abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68261868
http://www.nu.nl/algemeen(...)genoten-in-auto.html
quote:
AMSTERDAM -– Een rijverbod voor jongeren tot 24 jaar in de nachtelijke uren en het verbod om met leeftijdgenoten in een auto te rijden kan veel verkeersslachtoffers besparen.

Dat zegt Fred Wegman, directeur van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid, in het AD.

Hij baseert zich op ervaringen en onderzoek in het buitenland. Wegman is een fervent voorstander van verregaande spelregels voor jonge, beginnende bestuurders.

“Het zijn disproportionele maatregelen, maar als je goed uitlegt waarom je dit zou willen doen, dan maakt dat zeker een kans van slagen,'' aldus Wegman.

Brommer

Wegman, die ook hoogleraar verkeersveiligheid aan de Technische Universiteit in Delft is, ziet ook toekomst in maatregelen zoals het voorstel van de toenmalige minister Peijs van Verkeer om de leeftijd voor het besturen van een brommer te verhogen van 16 naar 17 jaar. Deze maatregel stuitte toen op veel weerstand.

De hoofdzaak is voor Wegman om de verkeersveiligheid te verbeteren. Hij is tevreden met een daling van het aantal verkeersdoden in tien jaar van 1200 naar 800 per jaar. Maar om het verkeer echt veiliger te maken moet je ook verder durven denken vindt Wegman.

Vrachtverkeer

“Kan de bevoorrading in de binnensteden bijvoorbeeld niet anders? Probeer voetgangers en fietsers en vrachtverkeer niet met elkaar in contact te laten komen. We hebben al veel gedaan, met 30-kilometerzones en de rotondes. Maar er is meer mogelijk.”
Flikker toch alsjeblieft op. Laat mij en duizenden andere jongeren die zich wel normaal kunnen gedragen in het verkeer niet weer de dupe worden van achterlijke mongolen die dat niet kunnen. En tot 24 jaar? Zijn ze helemaal van de pot gerukt? Zat jongeren en young professionals (want dat kun je inmiddels wel zijn bij 22, 23) die gewoon 's nachts of vroeg in de ochtend moeten/moesten rijden voor/naar het werk, waaronder ik.

Achterlijke communistische bolstaat. Eerst privacy, . Straks je bewegingsvrijheid, .
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  woensdag 22 april 2009 @ 09:32:11 #2
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_68261904
Weet je wat nog meer slachtoffers zou besparen? Een compleet auto-verbod!

Grappig trouwens dat hij zelf ook al wel doorheeft dat het disproportionele maatregelen zijn Waarom stel je het dan voor joh, debiel!
pi_68261963
wat een mafkees.
pi_68261971
Laatst was bij Fifth Gear dat je in de UK een lagere verzekeringspremie betaalt als jongere als je niet 's nachts rijdt.
Of dat je een kastje in de auto laat plaatsen die bijhoudt waar en wanneer je rijdt en je per kilometer afrekent.
Kan me voorstellen dat wanneer dit voorstel (want het is een voorstel, TS, geen wet die ingevoerd gaat worden), zulke dingen in Nederland misschien ook ingevoerd worden.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_68262010
Gvd pleur nou eens op met die bemoeizuchtige jaren-50 bloemkool en spruitjes politiek.

Waar is het vrije Nederland gebleven?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_68262032
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Laatst was bij Fifth Gear dat je in de UK een lagere verzekeringspremie betaalt als jongere als je niet 's nachts rijdt.
Of dat je een kastje in de auto laat plaatsen die bijhoudt waar en wanneer je rijdt en je per kilometer afrekent.
Kan me voorstellen dat wanneer dit voorstel (want het is een voorstel, TS, geen wet die ingevoerd gaat worden), zulke dingen in Nederland misschien ook ingevoerd worden.
Ik snap dat het een voorstel is, maar met alle nieuwe regels en wetten van de afgelopen jaren zal het me werkelijk waar niets verbazen als het binnen aanzienlijke tijd ook daadwerkelijk wordt doorgevoerd.
pi_68262037
ik zeg... DOEN!!!
Op maandag 23 november 2009 13:51 schreef longinus het volgende:
Masturberen is lekker maar je laten aftrekken is nog lekkerder, zie het als jezelf kietelen, dat werkt ook niet zo goed.
  woensdag 22 april 2009 @ 09:38:26 #8
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_68262063
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:34 schreef maxamius het volgende:
wat een mafkees.

Inderdaad. Kom laten we allemaal stoppen met leven, zijn we er ook vanaf.
  woensdag 22 april 2009 @ 09:38:36 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_68262071
Rot op, regelnazi's!
pi_68262081
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:32 schreef Hephaistos. het volgende:
Weet je wat nog meer slachtoffers zou besparen? Een compleet auto-verbod!
Grappig trouwens dat hij zelf ook al wel doorheeft dat het disproportionele maatregelen zijn Waarom stel je het dan voor joh, debiel!
Ik vermoed omdat er door minder ingrijpende maatregelen geen afdoende winst in het beperken van het aantal verkeersdoden te verkrijgen is.
pi_68262091
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:36 schreef Jarno het volgende:
Gvd pleur nou eens op met die bemoeizuchtige jaren-50 bloemkool en spruitjes politiek.

Waar is het vrije Nederland gebleven?
Het is overigens niet de politiek die dit roept, maar gewoon een belangenorganisatie. Een evt wetsvoorstel is dus nog ver weg.

Maar toegegeven, hier begint het natuurlijk wel mee.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 22 april 2009 @ 09:40:00 #12
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_68262100
quote:
Nou ja, dat vind ik dan weer geen probleem. Als je als jongere vrijwillig besluit om niet te gaan rijden 's nachts in ruil voor een lagere verzekeringspremie, dan heeft niemand daar wat mee te maken behalve die jongere en de verzekeringsmaatschappij.

Maar dit voorstel
pi_68262112
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:37 schreef Koploperkopper het volgende:
Ik snap dat het een voorstel is, maar met alle nieuwe regels en wetten van de afgelopen jaren zal het me werkelijk waar niets verbazen als het binnen aanzienlijke tijd ook daadwerkelijk wordt doorgevoerd.
Ach, als alle proefballonnetjes van deze of geen ingevoerd zouden zijn...
Sommige zaken worden de wereld ingeslingerd om een discussie op gang te brengen, mocht dat met dit voorstel ook zo zijn, dan is die knakker daar in ieder geval al in geslaagd.
pi_68262115
Dit vind ik ook een prachtig stukje;
quote:
We hebben al veel gedaan, met 30-kilometerzones en de rotondes. Maar er is meer mogelijk.”
Prachtig hoor rotondes, maar als je echt veiligheid wil zorg je dat de benadering van elke rotonde hetzelfde is zodat er duidelijkheid wordt geschept. Niet de ene keer de fietsers wel voorrang geven, dan weer niet, dan weer wel een zebrapad, dan weer niet. Er ligt hier zelfs een rotonde in een 30km/h gebied waar rechts voorrang heeft (en bijna niemand die dit in de gaten heeft). Op die manier creeer je juist verkeersonveiligheid.
  woensdag 22 april 2009 @ 09:40:57 #15
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_68262121
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:38 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ik vermoed omdat er door minder ingrijpende maatregelen geen afdoende winst in het beperken van het aantal verkeersdoden te verkrijgen is.
Daarom, compleet auto-verbod!
pi_68262128
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:40 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ach, als alle proefballonnetjes van deze of geen ingevoerd zouden zijn...
Sommige zaken worden de wereld ingeslingerd om een discussie op gang te brengen, mocht dat met dit voorstel ook zo zijn, dan is die knakker daar in ieder geval al in geslaagd.
Hij heeft m'n bloed in iedergeval aan het koken gebracht.

't Is gewoon een vuige trollert!
pi_68262140
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:39 schreef KoosVogels het volgende:
Het is overigens niet de politiek die dit roept, maar gewoon een belangenorganisatie. Een evt wetsvoorstel is dus nog ver weg.

Maar toegegeven, hier begint het natuurlijk wel mee.
Ik vind het persoonlijk niet zo vreemd dat een verkeersveiligheidsorganisatie een voorstel doet om de verkeersveiligheid te verbeteren.
pi_68262225
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:37 schreef Laurensius het volgende:
ik zeg... DOEN!!!
en alle jongeren die snachts moeten werken ?
ik reed vaak zat snachts naar locatie voor server onderhoud.
Ben dan wel bijna 24 maar hoe zal een baas reageren als je als 20 jarige komt en je moet snachts naar een storing ?

Dit is echt de meest stomme voorstel die ik ooit gehoord heb met betrekking tot rijden

gewoon van: O het zijn jongeren dus die kunnen snachts niet rijden
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_68262230
1 april is toch al geweest?
pi_68262290
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:45 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

en alle jongeren die snachts moeten werken ?
ik reed vaak zat snachts naar locatie voor server onderhoud.
Ben dan wel bijna 24 maar hoe zal een baas reageren als je als 20 jarige komt en je moet snachts naar een storing ?

Dit is echt de meest stomme voorstel die ik ooit gehoord heb met betrekking tot rijden

gewoon van: O het zijn jongeren dus die kunnen snachts niet rijden
Haha loop maar wat te fucken

Vind het ook echt een bagger voorstel.. Wat te denken van alle chauffeurs < 24 die s'nachts op de vrachtwagen zitten?
Op maandag 23 november 2009 13:51 schreef longinus het volgende:
Masturberen is lekker maar je laten aftrekken is nog lekkerder, zie het als jezelf kietelen, dat werkt ook niet zo goed.
  woensdag 22 april 2009 @ 09:48:20 #21
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_68262295
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:32 schreef Hephaistos. het volgende:

Die vond ik ook wel leuk ja.... De beste man heeft dan wel geen goede ideeën, maar humor heeft tie wel.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  woensdag 22 april 2009 @ 09:52:33 #22
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_68262397
quote:
best een goed idee
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
  woensdag 22 april 2009 @ 09:52:57 #23
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_68262409
ik hoop dat deze regeling veel mensen treft die voor het rookverbod zijn. kan je zelf eens lekker voelen hoe het is om in je vrijheid aangetast te worden...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_68262411
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:48 schreef Laurensius het volgende:

[..]

Haha loop maar wat te fucken

Vind het ook echt een bagger voorstel.. Wat te denken van alle chauffeurs < 24 die s'nachts op de vrachtwagen zitten?
mja weer typisch een voorstel waar totaal niet over nagedacht is
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik luister NL-Talig
pi_68262429
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:52 schreef zoalshetis het volgende:
ik hoop dat deze regeling veel mensen treft die voor het rookverbod zijn. kan je zelf eens lekker voelen hoe het is om in je vrijheid aangetast te worden...
leuke is: dit treft iedereen en niet alleen de niet rokers. Dus dit is appels met peren vergelijken
Ik luister NL-Talig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')