abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 8 mei 2009 @ 11:57:23 #151
95752 crew  Chell
Kluns
pi_68804458
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 11:34 schreef Maartel het volgende:

[..]

In Nijmegen moest ik een half jaar wachten voor diagnose, daarom ben ik naar PsyQ haarlem gegaan.. Om voor behandeling wekelijks op en neer te gaan is dat echter wat ver (al zou ik nog kunnen informeren of vervoer vergoedbaar is), dus nu wordt t toch wachten ws.
Haarlem is wel een enorm eind weg ja! Is er geen PsyQ dichterbij Nijmegen?
pi_68804677
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 11:57 schreef Chell het volgende:

[..]

Haarlem is wel een enorm eind weg ja! Is er geen PsyQ dichterbij Nijmegen?
Tja, Breda en Utrecht.. maar om wekelijks heen te gaan is dat ook nog wel een eindje.. aan de andere kant, als het wachttijd scheelt...

Weet iemand trouwens of het ook met ADD samen kan hangen dat ik altijd totaal ontregeld raak als het (ineens) druk is in de winkel waar ik werk.. verstandelijk is het echt geen reden voor stress, maar ik raak op een of andere manier t overzicht kwijt en kan niet meer helder denken als overal om me heen wat gebeurt..
(Overigens heb ik dit ook als ik op m'n vrije dag in een erg drukke winkel/straat kom)
  vrijdag 8 mei 2009 @ 12:03:55 #153
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_68804684
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 11:56 schreef Chell het volgende:

[..]

De meeste PsyQ ADHD voor volwassenen afdelingen hebben geen wachtlijsten van een half jaar.. vandaar.

Ik heb op 12 maart mijn eerste afspraak gehad (na 2 weken wachten). Het enige waar ik op moest wachten was een afspraak met de psychiater, omdat die wel een wachtlijst hadden ivm mensen die weg waren gegaan. Dus uiteindelijk heeft het wel bijna 2 maanden geduurd voor ik medicatie had. Maar ik heb dus ondertussen wel ook al twee afspraken met de coach gehad enzo.
Op de site van PsyQ staat hoelang de wachttijd op dat moment is. De vestiging die in mijn woonplaats zit, heeft 10 weken staan nu.
pi_68804884
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 12:03 schreef DrD00m het volgende:

[..]

Op de site van PsyQ staat hoelang de wachttijd op dat moment is. De vestiging die in mijn woonplaats zit, heeft 10 weken staan nu.
In Nijmegen zelf zit helaas geen PsyQ
  vrijdag 8 mei 2009 @ 12:16:25 #155
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_68805152
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 11:30 schreef Maartel het volgende:

[..]

Ik heb 2 weken terug een gesprek van 3 uur gehad, dit was alleen de 'uitslag'
Drie uur vind ik nog kort .

Maar goed. Ik ben nu voor de verandering eens bij een goede psycholoog terecht gekomen. Maar ook bij haar komt het er op neer dat er een label op je geplakt wordt. Zij vermoedt dus dat ik ADD heb en zou me eventueel ook in die richting willen behandelen.

Voor mij is het gewoon het principe dat ik geen compromissen met mezelf en met anderen kan sluiten waar ik van af wil. En het feit dat ik elke gedachte eindeloos uitlaat dijen. Dát maakt vooral dat ik me niet kan concentreren en dergelijke. Twee dingetjes die zonder ziektegerichte behandeling op te lossen moeten zijn lijkt mij? Of zijn dit juist punten die door ADD veroorzaakt worden
  vrijdag 8 mei 2009 @ 12:21:35 #156
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_68805330
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 12:03 schreef Maartel het volgende:

[..]

Weet iemand trouwens of het ook met ADD samen kan hangen dat ik altijd totaal ontregeld raak als het (ineens) druk is in de winkel waar ik werk.. verstandelijk is het echt geen reden voor stress, maar ik raak op een of andere manier t overzicht kwijt en kan niet meer helder denken als overal om me heen wat gebeurt..
(Overigens heb ik dit ook als ik op m'n vrije dag in een erg drukke winkel/straat kom)
Ik herken dat heel erg, maar ik wil graag mn aandacht op de hele omgeving richten. Misschien helpt t sowieso dat je je totaal op jezelf richt en een lijstje me stappen afwerkt tot je weer aan een nieuwe klant toe bent?
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 8 mei 2009 @ 12:53:41 #157
95752 crew  Chell
Kluns
pi_68806325
quote:

[..]

Tja, Breda en Utrecht.. maar om wekelijks heen te gaan is dat ook nog wel een eindje.. aan de andere kant, als het wachttijd scheelt...
Hmm, ja dat is nog wel een eind. Maar ja, een half jaar wachten zuigt ook. Je wilt toch aan de slag met zoiets is mijn ervaring.

Ik weet ook overigens niet of je werkt of studeert ofzo en of je zoiets in kunt plannen. Overigens: ik zit in Den Haag en woon in Den Haag, maar ben ook nog minstens een half uur onderweg naar PsyQ Zit helemaal aan de andere kant van de stad.

Misschien dat je bv. in Utrecht kunt gaan en dan kunt regelen dat je afspraken zoveel mogelijk gecombineerd worden? Dat willen ze bij mij ook gaan doen, dus psychiater en coach achter elkaar, zodat ik niet élke week hoef weg te blijven van mijn werk.
pi_68807219
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 11:30 schreef Maartel het volgende:

[..]

Ik heb 2 weken terug een gesprek van 3 uur gehad, dit was alleen de 'uitslag'
A, dat was mij niet duidelijk. Nu wel...

& idd, welkom bij de club. Lidmaatschap is minimaal 1 maal per week posten
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_68807283
quote:

[..]

heb ik ook "last" van. Aangezien ik het gevoel vrij snel herken, werk ik mezelf uit de situatie.

Jammer dat dit bij jou niet kan...
pi_68807389
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 11:56 schreef Chell het volgende:

[..]

De meeste PsyQ ADHD voor volwassenen afdelingen hebben geen wachtlijsten van een half jaar.. vandaar.

Ik heb op 12 maart mijn eerste afspraak gehad (na 2 weken wachten). Het enige waar ik op moest wachten was een afspraak met de psychiater, omdat die wel een wachtlijst hadden ivm mensen die weg waren gegaan. Dus uiteindelijk heeft het wel bijna 2 maanden geduurd voor ik medicatie had. Maar ik heb dus ondertussen wel ook al twee afspraken met de coach gehad enzo.
Tis alleen erg jammer dat PsyQ lang niet bij iedereen in de buurt, of maar op fatsoenlijk reisafstand, zit. Bij mij in de buurt zit bijvoorbeeld al geen vestiging. En ik woon ook nog eens redelijk centraal (vlakbij Apeldoorn).

Vind de vestigingen behoorlijk beperkt eerlijk gezegd. Enkel zuid & west NL. Met Groningen als enige uitzondering. Jammer, want als ik de verhalen hier zo lees zijn het een competent stel mensen.
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 8 mei 2009 @ 13:33:02 #161
95752 crew  Chell
Kluns
pi_68807623
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 13:26 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Tis alleen erg jammer dat PsyQ lang niet bij iedereen in de buurt, of maar op fatsoenlijk reisafstand, zit. Bij mij in de buurt zit bijvoorbeeld al geen vestiging. En ik woon ook nog eens redelijk centraal (vlakbij Apeldoorn).

Vind de vestigingen behoorlijk beperkt eerlijk gezegd. Enkel zuid & west NL. Met Groningen als enige uitzondering. Jammer, want als ik de verhalen hier zo lees zijn het een competent stel mensen.
Ik heb ook echt geen idee wat er allemaal PsyQ is geworden en hoe dat in zijn werk is gegaan enzo. Toen ik mijn diagnose kreeg vijf jaar terug, was PsyQ in Den Haag nog Parnassia en het enige expertisecentrum voor ADHD bij volwassenen. Vlak daarna werd het toen PsyQ, maar ik dacht toen dat het alleen een naamswijziging was. Pas toen ik weer hier kwam lezen, bleken er ineens een heleboel PsyQ's te zijn, met ADHD-bij-volwassenen afdelingen
pi_68807743
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 13:23 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

heb ik ook "last" van. Aangezien ik het gevoel vrij snel herken, werk ik mezelf uit de situatie.

Jammer dat dit bij jou niet kan...
Door er op een bepaalde manier mee om te gaan of gewoon door weg te gaan uit de situatie?
(dat laatste kan ik idd niet en is inmiddels ook wel reden om ander werk te gaan zoeken.. heb vanuit cognitieve therapie heel erg geleerd uitdagingen aan te gaan, maar krijg langzaamaan toch het idee dat ik het mezelf onnodig moeilijk maak door continu in omstandigheden te werken die mij erg gespannen maken)
  vrijdag 8 mei 2009 @ 13:36:46 #163
104367 Thrackan
new and improved
pi_68807769
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 12:16 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Drie uur vind ik nog kort .

Maar goed. Ik ben nu voor de verandering eens bij een goede psycholoog terecht gekomen. Maar ook bij haar komt het er op neer dat er een label op je geplakt wordt. Zij vermoedt dus dat ik ADD heb en zou me eventueel ook in die richting willen behandelen.

Voor mij is het gewoon het principe dat ik geen compromissen met mezelf en met anderen kan sluiten waar ik van af wil. En het feit dat ik elke gedachte eindeloos uitlaat dijen. Dát maakt vooral dat ik me niet kan concentreren en dergelijke. Twee dingetjes die zonder ziektegerichte behandeling op te lossen moeten zijn lijkt mij? Of zijn dit juist punten die door ADD veroorzaakt worden
Juist dat eindeloos met gedachten worstelen is precies waar ik het meest last van heb. Dat dit meestal gedachten zijn die niks te maken hebben met datgene waar ik mee bezig ben is een tweede natuurlijk.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_68808118
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 13:36 schreef Maartel het volgende:

[..]

Door er op een bepaalde manier mee om te gaan of gewoon door weg te gaan uit de situatie?
(dat laatste kan ik idd niet en is inmiddels ook wel reden om ander werk te gaan zoeken.. heb vanuit cognitieve therapie heel erg geleerd uitdagingen aan te gaan, maar krijg langzaamaan toch het idee dat ik het mezelf onnodig moeilijk maak door continu in omstandigheden te werken die mij erg gespannen maken)
Meestal door gewoon pleite te gaan. Ik kan, als ik me heel erg inzet en veel moeite doe, me wel dwingen om op 1 persoon/ding te concentreren in dat soort chaos, maar dan ben ik binnen no-time helemaal kapot.

"Vluchten" is sneller en makkelijker. Is het mogelijk voor je om af en toe iets te doen op een rustigere plek? Zoals het magazijn of zo... Als het heel druk is, is het daar ook druk namelijk
pi_68808175
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 13:33 schreef Chell het volgende:

[..]

Ik heb ook echt geen idee wat er allemaal PsyQ is geworden en hoe dat in zijn werk is gegaan enzo. Toen ik mijn diagnose kreeg vijf jaar terug, was PsyQ in Den Haag nog Parnassia en het enige expertisecentrum voor ADHD bij volwassenen. Vlak daarna werd het toen PsyQ, maar ik dacht toen dat het alleen een naamswijziging was. Pas toen ik weer hier kwam lezen, bleken er ineens een heleboel PsyQ's te zijn, met ADHD-bij-volwassenen afdelingen
't Centrum, waar ik zou moeten lopen (heb nog steeds niet gebeld ), had ik ook zo goed als geen wachttijd. Paar weken maar, volgens mijn geheugen.
pi_68808229
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 13:46 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Meestal door gewoon pleite te gaan. Ik kan, als ik me heel erg inzet en veel moeite doe, me wel dwingen om op 1 persoon/ding te concentreren in dat soort chaos, maar dan ben ik binnen no-time helemaal kapot.

"Vluchten" is sneller en makkelijker. Is het mogelijk voor je om af en toe iets te doen op een rustigere plek? Zoals het magazijn of zo... Als het heel druk is, is het daar ook druk namelijk
Nouja, dat lukt op rustige dagen dus wel.. dan pak ik elk uur wel even een kleine pauze om bij te komen..
Maar zodra dat niet kan ben ik halverwege de dag dus idd helemaal kapot en kan ik echt niets meer in me opnemen.
En juist op momenten van drukte kan ik t nauwelijks maken om tegen m'n collega te zeggen "hey, ik ga even bijkomen, succes!"
pi_68808416
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 13:50 schreef Maartel het volgende:

[..]

Nouja, dat lukt op rustige dagen dus wel.. dan pak ik elk uur wel even een kleine pauze om bij te komen..
Maar zodra dat niet kan ben ik halverwege de dag dus idd helemaal kapot en kan ik echt niets meer in me opnemen.
En juist op momenten van drukte kan ik t nauwelijks maken om tegen m'n collega te zeggen "hey, ik ga even bijkomen, succes!"
Het is dan ook niet bijkomen, maar op een andere locatie werkzaamheden verrichten. Bijvoorbeeld door spullen uit het magazijn te gaan pakken voor je collega's. Hoeven zij dat niet te doen, kan jij jezelf uit de drukte verwijderen en toch productief blijven.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 13:56:04 #168
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_68808426
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 13:50 schreef Maartel het volgende:

[..]

Is het niet zo dat na een dag drukte je minder moeite hebt om totaal te ontspannen of alles los te laten?
pi_68808561
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 13:56 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Is het niet zo dat na een dag drukte je minder moeite hebt om totaal te ontspannen of alles los te laten?
Tot op zekere hoogte.. als ik een dag druk bezig ben geweest voel ik me vaak wel lekkerder (beetje het effect van de hele dag nauwe schoenen dragen om ze daarna lekker uit te trekken), maar op echt drukke dagen zit ik er zo doorheen dat ik 's avonds echt nergens meer toe in staat ben.
pi_68808677
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 13:55 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Het is dan ook niet bijkomen, maar op een andere locatie werkzaamheden verrichten. Bijvoorbeeld door spullen uit het magazijn te gaan pakken voor je collega's. Hoeven zij dat niet te doen, kan jij jezelf uit de drukte verwijderen en toch productief blijven.
ja, da's dus het lastige.. we staan altijd maar met z'n tweeën dus als het druk is op de vloer kan ik echt niet naar achter.. Ik merk vaak wel dat ik vaak een beetje ontspan door me gewoon heel erg op de zending te concentreren, maar de laatste tijd krijgen we die amper, en dan komt alles wat er om me heen gebeurt echt op me af..
Maar het is opzich al gewoon duidelijk dat dit niet de ideale functie is voor mij..
  vrijdag 8 mei 2009 @ 14:03:04 #171
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_68808687
Ik heb op drukke dagen echt een ritme van 10 tot 21 werken, dan van 21 tot 23 voor me uit staren en ontspanningsoefeningen doen en dan slapen en om 9 uur weer wakker worden. Vaak werkt dit wel aardig. Nu heb ik t voordeel dat ik vaak bij mn vader werk en op het moment dat t echt te veel wordt er altijd wel wat geregeld kan worden...
pi_68808772
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 14:03 schreef wallofdolls het volgende:
Ik heb op drukke dagen echt een ritme van 10 tot 21 werken, dan van 21 tot 23 voor me uit staren en ontspanningsoefeningen doen en dan slapen en om 9 uur weer wakker worden. Vaak werkt dit wel aardig. Nu heb ik t voordeel dat ik vaak bij mn vader werk en op het moment dat t echt te veel wordt er altijd wel wat geregeld kan worden...
ja, dat voordeel mis ik een beetje.. ik krijg als ik me ziek meld nog te horen dat dat niet kan als ik zelf geen vervanging regel.
pi_68812334
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 14:05 schreef Maartel het volgende:

[..]

ja, dat voordeel mis ik een beetje.. ik krijg als ik me ziek meld nog te horen dat dat niet kan als ik zelf geen vervanging regel.
Ben benieuwd in hoeverre dat dat wettelijk mag...
  vrijdag 8 mei 2009 @ 16:28:16 #174
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_68813806
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 11:25 schreef Maartel het volgende:
Daarnaast zag ze ook de nodige autistische trekken, waarvan ze niet zeker was of het relevant was dat verder te onderzoeken.
Herkenbaar. Volgens mij overlappen ADD en autisme in zekere mate of zo.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 16:56:14 #175
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_68814848
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 16:28 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Herkenbaar. Volgens mij overlappen ADD en autisme in zekere mate of zo.
Stond een aantal maanden terug een artikel in de volkskrant over nieuw onderzoek waaruit bleek dat alle 'geestesziekten' te herleiden waren op een missend half gen en dat het persoonlijk is welke uiting daaraan gegeven wordt.

Is ook niet heel raar. Als je googled zie je dat alles verband houdt met de serotonine/dopamine-spiegel, zelfs als je op AD(H)D zoekt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')