oh, en ik denk neit dat ze over die ene cm. moeilijk gaan doen.quote:Op zaterdag 23 mei 2009 21:45 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Wat is toegestaan aan handbagage?
De toegestane handbagage per persoon is:
· 1 handtas met de maximale afmetingen van 55 x 35 x 25 centimeter en een maximaal gewicht van 5 kilogram
· 1 jas, een paraplu en leesmateriaal voor de vlucht
Als uw handbagage het bovenstaande overschrijdt, rekent transavia.com deze tot ruimbagage.
www.transavia.com. zo moeilijk is dat toch niet?
Dit betekend dat er maar 2 plaatsen voor het bepaalde tarief nog beschikbaar zijn. De extra plaats kan je dan boeken tegen een hoger tarief. (Het heeft niets met naast elkaar zitten te maken, al helpt het natuurlijk wel als je de reservering maakt voor 3 personen tegelijk dat je gelijk online kan inchecken en de plaatsen naast elkaar in een keer door kan selecteren).quote:Op maandag 25 mei 2009 19:46 schreef MikeLowrey het volgende:
Ik heb een "probleempje".
Ik wou zojuist via Cheaptickets 3 tickets bestellen. Maar die vlucht die ik wil is er alleen voor 2 man. Maar als ik op reserveren druk, en een nieuw venster open met dezelfde vlucht dan kan ik wel nog een vlucht erbij doen. (Ik neem aan dat als ik op reserveren druk, de boeking gelijk uit het geheugen word gehaald?). Betekend dit dat er wel 3 plaatsen over zijn, maar ik geen 3 plaatsen naast elkaar kan boeken>???
Ik zou even wachten met boeken op dit moment. Je hebt al 4 keer gepoogd te boeken, dat betekend dat je al 4x een bepaalde vlucht met een bepaalde tijd hebt opgevraagd.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:49 schreef MikeLowrey het volgende:
Het aparte is dat we vandaag al een stuk of 4 keer de vlucht hadden geboekt bij Cheaptickets die we wouden maar elke keer ging er iets mis, (Of saldo was te laag, of internet viel weg). Zal het dan kunnen dat de reservering dan wel opgeslagen is, waardoor al die plaatsen nu weg zijn? Dit was allemaal in een tijdsbestek van een uur. Ik snap best dat het snel kan gaan, maar zo snel.
Ok, ik kan dus beter mogen kijken. Maar is datgene wat ik zei logisch? Dat door al mijn mislukte boekingen, die plaatsen toch zijn meegerekend? En dat Cheaptickets pas over een paar uur die boeking pas weer weghaald.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:54 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik zou even wachten met boeken op dit moment. Je hebt al 4 keer gepoogd te boeken, dat betekend dat je al 4x een bepaalde vlucht met een bepaalde tijd hebt opgevraagd.
Op het moment dat een boekingssysteem van een luchtvaartmaatschappij merkt dat er bijzonder veel aandacht is voor een bepaalde vlucht registeert deze dat en kan dit verhoging van de prijs tot gevolg hebben.
(Ik heb de laatste tijd vluchten voor meerdere personen tegelijk geboekt, en als ik eerst een testboeking had gemaakt om te kijken wat de prijs zou worden merkte ik dat de prijs hoger was toen ik deze opnieuw opvroeg, de dag erna was deze weer op het normale nivo).
(Of als ik geboekt had en daarna dezelfde vlucht opvroeg was dit gestegen tot een astronomisch bedrag, maar dat is logisch, bij 8 plekken die in een keer geboekt worden slaat elk boekingsysteem op hol en is er menselijk ingrijpen nodig om de prijs weer tot een realistisch nivo te brengen).
Het kan zijn dat als een klant met een boeking start dat de betreffende stoelen enige tijd geblokkeerd worden voor andere boekingen. Jouw verschillende sessies zijn dan niet als 1 klant herkend en hebben dan inderdaad allemaal aparte stoelen geblokkeerd.quote:Op maandag 25 mei 2009 20:58 schreef MikeLowrey het volgende:
[..]
Ok, ik kan dus beter mogen kijken. Maar is datgene wat ik zei logisch? Dat door al mijn mislukte boekingen, die plaatsen toch zijn meegerekend? En dat Cheaptickets pas over een paar uur die boeking pas weer weghaald.
ik denk dat je eerder wijzigingskosten moet betalen.. afhankelijk wat voor ticket je hebt.quote:Op maandag 25 mei 2009 22:27 schreef Merel1808 het volgende:
Ik ga 6 juni naar Suriname, en ik vlieg 18 juli terug, maar nu wil ik eigenlijk graag een weekje eerder terug. Ik probeerde dat op de site van de KLM te wijzigen, maar dan krijg ik de melding dat de nieuwe ticketprijs lager is dan mijn huidige, en dat ik daarom het Service Center moet bellen.
Betekent dat dat ik geld terugkrijg? Of gebeurt dat nooit?
En ik probeerde dus dat Service Center te bellen, maar is het normaal dat je daar meer dan een kwartier in de wacht staat?
Ik moest ¤100,- betalen.. Ik was uiteindelijk maar even langs Schiphol gegaan, om daar in het ticket center alles te regelen.. Ik ken helpdesks, maar van een bedrijf als de KLM verwacht je dat niet, vooral niet 's avonds laatquote:Op donderdag 28 mei 2009 08:56 schreef DancePlaza het volgende:
[..]
ik denk dat je eerder wijzigingskosten moet betalen.. afhankelijk wat voor ticket je hebt.
en over die servicecenter geval... nog nooit met een helpdesk gebeld.. 15 minuten wachten.. is normaal
Dat is een totaal andere reis. In dat geval gaat het erom of je het ticket kunt annuleren, zodat je een nieuwe reis kunt boeken.quote:Op donderdag 28 mei 2009 09:00 schreef Blik het volgende:
hoe makkelijk is het om een ticket om te boeken? vlieg nu op Panama City heen en terug en zou graag op de heenweg naar Costa Rica willen.
Heb al gebeld, en het zou me naast annuleringskosten ook nog eens 200 euro p.p. extra kosten. Gaan we dus niet doen. Dan boek ik wel een extra vlucht via FlyAirPanamaquote:Op donderdag 28 mei 2009 10:24 schreef jaco het volgende:
[..]
Dat is een totaal andere reis. In dat geval gaat het erom of je het ticket kunt annuleren, zodat je een nieuwe reis kunt boeken.
Of je het ticket kunt annuleren, hangt af van de voorwaarden waaronder je het hebt aangeschaft. Als het een aanbiedingsprijs was dan gaat het waarschijnlijk niet. Bel dus met de verkoper van het ticket over de mogelijkheden.
Het is de bedoeling dat je naar het lokale kantoor van Emirates belt (als je van Dusseldorf vertrekt dus Duitsland) en daar meedeelt dat je nog steeds mee wilt met de vlucht. Je zegt gewoon "I want to reconfirm my flight" en zorg dat je alle gegevens bij de hand hebt.quote:Op donderdag 28 mei 2009 11:01 schreef MikeLowrey het volgende:
Andere vraag. In de E-ticket stond dat je deze vlucht 72 uur van te voren moet herbevestigen. Enig idee wat ze daar mee bedoelen?
1 juli. En wat is je vraag?quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:57 schreef BillyOcean het volgende:
Hoe zit het nou met die vliegbelasting? Een vriend van mij zei dat ze dat per 1 juni hebben afgeschaft?
Afhankelijk van waar je heenvliegt, hoe je reist en waar is het zeker nog wel zinvol. Lang niet alle landen/luchthavens hebben online inchecken, niet iedereen is constant in de buurt van internet (ook sommige luchthavens niet) en als je airline je onderweg niet kan bereiken, of daar niet echt zijn best voor doet, dan is herbevestigen zéker zinvol. Het scheelt soms lang wachten op het vliegveld en in sommige gevallen het missen van een vlucht (zoals een collega van mij overkwam).quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:11 schreef jaco het volgende:
(Je eerste vraag weet ik niet)
Je ziet dit verzoek wel vaker op tickets of itineraries. Ik heb veel gevlogen en heb nog nooit 'reconfirmed'. Er is nog nooit iets misgegaan doordat ik dit naliet.
De herbevestiging was vroeger een mogelijkheid voor maatschappijen om de passagiers te waarschuwen dat een vlucht verzet was naar een ander tijdstip. Nu met internet en online inchecken is dat overbodig geworden.
Je kunt dus even bellen als je daar rustiger van slaapt, maar een wezenlijk verschil maakt het volgens mij niet uit.
quote:FAQs
Do I need to reconfirm my flight?
There is no need to reconfirm your flight when travelling with Emirates on any route.
Maar het aantal maatschappijen waar je niet online mee kunt inchecken wordt gelukkig wel steeds kleiner, van de Europese Maatschappijen (of maatschappijen die vertrekken vanuit Europese luchthavens) kan ik eigenlijk zo even snel nadenkend geen maatschappij (anders dan de chartervluchten, maar dat is eigenlijk weer een hele andere tak van vliegen) bedenken waar het niet mogelijk is.quote:Op donderdag 28 mei 2009 15:22 schreef Hik het volgende:
[..]
Afhankelijk van waar je heenvliegt, hoe je reist en waar is het zeker nog wel zinvol. Lang niet alle landen/luchthavens hebben online inchecken, niet iedereen is constant in de buurt van internet (ook sommige luchthavens niet) en als je airline je onderweg niet kan bereiken, of daar niet echt zijn best voor doet, dan is herbevestigen zéker zinvol. Het scheelt soms lang wachten op het vliegveld en in sommige gevallen het missen van een vlucht (zoals een collega van mij overkwam).
Grote paniek hoef je er niet over te hebben, maar even checken kan geen kwaad.
Ik heb 511 euro betaald om naar Hong Kong te vliegen. Kan me moeilijk voorstellen dat (veel) goedkoper mogelijk is. Daarnaast heb ik daar uiteraard wel naar gekeken, maar kon totaal niet de weg vinden op de website van Emirates. en dus ook geen prijzen en dergelijke.quote:Op donderdag 28 mei 2009 19:25 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Maar het aantal maatschappijen waar je niet online mee kunt inchecken wordt gelukkig wel steeds kleiner, van de Europese Maatschappijen (of maatschappijen die vertrekken vanuit Europese luchthavens) kan ik eigenlijk zo even snel nadenkend geen maatschappij (anders dan de chartervluchten, maar dat is eigenlijk weer een hele andere tak van vliegen) bedenken waar het niet mogelijk is.
En hoewel soms je nog wel ies op het vliegveld moet omwisselen qua boardingpass is er altijd wel een vorm van online inchecken aanwezig. Als je online kunt inchecken is re-confirmen niet nodig. Ik heb dat zelf overigens nog nooit gedaan, en een airline kan, hoewel wellicht anders in hun voorwaarden staat, hier verder ook geen rechten aan ontlenen, Europese Regelgeving gaat voor, en zodra ze jouw zitplaats vergeven hebben omdat je niet re-confirmed zou hebben is de gewone Denied Boarding compensation van toepassing die volgens de EU-regels is ingevoerd. (Zeker als je bijtijds op de luchthaven aanwezig bent en niet met maatschappijen als Biman Bangladesh (!) zal het geen problemen opleveren, maar als je online in kan checken natuurlijk altijd doen). (Het mooiste is namelijk dat re-confirmen ook verplicht was / is op niet wijzigbare tickets, wat natuurlijk de grootst mogelijke onzin is aangezien je de tickets niet kunt wijzigen en wel mee terug zal moeten omdat je anders een nieuw ticket zou moeten kopen)
Daarnaast, Emirates tickets boeken via Cheaptickets.nl? Wat was daar de reden voor, via de Emirates website is dat altijd goedkoper, en je hebt niet perse een credit card nodig, je kan ook boeken en dan via een ticketoffice in Nederland betalen, maar dit is een beetje spuit 11 aangezien er al geboekt is
Wanneer ga je? Welke datums precies?quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:01 schreef MikeLowrey het volgende:
[..]
Ik heb 511 euro betaald om naar Hong Kong te vliegen. Kan me moeilijk voorstellen dat (veel) goedkoper mogelijk is. Daarnaast heb ik daar uiteraard wel naar gekeken, maar kon totaal niet de weg vinden op de website van Emirates. en dus ook geen prijzen en dergelijke.
511 euro is opzich niet zo duur, ware het niet dat het via emirates zelf;quote:Op donderdag 28 mei 2009 21:01 schreef MikeLowrey het volgende:
[..]
Ik heb 511 euro betaald om naar Hong Kong te vliegen. Kan me moeilijk voorstellen dat (veel) goedkoper mogelijk is. Daarnaast heb ik daar uiteraard wel naar gekeken, maar kon totaal niet de weg vinden op de website van Emirates. en dus ook geen prijzen en dergelijke.
Ligt natuurlijk aan de datum, als hij in Juli vliegt is het een heel ander verhaal. Kunnen we nu nog niks over zeggen dus!quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:05 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
511 euro is opzich niet zo duur, ware het niet dat het via emirates zelf;
AirfareEUR 428.00
Taxes and FeesEUR 31.09
Flight total EUR 459.09
Dat is dus toch 51 euro goedkoper..... En zo moeilijk is die site niet, plan en book, en ga je gang.
Komt vooral doordat Cheaptickets hoge boekingskosten en een niet bestaande customer service tax berekend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |