300610
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 15:50 schreef jaco het volgende:

[..]

Maar wel een heel mooie prijs voor een retour en een rechtstreekse vlucht met een goede maatschappij. Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat die prijs zelfs nog lager kan, dus ik zou het ticket veilig stellen.
Als je naar Australie wilt, kijk dan even voor tickets met vertrek vanaf London, deze worden namelijk echt voor 'dumpprijzen' aangeboden en zijn echt laag te noemen. (Ł557 is gewoon belachelijk laag).
Vliegen naar de UK is niet zo duur, zelfs niet naar Heathrow, kan al voor 150 euro retour, of 100 euro naar Stansted, Luton of Gatwick, maar das natuurlijk weer geen Heathrow en moet je daar weer zien te komen. (Met openbaar vervoer kosten en tijd is vliegen naar Heathrow een beter idee).

Wel moet je inderdaad nog even wachten met boeken aangezien nu de aanbiedingsprijzen tot september lopen.
Alleen qua vertrekdata, eind december, rond kerst, dat is nou net een periode dat ticketprijzen niet laag zijn.....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 22 mei 2009 @ 19:42:54 #122
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_69301510
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 19:15 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als je naar Australie wilt, kijk dan even voor tickets met vertrek vanaf London, deze worden namelijk echt voor 'dumpprijzen' aangeboden en zijn echt laag te noemen. (Ł557 is gewoon belachelijk laag).
Vliegen naar de UK is niet zo duur, zelfs niet naar Heathrow, kan al voor 150 euro retour, of 100 euro naar Stansted, Luton of Gatwick, maar das natuurlijk weer geen Heathrow en moet je daar weer zien te komen. (Met openbaar vervoer kosten en tijd is vliegen naar Heathrow een beter idee).

Wel moet je inderdaad nog even wachten met boeken aangezien nu de aanbiedingsprijzen tot september lopen.
Alleen qua vertrekdata, eind december, rond kerst, dat is nou net een periode dat ticketprijzen niet laag zijn.....
denk je dat de aanbiedingen vanaf september beter zijn?
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  vrijdag 22 mei 2009 @ 20:39:00 #123
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69303675
quote:
Op vrijdag 22 mei 2009 19:42 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

denk je dat de aanbiedingen vanaf september beter zijn?
Het kan geen kwaad om af en toe te kijken, en hangt natuurlijk ook van de economische ontwikkeling en van de prijs van olie af en de wisselkoers euro - pond, maar voor vertrek begin september zou ik nu nog even wachten met boeken, airliners zullen normaliter 3 maanden voor vertrek met lagere prijzen komen.
Heeft alles met yield-beleid te maken, als de boekingen achter blijven zullen tickets goedkoper worden aangeboden, maar dit is natuurlijk geen garantie.
(Al weet ik het zeker, ik moest helaas reeds in april boeken voor tickets naar Azie in juni gezien de grote groep waar ik voor verantwoordelijk ben, en hoewel de prijs, 525 euro best acceptabel is, zijn de prijzen nu 390 euro per persoon....)

Maar af en toe de prijzen in de gaten houden is een goed plan, een goede vergelijkingssites voor vluchten vanaf de UK is netflights.co.uk
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_69335223
Mijn trolley is 56x34x23cm... Mag ik die meenemen als handbagage? Vlieg trouwens met Transavia.
  zaterdag 23 mei 2009 @ 21:45:53 #125
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_69335727
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 21:28 schreef earthquake het volgende:
Mijn trolley is 56x34x23cm... Mag ik die meenemen als handbagage? Vlieg trouwens met Transavia.
Wat is toegestaan aan handbagage?


De toegestane handbagage per persoon is:

· 1 handtas met de maximale afmetingen van 55 x 35 x 25 centimeter en een maximaal gewicht van 5 kilogram

· 1 jas, een paraplu en leesmateriaal voor de vlucht
Als uw handbagage het bovenstaande overschrijdt, rekent transavia.com deze tot ruimbagage.

www.transavia.com. zo moeilijk is dat toch niet?
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  zaterdag 23 mei 2009 @ 21:46:27 #126
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_69335734
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 21:45 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Wat is toegestaan aan handbagage?


De toegestane handbagage per persoon is:

· 1 handtas met de maximale afmetingen van 55 x 35 x 25 centimeter en een maximaal gewicht van 5 kilogram

· 1 jas, een paraplu en leesmateriaal voor de vlucht
Als uw handbagage het bovenstaande overschrijdt, rekent transavia.com deze tot ruimbagage.

www.transavia.com. zo moeilijk is dat toch niet?
oh, en ik denk neit dat ze over die ene cm. moeilijk gaan doen.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_69336787
Thanks! Dat had ik al gevonden maar wilde meer de ervaringen hier weten... Niet dat ze straks streng zijn over een paar centimeter!!
pi_69392700
Ik heb een "probleempje".

Ik wou zojuist via Cheaptickets 3 tickets bestellen. Maar die vlucht die ik wil is er alleen voor 2 man. Maar als ik op reserveren druk, en een nieuw venster open met dezelfde vlucht dan kan ik wel nog een vlucht erbij doen. (Ik neem aan dat als ik op reserveren druk, de boeking gelijk uit het geheugen word gehaald?). Betekend dit dat er wel 3 plaatsen over zijn, maar ik geen 3 plaatsen naast elkaar kan boeken>???
  maandag 25 mei 2009 @ 20:28:50 #129
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69394589
quote:
Op maandag 25 mei 2009 19:46 schreef MikeLowrey het volgende:
Ik heb een "probleempje".

Ik wou zojuist via Cheaptickets 3 tickets bestellen. Maar die vlucht die ik wil is er alleen voor 2 man. Maar als ik op reserveren druk, en een nieuw venster open met dezelfde vlucht dan kan ik wel nog een vlucht erbij doen. (Ik neem aan dat als ik op reserveren druk, de boeking gelijk uit het geheugen word gehaald?). Betekend dit dat er wel 3 plaatsen over zijn, maar ik geen 3 plaatsen naast elkaar kan boeken>???
Dit betekend dat er maar 2 plaatsen voor het bepaalde tarief nog beschikbaar zijn. De extra plaats kan je dan boeken tegen een hoger tarief. (Het heeft niets met naast elkaar zitten te maken, al helpt het natuurlijk wel als je de reservering maakt voor 3 personen tegelijk dat je gelijk online kan inchecken en de plaatsen naast elkaar in een keer door kan selecteren).

Kijk trouwens naast cheaptickets ook even op atp.nl, deze maken namelijk gebruik van een andere boekingsengine. Daarnaast, cheaptickets.nl rekent customer service tax. Dit is een zelf verzonnen belasting die niet bestaat en uitsluitend tot doel heeft de eigen kas te spekken en zo de zoekresultaten te kunnen manipuleren, immers, in eerste instantie zullen ze goedkoper lijken dan andere aanbieders, dan komen daar nog dossierkosten en customer service tax overheen zodat ze uiteindelijk toch duurder zijn.
Je kan ook bij andere aanbiedres via www.travelstreet.com (weet je gelijk welke reisburo's in Nederland / Belgie nog meer van deze boekingsengine gebruik maken) dezelfde vlucht te boeken. Je zal zien dat de totaalprijs, dus nadat je alle stappen hebt doorlopen onderling kan verschillen, al zal het geen schokkende bedragen zijn.

Wat je ook kunt doen is 2 plaatsen boeken, en op een ander tijdstop kijken of je de andere plek tegen een goedkoper tarief kunt boeken, vaak is het yieldmanagement zo ingericht dat als er vluchten geboekt worden de vluchtprijs automatisch stijgt, maar dit betekend niet dat het zo hoog blijft, het kan ook weer naar beneden worden bijgesteld.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_69395473
Het aparte is dat we vandaag (ca. 2 uur geleden) al een stuk of 4 keer de vlucht hadden geboekt bij Cheaptickets die we wouden maar elke keer ging er iets mis, (Of saldo was te laag, of internet viel weg of we twijfelde weer ). Zal het dan kunnen dat de reservering dan wel opgeslagen is, waardoor al die plaatsen nu weg zijn? Dit was allemaal in een tijdsbestek van een uur. Ik snap best dat het snel kan gaan, maar zo snel.

Overigens kost die zelfde vlucht die een 1 uur geleden nof 511 was, nu 635 euro???
  maandag 25 mei 2009 @ 20:54:10 #131
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69395710
quote:
Op maandag 25 mei 2009 20:49 schreef MikeLowrey het volgende:
Het aparte is dat we vandaag al een stuk of 4 keer de vlucht hadden geboekt bij Cheaptickets die we wouden maar elke keer ging er iets mis, (Of saldo was te laag, of internet viel weg). Zal het dan kunnen dat de reservering dan wel opgeslagen is, waardoor al die plaatsen nu weg zijn? Dit was allemaal in een tijdsbestek van een uur. Ik snap best dat het snel kan gaan, maar zo snel.
Ik zou even wachten met boeken op dit moment. Je hebt al 4 keer gepoogd te boeken, dat betekend dat je al 4x een bepaalde vlucht met een bepaalde tijd hebt opgevraagd.
Op het moment dat een boekingssysteem van een luchtvaartmaatschappij merkt dat er bijzonder veel aandacht is voor een bepaalde vlucht registeert deze dat en kan dit verhoging van de prijs tot gevolg hebben.

(Ik heb de laatste tijd vluchten voor meerdere personen tegelijk geboekt, en als ik eerst een testboeking had gemaakt om te kijken wat de prijs zou worden merkte ik dat de prijs hoger was toen ik deze opnieuw opvroeg, de dag erna was deze weer op het normale nivo).
(Of als ik geboekt had en daarna dezelfde vlucht opvroeg was dit gestegen tot een astronomisch bedrag, maar dat is logisch, bij 8 plekken die in een keer geboekt worden slaat elk boekingsysteem op hol en is er menselijk ingrijpen nodig om de prijs weer tot een realistisch nivo te brengen).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_69395892
quote:
Op maandag 25 mei 2009 20:54 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik zou even wachten met boeken op dit moment. Je hebt al 4 keer gepoogd te boeken, dat betekend dat je al 4x een bepaalde vlucht met een bepaalde tijd hebt opgevraagd.
Op het moment dat een boekingssysteem van een luchtvaartmaatschappij merkt dat er bijzonder veel aandacht is voor een bepaalde vlucht registeert deze dat en kan dit verhoging van de prijs tot gevolg hebben.

(Ik heb de laatste tijd vluchten voor meerdere personen tegelijk geboekt, en als ik eerst een testboeking had gemaakt om te kijken wat de prijs zou worden merkte ik dat de prijs hoger was toen ik deze opnieuw opvroeg, de dag erna was deze weer op het normale nivo).
(Of als ik geboekt had en daarna dezelfde vlucht opvroeg was dit gestegen tot een astronomisch bedrag, maar dat is logisch, bij 8 plekken die in een keer geboekt worden slaat elk boekingsysteem op hol en is er menselijk ingrijpen nodig om de prijs weer tot een realistisch nivo te brengen).
Ok, ik kan dus beter mogen kijken. Maar is datgene wat ik zei logisch? Dat door al mijn mislukte boekingen, die plaatsen toch zijn meegerekend? En dat Cheaptickets pas over een paar uur die boeking pas weer weghaald.
pi_69400089
Ik ga 6 juni naar Suriname, en ik vlieg 18 juli terug, maar nu wil ik eigenlijk graag een weekje eerder terug. Ik probeerde dat op de site van de KLM te wijzigen, maar dan krijg ik de melding dat de nieuwe ticketprijs lager is dan mijn huidige, en dat ik daarom het Service Center moet bellen.
Betekent dat dat ik geld terugkrijg? Of gebeurt dat nooit?
En ik probeerde dus dat Service Center te bellen, maar is het normaal dat je daar meer dan een kwartier in de wacht staat?
pi_69403812
quote:
Op maandag 25 mei 2009 20:58 schreef MikeLowrey het volgende:

[..]

Ok, ik kan dus beter mogen kijken. Maar is datgene wat ik zei logisch? Dat door al mijn mislukte boekingen, die plaatsen toch zijn meegerekend? En dat Cheaptickets pas over een paar uur die boeking pas weer weghaald.
Het kan zijn dat als een klant met een boeking start dat de betreffende stoelen enige tijd geblokkeerd worden voor andere boekingen. Jouw verschillende sessies zijn dan niet als 1 klant herkend en hebben dan inderdaad allemaal aparte stoelen geblokkeerd.

Het lijkt mij echter dat zo'n claim een minuut of 10 geldt (zodat de klant kan zijn creditcard kan zoeken etc) en niet een paar uur.
pi_69480101
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:27 schreef Merel1808 het volgende:
Ik ga 6 juni naar Suriname, en ik vlieg 18 juli terug, maar nu wil ik eigenlijk graag een weekje eerder terug. Ik probeerde dat op de site van de KLM te wijzigen, maar dan krijg ik de melding dat de nieuwe ticketprijs lager is dan mijn huidige, en dat ik daarom het Service Center moet bellen.
Betekent dat dat ik geld terugkrijg? Of gebeurt dat nooit?
En ik probeerde dus dat Service Center te bellen, maar is het normaal dat je daar meer dan een kwartier in de wacht staat?
ik denk dat je eerder wijzigingskosten moet betalen.. afhankelijk wat voor ticket je hebt.

en over die servicecenter geval... nog nooit met een helpdesk gebeld.. 15 minuten wachten.. is normaal
  donderdag 28 mei 2009 @ 09:00:28 #136
62913 Blik
The one and Only!
pi_69480163
hoe makkelijk is het om een ticket om te boeken? vlieg nu op Panama City heen en terug en zou graag op de heenweg naar Costa Rica willen.
pi_69480294
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 08:56 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

ik denk dat je eerder wijzigingskosten moet betalen.. afhankelijk wat voor ticket je hebt.

en over die servicecenter geval... nog nooit met een helpdesk gebeld.. 15 minuten wachten.. is normaal
Ik moest ¤100,- betalen.. Ik was uiteindelijk maar even langs Schiphol gegaan, om daar in het ticket center alles te regelen.. Ik ken helpdesks, maar van een bedrijf als de KLM verwacht je dat niet, vooral niet 's avonds laat
pi_69482524
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 09:00 schreef Blik het volgende:
hoe makkelijk is het om een ticket om te boeken? vlieg nu op Panama City heen en terug en zou graag op de heenweg naar Costa Rica willen.
Dat is een totaal andere reis. In dat geval gaat het erom of je het ticket kunt annuleren, zodat je een nieuwe reis kunt boeken.

