En maar klagenquote:Op dinsdag 21 april 2009 20:18 schreef Bargain het volgende:
komt een leuke meid tegen, wilt samenwonen, maar moet dan eerst wederom 10% KK bij elkaar sparen, nee dit is wel goed voor de startersmarkt ja.
Jaloers dat je zelf in een of ander krot woont?quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:42 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Eindelijk (veel te laat) gaat men iets doen aan het idiote geleen van de Nederlanders...
Ik vertrouw erop als Wouter Bos weer klaar is met vadertje spelen hij Hoogervorst even flink gaat terugfluitenquote:Op dinsdag 21 april 2009 19:56 schreef corus het volgende:
[..]
De afm wil tophypotheken verbieden.
Als wouter bos nee zegt , dan gaat deze maatregel niet door.
De AFM is een ‘ZBO’, een zelfstandig bestuursorgaan. Dat betekent dat de AFM een zelfstandige organisatie is, maar dat de minister van Financiën bepaalt wat de AFM wel en niet mag doen. De minister van Financiën is politiek verantwoordelijk.
Geweldig....je verlaagt je bijna tot mijn niveauquote:Op dinsdag 21 april 2009 21:06 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Jaloers dat je zelf in een of ander krot woont?
I'm tryingquote:Op dinsdag 21 april 2009 21:08 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Geweldig....je verlaagt je bijna tot mijn niveau
Hij zal het wel uit zijn hoofd laten, de Nederlandse huizenmarkt is een tijdbom, die gaat toch wel afquote:Op dinsdag 21 april 2009 21:07 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Ik vertrouw erop als Wouter Bos weer klaar is met vadertje spelen hij Hoogervorst even flink gaat terugfluiten
quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:05 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Als je eerst eens gaat sparen voor die 10% aanbetaling kun je gewoon meteen een mooie woning kopen van de uitstervende babyboomers. Werkelijk ik zie he probleem niet
Als ik nu begin met sparen is die 10% tegen de tijd dat ik 40 ben misschien wel de helft van de koopsomquote:Op dinsdag 21 april 2009 21:16 schreef Blik het volgende:
[..]![]()
Voordat je zoveel verdient dat je in zo'n huis kunt wonen ben je al bijna 40. Waar ga je in de tussentijd wonen? En zoals al een keer eerder uitgelegd, het is geen 10% wat je zelf neer moet leggen maar eerder rond de 15%.
Volgens mij hebben de erven van de babyboomers meer last van de successierechten, dan de successierechten zelf.quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:54 schreef Pool het volgende:
Verlaag dan gewoon de overdrachtsbelasting.![]()
Daarmee verlaag je de k.k., je zorgt voor meer geografische mobiliteit (=minder files) en je haalt de woningmarkt een beetje uit het slop.
Beter dat dan de babyboomers voor de 80e keer in hun leven fiscaal bevoordelen door nu ineens de successierechten te verlagen.
Dus: sterftax omhoog, overdrachtsbelasting weg!
Voor directe lijn vallen die successierechten op zich nog wel mee. Als kind kom je, als je boven de vrijstelling uitkomt, op zo'n 10% uit. Voor geld wat je zo in je schoot geworpen krijgt valt dat op zich nogal mee.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:45 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Volgens mij hebben de erven van de babyboomers meer last van de successierechten, dan de successierechten zelf.
Volgens mij ga jij al van het feit uit dat dit doorgaat... Ik moet het nog zien, politiek den haag is er nog niet uit in ieder geval.quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:35 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Mooi hè... al die PANIEK berichtjes. Er zullen nog wel veel van dit soort berichten gaan komen. Al dat graaituig wil ons graag laten geloven dat we in kartonnen dozen komen te wonen![]()
Nieuwbouw word goedkoper en vastgoed word plotseling een veel minder interessante markt voor de graaiers.![]()
![]()
Tijd voor JP om zich hier over uit te sprekenquote:Jan Kees de Jager, staatssecretaris vam financien, stelde vanmiddag in zijn gesprek op RTL Z dat hij twijfelt of dit de juiste maatregel op het juiste moment is.
Elly Blanksma, kamerlid CDA, stelt dat AFM er niet overgaat. Frans Weekers (VVD) snapt het punt, maar stelt dat er momenteel al niet veel tophypotheken worden verkocht.
Als de huizen"markt" een echt markt is, zullen de prijzen dalen en gaat jouw hele scenario al niet op.quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:45 schreef Blik het volgende:
[..]
Niks Paniek berichtjes. Dat is gewoon een heel realistisch beeld wat geschetst wordt. Tuurlijk komen we niet in dozen te wonen maar er zijn maar weinig starters die een starterswoning op die manier kunnen financieren. Voor een woning van 200k moet je 30k zelf financieren om op 100% uit te komen. De verkopen zullen compleet inzakken, en datzelfde geldt voor de totale huurmarkt (incl. studentenwoningen) aangezien er geen doorstroming meer is. Gevolg is dat (in ieder geval) de particuliere huren zullen stijgen waardoor mensen minder kunnen sparen voor de aankoop van een huis.
Tja, Wouter zit dan ook in een lastige spagaat. Aan de ene kant wil deze regering de huizenprijzen niet zo snel zien dalen (zeker niet met het CDA erin). Maar aan de andere kant zit hij ook weer niet te wachten op een lading Nederlandse subprime-varianten in de toekomst.quote:Op dinsdag 21 april 2009 19:56 schreef corus het volgende:
De afm wil tophypotheken verbieden.
Als wouter bos nee zegt , dan gaat deze maatregel niet door.
De AFM is een ‘ZBO’, een zelfstandig bestuursorgaan. Dat betekent dat de AFM een zelfstandige organisatie is, maar dat de minister van Financiën bepaalt wat de AFM wel en niet mag doen. De minister van Financiën is politiek verantwoordelijk.
Als je leent is het ook verstandig om naast de rente (huur) te betalen een vorm van aflossing te hebben (sparen).quote:Op dinsdag 21 april 2009 18:06 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Omdat je terwijl je spaart ook nog je huur hebt. Dus dan zou je en voor je 20k moeten sparen EN je huur.
Das wat lastiger niet?
De groep mensen die van een forse correctie last hebben is niet zo groot. Dat zijn namelijk alleen de mensen die moeten verhuizen, en met een forse restschuld blijven zitten. De rest blijft dan maar gewoon langer in zijn huis wonen, tot een normale inflatie-gebaseerde stijging de correctie naar beneden weer ingehaald heeft.quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:29 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Als de huizen"markt" een echt markt is, zullen de prijzen dalen en gaat jouw hele scenario al niet op.
Waarom zo bang voor een correctie op de huizenprijzen? Heb je je huis soms veel te duur gekocht?
daarbij is het ons ook gelukt. Zelfs tijdens het studeren hielden we nog genoeg over om te sparen. Dat men dat niet zou kunnen, is abjecte onzin en leugens. Tenzij je te duur woont natuurlijk, maar dan verdien je het ook.quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:36 schreef Doc het volgende:
[..]
Als je leent is het ook verstandig om naast de rente (huur) te betalen een vorm van aflossing te hebben (sparen).
Daar ben ik helemaal voor, maar iemand heeft het product 'aflossingsvrije hypotheek' bedacht. Want hey, die huizenprijzen gaan alleen maar omhoog!quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:36 schreef Doc het volgende:
[..]
Als je leent is het ook verstandig om naast de rente (huur) te betalen een vorm van aflossing te hebben (sparen).
Nee, ik ben het daarin niet met je eens. Niet iedereen lukt dat, bij lange na niet zelfs. Niet iedereen heeft namelijk 2 inkomens om een gezin te onderhouden en de huur te betalen. En als je dat niet hebt wordt sparen echt lastig. Zeker met een beneden modaal salaris en een gezin kun je nog zo goedkoop wonen, maar dan kan het best lastig worden. Iedereen langs de meetlat van jouw situatie leggen is wel makkelijk, maar niet heel realistisch.quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:39 schreef RvLaak het volgende:
[..]
daarbij is het ons ook gelukt. Zelfs tijdens het studeren hielden we nog genoeg over om te sparen. Dat men dat niet zou kunnen, is abjecte onzin en leugens. Tenzij je te duur woont natuurlijk, maar dan verdien je het ook.
Mijn verhaal gaat alleen niet op als de markt met tientallen procenten gaat dalen, dat zie ik zo snel niet gebeuren aangezien de huizenprijzen het afgelopen halfjaar amper 5% gedaald zijn. En dan nog moeten starters minimaal 10k a 20k contant op kunnen hoesten.quote:Op dinsdag 21 april 2009 22:29 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Als de huizen"markt" een echt markt is, zullen de prijzen dalen en gaat jouw hele scenario al niet op.
Waarom zo bang voor een correctie op de huizenprijzen? Heb je je huis soms veel te duur gekocht?
Dat verklaart hen een en ander, jij bent er eentje die zo sadomasochistisch is om op de top van de markt te kopenquote:Op dinsdag 21 april 2009 23:09 schreef Blik het volgende:
Ik ben juist helemaal niet bang voor een correctie, ik zit juist net in mijn huisje en ben nog lang niet van plan weg te gaan
Nee hoor, allereerst heb ik een nieuwe huis in de randstad gekocht waar nog niet tig keer overdrachtsbelasting over betaald is. Het is geen jaren 30 woning waar al 10 keer 6% overdrachtsbelasting over is betaald. Het huis is voor Randstedelijke begrippen erg groot (140 m2) en ligt in een goede buurt. Het heeft een groot terras op het zuiden, een grote woonkeuken en een grote woonkamer.quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:12 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat verklaart hen een en ander, jij bent er eentje die zo sadomasochistisch is om op de top van de markt te kopen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |