abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 mei 2009 @ 21:46:27 #126
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_69335734
quote:
Op zaterdag 23 mei 2009 21:45 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Wat is toegestaan aan handbagage?

De toegestane handbagage per persoon is:

· 1 handtas met de maximale afmetingen van 55 x 35 x 25 centimeter en een maximaal gewicht van 5 kilogram

· 1 jas, een paraplu en leesmateriaal voor de vlucht
Als uw handbagage het bovenstaande overschrijdt, rekent transavia.com deze tot ruimbagage.

www.transavia.com. zo moeilijk is dat toch niet?
oh, en ik denk neit dat ze over die ene cm. moeilijk gaan doen.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_69336787
Thanks! Dat had ik al gevonden maar wilde meer de ervaringen hier weten... Niet dat ze straks streng zijn over een paar centimeter!!
pi_69392700
Ik heb een "probleempje".

Ik wou zojuist via Cheaptickets 3 tickets bestellen. Maar die vlucht die ik wil is er alleen voor 2 man. Maar als ik op reserveren druk, en een nieuw venster open met dezelfde vlucht dan kan ik wel nog een vlucht erbij doen. (Ik neem aan dat als ik op reserveren druk, de boeking gelijk uit het geheugen word gehaald?). Betekend dit dat er wel 3 plaatsen over zijn, maar ik geen 3 plaatsen naast elkaar kan boeken>???
  maandag 25 mei 2009 @ 20:28:50 #129
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69394589
quote:
Op maandag 25 mei 2009 19:46 schreef MikeLowrey het volgende:
Ik heb een "probleempje".

Ik wou zojuist via Cheaptickets 3 tickets bestellen. Maar die vlucht die ik wil is er alleen voor 2 man. Maar als ik op reserveren druk, en een nieuw venster open met dezelfde vlucht dan kan ik wel nog een vlucht erbij doen. (Ik neem aan dat als ik op reserveren druk, de boeking gelijk uit het geheugen word gehaald?). Betekend dit dat er wel 3 plaatsen over zijn, maar ik geen 3 plaatsen naast elkaar kan boeken>???
Dit betekend dat er maar 2 plaatsen voor het bepaalde tarief nog beschikbaar zijn. De extra plaats kan je dan boeken tegen een hoger tarief. (Het heeft niets met naast elkaar zitten te maken, al helpt het natuurlijk wel als je de reservering maakt voor 3 personen tegelijk dat je gelijk online kan inchecken en de plaatsen naast elkaar in een keer door kan selecteren).

Kijk trouwens naast cheaptickets ook even op atp.nl, deze maken namelijk gebruik van een andere boekingsengine. Daarnaast, cheaptickets.nl rekent customer service tax. Dit is een zelf verzonnen belasting die niet bestaat en uitsluitend tot doel heeft de eigen kas te spekken en zo de zoekresultaten te kunnen manipuleren, immers, in eerste instantie zullen ze goedkoper lijken dan andere aanbieders, dan komen daar nog dossierkosten en customer service tax overheen zodat ze uiteindelijk toch duurder zijn.
Je kan ook bij andere aanbiedres via www.travelstreet.com (weet je gelijk welke reisburo's in Nederland / Belgie nog meer van deze boekingsengine gebruik maken) dezelfde vlucht te boeken. Je zal zien dat de totaalprijs, dus nadat je alle stappen hebt doorlopen onderling kan verschillen, al zal het geen schokkende bedragen zijn.

Wat je ook kunt doen is 2 plaatsen boeken, en op een ander tijdstop kijken of je de andere plek tegen een goedkoper tarief kunt boeken, vaak is het yieldmanagement zo ingericht dat als er vluchten geboekt worden de vluchtprijs automatisch stijgt, maar dit betekend niet dat het zo hoog blijft, het kan ook weer naar beneden worden bijgesteld.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_69395473
Het aparte is dat we vandaag (ca. 2 uur geleden) al een stuk of 4 keer de vlucht hadden geboekt bij Cheaptickets die we wouden maar elke keer ging er iets mis, (Of saldo was te laag, of internet viel weg of we twijfelde weer ). Zal het dan kunnen dat de reservering dan wel opgeslagen is, waardoor al die plaatsen nu weg zijn? Dit was allemaal in een tijdsbestek van een uur. Ik snap best dat het snel kan gaan, maar zo snel.

Overigens kost die zelfde vlucht die een 1 uur geleden nof 511 was, nu 635 euro???
  maandag 25 mei 2009 @ 20:54:10 #131
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69395710
quote:
Op maandag 25 mei 2009 20:49 schreef MikeLowrey het volgende:
Het aparte is dat we vandaag al een stuk of 4 keer de vlucht hadden geboekt bij Cheaptickets die we wouden maar elke keer ging er iets mis, (Of saldo was te laag, of internet viel weg). Zal het dan kunnen dat de reservering dan wel opgeslagen is, waardoor al die plaatsen nu weg zijn? Dit was allemaal in een tijdsbestek van een uur. Ik snap best dat het snel kan gaan, maar zo snel.
Ik zou even wachten met boeken op dit moment. Je hebt al 4 keer gepoogd te boeken, dat betekend dat je al 4x een bepaalde vlucht met een bepaalde tijd hebt opgevraagd.
Op het moment dat een boekingssysteem van een luchtvaartmaatschappij merkt dat er bijzonder veel aandacht is voor een bepaalde vlucht registeert deze dat en kan dit verhoging van de prijs tot gevolg hebben.

(Ik heb de laatste tijd vluchten voor meerdere personen tegelijk geboekt, en als ik eerst een testboeking had gemaakt om te kijken wat de prijs zou worden merkte ik dat de prijs hoger was toen ik deze opnieuw opvroeg, de dag erna was deze weer op het normale nivo).
(Of als ik geboekt had en daarna dezelfde vlucht opvroeg was dit gestegen tot een astronomisch bedrag, maar dat is logisch, bij 8 plekken die in een keer geboekt worden slaat elk boekingsysteem op hol en is er menselijk ingrijpen nodig om de prijs weer tot een realistisch nivo te brengen).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_69395892
quote:
Op maandag 25 mei 2009 20:54 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik zou even wachten met boeken op dit moment. Je hebt al 4 keer gepoogd te boeken, dat betekend dat je al 4x een bepaalde vlucht met een bepaalde tijd hebt opgevraagd.
Op het moment dat een boekingssysteem van een luchtvaartmaatschappij merkt dat er bijzonder veel aandacht is voor een bepaalde vlucht registeert deze dat en kan dit verhoging van de prijs tot gevolg hebben.

(Ik heb de laatste tijd vluchten voor meerdere personen tegelijk geboekt, en als ik eerst een testboeking had gemaakt om te kijken wat de prijs zou worden merkte ik dat de prijs hoger was toen ik deze opnieuw opvroeg, de dag erna was deze weer op het normale nivo).
(Of als ik geboekt had en daarna dezelfde vlucht opvroeg was dit gestegen tot een astronomisch bedrag, maar dat is logisch, bij 8 plekken die in een keer geboekt worden slaat elk boekingsysteem op hol en is er menselijk ingrijpen nodig om de prijs weer tot een realistisch nivo te brengen).
Ok, ik kan dus beter mogen kijken. Maar is datgene wat ik zei logisch? Dat door al mijn mislukte boekingen, die plaatsen toch zijn meegerekend? En dat Cheaptickets pas over een paar uur die boeking pas weer weghaald.
pi_69400089
Ik ga 6 juni naar Suriname, en ik vlieg 18 juli terug, maar nu wil ik eigenlijk graag een weekje eerder terug. Ik probeerde dat op de site van de KLM te wijzigen, maar dan krijg ik de melding dat de nieuwe ticketprijs lager is dan mijn huidige, en dat ik daarom het Service Center moet bellen.
Betekent dat dat ik geld terugkrijg? Of gebeurt dat nooit?
En ik probeerde dus dat Service Center te bellen, maar is het normaal dat je daar meer dan een kwartier in de wacht staat?
pi_69403812
quote:
Op maandag 25 mei 2009 20:58 schreef MikeLowrey het volgende:

[..]

Ok, ik kan dus beter mogen kijken. Maar is datgene wat ik zei logisch? Dat door al mijn mislukte boekingen, die plaatsen toch zijn meegerekend? En dat Cheaptickets pas over een paar uur die boeking pas weer weghaald.
Het kan zijn dat als een klant met een boeking start dat de betreffende stoelen enige tijd geblokkeerd worden voor andere boekingen. Jouw verschillende sessies zijn dan niet als 1 klant herkend en hebben dan inderdaad allemaal aparte stoelen geblokkeerd.

Het lijkt mij echter dat zo'n claim een minuut of 10 geldt (zodat de klant kan zijn creditcard kan zoeken etc) en niet een paar uur.
pi_69480101
quote:
Op maandag 25 mei 2009 22:27 schreef Merel1808 het volgende:
Ik ga 6 juni naar Suriname, en ik vlieg 18 juli terug, maar nu wil ik eigenlijk graag een weekje eerder terug. Ik probeerde dat op de site van de KLM te wijzigen, maar dan krijg ik de melding dat de nieuwe ticketprijs lager is dan mijn huidige, en dat ik daarom het Service Center moet bellen.
Betekent dat dat ik geld terugkrijg? Of gebeurt dat nooit?
En ik probeerde dus dat Service Center te bellen, maar is het normaal dat je daar meer dan een kwartier in de wacht staat?
ik denk dat je eerder wijzigingskosten moet betalen.. afhankelijk wat voor ticket je hebt.

en over die servicecenter geval... nog nooit met een helpdesk gebeld.. 15 minuten wachten.. is normaal
  donderdag 28 mei 2009 @ 09:00:28 #136
62913 Blik
The one and Only!
pi_69480163
hoe makkelijk is het om een ticket om te boeken? vlieg nu op Panama City heen en terug en zou graag op de heenweg naar Costa Rica willen.
pi_69480294
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 08:56 schreef DancePlaza het volgende:

[..]

ik denk dat je eerder wijzigingskosten moet betalen.. afhankelijk wat voor ticket je hebt.

en over die servicecenter geval... nog nooit met een helpdesk gebeld.. 15 minuten wachten.. is normaal
Ik moest ¤100,- betalen.. Ik was uiteindelijk maar even langs Schiphol gegaan, om daar in het ticket center alles te regelen.. Ik ken helpdesks, maar van een bedrijf als de KLM verwacht je dat niet, vooral niet 's avonds laat
pi_69482524
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 09:00 schreef Blik het volgende:
hoe makkelijk is het om een ticket om te boeken? vlieg nu op Panama City heen en terug en zou graag op de heenweg naar Costa Rica willen.
Dat is een totaal andere reis. In dat geval gaat het erom of je het ticket kunt annuleren, zodat je een nieuwe reis kunt boeken.

Of je het ticket kunt annuleren, hangt af van de voorwaarden waaronder je het hebt aangeschaft. Als het een aanbiedingsprijs was dan gaat het waarschijnlijk niet. Bel dus met de verkoper van het ticket over de mogelijkheden.
  donderdag 28 mei 2009 @ 10:42:39 #139
62913 Blik
The one and Only!
pi_69483091
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 10:24 schreef jaco het volgende:

[..]

Dat is een totaal andere reis. In dat geval gaat het erom of je het ticket kunt annuleren, zodat je een nieuwe reis kunt boeken.

Of je het ticket kunt annuleren, hangt af van de voorwaarden waaronder je het hebt aangeschaft. Als het een aanbiedingsprijs was dan gaat het waarschijnlijk niet. Bel dus met de verkoper van het ticket over de mogelijkheden.
Heb al gebeld, en het zou me naast annuleringskosten ook nog eens 200 euro p.p. extra kosten. Gaan we dus niet doen. Dan boek ik wel een extra vlucht via FlyAirPanama
pi_69483857
Heb dus geboekt via Cheaptickets. Met Emirates naar Hong Kong. Nu lees ik dat je minimaal 24 uur van te voren online kan inchecken via de website en dat je dan je stoelen uit kan kiezen. Maar nu staat er op de e-tickets al welke stoelen we krijgen. Hoe zit dat daarmee? Zijn die stoelen al gereserveerd voor ons, of moeten we alsnog bij het online inchecken onze stoelen kiezen? We willen namelijk wel bij elkaar zitten. En als iedereen een aparte rij kiest.

Andere vraag. In de E-ticket stond dat je deze vlucht 72 uur van te voren moet herbevestigen. Enig idee wat ze daar mee bedoelen?

[ Bericht 17% gewijzigd door MikeLowrey op 28-05-2009 11:11:59 ]
  donderdag 28 mei 2009 @ 14:57:40 #141
71614 BillyOcean
Get out of my dreams you woman
pi_69492219
Hoe zit het nou met die vliegbelasting? Een vriend van mij zei dat ze dat per 1 juni hebben afgeschaft?
Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
pi_69492650
(Je eerste vraag weet ik niet)
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 11:01 schreef MikeLowrey het volgende:
Andere vraag. In de E-ticket stond dat je deze vlucht 72 uur van te voren moet herbevestigen. Enig idee wat ze daar mee bedoelen?
Het is de bedoeling dat je naar het lokale kantoor van Emirates belt (als je van Dusseldorf vertrekt dus Duitsland) en daar meedeelt dat je nog steeds mee wilt met de vlucht. Je zegt gewoon "I want to reconfirm my flight" en zorg dat je alle gegevens bij de hand hebt.

Je ziet dit verzoek wel vaker op tickets of itineraries. Ik heb veel gevlogen en heb nog nooit 'reconfirmed'. Er is nog nooit iets misgegaan doordat ik dit naliet.

De herbevestiging was vroeger een mogelijkheid voor maatschappijen om de passagiers te waarschuwen dat een vlucht verzet was naar een ander tijdstip. Nu met internet en online inchecken is dat overbodig geworden.

Je kunt dus even bellen als je daar rustiger van slaapt, maar een wezenlijk verschil maakt het volgens mij niet uit.
  donderdag 28 mei 2009 @ 15:19:05 #143
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_69492912
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:57 schreef BillyOcean het volgende:
Hoe zit het nou met die vliegbelasting? Een vriend van mij zei dat ze dat per 1 juni hebben afgeschaft?
1 juli. En wat is je vraag?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 28 mei 2009 @ 15:22:49 #144
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_69493060
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:11 schreef jaco het volgende:
(Je eerste vraag weet ik niet)
Je ziet dit verzoek wel vaker op tickets of itineraries. Ik heb veel gevlogen en heb nog nooit 'reconfirmed'. Er is nog nooit iets misgegaan doordat ik dit naliet.

De herbevestiging was vroeger een mogelijkheid voor maatschappijen om de passagiers te waarschuwen dat een vlucht verzet was naar een ander tijdstip. Nu met internet en online inchecken is dat overbodig geworden.

Je kunt dus even bellen als je daar rustiger van slaapt, maar een wezenlijk verschil maakt het volgens mij niet uit.
Afhankelijk van waar je heenvliegt, hoe je reist en waar is het zeker nog wel zinvol. Lang niet alle landen/luchthavens hebben online inchecken, niet iedereen is constant in de buurt van internet (ook sommige luchthavens niet) en als je airline je onderweg niet kan bereiken, of daar niet echt zijn best voor doet, dan is herbevestigen zéker zinvol. Het scheelt soms lang wachten op het vliegveld en in sommige gevallen het missen van een vlucht (zoals een collega van mij overkwam).
Grote paniek hoef je er niet over te hebben, maar even checken kan geen kwaad.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 28 mei 2009 @ 15:43:28 #145
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_69493870
Emirates website:
quote:
FAQs

Do I need to reconfirm my flight?

There is no need to reconfirm your flight when travelling with Emirates on any route.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  donderdag 28 mei 2009 @ 19:25:27 #146
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69501051
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:22 schreef Hik het volgende:

[..]

Afhankelijk van waar je heenvliegt, hoe je reist en waar is het zeker nog wel zinvol. Lang niet alle landen/luchthavens hebben online inchecken, niet iedereen is constant in de buurt van internet (ook sommige luchthavens niet) en als je airline je onderweg niet kan bereiken, of daar niet echt zijn best voor doet, dan is herbevestigen zéker zinvol. Het scheelt soms lang wachten op het vliegveld en in sommige gevallen het missen van een vlucht (zoals een collega van mij overkwam).
Grote paniek hoef je er niet over te hebben, maar even checken kan geen kwaad.
Maar het aantal maatschappijen waar je niet online mee kunt inchecken wordt gelukkig wel steeds kleiner, van de Europese Maatschappijen (of maatschappijen die vertrekken vanuit Europese luchthavens) kan ik eigenlijk zo even snel nadenkend geen maatschappij (anders dan de chartervluchten, maar dat is eigenlijk weer een hele andere tak van vliegen) bedenken waar het niet mogelijk is.

En hoewel soms je nog wel ies op het vliegveld moet omwisselen qua boardingpass is er altijd wel een vorm van online inchecken aanwezig. Als je online kunt inchecken is re-confirmen niet nodig. Ik heb dat zelf overigens nog nooit gedaan, en een airline kan, hoewel wellicht anders in hun voorwaarden staat, hier verder ook geen rechten aan ontlenen, Europese Regelgeving gaat voor, en zodra ze jouw zitplaats vergeven hebben omdat je niet re-confirmed zou hebben is de gewone Denied Boarding compensation van toepassing die volgens de EU-regels is ingevoerd. (Zeker als je bijtijds op de luchthaven aanwezig bent en niet met maatschappijen als Biman Bangladesh (!) zal het geen problemen opleveren, maar als je online in kan checken natuurlijk altijd doen). (Het mooiste is namelijk dat re-confirmen ook verplicht was / is op niet wijzigbare tickets, wat natuurlijk de grootst mogelijke onzin is aangezien je de tickets niet kunt wijzigen en wel mee terug zal moeten omdat je anders een nieuw ticket zou moeten kopen)

Daarnaast, Emirates tickets boeken via Cheaptickets.nl? Wat was daar de reden voor, via de Emirates website is dat altijd goedkoper, en je hebt niet perse een credit card nodig, je kan ook boeken en dan via een ticketoffice in Nederland betalen, maar dit is een beetje spuit 11 aangezien er al geboekt is
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_69504441
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 19:25 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Maar het aantal maatschappijen waar je niet online mee kunt inchecken wordt gelukkig wel steeds kleiner, van de Europese Maatschappijen (of maatschappijen die vertrekken vanuit Europese luchthavens) kan ik eigenlijk zo even snel nadenkend geen maatschappij (anders dan de chartervluchten, maar dat is eigenlijk weer een hele andere tak van vliegen) bedenken waar het niet mogelijk is.

En hoewel soms je nog wel ies op het vliegveld moet omwisselen qua boardingpass is er altijd wel een vorm van online inchecken aanwezig. Als je online kunt inchecken is re-confirmen niet nodig. Ik heb dat zelf overigens nog nooit gedaan, en een airline kan, hoewel wellicht anders in hun voorwaarden staat, hier verder ook geen rechten aan ontlenen, Europese Regelgeving gaat voor, en zodra ze jouw zitplaats vergeven hebben omdat je niet re-confirmed zou hebben is de gewone Denied Boarding compensation van toepassing die volgens de EU-regels is ingevoerd. (Zeker als je bijtijds op de luchthaven aanwezig bent en niet met maatschappijen als Biman Bangladesh (!) zal het geen problemen opleveren, maar als je online in kan checken natuurlijk altijd doen). (Het mooiste is namelijk dat re-confirmen ook verplicht was / is op niet wijzigbare tickets, wat natuurlijk de grootst mogelijke onzin is aangezien je de tickets niet kunt wijzigen en wel mee terug zal moeten omdat je anders een nieuw ticket zou moeten kopen)

Daarnaast, Emirates tickets boeken via Cheaptickets.nl? Wat was daar de reden voor, via de Emirates website is dat altijd goedkoper, en je hebt niet perse een credit card nodig, je kan ook boeken en dan via een ticketoffice in Nederland betalen, maar dit is een beetje spuit 11 aangezien er al geboekt is
Ik heb 511 euro betaald om naar Hong Kong te vliegen. Kan me moeilijk voorstellen dat (veel) goedkoper mogelijk is. Daarnaast heb ik daar uiteraard wel naar gekeken, maar kon totaal niet de weg vinden op de website van Emirates. en dus ook geen prijzen en dergelijke.
  donderdag 28 mei 2009 @ 21:25:58 #148
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_69505182
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:01 schreef MikeLowrey het volgende:

[..]

Ik heb 511 euro betaald om naar Hong Kong te vliegen. Kan me moeilijk voorstellen dat (veel) goedkoper mogelijk is. Daarnaast heb ik daar uiteraard wel naar gekeken, maar kon totaal niet de weg vinden op de website van Emirates. en dus ook geen prijzen en dergelijke.
Wanneer ga je? Welke datums precies?

had je mijn pm nog gezien?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  donderdag 28 mei 2009 @ 22:05:46 #149
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69506742
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 21:01 schreef MikeLowrey het volgende:

[..]

511 euro is opzich niet zo duur, ware het niet dat het via emirates zelf;
AirfareEUR 428.00
Taxes and FeesEUR 31.09
Flight total EUR 459.09

Dat is dus toch 51 euro goedkoper..... En zo moeilijk is die site niet, plan en book, en ga je gang.

Komt vooral doordat Cheaptickets hoge boekingskosten en een niet bestaande customer service tax berekend.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 28 mei 2009 @ 22:14:48 #150
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_69507068
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:05 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

511 euro is opzich niet zo duur, ware het niet dat het via emirates zelf;
AirfareEUR 428.00
Taxes and FeesEUR 31.09
Flight total EUR 459.09

Dat is dus toch 51 euro goedkoper..... En zo moeilijk is die site niet, plan en book, en ga je gang.

Komt vooral doordat Cheaptickets hoge boekingskosten en een niet bestaande customer service tax berekend.
Ligt natuurlijk aan de datum, als hij in Juli vliegt is het een heel ander verhaal. Kunnen we nu nog niks over zeggen dus!
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')