Oei!quote:Op maandag 27 april 2009 20:19 schreef cinnamongirl het volgende:
Vandaag op weg in de trein![]()
[ afbeelding ]
Met de nieuwe spelling is het toch 'pannenkoeken'?quote:
En 'wildzwijn'. Staat er nog dubbel op ook.quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:53 schreef Corkscrew het volgende:
Da's er eentje voor http://www.spatiegebruik.nl/Prachtige voorbeelden staan daar trouwens, stoute tamme konijntjes in Zoetermeer:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:53 schreef Corkscrew het volgende:
Da's er eentje voor http://www.spatiegebruik.nl/Prachtige voorbeelden staan daar trouwens, stoute tamme konijntjes in Zoetermeer:
[ afbeelding ]
quote:Boete voor drie verkeersdoden
op de universiteit wordt je als voorafje in de kantine een salade voorgezet? :pquote:Op vrijdag 24 april 2009 14:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat werd het niet, anders had ik hem hier ook niet geplaatst.
[..]
Ach, op de site van de Radboud Universiteit hebben ze ook nog wat moeite met de D-tjes en DT-tjes...quote:Op vrijdag 24 april 2009 11:14 schreef Isdatzo het volgende:
Op de site van de Universiteit Tilburg:
[..]
quote:Je vind hier praktische informatie over de procedures
Overigens kan "Op de universiteit wordt je als" nog steeds goed zijn hoor.quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:52 schreef Isdatzo het volgende:
Dat werd het niet, anders had ik hem hier ook niet geplaatst.
[..]
quote:Op maandag 27 april 2009 20:19 schreef cinnamongirl het volgende:
Vandaag op weg in de trein![]()
[ afbeelding ]
quote:.... blabla ....
... zijn wij misschien wel op zoek naar jouw! .....
.... blabla ....
Die had ik ook gezien jaquote:Op zaterdag 2 mei 2009 01:34 schreef -td6d- het volgende:
Heeft iemand die super slechte spelfout al gezien van die ING posters?
Is wel al oud dus het kan zijn dat ie in een ander topic al staat.
Stond iets van; Take a ING blablabla
'a ING'
Idd ook al gespot hier op Goverwelle.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 03:06 schreef nijnja het volgende:
Bij de Albert Heijn hier (op zoek naar nieuwe werknemers)
[..]
Dan is het nog steeds fout, hoor. Bij 'je' achter de persoonsvorm krijgt de werkwoordsvorm nooit een t.quote:Op donderdag 30 april 2009 02:46 schreef Omniej het volgende:
[..]
Overigens kan "Op de universiteit wordt je als" nog steeds goed zijn hoor.
Bijvoorbeeld in een zin als: "Op de universiteit wordt je als student de mogelijkheid geboden om..."
Maar goed.
Nee hoor, want in dat geval is 'je' het meewerkend voorwerp. Je mag namelijk ook 'jou' zeggen. In feite hoort er te staan: 'wordt aan jou de mogelijkheid geboden'quote:Op zondag 3 mei 2009 00:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dan is het nog steeds fout, hoor. Bij 'je' achter de persoonsvorm krijgt de werkwoordsvorm nooit een t.
Je is onderwerp, draai de zin maar om: Je wordt op de universiteit als student...quote:Op zondag 3 mei 2009 00:36 schreef Djeez het volgende:
[..]
Nee hoor, want in dat geval is 'je' het meewerkend voorwerp. Je mag namelijk ook 'jou' zeggen. In feite hoort er te staan: 'wordt aan jou de mogelijkheid geboden'
Nee spellingsnazi, het onderwerp in de voorbeeldzin is 'de mogelijkheid'...quote:Op zondag 3 mei 2009 00:39 schreef Bart het volgende:
[..]
Je is onderwerp, draai de zin maar om: Je wordt op de universiteit als student...
Dus "word je" is correct in deze context.
Daar noem je ook een k*twoord ookquote:Op zondag 3 mei 2009 10:15 schreef MaLo het volgende:
Gisteren bij een vleeskraam op de markt een bord met daarop:
Voor de barbecue:
- Worst
- Saté
- Shjaslick
- ...
Had helaas geen fototoestel bij me.
quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:53 schreef Corkscrew het volgende:
[ afbeelding ]
En nog twee andere van spatiegebruik.nl:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 21 april 2009 17:26 schreef CaptainCookie het volgende:
Stond ik net in een snackbar, zag ik dit:
[ afbeelding ]
Daar móest ik gewoon een foto van maken
Is Citroën niet expres op die manier geschreven dan?quote:Op zondag 3 mei 2009 19:29 schreef maok het volgende:
Gisteren ben ik naar een Citroën evenement geweest en daarna hebben we bij een pizzeria gegeten, wat stond daar op de kaart:
[ afbeelding ]
Pizzeria zat in De Bilt, niet bij het evenement inderdaad. De rest van de fouten had ik nog niet eens gezien met mijn dyslexiehoofd.quote:Op zondag 3 mei 2009 19:34 schreef Omniej het volgende:
[..]
Is Citroën niet expres op die manier geschreven dan?
De 'sinasappel' is wel weer erg slordig natuurlijk, nog los van het overbodige spatiegebruik in de laatste vier.
Edit: Oh, bij een pizzeria los van het evenement natuurlijk.Ik dacht even dat deze menukaart bij het evenement hoorde. Laat mij maar.
Haha, ben benieuwd waar dat Citroënijs dan precies naar zou smaken.quote:Op zondag 3 mei 2009 19:29 schreef maok het volgende:
Gisteren ben ik naar een Citroën evenement geweest en daarna hebben we bij een pizzeria gegeten, wat stond daar op de kaart:
[ afbeelding ]
We vragen het Dennis van de Ven.quote:Op zondag 3 mei 2009 19:53 schreef Nepthys het volgende:
[..]
Haha, ben benieuwd waar dat Citroënijs dan precies naar zou smaken.
Bij de IKEA ook:quote:Op dinsdag 28 april 2009 14:53 schreef Corkscrew het volgende:
[ afbeelding ]
En nog twee andere van spatiegebruik.nl:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, net zoiets als die ik vandaag zag (in de krant? Kweetnietmeer):quote:Op zondag 3 mei 2009 22:01 schreef PAA-053 het volgende:
De bouwmarkt Kwantum heeft deze tekst op zijn ruiten staan: "Waarom zullen we duur doen", exclusief vraagteken inderdaad. Vind het zo'n kromme zin!
Helaas is "Handen te kort?" wel degelijk correct.quote:Op zondag 3 mei 2009 21:17 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Bij de IKEA ook:
Handen te kort? (En dan staan er karren onder)
Nee, mijn handen zijn niet te kort. Ik kom ze wel tekort.
En dan zo'n groot geel bord hè.
Oeh shit.quote:Op zondag 3 mei 2009 22:51 schreef Omniej het volgende:
[..]
Helaas is "Handen te kort?" wel degelijk correct.
Tekort is alleen aan elkaar als het een zelfstandig naamwoord is. (uitzondering daarop is als er bijvoorbeeld "kom tekort" in de zin staat, maar dan is het hele werkwoord ook "tekortkomen")
Als je het hebt over handen te kort, is het gewoon mét spatie.
De site zelf is ook niet echt een voorbeeld van hoe het moet...quote:goed koopen internet
winkel hier schop u met plezier kozijn of perfum nodig kijk hier
www.claudiasinenverkoop.nl/
Is dat de AH op de Amsterdamsestraatweg in Utrecht?quote:Op zaterdag 2 mei 2009 03:06 schreef nijnja het volgende:
Bij de Albert Heijn hier (op zoek naar nieuwe werknemers)
[..]
te kort is hier echt niet goed hoor. het gaat hier over 'een tekort'.....quote:Op zondag 3 mei 2009 22:51 schreef Omniej het volgende:
[..]
Helaas is "Handen te kort?" wel degelijk correct.
Tekort is alleen aan elkaar als het een zelfstandig naamwoord is. (uitzondering daarop is als er bijvoorbeeld "kom tekort" in de zin staat, maar dan is het hele werkwoord ook "tekortkomen")
Als je het hebt over handen te kort, is het gewoon mét spatie.
Nee, het gaat niet om een tekort... 'Te kort' staat in die zin voor 'te weinig', en als dát de betekenis is, schrijf je het los van elkaar.quote:Op maandag 4 mei 2009 15:15 schreef erikkll het volgende:
[..]
te kort is hier echt niet goed hoor. het gaat hier over 'een tekort'.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |