abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68197237
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:20 schreef versteegrob het volgende:

[..]

Wat er gisteren gebeurde had niets met tactiek te maken of wat dan ook. het was de instelling van sommige spelers.

Bij de eerste goal laten ze hem lopen.. bij de tweede goal geef je hem weg door die bal niet weg te trappen als je toch vast loopt. Bij de derde goal geef je hem weg .... Kan je alles afgaan zeiken op Marco maar die kan niet voor je gaan voetballen in het veld. En dan roepen dat hij z e scherp had moeten krijgen?? Als je zelf niet scherp genoeg bent tegen PSV kan geen enkele coach je scherp krijgen. Het is geen ADO of Sparta of zo waar je tegen voetbalt. En als je niet scherp bent na nog een kans voor plek 2 dan zit je mentaal niet lekker.
  maandag 20 april 2009 @ 11:44:57 #177
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68197238
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:38 schreef Rots het volgende:

[..]

Oké, maar jij schat Suarez dus hoger in dan Afellay? Suarez gaat voor meer weg?

Je zegt net zelf dat er weinig clubs zijn die zoveel geld neerleggen voor een speler, maar Suarez gaat wel makkelijk voor boven de twintig weg?
Beide zijn voor hun clubs even belangrijk, maar in mijn ogen heeft Suarez net dat beetje meer dan Afellay. Zet een sterke defensieve mid op Afellay en hij krijgt het moeilijk. Suarez heeft het alleen moeilijk al de temperatuur weer daalt, maar blijft altijd onvoorspelbaar. Het is een frommelaartje, krijgt op een of andere manier toch altijd de bal mee, waar anderen hem dan ineens kwijt zijn. Ik heb Suarez van alles toegewenst en ik vind het geweldig dat hij alweer niet het kampioenschap heeft gepakt, maar hij heeft uniekere kwaliteiten dan Afellay. Scoort veel, creert veel, is irritant, altijd gevaarlijk en geeft tegenwoordig ook nog eens assists. Kwaliteiten waardoor clubs liever 40 miljoen voor hem op tafel leggen, dan 30 voor Afellay. Maar beide komen in de top.

Ik vergelijk het met Robben en Hoogstrate. Hoogstrate was een veel betere en slimmere voetballer dan Robben, overzicht, leiderschap en uitstekende passing. Robben de grillige onvoorspelbare aanvaller met te vaak oogkleppen op. Toch ging Robben voor bijna 3x zoveel als Hoogstrate naar PSV.
  maandag 20 april 2009 @ 11:46:07 #178
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_68197285
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:39 schreef Dvm86 het volgende:
Met zo'n instelling en van die kinderlijke fouten als gister kan je kopen en verkopen wie je wilt maar zul je nooit beter worden. Er staat een goed elftal maar op een of andere manier krijgt geen coach ze echt aan het voetballen.
#FreeHat
pi_68197300
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:39 schreef Dvm86 het volgende:
Maarten Stekelenburg (hoop dat hij een nieuwe kans krijgt en blijft)
Kenneth Vermeer (Deed het erg goed, maar ik neig er toch naar dat Steek verder is, moeilijke afweging)
Oleguer
Thomas Vermaelen
Jan Vertonghen
Gregory van der Wiel
Toby Alderweireld
Urby Emanuelson
Wielaert (invaller)
Ismaïl Aissati
Gabri
Eyong Enoh
Jan-Arie van der Heijden (invaller)
Mitchell Donald (invaller)
Daley Blind (invaller)
Miralem Sulejmani
Luis Suarez
Dario Cvitanich

Aankopen:
Opvolger voor Suarez + aanvallende/verdedigende middenvelder met leiderschapskwaliteiten, ervaring en sterke persoonlijkheid + twee (jonge) vervangers voor Silva en Schilder.

Weg saneren:
Anita
Lindgren
Evander Sno (betaal er desnoods voor)
Dennis Gentenaar
Bruno Silva
Leonardo
Kennedy
Luque
Rommedahl
Schilder

Verhuren:
Sarpong (maakt weinig kans achter Sulejmani en Emanuelson
De Jong (te weinig laten zien tijdens de vele speelminuten die hij kreeg. Jaartje naar Groningen misschien?
Javier Martina (komt weinig aan spelen toe)

Zonder Anita en Lindgren hebben we nog zes middenvelders + eventuele aankoop. Ajax heeft altijd eigen jeugd hoog in het vaandel gehad. Lindgren is geen meerwaarde en zeker niet constant. Anita komt fysiek tekort voor de top, een argument dat steeds terug komt en naar mijn mening gewoon waar is. (Tegen OLM deed hij het goed, maar die speelden echt niet zo sterk als PSV), daarnaast wil je toch spelers hebben die een meerwaarde leveren? Met alle respect, Anita is meer een noodoplossing.
Anita moet je gewoon houden. Lindgren moet weer zo goed worden als het seizoen hiervoor na de winterstop. De jong en Sarpong mag je verhuren maar zeker niet verkopen.
  maandag 20 april 2009 @ 11:47:00 #180
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_68197313
Blergh, ik succes-supporter worden, succes weg.

Het is dat ik geen geld heb om al mijn Ajax-shirtjes en vlaggen te vervangen anders zat ik ook bij Alkmaar.
pi_68197399
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:47 schreef KirkLazarus het volgende:
Blergh, ik succes-supporter worden, succes weg.

Het is dat ik geen geld heb om al mijn Ajax-shirtjes en vlaggen te vervangen anders zat ik ook bij Alkmaar.
Eensch, heb al een tijdje geen kampioensfeestje kunnen vieren ..
  maandag 20 april 2009 @ 11:50:55 #182
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_68197433
Hoe doet Ajax Kaapstad het eigenlijk en staan die uitslagen ook op teletekst?

Want dan is er voor mij toch geen verschil...
pi_68197551
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:46 schreef Chadi het volgende:

[..]

Anita moet je gewoon houden. Lindgren moet weer zo goed worden als het seizoen hiervoor na de winterstop. De jong en Sarpong mag je verhuren maar zeker niet verkopen.
Dan heb je dus:

Anita
Lindgren
Gabri
Aissati
Enoh
Blind
Van der Heyden
Donald

+ aankoop = 9 middenvelders. Lijkt mij echt teveel van het goede.
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:46 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Met zo'n instelling en van die kinderlijke fouten als gister kan je kopen en verkopen wie je wilt maar zul je nooit beter worden. Er staat een goed elftal maar op een of andere manier krijgt geen coach ze echt aan het voetballen.
JUIST daarom moet je een ervaren leider op het middenveld hebben. Naast het technische van Aissati, is dat de missende schakel.
pi_68197556
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:29 schreef need2009 het volgende:

[..]

Kijk, dit is nou iets, waardoor iedereen jullie uitlacht na gister, grootsheidswaanzin ten top.
Het is gewoon een constatering... Heeft niks met grootsheidswaanzin te maken als je al 5 seizoenen de schaal niet hebt gepakt... JIj bevestigd mijn post maar weer is met je reactie...

Ajax!!
pi_68197628
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:54 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Dan heb je dus:

Anita
Lindgren
Gabri
Aissati
Enoh
Blind
Van der Heyden
Donald

+ aankoop = 9 middenvelders. Lijkt mij echt teveel van het goede.
[..]

JUIST daarom moet je een ervaren leider op het middenveld hebben. Naast het technische van Aissati, is dat de missende schakel.
Die ervaren leider is gewoon Gabri hoor. Topspeler voor Ajax, maar van Basten ziet het niet in hem zitten. Eeuwig zonde dat hij in de zomer weggaat voor Ajax.
pi_68197635
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:44 schreef Chadi het volgende:

[..]

Wat er gisteren gebeurde had niets met tactiek te maken of wat dan ook. het was de instelling van sommige spelers.

Ik zal dit nog maar eens quoten:
quote:
Zeker nu bijna iedereen fit is, beschikt Ajax volgens Aissati over een sterke selectie. ,,Het enige nadeel is misschien dat de meeste spelers nog 23 jaar moeten worden. Oleguer is onze enige echte leider. Ik hang in de kleedkamer aan zijn lippen, zoals ik dat vroeger bij Phillip Cocu deed. Eigenlijk zouden we twee of drie spelers van het kaliber Oleguer moeten hebben. Die hadden we bij PSV vroeger wel.’’
  maandag 20 april 2009 @ 11:57:46 #187
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68197670
Ik kan me overigens niet voorstellen dat jullie een negatief clubrecord zouden zetten door ook volgend jaar niet kampioen te worden.
pi_68197696
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:44 schreef Prosac het volgende:

[..]

Beide zijn voor hun clubs even belangrijk, maar in mijn ogen heeft Suarez net dat beetje meer dan Afellay. Zet een sterke defensieve mid op Afellay en hij krijgt het moeilijk. Suarez heeft het alleen moeilijk al de temperatuur weer daalt, maar blijft altijd onvoorspelbaar. Het is een frommelaartje, krijgt op een of andere manier toch altijd de bal mee, waar anderen hem dan ineens kwijt zijn. Ik heb Suarez van alles toegewenst en ik vind het geweldig dat hij alweer niet het kampioenschap heeft gepakt, maar hij heeft uniekere kwaliteiten dan Afellay. Scoort veel, creert veel, is irritant, altijd gevaarlijk en geeft tegenwoordig ook nog eens assists. Kwaliteiten waardoor clubs liever 40 miljoen voor hem op tafel leggen, dan 30 voor Afellay. Maar beide komen in de top.

Ik vergelijk het met Robben en Hoogstrate. Hoogstrate was een veel betere en slimmere voetballer dan Robben, overzicht, leiderschap en uitstekende passing. Robben de grillige onvoorspelbare aanvaller met te vaak oogkleppen op. Toch ging Robben voor bijna 3x zoveel als Hoogstrate naar PSV.
Je vergeet wel dat Afellay ook al op het hoogste niveau heeft laten zien wat hij kan. MET een sterke defensieve middenvelder op zn hielen. Suarez heeft alleen nog in de Eredivisie gepresteerd. Ook dit jaar UEFA cup, maar daar viel die nou niet echt heel sterk op imo. Natuurlijk, dat frommelen is leuk om te zien, en erg onvoorspelbaar voor verdedigers, maar je hebt het wel over de verdedigers van de Eredivisie. Ik moet het nog maar zien of er een grote club komt die zoveel geld neerlegt.

Max. 25 voor Suarez. Max 30 voor Afellay.
pi_68197705
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:56 schreef Rots het volgende:

[..]

Die ervaren leider is gewoon Gabri hoor. Topspeler voor Ajax, maar van Basten ziet het niet in hem zitten. Eeuwig zonde dat hij in de zomer weggaat voor Ajax.
Gabri is geen leider, helemaal niet ook. Het ontbreekt hem aan het charisma daarvoor. Hij is meer een volger dan leider, werkt hard maar kan een wedstrijd niet doen kantelen en in de kleedkamer de andere spelers eens flink wakker schudden.
pi_68197708
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:56 schreef Rots het volgende:

[..]

Ga nou maar lekker weg met je voorspellingen
  maandag 20 april 2009 @ 12:00:46 #191
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_68197784
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:58 schreef Rots het volgende:

[..]

Je vergeet dat Afellay bij PSV speelt en Suarez bij Ajax. Op een of andere manier krijgt Ajax altijd net dat beetje meer voor haar spelers.
pi_68197902
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:58 schreef Rots het volgende:

[..]

Je vergeet wel dat Afellay ook al op het hoogste niveau heeft laten zien wat hij kan. MET een sterke defensieve middenvelder op zn hielen. Suarez heeft alleen nog in de Eredivisie gepresteerd. Ook dit jaar UEFA cup, maar daar viel die nou niet echt heel sterk op imo. Natuurlijk, dat frommelen is leuk om te zien, en erg onvoorspelbaar voor verdedigers, maar je hebt het wel over de verdedigers van de Eredivisie. Ik moet het nog maar zien of er een grote club komt die zoveel geld neerlegt.

Alleen al op basis van cijfers wordt er meer betaald voor Suarez dan voor Afellay, plus dat er voor een aanvaller 9 van de 10 keer meer wordt betaald voor een aanvaller dan een middenvelder. Plus dat het hier een Zuid-Amerikaan betreft.

Suarez gaat meer opleveren dan Afellay.
pi_68198136
Afellay gaat voor 15 miljoen denk ik. Suarez daarentegen zal zeker het dubbele moeten opleveren. Daarmee zeg ik niet dat Suarez 2x beter is dan Afellay maar zo werkt het nu eenmaal. Hij komt van Ajax, uit Zuid-Amerika en is een aanvaller.
Koning.
  maandag 20 april 2009 @ 12:10:56 #194
166976 DuvelDuvel
pi_68198155
Volgend jaar dus een ervaren leider op het middenveld erbij.
#FreeHat
pi_68198161
Maak een weddenschap over wie er meer gaat opleveren? Want dit is gewoon zinloos speculeren. Als Suarez volgende week z'n beide benen breekt brengt ie niks op.
pi_68198173
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:29 schreef Rots het volgende:

[..]

Wat een kneus ben jij zeg.

Suarez gaat inderdaad gewoon voor onder de twinig weg, en ik denk naar een subtopper in Spanje of Italië.
Wil je er een kratje op inzetten dan?
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  maandag 20 april 2009 @ 12:15:29 #197
166976 DuvelDuvel
pi_68198297
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:11 schreef lighted het volgende:
Maak een weddenschap over wie er meer gaat opleveren? Want dit is gewoon zinloos speculeren. Als Suarez Afellay volgende week z'n beide benen breekt brengt ie niks op.
#FreeHat
pi_68198353
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:58 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Gabri is geen leider, helemaal niet ook. Het ontbreekt hem aan het charisma daarvoor. Hij is meer een volger dan leider, werkt hard maar kan een wedstrijd niet doen kantelen en in de kleedkamer de andere spelers eens flink wakker schudden.
Gabri is wel iemand die gisteren even duidelijk had gemaakt dat wij ajax zijn en ons niet naar de slachtbank laten gaan...
pi_68198391
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:10 schreef DuvelDuvel het volgende:
Volgend jaar dus een ervaren leider op het middenveld erbij.
Maar wie .
  maandag 20 april 2009 @ 12:18:21 #200
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_68198400
Ik hoop dat de spelers van Ajax zondag daadwerkelijk een erehaag moeten maken voor AZ van de technische staf. Met het schaamrood op de kaken, misschien leren ze dan eens wat nederiger zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')