Mwah, kijk maar eens naar de standpunten, als je pro-privacy bent ben je kennelijk links volgens de EU Profiler.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:12 schreef zweedse_muppet het volgende:
[ afbeelding ]
Opmerkelijk: de Piratenpartij (in Zweden) is volgens de EU-profiler wel erg links.
Aangeduid als 'PP' overigens.
Voor privacybeschermende maatregelen of het voorkomen van maatregelen die ten koste gaan van de privacy moet je nu eenmaal bij de progressieve partijen zijn. Bij de rechtspopulistische als de PVV partijen past dat nu eenmaal niet zo goedquote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Mwah, kijk maar eens naar de standpunten, als je pro-privacy bent ben je kennelijk links volgens de EU Profiler.
Volgens mij had libertas nog geen online programma beschikbaarquote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:35 schreef sneakypete het volgende:
Libertas staat er niet bij? Daar was ik wel benieuwd naar.
De Poolse Libertas matcht bijna 100% samen met overigens nog een andere Poolse partij.
Match in Nederland als enige met PVV.![]()
Ik vind dat altijd maar raar? Zo'n partij is juist conservatief en voor bescherming van eigen waarden, waarom valt privacy daar dan opeens buitenquote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Voor privacybeschermende maatregelen of het voorkomen van maatregelen die ten koste gaan van de privacy moet je nu eenmaal bij de progressieve partijen zijn. Bij de rechtspopulistische als de PVV partijen past dat nu eenmaal niet zo goed
Tja, dat geldt voor elke partij natuurlijk. De grootste afvaardiging momenteel is die van de CDU, die heeft 40 zetels. Partijen werken echter samen in fracties met gelijkgezinde partijen uit andere landen. Op die manier is er wel invloed.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 21:49 schreef LoggedIn het volgende:
Eigenlijk is het wel raar. Dat hele EP bestaat uit 700nogwat zetels, daarvan heeft Nederland er 25. Uiteindelijk zal één partij er daar mss 6 van krijgen; Wat gaat dat nou echt voor invloed hebben?
Zo erg zijn ze niet voor de bescherming van de eigen waarde meer voor 'bescherming' van de openbare orde ook al gaat dan te koste van het individu.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:44 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd maar raar? Zo'n partij is juist conservatief en voor bescherming van eigen waarden, waarom valt privacy daar dan opeens buiten
Dat klopt maar ik heb ook even gezocht naar de achtergrond van de leden. Eén er van blijkt zelfs voorzitter van de Frederic Bastiat stichting (ik neem aan dat je weet wie Bastiat was) en dat is veelbelovend.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij had libertas nog geen online programma beschikbaar. Veel verder dan een lijsttrekster en een rijke Ier komen ze nog niet. Kijk ook maar eens op hun site http://www.libertas.eu/ die blinkt uit in ledigheid.
De PVV zit idd -zeker Europees- dicht bij mij, wat enkel komt door hun scepsis natuurlijk -hun ideeën over de Islam bijv. vind ik te radicaal. Lekker onrealistisch willen dat Europa niet alles voor ons gaat bepalen. Dat is natuurlijk onzin want dat gaat toch wel gebeuren, goedschiks danwel kwaadschiks. Dan mag je kiezen of vooral je privacy wordt afgepakt, of je inkomen. Of allebei.quote:En ach je zit vaak redelijk dicht bij de PVV ideeën, qua gebrek aan realiteitsgehalte, dus dat is nog niet zo heel gek in jouw geval.
Nee, het gaat er om of je privacy als zijnde een links thema interpreteert, bij de EU Profiler heeft men natuurlijk eerst het assenstelsel ontworpen en pas toen hebben de partijen een positie gekregen aan de hand van hun score op diverse thema's (en niet andersom natuurlijk). De piratenpartij uit Zweden heeft op maar een paar punten een mening, bijvoorbeeld op de twee privacy vragen die in de EU Profiler zitten. Er kan dus met redelijke zekerheid gesteld worden dat de opstellers van de EU Profiler privacy als een links thema interpreteren omdat de piratenpartij 'sociaaleconomisch links' staat, daar waar het juist ook goed thuis hoort in rechtse kringen die een sterke afkeer hebben van de overheid.quote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:37 schreef du_ke het volgende:
Voor privacybeschermende maatregelen of het voorkomen van maatregelen die ten koste gaan van de privacy moet je nu eenmaal bij de progressieve partijen zijn. Bij de rechtspopulistische als de PVV partijen past dat nu eenmaal niet zo goed
De rechtste kringen die een sterke afkeer hebben van de overheid zijn maar zeer klein. En zijn vermoedelijk zelfs kleiner dan de linkse kringen met een hekel aan gezag. Als vervolgens dan ook geen reguliere rechtse partijen zich inzetten voor privacy en een aantal linkse en progressieve partijen (in NL bv GL en D66) doen dat wel dan is het niet zo heel gek dat een onderwerp als privacybescherming bepaald niet als rechts geïnterpreteerd wordt.quote:Op woensdag 20 mei 2009 00:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, het gaat er om of je privacy als zijnde een links thema interpreteert, bij de EU Profiler heeft men natuurlijk eerst het assenstelsel ontworpen en pas toen hebben de partijen een positie gekregen aan de hand van hun score op diverse thema's (en niet andersom natuurlijk). De piratenpartij uit Zweden heeft op maar een paar punten een mening, bijvoorbeeld op de twee privacy vragen die in de EU Profiler zitten. Er kan dus met redelijke zekerheid gesteld worden dat de opstellers van de EU Profiler privacy als een links thema interpreteren omdat de piratenpartij 'sociaaleconomisch links' staat, daar waar het juist ook goed thuis hoort in rechtse kringen die een sterke afkeer hebben van de overheid.
Ze hebben ook die Eline, dan zou het voor iemand met goed verstand toch nog een keer goed nadenken. Daar kan toch geen lid van een discutabele denktank tegenopquote:Op dinsdag 19 mei 2009 23:48 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Dat klopt maar ik heb ook even gezocht naar de achtergrond van de leden. Eén er van blijkt zelfs voorzitter van de Frederic Bastiat stichting (ik neem aan dat je weet wie Bastiat was) en dat is veelbelovend.
Weet nog niet zeker wat het gaat worden, misschien niets, maar Libertas maakt een erg goede kans.
[..]
Terwijl hun islamstandpunten toch hun kern vormen. Stap je daar zo makkelijk overheen?quote:De PVV zit idd -zeker Europees- dicht bij mij, wat enkel komt door hun scepsis natuurlijk -hun ideeën over de Islam bijv. vind ik te radicaal.
Dat wil elke partij die meedoet aan deze verkiezingen. Het subsidiariteitsbeginsell staat over het algemeen hoog in het vaandel.quote:Lekker onrealistisch willen dat Europa niet alles voor ons gaat bepalen.
Of geen van beide omdat de EU op beiden een positief effect kan hebben. We zijn er stukken rijker door geworden en volgens mij voorkomt de EU op punten als privacy juist dat veel proefballonetjes van landelijke politici worden doorgevoerd (bv door het Europees hof voor de mensenrechten)quote:Dat is natuurlijk onzin want dat gaat toch wel gebeuren, goedschiks danwel kwaadschiks. Dan mag je kiezen of vooral je privacy wordt afgepakt, of je inkomen. Of allebei.
GroenLinks, D66 of heel misschien LibDemquote:En waarop ga jij stemmen?
Toe nou, geef me ook eens de kans om te trollen.
Je bewandelt precies de omgekeerde weg. Je kan niet eerst de partijen in gaan delen op een schaal van links naar rechts en vervolgens daaruit concluderen dat bepaalde thema's links of rechts zijn. De enige conclusie die mogelijk is, is dat links en rechts dan geen juist termen zijn om bepaalde zaken in te vatten. Beter had men bijvoorbeeld de schaal individueel verantwoordelijkheid tegenover collectieve verantwoordelijkheid kunnen zetten.quote:Op woensdag 20 mei 2009 08:13 schreef du_ke het volgende:
De rechtste kringen die een sterke afkeer hebben van de overheid zijn maar zeer klein. En zijn vermoedelijk zelfs kleiner dan de linkse kringen met een hekel aan gezag. Als vervolgens dan ook geen reguliere rechtse partijen zich inzetten voor privacy en een aantal linkse en progressieve partijen (in NL bv GL en D66) doen dat wel dan is het niet zo heel gek dat een onderwerp als privacybescherming bepaald niet als rechts geïnterpreteerd wordt.
Ik weet het al, ik ga wel niet stemmen. Het is toch altijd hetzelfde liedje met politici. Was het gebouw in Brussel maar een paar dagen geleden volledig uitgebrand. Ook erger ik mij aan die ongelooflijke synchronisatiedrang bij de EU-politici, het zal wel komen omdat de mens slecht in staat is om een gedifferentieerd beeld te bevatten.quote:Op woensdag 20 mei 2009 09:29 schreef Boze_Appel het volgende:
http://www.brusselstemt.n(...)_rookvrij_europa_res
Dat zou in theorie kunnen. Maar je kan ook naar de huidige politieke praktijk kijken. En dan is privacy in Europa nu eenmaal een thema voor progressief en linksquote:Op woensdag 20 mei 2009 13:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je bewandelt precies de omgekeerde weg. Je kan niet eerst de partijen in gaan delen op een schaal van links naar rechts en vervolgens daaruit concluderen dat bepaalde thema's links of rechts zijn. De enige conclusie die mogelijk is, is dat links en rechts dan geen juist termen zijn om bepaalde zaken in te vatten. Beter had men bijvoorbeeld de schaal individueel verantwoordelijkheid tegenover collectieve verantwoordelijkheid kunnen zetten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |