Via Seatguru kun je de beenruimtes per maatschappij nagaan. Daarvoor moet je wel weten met welk type toestel er wordt gevlogen. Dit kun je nagaan door de gewenste reisdatum bij Seatcounter in te voeren.quote:Op zondag 17 mei 2009 11:14 schreef greatgonzo het volgende:
Wil in december naar Thailand, en twijfel een beetje over welke maatschappij te vliegen. Ik ben vrij lang, dus beenruimte is belangrijk voor me.
Voor Quito klopt-ie in elk geval nog tot de cent.quote:Op donderdag 14 mei 2009 16:35 schreef Blik het volgende:
edit: All Amounts are approximate, payable locally in equivalent local currency, are valid as of Nov 30, 2006 and are subject to change without notice.
Vanuit Europe naar Thailand heb ik er nooit zoveel last van, het is 5 uur later, dus je gaat daar gewoon de eerste dag wat later naar bed, en slaapt de eerste ochtend wat uit en je bent er zo aan gewend.quote:Op donderdag 21 mei 2009 12:26 schreef greatgonzo het volgende:
als je een jetleg een beetje wil voorkomen, wat zijn dan de beste tijden om de vlucht te pakken? Het gaat om de route richting Thailand, en terug uiteraard
Kies gewoon jou favoriete vlucht, je hoeft je echt geen zorgen te maken over een jetlag. Die krijg je namelijk toch wel, maak niet uit wanneer je vliegtquote:Op donderdag 21 mei 2009 12:26 schreef greatgonzo het volgende:
als je een jetleg een beetje wil voorkomen, wat zijn dan de beste tijden om de vlucht te pakken? Het gaat om de route richting Thailand, en terug uiteraard
er is ook een telefoonnummer, vul gewoon je gegevens zonder trema in en bel daarna het nummer om te veranderenquote:Op donderdag 21 mei 2009 17:25 schreef Yi-Long het volgende:
Ik probeer een reis te boeken via cheaptickets.nl, en nu moet ik dus mijn hele voornaam invoeren.
Dat is op zich niet erg, maar nu staat er in die voornaam een trema op een e, en dat kan ik dus niet invoeren bij cheaptickets.nl. Hoe gaan ze daar mee om bij de douane, zodra ze merken dat er in mijn paspoort wel een trema op de 'e' staat, en op mijn e-ticket niet!? Je zou denken dat die figuren zelfstandig logisch kunnen nadenken, maar je hoort soms verhalen...
Thanksquote:Op donderdag 21 mei 2009 17:35 schreef Blik het volgende:
[..]
er is ook een telefoonnummer, vul gewoon je gegevens zonder trema in en bel daarna het nummer om te veranderen
Dus bij elkaar opgeteld is het zo'n 13 á 14 uurtjes vliegen? Valt me nog mee moet ik zeggen...quote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:21 schreef Euc- het volgende:
Alles is in lokale tijden, dus je komt om 10 voor 6 lokale tijd in Dubai aan (tijdsverschil is 2 uur). Overigens zat ik 2 weken terug op dezelfde vlucht naar Dubai, en omdat het weer zo erg mee zat stond ik om 05.30 zelfs al buiten met mijn koffers!
Vlucht naar HKG is ongeveer 7 uur.
Heb je een PM gestuurdquote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:28 schreef MikeLowrey het volgende:
[..]
Dus bij elkaar opgeteld is het zo'n 13 á 14 uurtjes vliegen? Valt me nog mee moet ik zeggen...
Meeste online dingetjes hebben het er al automatisch niet meer bij zitten, en mochten ze het wel hebben dan kun je het gewoon terug vragenquote:Op vrijdag 22 mei 2009 14:35 schreef rulerofdeath het volgende:
hoe zit het eigenlijk met die vliegtax?
ik wil eind december naar Australië heen, en is het dan verstandig om nu te boeken of nog even wachten tot na 1 juli?
idd, je vertrekt om 21:20 en komt om 5:50 lokale tijd aan. Om 9:40 vertrek je weer en je komt om 21:45 lokale tijd aanquote:Op vrijdag 22 mei 2009 13:51 schreef MikeLowrey het volgende:
21:20 EK 58 Dusseldorf Dubai 05:50
09:40 EK 380 Dubai Hong Kong 21:45
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet lezen...
21:20 vertrekken we uit Dusseldorf dat begrijp ik, maar komen we dan om half 6 VEA tijd aan? Tijdsverschil is 4?? uur. Betekent het dat reizen van Dusseldorf naar Dubai zo'n 4 uurtjes is?
En van Dubai naar Hong Kong zo'n 9 uurtjes???
Ah ik zie hem idd, is een aanbieding van Cathay, te boeken tot 1 juni. Maximale verblijf 2 maanden, ticket niet annuleerbaar, wel wijzigbaar voor 250 euro per wijziging. Geen stoel vooraf te selecteren, geen miles.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:01 schreef rulerofdeath het volgende:
op schiphol.nl staat een vlucht van cathay percific voor 971 euro. Daar staat nog wel de vliegtax bij op.
Afgelopen weken schommelde prijs veel en kwam hij regelmatig boven de 1000 euro dus vandaar dat we niet te lang willen wachten voor t geval de prijs weer opnieuw gaat stijgen
Maar wel een heel mooie prijs voor een retour en een rechtstreekse vlucht met een goede maatschappij. Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat die prijs zelfs nog lager kan, dus ik zou het ticket veilig stellen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:18 schreef Euc- het volgende:
[..]
Ah ik zie hem idd, is een aanbieding van Cathay, te boeken tot 1 juni. Maximale verblijf 2 maanden, ticket niet annuleerbaar, wel wijzigbaar voor 250 euro per wijziging. Geen stoel vooraf te selecteren, geen miles.
Klopt, op het rechtstreekse gedeelte na. Stopover in HKGquote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:50 schreef jaco het volgende:
[..]
Maar wel een heel mooie prijs voor een retour en een rechtstreekse vlucht met een goede maatschappij. Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat die prijs zelfs nog lager kan, dus ik zou het ticket veilig stellen.
Kijk en die links kende ik nog niet! Dank!quote:Op maandag 18 mei 2009 10:53 schreef jaco het volgende:
[..]
Via Seatguru kun je de beenruimtes per maatschappij nagaan. Daarvoor moet je wel weten met welk type toestel er wordt gevlogen. Dit kun je nagaan door de gewenste reisdatum bij Seatcounter in te voeren.
Reviews van vluchten kun je op verschillende websites lezen, zoals Fok! en Turbulentie.
Als je naar Australie wilt, kijk dan even voor tickets met vertrek vanaf London, deze worden namelijk echt voor 'dumpprijzen' aangeboden en zijn echt laag te noemen. (Ł557 is gewoon belachelijk laag).quote:Op vrijdag 22 mei 2009 15:50 schreef jaco het volgende:
[..]
Maar wel een heel mooie prijs voor een retour en een rechtstreekse vlucht met een goede maatschappij. Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat die prijs zelfs nog lager kan, dus ik zou het ticket veilig stellen.
denk je dat de aanbiedingen vanaf september beter zijn?quote:Op vrijdag 22 mei 2009 19:15 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je naar Australie wilt, kijk dan even voor tickets met vertrek vanaf London, deze worden namelijk echt voor 'dumpprijzen' aangeboden en zijn echt laag te noemen. (Ł557 is gewoon belachelijk laag).
Vliegen naar de UK is niet zo duur, zelfs niet naar Heathrow, kan al voor 150 euro retour, of 100 euro naar Stansted, Luton of Gatwick, maar das natuurlijk weer geen Heathrow en moet je daar weer zien te komen. (Met openbaar vervoer kosten en tijd is vliegen naar Heathrow een beter idee).
Wel moet je inderdaad nog even wachten met boeken aangezien nu de aanbiedingsprijzen tot september lopen.
Alleen qua vertrekdata, eind december, rond kerst, dat is nou net een periode dat ticketprijzen niet laag zijn.....
Het kan geen kwaad om af en toe te kijken, en hangt natuurlijk ook van de economische ontwikkeling en van de prijs van olie af en de wisselkoers euro - pond, maar voor vertrek begin september zou ik nu nog even wachten met boeken, airliners zullen normaliter 3 maanden voor vertrek met lagere prijzen komen.quote:Op vrijdag 22 mei 2009 19:42 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
denk je dat de aanbiedingen vanaf september beter zijn?
Wat is toegestaan aan handbagage?quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:28 schreef earthquake het volgende:
Mijn trolley is 56x34x23cm... Mag ik die meenemen als handbagage? Vlieg trouwens met Transavia.
oh, en ik denk neit dat ze over die ene cm. moeilijk gaan doen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:45 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Wat is toegestaan aan handbagage?
De toegestane handbagage per persoon is:
· 1 handtas met de maximale afmetingen van 55 x 35 x 25 centimeter en een maximaal gewicht van 5 kilogram
· 1 jas, een paraplu en leesmateriaal voor de vlucht
Als uw handbagage het bovenstaande overschrijdt, rekent transavia.com deze tot ruimbagage.
www.transavia.com. zo moeilijk is dat toch niet?
Dit betekend dat er maar 2 plaatsen voor het bepaalde tarief nog beschikbaar zijn. De extra plaats kan je dan boeken tegen een hoger tarief. (Het heeft niets met naast elkaar zitten te maken, al helpt het natuurlijk wel als je de reservering maakt voor 3 personen tegelijk dat je gelijk online kan inchecken en de plaatsen naast elkaar in een keer door kan selecteren).quote:Op maandag 25 mei 2009 19:46 schreef MikeLowrey het volgende:
Ik heb een "probleempje".
