Ik weet uiteraard niet exact de datum, maar weet ook dat Cheaptickets geen betere deals krijgt dan Emirates zelf. (Travelstreet bookingsengine heeft geen deal met Emirates) Voor Hong Kong zijn deze tarieven tot eind juni en augustus september beschikbaar, na september en in de maand juli zijn de prijzen op dit moment nog relatief hoog en kunnen ze niet geboekt zijn voor het lage tarief. (Dat zou Yieldmanagement technisch niet verstandig zijn).quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:14 schreef Euc- het volgende:
[..]
Ligt natuurlijk aan de datum, als hij in Juli vliegt is het een heel ander verhaal. Kunnen we nu nog niks over zeggen dus!
Ik zie nu pas dat je "plan and book" dubbel kan klikken en dat je dan in een menu komt. Degene die daar nu opstaat kost bij Emirates 509 en bij CT 487 (excl ext.kosten á 25 euro) Die van mij kost iets duurder omdat ik een dag later terugkom en dan maar 4 uur ipv 10 uur wachttijd heb in Dubai.quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:26 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik weet uiteraard niet exact de datum, maar weet ook dat Cheaptickets geen betere deals krijgt dan Emirates zelf. (Travelstreet bookingsengine heeft geen deal met Emirates) Voor Hong Kong zijn deze tarieven tot eind juni en augustus september beschikbaar, na september en in de maand juli zijn de prijzen op dit moment nog relatief hoog en kunnen ze niet geboekt zijn voor het lage tarief. (Dat zou Yieldmanagement technisch niet verstandig zijn).
Al vind ik 511 euro niet belachelijk hoog, het is een prima bedrag voor een vliegticket, geboekt bij een Nederlandse site en op die manier natuurlijk wel gemakkelijk qua boeken en betalen.
quote:Op donderdag 28 mei 2009 14:57 schreef BillyOcean het volgende:
Hoe zit het nou met die vliegbelasting? Een vriend van mij zei dat ze dat per 1 juni hebben afgeschaft?
Nou eh, ik heb bv nu een ticket geboekt naar kroatie en daar wordt een onderverdeling gemaakt van 140 voor het ticket en 160 euro luchthavenbelasting. Als ik dat ticket na 1 juli boek dan ben ik maar 140 kwijt? Of moet ik dat dan op een speciale manier weer terugkrijgen...?quote:
Als je het graafschap Surrey onder London bedoelt, dan kan je of vliegen naar Heathrow, of naar Gatwick, vanaf beide luchthavens ligt dit er een beetje tussenin.quote:Op maandag 1 juni 2009 10:02 schreef ChipsZak. het volgende:
Misschien dat iemand hier mij kan helpen.
Ik wil eigenlijk naar Surrey, Engeland maar welk (goed) vliegveld ligt daar het meest dichtbij?
Krap, het kan HEEL druk zijn op Heathrowquote:Op dinsdag 2 juni 2009 17:51 schreef Janteh het volgende:
Is 1:25 uur genoeg om over te stappen op Heathrow?
Mwah, het is wel doable, ik kwam met Finnair aan in Terminal 3, en exact 30 minuten na het aandokken stond ik bij de incheckbalie van Brithish Airways in terminal 5.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 18:26 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Als je vanuit de dezelfde terminal verder vliegt is het te doen. Als je moet wisselen.... succes
Dankjewel!quote:Op maandag 1 juni 2009 10:22 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
Londen Gatwick en Londe Heathrow liggen beide aan de goede kant van Londen voor Surrey. Van beide vliegvelden kan je per trein naar Surrey. Gatwick is de beste keus denk ik, je kan er goedkoop met Easyjet heen en het heeft goede treinverbindingen met bijv. Guildford (0:40 treinen) en Woking (1:00 treinen). Heathrow heeft ook goede treinverbindingen en ligt ongeveer net zo ver maar je kan er wat minder goedkoop heen vliegen en Gatwick is wat kleiner dus voor zo'n korte vlucht net zo handig. Succes ermee.
Heb je het over de transfer op Istanbul naar Amsterdam? Als je jouw tickets als één vlucht hebt geboekt wordt je bagage doorgelabeld. Hoef je niks te doen behalve jezelf naar de andere gate te verplaatsen.quote:Op donderdag 4 juni 2009 03:01 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Hoelang van tevoren moet je je bagage in laten checken? Of gaat dat automatisch..?
29/07 vlieg ik alleen met m'n zusje naar Istanbul en vanuit Istanbul naar Adana. En terug via Adana -> Istanbul -> Amsterdam. Nu staat er bij de terugvlucht:
01/09/2009 ADA SAW 08:05 ADANA
H9671 01/09/2009 SAW AMS 10:20 SABİHA GÖKÇEN
Straks hebben we geen genoeg tijd.. =/
Edit: Oja, bij mijn zusje staat er bij geslacht 'mannelijk'.'Is dit een probleem?
![]()
Het staat op 1 ticket. Dus dat gaat allemaal vanzelf? Mooi.quote:Op donderdag 4 juni 2009 14:07 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Heb je het over de transfer op Istanbul naar Amsterdam? Als je jouw tickets als één vlucht hebt geboekt wordt je bagage doorgelabeld. Hoef je niks te doen behalve jezelf naar de andere gate te verplaatsen.
Als je het als twee losse vluchten hebt geboekt moet je je bagage zelf ophalen en droppen bij de andere incheckbalie en dan is het wellicht wat krap, maar ik ken vliegveld Istanbul niet goed.
Wat betreft het vrouw/man verhaal: low cost maatschappijen kunnen hier in ieder geval heel moeilijk over doen, het is altijd handig om even te bellen naar het service centre om het aan te laten passen.
Als je met een zelfde maatschappij vliegt, of met een maatschappij in dezelfde luchtvaartalliantie (Staralliance, Skyteam, Oneworld), dan wordt je bagage in de regel doorgelabeled naar je eindbestemming, of kan je daar bij de incheckbalie om vragen.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 02:46 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik vlieg van Londen via Kuala Lumpur naar Hanoi met Malaysia Airlines, word mijn bagage dan voor mij geregeld, of moet ik mijn bagage in Kuala Lumpur oppikken en meteen weer inchecken? Ik heb geen ervaring met intercontinentale vluchten met overstap...
Er wordt inderdaad meer geupgraded met de slechte bezetting in business class, maar ik zie ook vaak dat ze business class stoelen gewoon onbezet laten.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 10:43 schreef Duikelaar het volgende:
Vroeger werd je met de juiste status bij KLM vaak gratis geupgraded naar business op incontinentale routes als je de truckjes kent. Doen ze dat -nu er genoeg plaats in business is- weer?
Als je bijna standaard wordt geupgraded dan hoef je ook geen business class ticket te kopen. De KLM is vrij goed met yield management. Ik vermoed dat ze bewust minder upgraden en het onvoorspelbaar maken, zodat reizigers die echt de business class ervaring willen daarvoor blijven betalen. Daar kan ik trouwens nog wel in komen: het gratis upgraden is een gunst voor de kaarthouder.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:42 schreef Duikelaar het volgende:
Ik vlieg veel met United en daar wordt je tegenwoordig bijna standaard geupgraded met de juiste kaart. Als gevolg daarvan vlieg ik nu met United ipv KLM terwijl KLM een betere verbinding heeft op de route die ik vlieg.
Ik zou er niet al te veel op rekenen. Uitgaande van een 3 x 3 setting, zou dan vanuit de kansrekening gezien 1/3 deel van de stoelen niet geboekt moeten zijn. Er wordt wel minder geboekt door de economische crisis, maar zo dramatisch is het ook weer niet.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 13:00 schreef Yi-Long het volgende:
Ik vlieg morgen naar Hong Kong. Ik hoef niet perse een upgrade, maar als het vliegtuig niet helemaal vol zit, dan hoop ik wel dat ik en mijn vriendin gewoon met zijn 2-en zitten, en dus niet een of andere vreemde erbij.
Wordt echt niet in gekeken hoor door de checkin medewekersquote:Op zaterdag 6 juni 2009 22:37 schreef Plumz het volgende:
[edit] ik had het antwoord al gevonden..
Nu heb ik een andere vraag, kan je eigenlijk gewoon een lege koffer (die ook echt Helemaal leeg is) inchecken? Of zullen ze hier wel wat vragen bij stellen?
Nee. Er is een kleine kans dat je een andere plek krijgt. Waarschijnlijk kun je gewoon op die gekozen plekken inchecken.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 20:43 schreef MoneyTalks het volgende:
Bij het online boeken op de site van Malaysia Airlines konden we ook een plek in het vliegtuig uitkiezen, krijgen we die plekken dan ook als we inchecken, of is de kans groot dat we andere plekken krijgen?
Je krijgt 1 ticket met de hele reis daarop. Je krijgt wel voor elk segment apart een boarding pass tijdens het inchecken.quote:En we hebben een retourtje Londen-Hanoi met een overstap in Kuala Lumpur, krijgen we hier 1 ticket voor waar je mee heen en terug kan, of krijg je een heen en een retourticket, of krijg je ook nog een apart ticket voor de overstap, hoe zit dit?
Ik heb geboekt via internet.quote:Op zondag 7 juni 2009 00:54 schreef jaco het volgende:
[..]
Nee. Er is een kleine kans dat je een andere plek krijgt. Waarschijnlijk kun je gewoon op die gekozen plekken inchecken.
[..]
Je krijgt 1 ticket met de hele reis daarop. Je krijgt wel voor elk segment apart een boarding pass tijdens het inchecken.
Ik snap de vraag trouwens niet helemaal. Je zegt dat je het retourtje hebt gekocht: dan heb je het ticket toch in handen en kun je zelf precies zien wat erop geprint staat
Bij Emirates kan dat wel, moet je wel via hun site boeken, maar zoiets is echt ideaal. Geen gezeik maar bij de incheckbalie over seats maar lekker zelf thuis online een seat kiezen.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 20:43 schreef MoneyTalks het volgende:
Bij het online boeken op de site van Malaysia Airlines konden we ook een plek in het vliegtuig uitkiezen, krijgen we die plekken dan ook als we inchecken, of is de kans groot dat we andere plekken krijgen?
En we hebben een retourtje Londen-Hanoi met een overstap in Kuala Lumpur, krijgen we hier 1 ticket voor waar je mee heen en terug kan, of krijg je een heen en een retourticket, of krijg je ook nog een apart ticket voor de overstap, hoe zit dit?
Dat is dus ook precies wat ik doe, anders zou ik geen koffer meeslepenquote:Op zaterdag 6 juni 2009 23:20 schreef Plumz het volgende:
Okee, dat is wel chill dan, ben namelijk van plan om met een volle koffer terug te komen
Net als 90% van de normale maatschappijen tegenwoordig..quote:Op zondag 7 juni 2009 04:39 schreef F04 het volgende:
[..]
Bij Emirates kan dat wel, moet je wel via hun site boeken, maar zoiets is echt ideaal. Geen gezeik maar bij de incheckbalie over seats maar lekker zelf thuis online een seat kiezen.
Tip: check seatguru eens.
quote:Op zaterdag 6 juni 2009 20:27 schreef jaco het volgende:
[..]
.... De KLM is vrij goed met yield management. ...
In dat geval heb je het ticket per email opgestuurd gekregen. Ik zou je spam box maar even nakijken.quote:
Ja tis niet normaal, zag pas een ticket London-Amsterdam-Detroit met retour Detroit-Amsterdam-London voor iets minder als 700 euro, ticket Amsterdam-Detroit Detroit-Amsterdam met precies dezelfde vlucht kost 1100 euro...quote:Op zondag 7 juni 2009 11:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
KLM is op dit moment qua yield management uitvoering weer terug bij af, sterker nog, ze slaan de plank nog meer mis dan een aantal jaren geleden toen ze ook verlies draaiden.
Het heeft echt niet alleen met de economische crisis of ticketbelasting te maken, KLM heeft schijnbaar het motto, Flying Blue Member programma zo ver mogelijk uitkleden, en premium prijzen vragen voor vertrek vanaf Amsterdam, om vervolgens de niet verkochte tickets te dumpen op markten in Duitsland en de UK.
(Dus wel relatief volle vliegtuigen, maar niet voor de beste prijs verkocht, aangezien de eigenlijke doelgroep andere alternatieven heeft gevonden met vertrek van buitenlandse luchthavens).
Met mijn opmerking bedoelde ik: KLM is vrij goed met yield management vanuit hun eigen portemonnee bekeken. Het is minder goed voor de reiziger. Ik ben het met je klachten als reiziger eens, maar niet met je analyse dat de KLM er zelf ook nadeel van haar strategie ondervindt. Waarom zou ze deze strategie anders voortzetten? Als buitenstaanders hebben we niet de marktgegevens om daar conclusies over te trekken. Waarschijnlijk zijn er toch nog genoeg zakelijke reizigers die vanaf Amsterdam willen vliegen zelfs al is het duurder. Naar Dusseldorf of Brussel reizen, kost immers ook extra geld, tijd en energie.quote:Op zondag 7 juni 2009 11:03 schreef ozzietukker het volgende:
KLM heeft schijnbaar het motto, Flying Blue Member programma zo ver mogelijk uitkleden, en premium prijzen vragen voor vertrek vanaf Amsterdam, om vervolgens de niet verkochte tickets te dumpen op markten in Duitsland en de UK.
(Dus wel relatief volle vliegtuigen, maar niet voor de beste prijs verkocht, aangezien de eigenlijke doelgroep andere alternatieven heeft gevonden met vertrek van buitenlandse luchthavens).
Eens, als ik voor mijn werk met het vliegtuig ga. vlieg ik gewoon vanaf Amsterdam en ga niet allemaal rare fratsen uithalen om de vlucht 100 euro goedkoper te laten worden. Echter, Aas ik op vakantie ga zou ik dat wel doenquote:Op zondag 7 juni 2009 12:36 schreef jaco het volgende:
[..]
Met mijn opmerking bedoelde ik: KLM is vrij goed met yield management vanuit hun eigen portemonnee bekeken. Het is minder goed voor de reiziger. Ik ben het met je klachten als reiziger eens, maar niet met je analyse dat de KLM er zelf ook nadeel van haar strategie ondervindt. Waarom zou ze deze strategie anders voortzetten? Als buitenstaanders hebben we niet de marktgegevens om daar conclusies over te trekken. Waarschijnlijk zijn er toch nog genoeg zakelijke reizigers die vanaf Amsterdam willen vliegen zelfs al is het duurder. Naar Dusseldorf of Brussel reizen, kost immers ook extra geld, tijd en energie.
Yield Management betekent het verkopen van de stoelen voor de beste prijs. Vanuit eigen portemonnee bekeken doet KLM dat echt niet goed.quote:Op zondag 7 juni 2009 12:36 schreef jaco het volgende:
[..]
Met mijn opmerking bedoelde ik: KLM is vrij goed met yield management vanuit hun eigen portemonnee bekeken. Het is minder goed voor de reiziger. Ik ben het met je klachten als reiziger eens, maar niet met je analyse dat de KLM er zelf ook nadeel van haar strategie ondervindt. Waarom zou ze deze strategie anders voortzetten? Als buitenstaanders hebben we niet de marktgegevens om daar conclusies over te trekken. Waarschijnlijk zijn er toch nog genoeg zakelijke reizigers die vanaf Amsterdam willen vliegen zelfs al is het duurder. Naar Dusseldorf of Brussel reizen, kost immers ook extra geld, tijd en energie.
En zelfs bij die gate agent lukt het dus gewoon echt niet meer. Laatst nog, zat ik in een 777-200ER op stoel 10B, een betere stoel is er dus niet in Economy, kom ik aan de gate zegt die vriendelijke dame tegen me dat ik wel naast een dame met een baby zit. Biedt ze me ter compensatie een gangpadplaats aan op rij 14 met een vrije middenstoel. Vraag ik of er echt niets beter is, nee dus terwijl de Business Class niet vol zat en ik wel een Platinum status heb.quote:Op zaterdag 6 juni 2009 12:42 schreef Duikelaar het volgende:
Klopt ja. Juist bij die gate agent had je nog wel eens kans en heus niet alleen om iets recht te zetten. Daarna heeft KLM ook een tijd lang bijna geen upgrades gegeven, maar we zitten nu weer in een tijd waarin vliegtuigen lang niet vol zitten. Ik vlieg veel met United en daar wordt je tegenwoordig bijna standaard geupgraded met de juiste kaart. Als gevolg daarvan vlieg ik nu met United ipv KLM terwijl KLM een betere verbinding heeft op de route die ik vlieg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |