abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 juni 2009 @ 12:07:22 #176
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_69765535
Ik heb een boeking bij Fly bmi (British Midland) staan van Amsterdam naar Londen retour, maar ik heb eigenlijk nergens paspoort gegevens hoeven invullen. Wanneer moet dit?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_69766413
Voor de beslissing wie er ge-upgraded wordt, wordt bij KLM een algoritme gebruikt dat rekening houdt met je elite status en de prijs die je voor je ticket betaalde. Als passagier heb je hier geen invloed op met 'trucjes'. De gate agent heeft nog een beetje speelruimte, maar gebruikt die alleen als er echt iets rechtgezet moet worden.

Klopt ja. Juist bij die gate agent had je nog wel eens kans en heus niet alleen om iets recht te zetten. Daarna heeft KLM ook een tijd lang bijna geen upgrades gegeven, maar we zitten nu weer in een tijd waarin vliegtuigen lang niet vol zitten. Ik vlieg veel met United en daar wordt je tegenwoordig bijna standaard geupgraded met de juiste kaart. Als gevolg daarvan vlieg ik nu met United ipv KLM terwijl KLM een betere verbinding heeft op de route die ik vlieg.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 13:00:46 #178
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_69766855
Ik vlieg morgen naar Hong Kong. Ik hoef niet perse een upgrade, maar als het vliegtuig niet helemaal vol zit, dan hoop ik wel dat ik en mijn vriendin gewoon met zijn 2-en zitten, en dus niet een of andere vreemde erbij.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 15:28:05 #179
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_69770587
Als je samen reist is de kans op een upgrade miniem volgens mij...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_69772268
Ik vlieg voornamelijk BA en daar hebben ze de policy volgens mij juist veranderd. Geen upgrades tenzij de economy overboekt is, om op die manier business class een beetje relaxed te houden voor de mensen die ervoor betalen. Ze verkopen de middelste stoelen nu ook helemaal niet meer, vroeger gebeurde dat nog wel eens.

Bij BA krijgen ik en mijn vriendin toch nog wel vaak upgrades, maar volgens mij komt dat meer door onze punten-status en het feit dat we eigenlijk wekelijks (nou ja, zij nu minder met nieuwe baan) business class vliegen met BA voor werk? Enfin, op die korte vluchten boeit het toch geen donder.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_69778149
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 12:42 schreef Duikelaar het volgende:
Ik vlieg veel met United en daar wordt je tegenwoordig bijna standaard geupgraded met de juiste kaart. Als gevolg daarvan vlieg ik nu met United ipv KLM terwijl KLM een betere verbinding heeft op de route die ik vlieg.
Als je bijna standaard wordt geupgraded dan hoef je ook geen business class ticket te kopen. De KLM is vrij goed met yield management. Ik vermoed dat ze bewust minder upgraden en het onvoorspelbaar maken, zodat reizigers die echt de business class ervaring willen daarvoor blijven betalen. Daar kan ik trouwens nog wel in komen: het gratis upgraden is een gunst voor de kaarthouder.

Ik ben het echter niet eens met het beperkte aantal award stoelen dat bij KLM Flying Blue beschikbaar is. Het is doorgaans onmogelijk om een award vlucht te vinden die je nodig hebt. Die award vluchten zijn een duidelijk recht dat je opbouwt. Vandaar dat ik inmiddels ook minder KLM vlieg en van gold naar silver ben gezakt.
pi_69778301
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 13:00 schreef Yi-Long het volgende:
Ik vlieg morgen naar Hong Kong. Ik hoef niet perse een upgrade, maar als het vliegtuig niet helemaal vol zit, dan hoop ik wel dat ik en mijn vriendin gewoon met zijn 2-en zitten, en dus niet een of andere vreemde erbij.
Ik zou er niet al te veel op rekenen. Uitgaande van een 3 x 3 setting, zou dan vanuit de kansrekening gezien 1/3 deel van de stoelen niet geboekt moeten zijn. Er wordt wel minder geboekt door de economische crisis, maar zo dramatisch is het ook weer niet.

Maar laten we duimen van wel en in ieder geval een goede reis gewenst !
  zaterdag 6 juni 2009 @ 20:43:43 #183
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_69778552
Bij het online boeken op de site van Malaysia Airlines konden we ook een plek in het vliegtuig uitkiezen, krijgen we die plekken dan ook als we inchecken, of is de kans groot dat we andere plekken krijgen?

En we hebben een retourtje Londen-Hanoi met een overstap in Kuala Lumpur, krijgen we hier 1 ticket voor waar je mee heen en terug kan, of krijg je een heen en een retourticket, of krijg je ook nog een apart ticket voor de overstap, hoe zit dit?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_69781872
[edit] ik had het antwoord al gevonden..

Nu heb ik een andere vraag, kan je eigenlijk gewoon een lege koffer (die ook echt Helemaal leeg is) inchecken? Of zullen ze hier wel wat vragen bij stellen?

[ Bericht 65% gewijzigd door Plumz op 06-06-2009 22:45:44 ]
pi_69782215
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 22:37 schreef Plumz het volgende:
[edit] ik had het antwoord al gevonden..

Nu heb ik een andere vraag, kan je eigenlijk gewoon een lege koffer (die ook echt Helemaal leeg is) inchecken? Of zullen ze hier wel wat vragen bij stellen?
Wordt echt niet in gekeken hoor door de checkin medewekers misschien valt het ze op dat hij zo licht is, maar je mag ermee doen wat je wilt.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator zaterdag 6 juni 2009 @ 22:52:27 #186
45833 crew  Fogel
pi_69782320
Ik check vrij vaak een lege koffer in, totaal geen probleem. Slechts 1 keer de vraag gehad of ik het niet als handbagage mee wilde nemen ipv in te checken omdat het zo weinig woog en niet heel erg groot was.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatiė, Sloveniė, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_69783120
Okee, dat is wel chill dan, ben namelijk van plan om met een volle koffer terug te komen
pi_69785149
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 20:43 schreef MoneyTalks het volgende:
Bij het online boeken op de site van Malaysia Airlines konden we ook een plek in het vliegtuig uitkiezen, krijgen we die plekken dan ook als we inchecken, of is de kans groot dat we andere plekken krijgen?
Nee. Er is een kleine kans dat je een andere plek krijgt. Waarschijnlijk kun je gewoon op die gekozen plekken inchecken.
quote:
En we hebben een retourtje Londen-Hanoi met een overstap in Kuala Lumpur, krijgen we hier 1 ticket voor waar je mee heen en terug kan, of krijg je een heen en een retourticket, of krijg je ook nog een apart ticket voor de overstap, hoe zit dit?
Je krijgt 1 ticket met de hele reis daarop. Je krijgt wel voor elk segment apart een boarding pass tijdens het inchecken.

Ik snap de vraag trouwens niet helemaal. Je zegt dat je het retourtje hebt gekocht: dan heb je het ticket toch in handen en kun je zelf precies zien wat erop geprint staat
  zondag 7 juni 2009 @ 01:19:19 #189
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_69785501
quote:
Op zondag 7 juni 2009 00:54 schreef jaco het volgende:

[..]

Nee. Er is een kleine kans dat je een andere plek krijgt. Waarschijnlijk kun je gewoon op die gekozen plekken inchecken.
[..]

Je krijgt 1 ticket met de hele reis daarop. Je krijgt wel voor elk segment apart een boarding pass tijdens het inchecken.

Ik snap de vraag trouwens niet helemaal. Je zegt dat je het retourtje hebt gekocht: dan heb je het ticket toch in handen en kun je zelf precies zien wat erop geprint staat
Ik heb geboekt via internet.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_69786925
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 20:43 schreef MoneyTalks het volgende:
Bij het online boeken op de site van Malaysia Airlines konden we ook een plek in het vliegtuig uitkiezen, krijgen we die plekken dan ook als we inchecken, of is de kans groot dat we andere plekken krijgen?

En we hebben een retourtje Londen-Hanoi met een overstap in Kuala Lumpur, krijgen we hier 1 ticket voor waar je mee heen en terug kan, of krijg je een heen en een retourticket, of krijg je ook nog een apart ticket voor de overstap, hoe zit dit?
Bij Emirates kan dat wel, moet je wel via hun site boeken, maar zoiets is echt ideaal. Geen gezeik maar bij de incheckbalie over seats maar lekker zelf thuis online een seat kiezen.

Tip: check seatguru eens.
  Moderator zondag 7 juni 2009 @ 10:36:36 #191
45833 crew  Fogel
pi_69788321
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 23:20 schreef Plumz het volgende:
Okee, dat is wel chill dan, ben namelijk van plan om met een volle koffer terug te komen
Dat is dus ook precies wat ik doe, anders zou ik geen koffer meeslepen
Wel op overgewicht letten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatiė, Sloveniė, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  zondag 7 juni 2009 @ 10:49:22 #192
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_69788481
quote:
Op zondag 7 juni 2009 04:39 schreef F04 het volgende:

[..]

Bij Emirates kan dat wel, moet je wel via hun site boeken, maar zoiets is echt ideaal. Geen gezeik maar bij de incheckbalie over seats maar lekker zelf thuis online een seat kiezen.

Tip: check seatguru eens.
Net als 90% van de normale maatschappijen tegenwoordig..
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  zondag 7 juni 2009 @ 11:03:05 #193
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69788686
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 20:27 schreef jaco het volgende:

[..]

.... De KLM is vrij goed met yield management. ...
KLM is op dit moment qua yield management uitvoering weer terug bij af, sterker nog, ze slaan de plank nog meer mis dan een aantal jaren geleden toen ze ook verlies draaiden.
Het heeft echt niet alleen met de economische crisis of ticketbelasting te maken, KLM heeft schijnbaar het motto, Flying Blue Member programma zo ver mogelijk uitkleden, en premium prijzen vragen voor vertrek vanaf Amsterdam, om vervolgens de niet verkochte tickets te dumpen op markten in Duitsland en de UK.
(Dus wel relatief volle vliegtuigen, maar niet voor de beste prijs verkocht, aangezien de eigenlijke doelgroep andere alternatieven heeft gevonden met vertrek van buitenlandse luchthavens).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_69790085
quote:
Op zondag 7 juni 2009 01:19 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Ik heb geboekt via internet.
In dat geval heb je het ticket per email opgestuurd gekregen. Ik zou je spam box maar even nakijken.
  zondag 7 juni 2009 @ 12:24:07 #195
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_69790241
quote:
Op zondag 7 juni 2009 11:03 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

KLM is op dit moment qua yield management uitvoering weer terug bij af, sterker nog, ze slaan de plank nog meer mis dan een aantal jaren geleden toen ze ook verlies draaiden.
Het heeft echt niet alleen met de economische crisis of ticketbelasting te maken, KLM heeft schijnbaar het motto, Flying Blue Member programma zo ver mogelijk uitkleden, en premium prijzen vragen voor vertrek vanaf Amsterdam, om vervolgens de niet verkochte tickets te dumpen op markten in Duitsland en de UK.
(Dus wel relatief volle vliegtuigen, maar niet voor de beste prijs verkocht, aangezien de eigenlijke doelgroep andere alternatieven heeft gevonden met vertrek van buitenlandse luchthavens).
Ja tis niet normaal, zag pas een ticket London-Amsterdam-Detroit met retour Detroit-Amsterdam-London voor iets minder als 700 euro, ticket Amsterdam-Detroit Detroit-Amsterdam met precies dezelfde vlucht kost 1100 euro...
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_69790569
quote:
Op zondag 7 juni 2009 11:03 schreef ozzietukker het volgende:
KLM heeft schijnbaar het motto, Flying Blue Member programma zo ver mogelijk uitkleden, en premium prijzen vragen voor vertrek vanaf Amsterdam, om vervolgens de niet verkochte tickets te dumpen op markten in Duitsland en de UK.

(Dus wel relatief volle vliegtuigen, maar niet voor de beste prijs verkocht, aangezien de eigenlijke doelgroep andere alternatieven heeft gevonden met vertrek van buitenlandse luchthavens).
Met mijn opmerking bedoelde ik: KLM is vrij goed met yield management vanuit hun eigen portemonnee bekeken. Het is minder goed voor de reiziger. Ik ben het met je klachten als reiziger eens, maar niet met je analyse dat de KLM er zelf ook nadeel van haar strategie ondervindt. Waarom zou ze deze strategie anders voortzetten? Als buitenstaanders hebben we niet de marktgegevens om daar conclusies over te trekken. Waarschijnlijk zijn er toch nog genoeg zakelijke reizigers die vanaf Amsterdam willen vliegen zelfs al is het duurder. Naar Dusseldorf of Brussel reizen, kost immers ook extra geld, tijd en energie.
  zondag 7 juni 2009 @ 12:50:58 #197
62913 Blik
The one and Only!
pi_69790969
quote:
Op zondag 7 juni 2009 12:36 schreef jaco het volgende:

[..]

Met mijn opmerking bedoelde ik: KLM is vrij goed met yield management vanuit hun eigen portemonnee bekeken. Het is minder goed voor de reiziger. Ik ben het met je klachten als reiziger eens, maar niet met je analyse dat de KLM er zelf ook nadeel van haar strategie ondervindt. Waarom zou ze deze strategie anders voortzetten? Als buitenstaanders hebben we niet de marktgegevens om daar conclusies over te trekken. Waarschijnlijk zijn er toch nog genoeg zakelijke reizigers die vanaf Amsterdam willen vliegen zelfs al is het duurder. Naar Dusseldorf of Brussel reizen, kost immers ook extra geld, tijd en energie.
Eens, als ik voor mijn werk met het vliegtuig ga. vlieg ik gewoon vanaf Amsterdam en ga niet allemaal rare fratsen uithalen om de vlucht 100 euro goedkoper te laten worden. Echter, Aas ik op vakantie ga zou ik dat wel doen
  zondag 7 juni 2009 @ 13:44:41 #198
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69792533
quote:
Op zondag 7 juni 2009 12:36 schreef jaco het volgende:

[..]

