abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 23 april 2009 @ 21:16:44 #1
45833 crew  Fogel
pi_68317269
Deel 8 alweer!
Nee niet over die zoemende beestjes, maar over het vliegtuig als vervoermiddel

Als vervolg op:
Lange vliegreizen en
[Centraal] Vragen over vliegen
[Centraal] Vragen over vliegen #2
[Centraal] Vragen over vliegen #3
[Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\\\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe weet ik hoe vol het vliegtuig zit?

Kijk op www.seatcounter.com.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?
Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Dit geldt dus niet voor bijna alle low-cost maatschappijen waar je reis bestaat uit losse enkele reizen.
[..]

Let nog wel op deze centrale topics:
  • Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
  • of over pijn in je oren : Last van de oren met vliegen?
  • Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #13
  • En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen
  • I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
      Moderator donderdag 23 april 2009 @ 21:17:44 #2
    45833 crew  Fogel
    pi_68317321
    Laatste post uit het vorige topic:
    quote:
    Op donderdag 23 april 2009 20:31 schreef soares het volgende:
    ff vraagje,
    wij gaan morgen vliegen met Air Berlin naar NYC.
    Maar ik twijfel over of we eten mogen meenemen door de douane.
    ik denk zelf van niet, maar mijn vriendin denkt van wel...


    HELP US!!

    Eten mag je meenemen zolang er niks vloeibaars of pasta-achtigs in zit. Een boterham met kaas ofzo is totaal geen probleem.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
      donderdag 23 april 2009 @ 21:55:59 #3
    122506 nogal
    hoi, alles goed?
    pi_68318999
    dat is wel handig om te weten. Krijg altijd erge honger als ik langs niks doe. Eind juni 13 uur in het vliegtuig.
    Dan mag je dus ook geen eigen drinken meenemen dus?
      Moderator donderdag 23 april 2009 @ 22:08:22 #4
    45833 crew  Fogel
    pi_68319600
    quote:
    Op donderdag 23 april 2009 21:55 schreef nogal het volgende:
    dat is wel handig om te weten. Krijg altijd erge honger als ik langs niks doe. Eind juni 13 uur in het vliegtuig.
    Dan mag je dus ook geen eigen drinken meenemen dus?
    Je mag wel drinken kopen op het vliegveld en dat meenemen in het vliegtuig, maar je mag geen vloeistoffen van thuis meenemen (tenzij max 100ml per verpakking en totaal 1 liter en in een speciaal afgesloten plastic zakje) het vliegveld op, bij de security check pakken ze het dan af.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    pi_68320349
    dank je wel...

    ben blij dat het kan.... scheelt mij weer vies vliegtuigvoedsel... (ja ik ben kieskeurig)
    And It Hurts With Every HeartBeat
      vrijdag 24 april 2009 @ 01:16:36 #6
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_68324889
    Ik neem af en toe een bak sushi mee voor onderweg. Is geen probleem, ook de wasabi en de soyasaus niet...
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_68329342
    Heb in 2006 een keer een zak belegde krentebollen meegenomen, ik sterf echt van die magere vliegtuigmaaltijden op een 12 uur durende vlucht. Maar afhankelijk van de maatschappij waar je mee vliegt kun je tussendoor vaak goed snacken tijdens de vlucht.
      vrijdag 24 april 2009 @ 17:46:21 #8
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_68343241
    Zojuist aangekomen in Kuala Lumpur met Air Asia X. Er volgt nog wel een verslag op een ander topic in dit forum, maar dat is dan voor de heen en terugreis.

    Air Asia X met de A340 van London - KL is qua beenruimte goed te doen. Met KLeM zit ik echt met de knieen tegen de stoel voor me, hier gewoonweg niet, de stoel kan ook prima naar achteren, en het zit allemaal comfortabel in de 2-4-2 indeling.

    Wat ik wel een groot nadeel vond, er is geen entertainment, en nu kan ik dat nog wel opvangen, maar er is ook geen waar ben je nu kaartje, zodat je niet precies weet hoe lang het vliegen is. Daarnaast is 13 uur gewoon lang. Je mag trouwens officieel geen eten van buitenaf meenemen, maar ik zag voldoende mensen dit, discreet, wel doen, en er werd niet echt een punt van gemaakt.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_68345126
    Vraagje: is het mogelijk om een retourticket te kopen en alleen de terugreis te gebruiken? Mijn broertje gaat volgend jaar in Canada studeren en wanneer hij terug naar Nederland komt zou hij anders een enkeltje moeten boeken, wat uiteraard veel duurder is dan een retourtje.

    Een retourtje boeken vanuit Canada (en dan niet komen opdagen op de retourvlucht) kan ook, maar dat is ook twee keer zo duur als een retourtje vanuit Brussel.
    Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
    pi_68350792
    quote:
    Op vrijdag 24 april 2009 19:07 schreef Dezz het volgende:
    Vraagje: is het mogelijk om een retourticket te kopen en alleen de terugreis te gebruiken? Mijn broertje gaat volgend jaar in Canada studeren en wanneer hij terug naar Nederland komt zou hij anders een enkeltje moeten boeken, wat uiteraard veel duurder is dan een retourtje.

    Een retourtje boeken vanuit Canada (en dan niet komen opdagen op de retourvlucht) kan ook, maar dat is ook twee keer zo duur als een retourtje vanuit Brussel.
    Wat je wellicht kunt doen is een retour ticket regelen vanuit Canada en met de mogelijkheid de retourvlucht te annuleren.
    pi_68371242
    quote:
    Op vrijdag 24 april 2009 19:07 schreef Dezz het volgende:
    Vraagje: is het mogelijk om een retourticket te kopen en alleen de terugreis te gebruiken?
    Nee, dat is niet mogelijk. De heenreis moet gemaakt worden, voordat de terugreis gebruikt kan worden.
    quote:
    Mijn broertje gaat volgend jaar in Canada studeren en wanneer hij terug naar Nederland komt zou hij anders een enkeltje moeten boeken, wat uiteraard veel duurder is dan een retourtje.
    Inderdaad, maar waarom koopt hij dan niet gewoon een retour Brussel - Canada - Brussel met de vluchten voor en na zijn studie ?
    quote:
    Een retourtje boeken vanuit Canada (en dan niet komen opdagen op de retourvlucht) kan ook, maar dat is ook twee keer zo duur als een retourtje vanuit Brussel.
    Zo'n prijsverschil lijkt mij erg hoog. Ik denk dat je net op een extreme uitzondering stuitte, toen je deze prijzen opvroeg. Normaalgesproken zouden de prijzen vanuit noord-amerika ongeveer hetzelfde moeten zijn als vanuit europa. Probeer nog een aantal malen te zoeken op sites die meerdere vliegmaatschappijen aanbieden (expedia) en speel een beetje met verschillende dagen. Overweeg ook om bijvoorbeeld via New York te vliegen.
    pi_68371442
    quote:
    Op zaterdag 25 april 2009 18:22 schreef jaco het volgende:
    Probeer nog een aantal malen te zoeken op sites die meerdere vliegmaatschappijen aanbieden (expedia) en speel een beetje met verschillende dagen.
    Nog even een aanvullende tip:
    Aangezien je in het laatste scenario de retourvlucht van het Canada - Brussel - Canada ticket toch niet gebruikt, kun je de meest gunstige datum daarvoor pakken qua prijs. Meestal ligt die tussen 2 weken en 4 weken later, maar zorg dat er in ieder geval een weekend tussenzit. Dan weet het systeem dat je waarschijnlijk geen zakenreiziger bent en gaat de prijs omlaag.

    De tip van een annuleerbaar ticket vind ik niet zo goed, aangezien die tickets duurder zijn en je vaak geen cash terug krijgt, maar een creditbedrag dat je kunt gebruiken voor een toekomstige reis.
      zaterdag 25 april 2009 @ 19:24:37 #13
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_68372788
    Ik ben al meerdere keren op Schiphol geweest maar heb toch een paar vragen

    - Zijn er op Schiphol plaatsen waar je gratis wi-fi hebt?
    - Wat zijn leuke dingen om te doen op Schiphol als je 2 uur de tijd hebt. Ik kom nooit verder dan wat eten in een van de cafétjes.
      Moderator zaterdag 25 april 2009 @ 19:50:26 #14
    45833 crew  Fogel
    pi_68373593
    quote:
    Op zaterdag 25 april 2009 19:24 schreef Blik het volgende:
    Ik ben al meerdere keren op Schiphol geweest maar heb toch een paar vragen

    - Zijn er op Schiphol plaatsen waar je gratis wi-fi hebt?
    - Wat zijn leuke dingen om te doen op Schiphol als je 2 uur de tijd hebt. Ik kom nooit verder dan wat eten in een van de cafétjes.
    Vlieg je binnen of buiten Schengen?
    Indien buiten Schengen, dan kan je een massage nemen of even naar de dependance van het Rijksmuseum gaan, beiden zijn vlakbij het casino (waar je ook tijd en geld kan verspillen).
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
      zaterdag 25 april 2009 @ 19:53:48 #15
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_68373706
    quote:
    Op zaterdag 25 april 2009 19:50 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Vlieg je binnen of buiten Schengen?
    Indien buiten Schengen, dan kan je een massage nemen of even naar de dependance van het Rijksmuseum gaan, beiden zijn vlakbij het casino (waar je ook tijd en geld kan verspillen).
    Buiten Schengen. Rijksmuseum ben ik toevallig gisteren geweest, maar daar kan ik me ook maar maximaal 5 minuten vermaken
    pi_68385250
    quote:
    Op zaterdag 25 april 2009 19:53 schreef Blik het volgende:
    [..]
    Buiten Schengen. Rijksmuseum ben ik toevallig gisteren geweest, maar daar kan ik me ook maar maximaal 5 minuten vermaken
    Je vliegt kennelijk vaak en je bent nu gewoon uitgekeken op Schiphol. Ik was dat zelf op een gegeven moment ook. Door al dat gereis was ik inmiddels elite member bij Flying Blue en kon ik de business class lounge gebruiken. Ik ga daar nu linea recta naar toe zodra ik door de douane ben. KLM heeft de non-schengen lounges nu tot 1 grote lounge omgebouwd in Crown lounge stijl. Je kunt er naar mijn idee prettig zitten en er wordt nu gratis WiFi aangeboden.

    Een andere tip is om niet meteen door de douane te gaan. Je kunt dan het winkelcentrum bezoeken, Starbucks coffee drinken of over het Panorama terras wandelen.

    [ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 26-04-2009 10:28:52 (spelling) ]
    pi_68385384
    quote:
    Op vrijdag 24 april 2009 17:46 schreef ozzietukker het volgende:
    Je mag trouwens officieel geen eten van buitenaf meenemen, maar ik zag voldoende mensen dit, discreet, wel doen, en er werd niet echt een punt van gemaakt.
    Ik wil zelf binnenkort weer naar die regio en deze Air Asia X vlucht lijkt een goede optie qua prijs/prestatie verhouding. Die Air Asia X foto's uit het vorige topic zagen er ook bemoedigend uit.

    Wat is de achtergrond van het verbod op eigen voedsel ? Ik vermoed dat Air Asia X het eigen eten wil verkopen ? Wat is het aanbod en de kwaliteit daarvan ?

    Ik wacht je definitieve verslag met belangstelling af !
    pi_68385485
    Menukaarten staan gewoon online

    AirAsia
    AirAsia X
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      Moderator zondag 26 april 2009 @ 10:53:24 #19
    45833 crew  Fogel
    pi_68385606
    quote:
    Op zondag 26 april 2009 10:26 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Je vliegt kennelijk vaak en je bent nu gewoon uitgekeken op Schiphol. Ik was dat zelf op een gegeven moment ook. Door al dat gereis was ik inmiddels elite member bij Flying Blue en kon ik de business class lounge gebruiken. Ik ga daar nu linea recta naar toe zodra ik door de douane ben. KLM heeft de non-schengen lounges nu tot 1 grote lounge omgebouwd in Crown lounge stijl. Je kunt er naar mijn idee prettig zitten en er wordt nu gratis WiFi aangeboden.

    Een andere tip is om niet meteen door de douane te gaan. Je kunt dan het winkelcentrum bezoeken, Starbucks coffee drinken of over het Panorama terras wandelen.
    Elite plus ben je als je de lounge in mag, elite heet het al vanaf zilver

    Als je lang landside wil blijven, hou dan wel rekening ermee dat je vaak een kwartier tot een halfuur in de rij staat bij de security check. (maar als KLM elite en elite plus mag je voortaan de business ingang nemen, scheelt een hele rij meestal)
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    pi_68391732
    quote:
    Op zondag 26 april 2009 10:53 schreef Fogel het volgende:

    [..]

    Elite plus ben je als je de lounge in mag, elite heet het al vanaf zilver
    Inderdaad; je moet Gold of Platinum zijn of business class vliegen. Bovendien moet je ingechecked zijn voor een vlucht van KLM zelf of een (Skyteam) partner.
    quote:
    Als je lang landside wil blijven, hou dan wel rekening ermee dat je vaak een kwartier tot een halfuur in de rij staat bij de security check. (maar als KLM elite en elite plus mag je voortaan de business ingang nemen, scheelt een hele rij meestal)
    Ik kijk na het inchecken altijd hoe lang de rij is en besluit dan hoe lang ik aan landside blijf rondhangen. Het is ook de laatste mogelijkheid om nog even in de buitenlucht te lopen, wat vooral voor een lange vlucht wel prettig is.
      zondag 26 april 2009 @ 16:19:24 #21
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_68395095
    quote:
    Op zondag 26 april 2009 10:26 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Je vliegt kennelijk vaak en je bent nu gewoon uitgekeken op Schiphol. Ik was dat zelf op een gegeven moment ook. Door al dat gereis was ik inmiddels elite member bij Flying Blue en kon ik de business class lounge gebruiken. Ik ga daar nu linea recta naar toe zodra ik door de douane ben. KLM heeft de non-schengen lounges nu tot 1 grote lounge omgebouwd in Crown lounge stijl. Je kunt er naar mijn idee prettig zitten en er wordt nu gratis WiFi aangeboden.

    Een andere tip is om niet meteen door de douane te gaan. Je kunt dan het winkelcentrum bezoeken, Starbucks coffee drinken of over het Panorama terras wandelen.
    Helaas pas sinds kort een FB-pas, dus ben nog gewoon Ivory. Punten gaan nu wel wat harder aangezien ik binnenkort ook nog eens naar Chicago vlieg en met Delta naar Panama vlieg. Als ik van de business lounge gebruik mag maken ga ik dat zeker doen
    pi_68395520
    quote:
    Op donderdag 23 april 2009 21:55 schreef nogal het volgende:
    dat is wel handig om te weten. Krijg altijd erge honger als ik langs niks doe. Eind juni 13 uur in het vliegtuig.
    Dan mag je dus ook geen eigen drinken meenemen dus?
    Anders neem je gewoon 2 lege flesjes mee, en die vul je met water op het toilet nadat je de douane/controle door bent.
    looooooooooooooooool lol
      zondag 26 april 2009 @ 16:53:08 #23
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_68396758
    quote:
    Op zondag 26 april 2009 16:28 schreef MrKawada het volgende:

    [..]

    Anders neem je gewoon 2 lege flesjes mee, en die vul je met water op het toilet nadat je de douane/controle door bent.
    Werkt lang niet altijd, er is ook regelmatig pas controle bij de gate. En geen toiletten na de controle meer
      zondag 26 april 2009 @ 22:18:51 #24
    136666 Relin
    Suomi Powerrrr!
    pi_68406990
    Controle bij de gate heb ik regelmatig gehad, maar altijd heb ik nog gehad dat er na die controle een toilet was, waar je flesjes water kon vullen (Dat iig voor de keren dat ik vanaf Schiphol vloog, kan natuurlijk best dat bepaalde gates dat niet hebben...)
    Go Hard Or Go Home
    http://www.rp-originals.nl
      maandag 27 april 2009 @ 00:34:38 #25
    14736 ABundy
    I can DO it!
    pi_68410976
    Een vraagje. Ik ga donderdag naar Engeland en kom volgende terug. Mijn paspoort gaat in juni verlopen. Kan ik hiermee gewoon naar Engeland of moet ik een nieuw paspoort aanvragen?
      maandag 27 april 2009 @ 01:52:48 #26
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_68412100
    quote:
    Op maandag 27 april 2009 00:34 schreef ABundy het volgende:
    Een vraagje. Ik ga donderdag naar Engeland en kom volgende terug. Mijn paspoort gaat in juni verlopen. Kan ik hiermee gewoon naar Engeland of moet ik een nieuw paspoort aanvragen?
    no problem, mits je niet volgend kwartaal, jaar, decennium, millennium terug komt
    pi_68415978
    quote:
    Op zaterdag 25 april 2009 19:24 schreef Blik het volgende:
    Ik ben al meerdere keren op Schiphol geweest maar heb toch een paar vragen

    - Zijn er op Schiphol plaatsen waar je gratis wi-fi hebt?
    - Wat zijn leuke dingen om te doen op Schiphol als je 2 uur de tijd hebt. Ik kom nooit verder dan wat eten in een van de cafétjes.
    Niet meteen door de douane gaan. Ik ga meestal nog even naar het panoramaterras. Zit ook nog een kroegje cq restaurant. Maar je kan er (mits goed weer), in ieder geval nog wat buitenlucht opsnuiven, vind ik persoonlijk wel zo prettig.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_68417887
    quote:
    Op vrijdag 24 april 2009 17:46 schreef ozzietukker het volgende:
    Zojuist aangekomen in Kuala Lumpur met Air Asia X. Er volgt nog wel een verslag op een ander topic in dit forum, maar dat is dan voor de heen en terugreis.

    Air Asia X met de A340 van London - KL is qua beenruimte goed te doen. Met KLeM zit ik echt met de knieen tegen de stoel voor me, hier gewoonweg niet, de stoel kan ook prima naar achteren, en het zit allemaal comfortabel in de 2-4-2 indeling.

    Wat ik wel een groot nadeel vond, er is geen entertainment, en nu kan ik dat nog wel opvangen, maar er is ook geen waar ben je nu kaartje, zodat je niet precies weet hoe lang het vliegen is. Daarnaast is 13 uur gewoon lang. Je mag trouwens officieel geen eten van buitenaf meenemen, maar ik zag voldoende mensen dit, discreet, wel doen, en er werd niet echt een punt van gemaakt.
    aah cool

    ik ben benieuwd naar je verslag en hopelijk nog wat foto's
    pi_68419045
    quote:
    Op zaterdag 25 april 2009 18:22 schreef jaco het volgende:

    Zo'n prijsverschil lijkt mij erg hoog. Ik denk dat je net op een extreme uitzondering stuitte, toen je deze prijzen opvroeg. Normaalgesproken zouden de prijzen vanuit noord-amerika ongeveer hetzelfde moeten zijn als vanuit europa. Probeer nog een aantal malen te zoeken op sites die meerdere vliegmaatschappijen aanbieden (expedia) en speel een beetje met verschillende dagen. Overweeg ook om bijvoorbeeld via New York te vliegen.
    Het is al opgelost, hij heeft een enkele reis gevonden voor 280 euro
    Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
    pi_68452214
    Morgen vlieg ik met KLM naar Londen en heb nog wat vragen:

    Hoelang van tevoren moet ik op het vliegveld (Schiphol) zijn? Die ene keer dat ik gevlogen heb was naar Amerika en toen moesten we iets van 3,5 uur van tevoren op schiphol zijn. Dat zal voor een reis naar Londen niet nodig zijn, mag ik hopen? Geldt hetzelfde voor de terugreis vanaf Heathrow?

    Hoe de e-ticket werkt is mij ook niet helemaal duidelijk.
    Ik heb m'n ticket via vluchtzoeker bestelt en heb van hun een mail gekregen met daarin de vluchtgegevens en een reserveringscode. Print ik dit uit en moet ik dat aan de KLM balie laten zien?

    Toen ik een paar jaar terug naar Amerika vloog hadden mensen gewoon complete reiskoffers mee als handbagage. Nu neem ik enkel een lichte sporttas mee, kan dat als handbagage zodat ik bij aankomst niet op m'n tas hoef te wachten?
      Moderator dinsdag 28 april 2009 @ 11:14:47 #31
    45833 crew  Fogel
    pi_68452865
    aceHigh: begin met online inchecken op www.klm.nl met je boekingscode (kan 30 uur vantevoren), dan kom je uiteindelijk bij een 'print mijn boarding pass' knop uit. Klik daarop, print uit en neem mee.
    Als je geen vloeistoffen (of maximaal 1 liter verdeeld over verpakkingen van maximaal 100ml en verpakt in een plastic herafsluitbaar zakje) in je handbaggage meeneemt, kan je dan gewoon meteen door de security check heenlopen richting de gate. Een uurtje vantevoren aanwezig zijn is voldoende.
    Als je besluit je tas in te checken, kan je die bij een baggage drop-off point van de KLM afgeven. Reken op maximaal een kwartief extra hiervoor.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    pi_68453972
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 10:56 schreef aceHigh het volgende:
    Toen ik een paar jaar terug naar Amerika vloog hadden mensen gewoon complete reiskoffers mee als handbagage. Nu neem ik enkel een lichte sporttas mee, kan dat als handbagage zodat ik bij aankomst niet op m'n tas hoef te wachten?
    Je mag als handbagage meenemen: 1 bagagestuk van 55 x 25 x 35 cm (lxbxh), de som van de afmetingen mag niet meer bedragen dan 115 cm en het maximale gewicht 12 kg. Bij de incheckzuilen zie je rekjes met deze afmetingen, waarmee je kunt kontroleren of je handbagage toegestaan is.

    Sommige reizigers nemen inderdaad veel meer mee, maar je ziet vaak dat hen vervolgens aan de gate of bij het instappen wordt gevraagd dit alsnog in te checken. Vooral als het vliegtuig volgeboekt is: dan is er niet genoeg ruimte voor in de overhead bins.

    Dan moet je dus ter plekke besluiten wat je wel en niet in het vliegtuig nodig hebt. Allemaal paniekerig gedoe, dus ik houd me zelf altijd aan de genoemde afmetingen zodat ze me niets kunnen maken.
    pi_68454304
    Ik wil in Oktober weer richting Azie. Dit keer Vietnam. Ons idee was om naar Bangkok te vliegen en daar lokaal een ticket naar Hanoi of Ho Chi Minh City te boeken. Zit alleen een beetje te googelen. En de rechtstreekse vlucht is niet veel duurder (scheelt 200 Euro op een retour). Heeft iemand sites waar je goed kan zoeken op e huidige prijzen van bijvoorbeeld last minute flights in die regio?

    Of heeft iemand anders onlangs gevlogen op Bangkok en daar verder gevlogen. Let me know!
    pi_68454437
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 11:55 schreef Noxa het volgende:
    Ik wil in Oktober weer richting Azie. Dit keer Vietnam. Ons idee was om naar Bangkok te vliegen en daar lokaal een ticket naar Hanoi of Ho Chi Minh City te boeken. Zit alleen een beetje te googelen. En de rechtstreekse vlucht is niet veel duurder (scheelt 200 Euro op een retour). Heeft iemand sites waar je goed kan zoeken op e huidige prijzen van bijvoorbeeld last minute flights in die regio?

    Of heeft iemand anders onlangs gevlogen op Bangkok en daar verder gevlogen. Let me know!
    Air Asia ? Maar weet niet of die tussen Bangkok en Vietnam vliegen ? Of gewoon de website van Thai airways ?
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_68456376
    quote:
    Op dinsdag 28 april 2009 11:59 schreef LangeTabbetje het volgende:

    [..]

    Air Asia ? Maar weet niet of die tussen Bangkok en Vietnam vliegen ? Of gewoon de website van Thai airways ?
    ho chi minh

    air asia
    thaiairways
    Vietnam Airlines

    daar zou het je nog kunne proberen.
    pi_68458547
    Thnx Fogel en jaco!
    M'n tas als handbagage meenemen wordt niks, ik had even niet aan de regels m.b.t. het meenemen van vloeistoffen gedacht.
    pi_68462604
    AirAsia vliegt in oktober Bangkok - Hanoi of Ho Chi Minh voor rond de 100-110 euro. Komen ongetwijfeld nog aanbiedingen aan waardoor het nog wel ongeveer de helft kan worden. Scheelt je dan op dit moment dus ongeveer 90 euro.
    Maar als je voor 200 euro meer dan je ticket naar Bangkok extra rechtstreeks een ticket naar Vietnam kan krijgen is dat natuurlijk ook makkelijk, bagage die doorgelabeld wordt en jij die je geen zorgen hoeft te maken over je overstap. Plus dat het dan waarschijnlijk ook nog bij een 'fatsoenlijke' airline is
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      woensdag 29 april 2009 @ 17:55:18 #38
    16918 flipsen
    Argentinie-specialist!
    pi_68505723
    7 topics doorspitten gaat me te ver en de search gaat ook niets opleveren uiteraard, dus bij deze:

    Iemand ervaring met het online boeken van een binnenlandse vlucht met Gol (Brazilie)?

    Ik lees op diverse sites dat je alleen met AmEx kan betalen en daar zit ik niet op te wachten. Via sites als cheaptickets en vliegtarieven kan je geen Gol boeken. Hellup!
    Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
    pi_68506284
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 17:55 schreef flipsen het volgende:
    Iemand ervaring met het online boeken van een binnenlandse vlucht met Gol (Brazilie)?

    Ik lees op diverse sites dat je alleen met AmEx kan betalen en daar zit ik niet op te wachten. Via sites als cheaptickets en vliegtarieven kan je geen Gol boeken. Hellup!
    Die informatie is correct. Ik heb een jaar geleden een ticket via de GOL website geboekt. Ik herinner me dat het leek alsof alle drie de 'grote' creditcards door GOL worden geaccepteerd. Mijn Mastercard betaling lukte domweg niet (zonder duidelijke foutmelding). Met mijn American Express kaart lukte het wel meteen. Ik heb geen Visa, dus misschien lukt het daarmee ook ?

    Ook viel me op dat er een beginpagina in het Engels is, maar allerlei tussenstappen werden in het Portugees gepresenteerd. Dus woordenboek bij de hand :-)
    pi_68510868
    Even een vraagje:

    Ik vlieg 16 mei met Bulgaria Air van Sofia naar Amsterdam.
    Nu wil ik 2 koffers meenemen + handbaggage.
    Ik wil deze natuurlijk het liefst inchecken zodat ik niet de extra kosten per kilo ( 6 eur ) hoef te betalen..

    Weet iemand of dit uberhaupt mogelijk is en zo ja, hoe kan ik dat aangeven bij mn boeking?

    Alvast bedankt!
      vrijdag 1 mei 2009 @ 16:47:02 #41
    103111 Its-Jojo-4you
    gone fishin'
    pi_68562275
    Iemand ervaring met Iceland air?
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_68564050
    quote:
    Op vrijdag 1 mei 2009 16:47 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
    Iemand ervaring met Iceland air?
    Luchtvaartmaatschappijen - ervaringen en vluchtverslagen #7
    pi_68565654
    Wat was die ene site ook alweer, met een kaartje van europa erop waar je alle low-cost vluchten kon bekijken? Dan klik je bijv. Oslo Torp aan en dan zie je waarvandaan en met welke maatschappij je kunt vliegen.

    Edit: gevonden, http://www.lowcostairlines.nl/
    pi_68571291
    quote:
    Op woensdag 29 april 2009 20:47 schreef kbeurden het volgende:
    Ik vlieg 16 mei met Bulgaria Air van Sofia naar Amsterdam.
    Nu wil ik 2 koffers meenemen + handbaggage.
    Ik wil deze natuurlijk het liefst inchecken zodat ik niet de extra kosten per kilo ( 6 eur ) hoef te betalen..
    Het is niet zo dat je door in te checken de extra bagage kosten bespaart. Je zult de 2 koffers hoe dan ook moeten inchecken en tijdens het inchecken wordt vastgesteld hoeveel de koffers wegen en dus hoeveel extra kosten je eventueel moet betalen.

    Waarschijnlijk heb je een limiet in kilogrammen. Dit staat op je ticket bij 'bags': bijvoorbeeld 20K. Als je koffers samen 24 kg zijn, dan zul je dus ter plekke 4 x 6 = 24 euro moeten betalen.

    Het kan ook zijn dat je een limiet in stuks hebt ('pc' of 'piece'). Bijvoorbeeld 1 pc, dus dan zul je moeten bijbetalen voor de 2de koffer. Je kunt dan alles in 1 koffer proppen, maar hieraan zit dan wel weer een limiet, bijvoorbeeld 23 kg. Daarboven zul je weer moeten betalen en er geldt sowieso een absolute limiet (ik meen 32 kg per koffer) zodat het luchthaven personeel zich niet blesseert bij het tillen.

    Al deze limieten zijn terug te vinden op de website van je luchtvaartmaatschappij. Soms kun je geld besparen door bij het online inchecken al het overgewicht van je bagage aan te kondigen.

    Kortom: ik zou de website even napluizen.
    pi_68578262
    quote:
    Op vrijdag 1 mei 2009 16:47 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
    Iemand ervaring met Iceland air?
    Beetje duur toch, of valt dat tegenwoordig wat meer mee?
     FR
    pi_68728203
    quote:
    Op maandag 27 april 2009 10:37 schreef LangeTabbetje het volgende:

    [..]

    Niet meteen door de douane gaan. Ik ga meestal nog even naar het panoramaterras. Zit ook nog een kroegje cq restaurant. Maar je kan er (mits goed weer), in ieder geval nog wat buitenlucht opsnuiven, vind ik persoonlijk wel zo prettig.
    Hoewel ik moet toegeven dat het uitzicht vanaf het panoramaterras zeer goed is en ik nog niet in dat restaurant geweest ben, moet ik wel zeggen dat de lucht daar alles behalve fris is, je ruikt gewoon de uitlaatgassen en kerosine dampen en sta je de lucht van het airco/luchtverfrissingssysteem wat op het dak bevestigd is in te ademen.
      Moderator woensdag 6 mei 2009 @ 13:58:04 #47
    45833 crew  Fogel
    pi_68728497
    quote:
    Op zaterdag 2 mei 2009 00:09 schreef Bora-Bora het volgende:

    [..]

    Beetje duur toch, of valt dat tegenwoordig wat meer mee?
    Ze hebben de laatste tijd behoorlijk scherpe aanbiedingen.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    pi_68764194
    Wat vind je het meest irritante tijdens vliegen ? En wat kun je er aan doen ?
    quote:
    De top vijf van de irritaties onder Nederlanders tijdens het vliegen:
    1. Reizigers die tegen de achterkant van de stoel schoppen (73 procent)
    2. Ouders die geen controle over hun kinderen hebben (66 procent)
    3. Reizigers die tijdens de vlucht zeuren (56 procent)
    4. Reizigers die hun stoelleuning ver naar achteren doen, waardoor je amper ruimte hebt (53 procent)
    5. Ongeduldige passagiers die meteen opstaan zodra de vlucht is geland (45 procent)

    Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/News/?id=30546
      donderdag 7 mei 2009 @ 11:09:41 #49
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_68764753
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 10:53 schreef jaco het volgende:
    Wat vind je het meest irritante tijdens vliegen ? En wat kun je er aan doen ?
    [..]


    Sinds afgelopen week op nummer één: Passagiers die zich al een week niet gedoucht hebben voor ze voor een vlucht van 15 uur naast je komen zitten...
    Wat je eraan kunt doen: een gesprekje hebben met de purser, die er op zijn eigen onnavolgbare wijze werk van maakt.

    Verder irritant:
  • Mannen die zeer breeduit gaan zitten en daardoor ook "jouw" ruimte in nemen.
  • Mensen die het op een zuipen zetten voor of tijdens de vlucht en die daarom luidruchtig zijn en/of een drankkegel hebben en/of zich agressief gaan gedragen.
  • Een crew die het zelf heel warm heeft omdat ze hard moeten werken en die daarom de airco lekker hoog zetten waardoor jij verrekt van de kou.
  • Het ont-zet-ten-de slechte filmaanbod bij vluchten zonder persoonlijk scherm (maakt niet uit omdat je het algemene scherm vaak toch niet kunt zien
  • Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_68765034
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 11:09 schreef Hik het volgende:

    [..]

    Sinds afgelopen week op nummer één: Passagiers die zich al een week niet gedoucht hebben voor ze voor een vlucht van 15 uur naast je komen zitten...
    Wat je eraan kunt doen: een gesprekje hebben met de purser, die er op zijn eigen onnavolgbare wijze werk van maakt.

    Verder irritant:
  • Mannen die zeer breeduit gaan zitten en daardoor ook "jouw" ruimte in nemen.
  • Mensen die het op een zuipen zetten voor of tijdens de vlucht en die daarom luidruchtig zijn en/of een drankkegel hebben en/of zich agressief gaan gedragen.
  • Een crew die het zelf heel warm heeft omdat ze hard moeten werken en die daarom de airco lekker hoog zetten waardoor jij verrekt van de kou.
  • Het ont-zet-ten-de slechte filmaanbod bij vluchten zonder persoonlijk scherm (maakt niet uit omdat je het algemene scherm vaak toch niet kunt zien
  • Met jouw nummer een ben ik het wel eens .

    Verder zijn vrouwen die breeduit gaan zitten ook best irritant hoor .
    Honey ! Take me drunk, i am home !
      Moderator donderdag 7 mei 2009 @ 11:25:36 #51
    45833 crew  Fogel
    pi_68765293
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 11:09 schreef Hik het volgende:

  • Mannen die zeer breeduit gaan zitten en daardoor ook "jouw" ruimte in nemen.
    ...
  • Een crew die het zelf heel warm heeft omdat ze hard moeten werken en die daarom de airco lekker hoog zetten waardoor jij verrekt van de kou.
  • Volk moet niet op mijn plek komen, de armleuning zit er niet voor niks
    Wat mij betreft kan het niet koud genoeg zijn in een vliegtuig, als het te erg wordt voor mensen, kunnen ze nog altijd een jas aantrekken. Als het te warm is, vind ik dat veel erger, want daar kan je zelf helemaal niks tegen doen (ik reis bijna altijd in t-shirt, die uittrekken gaat me wat te ver )
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    pi_68765375
    Als je boekt bij Easyjet krijg je zo'n 'waarschuwingsscherm' dat je je paspoortgegevens in moet voeren - moet dit echt van te voren of kan je gewoon je paspoort meenemen naar het vliegveld (dat doe je natuurlijk toch wel)?
    En ze vragen naar nationaliteit en land van uitgifte; nu heb ik de NL nationaliteit maar mijn pasoort is uitgegeven door de ambassade in de UK; is het land van uitgifte dan toch NL? Of UK?
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
      donderdag 7 mei 2009 @ 11:29:43 #53
    251588 JuiceJuice
    What the fuck is this shit?
    pi_68765415
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 11:28 schreef SaskiaR het volgende:
    Als je boekt bij Easyjet krijg je zo'n 'waarschuwingsscherm' dat je je paspoortgegevens in moet voeren - moet dit echt van te voren of kan je gewoon je paspoort meenemen naar het vliegveld (dat doe je natuurlijk toch wel)?
    En ze vragen naar nationaliteit en land van uitgifte; nu heb ik de NL nationaliteit maar mijn pasoort is uitgegeven door de ambassade in de UK; is het land van uitgifte dan toch NL? Of UK?
    Denk NL want de ambassade in een willekeurig land is toch grondgebied van het land van de ambassade?
    pi_68765738
    Land van uitgifte is in dit geval UK zou ik zeggen.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_68766027
    Hm... nog meer meningen? En moet ik dit invullen of niet?
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
    pi_68766181
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 11:28 schreef SaskiaR het volgende:
    Als je boekt bij Easyjet krijg je zo'n 'waarschuwingsscherm' dat je je paspoortgegevens in moet voeren - moet dit echt van te voren of kan je gewoon je paspoort meenemen naar het vliegveld (dat doe je natuurlijk toch wel)?
    Iedereen neemt z'n paspoort mee, maar toch verschijnt dat scherm. Dus ik denk dat het handig is om gewoon in te vullen. Waarom zou je dat niet doen trouwens ?
    quote:
    En ze vragen naar nationaliteit en land van uitgifte; nu heb ik de NL nationaliteit maar mijn pasoort is uitgegeven door de ambassade in de UK; is het land van uitgifte dan toch NL? Of UK?
    Het paspoort is dan inderdaad uitgegeven in Nederland.

    Er wordt meestal gevraagd naar de stad van uitgifte. In dat geval moet je aangeven 'netherlands embassy in London'. Een paspoort wordt trouwens meestal door een consulaat afgegeven (noot: een consulaat kan in hetzelfde gebouw zitten als de ambassade), dus dat zou ik even checken.

    Mijn paspoort heb ik van het consulaat in New York en als het enigszins kan, vul ik in: "Netherlands cons. New York City". Ik heb me ooit laten uitleggen dat dit het beste is, omdat je met alleen 'new york' of 'london' suggereert dat het een niet-nederlands paspoort betreft.
      Moderator donderdag 7 mei 2009 @ 11:51:13 #57
    45833 crew  Fogel
    pi_68766212
    Bij mijn verblijfsvergunningaanvraag moest ik van de dame achter de balie bij zowel nationaliteit als land van uitgifte Nederland invullen (land van uitgifte had ik open gelaten omdat ik me hetzelfde afvroeg als jij nu, mijn paspoort is ook bij een ambassade uitgegeven).
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    pi_68766356
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 11:50 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Iedereen neemt z'n paspoort mee, maar toch verschijnt dat scherm. Dus ik denk dat het handig is om gewoon in te vullen. Waarom zou je dat niet doen trouwens ?
    [..]
    Omdat ik niet wist wat ik in moest vullen...

    Je kan trouwens alleen een land aanklikken, dus niets typen. Dus dan kies ik maar gewoon NL.
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
    pi_68767225
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 11:55 schreef SaskiaR het volgende:
    Je kan trouwens alleen een land aanklikken, dus niets typen. Dus dan kies ik maar gewoon NL.
    Ja, in dat geval zou ik ook NL aanklikken.
      donderdag 7 mei 2009 @ 13:25:39 #60
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_68769343
    Is dat nieuw dat je bij Easyjet voor vluchten naar de UK je paspoortgegevens moet invullen? Bij alle vorige vluchten en mijn laatste vlucht was dat niet noodzakelijk.

    Nu heb ik in de UK wel gelezen dat ze dit wilde invoeren om vooraf reisgegevens te krijgen, aan de andere kant is dit zo gemakkelijk te omzeilen dat het bijna lachwekkend is dat ze dit willen invoeren.
    (De personen die kwaad in de zin hebben en niet willen dat hun paspoortgegevens vooraf bekend zijn weten exact hoe ze dat moeten omzeilen, zodat deze maatregel volkomen nutteloos is, althans, om potentiele ongewenste personen niet binnen te krijgen, het is weer een stap dichterbij tot de algehele controlemanie van de overheid ten opzichte van de 'gewone' burger.)
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_68769507
    Volgens mij is het pas sinds kort ingevoerd. Had een paar maanden terug een vlucht geboekt, en toen hoefde het nog niet. Iets meer dan een week geleden de vlucht verzet naar een dag later en toen werd er opeens om gevraagd in de boekingsbevestiging.

    Misschien iets te maken met die lijst met ongewenste personen die de UK pas gepubliceerd heeft
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_68769697
    Nouja, mijn vriend had het laatst niet ingevuld en die mocht gewoon mee het vliegtuig in (een maand terug). Dus het zal allemaal wel meevallen. Maarja, toch maar effe doen...
    Carpe diem, quam minimum credula postero.
      donderdag 7 mei 2009 @ 15:05:03 #63
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_68773096
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 11:17 schreef LangeTabbetje het volgende:

    [..]

    Met jouw nummer een ben ik het wel eens .

    Verder zijn vrouwen die breeduit gaan zitten ook best irritant hoor .
    Ik had het expres zo opgeschreven omdat ik het echt heel vaak meemaak bij mannen en bij vrouwen nog nooit heb gehad (die hebben weer genoeg andere irritante gewoontes, ik noem teveel parfum of haar borstelen in het vliegtuig ). Maar let er maar eens op hoe sommige mannen gaan zitten: bewijzen dat ze heel breed zijn, dat ze zo groot geschapen zijn dat ze hun benen bijna niet bij elkaar krijgen, territoriumdrang... geen idee?!
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    pi_68863611
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 11:09 schreef Hik het volgende:

    Verder irritant:
  • Mannen die zeer breeduit gaan zitten en daardoor ook "jouw" ruimte in nemen.

  • Een crew die het zelf heel warm heeft omdat ze hard moeten werken en die daarom de airco lekker hoog zetten waardoor jij verrekt van de kou.
  • Het ont-zet-ten-de slechte filmaanbod bij vluchten zonder persoonlijk scherm (maakt niet uit omdat je het algemene scherm vaak toch niet kunt zien
  • Mee eens! Vooral nr 1 en 2 zijn...grrrrrrrrr!
     FR
    pi_68867056
    quote:
    Op donderdag 7 mei 2009 10:53 schreef jaco het volgende:
    Wat vind je het meest irritante tijdens vliegen ? En wat kun je er aan doen ?
    [..]

    Een nieuws poster van Fok! heeft dit bericht donderdag op de frontpage gezet waarop er een heftige discussie volgde over het achteruit zetten van de stoel.

    Voor de liefhebbers: 'Trap tegen stoel grootste ergernis'
    pi_68867404
    quote:
    Op vrijdag 24 april 2009 17:46 schreef ozzietukker het volgende:
    Zojuist aangekomen in Kuala Lumpur met Air Asia X. Er volgt nog wel een verslag op een ander topic in dit forum, maar dat is dan voor de heen en terugreis.
    Omdat Air Asia X hier ook ter sprake is geweest, hierbij de link naar het verslag van ozzietukker ... http://www.airliners.net/(...)ts/read.main/147913/

    Het is een compleet verhaal geillustreerd met foto's. Je beleeft de reis als het ware mee. Bedankt ozzietukker !

    Uit het verslag maak ik op dat de service en kwaliteit van Air Asia X op deze route zeer redelijk zijn met het oog op de lage prijs. Deze goede prijs/kwaliteit verhouding gaat deels verloren nu de 'gewone' vliegmaatschappijen ook zijn gaan prijsstunten op Aziatische routes.
      zondag 10 mei 2009 @ 13:40:19 #67
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_68869137
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 12:27 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Omdat Air Asia X hier ook ter sprake is geweest, hierbij de link naar het verslag van ozzietukker ... http://www.airliners.net/(...)ts/read.main/147913/

    Het is een compleet verhaal geillustreerd met foto's. Je beleeft de reis als het ware mee. Bedankt ozzietukker !

    Uit het verslag maak ik op dat de service en kwaliteit van Air Asia X op deze route zeer redelijk zijn met het oog op de lage prijs. Deze goede prijs/kwaliteit verhouding gaat deels verloren nu de 'gewone' vliegmaatschappijen ook zijn gaan prijsstunten op Aziatische routes.
    De andere vliegmaatschappijen moeten wel stunten, deels omdat de stoelen niet volkomen door de economische crisis in het algeheel, deels omdat ze proberen concurrentie tegen te gaan, of in ieder geval te ondermijnen.
    Zonder Low Cost Carries op korte afstanden zouden de ticketprijzen veel te hoog blijven, het is niet gelukt om deze tegen te houden, ze zijn gewoon significant goedkoper en kunnen zelfs winst maken, dat ze met alle macht de laatste pre die ze hebben, namelijk long haul, zo goed mogelijk te verdedigen.

    Zo goed is mijn verslag nu ook weer niet trouwens
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_68897750
    bekende terminal OT, gisteren nog op KL geweest en de afgelopne maand nog 2 keer
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_68899969
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 13:40 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    De andere vliegmaatschappijen moeten wel stunten, deels omdat de stoelen niet volkomen door de economische crisis in het algeheel, deels omdat ze proberen concurrentie tegen te gaan, of in ieder geval te ondermijnen.
    Zonder Low Cost Carries op korte afstanden zouden de ticketprijzen veel te hoog blijven, het is niet gelukt om deze tegen te houden, ze zijn gewoon significant goedkoper en kunnen zelfs winst maken, dat ze met alle macht de laatste pre die ze hebben, namelijk long haul, zo goed mogelijk te verdedigen.

    Zo goed is mijn verslag nu ook weer niet trouwens
    Ik ben het met je eens dat LCC's veel hebben bij gedragen aan de verlaging van tarieven in het algemeen op de kortere afstanden. De verlaging van het service nivo op een vlucht van maximaal 2 uur is dan ook geen probleem. Tenslotte hebben de gevestigde maatschappijen na 9/11 hun service nivo ook drastisch teruggeschroefd. Ik word er wel een beetje ziek van als ik al die aanbiedingen van die LCC's zie, en dan zie wat ik uiteindelijk nog voor zo'n ticket moet betalen inclusief alle toeslagen.

    Maar op een long haul vlucht vind in AirAsia toch een beetje gekunsteld. Hun grootste winst, vliegtuigen zo kort mogelijk aan de grond, gaat hier grotendeels verloren. Uiteindelijk zullen ze het nooit volhouden om veel lagere tarieven op de lange afstand te blijven berekenen want de concurrentie is veel groter. Ga maar na: Op een korte vlucht zijn er meestal niet meer dan twee reguliere aanbieders. OK, AMS-LHR uitgezonderd dan. Op een intercontinentale vlucht zijn er veel meer aanbieders, al dan niet rechtstreeks. En op een vlucht van 12 uur maakt een paar uur wachten voor een overstap niet eens zoveel uit. En alle maatschappijen op deze vluchten hebben ook bijna altijd wel een aantal zeer goedkope tickets in de aanbieding. Dus per saldo is de concurrentie op een long haul vlucht voor een LCC veel groter.

    Dus ik geloof niet absoluut niet in een algemene tariefsverlaging op een vlucht van 12 uur door de komst van een LCC. Uiteindelijk blijft het gros toch kiezen voor reguliere service en minstens 20kg bagage vrijdom. Daarnaast hebben LCC's natuurlijk de naam dat je vreselijk krap zit, en daar zullen ze nooit meer vanaf komen.

    Dan heeft zo'n maatschappij als OpenSkies met uitsluitend Business Class voor minder dan een full fare economy prijs ticket toch veel meer kans van slagen. (Ga ik volgende week eens proberen, AMS-JFK, ondanks dat ik in New Jersey moet zijn)
      maandag 11 mei 2009 @ 19:28:02 #70
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_68914958
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 11:59 schreef Buzz129 het volgende:

    [..]

    Ik ben het met je eens dat LCC's veel hebben bij gedragen aan de verlaging van tarieven in het algemeen op de kortere afstanden. De verlaging van het service nivo op een vlucht van maximaal 2 uur is dan ook geen probleem. Tenslotte hebben de gevestigde maatschappijen na 9/11 hun service nivo ook drastisch teruggeschroefd. Ik word er wel een beetje ziek van als ik al die aanbiedingen van die LCC's zie, en dan zie wat ik uiteindelijk nog voor zo'n ticket moet betalen inclusief alle toeslagen.

    Maar op een long haul vlucht vind in AirAsia toch een beetje gekunsteld. Hun grootste winst, vliegtuigen zo kort mogelijk aan de grond, gaat hier grotendeels verloren. Uiteindelijk zullen ze het nooit volhouden om veel lagere tarieven op de lange afstand te blijven berekenen want de concurrentie is veel groter. Ga maar na: Op een korte vlucht zijn er meestal niet meer dan twee reguliere aanbieders. OK, AMS-LHR uitgezonderd dan. Op een intercontinentale vlucht zijn er veel meer aanbieders, al dan niet rechtstreeks. En op een vlucht van 12 uur maakt een paar uur wachten voor een overstap niet eens zoveel uit. En alle maatschappijen op deze vluchten hebben ook bijna altijd wel een aantal zeer goedkope tickets in de aanbieding. Dus per saldo is de concurrentie op een long haul vlucht voor een LCC veel groter.

    Dus ik geloof niet absoluut niet in een algemene tariefsverlaging op een vlucht van 12 uur door de komst van een LCC. Uiteindelijk blijft het gros toch kiezen voor reguliere service en minstens 20kg bagage vrijdom. Daarnaast hebben LCC's natuurlijk de naam dat je vreselijk krap zit, en daar zullen ze nooit meer vanaf komen.

    Dan heeft zo'n maatschappij als OpenSkies met uitsluitend Business Class voor minder dan een full fare economy prijs ticket toch veel meer kans van slagen. (Ga ik volgende week eens proberen, AMS-JFK, ondanks dat ik in New Jersey moet zijn)
    Vergeet alleen niet dat Air Asia ook een lokaal netwerk heeft welke hierdoor feeding krijgt, daarnaast, ze hebben ook vluchten naar Australie met een relatief goed serviceniveau welke de prijzen echt een stuk omlaag hebben gebracht.
    Ik geloof ook niet in het model van alleen een low cost long haul carrier, zie bijvoorbeeld Oasis, omdat je ook gewoon meer betalende passagiers aan boord moet hebben om de vluchten rendabel te maken. Air Asia schrijf ik niet gelijk af gezien het netwerk wat erachter zit, sterker nog, ze moeten wel uitbreiden om nieuwe markten te kunnen aanboren, en zolang de trip reports niet slecht zijn, zullen mensen inzien dat het met de beenruimte van Air Asia zeker wel oke is op de lange afstand.

    Ben wel benieuwd of ze ook het lage prijsnivo kunnen volhouden, althans, een substantieel verschil met andere maatschappijen, want de laatste tijd komen er wel erg goede aanbiedingen... Voor 400 euro minder met Emirates en dan de mogelijkheid om Dubai - Bangkok in een A380 te vliegen, dan is de keus natuurlijk snel gemaakt.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_68923296
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 19:28 schreef ozzietukker het volgende:
    Air Asia schrijf ik niet gelijk af gezien het netwerk wat erachter zit, sterker nog, ze moeten wel uitbreiden om nieuwe markten te kunnen aanboren, en zolang de trip reports niet slecht zijn, zullen mensen inzien dat het met de beenruimte van Air Asia zeker wel oke is op de lange afstand.
    Dat laatste moeten ze misschien zelfs in hun reclame benadrukken, omdat LCC's nou niet bepaald bekend staan om de riante beenruimte. Daarom waren jouw verslag en foto's zeer nuttig.

    Als ik jouw verslag trouwens zo lees, kunnen ze misschien ook beter het eten op de 'ouderwetse' manier aanpakken. Reken 20 pond extra en geef iedereen gratis eten en drinken. Dat gedoe met een eigen voedsel verbod en verkoop van slecht eten lijkt me niet de oplossing op zo'n lange vlucht. De huidige catering methode lijkt me een groter probleem dan de afwezigheid van een flight entertainment system.
    pi_68923659
    quote:
    Op zondag 10 mei 2009 13:40 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    De andere vliegmaatschappijen moeten wel stunten, deels omdat de stoelen niet volkomen door de economische crisis in het algeheel, deels omdat ze proberen concurrentie tegen te gaan, of in ieder geval te ondermijnen.
    Zonder Low Cost Carries op korte afstanden zouden de ticketprijzen veel te hoog blijven, het is niet gelukt om deze tegen te houden, ze zijn gewoon significant goedkoper en kunnen zelfs winst maken, dat ze met alle macht de laatste pre die ze hebben, namelijk long haul, zo goed mogelijk te verdedigen.

    Zo goed is mijn verslag nu ook weer niet trouwens
    kan je me vertellen of er ook iets is om je laptop/dvdspeler aan te sluiten.

    zoals een Laptop Power Port Type: Cigarette DC Power / Laptop Power Port Type: EmPower® DC Power
    volgens seatguru zouden de oude air canada a330's wel dit soort mogelijkheden hebben.
    http://www.seatguru.com/a(...)da_Airbus_A330_B.php
    pi_68941970
    Ik wil in oktober naar Philadelphia en heb nu een ticket gevonden voor 396,36 euro met British Airways vanaf Amsterdam via vliegtarieven.nl.

    De laatste keer dat ik met BA heb gevlogen, zat ik in economy plus en dat wil ik nu weer. Echter kan ik nergens aangeven dat ik wil upgraden ipv alleen economy.

    Weet iemand of dit mogelijk is of moet ik dat direct via BA boeken dan?
      dinsdag 12 mei 2009 @ 19:52:57 #74
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_68951370
    quote:
    Op maandag 11 mei 2009 23:12 schreef DancePlaza het volgende:

    [..]

    kan je me vertellen of er ook iets is om je laptop/dvdspeler aan te sluiten.

    zoals een Laptop Power Port Type: Cigarette DC Power / Laptop Power Port Type: EmPower® DC Power
    volgens seatguru zouden de oude air canada a330's wel dit soort mogelijkheden hebben.
    http://www.seatguru.com/a(...)da_Airbus_A330_B.php
    Ik heb in economy class helaas niets kunnen ontdekken, heb het nog gevraagd, maar de bemanning moest het antwoord ook schuldig blijven.
    Wellicht dat het in de business klasse wel is, maar daar mocht ik om begrijpelijke reden, niet zelf even gaan kijken.

    Ik had het probleem met mijn mediaplayer dat deze toch niet helemaal volgeladen was, en hoewel ik een USB lader bij mij had, met eventuele alternatieve aansluitmethoden kon ik dus toch niet opladen.

    Daarnaast was die een A340. (even groot vliegtuig in lengte en breedte, maar wel een iets ander model qua aandrijving en dergelijke).

    @JACO
    quote:
    Als ik jouw verslag trouwens zo lees, kunnen ze misschien ook beter het eten op de 'ouderwetse' manier aanpakken. Reken 20 pond extra en geef iedereen gratis eten en drinken. Dat gedoe met een eigen voedsel verbod en verkoop van slecht eten lijkt me niet de oplossing op zo'n lange vlucht. De huidige catering methode lijkt me een groter probleem dan de afwezigheid van een flight entertainment system.
    Oasis Airlines verkocht eerst ook drinken en eten aan boord, maar zag daar later in verband met operationele redenen toch weer vanaf.
    Air Asia verdient er overigens wel veel aan, en wil zich onderscheiden door echt low cost aan te bieden door alle extra's ook echt los te verkopen. Want anders zouden de 'goedkoopste' tickets weer 20 pond duurder verkocht moeten worden..... En dat past niet in het business model. Persoonlijk ben ik ook voor het no hassle concept, maar misschien moet ik maar met een reguliere lijndienstmaatschappij gaan vliegen.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      woensdag 13 mei 2009 @ 13:49:47 #75
    73305 Stpan
    Zullen wij laten hoo-ooren...
    pi_68977398
    Ik dacht dat ik wel een straightforward vraag had, maar zie het niet in de FAQ of via Google:

    Als ik een vliegticket koop van Amsterdam naar ergens binnen Europa, via www.austrian.com (Oosterijkse maatschappij) waar ik aangeef dat ik vanuit Nederland boek, in Nederland woon en vanaf Nederland vlieg.... Krijg ik dan als ik op Schiphol sta nog vliegtaks o.i.d. naar m'n hoofd geslingerd?

    Maw: Ben ik vliegtaks-plichtig of is de maatschappij dat en moeten zij maar zorgen dat ze het goed regelen?
    pi_68978838
    Alle taxes e.d. zitten al in de prijs verwerkt op het moment van betalen. Je zult nooit op het vliegveld nog een extra toeslag krijgen. En bij vertrek na 1 juli zit het er natuurlijk al helemaal niet meer in
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      woensdag 13 mei 2009 @ 15:03:59 #77
    16918 flipsen
    Argentinie-specialist!
    pi_68980206
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 14:26 schreef Thetallguy het volgende:
    Je zult nooit op het vliegveld nog een extra toeslag krijgen
    Al eens vertrokken vanaf het internationale vliegveld van Buenos Aires?
    Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
    pi_68981424
    Of Jakarta of Nairobie of... vul hier elk andere derde wereld land in

    Easy Money
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
      woensdag 13 mei 2009 @ 19:32:22 #79
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_68989004
    Maar die toeslagen, overigens tot voor kort ook van toepassing bij Nieuw Zeeland, (hoewel gezien de devaluering van de Nieuw Zeelandse dollar dit wellicht ook tot een derde wereld valuta mag worden gerekend), is vertrekbelasting niet bij de boeking berekend maar wordt dit pas bij daadwerkelijk vertrek in rekening gebracht.

    Op zich valt er wel wat voor te zeggen, als je hier een vliegticket boekt maar kan niet vliegen, moet je erg veel moeite doen om de belasting terug te krijgen, en eerlijkheid gediend te zeggen dat mij dat al die te nemen moeite niet waard is, op deze manier betaal je alleen als je ook daadwerkelijk vliegt.
    Al blijft het natuurlijk gehannes met geld op het laatst moment.

    Om concreet op de vraag van Stpan te antwoorden, nee, er kunnen naderhand geen toeslagen meer worden geincasseerd, bij boeken van de vlucht worden de dan geldende belastingen berekend.
    (Al staat er ongetwijfeld in de voorwaarden dat wanneer een door de overheid geinstalleerde belasting wordt ingevoerd nadat de boeking is gemaakt dat de luchtvaartmaatschappij deze alsnog mag nabelasten, al zal normaliter bij invoering reeds gemaakte boekingen worden ontzien gezien de administratieve romslomp die dit met zich mee zal brengen, zowel voor de overheid (die dit moet controleren. als je luchtvaartmaatschappij).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_68991407
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 15:03 schreef flipsen het volgende:

    [..]

    Al eens vertrokken vanaf het internationale vliegveld van Buenos Aires?
    Nee, wel vanuit Denpasar en Siem Reap

    Maar ik had het bij dezen over Nederland en de vliegtaks
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
    pi_69004898
    quote:
    Op woensdag 13 mei 2009 20:28 schreef Thetallguy het volgende:

    [..]

    Nee, wel vanuit Denpasar en Siem Reap

    Maar ik had het bij dezen over Nederland en de vliegtaks
    Wel eens een kassa gezien bij de incheck balies op Schiphol? Nee, zou ik me maar niet druk over maken in NL. Als je electronisch incheckt, en uitsluitend handbagage bij je hebt, is het eerste contact met hewt grondpersoneel van de LVM toch pas aan de gate. En ook daar staan geen kassa's hoor!
      donderdag 14 mei 2009 @ 10:10:21 #82
    73305 Stpan
    Zullen wij laten hoo-ooren...
    pi_69006522
    Bedankt voor de informatie!

    Overigens tevens klein productvergelijk internetwinkels:

    www.cheaptickets.nl vond 0 tickets Amsterdam - Zagreb
    www.vliegwinkel.nl vond er veel, goedkoopste 260 euro via Austrian.
    www.schiphol.nl vond de goedkoopste voor 150 euro, dezelfde prijs als via Austrian website zelf.
    pi_69008303
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 09:08 schreef Buzz129 het volgende:

    [..]

    Wel eens een kassa gezien bij de incheck balies op Schiphol? Nee, zou ik me maar niet druk over maken in NL.
    Daar zitten kassa's in. Sommige reizigers moeten immers voor upgrades of overgewicht betalen. (Maar dit terzijde.)
    quote:
    Als je electronisch incheckt, en uitsluitend handbagage bij je hebt, is het eerste contact met hewt grondpersoneel van de LVM toch pas aan de gate. En ook daar staan geen kassa's hoor!
    Extra belastingen worden voor de douane/immigration passage geheven. Niet door de luchtvaartmaatschappij maar door een ambtenaar. Er staat letterlijk een kassa en ze laten je pas door naar airside als je de vertrekbelasting betaalt. Althans zo gaat het in Bangkok.
    pi_69008693
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 11:03 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Daar zitten kassa's in. Sommige reizigers moeten immers voor upgrades of overgewicht betalen. (Maar dit terzijde.)
    [..]

    Extra belastingen worden voor de douane/immigration passage geheven. Niet door de luchtvaartmaatschappij maar door een ambtenaar. Er staat letterlijk een kassa en ze laten je pas door naar airside als je de vertrekbelasting betaalt. Althans zo gaat het in Bangkok.
    Nou Jaco, voor een (betaalde) upgrade moet je op Schiphol echt niet aan de incheck balie zijn, maar bij de ticket office of de transfer balies. En voor overgewicht moet je nog steeds naar een apart loket, en dat is echt geen incheck balie.

    En het is niet "zo gaat het in Bangkok" maar "zo ging het vroegah in Bangkok". Ze zijn daar ook wat slimmer geworden door het in de ticket prijs te stoppen en het zo met de LVM's te verrekenen , 100 baht voor een binnelandse- en 700 baht voor een vlucht naar buiten Thailand.
    pi_69011299
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 11:12 schreef Buzz129 het volgende:
    En het is niet "zo gaat het in Bangkok" maar "zo ging het vroegah in Bangkok". Ze zijn daar ook wat slimmer geworden door het in de ticket prijs te stoppen en het zo met de LVM's te verrekenen , 100 baht voor een binnelandse- en 700 baht voor een vlucht naar buiten Thailand.
    Ok, goed te horen dat dit nu zo geregeld is. Departure tax is al irritant genoeg, maar als het vooraf in je ticketprijs is doorberekend kun je tenminste nog besluiten of je al dan niet de reis maakt. Op de luchthaven worden veel toeristen door deze extra kostenpost verrast. Vaak hebben ze dan de lokale valute al besteed of omgewisseld en moet er opnieuw gewisseld worden tegen de meest ongunstige koers.

    Ik heb even gegoogled naar een overzicht van de luchthavens die departure tax nog steeds kontant vragen bij vertrek: http://www.gate1travel.com/departure_tax.htm

    [ Bericht 0% gewijzigd door jaco op 14-05-2009 12:25:34 (spelling) ]
    pi_69012632
    quote:
    Op dinsdag 12 mei 2009 15:33 schreef TN-FR het volgende:
    Ik wil in oktober naar Philadelphia en heb nu een ticket gevonden voor 396,36 euro met British Airways vanaf Amsterdam via vliegtarieven.nl.

    De laatste keer dat ik met BA heb gevlogen, zat ik in economy plus en dat wil ik nu weer. Echter kan ik nergens aangeven dat ik wil upgraden ipv alleen economy.

    Weet iemand of dit mogelijk is of moet ik dat direct via BA boeken dan?
    Waarschijnlijk is het sowieso beter om direct via BA te boeken, dat scheelt je weer de commissie van de website...
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
      donderdag 14 mei 2009 @ 16:35:18 #87
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_69020665
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 12:24 schreef jaco het volgende:

    [..]

    Ik heb even gegoogled naar een overzicht van de luchthavens die departure tax nog steeds kontant vragen bij vertrek: http://www.gate1travel.com/departure_tax.htm
    Vraag me af hoe up to date die is, aangezien die van Guatemala echt compleet onzin is. Het enige wat we moesten betalen was 3 dollar security tax

    edit: All Amounts are approximate, payable locally in equivalent local currency, are valid as of Nov 30, 2006 and are subject to change without notice.
    pi_69022865
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 12:24 schreef jaco het volgende:

    [..]

    . Op de luchthaven worden veel toeristen door deze extra kostenpost verrast.
    Nou, dan ga je lekker onvoorbereid op reis zou ik zeggen.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_69024384
    Een vraagje.

    Ik vlieg volgende week donderdag naar Antalya (Turkije) voor een weekje zonvakantie Vandaag ging ik de tickets halen bij het reisbureau en bleek dat mijn voornaam verkeerd genoteerd is. Marlous ipv Marloes. Ze waren hier zelf ook al achter gekomen en hadden gebeld met de touroperator (Alltours) en ze vinden het geen probleem. Nu twijfel ik echter zelf dat werkelijk zo is? Moet ik er op staan dat ik een goed & nieuw ticket krijg? Of is het allemaal niet zo'n probleem?
    pi_69028657
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 18:28 schreef KiwiTjuHh het volgende:
    Een vraagje.

    Ik vlieg volgende week donderdag naar Antalya (Turkije) voor een weekje zonvakantie Vandaag ging ik de tickets halen bij het reisbureau en bleek dat mijn voornaam verkeerd genoteerd is. Marlous ipv Marloes. Ze waren hier zelf ook al achter gekomen en hadden gebeld met de touroperator (Alltours) en ze vinden het geen probleem. Nu twijfel ik echter zelf dat werkelijk zo is? Moet ik er op staan dat ik een goed & nieuw ticket krijg? Of is het allemaal niet zo'n probleem?
    Eigenlijk is het wel potentieel een probleem. Maar het kan dat ze eroverheen kijken.

    Overigens, een tip voor iedereen die al tickets heeft gekocht maar na 1 juli vliegt. Ga naar je reisbureau of schrijf je vliegmaatschappij aan, want je hebt recht op terugbetaling van ¤11,25/¤45 aan milieutax die je ten onrechte hebt betaald. Ik heb van Swiss mijn geld al terug gehad.
    pi_69036291
    Foutje dus. goed lezen buzz!
    pi_69046251
    mag je naast je handbagage ook nog een extra tas hebben voor je fotocamera?

    of hanteren ze echt 1 stuk handbagage?
    pi_69046981
    Vrijwel altijd mag je ook een laptop tas meenemen.

    hangt er mogelijk ook vanaf hoe vol de vlucht zit.
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_69048655
    quote:
    Op donderdag 14 mei 2009 18:28 schreef KiwiTjuHh het volgende:
    Een vraagje.

    Ik vlieg volgende week donderdag naar Antalya (Turkije) voor een weekje zonvakantie Vandaag ging ik de tickets halen bij het reisbureau en bleek dat mijn voornaam verkeerd genoteerd is. Marlous ipv Marloes. Ze waren hier zelf ook al achter gekomen en hadden gebeld met de touroperator (Alltours) en ze vinden het geen probleem. Nu twijfel ik echter zelf dat werkelijk zo is? Moet ik er op staan dat ik een goed & nieuw ticket krijg? Of is het allemaal niet zo'n probleem?
    Het is geregeld, ik krijg alsnog een nieuw ticket
    pi_69048689
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 09:35 schreef DancePlaza het volgende:
    mag je naast je handbagage ook nog een extra tas hebben voor je fotocamera?

    of hanteren ze echt 1 stuk handbagage?
    Het wordt steeds strenger, dus ik zou er zeker niet zonder meer op rekenen dat het mag. Zeker niet bij de goedkopere maarschappijen, maar sommige van de grote jongens doen ook behoorlijk moeilijk.
      vrijdag 15 mei 2009 @ 16:34:40 #96
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_69061131
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 10:02 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
    Vrijwel altijd mag je ook een laptop tas meenemen.

    hangt er mogelijk ook vanaf hoe vol de vlucht zit.
    Heb voorlopig nog nooit problemen gehad met het meenemen van een laptoptas
    pi_69064278
    quote:
    Op vrijdag 15 mei 2009 16:34 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Heb voorlopig nog nooit problemen gehad met het meenemen van een laptoptas
    Nee, en in tegenstelling tot wat hierboven werd gezegd wordt het juist weer steeds relaxter. Zowel BA en KLM bijvoorbeeld staan nu weer 2 stuks toe. Ik vlieg altijd met 2 stuks handbagage, soms ook als het echt een trolley plus weekendtas is. Eigenlijk nooit problemen.
    "Winners never quit, 'cause quitters never win"
    "Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
    pi_69065085
    Iemand ervaring met tickets die klaarliggen op het vliegveld? (Vliegveld Groningen/Eelde)
    Omdat mijn naam nu is aangepast kan het ticket niet meer op tijd bij het reisbureau zijn.
      zondag 17 mei 2009 @ 11:14:50 #99
    26414 greatgonzo
    Gonzo met een G
    pi_69111910
    Wil in december naar Thailand, en twijfel een beetje over welke maatschappij te vliegen. Ik ben vrij lang, dus beenruimte is belangrijk voor me. Mijn selectie is nu:
    - Finair, is meestal het goedkoopste vanaf Amsterdam
    - China Airlines, de goedkoopste non-stop vlucht.
    - Emirates, de goedkoopste vanaf Dusseldorf
    - British Airways, niet de goedkoopste, maar vrienden hebben er zeer goede ervaringen mee.

    Iemand hier nog ervaringen, of andere goede opties?
    Bij tijd en wijle aanwezig...
      maandag 18 mei 2009 @ 02:56:51 #100
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_69139633
    quote:
    Op zondag 17 mei 2009 11:14 schreef greatgonzo het volgende:
    Wil in december naar Thailand, en twijfel een beetje over welke maatschappij te vliegen. Ik ben vrij lang, dus beenruimte is belangrijk voor me. Mijn selectie is nu:
    - Finair, is meestal het goedkoopste vanaf Amsterdam
    - China Airlines, de goedkoopste non-stop vlucht.
    - Emirates, de goedkoopste vanaf Dusseldorf
    - British Airways, niet de goedkoopste, maar vrienden hebben er zeer goede ervaringen mee.

    Iemand hier nog ervaringen, of andere goede opties?
    Emirates schijnt echt heel goed te zijn
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')