abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 mei 2009 @ 22:26:10 #151
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69507465
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:14 schreef Euc- het volgende:

[..]

Ligt natuurlijk aan de datum, als hij in Juli vliegt is het een heel ander verhaal. Kunnen we nu nog niks over zeggen dus!
Ik weet uiteraard niet exact de datum, maar weet ook dat Cheaptickets geen betere deals krijgt dan Emirates zelf. (Travelstreet bookingsengine heeft geen deal met Emirates) Voor Hong Kong zijn deze tarieven tot eind juni en augustus september beschikbaar, na september en in de maand juli zijn de prijzen op dit moment nog relatief hoog en kunnen ze niet geboekt zijn voor het lage tarief. (Dat zou Yieldmanagement technisch niet verstandig zijn).

Al vind ik 511 euro niet belachelijk hoog, het is een prima bedrag voor een vliegticket, geboekt bij een Nederlandse site en op die manier natuurlijk wel gemakkelijk qua boeken en betalen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_69507991
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:26 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik weet uiteraard niet exact de datum, maar weet ook dat Cheaptickets geen betere deals krijgt dan Emirates zelf. (Travelstreet bookingsengine heeft geen deal met Emirates) Voor Hong Kong zijn deze tarieven tot eind juni en augustus september beschikbaar, na september en in de maand juli zijn de prijzen op dit moment nog relatief hoog en kunnen ze niet geboekt zijn voor het lage tarief. (Dat zou Yieldmanagement technisch niet verstandig zijn).

Al vind ik 511 euro niet belachelijk hoog, het is een prima bedrag voor een vliegticket, geboekt bij een Nederlandse site en op die manier natuurlijk wel gemakkelijk qua boeken en betalen.
Ik zie nu pas dat je "plan and book" dubbel kan klikken en dat je dan in een menu komt. Degene die daar nu opstaat kost bij Emirates 509 en bij CT 487 (excl ext.kosten á 25 euro) Die van mij kost iets duurder omdat ik een dag later terugkom en dan maar 4 uur ipv 10 uur wachttijd heb in Dubai.

Datum dat ik vlieg is overigens 15 Augustus (t/m 1Sept)

De vlucht die ik heb geboek bij CT (die van 511 dus) kost bij Emirates zelf 509 euro, maar wel met wachttijd van minimaal 8 uur en/of 2 keer overstappen in Dubai en BangKok. Valt wel mee dus in principe.
  donderdag 28 mei 2009 @ 22:50:47 #153
62913 Blik
The one and Only!
pi_69508454
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:37 schreef MikeLowrey het volgende:

[..]

Die van mij kost iets duurder

pi_69508662
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 22:50 schreef Blik het volgende:

[..]


Sorry
  vrijdag 29 mei 2009 @ 14:05:20 #155
71614 BillyOcean
Get out of my dreams you woman
pi_69525609
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 14:57 schreef BillyOcean het volgende:
Hoe zit het nou met die vliegbelasting? Een vriend van mij zei dat ze dat per 1 juni hebben afgeschaft?
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 15:19 schreef Hik het volgende:

[..]

1 juli. En wat is je vraag?
Nou eh, ik heb bv nu een ticket geboekt naar kroatie en daar wordt een onderverdeling gemaakt van 140 voor het ticket en 160 euro luchthavenbelasting. Als ik dat ticket na 1 juli boek dan ben ik maar 140 kwijt? Of moet ik dat dan op een speciale manier weer terugkrijgen...?
Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
pi_69525858
Ligt eraan wanneer je geboekt hebt. Als je geboekt hebt en je vlucht vertrekt na 1 juli, dan zou je nog 11,25 terug kunnen krijgen via de luchtvaartmaatschappij, mits dat niet al verwerkt was in het boekingssysteem op het moment dat jij geboekt had.

Kijk eens op je ticket/bevestiging of er een 'taxes breakdown' staat met daarbij een tax van 11,25
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 29 mei 2009 @ 14:34:25 #157
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_69526347
Als je het nú geboekt hebt is de bedoelde tax er al niet in opgenomen. De ander belastingen betaal je nog wel gewoon (Schiphol is niet ineens gratis geworden ), alleen de zgn milieutax is "opgeheven".
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 29 mei 2009 @ 18:04:17 #158
71614 BillyOcean
Get out of my dreams you woman
pi_69532572
Ah... ok dus alleen die 11,25 is nu afgeschaft...
Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie maandag 1 juni 2009 @ 10:02:20 #159
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_69595753
Misschien dat iemand hier mij kan helpen.
Ik wil eigenlijk naar Surrey, Engeland maar welk (goed) vliegveld ligt daar het meest dichtbij?
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  maandag 1 juni 2009 @ 10:11:05 #160
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69595867
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:02 schreef ChipsZak. het volgende:
Misschien dat iemand hier mij kan helpen.
Ik wil eigenlijk naar Surrey, Engeland maar welk (goed) vliegveld ligt daar het meest dichtbij?
Als je het graafschap Surrey onder London bedoelt, dan kan je of vliegen naar Heathrow, of naar Gatwick, vanaf beide luchthavens ligt dit er een beetje tussenin.
Maar hoe je er zonder eigen vervoer moet komen weet ik niet....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_69596065
Londen Gatwick en Londe Heathrow liggen beide aan de goede kant van Londen voor Surrey. Van beide vliegvelden kan je per trein naar Surrey. Gatwick is de beste keus denk ik, je kan er goedkoop met Easyjet heen en het heeft goede treinverbindingen met bijv. Guildford (0:40 treinen) en Woking (1:00 treinen). Heathrow heeft ook goede treinverbindingen en ligt ongeveer net zo ver maar je kan er wat minder goedkoop heen vliegen en Gatwick is wat kleiner dus voor zo'n korte vlucht net zo handig. Succes ermee.
pi_69639671
Is 1:25 uur genoeg om over te stappen op Heathrow?
  dinsdag 2 juni 2009 @ 18:18:29 #163
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_69640478
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 17:51 schreef Janteh het volgende:
Is 1:25 uur genoeg om over te stappen op Heathrow?
Krap, het kan HEEL druk zijn op Heathrow
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  dinsdag 2 juni 2009 @ 18:26:52 #164
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_69640753
Als je vanuit de dezelfde terminal verder vliegt is het te doen. Als je moet wisselen.... succes
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  dinsdag 2 juni 2009 @ 19:34:50 #165
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69643204
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 18:26 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Als je vanuit de dezelfde terminal verder vliegt is het te doen. Als je moet wisselen.... succes
Mwah, het is wel doable, ik kwam met Finnair aan in Terminal 3, en exact 30 minuten na het aandokken stond ik bij de incheckbalie van Brithish Airways in terminal 5.
Ze was wel verbaasd overigens dat ik dat zo snel heb gedaan, (Tip, het is verstandig om soms niet de transferroute te nemen maar gewoon door de immigratie heen te gaan en zelf naar een andere terminal te gaan. Mijn bagage konden ze na 30 minuten niet traceren, maar was gewoon op Amsterdam op de band aanwezig.
Nu had ik wel geluk dat er geen wachtrijen bij de beveiliging stonden, maar ik heb gewoon nog 55 minuten rongelopen op terminal 5.

Zou ik het zo weer boeken? Als het aparte tickets zijn niet, maar als het zo wordt aangeboden en is in dezelfde terminal, geen enkel probleem, als je het niet haalt zal de maatschappij je om moeten boeken naar een volgende vlucht.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_69647921
Heb geboekt, het is 1 ticket met nu 2 uur overstaptijd, in dezelfde terminal, moet wel lukken denk ik.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 3 juni 2009 @ 11:32:09 #167
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_69659814
quote:
Op maandag 1 juni 2009 10:22 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
Londen Gatwick en Londe Heathrow liggen beide aan de goede kant van Londen voor Surrey. Van beide vliegvelden kan je per trein naar Surrey. Gatwick is de beste keus denk ik, je kan er goedkoop met Easyjet heen en het heeft goede treinverbindingen met bijv. Guildford (0:40 treinen) en Woking (1:00 treinen). Heathrow heeft ook goede treinverbindingen en ligt ongeveer net zo ver maar je kan er wat minder goedkoop heen vliegen en Gatwick is wat kleiner dus voor zo'n korte vlucht net zo handig. Succes ermee.
Dankjewel!
Ik wil graag naar Leatherhead in Mole Valley, dus het is een beetje uitzoeken van hoe & wat.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_69689487
Hoelang van tevoren moet je je bagage in laten checken? Of gaat dat automatisch..?

29/07 vlieg ik alleen met m'n zusje naar Istanbul en vanuit Istanbul naar Adana. En terug via Adana -> Istanbul -> Amsterdam. Nu staat er bij de terugvlucht:

01/09/2009 ADA SAW 08:05 ADANA
H9671 01/09/2009 SAW AMS 10:20 SABİHA GÖKÇEN

Straks hebben we geen genoeg tijd.. =/


Edit: Oja, bij mijn zusje staat er bij geslacht 'mannelijk'.' Is dit een probleem?
pi_69700604
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 03:01 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Hoelang van tevoren moet je je bagage in laten checken? Of gaat dat automatisch..?

29/07 vlieg ik alleen met m'n zusje naar Istanbul en vanuit Istanbul naar Adana. En terug via Adana -> Istanbul -> Amsterdam. Nu staat er bij de terugvlucht:

01/09/2009 ADA SAW 08:05 ADANA
H9671 01/09/2009 SAW AMS 10:20 SABİHA GÖKÇEN

Straks hebben we geen genoeg tijd.. =/


Edit: Oja, bij mijn zusje staat er bij geslacht 'mannelijk'.' Is dit een probleem?
Heb je het over de transfer op Istanbul naar Amsterdam? Als je jouw tickets als één vlucht hebt geboekt wordt je bagage doorgelabeld. Hoef je niks te doen behalve jezelf naar de andere gate te verplaatsen.
Als je het als twee losse vluchten hebt geboekt moet je je bagage zelf ophalen en droppen bij de andere incheckbalie en dan is het wellicht wat krap, maar ik ken vliegveld Istanbul niet goed.

Wat betreft het vrouw/man verhaal: low cost maatschappijen kunnen hier in ieder geval heel moeilijk over doen, het is altijd handig om even te bellen naar het service centre om het aan te laten passen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_69700890
Adana - Amsterdam via Istanbul (SAW) klinkt als een complete vlucht met Pegasus, zal dus idd. alleen maar van gate 1 naar 2 lopen zijn
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_69700917
quote:
Op donderdag 4 juni 2009 14:07 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Heb je het over de transfer op Istanbul naar Amsterdam? Als je jouw tickets als één vlucht hebt geboekt wordt je bagage doorgelabeld. Hoef je niks te doen behalve jezelf naar de andere gate te verplaatsen.
Als je het als twee losse vluchten hebt geboekt moet je je bagage zelf ophalen en droppen bij de andere incheckbalie en dan is het wellicht wat krap, maar ik ken vliegveld Istanbul niet goed.

Wat betreft het vrouw/man verhaal: low cost maatschappijen kunnen hier in ieder geval heel moeilijk over doen, het is altijd handig om even te bellen naar het service centre om het aan te laten passen.
Het staat op 1 ticket. Dus dat gaat allemaal vanzelf? Mooi.

Mama gaat morgen bellen voor dat. (:
En we vliegen met pegasus airlines.

Iemand trouwens ervaring?
  zaterdag 6 juni 2009 @ 02:46:37 #172
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_69761555
Ik vlieg van Londen via Kuala Lumpur naar Hanoi met Malaysia Airlines, word mijn bagage dan voor mij geregeld, of moet ik mijn bagage in Kuala Lumpur oppikken en meteen weer inchecken? Ik heb geen ervaring met intercontinentale vluchten met overstap...
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 08:55:23 #173
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69762827
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 02:46 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik vlieg van Londen via Kuala Lumpur naar Hanoi met Malaysia Airlines, word mijn bagage dan voor mij geregeld, of moet ik mijn bagage in Kuala Lumpur oppikken en meteen weer inchecken? Ik heb geen ervaring met intercontinentale vluchten met overstap...
Als je met een zelfde maatschappij vliegt, of met een maatschappij in dezelfde luchtvaartalliantie (Staralliance, Skyteam, Oneworld), dan wordt je bagage in de regel doorgelabeled naar je eindbestemming, of kan je daar bij de incheckbalie om vragen.

In de VS bijvoorbeeld geldt dat weer niet, daar moet je bij binnenkomst je bagage ophalen en weer afgeven bij de transferdesk, en dat is nadat je door de Amerikaanse douane bent geweest.
(Qua controle op inkomende goederen is dat een beter doordacht plan dan de Europese manier waar het wel doorgelabeled wordt, en alleen door middel van gekleurde bagagestickers de betreffende douane kan zien waar je bagage vandaan komt, maar dat dit eenvoudig te omzeilen is lijkt me duidelijk).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_69763790
Vroeger werd je met de juiste status bij KLM vaak gratis geupgraded naar business op incontinentale routes als je de truckjes kent. Doen ze dat -nu er genoeg plaats in business is- weer? Bij United 100K in ieder geval wel. Er is niets zo leuk als een medepassagier die het volle pond heeft betaald vertellen dat je een gratis upgrade hebt gehad.
pi_69765397
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 10:43 schreef Duikelaar het volgende:
Vroeger werd je met de juiste status bij KLM vaak gratis geupgraded naar business op incontinentale routes als je de truckjes kent. Doen ze dat -nu er genoeg plaats in business is- weer?
Er wordt inderdaad meer geupgraded met de slechte bezetting in business class, maar ik zie ook vaak dat ze business class stoelen gewoon onbezet laten.

Voor de beslissing wie er ge-upgraded wordt, wordt bij KLM een algoritme gebruikt dat rekening houdt met je elite status en de prijs die je voor je ticket betaalde. Als passagier heb je hier geen invloed op met 'trucjes'. De gate agent heeft nog een beetje speelruimte, maar gebruikt die alleen als er echt iets rechtgezet moet worden.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 12:07:22 #176
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_69765535
Ik heb een boeking bij Fly bmi (British Midland) staan van Amsterdam naar Londen retour, maar ik heb eigenlijk nergens paspoort gegevens hoeven invullen. Wanneer moet dit?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_69766413
Voor de beslissing wie er ge-upgraded wordt, wordt bij KLM een algoritme gebruikt dat rekening houdt met je elite status en de prijs die je voor je ticket betaalde. Als passagier heb je hier geen invloed op met 'trucjes'. De gate agent heeft nog een beetje speelruimte, maar gebruikt die alleen als er echt iets rechtgezet moet worden.

Klopt ja. Juist bij die gate agent had je nog wel eens kans en heus niet alleen om iets recht te zetten. Daarna heeft KLM ook een tijd lang bijna geen upgrades gegeven, maar we zitten nu weer in een tijd waarin vliegtuigen lang niet vol zitten. Ik vlieg veel met United en daar wordt je tegenwoordig bijna standaard geupgraded met de juiste kaart. Als gevolg daarvan vlieg ik nu met United ipv KLM terwijl KLM een betere verbinding heeft op de route die ik vlieg.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 13:00:46 #178
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_69766855
Ik vlieg morgen naar Hong Kong. Ik hoef niet perse een upgrade, maar als het vliegtuig niet helemaal vol zit, dan hoop ik wel dat ik en mijn vriendin gewoon met zijn 2-en zitten, en dus niet een of andere vreemde erbij.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 15:28:05 #179
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_69770587
Als je samen reist is de kans op een upgrade miniem volgens mij...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_69772268
Ik vlieg voornamelijk BA en daar hebben ze de policy volgens mij juist veranderd. Geen upgrades tenzij de economy overboekt is, om op die manier business class een beetje relaxed te houden voor de mensen die ervoor betalen. Ze verkopen de middelste stoelen nu ook helemaal niet meer, vroeger gebeurde dat nog wel eens.

Bij BA krijgen ik en mijn vriendin toch nog wel vaak upgrades, maar volgens mij komt dat meer door onze punten-status en het feit dat we eigenlijk wekelijks (nou ja, zij nu minder met nieuwe baan) business class vliegen met BA voor werk? Enfin, op die korte vluchten boeit het toch geen donder.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_69778149
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 12:42 schreef Duikelaar het volgende:
Ik vlieg veel met United en daar wordt je tegenwoordig bijna standaard geupgraded met de juiste kaart. Als gevolg daarvan vlieg ik nu met United ipv KLM terwijl KLM een betere verbinding heeft op de route die ik vlieg.
Als je bijna standaard wordt geupgraded dan hoef je ook geen business class ticket te kopen. De KLM is vrij goed met yield management. Ik vermoed dat ze bewust minder upgraden en het onvoorspelbaar maken, zodat reizigers die echt de business class ervaring willen daarvoor blijven betalen. Daar kan ik trouwens nog wel in komen: het gratis upgraden is een gunst voor de kaarthouder.

Ik ben het echter niet eens met het beperkte aantal award stoelen dat bij KLM Flying Blue beschikbaar is. Het is doorgaans onmogelijk om een award vlucht te vinden die je nodig hebt. Die award vluchten zijn een duidelijk recht dat je opbouwt. Vandaar dat ik inmiddels ook minder KLM vlieg en van gold naar silver ben gezakt.
pi_69778301
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 13:00 schreef Yi-Long het volgende:
Ik vlieg morgen naar Hong Kong. Ik hoef niet perse een upgrade, maar als het vliegtuig niet helemaal vol zit, dan hoop ik wel dat ik en mijn vriendin gewoon met zijn 2-en zitten, en dus niet een of andere vreemde erbij.
Ik zou er niet al te veel op rekenen. Uitgaande van een 3 x 3 setting, zou dan vanuit de kansrekening gezien 1/3 deel van de stoelen niet geboekt moeten zijn. Er wordt wel minder geboekt door de economische crisis, maar zo dramatisch is het ook weer niet.

Maar laten we duimen van wel en in ieder geval een goede reis gewenst !
  zaterdag 6 juni 2009 @ 20:43:43 #183
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_69778552
Bij het online boeken op de site van Malaysia Airlines konden we ook een plek in het vliegtuig uitkiezen, krijgen we die plekken dan ook als we inchecken, of is de kans groot dat we andere plekken krijgen?

En we hebben een retourtje Londen-Hanoi met een overstap in Kuala Lumpur, krijgen we hier 1 ticket voor waar je mee heen en terug kan, of krijg je een heen en een retourticket, of krijg je ook nog een apart ticket voor de overstap, hoe zit dit?
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_69781872
[edit] ik had het antwoord al gevonden..

Nu heb ik een andere vraag, kan je eigenlijk gewoon een lege koffer (die ook echt Helemaal leeg is) inchecken? Of zullen ze hier wel wat vragen bij stellen?

[ Bericht 65% gewijzigd door Plumz op 06-06-2009 22:45:44 ]
pi_69782215
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 22:37 schreef Plumz het volgende:
[edit] ik had het antwoord al gevonden..

Nu heb ik een andere vraag, kan je eigenlijk gewoon een lege koffer (die ook echt Helemaal leeg is) inchecken? Of zullen ze hier wel wat vragen bij stellen?
Wordt echt niet in gekeken hoor door de checkin medewekers misschien valt het ze op dat hij zo licht is, maar je mag ermee doen wat je wilt.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator zaterdag 6 juni 2009 @ 22:52:27 #186
45833 crew  Fogel
pi_69782320
Ik check vrij vaak een lege koffer in, totaal geen probleem. Slechts 1 keer de vraag gehad of ik het niet als handbagage mee wilde nemen ipv in te checken omdat het zo weinig woog en niet heel erg groot was.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_69783120
Okee, dat is wel chill dan, ben namelijk van plan om met een volle koffer terug te komen
pi_69785149
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 20:43 schreef MoneyTalks het volgende:
Bij het online boeken op de site van Malaysia Airlines konden we ook een plek in het vliegtuig uitkiezen, krijgen we die plekken dan ook als we inchecken, of is de kans groot dat we andere plekken krijgen?
Nee. Er is een kleine kans dat je een andere plek krijgt. Waarschijnlijk kun je gewoon op die gekozen plekken inchecken.
quote:
En we hebben een retourtje Londen-Hanoi met een overstap in Kuala Lumpur, krijgen we hier 1 ticket voor waar je mee heen en terug kan, of krijg je een heen en een retourticket, of krijg je ook nog een apart ticket voor de overstap, hoe zit dit?
Je krijgt 1 ticket met de hele reis daarop. Je krijgt wel voor elk segment apart een boarding pass tijdens het inchecken.

