abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 april 2009 @ 19:34:16 #201
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_68401321
Hihi, happyme, dat heb ik ook! Ik voel ook altijd van alles .

En nu dus ook. Ik heb nu voor de tweede dag af en toe krampjes in mijn buik. Ik heb ook heel licht bloed verlies. (Lijkt nu minder dan gister) Dus wat mij betreft ga ik gewoon ongesteld worden...hoewel ik dus ook weer tekenen 'zie' en 'voel' die op wat anders zouden kunnen duiden. Zoals: ik val steeds zomaar in slaap en ben moe moe moe (kan ook door ziek zijn komen natuurlijk). En normaal gesproken heb ik veel haaruitval en bad hairdays vlak voor de menstruatie en nu zit het gewoon erg goed en de haren laten niet los! Plus dat ik geen puistjes heb.... Maar ik ben wel weer een periode flink chagrijnig geweest en onhandig en dat is meestal een teken van ongi. Dus: twijfel, twijfel, twijfel...

Enne in de OP staat dat mijn NOD op 2 mei is, hierbij ga ik van 29 dagen uit. Maar zoals het er nu naar uit ziet (nu al bloedverlies) is mijn NOD aankomende dinsdag 28 april. Dat is dan gewoon weer een cyclus van 25 dagen, net als de afgelopen 2 maanden.
  zondag 26 april 2009 @ 20:31:36 #202
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_68403157
quote:
Op zondag 26 april 2009 18:31 schreef happyme28 het volgende:
Google geeft inderdaad 0 resultaten

Poezebeest, ik weet ook nooit of wat ik voel ook inderdaad mijn eisprong is, dus ik hou me maar vast aan tempen en/of ovu-testjes. Ik voel altijd van alles
pi_68405035
quote:
Op zondag 26 april 2009 17:51 schreef Asyniur het volgende:

Natuurlijk moet iedereen mee!!
het was meer in het kader van: onze NOD's liggen zo kort op elkaar

Volgens mij is het streepje lichter aan het worden op de ovu-test van vanmiddag 12:30u was twijfelachtig lichter dan die van gisteren 17:30u dus ik test strakjes nog een keertje...
Vandaag weer gesekst, morgen nog seksen en dan is het weer geduldig afwachten.
Gelukkig gaan we op vakantie en heb je veel afleiding. Alleen jammer dat ik dan hier niet kan meelezen/posten/jubelen/huilen.
zo kort op elkaar? als het goed is gewoon op dezelfde dag... maar inderdaad... ik hoop dat wij gewoon lekker samen naar Z&G kunnen over 2 weken... (maar van mij denk ik het niet, ik denk dat het dokteren meer effect zal hebben op den duur... )
En natuurlijk heel veel plezier als je op vakantie bent! Lekker ontspannen!
pi_68407274
quote:
Op zondag 26 april 2009 13:31 schreef mijsje het volgende:
PZE, ik snap je frustratie, heel vervelend als je je ei nog niet kan vinden... doe je het met ovutestjes of ook met tempen?
Ik doe het allebei mijsje, tempen moet van de gyn (kijken of de clomid werkt) en de ovutesten vind ik een fijne bevestiging. Hier klagen helpt, vanmiddag was het streepje ein-de-lijk donkerder. Morgen even kijken of ie donkerder of lichter is, maar ik ben iig heppie.
  zondag 26 april 2009 @ 22:35:17 #205
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_68407557
PZE fijn dat je ovutest donkerder is,ik vond het zo'n opluchting toen dat hier vorige ronde hier gebeurde
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_68409352
PZE, soms is even klagen ook gewoon heel erg lekker... en komt alles toch helemaal goed! Fijn dat je testje wat donkerder werd weer...
Hier hebben we het eitje goed benut deze dagen, maar of het weer gelukt is, weten we pas over 2 weken... Ik ga ervanuit dat we gewoon samen met de gyn een kijkoperatie gaan plannen...
Ik bedacht me vanmiddag samen met hubbie dat als de kijkoperatie geweest is, ik vast nog een HSG moet om te kijken of de eileider echt goed geopend is, als dat tijdens de operatie gelukt is... (we wachten maar weer even af wat de gyn te vertellen heeft op 8 mei)
pi_68413457
Mijsje, het is misschien wel een wondereitje dat je nu gehad hebt. Zo'n operatie als grote stap is soms net als dreigen met de huisarts, dan lukt het plotseling toch. Ik hoop dat dit ook voor jou op zal gaan. De nagelbijtweken komen er weer aan voor je, ik vind ze slopend altijd. Zal aan je denken.
pi_68415795
dat vind ik heel lief PZE, ik hoop ook heel erg dat het zo zal gaan. ik zit er echt mee in tweestrijd... van een kant hoop ik echt dat het lukt. van de andere kant durf ik niet te veel te hopen en weet ik bijna zeker dat het niet lukt en ook nooit gaat lukken... heel raar om die gevoelens zo naast elkaar te hebben... we wachten nu al zolang...
dank je prinses
  maandag 27 april 2009 @ 10:40:43 #209
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_68416070
zo..... hier is veel gepost moest 3.5 pagina bij lezen....

Vlindur van harte gefiliciteerd

en voor alle anderen een dikke en hopen dat we met zn alle snel door mogen naar z&g
Be happy with the little things in life
pi_68417236
quote:
Op maandag 27 april 2009 10:31 schreef mijsje het volgende:
dat vind ik heel lief PZE, ik hoop ook heel erg dat het zo zal gaan. ik zit er echt mee in tweestrijd... van een kant hoop ik echt dat het lukt. van de andere kant durf ik niet te veel te hopen en weet ik bijna zeker dat het niet lukt en ook nooit gaat lukken... heel raar om die gevoelens zo naast elkaar te hebben... we wachten nu al zolang...
dank je prinses
Ah mijsje wat jammer dat je met die tweestrijd te worstelen hebt. Ik begrijp het wel, maar anderzijds kunnen ze in het ziekenhuis al zoveel doen dat we echt op die medische kennis moeten vertrouwen.
pi_68417485
Leonieke, je hebt gelijk. Ik heb ook wel vertrouwen in mijn gyn, dat is een hele prettige man. (gelukkig deed hij zelf de HSG en niet die lompe vrouw die ik had met m'n mk) en jij weet inderdaad helemaal hoe het voelt met de tweestrijd.. die zul je ook wel gevoeld hebben... maar het is meer dat ik het vertrouwen in m'n eigen lijf een beetje kwijt ben... (gebeurt me van tijd tot tijd wel eens...)
  maandag 27 april 2009 @ 11:55:16 #212
250838 Fee-nix
pi_68418133
Mijsje, ik hoop echt voor je dat die operatie niet nodig blijkt! Maar als het wel noodzakelijk is, bedenk dan dat je steeds weer een stapje dichter bij een mogelijke oplossing komt...

Hier ben ik mijn lichaam ook behoorlijk zat. Niet vanwege het zwanger worden, maar omdat ik zo ontzettend vaak ziek ben, dat ik het echt helemaal heb gehad. Vraag me af of zwanger worden uberhaupt een optie is als mijn lichaam alleen maar bezig is de ene na de andere infectie te bestrijden...

Net wezen bloedprikken, dus vrijdag weet ik meer.
  maandag 27 april 2009 @ 12:13:29 #213
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_68418654
Fee-nix,wat verveelend dat je zoveel ziek bent.Weet je wel waar het vandaan komt enzo?

Mijsje,ff dikke knuffel voor jou,heb gisterenavond nog aan je liggen denken,als ik toch eens kon toveren
  maandag 27 april 2009 @ 12:20:02 #214
250838 Fee-nix
pi_68418860
Nee heb geen idee, dat is juist het frustrerende. Maar ik ben echt elke maand ziek en dat ongeveer al een jaar lang. Telkens begint het met keelpijn, hoofdpijn, oorpijn. Mijn holtes zitten vol. En ik ben moe, heel erg moe. Mijn klieren zijn nu ook zo erg opgezet, echt niet normaal. Ik wil gewoon weten wat het is!
  maandag 27 april 2009 @ 12:27:30 #215
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_68419061
Heb je al eens laten testen op pfeiffer? (Klinkt me namelijk best bekend en toen bleek ik dus pfeiffer te hebben ook al was ik 31).Het is iig wel balen ja,hopelijk kunnen ze er achterkomen waar het vandaan komt.
pi_68421660
FeeNix, ik hoop dat je gauw weet wat het is... wat voor beroep heb je? Toen ik net het onderwijs inging, had ik dat ook, omdat ik alles van de kinderen overnam dat eerste jaar... dat gaat nu wel beter ondertussen... Goed dat je bloed hebt laten prikken...
Guess, dank je... ik wou ook dat je kon toveren... (dan was dit topic en het andere opeens wonderbaarlijk leeg... )
pi_68422048
In het kader van de broodnodige positiviteit presenteer ik mijn ovulatietest van daarnet! (dag 24)

FeeNix, ik wilde hetzelfde melden als mijsje. In het onderwijs krijg je idd van alles mee. Hopelijk is het snel duidelijk voor je.

Edit: mag mijn NOD op 11 mei? Ik heb een NOD! Whoei!

[ Bericht 7% gewijzigd door prinseszondererwt op 27-04-2009 14:16:19 ]
pi_68422277
ei ei ei en je bent zo blij...
pi_68422785
pze wat fantastisch
Nu goed klussen en hopelijk krijgen we op 11 mei een nieuwe positieve test te zien
  maandag 27 april 2009 @ 14:33:15 #220
57497 happyme28
I'm so happy
pi_68423002
Wat fijn PZE, waarschijnlijk ten overvloede maar je eisprong kan ook nog morgen en zelfs overmorgen zijn hè... tis binnen 24-48 uur nog een paar dagen temperaturen dan weet je het precies (dat deed je toch ook?).

Hier vanavond ook maar weer een testje ertegenaan om te zien of er al een ei in aantocht is
pi_68423121
al die eieren in aantocht... ik heb die van mij volgens mij gisteren gehad...ik heb nu weer spierpijn in mn onderbuik... zo voelt het... maar goed, 2 weken dus...
pi_68423853
Bedankt meiden!
Ja dat wist ik happyme, ik temp inderdaad ook en er gaat de komende dagen hard geklust worden in huize pze! Heb mijn al opdracht gegeven niet al te hard te werken vandaag.

Misschien over 2 weken streepjesregen? Ik hoop het zo voor ons.
  maandag 27 april 2009 @ 15:00:28 #223
250838 Fee-nix
pi_68424020
Klus ze PZE

Ja we hebben nu inderdaad onder andere op Pfeiffer getest. Uitslag is dus vrijdag... Maar dat was ook de beste gok van mijn dokter.

En ik werk in de kinderopvang...dus krijg ook nog eens het ene na het andere virus te pakken. Maargoed, ik heb ook al heel veel stages gelopen in het onderwijs en daar werd ik ook altijd wel verkouden. Maar niet zoals nu. En ik zou onderhand toch wel eens een beetje immuun mogen zijn .
pi_68424769
Het is dat ik ongesteld ben sinds donderdag (vandaag bloeden gestopt).. maar anders zou ik zeggen dan ik zwanger ben! Ben soms heel blij en dan 10 min later stront sjaggo.. en ik ben zoooo moe.
Vorige week woensdag en donderdag ook al, en vandaag ook weer. Was om 11 uur vanmorgen al helemaal klaar mee..Viel zelfs de clienten op dat ik er moe uitzag, en vroegen of ik ook moe was.
Van het weekend lag in het liefste al om 22 uur in me bed, of zelfs eerder.. maar dat is niet gezellig natuurlijk dus bleef ik wat langer op

Vanavond heel vroeg naar bed, kijken wat het restultaat daar van is.

PZE mooi streepje hoor, eitje staat op springen
Poging 17/18 is begonnen... Nu wel raak?
pi_68427988
Heerlijk uitgewaaid dit weekend in Duitsland.
Vlindur, gefeliciteerd ! Ikke wil ook!
Volgens mijn cyclus moet ik rond moederdag aan de klus, lijkt me wel een geslaagd kadootje!
pi_68431590
PZE, mooi streepje! Klussen maar, hihi...

Fee-nix, hopelijk komt er iets uit de bloeduitslagen, zo vaak ziek is ook niet prettig.

Ik denk dat ik gister mijn eisprong heb gehad, gisterochtend een pijnlijke steek en later die dag menstruatiepijn die nu weer weg is, gister dus een keertje extra geklust Vandaag klussen gaat niet lukken dus hoop dat gister echt mijn ei is geweest.
Vandaag hoorde ik wel weer allemaal verhalen van mensen die eigenlijk geen kindje zouden mogen krijgen. klinkt niet aardig maar soms... Waarom worden zij zo makkelijk zwanger en doen anderen, die ik het wel gun, er zo lang over of lukt het niet, is toch helemaal niet eerlijk! Ik dacht ook wel even, wat als het nou niet lukt en we niet zwanger kunnen worden? Ik denk dat we op het goede moment geklust hebben deze maand, waarom zou het dan niet raak zijn? Rare hersenspinsels allemaal
  maandag 27 april 2009 @ 19:37:07 #227
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_68433249
PZE dat is een prettig 2e streepje,klus ze de komende dagen

Ik herken die hersenspinsels wel hoor Poezebeest,ik bedoel,positieve ovutest,verhoging dus eisprong,ruimvoldoende geklust maar WAAROM NIET zwanger dan?! Pffffff

Kreeg net een mailtje van mijn nichtje hoe geweldig het was hun baby op de 1e echo te zien,dan ben ik 1st zo blij en vind ik het zo leuk maar daarna weer verdrietig(nog wel steeds blij voor hun)voor onszelf,we willen zo ontzettend graag een kindje.
  maandag 27 april 2009 @ 20:40:07 #228
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_68435887
quote:
Op zondag 26 april 2009 23:28 schreef mijsje het volgende:
PZE, soms is even klagen ook gewoon heel erg lekker... en komt alles toch helemaal goed! Fijn dat je testje wat donkerder werd weer...
Hier hebben we het eitje goed benut deze dagen, maar of het weer gelukt is, weten we pas over 2 weken... Ik ga ervanuit dat we gewoon samen met de gyn een kijkoperatie gaan plannen...
Ik bedacht me vanmiddag samen met hubbie dat als de kijkoperatie geweest is, ik vast nog een HSG moet om te kijken of de eileider echt goed geopend is, als dat tijdens de operatie gelukt is... (we wachten maar weer even af wat de gyn te vertellen heeft op 8 mei)
Duimerdeduimerdeduim
quote:
Op maandag 27 april 2009 18:48 schreef Poezebeest het volgende:
Ik denk dat ik gister mijn eisprong heb gehad, gisterochtend een pijnlijke steek en later die dag menstruatiepijn die nu weer weg is, gister dus een keertje extra geklust Vandaag klussen gaat niet lukken dus hoop dat gister echt mijn ei is geweest.
Hihi, je NOD schuift dan een klein beetje op toch?
Zie mijn laatste opmerking in dit bericht
quote:
Op maandag 27 april 2009 14:05 schreef prinseszondererwt het volgende:
In het kader van de broodnodige positiviteit presenteer ik mijn ovulatietest van daarnet! (dag 24)
[ afbeelding ]
Edit: mag mijn NOD op 11 mei? Ik heb een NOD! Whoei!
Oei, wat een mooie duidelijke streep. Zo duidelijk heb ik zo nog niet gehad...
En je NOD ligt in de buurt van die van Poezebeest, mijsje en van mij! Dit is een teken!
pi_68436182
Ja, het MOET gewoon een teken zijn dat we bijna allemaal op de 10e onze nod hebben! Wat zou het geweldig zijn als we met z'n allen de 10e testen en dan allemaal een positieve test hebben!
By the way, ik heb een korte luteale fase, had ik de vorige keren ook steeds, dus denk dat mijn nod nog steeds op 8 mei is.

Guess: omdat je met die stomme dubbele gevoelens zit!
  maandag 27 april 2009 @ 20:53:55 #230
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68436555
Ik heb eigenhandig besloten dat jullie rond de tiende allemaal een topic opschuiven!

* positieve energie uitstraalt

Mijsje Ook bij jou komt het goed, ik weet het zeker (hoe is het met je moeder?)

PZE, dat ziet er uit als een mooi eitje.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_68440755
Mijn schoonzusje (die nergens vanaf weet, het is echt ons geheim ) heeft gedroomd dat ik zwanger ben

Ik hoop dat ze snel gelijk krijgt

@PZE: nice egg!

Ik wil jullie allemaal best uitzwaaien hoor de 10de! Kom maar op met die streepjes!
  maandag 27 april 2009 @ 23:20:13 #232
57497 happyme28
I'm so happy
pi_68443171
Jaaaaaa... uittocht op moederdag
pi_68444534
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:53 schreef flugeltje het volgende:
Ik heb eigenhandig besloten dat jullie rond de tiende allemaal een topic opschuiven!

* positieve energie uitstraalt

Mijsje Ook bij jou komt het goed, ik weet het zeker (hoe is het met je moeder?)

PZE, dat ziet er uit als een mooi eitje.
Het zou supermooi zijn, we gaan er zeker voor!
( lief dat je daaraan denkt... m'n moeder is wakker en is van de week weer thuisgekomen (snapten we niks van, niet eens alle onderzoeken waren terug met uitslag... maar goed, mama wilde graag en de arts vond het goed, en m'n vader ook...) ze kent ons wel, maar mensen die ze later heeft leren kennen (de laatste jaren) en die ze af en toe sprak, die kent ze niet meer... ook is ze qua persoonlijkheid veranderd. ze wil alles weten, dus ik vertelde over de dichte eileider. normaal zou ze dus heel lief reageren, en nu heel vlak: ja, zo is het leven... en draaide ze zich om... dat deed pijn...
maar goed, ze is weer wat gestabiliseerd. we wachten nu maar weer af hoe lang het nog gaat duren...)
pi_68448928
Mijsje Lijkt me moeilijk om te zien dat je moeder veranderd is.
Sterkte nogmaals ermee. En hopelijk wordt alles weer zoals het was.

Hier nog steeds aan het wachten, wanneer ik nu ongesteld word.
Kunnen we weer gaan klussen enzo Ik ben er in iedergeval weer klaar voor.
Het is af en toe nog wel moeilijk, maar veel praten helpt erg.
pi_68450603
dank je Ymme, dat is wel het moeilijkst. Op zich zijn we blij dat m'n moeder er nog is, maar van de andere kant is ze m'n moeder zelf niet meer echt. Heel dubbel en raar om te zien. Maar zoals het was, wordt het nooit meer, het kan alleen nog bergafwaarts gaan, en daar wachten we nu dus op. (dit is nu stabiel, maar de kanker helaas niet...)

Ik hoop dat jij gauw ongesteld gaat worden, of niet natuurlijk... Ik hoop nog meer dat als er een eitje komt, dat je die dan gaat benutten...
En goed om erover te kunnen praten. Dat heeft mij in die periode ook wel veel geholpen. Hoe lang het ook duurt om erover te willen praten, dat mag! (ook bij mij hoor!)
pi_68451656
Mijsje, ik kan me echt niet voorstellen hoe het zou zijn als je moeder zo veranderd. Lijkt me heel zwaar. Veel sterkte nogmaals, dat ze thuis is is fijn maar misschien ook wel zwaar voor jullie.
pi_68451834
PZE, ik denk dat de zorg te veel is voor m'n vader. m'n zusje woont vlakbij, die is er dagelijks. Ik denk dat als dat niet zo was, dat het niet haalbaar was dat ze thuis is. Thuiszorg is wat dat betreft ook niet alles, die komen alleen maar wassen en de katheterzak verschonen, verder doen ze eigenlijk niks, want dat is verder aan m'n vader... :S (wassen en verschonen deed m'n vader eerst zelf, dat was niet het moeilijkste...)
pi_68457455
SOPHIE waar blijf je? Hoe is het met je, en met je streepjes? (hoezo ik hoop op meer streepjes? )
  dinsdag 28 april 2009 @ 16:54:09 #239
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_68465538
hoi allemaal...

vorige maand was ik hier ook, rond de 25ste, en nu ben ik er dus weer.... wederom niet ongesteld geworden....

en nu heb ik net een test gedaan, aangezien ik ook pijnlijke tepels heb en ik denk dat ik iets zie....

jullie?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 28 april 2009 @ 16:57:49 #240
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68465696
Lieve schat, dat is niet meer DENKEN dat je iets ziet. Dat is gewoon iets ZIEN!!

Gefeliciteerd hoor, je bent haske zwanger
  dinsdag 28 april 2009 @ 17:01:32 #241
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_68465838
Enne mijsje, as ik je een knuffel kon geven deed ik het. * virtueel mijsje knuffelt

Het zal nooit meer hetzelfde worden mijs, dat is hard....

Ow en voor iedereen, vlug wegwezen hier. Doe Beesie-jeen maar snel na-apen. Streepjes wil ik zien
pi_68465901
dat is een hele duielijke streep!!
Gefeliciteerd!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 28 april 2009 @ 17:04:13 #243
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_68465938
denk je echt?????

heb nog een duidelijker foto, maar kan het zelf gewoon niet geloven.....

*inmiddels zo'n 1,5 jaar geleden gestopt met de pil, geen actief beleid gevoerd*
pi_68465968
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:04 schreef Beessie-Jen het volgende:
denk je echt?????

heb nog een duidelijker foto, maar kan het zelf gewoon niet geloven.....

[ afbeelding ]

*inmiddels zo'n 1,5 jaar geleden gestopt met de pil, geen actief beleid gevoerd*
die is duidelijker dan mijn streepje destijds hoor... en er zit toch al bijna 36 weken een klein beebje in mijn buik..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 28 april 2009 @ 17:06:50 #245
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_68466032
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:05 schreef Vicky het volgende:

[..]

die is duidelijker dan mijn streepje destijds hoor... en er zit toch al bijna 36 weken een klein beebje in mijn buik..
jeetje.... wat spannend! en dit was dus geen ochtendurine...

*kriebels*
pi_68466076
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 17:06 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

jeetje.... wat spannend! en dit was dus geen ochtendurine...

*kriebels*
zal ff een foto opzoeken van mijn test.

dit was die van mij

[ Bericht 11% gewijzigd door Vicky op 28-04-2009 18:37:18 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_68466136
Streepjes! Gefeliciteerd!
  dinsdag 28 april 2009 @ 17:10:20 #248
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_68466159
Da's duidelijk zwanger - gefeliciteerd!!!!
  dinsdag 28 april 2009 @ 17:12:56 #249
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_68466262
geloof dat ik mee mag gaan jubelen....

jeetje! en ik heb de datum eens uitgerekend:
en afgegaan op mijn laatste menstruatie en een normale cyclus, is de uitgerekende datum ongeveer

01-01-2010
  dinsdag 28 april 2009 @ 17:16:09 #250
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_68466386
potjandikkeme, da's een welverdiende streep Beessie-Jen!
I'm so glamourous I piss glitter!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')