Met mijn opmerking bedoelde ik: KLM is vrij goed met yield management vanuit hun eigen portemonnee bekeken. Het is minder goed voor de reiziger. Ik ben het met je klachten als reiziger eens, maar niet met je analyse dat de KLM er zelf ook nadeel van haar strategie ondervindt. Waarom zou ze deze strategie anders voortzetten? Als buitenstaanders hebben we niet de marktgegevens om daar conclusies over te trekken. Waarschijnlijk zijn er toch nog genoeg zakelijke reizigers die vanaf Amsterdam willen vliegen zelfs al is het duurder. Naar Dusseldorf of Brussel reizen, kost immers ook extra geld, tijd en energie.
Yield Management betekent het verkopen van de stoelen voor de beste prijs. Vanuit eigen portemonnee bekeken doet KLM dat echt niet goed.
Er was eerst een sentiment, nadat KLM heel slecht heeft gedraaid om Nederlandse passagiers weer in de vliegtuigen te krijgen door de prijzen te verlagen, dat heeft goed gewerkt, en het is logisch dat je dan de prijzen weer gaat verhogen. Echter de KLM is daarin doorgeschoten en heeft blind vertrouwd op het gevoerde beleid, wat in het begin wel werkt, immers mensen slikken de eerste keer de extra kosten wel, maar gaan naar alternatieven gaan kijken. De ticketbelasting speelt hierin maar een kleine rol.

Het premium prijzen voor vertrek vanaf Amsterdam kan niet bij een prijsbewuste consument in Nederland, daarnaast wordt er nog met 747 toestellen gevolgen welke je dus niet premium kan prijzen omdat er veel betere alternatieven (prijs en inflight entertainment) naar de diverse bestemmingen zijn.
De zakelijke markt is aanzienlijk minder door de economische crisis, daarnaast is het uitkleden van het Flying Blue programma nu net de reden om bij een andere maatschappij trouwe klant te worden of blijven.

De gevoerde strategie is trouwens nu gedeeltelijk al herzien, dat zie je de laatste tijd al met prijsverlagingen op routes binnen Europa, maar ook op routes naar verre bestemmingen waar zij geen alleenrecht op de route hebben. Er zit ook niet anders op, want het volhouden van de prijsdumping van tickets op markten in de UK en Duitsland was het nog verder ondermijnen van de premium prijsstelling voor vertrek vanaf Amsterdam.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_69811409
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 12:42 schreef Duikelaar het volgende:
Klopt ja. Juist bij die gate agent had je nog wel eens kans en heus niet alleen om iets recht te zetten. Daarna heeft KLM ook een tijd lang bijna geen upgrades gegeven, maar we zitten nu weer in een tijd waarin vliegtuigen lang niet vol zitten. Ik vlieg veel met United en daar wordt je tegenwoordig bijna standaard geupgraded met de juiste kaart. Als gevolg daarvan vlieg ik nu met United ipv KLM terwijl KLM een betere verbinding heeft op de route die ik vlieg.
En zelfs bij die gate agent lukt het dus gewoon echt niet meer. Laatst nog, zat ik in een 777-200ER op stoel 10B, een betere stoel is er dus niet in Economy, kom ik aan de gate zegt die vriendelijke dame tegen me dat ik wel naast een dame met een baby zit. Biedt ze me ter compensatie een gangpadplaats aan op rij 14 met een vrije middenstoel. Vraag ik of er echt niets beter is, nee dus terwijl de Business Class niet vol zat en ik wel een Platinum status heb.

Deze week installeer ik me weer op stoel 10B met een lange oncomfortabele nacht in het vooruitzicht, en komt de lokale KL(e)M grondstewardess naar me toe en vraag of ik mijn boarding pass met stoel 10B wil inruilen voor 3C. Dan zeg je dus geen nee!

Op intercontinentale vluchten is er tegenwoordig geen peil meer op te trekken, mede door de last minute aanschaf mogelijkheid van een upgrade tegen punten en bijbetaling. Dat doet natuurlijk niemand op een Europese vlucht, dus daar komt het heel regelmatig voor dat ik op rij 1 tot 10 mag plaatsnemen. Maar dat vind ik in het geheel geen privilege!

Aan de andere kant vind ik de prijzen in Business Class waanzin. 4000 om 1000 euro.... Ik vind 3000 euro voor twee nachten, nog steeds niet comfortabel, snurken veel te veel.

Dan heeft United het met hun standaard upgrade regeling inderdaad veel beter voor elkaar. Maar als je een check-in voor een intercontinentale vlucht pas 2,5 uur voor vertrek opengooit, en er zijn nog 150 van die One-K gasten voor je, dan word je ook niet vrolijk. Zeker niet als je weet dat de passage van de security check ook meestal een uur duurt. Dus ook United is niet alles.
  maandag 8 juni 2009 @ 00:24:39 #200
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_69814023
Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')