Of je het ticket kunt annuleren, hangt af van de voorwaarden waaronder je het hebt aangeschaft. Als het een aanbiedingsprijs was dan gaat het waarschijnlijk niet. Bel dus met de verkoper van het ticket over de mogelijkheden.
  donderdag 28 mei 2009 @ 10:42:39 #139
62913 Blik
The one and Only!
pi_69483091
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 10:24 schreef jaco het volgende:

[..]

Dat is een totaal andere reis. In dat geval gaat het erom of je het ticket kunt annuleren, zodat je een nieuwe reis kunt boeken.

Of je het ticket kunt annuleren, hangt af van de voorwaarden waaronder je het hebt aangeschaft. Als het een aanbiedingsprijs was dan gaat het waarschijnlijk niet. Bel dus met de verkoper van het ticket over de mogelijkheden.
Heb al gebeld, en het zou me naast annuleringskosten ook nog eens 200 euro p.p. extra kosten. Gaan we dus niet doen. Dan boek ik wel een extra vlucht via FlyAirPanama
pi_69483857
Heb dus geboekt via Cheaptickets. Met Emirates naar Hong Kong. Nu lees ik dat je minimaal 24 uur van te voren online kan inchecken via de website en dat je dan je stoelen uit kan kiezen. Maar nu staat er op de e-tickets al welke stoelen we krijgen. Hoe zit dat daarmee? Zijn die stoelen al gereserveerd voor ons, of moeten we alsnog bij het online inchecken onze stoelen kiezen? We willen namelijk wel bij elkaar zitten. En als iedereen een aparte rij kiest.

Andere vraag. In de E-ticket stond dat je deze vlucht 72 uur van te voren moet herbevestigen. Enig idee wat ze daar mee bedoelen?

[ Bericht 17% gewijzigd door MikeLowrey op 28-05-2009 11:11:59 ]
  donderdag 28 mei 2009 @ 14:57:40 #141
71614 BillyOcean
Get out of my dreams you woman
pi_69492219
Hoe zit het nou met die vliegbelasting? Een vriend van mij zei dat ze dat per 1 juni hebben afgeschaft?
Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
pi_69492650
(Je eerste vraag weet ik niet)
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:01 schreef MikeLowrey het volgende:
Andere vraag. In de E-ticket stond dat je deze vlucht 72 uur van te voren moet herbevestigen. Enig idee wat ze daar mee bedoelen?
Het is de bedoeling dat je naar het lokale kantoor van Emirates belt (als je van Dusseldorf vertrekt dus Duitsland) en daar meedeelt dat je nog steeds mee wilt met de vlucht. Je zegt gewoon "I want to reconfirm my flight" en zorg dat je alle gegevens bij de hand hebt.

Je ziet dit verzoek wel vaker op tickets of itineraries. Ik heb veel gevlogen en heb nog nooit 'reconfirmed'. Er is nog nooit iets misgegaan doordat ik dit naliet.

De herbevestiging was vroeger een mogelijkheid voor maatschappijen om de passagiers te waarschuwen dat een vlucht verzet was naar een ander tijdstip. Nu met internet en online inchecken is dat overbodig geworden.

Je kunt dus even bellen als je daar rustiger van slaapt, maar een wezenlijk verschil maakt het volgens mij niet uit.
  donderdag 28 mei 2009 @ 15:19:05 #143
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_69492912
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:57 schreef BillyOcean het volgende:
Hoe zit het nou met die vliegbelasting? Een vriend van mij zei dat ze dat per 1 juni hebben afgeschaft?
1 juli. En wat is je vraag?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 28 mei 2009 @ 15:22:49 #144
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_69493060
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:11 schreef jaco het volgende:
(Je eerste vraag weet ik niet)
Je ziet dit verzoek wel vaker op tickets of itineraries. Ik heb veel gevlogen en heb nog nooit 'reconfirmed'. Er is nog nooit iets misgegaan doordat ik dit naliet.

De herbevestiging was vroeger een mogelijkheid voor maatschappijen om de passagiers te waarschuwen dat een vlucht verzet was naar een ander tijdstip. Nu met internet en online inchecken is dat overbodig geworden.

Je kunt dus even bellen als je daar rustiger van slaapt, maar een wezenlijk verschil maakt het volgens mij niet uit.
Afhankelijk van waar je heenvliegt, hoe je reist en waar is het zeker nog wel zinvol. Lang niet alle landen/luchthavens hebben online inchecken, niet iedereen is constant in de buurt van internet (ook sommige luchthavens niet) en als je airline je onderweg niet kan bereiken, of daar niet echt zijn best voor doet, dan is herbevestigen zéker zinvol. Het scheelt soms lang wachten op het vliegveld en in sommige gevallen het missen van een vlucht (zoals een collega van mij overkwam).
Grote paniek hoef je er niet over te hebben, maar even checken kan geen kwaad.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 28 mei 2009 @ 15:43:28 #145
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_69493870
Emirates website:
quote:
FAQs

Do I need to reconfirm my flight?

There is no need to reconfirm your flight when travelling with Emirates on any route.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  donderdag 28 mei 2009 @ 19:25:27 #146
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69501051
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:22 schreef Hik het volgende:

[..]

Afhankelijk van waar je heenvliegt, hoe je reist en waar is het zeker nog wel zinvol. Lang niet alle landen/luchthavens hebben online inchecken, niet iedereen is constant in de buurt van internet (ook sommige luchthavens niet) en als je airline je onderweg niet kan bereiken, of daar niet echt zijn best voor doet, dan is herbevestigen zéker zinvol. Het scheelt soms lang wachten op het vliegveld en in sommige gevallen het missen van een vlucht (zoals een collega van mij overkwam).
Grote paniek hoef je er niet over te hebben, maar even checken kan geen kwaad.
Maar het aantal maatschappijen waar je niet online mee kunt inchecken wordt gelukkig wel steeds kleiner, van de Europese Maatschappijen (of maatschappijen die vertrekken vanuit Europese luchthavens) kan ik eigenlijk zo even snel nadenkend geen maatschappij (anders dan de chartervluchten, maar dat is eigenlijk weer een hele andere tak van vliegen) bedenken waar het niet mogelijk is.

En hoewel soms je nog wel ies op het vliegveld moet omwisselen qua boardingpass is er altijd wel een vorm van online inchecken aanwezig. Als je online kunt inchecken is re-confirmen niet nodig. Ik heb dat zelf overigens nog nooit gedaan, en een airline kan, hoewel wellicht anders in hun voorwaarden staat, hier verder ook geen rechten aan ontlenen, Europese Regelgeving gaat voor, en zodra ze jouw zitplaats vergeven hebben omdat je niet re-confirmed zou hebben is de gewone Denied Boarding compensation van toepassing die volgens de EU-regels is ingevoerd. (Zeker als je bijtijds op de luchthaven aanwezig bent en niet met maatschappijen als Biman Bangladesh (!) zal het geen problemen opleveren, maar als je online in kan checken natuurlijk altijd doen). (Het mooiste is namelijk dat re-confirmen ook verplicht was / is op niet wijzigbare tickets, wat natuurlijk de grootst mogelijke onzin is aangezien je de tickets niet kunt wijzigen en wel mee terug zal moeten omdat je anders een nieuw ticket zou moeten kopen)

Daarnaast, Emirates tickets boeken via Cheaptickets.nl? Wat was daar de reden voor, via de Emirates website is dat altijd goedkoper, en je hebt niet perse een credit card nodig, je kan ook boeken en dan via een ticketoffice in Nederland betalen, maar dit is een beetje spuit 11 aangezien er al geboekt is
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_69504441
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 19:25 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Maar het aantal maatschappijen waar je niet online mee kunt inchecken wordt gelukkig wel steeds kleiner, van de Europese Maatschappijen (of maatschappijen die vertrekken vanuit Europese luchthavens) kan ik eigenlijk zo even snel nadenkend geen maatschappij (anders dan de chartervluchten, maar dat is eigenlijk weer een hele andere tak van vliegen) bedenken waar het niet mogelijk is.

En hoewel soms je nog wel ies op het vliegveld moet omwisselen qua boardingpass is er altijd wel een vorm van online inchecken aanwezig. Als je online kunt inchecken is re-confirmen niet nodig. Ik heb dat zelf overigens nog nooit gedaan, en een airline kan, hoewel wellicht anders in hun voorwaarden staat, hier verder ook geen rechten aan ontlenen, Europese Regelgeving gaat voor, en zodra ze jouw zitplaats vergeven hebben omdat je niet re-confirmed zou hebben is de gewone Denied Boarding compensation van toepassing die volgens de EU-regels is ingevoerd. (Zeker als je bijtijds op de luchthaven aanwezig bent en niet met maatschappijen als Biman Bangladesh (!) zal het geen problemen opleveren, maar als je online in kan checken natuurlijk altijd doen). (Het mooiste is namelijk dat re-confirmen ook verplicht was / is op niet wijzigbare tickets, wat natuurlijk de grootst mogelijke onzin is aangezien je de tickets niet kunt wijzigen en wel mee terug zal moeten omdat je anders een nieuw ticket zou moeten kopen)

Daarnaast, Emirates tickets boeken via Cheaptickets.nl? Wat was daar de reden voor, via de Emirates website is dat altijd goedkoper, en je hebt niet perse een credit card nodig, je kan ook boeken en dan via een ticketoffice in Nederland betalen, maar dit is een beetje spuit 11 aangezien er al geboekt is
Ik heb 511 euro betaald om naar Hong Kong te vliegen. Kan me moeilijk voorstellen dat (veel) goedkoper mogelijk is. Daarnaast heb ik daar uiteraard wel naar gekeken, maar kon totaal niet de weg vinden op de website van Emirates. en dus ook geen prijzen en dergelijke.
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:25:58 #148
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_69505182
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:01 schreef MikeLowrey het volgende:

[..]

Ik heb 511 euro betaald om naar Hong Kong te vliegen. Kan me moeilijk voorstellen dat (veel) goedkoper mogelijk is. Daarnaast heb ik daar uiteraard wel naar gekeken, maar kon totaal niet de weg vinden op de website van Emirates. en dus ook geen prijzen en dergelijke.
Wanneer ga je? Welke datums precies?

had je mijn pm nog gezien?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  donderdag 28 mei 2009 @ 22:05:46 #149
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69506742
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:01 schreef MikeLowrey het volgende:

[..]

Ik heb 511 euro betaald om naar Hong Kong te vliegen. Kan me moeilijk voorstellen dat (veel) goedkoper mogelijk is. Daarnaast heb ik daar uiteraard wel naar gekeken, maar kon totaal niet de weg vinden op de website van Emirates. en dus ook geen prijzen en dergelijke.
511 euro is opzich niet zo duur, ware het niet dat het via emirates zelf;
AirfareEUR 428.00
Taxes and FeesEUR 31.09
Flight total EUR 459.09

Dat is dus toch 51 euro goedkoper..... En zo moeilijk is die site niet, plan en book, en ga je gang.

Komt vooral doordat Cheaptickets hoge boekingskosten en een niet bestaande customer service tax berekend.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 28 mei 2009 @ 22:14:48 #150
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_69507068
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:05 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

511 euro is opzich niet zo duur, ware het niet dat het via emirates zelf;
AirfareEUR 428.00
Taxes and FeesEUR 31.09
Flight total EUR 459.09

Dat is dus toch 51 euro goedkoper..... En zo moeilijk is die site niet, plan en book, en ga je gang.

Komt vooral doordat Cheaptickets hoge boekingskosten en een niet bestaande customer service tax berekend.
Ligt natuurlijk aan de datum, als hij in Juli vliegt is het een heel ander verhaal. Kunnen we nu nog niks over zeggen dus!
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  donderdag 28 mei 2009 @ 22:26:10 #151
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69507465
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:14 schreef Euc- het volgende:

[..]

Ligt natuurlijk aan de datum, als hij in Juli vliegt is het een heel ander verhaal. Kunnen we nu nog niks over zeggen dus!
Ik weet uiteraard niet exact de datum, maar weet ook dat Cheaptickets geen betere deals krijgt dan Emirates zelf. (Travelstreet bookingsengine heeft geen deal met Emirates) Voor Hong Kong zijn deze tarieven tot eind juni en augustus september beschikbaar, na september en in de maand juli zijn de prijzen op dit moment nog relatief hoog en kunnen ze niet geboekt zijn voor het lage tarief. (Dat zou Yieldmanagement technisch niet verstandig zijn).

Al vind ik 511 euro niet belachelijk hoog, het is een prima bedrag voor een vliegticket, geboekt bij een Nederlandse site en op die manier natuurlijk wel gemakkelijk qua boeken en betalen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_69507991
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:26 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik weet uiteraard niet exact de datum, maar weet ook dat Cheaptickets geen betere deals krijgt dan Emirates zelf. (Travelstreet bookingsengine heeft geen deal met Emirates) Voor Hong Kong zijn deze tarieven tot eind juni en augustus september beschikbaar, na september en in de maand juli zijn de prijzen op dit moment nog relatief hoog en kunnen ze niet geboekt zijn voor het lage tarief. (Dat zou Yieldmanagement technisch niet verstandig zijn).

Al vind ik 511 euro niet belachelijk hoog, het is een prima bedrag voor een vliegticket, geboekt bij een Nederlandse site en op die manier natuurlijk wel gemakkelijk qua boeken en betalen.
Ik zie nu pas dat je "plan and book" dubbel kan klikken en dat je dan in een menu komt. Degene die daar nu opstaat kost bij Emirates 509 en bij CT 487 (excl ext.kosten á 25 euro) Die van mij kost iets duurder omdat ik een dag later terugkom en dan maar 4 uur ipv 10 uur wachttijd heb in Dubai.

Datum dat ik vlieg is overigens 15 Augustus (t/m 1Sept)

De vlucht die ik heb geboek bij CT (die van 511 dus) kost bij Emirates zelf 509 euro, maar wel met wachttijd van minimaal 8 uur en/of 2 keer overstappen in Dubai en BangKok. Valt wel mee dus in principe.
  donderdag 28 mei 2009 @ 22:50:47 #153
62913 Blik
The one and Only!
pi_69508454
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:37 schreef MikeLowrey het volgende:

[..]

Die van mij kost iets duurder

pi_69508662
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:50 schreef Blik het volgende:

[..]


Sorry
  vrijdag 29 mei 2009 @ 14:05:20 #155
71614 BillyOcean
Get out of my dreams you woman
pi_69525609
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:57 schreef BillyOcean het volgende:
Hoe zit het nou met die vliegbelasting? Een vriend van mij zei dat ze dat per 1 juni hebben afgeschaft?
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:19 schreef Hik het volgende:

[..]

1 juli. En wat is je vraag?
Nou eh, ik heb bv nu een ticket geboekt naar kroatie en daar wordt een onderverdeling gemaakt van 140 voor het ticket en 160 euro luchthavenbelasting. Als ik dat ticket na 1 juli boek dan ben ik maar 140 kwijt? Of moet ik dat dan op een speciale manier weer terugkrijgen...?
Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
pi_69525858
Ligt eraan wanneer je geboekt hebt. Als je geboekt hebt en je vlucht vertrekt na 1 juli, dan zou je nog 11,25 terug kunnen krijgen via de luchtvaartmaatschappij, mits dat niet al verwerkt was in het boekingssysteem op het moment dat jij geboekt had.

Kijk eens op je ticket/bevestiging of er een 'taxes breakdown' staat met daarbij een tax van 11,25
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 29 mei 2009 @ 14:34:25 #157
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_69526347
Als je het nú geboekt hebt is de bedoelde tax er al niet in opgenomen. De ander belastingen betaal je nog wel gewoon (Schiphol is niet ineens gratis geworden ), alleen de zgn milieutax is "opgeheven".
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:04:17 #158
71614 BillyOcean
Get out of my dreams you woman
pi_69532572
Ah... ok dus alleen die 11,25 is nu afgeschaft...
Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 1 juni 2009 @ 10:02:20 #159
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_69595753
Misschien dat iemand hier mij kan helpen.
Ik wil eigenlijk naar Surrey, Engeland maar welk (goed) vliegveld ligt daar het meest dichtbij?
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  maandag 1 juni 2009 @ 10:11:05 #160
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69595867
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:02 schreef ChipsZak. het volgende:
Misschien dat iemand hier mij kan helpen.
Ik wil eigenlijk naar Surrey, Engeland maar welk (goed) vliegveld ligt daar het meest dichtbij?
Als je het graafschap Surrey onder London bedoelt, dan kan je of vliegen naar Heathrow, of naar Gatwick, vanaf beide luchthavens ligt dit er een beetje tussenin.
Maar hoe je er zonder eigen vervoer moet komen weet ik niet....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_69596065
Londen Gatwick en Londe Heathrow liggen beide aan de goede kant van Londen voor Surrey. Van beide vliegvelden kan je per trein naar Surrey. Gatwick is de beste keus denk ik, je kan er goedkoop met Easyjet heen en het heeft goede treinverbindingen met bijv. Guildford (0:40 treinen) en Woking (1:00 treinen). Heathrow heeft ook goede treinverbindingen en ligt ongeveer net zo ver maar je kan er wat minder goedkoop heen vliegen en Gatwick is wat kleiner dus voor zo'n korte vlucht net zo handig. Succes ermee.
pi_69639671
Is 1:25 uur genoeg om over te stappen op Heathrow?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 18:18:29 #163
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_69640478
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:51 schreef Janteh het volgende:
Is 1:25 uur genoeg om over te stappen op Heathrow?
Krap, het kan HEEL druk zijn op Heathrow
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  dinsdag 2 juni 2009 @ 18:26:52 #164
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_69640753
Als je vanuit de dezelfde terminal verder vliegt is het te doen. Als je moet wisselen.... succes
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  dinsdag 2 juni 2009 @ 19:34:50 #165
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69643204
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 18:26 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Als je vanuit de dezelfde terminal verder vliegt is het te doen. Als je moet wisselen.... succes
Mwah, het is wel doable, ik kwam met Finnair aan in Terminal 3, en exact 30 minuten na het aandokken stond ik bij de incheckbalie van Brithish Airways in terminal 5.
Ze was wel verbaasd overigens dat ik dat zo snel heb gedaan, (Tip, het is verstandig om soms niet de transferroute te nemen maar gewoon door de immigratie heen te gaan en zelf naar een andere terminal te gaan. Mijn bagage konden ze na 30 minuten niet traceren, maar was gewoon op Amsterdam op de band aanwezig.
Nu had ik wel geluk dat er geen wachtrijen bij de beveiliging stonden, maar ik heb gewoon nog 55 minuten rongelopen op terminal 5.

Zou ik het zo weer boeken? Als het aparte tickets zijn niet, maar als het zo wordt aangeboden en is in dezelfde terminal, geen enkel probleem, als je het niet haalt zal de maatschappij je om moeten boeken naar een volgende vlucht.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_69647921
Heb geboekt, het is 1 ticket met nu 2 uur overstaptijd, in dezelfde terminal, moet wel lukken denk ik.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 3 juni 2009 @ 11:32:09 #167
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_69659814
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:22 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
Londen Gatwick en Londe Heathrow liggen beide aan de goede kant van Londen voor Surrey. Van beide vliegvelden kan je per trein naar Surrey. Gatwick is de beste keus denk ik, je kan er goedkoop met Easyjet heen en het heeft goede treinverbindingen met bijv. Guildford (0:40 treinen) en Woking (1:00 treinen). Heathrow heeft ook goede treinverbindingen en ligt ongeveer net zo ver maar je kan er wat minder goedkoop heen vliegen en Gatwick is wat kleiner dus voor zo'n korte vlucht net zo handig. Succes ermee.
Dankjewel!
Ik wil graag naar Leatherhead in Mole Valley, dus het is een beetje uitzoeken van hoe & wat.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_69689487
Hoelang van tevoren moet je je bagage in laten checken? Of gaat dat automatisch..?

29/07 vlieg ik alleen met m'n zusje naar Istanbul en vanuit Istanbul naar Adana. En terug via Adana -> Istanbul -> Amsterdam. Nu staat er bij de terugvlucht:

01/09/2009 ADA SAW 08:05 ADANA
H9671 01/09/2009 SAW AMS 10:20 SABİHA GÖKÇEN

Straks hebben we geen genoeg tijd.. =/


Edit: Oja, bij mijn zusje staat er bij geslacht 'mannelijk'.' Is dit een probleem?
pi_69700604
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 03:01 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Hoelang van tevoren moet je je bagage in laten checken? Of gaat dat automatisch..?

29/07 vlieg ik alleen met m'n zusje naar Istanbul en vanuit Istanbul naar Adana. En terug via Adana -> Istanbul -> Amsterdam. Nu staat er bij de terugvlucht:

01/09/2009 ADA SAW 08:05 ADANA
H9671 01/09/2009 SAW AMS 10:20 SABİHA GÖKÇEN

Straks hebben we geen genoeg tijd.. =/


Edit: Oja, bij mijn zusje staat er bij geslacht 'mannelijk'.' Is dit een probleem?
Heb je het over de transfer op Istanbul naar Amsterdam? Als je jouw tickets als één vlucht hebt geboekt wordt je bagage doorgelabeld. Hoef je niks te doen behalve jezelf naar de andere gate te verplaatsen.
Als je het als twee losse vluchten hebt geboekt moet je je bagage zelf ophalen en droppen bij de andere incheckbalie en dan is het wellicht wat krap, maar ik ken vliegveld Istanbul niet goed.

Wat betreft het vrouw/man verhaal: low cost maatschappijen kunnen hier in ieder geval heel moeilijk over doen, het is altijd handig om even te bellen naar het service centre om het aan te laten passen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_69700890
Adana - Amsterdam via Istanbul (SAW) klinkt als een complete vlucht met Pegasus, zal dus idd. alleen maar van gate 1 naar 2 lopen zijn
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_69700917
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 14:07 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Heb je het over de transfer op Istanbul naar Amsterdam? Als je jouw tickets als één vlucht hebt geboekt wordt je bagage doorgelabeld. Hoef je niks te doen behalve jezelf naar de andere gate te verplaatsen.
Als je het als twee losse vluchten hebt geboekt moet je je bagage zelf ophalen en droppen bij de andere incheckbalie en dan is het wellicht wat krap, maar ik ken vliegveld Istanbul niet goed.

Wat betreft het vrouw/man verhaal: low cost maatschappijen kunnen hier in ieder geval heel moeilijk over doen, het is altijd handig om even te bellen naar het service centre om het aan te laten passen.
Het staat op 1 ticket. Dus dat gaat allemaal vanzelf? Mooi.

Mama gaat morgen bellen voor dat. (:
En we vliegen met pegasus airlines.

Iemand trouwens ervaring?
  zaterdag 6 juni 2009 @ 02:46:37 #172
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_69761555
Ik vlieg van Londen via Kuala Lumpur naar Hanoi met Malaysia Airlines, word mijn bagage dan voor mij geregeld, of moet ik mijn bagage in Kuala Lumpur oppikken en meteen weer inchecken? Ik heb geen ervaring met intercontinentale vluchten met overstap...
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 08:55:23 #173
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69762827
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 02:46 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik vlieg van Londen via Kuala Lumpur naar Hanoi met Malaysia Airlines, word mijn bagage dan voor mij geregeld, of moet ik mijn bagage in Kuala Lumpur oppikken en meteen weer inchecken? Ik heb geen ervaring met intercontinentale vluchten met overstap...
Als je met een zelfde maatschappij vliegt, of met een maatschappij in dezelfde luchtvaartalliantie (Staralliance, Skyteam, Oneworld), dan wordt je bagage in de regel doorgelabeled naar je eindbestemming, of kan je daar bij de incheckbalie om vragen.

In de VS bijvoorbeeld geldt dat weer niet, daar moet je bij binnenkomst je bagage ophalen en weer afgeven bij de transferdesk, en dat is nadat je door de Amerikaanse douane bent geweest.
(Qua controle op inkomende goederen is dat een beter doordacht plan dan de Europese manier waar het wel doorgelabeled wordt, en alleen door middel van gekleurde bagagestickers de betreffende douane kan zien waar je bagage vandaan komt, maar dat dit eenvoudig te omzeilen is lijkt me duidelijk).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_69763790
Vroeger werd je met de juiste status bij KLM vaak gratis geupgraded naar business op incontinentale routes als je de truckjes kent. Doen ze dat -nu er genoeg plaats in business is- weer? Bij United 100K in ieder geval wel. Er is niets zo leuk als een medepassagier die het volle pond heeft betaald vertellen dat je een gratis upgrade hebt gehad.
pi_69765397
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 10:43 schreef Duikelaar het volgende:
Vroeger werd je met de juiste status bij KLM vaak gratis geupgraded naar business op incontinentale routes als je de truckjes kent. Doen ze dat -nu er genoeg plaats in business is- weer?
Er wordt inderdaad meer geupgraded met de slechte bezetting in business class, maar ik zie ook vaak dat ze business class stoelen gewoon onbezet laten.

Voor de beslissing wie er ge-upgraded wordt, wordt bij KLM een algoritme gebruikt dat rekening houdt met je elite status en de prijs die je voor je ticket betaalde. Als passagier heb je hier geen invloed op met 'trucjes'. De gate agent heeft nog een beetje speelruimte, maar gebruikt die alleen als er echt iets rechtgezet moet worden.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 12:07:22 #176
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_69765535
Ik heb een boeking bij Fly bmi (British Midland) staan van Amsterdam naar Londen retour, maar ik heb eigenlijk nergens paspoort gegevens hoeven invullen. Wanneer moet dit?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_69766413
Voor de beslissing wie er ge-upgraded wordt, wordt bij KLM een algoritme gebruikt dat rekening houdt met je elite status en de prijs die je voor je ticket betaalde. Als passagier heb je hier geen invloed op met 'trucjes'. De gate agent heeft nog een beetje speelruimte, maar gebruikt die alleen als er echt iets rechtgezet moet worden.

Klopt ja. Juist bij die gate agent had je nog wel eens kans en heus niet alleen om iets recht te zetten. Daarna heeft KLM ook een tijd lang bijna geen upgrades gegeven, maar we zitten nu weer in een tijd waarin vliegtuigen lang niet vol zitten. Ik vlieg veel met United en daar wordt je tegenwoordig bijna standaard geupgraded met de juiste kaart. Als gevolg daarvan vlieg ik nu met United ipv KLM terwijl KLM een betere verbinding heeft op de route die ik vlieg.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 13:00:46 #178
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_69766855
Ik vlieg morgen naar Hong Kong. Ik hoef niet perse een upgrade, maar als het vliegtuig niet helemaal vol zit, dan hoop ik wel dat ik en mijn vriendin gewoon met zijn 2-en zitten, en dus niet een of andere vreemde erbij.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 15:28:05 #179
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_69770587
Als je samen reist is de kans op een upgrade miniem volgens mij...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_69772268
Ik vlieg voornamelijk BA en daar hebben ze de policy volgens mij juist veranderd. Geen upgrades tenzij de economy overboekt is, om op die manier business class een beetje relaxed te houden voor de mensen die ervoor betalen. Ze verkopen de middelste stoelen nu ook helemaal niet meer, vroeger gebeurde dat nog wel eens.

Bij BA krijgen ik en mijn vriendin toch nog wel vaak upgrades, maar volgens mij komt dat meer door onze punten-status en het feit dat we eigenlijk wekelijks (nou ja, zij nu minder met nieuwe baan) business class vliegen met BA voor werk? Enfin, op die korte vluchten boeit het toch geen donder.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_69778149
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 12:42 schreef Duikelaar het volgende:
Ik vlieg veel met United en daar wordt je tegenwoordig bijna standaard geupgraded met de juiste kaart. Als gevolg daarvan vlieg ik nu met United ipv KLM terwijl KLM een betere verbinding heeft op de route die ik vlieg.
Als je bijna standaard wordt geupgraded dan hoef je ook geen business class ticket te kopen. De KLM is vrij goed met yield management. Ik vermoed dat ze bewust minder upgraden en het onvoorspelbaar maken, zodat reizigers die echt de business class ervaring willen daarvoor blijven betalen. Daar kan ik trouwens nog wel in komen: het gratis upgraden is een gunst voor de kaarthouder.

Ik ben het echter niet eens met het beperkte aantal award stoelen dat bij KLM Flying Blue beschikbaar is. Het is doorgaans onmogelijk om een award vlucht te vinden die je nodig hebt. Die award vluchten zijn een duidelijk recht dat je opbouwt. Vandaar dat ik inmiddels ook minder KLM vlieg en van gold naar silver ben gezakt.
pi_69778301
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 13:00 schreef Yi-Long het volgende:
Ik vlieg morgen naar Hong Kong. Ik hoef niet perse een upgrade, maar als het vliegtuig niet helemaal vol zit, dan hoop ik wel dat ik en mijn vriendin gewoon met zijn 2-en zitten, en dus niet een of andere vreemde erbij.
Ik zou er niet al te veel op rekenen. Uitgaande van een 3 x 3 setting, zou dan vanuit de kansrekening gezien 1/3 deel van de stoelen niet geboekt moeten zijn. Er wordt wel minder geboekt door de economische crisis, maar zo dramatisch is het ook weer niet.

Maar laten we duimen van wel en in ieder geval een goede reis gewenst !
  zaterdag 6 juni 2009 @ 20:43:43 #183
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_69778552
Bij het online boeken op de site van Malaysia Airlines konden we ook een plek in het vliegtuig uitkiezen, krijgen we die plekken dan ook als we inchecken, of is de kans groot dat we andere plekken krijgen?

En we hebben een retourtje Londen-Hanoi met een overstap in Kuala Lumpur, krijgen we hier 1 ticket voor waar je mee heen en terug kan, of krijg je een heen en een retourticket, of krijg je ook nog een apart ticket voor de overstap, hoe zit dit?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_69781872
[edit] ik had het antwoord al gevonden..

Nu heb ik een andere vraag, kan je eigenlijk gewoon een lege koffer (die ook echt Helemaal leeg is) inchecken? Of zullen ze hier wel wat vragen bij stellen?

[ Bericht 65% gewijzigd door Plumz op 06-06-2009 22:45:44 ]
pi_69782215
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 22:37 schreef Plumz het volgende:
[edit] ik had het antwoord al gevonden..

Nu heb ik een andere vraag, kan je eigenlijk gewoon een lege koffer (die ook echt Helemaal leeg is) inchecken? Of zullen ze hier wel wat vragen bij stellen?
Wordt echt niet in gekeken hoor door de checkin medewekers misschien valt het ze op dat hij zo licht is, maar je mag ermee doen wat je wilt.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator zaterdag 6 juni 2009 @ 22:52:27 #186
45833 crew  Fogel
pi_69782320
Ik check vrij vaak een lege koffer in, totaal geen probleem. Slechts 1 keer de vraag gehad of ik het niet als handbagage mee wilde nemen ipv in te checken omdat het zo weinig woog en niet heel erg groot was.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_69783120
Okee, dat is wel chill dan, ben namelijk van plan om met een volle koffer terug te komen
pi_69785149
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 20:43 schreef MoneyTalks het volgende:
Bij het online boeken op de site van Malaysia Airlines konden we ook een plek in het vliegtuig uitkiezen, krijgen we die plekken dan ook als we inchecken, of is de kans groot dat we andere plekken krijgen?
Nee. Er is een kleine kans dat je een andere plek krijgt. Waarschijnlijk kun je gewoon op die gekozen plekken inchecken.
quote:
En we hebben een retourtje Londen-Hanoi met een overstap in Kuala Lumpur, krijgen we hier 1 ticket voor waar je mee heen en terug kan, of krijg je een heen en een retourticket, of krijg je ook nog een apart ticket voor de overstap, hoe zit dit?
Je krijgt 1 ticket met de hele reis daarop. Je krijgt wel voor elk segment apart een boarding pass tijdens het inchecken.

Ik snap de vraag trouwens niet helemaal. Je zegt dat je het retourtje hebt gekocht: dan heb je het ticket toch in handen en kun je zelf precies zien wat erop geprint staat
  zondag 7 juni 2009 @ 01:19:19 #189
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_69785501
quote:
Op zondag 7 juni 2009 00:54 schreef jaco het volgende:

[..]

Nee. Er is een kleine kans dat je een andere plek krijgt. Waarschijnlijk kun je gewoon op die gekozen plekken inchecken.
[..]

Je krijgt 1 ticket met de hele reis daarop. Je krijgt wel voor elk segment apart een boarding pass tijdens het inchecken.

Ik snap de vraag trouwens niet helemaal. Je zegt dat je het retourtje hebt gekocht: dan heb je het ticket toch in handen en kun je zelf precies zien wat erop geprint staat
Ik heb geboekt via internet.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_69786925
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 20:43 schreef MoneyTalks het volgende:
Bij het online boeken op de site van Malaysia Airlines konden we ook een plek in het vliegtuig uitkiezen, krijgen we die plekken dan ook als we inchecken, of is de kans groot dat we andere plekken krijgen?

En we hebben een retourtje Londen-Hanoi met een overstap in Kuala Lumpur, krijgen we hier 1 ticket voor waar je mee heen en terug kan, of krijg je een heen en een retourticket, of krijg je ook nog een apart ticket voor de overstap, hoe zit dit?
Bij Emirates kan dat wel, moet je wel via hun site boeken, maar zoiets is echt ideaal. Geen gezeik maar bij de incheckbalie over seats maar lekker zelf thuis online een seat kiezen.

Tip: check seatguru eens.
  Moderator zondag 7 juni 2009 @ 10:36:36 #191
45833 crew  Fogel
pi_69788321
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 23:20 schreef Plumz het volgende:
Okee, dat is wel chill dan, ben namelijk van plan om met een volle koffer terug te komen
Dat is dus ook precies wat ik doe, anders zou ik geen koffer meeslepen
Wel op overgewicht letten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  zondag 7 juni 2009 @ 10:49:22 #192
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_69788481
quote:
Op zondag 7 juni 2009 04:39 schreef F04 het volgende:

[..]

Bij Emirates kan dat wel, moet je wel via hun site boeken, maar zoiets is echt ideaal. Geen gezeik maar bij de incheckbalie over seats maar lekker zelf thuis online een seat kiezen.

Tip: check seatguru eens.
Net als 90% van de normale maatschappijen tegenwoordig..
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  zondag 7 juni 2009 @ 11:03:05 #193
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69788686
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 20:27 schreef jaco het volgende:

[..]

.... De KLM is vrij goed met yield management. ...
KLM is op dit moment qua yield management uitvoering weer terug bij af, sterker nog, ze slaan de plank nog meer mis dan een aantal jaren geleden toen ze ook verlies draaiden.
Het heeft echt niet alleen met de economische crisis of ticketbelasting te maken, KLM heeft schijnbaar het motto, Flying Blue Member programma zo ver mogelijk uitkleden, en premium prijzen vragen voor vertrek vanaf Amsterdam, om vervolgens de niet verkochte tickets te dumpen op markten in Duitsland en de UK.
(Dus wel relatief volle vliegtuigen, maar niet voor de beste prijs verkocht, aangezien de eigenlijke doelgroep andere alternatieven heeft gevonden met vertrek van buitenlandse luchthavens).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_69790085
quote:
Op zondag 7 juni 2009 01:19 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Ik heb geboekt via internet.
In dat geval heb je het ticket per email opgestuurd gekregen. Ik zou je spam box maar even nakijken.
  zondag 7 juni 2009 @ 12:24:07 #195
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_69790241
quote:
Op zondag 7 juni 2009 11:03 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

KLM is op dit moment qua yield management uitvoering weer terug bij af, sterker nog, ze slaan de plank nog meer mis dan een aantal jaren geleden toen ze ook verlies draaiden.
Het heeft echt niet alleen met de economische crisis of ticketbelasting te maken, KLM heeft schijnbaar het motto, Flying Blue Member programma zo ver mogelijk uitkleden, en premium prijzen vragen voor vertrek vanaf Amsterdam, om vervolgens de niet verkochte tickets te dumpen op markten in Duitsland en de UK.
(Dus wel relatief volle vliegtuigen, maar niet voor de beste prijs verkocht, aangezien de eigenlijke doelgroep andere alternatieven heeft gevonden met vertrek van buitenlandse luchthavens).
Ja tis niet normaal, zag pas een ticket London-Amsterdam-Detroit met retour Detroit-Amsterdam-London voor iets minder als 700 euro, ticket Amsterdam-Detroit Detroit-Amsterdam met precies dezelfde vlucht kost 1100 euro...
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_69790569
quote:
Op zondag 7 juni 2009 11:03 schreef ozzietukker het volgende:
KLM heeft schijnbaar het motto, Flying Blue Member programma zo ver mogelijk uitkleden, en premium prijzen vragen voor vertrek vanaf Amsterdam, om vervolgens de niet verkochte tickets te dumpen op markten in Duitsland en de UK.

(Dus wel relatief volle vliegtuigen, maar niet voor de beste prijs verkocht, aangezien de eigenlijke doelgroep andere alternatieven heeft gevonden met vertrek van buitenlandse luchthavens).
Met mijn opmerking bedoelde ik: KLM is vrij goed met yield management vanuit hun eigen portemonnee bekeken. Het is minder goed voor de reiziger. Ik ben het met je klachten als reiziger eens, maar niet met je analyse dat de KLM er zelf ook nadeel van haar strategie ondervindt. Waarom zou ze deze strategie anders voortzetten? Als buitenstaanders hebben we niet de marktgegevens om daar conclusies over te trekken. Waarschijnlijk zijn er toch nog genoeg zakelijke reizigers die vanaf Amsterdam willen vliegen zelfs al is het duurder. Naar Dusseldorf of Brussel reizen, kost immers ook extra geld, tijd en energie.
  zondag 7 juni 2009 @ 12:50:58 #197
62913 Blik
The one and Only!
pi_69790969
quote:
Op zondag 7 juni 2009 12:36 schreef jaco het volgende:

[..]

Met mijn opmerking bedoelde ik: KLM is vrij goed met yield management vanuit hun eigen portemonnee bekeken. Het is minder goed voor de reiziger. Ik ben het met je klachten als reiziger eens, maar niet met je analyse dat de KLM er zelf ook nadeel van haar strategie ondervindt. Waarom zou ze deze strategie anders voortzetten? Als buitenstaanders hebben we niet de marktgegevens om daar conclusies over te trekken. Waarschijnlijk zijn er toch nog genoeg zakelijke reizigers die vanaf Amsterdam willen vliegen zelfs al is het duurder. Naar Dusseldorf of Brussel reizen, kost immers ook extra geld, tijd en energie.
Eens, als ik voor mijn werk met het vliegtuig ga. vlieg ik gewoon vanaf Amsterdam en ga niet allemaal rare fratsen uithalen om de vlucht 100 euro goedkoper te laten worden. Echter, Aas ik op vakantie ga zou ik dat wel doen
  zondag 7 juni 2009 @ 13:44:41 #198
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69792533
quote:
Op zondag 7 juni 2009 12:36 schreef jaco het volgende:

[..]

Met mijn opmerking bedoelde ik: KLM is vrij goed met yield management vanuit hun eigen portemonnee bekeken. Het is minder goed voor de reiziger. Ik ben het met je klachten als reiziger eens, maar niet met je analyse dat de KLM er zelf ook nadeel van haar strategie ondervindt. Waarom zou ze deze strategie anders voortzetten? Als buitenstaanders hebben we niet de marktgegevens om daar conclusies over te trekken. Waarschijnlijk zijn er toch nog genoeg zakelijke reizigers die vanaf Amsterdam willen vliegen zelfs al is het duurder. Naar Dusseldorf of Brussel reizen, kost immers ook extra geld, tijd en energie.
Yield Management betekent het verkopen van de stoelen voor de beste prijs. Vanuit eigen portemonnee bekeken doet KLM dat echt niet goed.
Er was eerst een sentiment, nadat KLM heel slecht heeft gedraaid om Nederlandse passagiers weer in de vliegtuigen te krijgen door de prijzen te verlagen, dat heeft goed gewerkt, en het is logisch dat je dan de prijzen weer gaat verhogen. Echter de KLM is daarin doorgeschoten en heeft blind vertrouwd op het gevoerde beleid, wat in het begin wel werkt, immers mensen slikken de eerste keer de extra kosten wel, maar gaan naar alternatieven gaan kijken. De ticketbelasting speelt hierin maar een kleine rol.

Het premium prijzen voor vertrek vanaf Amsterdam kan niet bij een prijsbewuste consument in Nederland, daarnaast wordt er nog met 747 toestellen gevolgen welke je dus niet premium kan prijzen omdat er veel betere alternatieven (prijs en inflight entertainment) naar de diverse bestemmingen zijn.
De zakelijke markt is aanzienlijk minder door de economische crisis, daarnaast is het uitkleden van het Flying Blue programma nu net de reden om bij een andere maatschappij trouwe klant te worden of blijven.

De gevoerde strategie is trouwens nu gedeeltelijk al herzien, dat zie je de laatste tijd al met prijsverlagingen op routes binnen Europa, maar ook op routes naar verre bestemmingen waar zij geen alleenrecht op de route hebben. Er zit ook niet anders op, want het volhouden van de prijsdumping van tickets op markten in de UK en Duitsland was het nog verder ondermijnen van de premium prijsstelling voor vertrek vanaf Amsterdam.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_69811409
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 12:42 schreef Duikelaar het volgende:
Klopt ja. Juist bij die gate agent had je nog wel eens kans en heus niet alleen om iets recht te zetten. Daarna heeft KLM ook een tijd lang bijna geen upgrades gegeven, maar we zitten nu weer in een tijd waarin vliegtuigen lang niet vol zitten. Ik vlieg veel met United en daar wordt je tegenwoordig bijna standaard geupgraded met de juiste kaart. Als gevolg daarvan vlieg ik nu met United ipv KLM terwijl KLM een betere verbinding heeft op de route die ik vlieg.
En zelfs bij die gate agent lukt het dus gewoon echt niet meer. Laatst nog, zat ik in een 777-200ER op stoel 10B, een betere stoel is er dus niet in Economy, kom ik aan de gate zegt die vriendelijke dame tegen me dat ik wel naast een dame met een baby zit. Biedt ze me ter compensatie een gangpadplaats aan op rij 14 met een vrije middenstoel. Vraag ik of er echt niets beter is, nee dus terwijl de Business Class niet vol zat en ik wel een Platinum status heb.

Deze week installeer ik me weer op stoel 10B met een lange oncomfortabele nacht in het vooruitzicht, en komt de lokale KL(e)M grondstewardess naar me toe en vraag of ik mijn boarding pass met stoel 10B wil inruilen voor 3C. Dan zeg je dus geen nee!

Op intercontinentale vluchten is er tegenwoordig geen peil meer op te trekken, mede door de last minute aanschaf mogelijkheid van een upgrade tegen punten en bijbetaling. Dat doet natuurlijk niemand op een Europese vlucht, dus daar komt het heel regelmatig voor dat ik op rij 1 tot 10 mag plaatsnemen. Maar dat vind ik in het geheel geen privilege!

Aan de andere kant vind ik de prijzen in Business Class waanzin. 4000 om 1000 euro.... Ik vind 3000 euro voor twee nachten, nog steeds niet comfortabel, snurken veel te veel.

Dan heeft United het met hun standaard upgrade regeling inderdaad veel beter voor elkaar. Maar als je een check-in voor een intercontinentale vlucht pas 2,5 uur voor vertrek opengooit, en er zijn nog 150 van die One-K gasten voor je, dan word je ook niet vrolijk. Zeker niet als je weet dat de passage van de security check ook meestal een uur duurt. Dus ook United is niet alles.
  maandag 8 juni 2009 @ 00:24:39 #200
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_69814023
Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')