Ik wou zojuist via Cheaptickets 3 tickets bestellen. Maar die vlucht die ik wil is er alleen voor 2 man. Maar als ik op reserveren druk, en een nieuw venster open met dezelfde vlucht dan kan ik wel nog een vlucht erbij doen. (Ik neem aan dat als ik op reserveren druk, de boeking gelijk uit het geheugen word gehaald?). Betekend dit dat er wel 3 plaatsen over zijn, maar ik geen 3 plaatsen naast elkaar kan boeken>???
Ik zou even wachten met boeken op dit moment. Je hebt al 4 keer gepoogd te boeken, dat betekend dat je al 4x een bepaalde vlucht met een bepaalde tijd hebt opgevraagd.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:49 schreef MikeLowrey het volgende:
Het aparte is dat we vandaag al een stuk of 4 keer de vlucht hadden geboekt bij Cheaptickets die we wouden maar elke keer ging er iets mis, (Of saldo was te laag, of internet viel weg). Zal het dan kunnen dat de reservering dan wel opgeslagen is, waardoor al die plaatsen nu weg zijn? Dit was allemaal in een tijdsbestek van een uur. Ik snap best dat het snel kan gaan, maar zo snel.
Ok, ik kan dus beter mogen kijken. Maar is datgene wat ik zei logisch? Dat door al mijn mislukte boekingen, die plaatsen toch zijn meegerekend? En dat Cheaptickets pas over een paar uur die boeking pas weer weghaald.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:54 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik zou even wachten met boeken op dit moment. Je hebt al 4 keer gepoogd te boeken, dat betekend dat je al 4x een bepaalde vlucht met een bepaalde tijd hebt opgevraagd.
Op het moment dat een boekingssysteem van een luchtvaartmaatschappij merkt dat er bijzonder veel aandacht is voor een bepaalde vlucht registeert deze dat en kan dit verhoging van de prijs tot gevolg hebben.
(Ik heb de laatste tijd vluchten voor meerdere personen tegelijk geboekt, en als ik eerst een testboeking had gemaakt om te kijken wat de prijs zou worden merkte ik dat de prijs hoger was toen ik deze opnieuw opvroeg, de dag erna was deze weer op het normale nivo).
(Of als ik geboekt had en daarna dezelfde vlucht opvroeg was dit gestegen tot een astronomisch bedrag, maar dat is logisch, bij 8 plekken die in een keer geboekt worden slaat elk boekingsysteem op hol en is er menselijk ingrijpen nodig om de prijs weer tot een realistisch nivo te brengen).
Het kan zijn dat als een klant met een boeking start dat de betreffende stoelen enige tijd geblokkeerd worden voor andere boekingen. Jouw verschillende sessies zijn dan niet als 1 klant herkend en hebben dan inderdaad allemaal aparte stoelen geblokkeerd.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:58 schreef MikeLowrey het volgende:
[..]
Ok, ik kan dus beter mogen kijken. Maar is datgene wat ik zei logisch? Dat door al mijn mislukte boekingen, die plaatsen toch zijn meegerekend? En dat Cheaptickets pas over een paar uur die boeking pas weer weghaald.
ik denk dat je eerder wijzigingskosten moet betalen.. afhankelijk wat voor ticket je hebt.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:27 schreef Merel1808 het volgende:
Ik ga 6 juni naar Suriname, en ik vlieg 18 juli terug, maar nu wil ik eigenlijk graag een weekje eerder terug. Ik probeerde dat op de site van de KLM te wijzigen, maar dan krijg ik de melding dat de nieuwe ticketprijs lager is dan mijn huidige, en dat ik daarom het Service Center moet bellen.
Betekent dat dat ik geld terugkrijg? Of gebeurt dat nooit?
En ik probeerde dus dat Service Center te bellen, maar is het normaal dat je daar meer dan een kwartier in de wacht staat?
Ik moest ¤100,- betalen.. Ik was uiteindelijk maar even langs Schiphol gegaan, om daar in het ticket center alles te regelen.. Ik ken helpdesks, maar van een bedrijf als de KLM verwacht je dat niet, vooral niet 's avonds laatquote:Op donderdag 28 mei 2009 08:56 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
ik denk dat je eerder wijzigingskosten moet betalen.. afhankelijk wat voor ticket je hebt.
en over die servicecenter geval... nog nooit met een helpdesk gebeld.. 15 minuten wachten.. is normaal
Dat is een totaal andere reis. In dat geval gaat het erom of je het ticket kunt annuleren, zodat je een nieuwe reis kunt boeken.quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:00 schreef Blik het volgende:
hoe makkelijk is het om een ticket om te boeken? vlieg nu op Panama City heen en terug en zou graag op de heenweg naar Costa Rica willen.
Heb al gebeld, en het zou me naast annuleringskosten ook nog eens 200 euro p.p. extra kosten. Gaan we dus niet doen. Dan boek ik wel een extra vlucht via FlyAirPanamaquote:Op donderdag 28 mei 2009 10:24 schreef jaco het volgende:
[..]
Dat is een totaal andere reis. In dat geval gaat het erom of je het ticket kunt annuleren, zodat je een nieuwe reis kunt boeken.
Of je het ticket kunt annuleren, hangt af van de voorwaarden waaronder je het hebt aangeschaft. Als het een aanbiedingsprijs was dan gaat het waarschijnlijk niet. Bel dus met de verkoper van het ticket over de mogelijkheden.
Het is de bedoeling dat je naar het lokale kantoor van Emirates belt (als je van Dusseldorf vertrekt dus Duitsland) en daar meedeelt dat je nog steeds mee wilt met de vlucht. Je zegt gewoon "I want to reconfirm my flight" en zorg dat je alle gegevens bij de hand hebt.quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:01 schreef MikeLowrey het volgende:
Andere vraag. In de E-ticket stond dat je deze vlucht 72 uur van te voren moet herbevestigen. Enig idee wat ze daar mee bedoelen?
1 juli. En wat is je vraag?quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:57 schreef BillyOcean het volgende:
Hoe zit het nou met die vliegbelasting? Een vriend van mij zei dat ze dat per 1 juni hebben afgeschaft?
Afhankelijk van waar je heenvliegt, hoe je reist en waar is het zeker nog wel zinvol. Lang niet alle landen/luchthavens hebben online inchecken, niet iedereen is constant in de buurt van internet (ook sommige luchthavens niet) en als je airline je onderweg niet kan bereiken, of daar niet echt zijn best voor doet, dan is herbevestigen zéker zinvol. Het scheelt soms lang wachten op het vliegveld en in sommige gevallen het missen van een vlucht (zoals een collega van mij overkwam).quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:11 schreef jaco het volgende:
(Je eerste vraag weet ik niet)
Je ziet dit verzoek wel vaker op tickets of itineraries. Ik heb veel gevlogen en heb nog nooit 'reconfirmed'. Er is nog nooit iets misgegaan doordat ik dit naliet.
De herbevestiging was vroeger een mogelijkheid voor maatschappijen om de passagiers te waarschuwen dat een vlucht verzet was naar een ander tijdstip. Nu met internet en online inchecken is dat overbodig geworden.
Je kunt dus even bellen als je daar rustiger van slaapt, maar een wezenlijk verschil maakt het volgens mij niet uit.
quote:FAQs
Do I need to reconfirm my flight?
There is no need to reconfirm your flight when travelling with Emirates on any route.
Maar het aantal maatschappijen waar je niet online mee kunt inchecken wordt gelukkig wel steeds kleiner, van de Europese Maatschappijen (of maatschappijen die vertrekken vanuit Europese luchthavens) kan ik eigenlijk zo even snel nadenkend geen maatschappij (anders dan de chartervluchten, maar dat is eigenlijk weer een hele andere tak van vliegen) bedenken waar het niet mogelijk is.quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:22 schreef Hik het volgende:
[..]
Afhankelijk van waar je heenvliegt, hoe je reist en waar is het zeker nog wel zinvol. Lang niet alle landen/luchthavens hebben online inchecken, niet iedereen is constant in de buurt van internet (ook sommige luchthavens niet) en als je airline je onderweg niet kan bereiken, of daar niet echt zijn best voor doet, dan is herbevestigen zéker zinvol. Het scheelt soms lang wachten op het vliegveld en in sommige gevallen het missen van een vlucht (zoals een collega van mij overkwam).
Grote paniek hoef je er niet over te hebben, maar even checken kan geen kwaad.
Ik heb 511 euro betaald om naar Hong Kong te vliegen. Kan me moeilijk voorstellen dat (veel) goedkoper mogelijk is. Daarnaast heb ik daar uiteraard wel naar gekeken, maar kon totaal niet de weg vinden op de website van Emirates. en dus ook geen prijzen en dergelijke.quote:Op donderdag 28 mei 2009 19:25 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Maar het aantal maatschappijen waar je niet online mee kunt inchecken wordt gelukkig wel steeds kleiner, van de Europese Maatschappijen (of maatschappijen die vertrekken vanuit Europese luchthavens) kan ik eigenlijk zo even snel nadenkend geen maatschappij (anders dan de chartervluchten, maar dat is eigenlijk weer een hele andere tak van vliegen) bedenken waar het niet mogelijk is.
En hoewel soms je nog wel ies op het vliegveld moet omwisselen qua boardingpass is er altijd wel een vorm van online inchecken aanwezig. Als je online kunt inchecken is re-confirmen niet nodig. Ik heb dat zelf overigens nog nooit gedaan, en een airline kan, hoewel wellicht anders in hun voorwaarden staat, hier verder ook geen rechten aan ontlenen, Europese Regelgeving gaat voor, en zodra ze jouw zitplaats vergeven hebben omdat je niet re-confirmed zou hebben is de gewone Denied Boarding compensation van toepassing die volgens de EU-regels is ingevoerd. (Zeker als je bijtijds op de luchthaven aanwezig bent en niet met maatschappijen als Biman Bangladesh (!) zal het geen problemen opleveren, maar als je online in kan checken natuurlijk altijd doen). (Het mooiste is namelijk dat re-confirmen ook verplicht was / is op niet wijzigbare tickets, wat natuurlijk de grootst mogelijke onzin is aangezien je de tickets niet kunt wijzigen en wel mee terug zal moeten omdat je anders een nieuw ticket zou moeten kopen)
Daarnaast, Emirates tickets boeken via Cheaptickets.nl? Wat was daar de reden voor, via de Emirates website is dat altijd goedkoper, en je hebt niet perse een credit card nodig, je kan ook boeken en dan via een ticketoffice in Nederland betalen, maar dit is een beetje spuit 11 aangezien er al geboekt is
Wanneer ga je? Welke datums precies?quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:01 schreef MikeLowrey het volgende:
[..]
Ik heb 511 euro betaald om naar Hong Kong te vliegen. Kan me moeilijk voorstellen dat (veel) goedkoper mogelijk is. Daarnaast heb ik daar uiteraard wel naar gekeken, maar kon totaal niet de weg vinden op de website van Emirates. en dus ook geen prijzen en dergelijke.
511 euro is opzich niet zo duur, ware het niet dat het via emirates zelf;quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:01 schreef MikeLowrey het volgende:
[..]
Ik heb 511 euro betaald om naar Hong Kong te vliegen. Kan me moeilijk voorstellen dat (veel) goedkoper mogelijk is. Daarnaast heb ik daar uiteraard wel naar gekeken, maar kon totaal niet de weg vinden op de website van Emirates. en dus ook geen prijzen en dergelijke.
Ligt natuurlijk aan de datum, als hij in Juli vliegt is het een heel ander verhaal. Kunnen we nu nog niks over zeggen dus!quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:05 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
511 euro is opzich niet zo duur, ware het niet dat het via emirates zelf;
AirfareEUR 428.00
Taxes and FeesEUR 31.09
Flight total EUR 459.09
Dat is dus toch 51 euro goedkoper..... En zo moeilijk is die site niet, plan en book, en ga je gang.
Komt vooral doordat Cheaptickets hoge boekingskosten en een niet bestaande customer service tax berekend.
Ik weet uiteraard niet exact de datum, maar weet ook dat Cheaptickets geen betere deals krijgt dan Emirates zelf. (Travelstreet bookingsengine heeft geen deal met Emirates) Voor Hong Kong zijn deze tarieven tot eind juni en augustus september beschikbaar, na september en in de maand juli zijn de prijzen op dit moment nog relatief hoog en kunnen ze niet geboekt zijn voor het lage tarief. (Dat zou Yieldmanagement technisch niet verstandig zijn).quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:14 schreef Euc- het volgende:
[..]
Ligt natuurlijk aan de datum, als hij in Juli vliegt is het een heel ander verhaal. Kunnen we nu nog niks over zeggen dus!
Ik zie nu pas dat je "plan and book" dubbel kan klikken en dat je dan in een menu komt. Degene die daar nu opstaat kost bij Emirates 509 en bij CT 487 (excl ext.kosten á 25 euro) Die van mij kost iets duurder omdat ik een dag later terugkom en dan maar 4 uur ipv 10 uur wachttijd heb in Dubai.quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:26 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik weet uiteraard niet exact de datum, maar weet ook dat Cheaptickets geen betere deals krijgt dan Emirates zelf. (Travelstreet bookingsengine heeft geen deal met Emirates) Voor Hong Kong zijn deze tarieven tot eind juni en augustus september beschikbaar, na september en in de maand juli zijn de prijzen op dit moment nog relatief hoog en kunnen ze niet geboekt zijn voor het lage tarief. (Dat zou Yieldmanagement technisch niet verstandig zijn).
Al vind ik 511 euro niet belachelijk hoog, het is een prima bedrag voor een vliegticket, geboekt bij een Nederlandse site en op die manier natuurlijk wel gemakkelijk qua boeken en betalen.
quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:57 schreef BillyOcean het volgende:
Hoe zit het nou met die vliegbelasting? Een vriend van mij zei dat ze dat per 1 juni hebben afgeschaft?
Nou eh, ik heb bv nu een ticket geboekt naar kroatie en daar wordt een onderverdeling gemaakt van 140 voor het ticket en 160 euro luchthavenbelasting. Als ik dat ticket na 1 juli boek dan ben ik maar 140 kwijt? Of moet ik dat dan op een speciale manier weer terugkrijgen...?quote:
Als je het graafschap Surrey onder London bedoelt, dan kan je of vliegen naar Heathrow, of naar Gatwick, vanaf beide luchthavens ligt dit er een beetje tussenin.quote:Op maandag 1 juni 2009 10:02 schreef ChipsZak. het volgende:
Misschien dat iemand hier mij kan helpen.
Ik wil eigenlijk naar Surrey, Engeland maar welk (goed) vliegveld ligt daar het meest dichtbij?
Krap, het kan HEEL druk zijn op Heathrowquote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:51 schreef Janteh het volgende:
Is 1:25 uur genoeg om over te stappen op Heathrow?
Mwah, het is wel doable, ik kwam met Finnair aan in Terminal 3, en exact 30 minuten na het aandokken stond ik bij de incheckbalie van Brithish Airways in terminal 5.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:26 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Als je vanuit de dezelfde terminal verder vliegt is het te doen. Als je moet wisselen.... succes
Dankjewel!quote:Op maandag 1 juni 2009 10:22 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
Londen Gatwick en Londe Heathrow liggen beide aan de goede kant van Londen voor Surrey. Van beide vliegvelden kan je per trein naar Surrey. Gatwick is de beste keus denk ik, je kan er goedkoop met Easyjet heen en het heeft goede treinverbindingen met bijv. Guildford (0:40 treinen) en Woking (1:00 treinen). Heathrow heeft ook goede treinverbindingen en ligt ongeveer net zo ver maar je kan er wat minder goedkoop heen vliegen en Gatwick is wat kleiner dus voor zo'n korte vlucht net zo handig. Succes ermee.
Heb je het over de transfer op Istanbul naar Amsterdam? Als je jouw tickets als één vlucht hebt geboekt wordt je bagage doorgelabeld. Hoef je niks te doen behalve jezelf naar de andere gate te verplaatsen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 03:01 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Hoelang van tevoren moet je je bagage in laten checken? Of gaat dat automatisch..?
29/07 vlieg ik alleen met m'n zusje naar Istanbul en vanuit Istanbul naar Adana. En terug via Adana -> Istanbul -> Amsterdam. Nu staat er bij de terugvlucht:
01/09/2009 ADA SAW 08:05 ADANA
H9671 01/09/2009 SAW AMS 10:20 SABİHA GÖKÇEN
Straks hebben we geen genoeg tijd.. =/
Edit: Oja, bij mijn zusje staat er bij geslacht 'mannelijk'.'Is dit een probleem?
![]()
Het staat op 1 ticket. Dus dat gaat allemaal vanzelf? Mooi.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:07 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Heb je het over de transfer op Istanbul naar Amsterdam? Als je jouw tickets als één vlucht hebt geboekt wordt je bagage doorgelabeld. Hoef je niks te doen behalve jezelf naar de andere gate te verplaatsen.
Als je het als twee losse vluchten hebt geboekt moet je je bagage zelf ophalen en droppen bij de andere incheckbalie en dan is het wellicht wat krap, maar ik ken vliegveld Istanbul niet goed.
Wat betreft het vrouw/man verhaal: low cost maatschappijen kunnen hier in ieder geval heel moeilijk over doen, het is altijd handig om even te bellen naar het service centre om het aan te laten passen.
Als je met een zelfde maatschappij vliegt, of met een maatschappij in dezelfde luchtvaartalliantie (Staralliance, Skyteam, Oneworld), dan wordt je bagage in de regel doorgelabeled naar je eindbestemming, of kan je daar bij de incheckbalie om vragen.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 02:46 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik vlieg van Londen via Kuala Lumpur naar Hanoi met Malaysia Airlines, word mijn bagage dan voor mij geregeld, of moet ik mijn bagage in Kuala Lumpur oppikken en meteen weer inchecken? Ik heb geen ervaring met intercontinentale vluchten met overstap...
Er wordt inderdaad meer geupgraded met de slechte bezetting in business class, maar ik zie ook vaak dat ze business class stoelen gewoon onbezet laten.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 10:43 schreef Duikelaar het volgende:
Vroeger werd je met de juiste status bij KLM vaak gratis geupgraded naar business op incontinentale routes als je de truckjes kent. Doen ze dat -nu er genoeg plaats in business is- weer?
Als je bijna standaard wordt geupgraded dan hoef je ook geen business class ticket te kopen. De KLM is vrij goed met yield management. Ik vermoed dat ze bewust minder upgraden en het onvoorspelbaar maken, zodat reizigers die echt de business class ervaring willen daarvoor blijven betalen. Daar kan ik trouwens nog wel in komen: het gratis upgraden is een gunst voor de kaarthouder.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:42 schreef Duikelaar het volgende:
Ik vlieg veel met United en daar wordt je tegenwoordig bijna standaard geupgraded met de juiste kaart. Als gevolg daarvan vlieg ik nu met United ipv KLM terwijl KLM een betere verbinding heeft op de route die ik vlieg.
Ik zou er niet al te veel op rekenen. Uitgaande van een 3 x 3 setting, zou dan vanuit de kansrekening gezien 1/3 deel van de stoelen niet geboekt moeten zijn. Er wordt wel minder geboekt door de economische crisis, maar zo dramatisch is het ook weer niet.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 13:00 schreef Yi-Long het volgende:
Ik vlieg morgen naar Hong Kong. Ik hoef niet perse een upgrade, maar als het vliegtuig niet helemaal vol zit, dan hoop ik wel dat ik en mijn vriendin gewoon met zijn 2-en zitten, en dus niet een of andere vreemde erbij.
Wordt echt niet in gekeken hoor door de checkin medewekersquote:Op zaterdag 6 juni 2009 22:37 schreef Plumz het volgende:
[edit] ik had het antwoord al gevonden..
Nu heb ik een andere vraag, kan je eigenlijk gewoon een lege koffer (die ook echt Helemaal leeg is) inchecken? Of zullen ze hier wel wat vragen bij stellen?
Nee. Er is een kleine kans dat je een andere plek krijgt. Waarschijnlijk kun je gewoon op die gekozen plekken inchecken.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 20:43 schreef MoneyTalks het volgende:
Bij het online boeken op de site van Malaysia Airlines konden we ook een plek in het vliegtuig uitkiezen, krijgen we die plekken dan ook als we inchecken, of is de kans groot dat we andere plekken krijgen?
Je krijgt 1 ticket met de hele reis daarop. Je krijgt wel voor elk segment apart een boarding pass tijdens het inchecken.quote:En we hebben een retourtje Londen-Hanoi met een overstap in Kuala Lumpur, krijgen we hier 1 ticket voor waar je mee heen en terug kan, of krijg je een heen en een retourticket, of krijg je ook nog een apart ticket voor de overstap, hoe zit dit?
Ik heb geboekt via internet.quote:Op zondag 7 juni 2009 00:54 schreef jaco het volgende:
[..]
Nee. Er is een kleine kans dat je een andere plek krijgt. Waarschijnlijk kun je gewoon op die gekozen plekken inchecken.
[..]
Je krijgt 1 ticket met de hele reis daarop. Je krijgt wel voor elk segment apart een boarding pass tijdens het inchecken.
Ik snap de vraag trouwens niet helemaal. Je zegt dat je het retourtje hebt gekocht: dan heb je het ticket toch in handen en kun je zelf precies zien wat erop geprint staat
Bij Emirates kan dat wel, moet je wel via hun site boeken, maar zoiets is echt ideaal. Geen gezeik maar bij de incheckbalie over seats maar lekker zelf thuis online een seat kiezen.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 20:43 schreef MoneyTalks het volgende:
Bij het online boeken op de site van Malaysia Airlines konden we ook een plek in het vliegtuig uitkiezen, krijgen we die plekken dan ook als we inchecken, of is de kans groot dat we andere plekken krijgen?
En we hebben een retourtje Londen-Hanoi met een overstap in Kuala Lumpur, krijgen we hier 1 ticket voor waar je mee heen en terug kan, of krijg je een heen en een retourticket, of krijg je ook nog een apart ticket voor de overstap, hoe zit dit?
Dat is dus ook precies wat ik doe, anders zou ik geen koffer meeslepenquote:Op zaterdag 6 juni 2009 23:20 schreef Plumz het volgende:
Okee, dat is wel chill dan, ben namelijk van plan om met een volle koffer terug te komen
Net als 90% van de normale maatschappijen tegenwoordig..quote:Op zondag 7 juni 2009 04:39 schreef F04 het volgende:
[..]
Bij Emirates kan dat wel, moet je wel via hun site boeken, maar zoiets is echt ideaal. Geen gezeik maar bij de incheckbalie over seats maar lekker zelf thuis online een seat kiezen.
Tip: check seatguru eens.
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 20:27 schreef jaco het volgende:
[..]
.... De KLM is vrij goed met yield management. ...
In dat geval heb je het ticket per email opgestuurd gekregen. Ik zou je spam box maar even nakijken.quote:
Ja tis niet normaal, zag pas een ticket London-Amsterdam-Detroit met retour Detroit-Amsterdam-London voor iets minder als 700 euro, ticket Amsterdam-Detroit Detroit-Amsterdam met precies dezelfde vlucht kost 1100 euro...quote:Op zondag 7 juni 2009 11:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
KLM is op dit moment qua yield management uitvoering weer terug bij af, sterker nog, ze slaan de plank nog meer mis dan een aantal jaren geleden toen ze ook verlies draaiden.
