Zou me nog niet eens zo verbazen. Futures morgen dik in de plus en dan wil de AEX ook wel (zie vandaag, daar gebeurde hetzelfde alleen dan de andere kant op).quote:Op woensdag 22 april 2009 22:07 schreef edwinh het volgende:
ze kiezen duidelijk eieren voor hun geld, sentiment is aan het keren. ik zit goed voor morgen met 13puts mt 20. en 500 sprinters 238 die waarschijnlijk in amateur hour er uit gaan.
edit. echter je weet maar nooit he direct opent aex in de plus:S
Dat zie ik niet gebeuren, aangezien het er vandaag al behoorlijk slecht uitzag wat betreft de aex.quote:Op woensdag 22 april 2009 22:07 schreef edwinh het volgende:
edit. echter je weet maar nooit he direct opent aex in de plus:S
Die sprinters van DOW moeten ze gewoon 24u per dag open houdenquote:Op woensdag 22 april 2009 22:24 schreef sitting_elfling het volgende:
Gelukkig voor mij zit ik op dit moment ong. 60% short en 40% long. M'n longs morgen direct de deur uitgooien en shorts dan nog even vasthouden.
Kan eigenlijk al weer niet wachten op morgen ochtend. Van mij mag de beurs wel 24 uur per dag open 5 dagen lang.
Há inderdaad. Dat zou mooi werk zijnquote:Op woensdag 22 april 2009 22:27 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Die sprinters van DOW moeten ze gewoon 24u per dag open houden
Open dan toch even een alex/binck accountje. Kost geen stuiver en je kunt daar iig. wel mee op tijd handelen ipv. Rabo.quote:Op woensdag 22 april 2009 22:49 schreef OpenYourMind het volgende:
Morgen toch maar eens de Rabobank bellen met de vraag of ze nog van plan zijn de sprinter ss238 toe te voegen aan hun assortiment...
BNP, nice. Zomerstage oid?quote:Op woensdag 22 april 2009 22:39 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Há inderdaad. Dat zou mooi werk zijnDat hele beleggen is ook veel te verslavend. Is denk ik ook niet erg goed voor je rikke-tik als je dit tot je 50e zou moeten doen.
Overigens als ik 24 uur per dag zou kunnen handelen in index-CFD's (sprinters/turbo's en dergelijken) dan zou ik echt veel te weinig slaap krijgen.
Heb me overigens ingeschreven voor een internship bij BNP paribas (corporate finance) en dan zal ik toch m'n vrijheid wel wat moeten inleveren![]()
Word al aan gewerkt.quote:Op woensdag 22 april 2009 22:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Open dan toch even een alex/binck accountje. Kost geen stuiver en je kunt daar iig. wel mee op tijd handelen ipv. Rabo.
quote:Apple profit beats expectations on iPhones, iPods
Wednesday April 22, 2009, 5:24 pm EDT
Buzz up! Print SAN FRANCISCO (Reuters) - Apple Inc posted stronger-than-expected quarterly earnings as sales of its iPhones and iPod topped forecasts, sending shares up 3 percent.
Reuters - A man walks on the Apple Inc., campus in Cupertino, California February 25, 2009, where the company was ...
While the company gave a typically conservative outlook for the current quarter, with profit and revenue forecasts below Wall Street estimates, that failed to dampen enthusiasm from investors.
"It was a very strong quarter. Apple came in above on both the top and bottom lines," said Kaufman Brothers analyst Shaw Wu. "In terms of the business units, Macs were a little light of the higher end of expectations, iPods and iPhones both above expectations."
Apple said on Wednesday that its net profit rose to $1.21 billion, or $1.33 a share, in its fiscal second quarter ended March 28, from $1.05 billion, or $1.16 a share, in the year-ago quarter.
Analysts were expecting a profit of $1.09 a share, according to Reuters Estimates.
Revenue rose 8.7 percent to $8.16 billion, beating Wall Street's forecast of $7.96 billion.
In its always cautious outlook, Apple forecast earnings for the current quarter of 95 cents to $1.00 a share on revenue of $7.7 billion to $7.9 billion.
Wall Street was expecting current-quarter earnings of $1.12 a share on revenue of $8.3 billion.
"I think in a better economy our sales certainly would have been higher but ... we have just reported the best non-holiday quarter in Apple's history despite the economy that we find ourselves in," Chief Financial Officer Peter Oppenheimer told Reuters in a telephone interview.
Apple shipped 3.79 million iPhones in the March quarter, better than the roughly 3.3 million units analysts were expecting but down from 4.4 million in the December period.
The company sold 11.01 million iPods during the quarter, versus the roughly 10 million units forecast by analysts. Mac computer shipments totaled 2.22 million units, in line with expectations.
Shares of Apple closed the regular session down 25 cents at $121.51 on the Nasdaq and rose to $125.25 in extended trading.
(Reporting by Gabriel Madway; Editing by Gary Hill)
quote:'Damrak gaat lager van start'
AMSTERDAM (AFN) - De Amsterdamse beurs gaat donderdag naar verwachting lager van start. De future van de AEX-index wijst op een 2 punten lagere opening.
“De handel wordt gedrukt door het lagere slot van Wall Street waar in het laatste uur massaal aandelen van banken en verzekeraars van de hand gedaan werden”, zegt handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer. “Daarentegen trekken de beurzen zich weer iets op aan de hogere standen in Tokio”.
Op Wall Street drukte de angst voor negatieve uitkomsten van de zogenoemde “stresstests” voor banken de financiële waarden. Deze uitkomsten worden volgens Koenders komende week bekendgemaakt. Ook speelden de tegenvallende resultaten van Morgan Stanley mee.
MidKap
De belangrijkste graadmeter in Amsterdam sloot woensdag 0,9 procent hoger op 236,88 punten. De MidKap-index ging woensdag 1,6 procent omhoog tot 336,92 punten.
De Dow Jones-index verloor 1 procent tot 7886,57 punten. De breed samengestelde S&P 500-index daalde 0,8 procent naar 843,55 punten. De Nasdaq hield net het hoofd boven water. De technologiebeurs won 0,1 procent tot 1646,12 punten.
Tokio
Op de beurs in Tokio noteerde de toonaangevende Nikkei-index kort voor het slot 1 procent hoger op 8818,44 punten.
Verf- en chemieconcern AkzoNobel maakte donderdagochtend bekend in het eerste kwartaal een verlies te hebben geleden van 7 miljoen euro. Analisten hadden op winst gerekend. “De cijfers vallen wat tegen. De verwachting van stabilisatie, die het bedrijf uitgaf, is daarentegen bemoedigend”, zei Koenders.
Océ
De maker van printers en kopieerapparaten Océ maakte donderdag in de aanloop naar de aandeelhoudersvergadering bekend extra kosten te willen besparen. De eerder aangekondigde maatregelen liggen ruim op schema.
De euro noteerde donderdagochtend 1,3045 dollar. Bij het slot van de Europese beurzen woensdag stond de Europese munt nog op 1,3020 dollar.
quote:AMSTERDAM VANDAAG: AEX opent 3 punten lager
23-04-2009 08:09:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX opent donderdag 23 april 2009 naar verwachting lager als gevolg van een lager gesloten Wall Street. De winst van de Nikkei-225 werkt waarschijnlijk dempend.
Handelaar Cees Smit van Today's Beheer gaat uit van een daling van de AEX van 3 punten, "maar dat zou wellicht nog meer kunnen worden nu de cijfers van Akzo Nobel over het eerste kwartaal tegenvallen", aldus Smit.
Smit wijst op de drukkende werking van Morgan Stanley op de Amerikaanse beurs, waardoor in de New York de DJIA in de min dook.
Smit verwacht dat de AEX in de loop van de dag nog verder onder druk kan komen te staan. "We hebben een paar buitenlandse bedrijven met goede cijfers gehad, maar daarmee is er nog geen sprankje fundament. De markt blijft broos. Het cijfers dat de markten kan maken is het Amerikaanse huizencijfer over maart", aldus Smit.
De macro-economische agenda bevat voor donderdag voor de VS de volgende topics: de eerste steunaanvragen voor de week die eindigt op 18 april met een verwachte stijging met 30.000 aanvragen tegen een daling met 53.000 een week eerder. Het cijfer wordt, zoals vrijwel altijd, donderdag om 14.30 uur gepubliceerd.
Om 16.00 uur komen de verkopen van bestaande huizen over maart naar buiten. Die zijn in de projecties met 0,4% afgenomen tegen een stijging met 5,2% een maand ervoor.
Om 22.30 uur wordt de geldhoeveelheid van de VS tot en met 13 april gepubliceerd.
De olieprijs is woensdag hoger gesloten. De stijgende aandelenmarkten wogen zwaarder dan de toegenomen olievoorraden in de Verenigde Staten. De junifuture voor een vat ruwe olie sloot woensdag op de New York Mercantile Exchange $0,46 hoger op $49,01.
De AEX-index sloot woensdag 0,9% hoger op 236,88 punten, de Midkap won 1,6% op 336,92 punten en de Smallcap eindigde 1% hoger op 334,27 punten.
De Dow Jones-index eindigde 1,04% lager op 7.886,57 punten. De S&P 500 daalde 0,77% tot 843,55 punten, terwijl de Nasdaq 0,14% won tot 1.646,12 punten.
De Nikkei-225 sloot donderdag 1,4% hoger op 8.847,01 punten.
De euro kost donderdagmorgen om circa 8.00 uur $1,3023, tegen $1.3013 woensdag om circa 18.00 uur.
quote:Belangrijke mededeling: Vertraagde verwerking orders Europese niet-Euronext beurzen
Door een technische storing verloopt de verwerking van orders voor Europese niet-Euronext beurzen vertraagd. We stellen alles in het werk om dit op te lossen. Voor vragen kunt u contact opnemen met de Klantenservice & Orderdesk bellen op 020 606 2666. Houdt u er rekening mee dat posities in uw portefeuille kunnen afwijken van de werkelijke posities en waarden. Onze excuses voor het ongemak.
Tis alleen jammer dat de cijfers de laatste paar keer flink naar beneden bijgesteld zijn. Ik denk niet dat de prijzen zullen stijgen na correctie, maar op een 0-lijn gaan zitten. Laatste correctie was ook -0,7% op het cijfer.quote:
wel een mooi moment nu om je keus te maken!quote:Op donderdag 23 april 2009 10:00 schreef sitting_elfling het volgende:
Nou, daar zit je dan met een pakket aan longs en shorts. Terwijl de futs groen zijn en de actuele beurs rood.
quote:Why the Chartist bought the rally
By Peter Brimelow, MarketWatch
Last update: 12:03 a.m. EDT April 23, 2009
NEW YORK (MarketWatch) -- Why did Dan Sullivan turn (moderately) bullish? We won't know details until next week. But he's not budging.
Sullivan edits The Chartist and The Chartist Mutual Fund Letter. Both went 50% invested in April 14 hotlines, their first equity exposure in 15 months. Both stayed that way last night, despite the down day.
Sullivan promises more details in his monthly letters, due next week. But he gave a hint: He says he will also discuss the "history of the Advance/ Decline line."
The A/D line is a celebrated technical tool that gauges market momentum by weighing stocks that increase and decrease in price. In Sullivan's last issue of The Chartist, he cited both the Advance/Decline line and Upside Volume -- the volume traded in stocks that increase in price -- as evidence that what he regarded as a bear market rally had further to go.
"Near term, we anticipate the market moving higher. But looking further out, a subsequent test of the March lows is a distinct possibility," he said.
Presumably, Sullivan has decided further strengthening in these indicators mean that the rally is reliable -- perhaps even a new bull market.
Sullivan is a veteran -- one of a group of editors I call the "geezers" because they (like me) were around at the last bear market bottom in 1974. ( See Oct 17, 2005 column.)
His basic focus is relative strength -- that is, he assumes strong stocks will continue to be strong. And he has developed various proprietary methods of extrapolating from individual stocks to the overall market. ( See March 19, 2007 column.)
It's worked pretty well for him
Over year to date through March, both Sullivan letters are up just 0.1% by Hulbert Financial Digest count, which is definitely better than negative 10.56% for the dividend-reinvested Wilshire 5000 Total Stock Market Index.
Over the past 12 months, both lost significantly less (negative 10.86% and negative 0.37%, respectively) than the memorable negative 37.96% scored by the total return Wilshire.
Over the past three years, the letter has achieved an annualized gain, versus a negative 13.33% annualized for the total return Wilshire 5000. Over the past five years, the Chartist and the Chartist Mutual Fund Letter respectively achieved a 4.06% and 6.22% annualized gain, compared to a negative 4.35% annualized for the total return Wilshire 5000.
Recently, Sullivan soliloquized about his investment philosophy:
"Remember, bear market rallies are violent. In fact, some of the greatest stock market rallies of all time have taken place in bear markets. ... In most bear markets there are many rallies that can be significant and look like the real thing, but often times they fail with the averages making new lows. That is why we patiently wait for our key indicators to turn positive before we are willing to risk our own money. ... Our objective is to be in the market for a major portion of the market rise and out of the market for a major portion of its decline. ... With our strategy, it's just as important to be in money market funds during bearish phases as it is to be in equity funds during bullish phases."
De goednieuwsshow van de Amerikanenquote:MARKET COMMENT: AEX mag niet naar beneden
23-04-2009 11:33:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX noteert donderdag aan het eind van de ochtendsessie licht lager na eerder op de dag een kleine plus te hebben geschreven. "Die plus lijken we te danken aan de enorme grote shortposities in de zogeheten emerging markets als Brazilie en Rusland. Als die markten daar oplopen moeten die posities worden teruggekocht met een extra positief effect op de koersen daar, hetgeen het sentiment hier in elk geval verder ondersteund", aldus handelaar Geoffrey Leloux van Keijser Capital. Handelaar Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer stelt dat de markt goed blijft liggen door een ferm media-offensief van de Amerikanen, waarmee de angstfactor uit de markt wordt gepraat. "Die mag absoluut niet terugkeren, juist terwijl de markt klaar leek voor een scherpe correctie", aldus Koenders. Leloux wijst overigens op de scherp gedaalde industriele orders in de eurozone, die overigens wel boven de marktconsensus uitkwamen. De omzetten zijn matig. De AEX noteert donderdag rond 11.25 uur 0,1% hoger op 237,09 bij een voorlopig laagste notering van 234,82. (ANS)
helaas voor hun is de vix wel opgelopenquote:Op donderdag 23 april 2009 11:37 schreef pberends het volgende:
[..]
De goednieuwsshow van de Amerikanen.
Half 3 cijfers! Ga je met fortis gokken voor morgen ?quote:Op donderdag 23 april 2009 12:42 schreef lammegiraf het volgende:
ik ga eerst even stevig lunchen....voor het eerst dat de broodjes virtueel betaald kunnen worden door winst op Fortis!
kan vanmiddag nog wel spannend worden.
rond een uurtje of 3 kijk ik wel even weer hoe we ervoor staan.
Cijfers van Fortis?quote:Op donderdag 23 april 2009 12:44 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Half 3 cijfers! Ga je met fortis gokken voor morgen ?
En dat kwam nog niet eens zo slecht uit. Ik heb mn shorts vanochtend de deur uitgedaan en m'n longs behouden. Moest daarna even een college volgen en ik zie inmiddels dat mn sprinter longs alweer op 17% winst staan.quote:Op donderdag 23 april 2009 10:05 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
wel een mooi moment nu om je keus te maken!
Ooohh, dus we zitten nu al 10 jaar in een winter die ongeveer 10-20 jaar kan duren.quote:Op donderdag 23 april 2009 14:07 schreef pberends het volgende:
http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=41869
Kondratieff's kou
in ieder geval geen cijfers van Fortis volgens mij.quote:
En meteen naar het hoogste punt van de dag tot nuquote:Op donderdag 23 april 2009 14:36 schreef Anoniemos het volgende:
Volgens forexfactory slechter dan verwacht!
Ik wil net zeggenquote:Op donderdag 23 april 2009 14:43 schreef Gremen het volgende:
[..]
En meteen naar het hoogste punt van de dag tot nu
Ik gok het op een slot van 233quote:Op donderdag 23 april 2009 15:04 schreef Gremen het volgende:
Ik heb nog zelden zo een mooie rechte lijn in het dagverloop gezien.
* klopt af. Om 15:30 zal er wel wat gebeuren
Cijfers van >500.000 duiden gewoon op een verdere verslechtering van de economie daar. We ain't seen nothing yet.quote:Op donderdag 23 april 2009 14:36 schreef Anoniemos het volgende:
23-04-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 18 apr verwachting was +30.000
23-04-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 11 apr waren 610.000
23-04-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 11 apr gewijzigd naar 613.000
23-04-2009 14:30:00 VS verlengde aanvragen week 11 apr +93.000 naar 6.137.000
23-04-2009 14:30:00 VS 1ste steunaanvragen week 18 apr +27.000 naar 640.000
Volgens forexfactory slechter dan verwacht!
Van mij mogen we nog wel even door gaan ik zit namelijk short vanaf ong. het hoogste punt vandaag.quote:Op donderdag 23 april 2009 15:34 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
DJ nu in de min... Maar voor hoe lang nog?
quote:Op donderdag 23 april 2009 15:34 schreef rvlaak_werk2 het volgende:
DJ nu in de min... Maar voor hoe lang nog?
Tja, de grafiek op google zag er iets spectaculairder uit, maar wss komt dat door de kleine spreadquote:
M'n shorts de deur uitgedaan voor net geen 20% winst. Even lunchen en dan weer verderquote:Op donderdag 23 april 2009 15:41 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Van mij mogen we nog wel even door gaan ik zit namelijk short vanaf ong. het hoogste punt vandaag.
dan zat er nog niet veel in die paas poehaquote:Op donderdag 23 april 2009 15:16 schreef veekeend het volgende:
[..]
Cijfers van >500.000 duiden gewoon op een verdere verslechtering van de economie daar. We ain't seen nothing yet.Er gaat nog een hoop ellende komen.
Fuck lunch, ben voor korte tijd weer long.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:00 schreef TheRoach het volgende:
En daar gaan we naar beneden. Of zullen we straks toch weer omhoog gaan
Net voor drama cijfers eruit?quote:Op donderdag 23 april 2009 15:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
M'n shorts de deur uitgedaan voor net geen 20% winst. Even lunchen en dan weer verder
Omlaag:quote:Op donderdag 23 april 2009 16:00 schreef TheRoach het volgende:
En daar gaan we naar beneden. Of zullen we straks toch weer omhoog gaan
Alweer de deur uit en over op shorts, lange leve geen commisiesquote:Op donderdag 23 april 2009 15:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
M'n shorts de deur uitgedaan voor net geen 20% winst. Even lunchen en dan weer verder
Ja, dat was wel balen. Maja, zat toch nog op goede winst van mn shorts dus dat valt meequote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |