Hallo allen,
Ik heb even een vraag...
6 a 7 jaar geleden heb ik 2 jonge katers uit het asiel gehaald als verassing voor mijn , sinds 3 jaar, ex-vriendin. We zijn uit elkaar gegaan en ik heb toen die beessies gehouden. Het zijn inmiddels echt mijn maatjes, maar helaas heb ik ze vandaag weg moeten doen. Het was niet meer te houden. Ze zijn nu langzaam bij mijn moeder aan het wennen aan een nieuwe omgeving.
De reden dat ik ze (met heel veel pijn in mijn hart) heb weg moeten doen is omdat 1 van de 2 katten mijn hele gang onder zeek. Elke morgen als ik wakker werd kon ik zeik ruimen en als ik thuis kwam uit mijn werk kon ik weer zeik ruimen. Dit heb ik maaaanden volgehouden. Van alles geprobeerd. 2de kattenbak bij de voordeur, folie papier in de gang, allerlei alles belovende middeltjes, peper in de hoeken en weet ik wat nog meer.
Punt is dat ik in een flatje woon en die katten feitelijk nooit lekker buiten konden rauzen. Af en toe op het balkon of de galerij, maar that's it. Daarom heb ik besloten dat ze bij mijn ma beter afzijn, maar mijn god.... wat vind ik het kut dat ze hier nu niet meer zijn
Een half jaar geleden heb ik 'de pissert' op laten nemen bij de dierenarts. Eten liet ie staan en hij kotste heel veel vocht. De dierenarts heeft hem toen aan een infuus gelegd en heeft bloedonderzoek bij hem uitgevoerd. Hij bleek erg last van blaasgruis te hebben. Daarnaast was het een aankomend nierpatiënt. Sindsdien krijgt ie speciaal voer tegen blaasgruis, maar dat helpt dus geen meter tegen het gezeik. Dat wordt alleen maar erger...
Nu is mijn vraag, is het een algemeen bekend gegeven dat een kat met nierproblemen niet meer in de kattenbak zeikt? Is er nog iets aan te doen verder? Ik wil mijn moeder namelijk niet met die ellende opzadelen, want ze heeft al 3 katten en een hond (hoewel ze zegt dat het geen probleem voor haar is). Daarnaast zou ik toch graag die katten willen houden, want het zijn simpelweg mijn maatjes...
Aan de andere kant is het wel beter voor ze dat ze bij mijn moeder zijn, want als ze gewend zijn kunnen ze lekker naar buiten. Iets wat hier nooit zou kunnen... ik gun ze dat wel. Ze willen zo graag...
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2009 00:23:34 ]