Ik snap de vraag trouwens niet helemaal. Je zegt dat je het retourtje hebt gekocht: dan heb je het ticket toch in handen en kun je zelf precies zien wat erop geprint staat
  zondag 7 juni 2009 @ 01:19:19 #189
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_69785501
quote:
Op zondag 7 juni 2009 00:54 schreef jaco het volgende:

[..]

Nee. Er is een kleine kans dat je een andere plek krijgt. Waarschijnlijk kun je gewoon op die gekozen plekken inchecken.
[..]

Je krijgt 1 ticket met de hele reis daarop. Je krijgt wel voor elk segment apart een boarding pass tijdens het inchecken.

Ik snap de vraag trouwens niet helemaal. Je zegt dat je het retourtje hebt gekocht: dan heb je het ticket toch in handen en kun je zelf precies zien wat erop geprint staat
Ik heb geboekt via internet.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_69786925
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 20:43 schreef MoneyTalks het volgende:
Bij het online boeken op de site van Malaysia Airlines konden we ook een plek in het vliegtuig uitkiezen, krijgen we die plekken dan ook als we inchecken, of is de kans groot dat we andere plekken krijgen?

En we hebben een retourtje Londen-Hanoi met een overstap in Kuala Lumpur, krijgen we hier 1 ticket voor waar je mee heen en terug kan, of krijg je een heen en een retourticket, of krijg je ook nog een apart ticket voor de overstap, hoe zit dit?
Bij Emirates kan dat wel, moet je wel via hun site boeken, maar zoiets is echt ideaal. Geen gezeik maar bij de incheckbalie over seats maar lekker zelf thuis online een seat kiezen.

Tip: check seatguru eens.
  Moderator zondag 7 juni 2009 @ 10:36:36 #191
45833 crew  Fogel
pi_69788321
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 23:20 schreef Plumz het volgende:
Okee, dat is wel chill dan, ben namelijk van plan om met een volle koffer terug te komen
Dat is dus ook precies wat ik doe, anders zou ik geen koffer meeslepen
Wel op overgewicht letten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  zondag 7 juni 2009 @ 10:49:22 #192
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_69788481
quote:
Op zondag 7 juni 2009 04:39 schreef F04 het volgende:

[..]

Bij Emirates kan dat wel, moet je wel via hun site boeken, maar zoiets is echt ideaal. Geen gezeik maar bij de incheckbalie over seats maar lekker zelf thuis online een seat kiezen.

Tip: check seatguru eens.
Net als 90% van de normale maatschappijen tegenwoordig..
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  zondag 7 juni 2009 @ 11:03:05 #193
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69788686
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 20:27 schreef jaco het volgende:

[..]

.... De KLM is vrij goed met yield management. ...
KLM is op dit moment qua yield management uitvoering weer terug bij af, sterker nog, ze slaan de plank nog meer mis dan een aantal jaren geleden toen ze ook verlies draaiden.
Het heeft echt niet alleen met de economische crisis of ticketbelasting te maken, KLM heeft schijnbaar het motto, Flying Blue Member programma zo ver mogelijk uitkleden, en premium prijzen vragen voor vertrek vanaf Amsterdam, om vervolgens de niet verkochte tickets te dumpen op markten in Duitsland en de UK.
(Dus wel relatief volle vliegtuigen, maar niet voor de beste prijs verkocht, aangezien de eigenlijke doelgroep andere alternatieven heeft gevonden met vertrek van buitenlandse luchthavens).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_69790085
quote:
Op zondag 7 juni 2009 01:19 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Ik heb geboekt via internet.
In dat geval heb je het ticket per email opgestuurd gekregen. Ik zou je spam box maar even nakijken.
  zondag 7 juni 2009 @ 12:24:07 #195
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_69790241
quote:
Op zondag 7 juni 2009 11:03 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

KLM is op dit moment qua yield management uitvoering weer terug bij af, sterker nog, ze slaan de plank nog meer mis dan een aantal jaren geleden toen ze ook verlies draaiden.
Het heeft echt niet alleen met de economische crisis of ticketbelasting te maken, KLM heeft schijnbaar het motto, Flying Blue Member programma zo ver mogelijk uitkleden, en premium prijzen vragen voor vertrek vanaf Amsterdam, om vervolgens de niet verkochte tickets te dumpen op markten in Duitsland en de UK.
(Dus wel relatief volle vliegtuigen, maar niet voor de beste prijs verkocht, aangezien de eigenlijke doelgroep andere alternatieven heeft gevonden met vertrek van buitenlandse luchthavens).
Ja tis niet normaal, zag pas een ticket London-Amsterdam-Detroit met retour Detroit-Amsterdam-London voor iets minder als 700 euro, ticket Amsterdam-Detroit Detroit-Amsterdam met precies dezelfde vlucht kost 1100 euro...
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_69790569
quote:
Op zondag 7 juni 2009 11:03 schreef ozzietukker het volgende:
KLM heeft schijnbaar het motto, Flying Blue Member programma zo ver mogelijk uitkleden, en premium prijzen vragen voor vertrek vanaf Amsterdam, om vervolgens de niet verkochte tickets te dumpen op markten in Duitsland en de UK.

(Dus wel relatief volle vliegtuigen, maar niet voor de beste prijs verkocht, aangezien de eigenlijke doelgroep andere alternatieven heeft gevonden met vertrek van buitenlandse luchthavens).
Met mijn opmerking bedoelde ik: KLM is vrij goed met yield management vanuit hun eigen portemonnee bekeken. Het is minder goed voor de reiziger. Ik ben het met je klachten als reiziger eens, maar niet met je analyse dat de KLM er zelf ook nadeel van haar strategie ondervindt. Waarom zou ze deze strategie anders voortzetten? Als buitenstaanders hebben we niet de marktgegevens om daar conclusies over te trekken. Waarschijnlijk zijn er toch nog genoeg zakelijke reizigers die vanaf Amsterdam willen vliegen zelfs al is het duurder. Naar Dusseldorf of Brussel reizen, kost immers ook extra geld, tijd en energie.
  zondag 7 juni 2009 @ 12:50:58 #197
62913 Blik
The one and Only!
pi_69790969
quote:
Op zondag 7 juni 2009 12:36 schreef jaco het volgende:

[..]

Met mijn opmerking bedoelde ik: KLM is vrij goed met yield management vanuit hun eigen portemonnee bekeken. Het is minder goed voor de reiziger. Ik ben het met je klachten als reiziger eens, maar niet met je analyse dat de KLM er zelf ook nadeel van haar strategie ondervindt. Waarom zou ze deze strategie anders voortzetten? Als buitenstaanders hebben we niet de marktgegevens om daar conclusies over te trekken. Waarschijnlijk zijn er toch nog genoeg zakelijke reizigers die vanaf Amsterdam willen vliegen zelfs al is het duurder. Naar Dusseldorf of Brussel reizen, kost immers ook extra geld, tijd en energie.
Eens, als ik voor mijn werk met het vliegtuig ga. vlieg ik gewoon vanaf Amsterdam en ga niet allemaal rare fratsen uithalen om de vlucht 100 euro goedkoper te laten worden. Echter, Aas ik op vakantie ga zou ik dat wel doen
  zondag 7 juni 2009 @ 13:44:41 #198
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_69792533
quote:
Op zondag 7 juni 2009 12:36 schreef jaco het volgende:

[..]

Met mijn opmerking bedoelde ik: KLM is vrij goed met yield management vanuit hun eigen portemonnee bekeken. Het is minder goed voor de reiziger. Ik ben het met je klachten als reiziger eens, maar niet met je analyse dat de KLM er zelf ook nadeel van haar strategie ondervindt. Waarom zou ze deze strategie anders voortzetten? Als buitenstaanders hebben we niet de marktgegevens om daar conclusies over te trekken. Waarschijnlijk zijn er toch nog genoeg zakelijke reizigers die vanaf Amsterdam willen vliegen zelfs al is het duurder. Naar Dusseldorf of Brussel reizen, kost immers ook extra geld, tijd en energie.
Yield Management betekent het verkopen van de stoelen voor de beste prijs. Vanuit eigen portemonnee bekeken doet KLM dat echt niet goed.
Er was eerst een sentiment, nadat KLM heel slecht heeft gedraaid om Nederlandse passagiers weer in de vliegtuigen te krijgen door de prijzen te verlagen, dat heeft goed gewerkt, en het is logisch dat je dan de prijzen weer gaat verhogen. Echter de KLM is daarin doorgeschoten en heeft blind vertrouwd op het gevoerde beleid, wat in het begin wel werkt, immers mensen slikken de eerste keer de extra kosten wel, maar gaan naar alternatieven gaan kijken. De ticketbelasting speelt hierin maar een kleine rol.

Het premium prijzen voor vertrek vanaf Amsterdam kan niet bij een prijsbewuste consument in Nederland, daarnaast wordt er nog met 747 toestellen gevolgen welke je dus niet premium kan prijzen omdat er veel betere alternatieven (prijs en inflight entertainment) naar de diverse bestemmingen zijn.
De zakelijke markt is aanzienlijk minder door de economische crisis, daarnaast is het uitkleden van het Flying Blue programma nu net de reden om bij een andere maatschappij trouwe klant te worden of blijven.

De gevoerde strategie is trouwens nu gedeeltelijk al herzien, dat zie je de laatste tijd al met prijsverlagingen op routes binnen Europa, maar ook op routes naar verre bestemmingen waar zij geen alleenrecht op de route hebben. Er zit ook niet anders op, want het volhouden van de prijsdumping van tickets op markten in de UK en Duitsland was het nog verder ondermijnen van de premium prijsstelling voor vertrek vanaf Amsterdam.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_69811409
quote:
Op zaterdag 6 juni 2009 12:42 schreef Duikelaar het volgende:
Klopt ja. Juist bij die gate agent had je nog wel eens kans en heus niet alleen om iets recht te zetten. Daarna heeft KLM ook een tijd lang bijna geen upgrades gegeven, maar we zitten nu weer in een tijd waarin vliegtuigen lang niet vol zitten. Ik vlieg veel met United en daar wordt je tegenwoordig bijna standaard geupgraded met de juiste kaart. Als gevolg daarvan vlieg ik nu met United ipv KLM terwijl KLM een betere verbinding heeft op de route die ik vlieg.
En zelfs bij die gate agent lukt het dus gewoon echt niet meer. Laatst nog, zat ik in een 777-200ER op stoel 10B, een betere stoel is er dus niet in Economy, kom ik aan de gate zegt die vriendelijke dame tegen me dat ik wel naast een dame met een baby zit. Biedt ze me ter compensatie een gangpadplaats aan op rij 14 met een vrije middenstoel. Vraag ik of er echt niets beter is, nee dus terwijl de Business Class niet vol zat en ik wel een Platinum status heb.

Deze week installeer ik me weer op stoel 10B met een lange oncomfortabele nacht in het vooruitzicht, en komt de lokale KL(e)M grondstewardess naar me toe en vraag of ik mijn boarding pass met stoel 10B wil inruilen voor 3C. Dan zeg je dus geen nee!

Op intercontinentale vluchten is er tegenwoordig geen peil meer op te trekken, mede door de last minute aanschaf mogelijkheid van een upgrade tegen punten en bijbetaling. Dat doet natuurlijk niemand op een Europese vlucht, dus daar komt het heel regelmatig voor dat ik op rij 1 tot 10 mag plaatsnemen. Maar dat vind ik in het geheel geen privilege!

Aan de andere kant vind ik de prijzen in Business Class waanzin. 4000 om 1000 euro.... Ik vind 3000 euro voor twee nachten, nog steeds niet comfortabel, snurken veel te veel.

Dan heeft United het met hun standaard upgrade regeling inderdaad veel beter voor elkaar. Maar als je een check-in voor een intercontinentale vlucht pas 2,5 uur voor vertrek opengooit, en er zijn nog 150 van die One-K gasten voor je, dan word je ook niet vrolijk. Zeker niet als je weet dat de passage van de security check ook meestal een uur duurt. Dus ook United is niet alles.
  maandag 8 juni 2009 @ 00:24:39 #200
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_69814023
Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')