ja dat wel, maar hier bleef ie er echt lang bijstaan. Laten we het erop houden dat het geen nette actie wasquote:Op maandag 20 april 2009 10:13 schreef Prosac het volgende:
[..]
Mwoa.. genoeg voetballers die een hele smerige overtreding maken en dan schijnheilig hun excuses gaan aanbieden hoor.
Wat riep Urby vanaf de brancard? Ik vond hem trouwens als een van de weinig wel sterk spelen.quote:Op maandag 20 april 2009 10:15 schreef denthemen het volgende:
[..]
Zoals Affelay gister, die toch nog maar even naar Urby ging op de brancard. Dat hij er zelf maar snel op mag liggen
Jammer van suarez dat die dat bij simons doet, die schop kon die beter geven aan affelayquote:Op maandag 20 april 2009 10:09 schreef denthemen het volgende:
[..]
Als je naar zijn linkerbeen kijkt, dan zie je dat hij hem nog een schop na geeft,
Inderdaad, gewoon zelfbescherming. Een slimme voetballer gaat altijd extra fors een aankomende botsing in. Anders lig je zelf voor pampus.quote:Op maandag 20 april 2009 10:13 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat moet hij anders doen? Zich neer laten kegelen door de instormende Simons? Dat is hetzelfde als de knie naar voren bij keepers.
Dat was een hele "normale" overtreding van Afellay, zie je wekelijks. Gewoon geel, zoals ook vrijwel altijd. Vroeger was dat rood, want van achteren, maar dat is het allang niet meer. Sneu dat Urby er daardoor af moet, maar normaal gesproken is er niks aan de hand.quote:Op maandag 20 april 2009 10:15 schreef denthemen het volgende:
[..]
Zoals Affelay gister, die toch nog maar even naar Urby ging op de brancard. Dat hij er zelf maar snel op mag liggen
Mwehhquote:Op maandag 20 april 2009 09:58 schreef denthemen het volgende:
[..]
En jullie dan? Weer linkerrijtje? Of is het geld nu écht een keer op?
Hij begon inderdaad heel erg sterk! Was beslissend dat hij eraf moest.quote:Op maandag 20 april 2009 10:21 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Wat riep Urby vanaf de brancard? Ik vond hem trouwens als een van de weinig wel sterk spelen.
Urby hield het straat jewaitz.quote:Op maandag 20 april 2009 10:21 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Wat riep Urby vanaf de brancard? Ik vond hem trouwens als een van de weinig wel sterk spelen.
nee uiterst pijnlijk natuurlijk maar zo zie je maar what goes around comes around..quote:Op maandag 20 april 2009 09:05 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dus je vond het toen ook een strakke actie van Huntelaar?
Vreemd inderdaad, volgens mij bijna elke club die punt(en) heeft gepakt tegen PSV zette continu een mannetje op Affelay. Feyenoord deed dat met Fer, NEC deed dat met Davids. En zo zijn er denk ik wel meer voorbeelden.quote:Op maandag 20 april 2009 10:17 schreef Cordoba32 het volgende:
Iedereen weet toch dat affelay de belangrijke man is.... Waarom Anita niet continue op 5 cm laten blijven...
Waar wacht je op? Hij gaat echt.quote:Op maandag 20 april 2009 10:30 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Is wel een speler om voor naar het stadion te komen.
Oh wacht
En wanneer ga jij eens een keer?quote:
Wat een prestatie zou dat zijn nietquote:Op maandag 20 april 2009 10:39 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
En wanneer ga jij eens een keer?
Als Suarez z'n eerste voet in het stadion zet is hij er al vaker geweest dan jij
had enoh erop moeten zetten, dan maar een risico van een kaart maar dan heb je wel de belangrijkste man uitgeschakeld. allemaal als als dingen. feiten zijn dat er met 6-2 verloren is en de volgende wedstrijd wacht, misschien zonder urby en dat zou jammer zijn.quote:Op maandag 20 april 2009 10:30 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Vreemd inderdaad, volgens mij bijna elke club die punt(en) heeft gepakt tegen PSV zette continu een mannetje op Affelay. Feyenoord deed dat met Fer, NEC deed dat met Davids. En zo zijn er denk ik wel meer voorbeelden.
Wel nee, ze zullen denk wel wat spelers rust geven, zoals Hamlap of Dembélé, en van mij mogen ze!quote:Op maandag 20 april 2009 10:44 schreef Prosac het volgende:
sowieso een interessante pot volgende week. AZ hoeft niet, maar wil ongetwijfeld wel en zal vrij-uit voetballen. Ajax moet, want Twente moet bijgehouden worden. AZ 14 wedstrijden op rij uit niet verloren, Ajax thuis erg moeilijk te verslaan.
Alle ingredienten voor een 0-0.
Die willen echt wel met een overwinning de schaal in ontvangst nemen.quote:Op maandag 20 april 2009 10:45 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Wel nee, ze zullen denk wel wat spelers rust geven, zoals Hamlap of Dembélé, en van mij mogen ze!
Dan nog zal een AZ er alles aan doen om met een mooie uitslag in de Arena die schaal omhoog te kunnen houdenquote:Op maandag 20 april 2009 10:45 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Wel nee, ze zullen denk wel wat spelers rust geven, zoals Hamlap of Dembélé, en van mij mogen ze!
quote:Op maandag 20 april 2009 10:51 schreef Dr.Daggla het volgende:
Sinds wanneer mag je iemand die doelbewust spelers uit een wedstrijd trapt niets meer toewensen?
Het was ook echt een kwestie van tijd voor je net zo irritant zou gaan modden als die andere pannenkoek die weg is.
Neem eens een voorbeeld aan BS of Ray. Daar kan je wat van leren. Die kunnen dingen in een bepaalde context zien.
Zeker ja. Vooral Louis wil gewoon winnen en hij verstaat wel de kunst om dat over te brengen op z'n spelers.quote:Op maandag 20 april 2009 10:52 schreef Rots het volgende:
Hamlap zullen ze wel rust geven na een schorsing ja.
Maargoed, jullie gaan echt niet zo maar winnen van AZ, ik moet het nog zien. Natuurlijk is het een voordeel dat ze niks te verliezen hebben, maar AZ zal toch wel gemotiveerd beginnen.
door de beugel, netquote:Op maandag 20 april 2009 10:54 schreef Suijk het volgende:
Overigens wens ik Ibi ook een blauwe plek toe.
3de in Spanje of 3de in Nederland, ik zou het wel weten.quote:Op maandag 20 april 2009 10:47 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Hij wil alleen naar echte topclubs.
Sevilla is niet eens subtop meer,.
Okayquote:Op maandag 20 april 2009 10:53 schreef Prosac het volgende:
BS en Ray hadden dat ook gewoon weggeedit dat is een afspraak die wij samen hebben gemaakt.
Blessures toewensen op welke wijze dan ook, doen we niet meer.
Je realiseert je hopelijk wel dat Sevilla niet de absolute top is he? En het dus compleet irrelevant is dat Sevilla interesse heeft?quote:Op maandag 20 april 2009 10:55 schreef sezten het volgende:
[..]
3de in Spanje of 3de in Nederland, ik zou het wel weten.
Dat realiseer ik mij. Ook realiseer ik mij dat Suarez voor de komende 4 jaar niet goed genoeg zal zijn voor clubs als Arsenal, Barcelona, AC Milan etc.quote:Op maandag 20 april 2009 10:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
Je realiseert je hopelijk wel dat Sevilla niet de absolute top is he? En het dus compleet irrelevant is dat Sevilla interesse heeft?
quote:Op maandag 20 april 2009 10:58 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat ik je mening deel over Afellay hoor.
Je kan op basis van dit seizoen geen zinnig woord over volgende week zeggen.quote:Op maandag 20 april 2009 10:59 schreef Frankz0rz het volgende:
Ik zie ons na gister ook niet meer winnen van AZ hoor, ik mag toch hopen dat de spelers een hele harde schop onder hun kont krijgen van Vermaelen en van Basten en er nog wat van proberen te maken.
quote:Op maandag 20 april 2009 10:58 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat ik je mening deel over Afellay hoor.
quote:Op maandag 20 april 2009 11:01 schreef sezten het volgende:
[..]
Dat realiseer ik mij. Ook realiseer ik mij dat Suarez voor de komende 4 jaar niet goed genoeg zal zijn voor clubs als Arsenal, Barcelona, AC Milan etc.
Meer richting een Schalke, Sevilla, Lyon nog net en dat niveau.
Hij wil alleen topclubs, geen pure middelmaat.quote:
Ik ga gewoon uit van winst voor Ajax. 2-1 ofzo. Elke keer als je geen stuiver meer gaf voor Ajax, dan wisten ze wel weer te winnen. (Fiorentina, HSV bijvoorbeeld)quote:Op maandag 20 april 2009 11:04 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Je kan op basis van dit seizoen geen zinnig woord over volgende week zeggen.
Of Ajax tikt AZ compleet van de mat, of ze krijgen genadeloos op hun broek. Maar een logische voorspelling kan je niet maken.
Ajax speelt nog wisselvalliger dan de voorgaande jaren.
Moet hij vooral blijven_!!quote:Op maandag 20 april 2009 11:07 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Hij wil alleen topclubs, geen pure middelmaat.
Doe maar niet. Ik heb liever Suarez dan 40mlnquote:Op maandag 20 april 2009 11:16 schreef Suijk het volgende:
Hoeveel heeft Sevilla eigenlijk te besteden? Als ze 40 miljoen over hebben, mogen ze best een keer praten met hem.
quote:Op maandag 20 april 2009 11:19 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Doe maar niet. Ik heb liever Suarez dan 40mln
quote:
Ajax: Schaam je. Schaam je diep.
Door WILLEM SCHÜNGEL, clubreporter Ajax
[LEZERSBIJDRAGE] We schrijven zondag 19 april 2009, 18:15. Ajax heeft zojuist met 6-2 een ongenadig pak slaag gekregen van PSV. Op de dag dat de competitie voor héél even tóch nog spannend had kunnen worden, laat het elftal van Van Basten het - weer - afweten.
afbeelding vergroten Utrechters onder elkaar in Eindhoven. PSV'er Ibrahim Afellay troost zijnoud-teamgenoot Ismail Aissati van Ajax na afstraffing van 6-2. FOTO ANP
Behoorlijk zelfs.
Als Ajax-clubreporter schrijf ik doorgaans vanuit een zekere mate van bravoure. Amsterdamse arrogantie, die voor veel mensen synoniem staat voor het karakter van onze club.
Vandaag niet. Vandaag maak ik een diepe buiging voor AZ uit Alkmaar.
Ik heb hier al eens een motie van wantrouwen aan het adres van Van Basten gegeven. Verbaasd was ik destijds, dat de supportersvereniging zich na een gesprek met de club- en technische leiding schaarde áchter de coach, maar tegenover de spelersgroep.
De slechte resultaten lagen (blijkbaar) niet aan het gebrek aan tactisch vernuft, of het onvermogen van de trainer om zijn spelers voor zich te winnen. Nee, het lag volgens deze wijze mannen aan de instelling van de spelers.
Nu, een maand of wat later, weten we dat zowel ík, als de vertegenwoordigers van de supportersvereniging gelijk hebben gehad.
Het gelijk van de supportersvereniging
De manier waarop de spelers zich tijdens één van de belangrijkste wedstrijden van het jaar (door een elftal dat een seizoen lang zwalkende is) lieten afbluffen, laat geen enkele ruimte voor discussie.
Het geblunder, gestuntel en totale gebrek aan inzet van het team, deed pijn aan mijn ogen. Het elftal dat de week ervoor nog een showtje had weggegeven, liet zich vrijwillig slachten door een fel en gretig PSV.
Mijn gelijk
Onze onervaren coach keek toe. Blijkbaar was hij niet in staat geweest om zijn spelers te motiveren er vol in te kleunen. Om ze in te laten zien, dat het winnen van deze wedstrijd wel eens van invloed zou kunnen zijn voor het verdere verloop van de competitie. Kortom, om dátgene te doen, wat je van een coach van een topclub mag verwachten.
Spelers en coach, trek het boetekleed aan. Verwelkom de komende wedstrijd de kersverse kampioen met een ovatie en een erehaag. Feliciteer de spelers en coach met de bloemen die normaal gesproken het publiek in worden geworpen. Een gebaar waar niet alleen respect, maar ook gepaste schaamte uit zal dienen te blijken.
De ploeg die volgende week op bezoek komt in de Arena, heeft dit seizoen namelijk laten zien hoe voetbal in de Eredivisie gespeeld dient te worden. En dus; hoe het in Amsterdam had kunnen en móeten zijn.
AZ, het Ajax van nu
Passie, spelvreugde en teamspirit. Overwegend frisse, Nederlandse jongens, aangevuld met gerichte versterkingen uit het buitenland. Een coach met visie, die tactisch één van de beste in zijn soort is. Een coach ook, die het maximale uit zijn - jonge - spelersgroep haalt.
Een coach met een Ajax-hart. Ik maak een diepe buiging voor AZ. Ze hebben het verdiend. Louis, van harte gefeliciteerd.Ajax: Schaam je. Schaam je diep. We zijn het predikaat ‘topclub’ dit seizoen absoluut onwaardig geweest.
quote:Emanuelson gaf aan te balen van de blessure. "Ik baalde wel, want voor mijn gevoel speelde ik redelijk." Over de blessure zei de 22-jarige het volgende. "Het is even afwachten. Maandag volgt nader onderzoek. Ik zwikte er doorheen maar de schade lijkt mee te vallen", aldus Emanuelson tegenover De Telegraaf
Ik kan op youtube geen beelden vinden van de wedstrijd in de arena maar wil wel eens zien wat Jan gedaan zou hebben.quote:Vertonghen snapt niets van Afellay
zondag 19 april, door SV, Amsterdam, 19:50u, NOS
Ibrahim Afellay verklaarde nog een appeltje te moeten schillen met Jan Vertonghen en daagde hem uit nadat PSV had gescoord. De Belg weet echter van niets.
Vertonghen zou volgens Afellay in de vorige ontmoeting van Ajax en PSV iets hebben misdaan. 'Daar weet ik niets van af', zegt Vertonghen. 'Ik hield me er ook niet mee bezig toen hij voor mij kwam juichen. Ik was bezig met de wedstrijd', aldus Vertonghen.
Voor zijn volgende club kneusjequote:
Waarom begin je daar nu weer over in het Ajax topic? Compleet off-topic dus.quote:Op maandag 20 april 2009 11:24 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Voor zijn volgende club kneusje
Kan je het nog steeds niet hebben dat Sevilla heeft verloren?
Kijk, dit is nou iets, waardoor iedereen jullie uitlacht na gister, grootsheidswaanzin ten top.quote:Op maandag 20 april 2009 10:17 schreef Cordoba32 het volgende:
Na gister blijkt de grootheid van onze club maar weer is...... Overal wordt massaal helemaal niets in Amsterdam gezongen..... psv raakt hele jaar geen bal en speelt uitgerekend tegen ons weer de wedstrijd van hun leven... Wat ook gelijk HET probleem van Ajax is al jaren lang... We spelen nooit de wedstrijd van ons leven.. Als je gister had gewonnen dan had het nog leuk kunnen worden...
1e kwartier leken ze er ook in te geloven.... Maar dan ook alleen 1e kwartier... Wat een ruimte kregen die gasten.... We hadden totaal geen middenveld en het bleek maar is, dat je een speler dus makkelijk uit de wedstrijd kunt fluiten... Pas bij 5-1 begon Aisatti een beetje te voetballen..
TOch is er wel een goeie ommekeer gaande bij Ajax... Meer jongens uit eigen kweek.. DIe hebben nog het Ajaxgevoel en trots en de honger... Van Basten moet leren om met een taktische meesterzet te komen. Zoals Hiddink dat prima kan en doet bij Chelsea...... Iedereen weet toch dat affelay de belangrijke man is.... Waarom Anita niet continue op 5 cm laten blijven...
quote:Op maandag 20 april 2009 11:24 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Voor zijn volgende club kneusje
Kan je het nog steeds niet hebben dat Sevilla heeft verloren?
En dan beweer je dat ik geen verstand van voetbal hebquote:Op maandag 20 april 2009 11:29 schreef Rots het volgende:
[..]Wat een kneus ben jij zeg.
Suarez gaat inderdaad gewoon voor onder de twinig weg, en ik denk naar een subtopper in Spanje of Italië.
Ik schat Afellay inderdaad hoger in dan Suarez.quote:Op maandag 20 april 2009 11:30 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
En dan beweer je dat ik geen verstand van voetbal heb![]()
![]()
!!!!
vroeger wel.. die regel wordt al een paar jaar niet meer nageleefd.quote:Op maandag 20 april 2009 10:23 schreef Prosac het volgende:
[..]
Dat was een hele "normale" overtreding van Afellay, zie je wekelijks. Gewoon geel, zoals ook vrijwel altijd. Vroeger was dat rood, want van achteren, maar dat is het allang niet meer. Sneu dat Urby er daardoor af moet, maar normaal gesproken is er niks aan de hand.
(ik ben van mening dat die rode kaart wel weer terug mag komen hoor)
Lekker naief, kijk is naar de volgende namenquote:Op maandag 20 april 2009 11:27 schreef sezten het volgende:
[..]
Waarom begin je daar nu weer over in het Ajax topic? Compleet off-topic dus.
On-topic: Niemand zal 40 mil. betalen voor Suarez.
Gok eerder rond de 15 miljoen.
quote:Op maandag 20 april 2009 11:29 schreef need2009 het volgende:
[..]
Kijk, dit is nou iets, waardoor iedereen jullie uitlacht na gister, grootsheidswaanzin ten top.
Rot nou maar gewoon op, het boeit ons niet wat jij allemaal voorspeltquote:Op maandag 20 april 2009 11:29 schreef Rots het volgende:
Suarez gaat inderdaad gewoon voor onder de twinig weg, en ik denk naar een subtopper in Spanje of Italië.
40 miljoen voor Suarez geloof ik ook niet in, maar wat jij nu zegt slaat ook nergens op. Suarez is de reden dat Ajax uberhaupt nog meedoet om plek 2.quote:Op maandag 20 april 2009 11:29 schreef Rots het volgende:
Oei, kon je wel eens groot gelijk in hebben.quote:Op maandag 20 april 2009 11:34 schreef Prosac het volgende:
[..]
40 miljoen voor Suarez geloof ik ook niet in, maar wat jij nu zegt slaat ook nergens op. Suarez is de reden dat Ajax uberhaupt nog meedoet om plek 2.
Heb je zitten snuiven ofzo?quote:Op maandag 20 april 2009 11:27 schreef sezten het volgende:
[..]
Waarom begin je daar nu weer over in het Ajax topic? Compleet off-topic dus.
On-topic: Niemand zal 40 mil. betalen voor Suarez.
Gok eerder rond de 15 miljoen.
Oké, maar jij schat Suarez dus hoger in dan Afellay? Suarez gaat voor meer weg?quote:Op maandag 20 april 2009 11:34 schreef Prosac het volgende:
[..]
40 miljoen voor Suarez geloof ik ook niet in, maar wat jij nu zegt slaat ook nergens op. Suarez is de reden dat Ajax uberhaupt nog meedoet om plek 2.
Precies. Behalve dat, Sneijder en Huntelaar hadden ook nog eens een korter contractquote:Op maandag 20 april 2009 11:32 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Lekker naief, kijk is naar de volgende namen
De Jong voor bijna 20 miljoen verkocht
Robinho voor 40 miljoen
Elia is al bijna 12 miljoen waard
Huntelaar was 27 miljoen
Sneijder 24 miljoen
En dan Suarez voor 15 miljoen? Droom verder
Wat maakt het uit? Suarez doet het prima bij Ajax, dus ik heb liever dat die absolute top voorlopig lekker wegblijft en hij verlengt bij Ajax en uiteindelijk als hij uitgeleerd is bij Ajax alsnog de stap maakt.quote:Op maandag 20 april 2009 11:37 schreef need2009 het volgende:
[quote]Op maandag 20 april 2009 11:33 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
![]()
[..]
Waarheid is hard he!
Wat er gisteren gebeurde had niets met tactiek te maken of wat dan ook. het was de instelling van sommige spelers.quote:
Beide zijn voor hun clubs even belangrijk, maar in mijn ogen heeft Suarez net dat beetje meer dan Afellay. Zet een sterke defensieve mid op Afellay en hij krijgt het moeilijk. Suarez heeft het alleen moeilijk al de temperatuur weer daalt, maar blijft altijd onvoorspelbaar. Het is een frommelaartje, krijgt op een of andere manier toch altijd de bal mee, waar anderen hem dan ineens kwijt zijn. Ik heb Suarez van alles toegewenst en ik vind het geweldig dat hij alweer niet het kampioenschap heeft gepakt, maar hij heeft uniekere kwaliteiten dan Afellay. Scoort veel, creert veel, is irritant, altijd gevaarlijk en geeft tegenwoordig ook nog eens assists. Kwaliteiten waardoor clubs liever 40 miljoen voor hem op tafel leggen, dan 30 voor Afellay. Maar beide komen in de top.quote:Op maandag 20 april 2009 11:38 schreef Rots het volgende:
[..]
Oké, maar jij schat Suarez dus hoger in dan Afellay? Suarez gaat voor meer weg?
Je zegt net zelf dat er weinig clubs zijn die zoveel geld neerleggen voor een speler, maar Suarez gaat wel makkelijk voor boven de twintig weg?
Met zo'n instelling en van die kinderlijke fouten als gister kan je kopen en verkopen wie je wilt maar zul je nooit beter worden. Er staat een goed elftal maar op een of andere manier krijgt geen coach ze echt aan het voetballen.quote:Op maandag 20 april 2009 11:39 schreef Dvm86 het volgende:
Anita moet je gewoon houden. Lindgren moet weer zo goed worden als het seizoen hiervoor na de winterstop. De jong en Sarpong mag je verhuren maar zeker niet verkopen.quote:Op maandag 20 april 2009 11:39 schreef Dvm86 het volgende:
Maarten Stekelenburg (hoop dat hij een nieuwe kans krijgt en blijft)
Kenneth Vermeer (Deed het erg goed, maar ik neig er toch naar dat Steek verder is, moeilijke afweging)
Oleguer
Thomas Vermaelen
Jan Vertonghen
Gregory van der Wiel
Toby Alderweireld
Urby Emanuelson
Wielaert (invaller)
Ismaïl Aissati
Gabri
Eyong Enoh
Jan-Arie van der Heijden (invaller)
Mitchell Donald (invaller)
Daley Blind (invaller)
Miralem Sulejmani
Luis Suarez
Dario Cvitanich
Aankopen:
Opvolger voor Suarez + aanvallende/verdedigende middenvelder met leiderschapskwaliteiten, ervaring en sterke persoonlijkheid + twee (jonge) vervangers voor Silva en Schilder.
Weg saneren:
Anita
Lindgren
Evander Sno (betaal er desnoods voor)
Dennis Gentenaar
Bruno Silva
Leonardo
Kennedy
Luque
Rommedahl
Schilder
Verhuren:
Sarpong (maakt weinig kans achter Sulejmani en Emanuelson
De Jong (te weinig laten zien tijdens de vele speelminuten die hij kreeg. Jaartje naar Groningen misschien?
Javier Martina (komt weinig aan spelen toe)
Zonder Anita en Lindgren hebben we nog zes middenvelders + eventuele aankoop. Ajax heeft altijd eigen jeugd hoog in het vaandel gehad. Lindgren is geen meerwaarde en zeker niet constant. Anita komt fysiek tekort voor de top, een argument dat steeds terug komt en naar mijn mening gewoon waar is. (Tegen OLM deed hij het goed, maar die speelden echt niet zo sterk als PSV), daarnaast wil je toch spelers hebben die een meerwaarde leveren? Met alle respect, Anita is meer een noodoplossing.
Eensch, heb al een tijdje geen kampioensfeestje kunnen vierenquote:Op maandag 20 april 2009 11:47 schreef KirkLazarus het volgende:
Blergh, ik succes-supporter worden, succes weg.
Het is dat ik geen geld heb om al mijn Ajax-shirtjes en vlaggen te vervangen anders zat ik ook bij Alkmaar.
Dan heb je dus:quote:Op maandag 20 april 2009 11:46 schreef Chadi het volgende:
[..]
Anita moet je gewoon houden. Lindgren moet weer zo goed worden als het seizoen hiervoor na de winterstop. De jong en Sarpong mag je verhuren maar zeker niet verkopen.
JUIST daarom moet je een ervaren leider op het middenveld hebben. Naast het technische van Aissati, is dat de missende schakel.quote:Op maandag 20 april 2009 11:46 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Met zo'n instelling en van die kinderlijke fouten als gister kan je kopen en verkopen wie je wilt maar zul je nooit beter worden. Er staat een goed elftal maar op een of andere manier krijgt geen coach ze echt aan het voetballen.
Het is gewoon een constatering... Heeft niks met grootsheidswaanzin te maken als je al 5 seizoenen de schaal niet hebt gepakt... JIj bevestigd mijn post maar weer is met je reactie...quote:Op maandag 20 april 2009 11:29 schreef need2009 het volgende:
[..]
Kijk, dit is nou iets, waardoor iedereen jullie uitlacht na gister, grootsheidswaanzin ten top.
Die ervaren leider is gewoon Gabri hoor. Topspeler voor Ajax, maar van Basten ziet het niet in hem zitten. Eeuwig zonde dat hij in de zomer weggaat voor Ajax.quote:Op maandag 20 april 2009 11:54 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Dan heb je dus:
Anita
Lindgren
Gabri
Aissati
Enoh
Blind
Van der Heyden
Donald
+ aankoop = 9 middenvelders. Lijkt mij echt teveel van het goede.
[..]
JUIST daarom moet je een ervaren leider op het middenveld hebben. Naast het technische van Aissati, is dat de missende schakel.
quote:Op maandag 20 april 2009 11:44 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat er gisteren gebeurde had niets met tactiek te maken of wat dan ook. het was de instelling van sommige spelers.
quote:Zeker nu bijna iedereen fit is, beschikt Ajax volgens Aissati over een sterke selectie. ,,Het enige nadeel is misschien dat de meeste spelers nog 23 jaar moeten worden. Oleguer is onze enige echte leider. Ik hang in de kleedkamer aan zijn lippen, zoals ik dat vroeger bij Phillip Cocu deed. Eigenlijk zouden we twee of drie spelers van het kaliber Oleguer moeten hebben. Die hadden we bij PSV vroeger wel.’’
Je vergeet wel dat Afellay ook al op het hoogste niveau heeft laten zien wat hij kan. MET een sterke defensieve middenvelder op zn hielen. Suarez heeft alleen nog in de Eredivisie gepresteerd. Ook dit jaar UEFA cup, maar daar viel die nou niet echt heel sterk op imo. Natuurlijk, dat frommelen is leuk om te zien, en erg onvoorspelbaar voor verdedigers, maar je hebt het wel over de verdedigers van de Eredivisie. Ik moet het nog maar zien of er een grote club komt die zoveel geld neerlegt.quote:Op maandag 20 april 2009 11:44 schreef Prosac het volgende:
[..]
Beide zijn voor hun clubs even belangrijk, maar in mijn ogen heeft Suarez net dat beetje meer dan Afellay. Zet een sterke defensieve mid op Afellay en hij krijgt het moeilijk. Suarez heeft het alleen moeilijk al de temperatuur weer daalt, maar blijft altijd onvoorspelbaar. Het is een frommelaartje, krijgt op een of andere manier toch altijd de bal mee, waar anderen hem dan ineens kwijt zijn. Ik heb Suarez van alles toegewenst en ik vind het geweldig dat hij alweer niet het kampioenschap heeft gepakt, maar hij heeft uniekere kwaliteiten dan Afellay. Scoort veel, creert veel, is irritant, altijd gevaarlijk en geeft tegenwoordig ook nog eens assists. Kwaliteiten waardoor clubs liever 40 miljoen voor hem op tafel leggen, dan 30 voor Afellay. Maar beide komen in de top.
Ik vergelijk het met Robben en Hoogstrate. Hoogstrate was een veel betere en slimmere voetballer dan Robben, overzicht, leiderschap en uitstekende passing. Robben de grillige onvoorspelbare aanvaller met te vaak oogkleppen op. Toch ging Robben voor bijna 3x zoveel als Hoogstrate naar PSV.
Gabri is geen leider, helemaal niet ook. Het ontbreekt hem aan het charisma daarvoor. Hij is meer een volger dan leider, werkt hard maar kan een wedstrijd niet doen kantelen en in de kleedkamer de andere spelers eens flink wakker schudden.quote:Op maandag 20 april 2009 11:56 schreef Rots het volgende:
[..]
Die ervaren leider is gewoon Gabri hoor. Topspeler voor Ajax, maar van Basten ziet het niet in hem zitten. Eeuwig zonde dat hij in de zomer weggaat voor Ajax.
Ga nou maar lekker weg met je voorspellingenquote:Op maandag 20 april 2009 11:56 schreef Rots het volgende:
[..]
Die ervaren leider is gewoon Gabri hoor. Topspeler voor Ajax, maar van Basten ziet het niet in hem zitten. Eeuwig zonde dat hij in de zomer weggaat voor Ajax.
Je vergeet dat Afellay bij PSV speelt en Suarez bij Ajax. Op een of andere manier krijgt Ajax altijd net dat beetje meer voor haar spelers.quote:Op maandag 20 april 2009 11:58 schreef Rots het volgende:
[..]
Max. 25 voor Suarez. Max 30 voor Afellay.
Alleen al op basis van cijfers wordt er meer betaald voor Suarez dan voor Afellay, plus dat er voor een aanvaller 9 van de 10 keer meer wordt betaald voor een aanvaller dan een middenvelder. Plus dat het hier een Zuid-Amerikaan betreft.quote:Op maandag 20 april 2009 11:58 schreef Rots het volgende:
[..]
Je vergeet wel dat Afellay ook al op het hoogste niveau heeft laten zien wat hij kan. MET een sterke defensieve middenvelder op zn hielen. Suarez heeft alleen nog in de Eredivisie gepresteerd. Ook dit jaar UEFA cup, maar daar viel die nou niet echt heel sterk op imo. Natuurlijk, dat frommelen is leuk om te zien, en erg onvoorspelbaar voor verdedigers, maar je hebt het wel over de verdedigers van de Eredivisie. Ik moet het nog maar zien of er een grote club komt die zoveel geld neerlegt.
Max. 25 voor Suarez. Max 30 voor Afellay.
Wil je er een kratje op inzetten dan?quote:Op maandag 20 april 2009 11:29 schreef Rots het volgende:
quote:Op maandag 20 april 2009 12:11 schreef lighted het volgende:
Maak een weddenschap over wie er meer gaat opleveren? Want dit is gewoon zinloos speculeren. Als Suarez Afellay volgende week z'n beide benen breekt brengt ie niks op.
Gabri is wel iemand die gisteren even duidelijk had gemaakt dat wij ajax zijn en ons niet naar de slachtbank laten gaan...quote:Op maandag 20 april 2009 11:58 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Gabri is geen leider, helemaal niet ook. Het ontbreekt hem aan het charisma daarvoor. Hij is meer een volger dan leider, werkt hard maar kan een wedstrijd niet doen kantelen en in de kleedkamer de andere spelers eens flink wakker schudden.
Maar wiequote:Op maandag 20 april 2009 12:10 schreef DuvelDuvel het volgende:
Volgend jaar dus een ervaren leider op het middenveld erbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |