abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70920363
Hallo allen,

Ik heb even een vraag...

6 a 7 jaar geleden heb ik 2 jonge katers uit het asiel gehaald als verassing voor mijn , sinds 3 jaar, ex-vriendin. We zijn uit elkaar gegaan en ik heb toen die beessies gehouden. Het zijn inmiddels echt mijn maatjes, maar helaas heb ik ze vandaag weg moeten doen. Het was niet meer te houden. Ze zijn nu langzaam bij mijn moeder aan het wennen aan een nieuwe omgeving.

De reden dat ik ze (met heel veel pijn in mijn hart) heb weg moeten doen is omdat 1 van de 2 katten mijn hele gang onder zeek. Elke morgen als ik wakker werd kon ik zeik ruimen en als ik thuis kwam uit mijn werk kon ik weer zeik ruimen. Dit heb ik maaaanden volgehouden. Van alles geprobeerd. 2de kattenbak bij de voordeur, folie papier in de gang, allerlei alles belovende middeltjes, peper in de hoeken en weet ik wat nog meer.

Punt is dat ik in een flatje woon en die katten feitelijk nooit lekker buiten konden rauzen. Af en toe op het balkon of de galerij, maar that's it. Daarom heb ik besloten dat ze bij mijn ma beter afzijn, maar mijn god.... wat vind ik het kut dat ze hier nu niet meer zijn

Een half jaar geleden heb ik 'de pissert' op laten nemen bij de dierenarts. Eten liet ie staan en hij kotste heel veel vocht. De dierenarts heeft hem toen aan een infuus gelegd en heeft bloedonderzoek bij hem uitgevoerd. Hij bleek erg last van blaasgruis te hebben. Daarnaast was het een aankomend nierpatiënt. Sindsdien krijgt ie speciaal voer tegen blaasgruis, maar dat helpt dus geen meter tegen het gezeik. Dat wordt alleen maar erger...

Nu is mijn vraag, is het een algemeen bekend gegeven dat een kat met nierproblemen niet meer in de kattenbak zeikt? Is er nog iets aan te doen verder? Ik wil mijn moeder namelijk niet met die ellende opzadelen, want ze heeft al 3 katten en een hond (hoewel ze zegt dat het geen probleem voor haar is). Daarnaast zou ik toch graag die katten willen houden, want het zijn simpelweg mijn maatjes...

Aan de andere kant is het wel beter voor ze dat ze bij mijn moeder zijn, want als ze gewend zijn kunnen ze lekker naar buiten. Iets wat hier nooit zou kunnen... ik gun ze dat wel. Ze willen zo graag...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2009 00:23:34 ]
pi_70924230
Hm ik heb een poes met nierfalen en een kater met blaasproblemen, beide zitten dus op speciaal voer de een voor haar nieren de ander voor zijn blaas.
Ik heb ook weleens lopen denken wat als mijn poes ook blaasproblemen erbij zou krijgen en dat ook aan de dierenarts gevraagd, zij zei dat een kat met nierfalen absoluut geen blaasdieet mocht hebben.
Nu kan ik me voorstellen dat jouw kat op een blaasdieet zit om het blaasgruis op te lossen en dat dus eerst weg moet zijn voordat je over kan stappen op een nierdieet.
De kattenbak assoiceert hij met pijn tijdens het plassen dus probeer eens een wasbakje als vervanging voor de kattenbak.
Mijn kater en poes hebben geen problemen met hun kattenbakken.
pi_70952432
quote:
Op maandag 13 juli 2009 07:48 schreef Sorella het volgende:
Hm ik heb een poes met nierfalen en een kater met blaasproblemen, beide zitten dus op speciaal voer de een voor haar nieren de ander voor zijn blaas.
Ik heb ook weleens lopen denken wat als mijn poes ook blaasproblemen erbij zou krijgen en dat ook aan de dierenarts gevraagd, zij zei dat een kat met nierfalen absoluut geen blaasdieet mocht hebben.
Nu kan ik me voorstellen dat jouw kat op een blaasdieet zit om het blaasgruis op te lossen en dat dus eerst weg moet zijn voordat je over kan stappen op een nierdieet.
De kattenbak assoiceert hij met pijn tijdens het plassen dus probeer eens een wasbakje als vervanging voor de kattenbak.
Mijn kater en poes hebben geen problemen met hun kattenbakken.
Hmmm...zou idd kunnen dat hij die kattenbak associeert met pijn. Helaas zijn ze nu al weg, dus dit kan ik niet zo makkelijk meer proberen. Bij mijn moeder is ie tot nu toe wel netjes op de bak gegaan.... tenzij ze nog niet ontdekt heeft dat ie ergens in een hoekje heeft zitten zeiken. Ik hou het iig in gedachte. Thanks!

Verder gaat het nu best goed met ze, dus daar ben ik wel blij om. Ze zijn lekker de boel aan het verkennen en hebben vandaag voor het eerst oog in oog gestaan met de Labrador van mijn ma en haar andere katten. Lijkt nu wel een dierentuin daar... haha... maar goed.
  maandag 20 juli 2009 @ 14:47:02 #104
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_71149945
Ziggy is zojuist weer goedgekeurd bij de dierenarts
Ze is 7 gram aangekomen zelfs

Ik kreeg nog wat tips voor als ze niet wilt eten, misschien hebben jullie er nog wat aan: gekookt ei (want dat zijn goede eiwitten) en gekookte kippenlevertjes (ieuw )
Ook schijnt er een medicijn te zijn wat eigenlijk voor hartproblemen is, maar waardoor nierkatten zich beter voelen en meer eten (dit is dan voor als ze echt moeilijk gaan doen met eten, Ziggy heeft dat nog niet)

Wel raar trouwens, ik lees hier wel eens over een medicijn wat je over normaal voer gooit en wat dan ontlastend werkt voor de nieren (fortekor dacht ik?) Ik probeerde dat uit te leggen aan de dierenarts (ik was de naam vergeten) maar ze had er nog nooit van gehoord

Verder geen bloedonderzoek laten doen, so far so good vond ik, als dr waardes slechter zijn geworden kan ik er toch vrij weinig aan doen.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_71152685
quote:
Op maandag 20 juli 2009 14:47 schreef MissBliss het volgende:
Ook schijnt er een medicijn te zijn wat eigenlijk voor hartproblemen is, maar waardoor nierkatten zich beter voelen en meer eten (dit is dan voor als ze echt moeilijk gaan doen met eten, Ziggy heeft dat nog niet)

Wel raar trouwens, ik lees hier wel eens over een medicijn wat je over normaal voer gooit en wat dan ontlastend werkt voor de nieren (fortekor dacht ik?) Ik probeerde dat uit te leggen aan de dierenarts (ik was de naam vergeten) maar ze had er nog nooit van gehoord
Fortekor is dat hartmedicijn wat ook blijkt te helpen bij nierproblemen Er is ook een alternatief genaamd Benakor, dat is iets goedkoper en kleiner, maar fortekor zou door de meeste katten als snoepjes gegeten worden.

Dat goedje om over het voer te smijten wat ontlastend werkt (het bindt fosfor) heet Ipakitine. Op http://www.vetoquinol.nl/index.php?page=Nierproblemen&rubrique=Huisdiereigenaar staat nog wat info erover.
pi_71152756
Ik ga overigens zelf morgen weer 'ns met Ivory naar de DA. Ze zit nu denk ik 'n kleine twee maanden aan de nierbrokjes (die eet ze gelukkig goed). Benakor gaat er niet altijd even goed in, maar denk dat ze gemiddeld in ieder geval wel op 'n half tabletje per dag zit. Ik merk alleen de laatste dagen een beetje ander gedrag, ze klaagt iets meer en gaat bij vlagen heel vaak op de bak zitten zonder iets te doen. Morgen denk ik weer 'n keer bloed laten prikken en als het lukt wat urine opvangen om te laten testen.
  maandag 20 juli 2009 @ 16:47:19 #107
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_71153763
quote:
Op maandag 20 juli 2009 @ 16:14 schreef anboni het volgende:

[..]

Fortekor is dat hartmedicijn wat ook blijkt te helpen bij nierproblemen Er is ook een alternatief genaamd Benakor, dat is iets goedkoper en kleiner, maar fortekor zou door de meeste katten als snoepjes gegeten worden.

Dat goedje om over het voer te smijten wat ontlastend werkt (het bindt fosfor) heet Ipakitine. Op http://www.vetoquinol.nl/index.php?page=Nierproblemen&rubrique=Huisdiereigenaar staat nog wat info erover.
Thanks!
quote:
Op maandag 20 juli 2009 @ 16:16 schreef anboni het volgende:
Ik ga overigens zelf morgen weer 'ns met Ivory naar de DA. Ze zit nu denk ik 'n kleine twee maanden aan de nierbrokjes (die eet ze gelukkig goed). Benakor gaat er niet altijd even goed in, maar denk dat ze gemiddeld in ieder geval wel op 'n half tabletje per dag zit. Ik merk alleen de laatste dagen een beetje ander gedrag, ze klaagt iets meer en gaat bij vlagen heel vaak op de bak zitten zonder iets te doen. Morgen denk ik weer 'n keer bloed laten prikken en als het lukt wat urine opvangen om te laten testen.
Oh, dat is wel iets om op te letten ja! Succes morgen!
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_71169498
Goed nieuws miss bliss ik doe trouwens ook geen bloedonderzoek zolang er bij towyn niets verandert. Ze staat gelukkig al 3 jaar stil met haar ziekte, valt niet af, komt niet bij, eet en drinkt gewoon, is levendig genoeg dus ook ik zie geen reden om het te laten nakijken.
Als er iets verandert is het vroeg genoeg.

Succes bij de dierenarts morgen anboni
pi_71175604
Nou, vanochtend dus naar de DA. Ze had nog gevraagd of ik wat urine wilde meenemen, maar of Ivory heeft vannacht helemaal niks gedaan, of ze vond die lege bak maar vervelend en heeft het ergens neergelegd waar ik het nog niet heb gevonden. Dus nu mag ze 'n dagje bij de DA logeren, hopelijk gaat ze voor de verandering wel braaf plassen (de laatste twee keer dat ze om deze reden bij de DA heeft gelogeerd ging het niet zo best, eerste keer deed ze het ongeveer op het moment dat ik binnenstapte om haar maar weer op te halen, tweede keer heb ik het zelf thuis alsnog moeten opvangen.)

DA vond wel dat ze wat te harde ontlasting in haar darmen had, dus het vermoeden is eigenlijk dat dat de reden is voor het af en aan naar de bak lopen. Die urinetest is dus meer om uit te sluiten (ze heeft toch een beetje geschiedenis van blaasontsteking). Nu dus maar afwachten wat er uit de onderzoeken komt.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 12:25:00 #110
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_71175757
Ik hoop dat Ivory snel een plasje doet!
Ziggy played guitar
pi_71176624
Go Ziggy!

Anboni, sterkte met Ivory; hopelijk doet ze snel een plas en komen jullie erachter wat er aan de hand is.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_71214854
Plasje doen ging dit keer gelukkig redelijk vlot, uitkomst: toch blaasontsteking, dus mag ze weer aan de Metacam. Uit het bloedonderzoek bleek dat de ureum waarde omlaag is (van 35 naar 22) maar de creatine omhoog (296 naar 330). Als ik het goed begrijp is die ureum de belangrijkste voor hoe ze zich voelt (teveel ureum zorgt voor misselijkheid), dus op zich is dat wel goed nieuws.
pi_71215266
Gelukkig dat het toch allemaal meeviel met Ivory!

Wat zijn er toch weer veel katjes op Fok om mee mee te leven. en ook
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_71439698
Gitje hier takelt toch echt af, is nu echt heel mager, als ie op schoot ligt, voel ik alleen botjes als ik hem aai. Hij eet steeds minder, maar oogt nog wel vrolijk. Hij gaat graag naar buiten, vooral als de zon schijnt, ligt graag ops choot, wil genuffeld wordn en spint veel.
Toch wordt ie slomer, klaagt (mauwt) minder, maar als wij lekker vlees op het bord hebben wordt ie wel enthousiast.
Nu hij de laatste dagen echt amper eet, denk ik dat ie het niet lang meer maakt.
pi_71439804
Ach Gitje toch. Maar hij heeft het zo lang al zo goed gedaan, zijn negen levens moeten ooit opraken. Fijn dat hij zich nog lekker voelt. Want dat is uiteindelijk het belangrijkst.
Ik hoorde van de DA dat magere katten het langer goed doen zonder te eten dan dikke katten. Omdat hun lijfjes er al aan gewend zijn en ze minder risico lopen op leververvetting.

pi_71453526
Dank je voor je reaktie; hij is afgelopen vrijdag 17 geworden. Zolabng hij nog plezier lijkt te hebben, laten we het zo, anders wordt het toch een ritje dierenarts en dan vrees ik het ergste.
pi_71454663
In het topic met foto's van oudere katten staat een foto van Gitje. kan eht topic zo snel niet vidnen.
  donderdag 30 juli 2009 @ 12:23:33 #118
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_71455016
Aaww Gitje
Ziggy played guitar
pi_71455501
Geniet nog maar lekker van hem. En wie weet verrast hij je alsnog.
pi_71465639
Doen we ook, al let ik wel iets meer op dat hij bij minder goed weer niet buiten is als ik ga werken (dan is ie van 3 tot 5 alleen). We zeggen altijd 'hij heeft zijn jas aan", maar zijn jas is wel erg dun aan het worden.
pi_71520780
Het gaat slechter, hij eet volgens mij niet meer; wel wat lekkere dignen voorgehoduen die hij niet mag hebben eigenlijk, maar hij ruikt en likt eraan en verder niet. Zal niet lang meer duren ben ik bang; hij loopt nog wel naar buiten en ligt lekker in de tuin. Sinds gister ook een ontstoken ogen, met pus; hou het maar schoon met afgekoeld gekookt water; maandag bel ik de dierenarts of het zinvol is om daar nog iets aan te doen. Ik heb niet de indruk dat ie pijn heeft.
pi_71520920
Dat klinkt inderdaad alsof Gitje er genoeg van heeft. Met Siets ging het net zo. Niet meer eten, steeds meer verzwakken maar geen pijn (voor zover ik kon beoordelen). Wel werd ze de laatste dagen steeds misselijker.

Ik blijf natuurlijk hopen dat hij weer opknapt, maar ik ben bang - net als jij- dat je je op het ergste moet voorbereiden. Sterkte en geef hem maar veel knuffels.
pi_71525181
Van mij mag hij gaan, ik heb 17 jaar plezier van hem gehad, vooral in de periode dat het psychisch niet goed met me ging en ik alleen woonde had ik echt heel veel aan hem; toen was hij er voor mij, nu ben ik er voor hem (voor zover dat lukt).
pi_71525241
Sterkte Kat
pi_71525307
Ik kan je maar één advies geven: wacht niet te lang met het maken van de keuze als Gitje het zelf niet doet. Katten kunnen veel ziekte en pijn verbergen.
Bij Siets heb ik het - voor mijn gevoel dan- precies goed gedaan. Wie wilde kon de dag ervoor nog afscheid nemen (meer voor hen dan voor mevroi) en terwijl ze haar waardigheid nog had en niet al te veel last van pijn of misselijkheid is ze zachtjes ingeslapen. Als je 13 (of in jouw geval 17) jaar samen hebt geleefd voegen een paar extra dagen ook niks toe.
He bah, ik zit gewon met tranen in mijn ogen. Voor jou, voor Gitje en voor Siets (en stiekum ook wel voor mijn 12 dagen oude kitten nestje wat qua gezondheid een beetje zorgelijk is)
pi_71526683
Moeilijke keuzes...ik hoop dat ie het zelf doet...maar het is een taaie, hij springt zelfs nog op schoot, dat ie die kracht nog heeft.
pi_71618662
Deze maar weer even naar boven halen. Gitje eet nu een dag of 6 niet meer. drinkt nog wel steeds, en gaat daarvoor nog steeds naar de tuingieter. Sinds gister loopt ie meoilijk, dus we dachten dat hij de trap niet meer op kon, jawel vannacht lag ie op de overloop. heb hem lekker op bed gelegd bij ons en hij kroop tegen mij aan en heeft heel otnspannen geslapen.

Nu ligt ie in de tuin achter de grote varens tegen de heg aan, een koele fijne plek.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 11:48:13 #128
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_71619137
Eet ie helemaal niks meer? Ook niet iets lekkers als vis ofzo...
Wel fijn dat ie nog lekker bij jullie kan liggen en dat ie dus wel relaxed is
Ziggy played guitar
pi_71619891
Nee , zondag alleen een stukje kalkoen verder niks, hij drink nog wel water.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 augustus 2009 @ 21:22:15 #130
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_71633883
Gitje... ik hoop dat je zonder pijn over de regenboogbrug gaat. Sterkte Katinka!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 5 augustus 2009 @ 21:27:49 #131
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_71634081
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 @ 12:18 schreef Katinkat het volgende:
Nee , zondag alleen een stukje kalkoen verder niks, hij drink nog wel water.
Agos, dan is het echt een aflopende zaak he
Ga je nog langs de dierenarts of laat je het zn beloop gaan?
Ziggy played guitar
pi_71634460
Gitje is om 8 uur overleden. Eigenlijk een rustige laatste dag, ik heb hem rond 1 uur naar binnen gehaald en hem op een kleed in de huiskamer gelegd, wat koeler dan buiten. Het laatste uur ging hij nog een paar keer in een andere houding liggen, maar bleef rustig en sliep eigenlijk steeds of lag gewoon rustig. De laatste paar minuten een stuiptrekking (was wel even naar om te zien, maar dat kan bij een mens ook gebeuren), en dat was het.

Ik ben blij dat het zo gegaan is, dat ik vrij was vandaag (toevallig in een onregelmatig rooster), we waren ook allebei net binnen, hij was niet alleen het laatste moment.

In dit topic Foto's van bejaarde katten! staat nog een foto van Gitje.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 augustus 2009 @ 21:41:23 #133
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_71634530
Och, arme Gitje, maar fijn dat hij zo rustig is gegaan...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_71634588
Voor Gitje (en ook voor onszelf) is het goed zo. Hij heeft een fijn leven gehad denk ik, vooral de laatste jaren in ons huis met tuin waar hij graag in verbleef.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 21:44:35 #135
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_71634639
Oh Gitje
Sterkte Katinkat!
Ziggy played guitar
pi_71634723
Ach, Gitje is niet meer. Maar hij is wel op een mooie manier gegaan als ik het zo lees. Lekker bij jullie thuis en zonder al te veel pijn of ander ongemak.

Sterkte.

Dit topic wordt steeds leger....
pi_71647985
Dank je MissBliss en Cat22.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 17:54:59 #138
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_71657046
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 @ 21:47 schreef Cat22 het volgende:

Dit topic wordt steeds leger....
Ja he Dat vind ik zo sneu, dat ze 1 voor 1 doodgaan
Ziggy played guitar
pi_71659537
Veel sterkte katinkat.
pi_71711640
Heel verrassend, ik kreeg vandaag een sterkte kaartje van de dierenarts; erg attend van ze.
pi_71712318
Jeetje, helemaal gemist dit Sterkte Katinkat
pi_71713705
Dank je, ik las dit topic ook niet dagelijks, dus logisch dat je dit misschien niet gelezen hebt.
pi_71785473
Fijn van de dierenarts Katinkat..

Wij waren gisteren met de poezen bij de dierenarts, en de dierenarts vond dat de poes met nierproblemen er nog wel heel erg goed uitzag voor haar toestand. Omdat ze nu ook gebitsproblemen had stelde ze voor om gelijk even vandaag de nierwaarden te bepalen voordat ze onder narcose ging, als ze niet goed waren gebruiken ze andere narcose.

Jammergenoeg kregen we net een telefoontje dat de creatininewaarden te hoog zijn, ze zijn nu 210, maar dat ze het dus wel goed doet op het nierdieet. Ze raadde alleen wel aan om weer benakor te gaan geven. Daar zijn we mee gestopt toen poes het begon te weigeren...

Nu dus afwachten hoe ze uit de narcose komt..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_71792636
Nou, aan de narcose zijn ze niet toegekomen, mevrouw was het zat, en liet dat duidelijk merken...

Dus volgende week weer een poging...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_71816875
Oh, niet zo fijjn dat mevrouw niet wilde.....
pi_71817643
Ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht....

Het is echt een krengetje als je iets doet wat zij niet fijn vindt.... De dierenarts zei ook al dat hun handen nog net niet open lagen..
De volgende keer moet ik erbij zijn bij het inbrengen van het infuus, ze hopen dat poes door mijn stem wat rustiger blijft..
pi_71822853
Heeft de dierenarts niet een kooi met een soort van schuif aan de binnenkant. Daar doen ze de kat in en dan maken ze de ruimte kleiner doormiddel van de schuif zodat de kat tussen de wand en de schuif staat en dan geven ze heel makkelijk een verdoving en de kat kan niet meer bewegen omdat die geklemd staat.
pi_71823818
Mijn kat had ook zo'n gruwelijke hekel aan de dierenarts, daarom was ik blij dat ik hem niet nog op het laatste moment naar de dierenarts moest brengen en dat ie zelf thuis is overleden.

maar ja voor onderzoek is het wat anders natuurlijk, wij moeten ook wel eens dingen doen die we niet fijn vinden.
pi_71824647
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:24 schreef Katinkat het volgende:
maar ja voor onderzoek is het wat anders natuurlijk, wij moeten ook wel eens dingen doen die we niet fijn vinden.
Verschil is natuurlijk dat wij ook kunnen bevatten waarom het moet gebeuren Een kind kun je ook nog uitleggen dat die vervelende doktor ervoor gaat zorgen dat 'ie zich beter gaat voelen, een kat niet (helaas)
pi_71825443
de poes kon geen normale verdoving krijgen, dat schijnt te belastend te zijn voor de nieren. Ze had wel een zogenaamde batmancape om, maar dat hielp ook niet genoeg.

Ze wilden haar via een branule een kortdurende verdoving geven en daarna nog een zoutoplossing voor haar nieren. Maar dat wordt dus volgende week ofzo..
pi_71827879
Dan is zo,n kooi ook niets voor haar. Dan moet de arts maar hele lange handschoenen aan
pi_71829192
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:56 schreef Sorella het volgende:
Dan is zo,n kooi ook niets voor haar. Dan moet de arts maar hele lange handschoenen aan
ze willen dat ik erbij ben de volgende keer, in de hoop dat poes rustiger blijft als ze mijn stem hoort, plus dat ze dan niet al een nacht daar heeft gezeten en dat er bloed is afgenomen...
pi_71839610
Succes bij de dierenarts en ik hoop voor de poes (en jullie) dat het allemaal goed gaat.
Ik ben blij dat mijn poes wat bloed afnemen e.d. betreft makkelijk is (moeten ze het wel in 1 keer goed doen natuurlijk)
pi_72067602
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 05:57 schreef Sorella het volgende:
Succes bij de dierenarts en ik hoop voor de poes (en jullie) dat het allemaal goed gaat.
Ik ben blij dat mijn poes wat bloed afnemen e.d. betreft makkelijk is (moeten ze het wel in 1 keer goed doen natuurlijk)
Vanmorgen weer een poging gehad... Ze kreeg een kapje over haar kop, en toen begon het.. in de ene poot wilde de naald niet goed blijven zitten, dus toen moest de andere poot. Aangezien ze al wat begon te grommen en dergelijke hield ik mijn hart vast, maar het is gelukt.. Ik zit nu te wachten tot ze bellen dat ik haar weer op mag komen halen..
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:16:20 #155
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_72075421
teigan, is het gebit van poes weer op orde? En is alles goed gegaan?

Ik was vanmorgen toevallig ook bij de dierenarts:
Joost bleek in 1 maand 200 gram te zijn gegroeid , ik helemaal blij! Ooit woog hij 6 1/2 kilo (het is een grote kater die altijd mooi op gewicht was), nu is hij aan de magere kant maar vanmorgen dus 5 kilo. We zijn op de goede weg Hij ging nadat hij gewogen was zelf een stukje rondwandelen in de praktijk, helemaal niet bang die doerak
Verder is Joost sinds vandaag ook gestart met Fortekor. Tijdens het lichamelijk onderzoek zat hij aan de dierenarts te snuffelen en hem koppies te geven, gek beest
Bram vond het allemaal erg spannend. Hij had ondertemperatuur en lijkt last te hebben van zijn gewrichten. Is ook flink aangekomen ondanks dat hij weinig eet en heel veel slaapt Bij hem is dus bloed afgenomen voor onderzoek nieren en schildklier. Hij bleef braaf zitten, de schat Dinsdag aanstaande de uitslag...
pi_72077339
Ze hebben er flink aan lopen peuteren, en ze hopen dat het tandvlees zich weer gaat herstellen..
Er is wel gezegd dat als het nu niet heel veel beter wordt, eigenlijk de tanden en kiezen getrokken moeten worden, maar zover willen wij eigenlijk niet gaan...
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:30:50 #157
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_72153774
Hoi teigan, ik hoop dat je poezebeest er inderdaad bij gebaat is en dat hij/ zij weer een tijdje er tegen aan kan!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vandaag bloeduitslagen gekregn van dierenarts:
En ja hoor... rode kater nummer 2, Bram, heeft ook chronisch nierfalen

[ Bericht 19% gewijzigd door Pippi op 25-08-2009 21:40:31 ]
pi_72154188
Dus nu heb je twee katten met nierfalen ?
1 voordeel je hoeft ze niet apart te voederen maar voor de rest is het mooi klote

Bij towyn ging de laatste keer bloedprikken helemaal fout ze had haar aders dicht geklapt dus het heeft veel moeite gekost om er wat bloed uit te krijgen (4 pogingen) ik laat het ook niet meer doen ik merk vanzelf wel als het slechter gaat met haar en er is toch niets aan te doen verder.
Nog 4 maanden dan zit ze aan de 3 jaar wat ze te leven had wat de dierenarts zei 2 jaar en 8 maanden geleden. Zoals ze nu is gaat ze er ruim over heen, ik zie totaal geen verandering met 3 jaar geleden alleen zit ze nu dus aan de fortekor, maar ze valt niet af, komt niet bij, spuugt niet veel vaker en drinkt en eet normaal voordat ze ziek werd
pi_72156014
Fijn dat het gelukt is Teigan.

Pippi sterkte met deze nare diagnose. Toch hoop ik dat Bram er de eerste tijd met dieet weinig last van heeft. Gitje heeft er de eerste anderhalf jaar weinig last van gehad, viel wel wat af, maar toch had hij een heel aardig leventje.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 19:02:52 #160
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_72179196
Sorella en Katinkat, Bij Bram ligt het helaas wat ingewikkelder. Om het goed uit te kunnen leggen zal ik even een klein stukje terug in de tijd gaan:
Joost, mijn kat van 20 jaar, kreeg in augustus 2008 de diagnose hyperthyreoidie (te snel werkende schildklier). Dit komt vaak voor bij oude katten, ze worden hyperactief (net alsof ze weer kitten zijn) eten veel, drinken soms ook veel maar vallen af, gaan veel braken, hebben het vaak warm en de hartslag is te hoog. Van de 3 mogelijke behandelingen (medicatie, operatie of radioactief Jodium) vond ik op dat moment medicatie de beste optie dus ben ik daarmee gestart.

Bram, mijn kat van 19 jaar, bleek na bloedonderzoek in september ook hyperthyreodie te hebben dus ook medicatie.

Ze werden echter allebei erg ziek van de medicijnen: niet meer eten, veel braken en eczeem, echt heel naar. Een schildklieroperatie bij oude katten vond ik geen goed plan (narcose-risico), daarom heb ik toen gekozen voor een behandeling met radioactief Jodium: eind november 2008 zijn ze allebei met radioactief Jodium behandeld. Dit is een kostbare behandeling met als voordeel dat alleen dat gedeelte van de schildklier wordt aangepakt wat overactief is. In principe krijg je dus katten mee naar huis die qua schildklier helemaal weer gezond zijn.

Bij Joost kreeg echter in januari 2009 een zeldzame reactie op de behandeling: hij sliep 23 uur per dag, at bijna niks meer, ging heel slecht lopen en had het ijskoud. Hij bleek een auto-imuunziekte te hebben gekregen na de behandeling en brak dus ook zijn gezonde schildklierweefsel af (uit amerikaans onderzoek blijkt dat bij 1 op de 4000 katten te gebeuren na een radioactief Jodiumbehandeling). Hij werd hypothyreoot. Joost krijgt nu juist weer schildklierhormoon toegediend maar het heeft echt maanden geduurd om hem goed in te stellen. Juni j.l. had hij eindelijk goed bloedwaarden. Waarschijnlijk, omdat hij zo lang te weinig schildklierhormoon had, heeft hij nu ook nierproblemen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Pippi op 26-08-2009 19:14:22 ]
  woensdag 26 augustus 2009 @ 19:12:58 #161
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_72179507
In Nederland zijn er, volgens mij, verder geen katten bekend met hypothyreoidie, het is een ziekte die onder dieren juist bij honden veel voorkomt. Ik heb zelf ook een hypothyreodie dus ik herkende de verschijnselen direkt. Het is namelijk niet een ziekte die een dierenarts als mogelijkheid ziet bij katten. Gelukkig konden we snel aktie ondernemen!
Nu Bram... je raadt het nooit... afgelopen vijdag liet hij exact dezelfde verschijnselen zien als Joost!!! Daarnaast werd hij, ondanks het feit dat hij heel weinig at, behoorlijk dit/ zwaar. Natuurlijk is er gelijk bloed verstuurd om die mogelijkheid te onderzoeken (schildklierhormoon) en ook gelijk zijn nierfuncties. Uitslag is hypothyreoidie en chronisch nierfalen. Bizar he, eigenlijk is de kans op een niet werkend schildklier na Joodbehandeling tdus 2 op de 8000... en ik heb dus die 2 katten. Je zou bijna denken dat er iets anders meespeelt omdat het blijkbaar enorm weinig voorkomt. Onbegrijpelijk...

[ Bericht 4% gewijzigd door Pippi op 26-08-2009 19:18:46 ]
  woensdag 26 augustus 2009 @ 19:16:12 #162
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_72179606
Ik wil trouwens wel zeggen dat ik een behandeling met radioactief Jodium bij katten met een te snel werkende schildklier nog steeds de beste behandeling vind hoor! Heb daar absoluut geen spijt van!
pi_72198092
Sterkte in elk geval met beide poezels.
pi_72204322
Rotsituatie pippi, ook van mij sterkte met beide katten.
pi_72205030
Hoi pippi, mijn kat ziggy heeft ook een te snel werkende schildklier en nadat ze medicijnen kreeg en dat dus weer gestabiliseerd was, bleek ze dus ook nierptoblemen te hebben... Herkenbaar dus Sterkte ermee!
Ziggy played guitar
pi_73542455
Hoe is het met alle nierpatiëntjes?

Ik was net wat kasten uit aan het ruimen en kwam nog 8 zakjes RC Renal Diet tegen: Beef smaak.
Ze zijn goed tot juli 2010 en mogen tegen verzendkostne weg. Zou eigenlijk in V&A moeten maar hier zitten de meeste belangstellenden bij elkaar denk ik.
pi_73542778
Met Ivory gaat het wel goed. Ik moet binnenkort nog 'ns 'n afspraak maken met 'n nieuwe dierenarts in de buurt van m'n nieuwe huis, dan ga ik gelijk weer 'ns bloed laten prikken denk ik.

Ik ben recent overgestapt op Orijen, dus aan mij kun je die RC Renal niet kwijt
pi_73557297
Aan mij kan je het ook niet kwijt aangezien ze het goed doet op haar hills.
We hebben haar nu 8 jaar ze wordt in febr.10 jaar en het is altijd een teer katje geweest wat altijd rond de 2.9 kilo zweefde, ook sinds we haar nierfalen ontedekte 2,5 jaar geleden. Verleden week woog ik haar en tot mijn grote verbazing is ze een pond aangekomen, ik ga er maar van uit dat dat een goed teken is
pi_73560143
RC is een beetje uit de gratie hier. Als iemand het wil hebben, meld je maar. Weggooien is ook zonde.
En om het aan mijn andere katten te voeren vind ik ergens ook niet kloppen.
pi_73568763
Geef het als snoepje aan je andere katten. Doe ik hier ook met de testzakjes blaasgruis en nier voer
  zondag 11 oktober 2009 @ 11:19:08 #171
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_73568814
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 10:57 schreef Cat22 het volgende:
Hoe is het met alle nierpatiëntjes?

Ik was net wat kasten uit aan het ruimen en kwam nog 8 zakjes RC Renal Diet tegen: Beef smaak.
Ze zijn goed tot juli 2010 en mogen tegen verzendkostne weg. Zou eigenlijk in V&A moeten maar hier zitten de meeste belangstellenden bij elkaar denk ik.
Ik wil ze wel hebben! Ziggy eet dat nog wel regelmatig
Ziggy played guitar
pi_73569070
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 11:16 schreef Sorella het volgende:
Geef het als snoepje aan je andere katten. Doe ik hier ook met de testzakjes blaasgruis en nier voer
Dat was een optie maar
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 11:19 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ik wil ze wel hebben! Ziggy eet dat nog wel regelmatig
Dit spreekt me meer aan! Ik PM je even!
pi_94130917
*vreselijke rotschop*

Met Ivory gaat het sinds gisteren ineens erg slecht :'( Dit weekend weer eens met haar naar de weekendarts geweest vanwege (alweer) blaasontsteking. Daar heeft ze een antibiotica injectie gekregen en wat pilletjes om de blaas en urinewegen wat te ontspannen (Terazosine, een mensenmedicijn wat ook schijnt te werken voor katten en honden). Van die terozosine kreeg ze erg tranende oogjes en een geirriteerd derde ooglid, dus daar ben ik in overleg met m'n reguliere DA na 2 doseringen alweer mee gestopt. Sinds gisterochtend heeft ze alleen helemaal niets meer gegeten. Ze drinkt nog wel, maar ik merk gewoon aan haar dat ze niet zichzelf is. Ze miauwt anders; als ze niet ligt te slapen zit ze en beetje aphatisch voor zich uit te staren; als ze bij me ligt, spint ze niet eens...

Vannacht nog met de spoedlijn gebeld, maar de dienstdoende DA vond het niet dringend genoeg klinken om meteen de auto in te springen, dus nu zit ik de klok naar half negen te staren zodat ik m'n eigen DA kan bellen. Ik ben alleen vreselijk bang dat dat wel eens een enkele reis zou kunnen worden voor Ivory :'( :'( :'(
pi_94132434
Net terug van de DA, niet duidelijk wat er nou eigenlijk aan de hand is. Daar in de spreekkamer was ze ineens een stuk levendiger en zat ze zelfs te spinnen toen de DA haar hart wilde luisteren. Wel een flinke drol in haar darmen, dus mogelijk is dat de oorzaak. Daar heeft ze wat laxeermiddel voor gehad. Ze blijft nu even daar ter observatie, om te zien of de drol eruit en eten erin wil. Valt het uiteindelijk misschien toch nog mee, als ik om 12 uur nog niks heb gehoord, mag ik ze bellen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:34:33 #175
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_94137967
Sterkte anboni, hopelijk valt het mee! :*
Ziggy played guitar
pi_94138092
Ze is inmiddels weer thuis. Drolletje is eruit gekomen, er is ook een beetje Hill's AD ingegaan. Nu is ze nog wel wat onwennig, maarja dat zou ik ook zijn als ik me een hele nacht rot had gevoeld, daarna uit huis gesleept, spuit in m'n hol en een paar uur opgesloten in een klein hokje :)

Wel onvoorstelbaar hoe beroerd een kat blijkbaar kan zijn van een scheefzittende drol...
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:40:13 #177
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_94138146
Fijn dat ze weer thuis is! *O*
Ziggy played guitar
pi_94154624
En terug van weer een DA bezoekje. Ze at nog steeds niets (intussen al 36 uur) en was duidelijk nog steeds zichzelf niet. Nu heeft ze wat vocht toegediend gekregen en iets tegen de misselijkheid. Ook weer een keer een bloedonderzoek gedaan, waarden zijn zelfs iets beter dan bij de laatste, anderhalf jaar geleden.

Al met al nog steeds een zorgenkindje :'(
pi_94157625
Balen Anboni dat het nog niet echt beter gaat. Het is wat met onze patiëntjes. -O-
pi_94214992
Vandaag nog geen verbetering (maar ook geen verslechtering). Ze is een dagje bij de DA gebleven, die hebben haar wat gevoerd en water infuus gegeven. DA heeft in ieder geval niet de indruk dat ze pijn lijdt, ze is waarschijnlijk alleen misselijk (grote vraag is alleen nog: waardoor? zijn het de nieren ineens, of is er iets anders aan de hand). DA vond wel dat er veel bloedvaten in haar oogwit zichtbaar zijn, wijst mogelijk op hoge bloeddruk. Morgen gaat Ivory dus nog een dagje uit logeren om bloeddruk te meten.
pi_94283190
Veel gebeurd gisteren: bloeddruk gemeten (is in order), rontgenfoto gemaakt (nog steeds een beetje harde ontlasting, is eruit gelaxeerd; ook wat lucht in de darmen wat voor ongemak kan zorgen), infuus en waarschijnlijk het belangrijkste: na het voeren kwam er een flinke haarbal naar buiten.

Gisteravond en vanochtend lag ze in ieder geval weer lekker bij me te spinnen, ze heeft zich ook weer een beetje zitten wassen. Eten doet ze alleen nog niet uit zichzelf, als ze dat vanmiddag nog niet heeft gedaan, ga ik haar daar een beetje bij helpen...
pi_94283679
Ik hoop dat ze er weer boven op komt anboni.
Sterkte van af hier gewenst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')