Het heeft echt niet alleen met de economische crisis of ticketbelasting te maken, KLM heeft schijnbaar het motto, Flying Blue Member programma zo ver mogelijk uitkleden, en premium prijzen vragen voor vertrek vanaf Amsterdam, om vervolgens de niet verkochte tickets te dumpen op markten in Duitsland en de UK.
(Dus wel relatief volle vliegtuigen, maar niet voor de beste prijs verkocht, aangezien de eigenlijke doelgroep andere alternatieven heeft gevonden met vertrek van buitenlandse luchthavens).
Met mijn opmerking bedoelde ik: KLM is vrij goed met yield management vanuit hun eigen portemonnee bekeken. Het is minder goed voor de reiziger. Ik ben het met je klachten als reiziger eens, maar niet met je analyse dat de KLM er zelf ook nadeel van haar strategie ondervindt. Waarom zou ze deze strategie anders voortzetten? Als buitenstaanders hebben we niet de marktgegevens om daar conclusies over te trekken. Waarschijnlijk zijn er toch nog genoeg zakelijke reizigers die vanaf Amsterdam willen vliegen zelfs al is het duurder. Naar Dusseldorf of Brussel reizen, kost immers ook extra geld, tijd en energie.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:03 schreef ozzietukker het volgende:
KLM heeft schijnbaar het motto, Flying Blue Member programma zo ver mogelijk uitkleden, en premium prijzen vragen voor vertrek vanaf Amsterdam, om vervolgens de niet verkochte tickets te dumpen op markten in Duitsland en de UK.
(Dus wel relatief volle vliegtuigen, maar niet voor de beste prijs verkocht, aangezien de eigenlijke doelgroep andere alternatieven heeft gevonden met vertrek van buitenlandse luchthavens).
Eens, als ik voor mijn werk met het vliegtuig ga. vlieg ik gewoon vanaf Amsterdam en ga niet allemaal rare fratsen uithalen om de vlucht 100 euro goedkoper te laten worden. Echter, Aas ik op vakantie ga zou ik dat wel doenquote:Op zondag 7 juni 2009 12:36 schreef jaco het volgende:
[..]
Met mijn opmerking bedoelde ik: KLM is vrij goed met yield management vanuit hun eigen portemonnee bekeken. Het is minder goed voor de reiziger. Ik ben het met je klachten als reiziger eens, maar niet met je analyse dat de KLM er zelf ook nadeel van haar strategie ondervindt. Waarom zou ze deze strategie anders voortzetten? Als buitenstaanders hebben we niet de marktgegevens om daar conclusies over te trekken. Waarschijnlijk zijn er toch nog genoeg zakelijke reizigers die vanaf Amsterdam willen vliegen zelfs al is het duurder. Naar Dusseldorf of Brussel reizen, kost immers ook extra geld, tijd en energie.
Yield Management betekent het verkopen van de stoelen voor de beste prijs. Vanuit eigen portemonnee bekeken doet KLM dat echt niet goed.quote:Op zondag 7 juni 2009 12:36 schreef jaco het volgende:
[..]
Met mijn opmerking bedoelde ik: KLM is vrij goed met yield management vanuit hun eigen portemonnee bekeken. Het is minder goed voor de reiziger. Ik ben het met je klachten als reiziger eens, maar niet met je analyse dat de KLM er zelf ook nadeel van haar strategie ondervindt. Waarom zou ze deze strategie anders voortzetten? Als buitenstaanders hebben we niet de marktgegevens om daar conclusies over te trekken. Waarschijnlijk zijn er toch nog genoeg zakelijke reizigers die vanaf Amsterdam willen vliegen zelfs al is het duurder. Naar Dusseldorf of Brussel reizen, kost immers ook extra geld, tijd en energie.
En zelfs bij die gate agent lukt het dus gewoon echt niet meer. Laatst nog, zat ik in een 777-200ER op stoel 10B, een betere stoel is er dus niet in Economy, kom ik aan de gate zegt die vriendelijke dame tegen me dat ik wel naast een dame met een baby zit. Biedt ze me ter compensatie een gangpadplaats aan op rij 14 met een vrije middenstoel. Vraag ik of er echt niets beter is, nee dus terwijl de Business Class niet vol zat en ik wel een Platinum status heb.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:42 schreef Duikelaar het volgende:
Klopt ja. Juist bij die gate agent had je nog wel eens kans en heus niet alleen om iets recht te zetten. Daarna heeft KLM ook een tijd lang bijna geen upgrades gegeven, maar we zitten nu weer in een tijd waarin vliegtuigen lang niet vol zitten. Ik vlieg veel met United en daar wordt je tegenwoordig bijna standaard geupgraded met de juiste kaart. Als gevolg daarvan vlieg ik nu met United ipv KLM terwijl KLM een betere verbinding heeft op de route die ik vlieg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |