abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71827879
Dan is zo,n kooi ook niets voor haar. Dan moet de arts maar hele lange handschoenen aan
pi_71829192
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 19:56 schreef Sorella het volgende:
Dan is zo,n kooi ook niets voor haar. Dan moet de arts maar hele lange handschoenen aan
ze willen dat ik erbij ben de volgende keer, in de hoop dat poes rustiger blijft als ze mijn stem hoort, plus dat ze dan niet al een nacht daar heeft gezeten en dat er bloed is afgenomen...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_71839610
Succes bij de dierenarts en ik hoop voor de poes (en jullie) dat het allemaal goed gaat.
Ik ben blij dat mijn poes wat bloed afnemen e.d. betreft makkelijk is (moeten ze het wel in 1 keer goed doen natuurlijk)
pi_72067602
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 05:57 schreef Sorella het volgende:
Succes bij de dierenarts en ik hoop voor de poes (en jullie) dat het allemaal goed gaat.
Ik ben blij dat mijn poes wat bloed afnemen e.d. betreft makkelijk is (moeten ze het wel in 1 keer goed doen natuurlijk)
Vanmorgen weer een poging gehad... Ze kreeg een kapje over haar kop, en toen begon het.. in de ene poot wilde de naald niet goed blijven zitten, dus toen moest de andere poot. Aangezien ze al wat begon te grommen en dergelijke hield ik mijn hart vast, maar het is gelukt.. Ik zit nu te wachten tot ze bellen dat ik haar weer op mag komen halen..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:16:20 #155
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_72075421
teigan, is het gebit van poes weer op orde? En is alles goed gegaan?

Ik was vanmorgen toevallig ook bij de dierenarts:
Joost bleek in 1 maand 200 gram te zijn gegroeid , ik helemaal blij! Ooit woog hij 6 1/2 kilo (het is een grote kater die altijd mooi op gewicht was), nu is hij aan de magere kant maar vanmorgen dus 5 kilo. We zijn op de goede weg Hij ging nadat hij gewogen was zelf een stukje rondwandelen in de praktijk, helemaal niet bang die doerak
Verder is Joost sinds vandaag ook gestart met Fortekor. Tijdens het lichamelijk onderzoek zat hij aan de dierenarts te snuffelen en hem koppies te geven, gek beest
Bram vond het allemaal erg spannend. Hij had ondertemperatuur en lijkt last te hebben van zijn gewrichten. Is ook flink aangekomen ondanks dat hij weinig eet en heel veel slaapt Bij hem is dus bloed afgenomen voor onderzoek nieren en schildklier. Hij bleef braaf zitten, de schat Dinsdag aanstaande de uitslag...
pi_72077339
Ze hebben er flink aan lopen peuteren, en ze hopen dat het tandvlees zich weer gaat herstellen..
Er is wel gezegd dat als het nu niet heel veel beter wordt, eigenlijk de tanden en kiezen getrokken moeten worden, maar zover willen wij eigenlijk niet gaan...
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:30:50 #157
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_72153774
Hoi teigan, ik hoop dat je poezebeest er inderdaad bij gebaat is en dat hij/ zij weer een tijdje er tegen aan kan!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vandaag bloeduitslagen gekregn van dierenarts:
En ja hoor... rode kater nummer 2, Bram, heeft ook chronisch nierfalen

[ Bericht 19% gewijzigd door Pippi op 25-08-2009 21:40:31 ]
pi_72154188
Dus nu heb je twee katten met nierfalen ?
1 voordeel je hoeft ze niet apart te voederen maar voor de rest is het mooi klote

Bij towyn ging de laatste keer bloedprikken helemaal fout ze had haar aders dicht geklapt dus het heeft veel moeite gekost om er wat bloed uit te krijgen (4 pogingen) ik laat het ook niet meer doen ik merk vanzelf wel als het slechter gaat met haar en er is toch niets aan te doen verder.
Nog 4 maanden dan zit ze aan de 3 jaar wat ze te leven had wat de dierenarts zei 2 jaar en 8 maanden geleden. Zoals ze nu is gaat ze er ruim over heen, ik zie totaal geen verandering met 3 jaar geleden alleen zit ze nu dus aan de fortekor, maar ze valt niet af, komt niet bij, spuugt niet veel vaker en drinkt en eet normaal voordat ze ziek werd
pi_72156014
Fijn dat het gelukt is Teigan.

Pippi sterkte met deze nare diagnose. Toch hoop ik dat Bram er de eerste tijd met dieet weinig last van heeft. Gitje heeft er de eerste anderhalf jaar weinig last van gehad, viel wel wat af, maar toch had hij een heel aardig leventje.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 19:02:52 #160
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_72179196
Sorella en Katinkat, Bij Bram ligt het helaas wat ingewikkelder. Om het goed uit te kunnen leggen zal ik even een klein stukje terug in de tijd gaan:
Joost, mijn kat van 20 jaar, kreeg in augustus 2008 de diagnose hyperthyreoidie (te snel werkende schildklier). Dit komt vaak voor bij oude katten, ze worden hyperactief (net alsof ze weer kitten zijn) eten veel, drinken soms ook veel maar vallen af, gaan veel braken, hebben het vaak warm en de hartslag is te hoog. Van de 3 mogelijke behandelingen (medicatie, operatie of radioactief Jodium) vond ik op dat moment medicatie de beste optie dus ben ik daarmee gestart.

Bram, mijn kat van 19 jaar, bleek na bloedonderzoek in september ook hyperthyreodie te hebben dus ook medicatie.

Ze werden echter allebei erg ziek van de medicijnen: niet meer eten, veel braken en eczeem, echt heel naar. Een schildklieroperatie bij oude katten vond ik geen goed plan (narcose-risico), daarom heb ik toen gekozen voor een behandeling met radioactief Jodium: eind november 2008 zijn ze allebei met radioactief Jodium behandeld. Dit is een kostbare behandeling met als voordeel dat alleen dat gedeelte van de schildklier wordt aangepakt wat overactief is. In principe krijg je dus katten mee naar huis die qua schildklier helemaal weer gezond zijn.

Bij Joost kreeg echter in januari 2009 een zeldzame reactie op de behandeling: hij sliep 23 uur per dag, at bijna niks meer, ging heel slecht lopen en had het ijskoud. Hij bleek een auto-imuunziekte te hebben gekregen na de behandeling en brak dus ook zijn gezonde schildklierweefsel af (uit amerikaans onderzoek blijkt dat bij 1 op de 4000 katten te gebeuren na een radioactief Jodiumbehandeling). Hij werd hypothyreoot. Joost krijgt nu juist weer schildklierhormoon toegediend maar het heeft echt maanden geduurd om hem goed in te stellen. Juni j.l. had hij eindelijk goed bloedwaarden. Waarschijnlijk, omdat hij zo lang te weinig schildklierhormoon had, heeft hij nu ook nierproblemen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Pippi op 26-08-2009 19:14:22 ]
  woensdag 26 augustus 2009 @ 19:12:58 #161
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_72179507
In Nederland zijn er, volgens mij, verder geen katten bekend met hypothyreoidie, het is een ziekte die onder dieren juist bij honden veel voorkomt. Ik heb zelf ook een hypothyreodie dus ik herkende de verschijnselen direkt. Het is namelijk niet een ziekte die een dierenarts als mogelijkheid ziet bij katten. Gelukkig konden we snel aktie ondernemen!
Nu Bram... je raadt het nooit... afgelopen vijdag liet hij exact dezelfde verschijnselen zien als Joost!!! Daarnaast werd hij, ondanks het feit dat hij heel weinig at, behoorlijk dit/ zwaar. Natuurlijk is er gelijk bloed verstuurd om die mogelijkheid te onderzoeken (schildklierhormoon) en ook gelijk zijn nierfuncties. Uitslag is hypothyreoidie en chronisch nierfalen. Bizar he, eigenlijk is de kans op een niet werkend schildklier na Joodbehandeling tdus 2 op de 8000... en ik heb dus die 2 katten. Je zou bijna denken dat er iets anders meespeelt omdat het blijkbaar enorm weinig voorkomt. Onbegrijpelijk...

[ Bericht 4% gewijzigd door Pippi op 26-08-2009 19:18:46 ]
  woensdag 26 augustus 2009 @ 19:16:12 #162
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_72179606
Ik wil trouwens wel zeggen dat ik een behandeling met radioactief Jodium bij katten met een te snel werkende schildklier nog steeds de beste behandeling vind hoor! Heb daar absoluut geen spijt van!
pi_72198092
Sterkte in elk geval met beide poezels.
pi_72204322
Rotsituatie pippi, ook van mij sterkte met beide katten.
pi_72205030
Hoi pippi, mijn kat ziggy heeft ook een te snel werkende schildklier en nadat ze medicijnen kreeg en dat dus weer gestabiliseerd was, bleek ze dus ook nierptoblemen te hebben... Herkenbaar dus Sterkte ermee!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_73542455
Hoe is het met alle nierpatiëntjes?

Ik was net wat kasten uit aan het ruimen en kwam nog 8 zakjes RC Renal Diet tegen: Beef smaak.
Ze zijn goed tot juli 2010 en mogen tegen verzendkostne weg. Zou eigenlijk in V&A moeten maar hier zitten de meeste belangstellenden bij elkaar denk ik.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_73542778
Met Ivory gaat het wel goed. Ik moet binnenkort nog 'ns 'n afspraak maken met 'n nieuwe dierenarts in de buurt van m'n nieuwe huis, dan ga ik gelijk weer 'ns bloed laten prikken denk ik.

Ik ben recent overgestapt op Orijen, dus aan mij kun je die RC Renal niet kwijt
pi_73557297
Aan mij kan je het ook niet kwijt aangezien ze het goed doet op haar hills.
We hebben haar nu 8 jaar ze wordt in febr.10 jaar en het is altijd een teer katje geweest wat altijd rond de 2.9 kilo zweefde, ook sinds we haar nierfalen ontedekte 2,5 jaar geleden. Verleden week woog ik haar en tot mijn grote verbazing is ze een pond aangekomen, ik ga er maar van uit dat dat een goed teken is
pi_73560143
RC is een beetje uit de gratie hier. Als iemand het wil hebben, meld je maar. Weggooien is ook zonde.
En om het aan mijn andere katten te voeren vind ik ergens ook niet kloppen.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_73568763
Geef het als snoepje aan je andere katten. Doe ik hier ook met de testzakjes blaasgruis en nier voer
  zondag 11 oktober 2009 @ 11:19:08 #171
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_73568814
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 10:57 schreef Cat22 het volgende:
Hoe is het met alle nierpatiëntjes?

Ik was net wat kasten uit aan het ruimen en kwam nog 8 zakjes RC Renal Diet tegen: Beef smaak.
Ze zijn goed tot juli 2010 en mogen tegen verzendkostne weg. Zou eigenlijk in V&A moeten maar hier zitten de meeste belangstellenden bij elkaar denk ik.
Ik wil ze wel hebben! Ziggy eet dat nog wel regelmatig
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_73569070
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 11:16 schreef Sorella het volgende:
Geef het als snoepje aan je andere katten. Doe ik hier ook met de testzakjes blaasgruis en nier voer
Dat was een optie maar
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 11:19 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ik wil ze wel hebben! Ziggy eet dat nog wel regelmatig
Dit spreekt me meer aan! Ik PM je even!
pi_94130917
*vreselijke rotschop*

Met Ivory gaat het sinds gisteren ineens erg slecht :'( Dit weekend weer eens met haar naar de weekendarts geweest vanwege (alweer) blaasontsteking. Daar heeft ze een antibiotica injectie gekregen en wat pilletjes om de blaas en urinewegen wat te ontspannen (Terazosine, een mensenmedicijn wat ook schijnt te werken voor katten en honden). Van die terozosine kreeg ze erg tranende oogjes en een geirriteerd derde ooglid, dus daar ben ik in overleg met m'n reguliere DA na 2 doseringen alweer mee gestopt. Sinds gisterochtend heeft ze alleen helemaal niets meer gegeten. Ze drinkt nog wel, maar ik merk gewoon aan haar dat ze niet zichzelf is. Ze miauwt anders; als ze niet ligt te slapen zit ze en beetje aphatisch voor zich uit te staren; als ze bij me ligt, spint ze niet eens...

Vannacht nog met de spoedlijn gebeld, maar de dienstdoende DA vond het niet dringend genoeg klinken om meteen de auto in te springen, dus nu zit ik de klok naar half negen te staren zodat ik m'n eigen DA kan bellen. Ik ben alleen vreselijk bang dat dat wel eens een enkele reis zou kunnen worden voor Ivory :'( :'( :'(
pi_94132434
Net terug van de DA, niet duidelijk wat er nou eigenlijk aan de hand is. Daar in de spreekkamer was ze ineens een stuk levendiger en zat ze zelfs te spinnen toen de DA haar hart wilde luisteren. Wel een flinke drol in haar darmen, dus mogelijk is dat de oorzaak. Daar heeft ze wat laxeermiddel voor gehad. Ze blijft nu even daar ter observatie, om te zien of de drol eruit en eten erin wil. Valt het uiteindelijk misschien toch nog mee, als ik om 12 uur nog niks heb gehoord, mag ik ze bellen.
  dinsdag 15 maart 2011 @ 12:34:33 #175
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_94137967
Sterkte anboni, hopelijk valt het mee! :*
Ziggy played guitar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')