abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 april 2009 @ 22:04:36 #176
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68285551
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:01 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Als de Kamer een motie aanneemt waarin ze het Kabinet opdracht geeft om niet te ondertekenen, zijn ze daar toch aan gebonden? Of nou ja, dan kunnen ze het alsnog doen uiteraard, maar dan is het ruzie in de tent.
Moties hoeven ministers niet uit te voeren. Dat gebeurt regelmatig.

Dan rest nog enkel de motie van wantrouwen (waarover trouwens niets in onze Grondwet staat dus in uitzonderlijke omstandigheden... ) .
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_68285641
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:01 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Als de Kamer een motie aanneemt waarin ze het Kabinet opdracht geeft om niet te ondertekenen, zijn ze daar toch aan gebonden? Of nou ja, dan kunnen ze het alsnog doen uiteraard, maar dan is het ruzie in de tent.
In principe kan het kabinet de motie gewoon negeren, dan komt er waarschijnlijk een motie van wantrouwen. Het is dan de vraag of de PvdA nieuwe verkiezingen aandurft of alsnog zwicht
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 22 april 2009 @ 22:06:54 #178
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68285656
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:03 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee, eerlijk gezegd wist ik dat niet. Ik ben veel minder met echte politiek bezig dan jij waarschijnlijk denkt. Dat politieke geneuzel zie ik vooral als een vervelende maar helaas noodzakelijke formaliteit.
De oppositie is niet gek. Die weten wel dat als ze een spoeddebat aanvragen over het redden van banken dat het dan enkel is om te rellen voor de bühne. Dus wat doen ze o.a.? Uitspraken van Bos aangrijpen voor het uitlokken van een spoeddebat waar wél het toekomstperspectief centraal staat.

En we hadden natuurlijk dat debat over het crisisakkoord.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 22 april 2009 @ 22:07:01 #179
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_68285661
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:04 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Moties hoeven ministers niet uit te voeren. Dat gebeurt regelmatig.

Dan rest nog enkel de motie van wantrouwen (waarover trouwens niets in onze Grondwet staat dus in uitzonderlijke omstandigheden... ) .
Toch lijkt zoiets me op zo'n onderwerp erg lastig. Dossier heeft een hoog profiel, veel aandacht. Als de Kamer dan zegt: we schaffen die test-toestellen niet aan, en het Kabinet doet het tóch, wordt het vuurwerk.
  woensdag 22 april 2009 @ 22:08:00 #180
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68285699
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:06 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

In principe kan het kabinet de motie gewoon negeren, dan komt er waarschijnlijk een motie van wantrouwen. Het is dan de vraag of de PvdA nieuwe verkiezingen aandurft of alsnog zwicht
Onze Grondwet laat de ruimte om zelfs bij een motie van wantrouwen te blijven zitten Verdonk (remember?) begon er al mee om daarvan de grenzen op te zoeken.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 22 april 2009 @ 22:10:34 #181
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68285813
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:07 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Toch lijkt zoiets me op zo'n onderwerp erg lastig. Dossier heeft een hoog profiel, veel aandacht. Als de Kamer dan zegt: we schaffen die test-toestellen niet aan, en het Kabinet doet het tóch, wordt het vuurwerk.
Dan is de beslissing om de zaak te laten knappen al gemaakt.

Het is natuurlijk zaak om de exit-strategie zo uit te stipellen en alles met een hoop slingers en rook te omgeven dat de ander de zwarte piet krijgt.

Maar het is de vraag of het zover zal komen. Het zal nl. sowieso geen handige exit-strategie zijn denk ik.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 22 april 2009 @ 22:15:10 #182
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68285983
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De oppositie is niet gek. Die weten wel dat als ze een spoeddebat aanvragen over het redden van banken dat het dan enkel is om te rellen voor de bühne. Dus wat doen ze o.a.? Uitspraken van Bos aangrijpen voor het uitlokken van een spoeddebat waar wél het toekomstperspectief centraal staat.

En we hadden natuurlijk dat debat over het crisisakkoord.
Oké. Ik heb die debatten verder niet of nauwelijks gevolgd. Een groot deel van de kredietcrisis is ook aan me voorbij gegaan, doordat ik het afgelopen jaar belangrijkere zaken aan mijn hoofd had.

Maar serieus, zo politiek geïnteresseerd ben ik helemaal niet. Ik volg de politiek nauwelijks. Ik weet ook niet eens hoe de details van het politieke spelletje werken. Wat me wel interesseert is hoe ik de politiek zover zou kunnen krijgen dat men doet wat ik wil. Want dat laatste vind ik wel belangrijk.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  woensdag 22 april 2009 @ 22:17:52 #183
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68286096
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:15 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Oké. Ik heb die debatten verder niet of nauwelijks gevolgd. Een groot deel van de kredietcrisis is ook aan me voorbij gegaan, doordat ik het afgelopen jaar belangrijkere zaken aan mijn hoofd had.

Maar serieus, zo politiek geïnteresseerd ben ik helemaal niet. Ik volg de politiek nauwelijks. Ik weet ook niet eens hoe de details van het politieke spelletje werken. Wat me wel interesseert is hoe ik de politiek zover zou kunnen krijgen dat men doet wat ik wil. Want dat laatste vind ik wel belangrijk.
Ik heb die debatten ook in zijn geheel niet gezien (op één na) maar ik wist wel dat ze er zijn. Kranten lezen
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 22 april 2009 @ 22:19:13 #184
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68286153
Van Velzen is altijd zo lekker direct
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 22 april 2009 @ 22:21:06 #185
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68286247
Heeft ze het nu over herrijken of herijken?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 22 april 2009 @ 22:23:42 #186
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68286357
Wel jammer dat die PvdA'ster leek in te binden.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 22 april 2009 @ 22:25:04 #187
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68286416
Kijk nou, Pechtold stelde mijn vraag:
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:00 schreef De_Hertog het volgende:
Als die contracten zo benadrukt BINDEND zijn, dan blijven ze toch ook gelden als we nu per direct uit het project stappen?
Misschien moet ik ook maar de politiek in.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 22 april 2009 @ 22:28:50 #188
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68286586
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik heb die debatten ook in zijn geheel niet gezien (op één na) maar ik wist wel dat ze er zijn. Kranten lezen
Zelfs daar had ik destijds nauwelijks tijd voor. Maar zelfs al had ik er tijd voor gehad, dan vermoed ik dat ik de Nederlandse politieke berichten zou hebben overgeslagen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_68286842
Tot hoelaat gaat het debat eigenlijk nog duren?
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 22 april 2009 @ 22:34:53 #190
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_68286896
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Toch wel minstens een stuk of vijf hoor. En woensdag gehaktdag halverwege mei zal ook wel grotendeels daarover gaan.
Nou het is natuurlijk wel bizar dat er zoveel aandacht aan de JSF wordt geschonken gezien het beperkte financiële belang in vergelijking met grote dossiers als "de zorg", "immigratie", "vergrijzing" of "Europa".
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  woensdag 22 april 2009 @ 23:11:24 #191
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_68288357
ja zou toch wel "fraai" zijn als er een kabinetscrisis komt om 1 vliegtuig
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_68289528
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:34 schreef Napalm het volgende:

[..]

Nou het is natuurlijk wel bizar dat er zoveel aandacht aan de JSF wordt geschonken gezien het beperkte financiële belang in vergelijking met grote dossiers als "de zorg", "immigratie", "vergrijzing" of "Europa".
Ze moeten wat mij betreft ook helemaal niet kijken naar de financiële voordelen. Die zijn inderdaad relatief gering. Ze moeten gewoon goed bekijken of er nieuwe vliegtuigen nodig zijn, en zo ja, welke van deze vliegtuigen goed genoeg zijn om de huidige te vervangen (als er al een geschikte kandidaat tussen zit; je kan beter niks kopen dan een toestel dat slechts minimaal beter is).
  donderdag 23 april 2009 @ 19:04:21 #193
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68312497
Het gaat nu weer beginnen.

Te zien op politiek24.nl

Met Geert Wilders zo te zien. Andere fractievoorzitters zie ik nog niet maar als Wilders er is zal de rest van het niveauloze zootje er ook wel komen.

Jammer, dat het gisteren eens om de inhoud ging was een welkomen afwisseling (zacht uitgedrukt)
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 23 april 2009 @ 19:06:01 #194
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68312544
Balkenende is er ook.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 23 april 2009 @ 19:08:03 #195
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_68312606
quote:
Op donderdag 23 april 2009 19:04 schreef Klopkoek het volgende:
Het gaat nu weer beginnen.

Te zien op politiek24.nl

Met Geert Wilders zo te zien. Andere fractievoorzitters zie ik nog niet maar als Wilders er is zal de rest van het niveauloze zootje er ook wel komen.

Jammer, dat het gisteren eens om de inhoud ging was een welkomen afwisseling (zacht uitgedrukt)
Gezien er belangrijke stemmingen zijn denk ik dat het volle bak gaat zijn straks
  donderdag 23 april 2009 @ 19:08:09 #196
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68312610
Oké, het worden dus de fractievoorzitters, Balkenende, Van der Hoeven en Jack Straaljager.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 23 april 2009 @ 19:08:50 #197
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68312636
quote:
Op donderdag 23 april 2009 19:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Gezien er belangrijke stemmingen zijn denk ik dat het volle bak gaat zijn straks
Vertel? Waar heb je dat gelezen?
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 23 april 2009 @ 19:11:52 #198
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68312771
Kant begint weer met een leugen. Ze zegt dat de PvdA in een vorig kabinet zou hebben toegestemd met de JSF. Dat is niet waar. Onder Kok II stemde de PvdA-fractie tegen haar eigen partijleider in.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 23 april 2009 @ 19:12:20 #199
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_68312790
quote:
Op donderdag 23 april 2009 19:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Vertel? Waar heb je dat gelezen?
quote:
DEN HAAG - De coalitiepartijen CDA, PvdA en ChristenUnie proberen donderdag met veel overleg een oplossing te vinden voor de patstelling die woensdag is ontstaan rond de aanschaf van testtoestellen van de Joint Strike Fighter (JSF).

Dit gevechtsvliegtuig is de beoogde opvolger van de huidige F-16.

Coalitiepartij PvdA stemt nu niet in met de aankoop en staat daarmee lijnrecht tegenover staatssecretaris Jack de Vries (Defensie).

Later donderdag is er een debat over de JSF en volgen er stemmingen over de aankoop. Met de afwijzing van de PvdA is een Kamermeerderheid tegen.

Onduidelijk

Het kabinet zal zich vervolgens vrijdag over de kwestie moeten buigen. Onduidelijk is nog hoe de PvdA-bewindslieden in het kabinet zich zullen opstellen.

Volgens ingewijden vindt PvdA-vicepremier Wouter Bos dat de PvdA-fractie met haar standpunt niet breekt met afspraken in het regeerakkoord.

Of hij zelf ook nu tegen de aanschaf van de testtoestellen is, moet nog blijken.

De Vries

De Vries slaagde er woensdag in een urenlang debat niet in de PvdA over te halen om akkoord te gaan met de aanschaf van één testtoestel.

De PvdA ging er niet op in en bleef volhouden dat zij een betere vergelijking van de JSF en concurrenten nodig heeft om een besluit te nemen.

''Er zijn van die ochtenden dat je wakker wordt en dat het onwerkelijk lijkt dat je de vorige dag wat vervelends hebt meegemaakt. Helaas'', twitterde De Vries donderdagochtend.
  donderdag 23 april 2009 @ 19:13:06 #200
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68312820
De sprekerslijst:
1. Kant A.C. SP 4
2. Wilders G. PVV 4
3. Hamer M.I. PvdA 4
4. Halsema F. GroenLinks 4
5. Staaij van der C.G. SGP 4
6. Rutte M. VVD 4
7. Pechtold A. D66 4
8. Geel van P.L.B.A. CDA 4
9. Verdonk M.C.F. Verdonk 4
10. Slob A. ChristenUnie 4
11. Thieme M.L. PvdD 4

4 = 4 minuten spreektijd
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')