Had niet door dat jet het had over het additief, maar ook daarvan kan ik bijna 100% zeker zeggen dat KLM het niet (meer) gebruikt.quote:Op maandag 2 november 2009 10:41 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik zei dan ook dat er hetzelfde aditief word gebruikt als in jp8, anti icing.
Dus dit is 100% onjuist ?
quote:injection equipment was installed on 3 hydrant dispensers each in AMS, BKK & SIN
[...]
Trial commenced dec 2000 on 3 KLM asia 747-400 combis till oct 2003
Dus met 100% zekerheid zeg ik dat JP8 niet gebruikt wordt door de KLM en met bijna 1005 zekerheid ook dat die toevoeging niet meer gebruikt wordt.quote:based on today's evidence [...] KLM does not support continued use of APA 101 on it's B747 fleet
quote:Op maandag 2 november 2009 10:49 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik lees en lees en lees en lees. Zie van heel veel stoffen dat er n marge in zit.
Maar heb nog nooit n onafhankelijk test gezien. Jij wel ?
Zoals je ziet. ALLES wordt uitvoerig getest, voor allerhande gezondheids problemen, materiele problemen, het effect van de verschillende (26 JP-8 fabricaten) samenstellingen (die marges van verschillende olie etc.) effect op het milieu, het effect op het imuunsysteem van zwangere en pasgeboren muizen etc.etc.etc.quote:JP-8 jet fuel exposure potentiates tumor development in two experimental model.
The US Air Force has implemented the widespread use of JP-8 jet fuel in its operations, although a thorough understanding of its potential effects upon exposed personnel is unclear. Previous work has reported that JP-8 exposure is immunosuppressive. Exposure of mice to JP-8 for 1 h/day resulted in immediate secretion of two immunosuppressive agents; namely, interleukin-10 (IL-10) and prostaglandin E2 (PGE2). Thus, it was of interest to determine if jet fuel exposure might promote tumor growth and metastasis. The syngeneic B16 tumor model was used for these studies. An...
Source: Toxicology and Industrial Health current issue - June 20, 2008 Category: Toxicology Authors: Harris, D., Sakiestewa, D, Titone, D, He, X, Hyde, J, Witten, M Tags: Article Source Type: journals
Wellus, las deze info al jaren geleden. Maar zijn idd niet de onafhankelijke fuel testen die ik zoek.quote:Op maandag 2 november 2009 13:07 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Je hebt er overduidelijk nog nooit naar gezocht.
.
quote:Op maandag 2 november 2009 13:29 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Wellus, las deze info al jaren geleden. Maar zijn idd niet de onafhankelijke fuel testen die ik zoek.
Hierbij gaat het ook alleen om de bron en niet over wat er vrijkomt na verbranding. Daar is echt heel weinig over te vinden.
het zijn dus chemtrails en GEEN contrails
het zijn dus chemtrails en GEEN contrails
Overigens laten deze testen al voldoende zien dat het teringzooi is. Contrails is zowiezo 'n foute benaming.
Nee die zijn er niet (op die hoogte)quote:Op maandag 2 november 2009 14:12 schreef Indosurfer het volgende:
er zijn internationale afspraken over zogenaamde lucht snelwegen
Ja dat kan dus wel (na overleg/in opdracht van de luchtverkeersleiding.quote:je kan niet zomaar kris kras door elkaar heen vliegen, aldus de verdragen, toch bij een mooie ochtend (wat een mooie ochtend zou moeten zijn) zien je kris kras chem/contrails.
Die brandstof is internationaal goedgekeurd en voldoet dus ook aan onze westerse regels...quote:En je kan ook niet zomaar met vage russische brandstof gaan vliegen...er is ook nog zoiets dat heet millieuverdragen.
Dus iemand heeft dus schijt aan de regels.
En welke hoogte hebben we het dan over?quote:Op maandag 2 november 2009 14:43 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Nee die zijn er niet (op die hoogte)
Het systeem waar jij het over hebt is relatief nieuw, en zeker nog niet wereldwijd in gebruik. Het werkt alleen maar in gebieden waar je een goed ontwikkeld verkeersleidingssystem à la Eurocontrol hebt. Grote delen van Europa hebben dat nog niet, en ook in Noord-Amerika zijn nog aardig wat zwarte gaten. Op die plekken wordt nog gewoon volgens de air-routes gewerkt.quote:[..]
Ja dat kan dus wel (na overleg/in opdracht van de luchtverkeersleiding.
Met nieuwe navigatiemethodes is het steeds veiliger om juist zo te vliegen en zal dat alleen maar toenemen (zorgt voor meer dorecte routes en minder brandstofverbruik.
Contrail vormende hoogtesquote:Op maandag 2 november 2009 15:26 schreef RonaldV het volgende:
[..]
En welke hoogte hebben we het dan over?
Klopt inderdaad helemaal, echter de post waarop ik antwoord komt van iemand in Nederland. En in Nederland werkt het dus wel. Hij stelt dat hij niet van die kriskras patronen zou moeten zien, echter boven West-Europa/Nederland is dat dus prima mogelijk.quote:Het systeem waar jij het over hebt is relatief nieuw, en zeker nog niet wereldwijd in gebruik. Het werkt alleen maar in gebieden waar je een goed ontwikkeld verkeersleidingssystem à la Eurocontrol hebt. Grote delen van Europa hebben dat nog niet, en ook in Noord-Amerika zijn nog aardig wat zwarte gaten. Op die plekken wordt nog gewoon volgens de air-routes gewerkt.
Kun jij me in West-Europa vertellen over welke militaire gebieden je niet mag vliegen? Want ik zou er zo geen weten... Nou ja: Danger Areas, zoals bij Harskamp en Oldebroek. Maar daar zit een maximale hoogte aan vastquote:Op maandag 2 november 2009 15:45 schreef Indosurfer het volgende:
ondanks nieuwe navigatie systemen kan je nog steeds niet over militeir grondgebied vliegen. tenzij je van de defensie bent uiteraard
maar ik zou ook wel willen weten over welke hoogte we spreken?!
contrails worden op hoogtes gevormd van rond de 8 tot 10 km, afhankelijk van de temperatuur. Op die hoogtes zijn veel militaire grondgebieden ook geen probleem meer. Een militair vliegveld heeft een beperkte hoogte tot waar hun gebied reikt. Er zijn ook hogere gebieden (denk aan het oefenterrein op de Veluwe), maar die plekken zijn niet altijd verboden gebied, dat kan bijvoorbeeld alleen zo zijn als ze actief gebruik maken van dat gebied.quote:Op maandag 2 november 2009 15:45 schreef Indosurfer het volgende:
ondanks nieuwe navigatie systemen kan je nog steeds niet over militeir grondgebied vliegen. tenzij je van de defensie bent uiteraard
maar ik zou ook wel willen weten over welke hoogte we spreken?!
... en dat het verboden is heeft ook alles met je eigen veiligheid te maken.quote:
Vaak lager,soms hoger, chemtrails daarentegen...quote:Op maandag 2 november 2009 16:22 schreef The_stranger het volgende:
[..]
contrails worden op hoogtes gevormd van rond de 8 tot 10 km,
Belofte maakt schuld, dus heb net eens even zitten zoeken en ik vond dit wel interessant:quote:Op maandag 2 november 2009 14:07 schreef R0N1N het volgende:
<snip>
Anyway, zal nog wel eens zoeken naar een onderzoek over de verbranding (zit trouwens wel zoiets tussen, maar dan meer wat het effect is op de motor, leidingen etc. niet de uitstoot
Het onderzoek spitst zich toe op de uitstoot van 2 Helicopter motoren op o.a. JP-8. Heeft niet direct met de con/chemtrails te maken, maar indirect uiteraard wel. Er wordt onderzocht wat er zoal uit komt aan stoffen, wat dus niet alleen per leverancier (welke olie) van JP-8 verschilt, maar dus ook per motor & of je 'idle' draait of vol gas geeft. Om het "makkelijk" te houdenquote:Emissions of Volatile Particulate Components from Turboshaft Engines Operated with JP-8 and Fischer-Tropsch Fuels
extract from introduction:
It is anticipated that the increased demand on air travel will increase output of undesirable emissions, such as carbon monoxide (CO), carbon dioxide (CO2), nitrogen oxides (NOx), sulfur dioxide (SO2), hazardous air pollutants (HAPs) like formaldehyde, 1,3-butadinene, acetaldehyde, acrolein, benzene, ethylbenzene, naphthalene, unburned hydrocarbons and particulate matter. Emissions of gaseous species (e.g., HAPs, CO, and unburned hydrocarbons) are generally much higher during idling, taxiing, and low engine power operations than that at the cruise or max power setting. Particulate matter (PM) emitted by aircraft are in the ultrafine particle-size region with the peak mobility diameter typically less than 100 nm (see Rogers et al., 2005; Cheng et al., 2008). These ultrafine particles undergo active transformation dynamics in the exhaust plume and possess very complex chemical composition. Unfortunately, there is currently no regulatory-certified method for sampling and measurement of aircraft turbine engine PM exhaust.
Current knowledge regarding the volatile components in aircraft turbine engine emissions at ground level indicates that these are composed of two major classes of chemical species – sulfur and carbon-containing compounds (e.g., Petzold and Schröder, 1998; Wong et al., 2008). Species within these two classes play active roles in chemical reactions and aerosol microphysics. For instance, soot particles are known to be hydrophobic and contain almost no water-soluble materials (Wyslouzil et al., 1994; Petzold and Schröder, 1998). Adsorption of sulfuric acid agglomerates and molecular clusters (formed through nucleation, for instance) could occur inside a jet exhaust plume in the atmosphere (Miake-Lye et al., 1994; Kärcher, 1996) leading to chemically modified soot particles that become hydroscopic with improved light-scattering efficiency.
This study reports measurement results of volatile particulate emissions on two major helicopter engines used by the US Army.
Research team:
Meng-Dawn Cheng1*, Edwin Corporan2, Matthew J. DeWitt3, Bradley Landgraf4
1 Oak Ridge National Laboratory, Environmental Sciences Division, Oak Ridge, TN
2 Wright-Patterson Air Force Research Laboratory, Wright-Patterson AFB, OH
3 University of Dayton Research Institute, Dayton, OH
4 Allegheny College, Meadville, PA
Bron: Cheng et al., Aerosol and Air Quality Research, Vol. 9, No. 2, pp. 237-256, 2009 (PDF document)
Ik vind dit gezien eerdere onderzoeken m.b.t b.vquote:Op zaterdag 7 november 2009 06:12 schreef R0N1N het volgende:
Het vinden van een echt onafhankelijk onderzoek is lastig in deze, daar de US Airforce zo'n beetje de enigste gebruiker ervan is, en dus vrijwel altijd de opdrachtgever en/of deelnemer is van de diverse onderzoeken. (Chemtrail adepten zie ik overigens ook niet als 'onafhankelijk'. In tegendeel, juist daar druipt de partijdigheid er van af.)
Daarom zijn vliegtuig motoren van titanium.quote:These particles contain primarily soot and trace amount of metals.
Wat op zich al argumenten levert voor de die-hard chemtrail aanhanger...quote:Op zaterdag 7 november 2009 06:12 schreef R0N1N het volgende:
[..]
edit:
Na het doornemen van diverse rapporten kan ik eigenlijk niet anders concluderen dan dat het minstens net zulke giftige broeikas gassen zijn als er uit auto's & fabrieken enzo komen (surprise, surprise)
JP-8 is een brandstof voor de gehele NAVO, niet alleen voor de USAF. Dat betekent dat alle Europese luchtmachten er gebruik van maken, maar aangezien de NAVO via het "Single Fuel Concept" werkt is het ook de brandstof van de diverse legers voor het aandrijven van alle voertuigen. Daar is de verspreiding (door de aard van de verspreiding) juist weer heel erg lokaal.quote:Het vinden van een echt onafhankelijk onderzoek is lastig in deze, daar de US Airforce zo'n beetje de enigste gebruiker ervan is, en dus vrijwel altijd de opdrachtgever en/of deelnemer is van de diverse onderzoeken. (Chemtrail adepten zie ik overigens ook niet als 'onafhankelijk'. In tegendeel, juist daar druipt de partijdigheid er van af.)
Ja, allhoewel hier slechts sprake is van opdracht geven iets te onderzoeken. b.v. m.b.t. huid irritatie van grondpersoneel die met JP-8 werken.quote:Op zaterdag 7 november 2009 20:23 schreef Resonancer het volgende:
<snip>
IMHO druipt de partijdigheid juist af van onderzoekers die bovendien de enige gebruiker zijn.
Daar wordt anders wel degelijk rekening mee gehouden. Temperatuur, luchtdichtheid, luchtvochtigheid, etc. hebben allemaal invloed op de chemische processen die plaatsvinden & worden juist onderzocht in veel gevallen. Al wordt er niet direct getest op 10 km hoogte (kostbaar !), de omstandigheden worden wel nagebootst & onderzocht. De effecten zijn dus bekend. (& die zijn anders dan b.v. taxiend op de grond ja)quote:De uitstoot van stoffen in vliegtuigbrandstof vind hoofdzakelijk op 'n plek plaats waar geen onderzoek gedaan word. Op deze hoogte zal de uitstoot andere gevolgen hebben.
Helaas wel ja. Maar dan hebben we het over vergiftiging, niet over het tegengaan van global warming.quote:Op zaterdag 7 november 2009 20:45 schreef RonaldV het volgende:
Wat op zich al argumenten levert voor de die-hard chemtrail aanhanger...
Ik vind dit een zeer helder en plausibel verhaal.. de vraag is hoe we dit kunnen aanpassen ofwel een nieuwe richting insturen. Er wordt immers nu pas ingegrepen als het echt tien seconden voor twaalf is.quote:Op zaterdag 7 november 2009 23:05 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Helaas wel ja. Maar dan hebben we het over vergiftiging, niet over het tegengaan van global warming.
Gezien de diverse onderzoeksresultaten, werkt JP-8 (net als zowat alle andere fosiele brandstoffen) juist mee aan de global warming.
Men vergeet echter nog wel eens dat we leven in een wereld waar alles draait om "winst". geld.
De USAF schrijft b.v. een specificatie uit waar een brandstof aan moet voldoen, en bedrijf X gaat aan de slag om die brandstof, zo goedkoop mogelijk, te produceren. Op voorhand wordt er dus niet of nauwelijks onderzocht wat er voor 'troep' geleverd wordt, voorzover dit niet via wettelijke regelgeving verplicht is. Kost immers allemaal geld.
Pas als er vervolgens wel erg veel van giftige substantie Y vrij komt en men hier een reductie van eist, zal men hier onderzoek naar doen, en een schonere brandstof ontwikkelen.
Dat we continue met gif worden bestookt is hier een direct gevolg van. Eerst handelen en zakken vullen & dan pas naar de gevolgen kijken & als we die gevolgen al weten, zo lang mogelijk verzwijgen (zie b.v. tabaks industrie). Typisch menselijk![]()
Dat er uberhaubt gekeken wordt naar de schadelijkheid van pesticiden & uitlaatgassen tot stoffen in kinderspeelgoed aan toe is sowieso iets van de laatste ~40 jaar. Voor die tijd haalde iedereen z'n schouders ervoor op, als een verwaarloosbaar iets.
Dat er dus in zekere zin sprake is van moedwil & opzet wordt gigantisch overtrokken door het vergiftigen als doel te stellen. Het is slechts een 'bijwerking'. Een symptoom van de menselijke hebzucht.
Maar dan heb je het over een milieuvraagstuk, en niet om het moedwillig en tevoren bedachte veranderen van het klimaat, of de gedachten van de bevollking. En dat is waar chemtrails over gaan.quote:Op zondag 8 november 2009 17:05 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Ik vind dit een zeer helder en plausibel verhaal.. de vraag is hoe we dit kunnen aanpassen ofwel een nieuwe richting insturen. Er wordt immers nu pas ingegrepen als het echt tien seconden voor twaalf is.
De vraag die ik mij altijd stel/afvraag: is de menselijke hebzucht daadwerkelijk oneindig of houden we deze moedwillig in stand?
De kortzichtigheid die je aanhaalt, wellicht zou je kunnen stellen dat de hele duurzaamheidstrend (CO2-discussie inclusief) daar ook onder valt.. ik hoop dat deze trend zich uiteindelijk gaat vertalen in een werkelijk duurzame duurzaamheid.. maar ik houd mijn twijfels
En dat er bij de verbranding van JP-8 gif vrijkomt verzin jij er even bij. Dat het juist minder Benzeen en Hexaan bevat dan gewone kerosine weet je waarschijnlijk geeneens.quote:Op zaterdag 7 november 2009 23:05 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Helaas wel ja. Maar dan hebben we het over vergiftiging, niet over het tegengaan van global warming.
Gezien de diverse onderzoeksresultaten, werkt JP-8 (net als zowat alle andere fosiele brandstoffen) juist mee aan de global warming.
Men vergeet echter nog wel eens dat we leven in een wereld waar alles draait om "winst". geld.
De USAF schrijft b.v. een specificatie uit waar een brandstof aan moet voldoen, en bedrijf X gaat aan de slag om die brandstof, zo goedkoop mogelijk, te produceren. Op voorhand wordt er dus niet of nauwelijks onderzocht wat er voor 'troep' geleverd wordt, voorzover dit niet via wettelijke regelgeving verplicht is. Kost immers allemaal geld.
Pas als er vervolgens wel erg veel van giftige substantie Y vrij komt en men hier een reductie van eist, zal men hier onderzoek naar doen, en een schonere brandstof ontwikkelen.
Dat we continue met gif worden bestookt is hier een direct gevolg van. Eerst handelen en zakken vullen & dan pas naar de gevolgen kijken & als we die gevolgen al weten, zo lang mogelijk verzwijgen (zie b.v. tabaks industrie). Typisch menselijk![]()
Dat er uberhaubt gekeken wordt naar de schadelijkheid van pesticiden & uitlaatgassen tot stoffen in kinderspeelgoed aan toe is sowieso iets van de laatste ~40 jaar. Voor die tijd haalde iedereen z'n schouders ervoor op, als een verwaarloosbaar iets.
Dat er dus in zekere zin sprake is van moedwil & opzet wordt gigantisch overtrokken door het vergiftigen als doel te stellen. Het is slechts een 'bijwerking'. Een symptoom van de menselijke hebzucht.
quote:Op zondag 8 november 2009 18:04 schreef Pietverdriet het volgende:
En dat er bij de verbranding van JP-8 gif vrijkomt verzin jij er even bij. Dat het juist minder Benzeen en Hexaan bevat dan gewone kerosine weet je waarschijnlijk geeneens.
En dat komt niet vrij bij gewone kerosine schatje? Of uit de uitlaat van een vrachtwagen?quote:Op zondag 8 november 2009 19:20 schreef R0N1N het volgende:
[..]
![]()
carbon monoxide (CO), carbon dioxide (CO2), nitrogen oxides (NOx), sulfur dioxide (SO2), hazardous air pollutants (HAPs) like formaldehyde, 1,3-butadinene, acetaldehyde, acrolein, benzene, ethylbenzene, naphthalene, unburned hydrocarbons and particulate matter.
... zijn allemaal volstrekt onschuldig![]()
... maar 't is gelukkig ... minder benzeen & Hexaan dan ...![]()
Wat is het nou![]()
Komen er nou geen, of minder giftige stoffen vrij ?
quote:Na het doornemen van diverse rapporten kan ik eigenlijk niet anders concluderen dan dat het minstens net zulke giftige broeikas gassen zijn als er uit auto's & fabrieken enzo komen (surprise, surprise )
Hij staat er bij hoor, was het echt toevallig vergeten. Mij lijkt dit ook de meest waarschijnlijke oorzaak, de weerman praat bovendien niet over alternatieven.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 20:58 schreef Erasmo het volgende:
Mooi om te zien dat je je eigen stukje media manipulatie en censuur toepast door heel toevallig het woordje 'wahrscheinlich' vergeten mee te nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |