Hmmm...zou idd kunnen dat hij die kattenbak associeert met pijn. Helaas zijn ze nu al weg, dus dit kan ik niet zo makkelijk meer proberen. Bij mijn moeder is ie tot nu toe wel netjes op de bak gegaan.... tenzij ze nog niet ontdekt heeft dat ie ergens in een hoekje heeft zitten zeiken. Ik hou het iig in gedachte. Thanks!quote:Op maandag 13 juli 2009 07:48 schreef Sorella het volgende:
Hm ik heb een poes met nierfalen en een kater met blaasproblemen, beide zitten dus op speciaal voer de een voor haar nieren de ander voor zijn blaas.
Ik heb ook weleens lopen denken wat als mijn poes ook blaasproblemen erbij zou krijgen en dat ook aan de dierenarts gevraagd, zij zei dat een kat met nierfalen absoluut geen blaasdieet mocht hebben.
Nu kan ik me voorstellen dat jouw kat op een blaasdieet zit om het blaasgruis op te lossen en dat dus eerst weg moet zijn voordat je over kan stappen op een nierdieet.
De kattenbak assoiceert hij met pijn tijdens het plassen dus probeer eens een wasbakje als vervanging voor de kattenbak.
Mijn kater en poes hebben geen problemen met hun kattenbakken.
Fortekor is dat hartmedicijn wat ook blijkt te helpen bij nierproblemenquote:Op maandag 20 juli 2009 14:47 schreef MissBliss het volgende:
Ook schijnt er een medicijn te zijn wat eigenlijk voor hartproblemen is, maar waardoor nierkatten zich beter voelen en meer eten (dit is dan voor als ze echt moeilijk gaan doen met eten, Ziggy heeft dat nog niet)
Wel raar trouwens, ik lees hier wel eens over een medicijn wat je over normaal voer gooit en wat dan ontlastend werkt voor de nieren (fortekor dacht ik?) Ik probeerde dat uit te leggen aan de dierenarts (ik was de naam vergeten) maar ze had er nog nooit van gehoord
Thanks!quote:Op maandag 20 juli 2009 @ 16:14 schreef anboni het volgende:
[..]
Fortekor is dat hartmedicijn wat ook blijkt te helpen bij nierproblemenEr is ook een alternatief genaamd Benakor, dat is iets goedkoper en kleiner, maar fortekor zou door de meeste katten als snoepjes gegeten worden.
Dat goedje om over het voer te smijten wat ontlastend werkt (het bindt fosfor) heet Ipakitine. Op http://www.vetoquinol.nl/index.php?page=Nierproblemen&rubrique=Huisdiereigenaar staat nog wat info erover.
Oh, dat is wel iets om op te letten ja! Succes morgen!quote:Op maandag 20 juli 2009 @ 16:16 schreef anboni het volgende:
Ik ga overigens zelf morgen weer 'ns met Ivory naar de DA. Ze zit nu denk ik 'n kleine twee maanden aan de nierbrokjes (die eet ze gelukkig goed). Benakor gaat er niet altijd even goed in, maar denk dat ze gemiddeld in ieder geval wel op 'n half tabletje per dag zit. Ik merk alleen de laatste dagen een beetje ander gedrag, ze klaagt iets meer en gaat bij vlagen heel vaak op de bak zitten zonder iets te doen. Morgen denk ik weer 'n keer bloed laten prikken en als het lukt wat urine opvangen om te laten testen.
Agos, dan is het echt een aflopende zaak hequote:Op woensdag 5 augustus 2009 @ 12:18 schreef Katinkat het volgende:
Nee , zondag alleen een stukje kalkoen verder niks, hij drink nog wel water.
Ja hequote:
Verschil is natuurlijk dat wij ook kunnen bevatten waarom het moet gebeurenquote:Op woensdag 12 augustus 2009 17:24 schreef Katinkat het volgende:
maar ja voor onderzoek is het wat anders natuurlijk, wij moeten ook wel eens dingen doen die we niet fijn vinden.
ze willen dat ik erbij ben de volgende keer, in de hoop dat poes rustiger blijft als ze mijn stem hoort, plus dat ze dan niet al een nacht daar heeft gezeten en dat er bloed is afgenomen...quote:Op woensdag 12 augustus 2009 19:56 schreef Sorella het volgende:
Dan is zo,n kooi ook niets voor haar. Dan moet de arts maar hele lange handschoenen aan
Vanmorgen weer een poging gehad... Ze kreeg een kapje over haar kop, en toen begon het.. in de ene poot wilde de naald niet goed blijven zitten, dus toen moest de andere poot. Aangezien ze al wat begon te grommen en dergelijke hield ik mijn hart vast, maar het is gelukt.. Ik zit nu te wachten tot ze bellen dat ik haar weer op mag komen halen..quote:Op donderdag 13 augustus 2009 05:57 schreef Sorella het volgende:
Succes bij de dierenarts en ik hoop voor de poes (en jullie) dat het allemaal goed gaat.
Ik ben blij dat mijn poes wat bloed afnemen e.d. betreft makkelijk is (moeten ze het wel in 1 keer goed doen natuurlijk)
Ik wil ze wel hebben! Ziggy eet dat nog wel regelmatigquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 10:57 schreef Cat22 het volgende:
Hoe is het met alle nierpatiëntjes?
Ik was net wat kasten uit aan het ruimen en kwam nog 8 zakjes RC Renal Diet tegen: Beef smaak.
Ze zijn goed tot juli 2010 en mogen tegen verzendkostne weg. Zou eigenlijk in V&A moeten maar hier zitten de meeste belangstellenden bij elkaar denk ik.
Dat was een optie maarquote:Op zondag 11 oktober 2009 11:16 schreef Sorella het volgende:
Geef het als snoepje aan je andere katten. Doe ik hier ook met de testzakjes blaasgruis en nier voer
Dit spreekt me meer aan! Ik PM je even!quote:Op zondag 11 oktober 2009 11:19 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik wil ze wel hebben! Ziggy eet dat nog wel regelmatig
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |