Tot over een uurtje of 8 bedoel je ?quote:Op zaterdag 18 april 2009 19:08 schreef Ole het volgende:
*chick
radio luisteren in de kroeg,
tot een uurtje of 4
Slaapsequote:Op zaterdag 18 april 2009 19:32 schreef SCH het volgende:
* SCH naar zijn ouwe theaterclubje gaat kijken
morgenmiddag wordt het huilen voor hemquote:Op zaterdag 18 april 2009 22:46 schreef Bluezz het volgende:
[..]
golfer zit hier ook al met leedvermaak op de bank
daar zit hij nu over op te scheppen bij zijn oud klasgenoten, dat zoiets niet zomaar af kan zijnquote:
ik ben bang dat dat gaat overlappenquote:Op zondag 19 april 2009 01:14 schreef RayMania het volgende:
Morgen een mooi sportmiddagje. Eerst de Amstel Gold Race en daarna PSV - Ajax.
Vraag me af of er nog een Nederlander aan te pas komt. Het is al jaren niksquote:Op zondag 19 april 2009 01:20 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik ben bang dat dat gaat overlappen
quote:Op zondag 19 april 2009 01:38 schreef RayMania het volgende:
[..]
Vraag me af of er nog een Nederlander aan te pas komt. Het is al jaren niks.
quote:Op zondag 19 april 2009 01:38 schreef RayMania het volgende:
[..]
Vraag me af of er nog een Nederlander aan te pas komt. Het is al jaren niks.
Second place is first loser. Alleen winst telt in zulke wedstrijden.quote:Op zondag 19 april 2009 02:22 schreef rubbereend het volgende:
[..]
[..]
2005 Boogerd 2e
2006 Boogerd 4e Kroon 5e
2007 Googerd 5e
2008 Dekker 4e
we doen al jaren niet meer voorin mee ja
Ik vind ereplaatsen in klassiekers ook tellen hoor. Zeker de mooie klassiekersquote:Op zondag 19 april 2009 02:23 schreef RayMania het volgende:
[..]
Second place is first loser. Alleen winst telt in zulke wedstrijden.
Het wordt gewoon tijd dat Nederland weer eens iets moois wint in het wielrennen.quote:Op zondag 19 april 2009 02:28 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Ik vind ereplaatsen in klassiekers ook tellen hoor. Zeker de mooie klassiekers
Voor de AGR gaat dat moeilijk worden. Geesink is veel meer geschikt voor de Waalse Pijl en LBL en Kroon heeft altijd wel iets. dus zondag zal teleurstellend worden wat dat betreftquote:Op zondag 19 april 2009 02:32 schreef RayMania het volgende:
[..]
Het wordt gewoon tijd dat Nederland weer eens iets moois wint in het wielrennen.
Of gelijk spelen. Maar Louis' feestje is lekker verpest.quote:Op zaterdag 18 april 2009 23:10 schreef SCH het volgende:
Ajax gaat morgen verliezen - zul je zien.
Jammer van tong80, klinkt nogal onnodig van alle kanten.
Is er een doper uit de uitslag van vorig jaar geschrapt? Ik dacht dat Dekker vijfde was.quote:Op zondag 19 april 2009 02:22 schreef rubbereend het volgende:
2005 Boogerd 2e
2006 Boogerd 4e Kroon 5e
2007 Googerd 5e
2008 Dekker 4e
Private Message, jij hebt het ook aanstaan, het interne mailsysteem van FOK!quote:Op zondag 19 april 2009 02:38 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Of gelijk spelen. Maar Louis' feestje is lekker verpest.![]()
Wat voor pm was het eigenlijk?
oja, herstel.quote:Op zondag 19 april 2009 02:40 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Is er een doper uit de uitslag van vorig jaar geschrapt? Ik dacht dat Dekker vijfde was.
Maar we hebben inderdaad weer talenten. Morgen gaat Stef Clement iedereen verrassen.
Dat weet ik. Maar ik vraag me af wat voor een pm het wasquote:Op zondag 19 april 2009 02:42 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Private Message, jij hebt het ook aanstaan, het interne mailsysteem van FOK!
Lees FB maar even goed terug. Dan ben je weer op de hoogtequote:Op zondag 19 april 2009 02:45 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar ik vraag me af wat voor een pm het was, omdat ik in meerdere topics posts van SCH heb gelezen dat het volgens hem geen kwaad kon, oftewel dat er weinig privé aan was.
Tong heeft me het al uitgelegd via pm.quote:Op zondag 19 april 2009 02:46 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Lees FB maar even goed terug. Dan ben je weer op de hoogte
Kan Slam FM niet vinden op mijn telefoon radioquote:Op zaterdag 18 april 2009 23:25 schreef rubbereend het volgende:
van Radio 1 maar overgeschakeld naar SLAM FM 400ste aflevering van A State of Trance
Dan kan je beter opblijven toch?quote:Op zondag 19 april 2009 03:10 schreef FritsVanEgters het volgende:
Welterusten![]()
Smart thinking. Als je nu gaat slapen pak je nog dik 4,5 uur slaap voor de F1 begint.
Je hebt gelijk.quote:Op zondag 19 april 2009 03:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dan kan je beter opblijven toch?
ach 35 minuten, wat scheelt hetquote:Op zaterdag 18 april 2009 19:08 schreef Ole het volgende:
*chick
radio luisteren in de kroeg,
tot een uurtje of 4
quote:Op zaterdag 18 april 2009 19:27 schreef tong80 het volgende:
[..]
Tot over een uurtje of 8 bedoel je ?
quote:Op zondag 19 april 2009 01:14 schreef RayMania het volgende:
Morgen een mooi sportmiddagje. Eerst de Amstel Gold Race en daarna PSV - Ajax.
T was ook wel enigzins grappig om te zien, iedereen had zich uit zitten sloven voor een giga feest , scoort vitesse 6 minuten voor tijd dat finaal aan flarden.quote:Op zaterdag 18 april 2009 22:46 schreef Bluezz het volgende:
[..]
golfer zit hier ook al met leedvermaak op de bank
Je eerste?quote:
Dat kan ik me voorstellen.quote:Op zaterdag 18 april 2009 15:04 schreef Gitanov het volgende:
[quote: Op vrijdag 17 april 2009 22:54 schreef Doc het volgende:
Wat speelde daarbij het meest?
- het gevoel dat iedereen tegen je was en dat je alleen stond?
- dat je aan jezelf twijfelde of er iets mis met je zou zijn wat je zelf niet door zou hebben?]
Het laatst, bij uitstek.
Schrik me dood.quote:
quote:Op zondag 19 april 2009 13:16 schreef Doc het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen.
Toen ik je posts las moet ik zegggen dat ik ook "geschokt" was door het gebrek aan empathie dat je in de posts ten toonspreidde. Het leek alsof je niet begreep wat voor impact op emotioneel, menselijk niveau die ramp had op het leven van mensen. Ik heb zelf heel veel over de ramp gelezen, heb enkele malen bij het Hillborough monument gestaan en ben bij het kantoor geweest van de "Justice Campaign" (JFT96). Zelf laat me dat niet onberoerd en ieder keer voel ik daar verdriet bij.
Maar niet alleen dat, maar ik kreeg ook de indruk ook het gebrek dat wil om te begrijpen waarom het in Engeland zo belangrijk was, dat alle Engelse clubs door de week met rouwbanden speelde. Op zich - als je bedenkt dat er elders in de wereld genoeg rampen met veel doden in andere landen gebeuren - dan kan je als je zonder gevoel daar naar kijkt het vreemd over komen dat deze ramp zoveel aandacht krijgt. Maar dan mis je het effect dat de ramp op het Engelse voetbal en Engelse voetbalbeleving als geheel had. In het Hillsborough topic zijn genoeg linkjes die dat aangeven wat dat precies is. Voor Engels clubs en clubsupporters had Hillsborough een enorme impact, dat het niet vreemd is dat alle Engelse clus er bij stil staan. Om dat te snappen zal je je denk ik ook in moeten lezen. Het feit dat alleen in het officiele clubembleem van LFC verwezen wordt naar de ramp geeft al aan hoeveel dat voor de club betekent.
Dat Hillsborough voor ouderen misschien meer betekent dan voor jongeren heb ik in het Hillsboroug topic uitgelegd, maar ik herhaal dat hier nog even.
"Het punt is dat jij eigenlijk geen stadion hebt gekend van voor Hillsborough. En er is een enorm verschil tussen voor en na. Iedereen die voor die tijd naar het stadion ging kent het gevoel hoe het was in het gedrang en heeft het besef dat die 96 iedereen is die we kennen die toen naar voetbal ging. Iedereen die toen naar het voetbal ging had het kunnen zijn. Dat maakt het heel dichtbij, zelfs 20 jaar na dato."
Zelf denk ik dat er niet specifiek iets mis met je is, behalve dat je je misschien iets meer kan inlezen om het te begrijpen. Te zeggen dat jij "gelijk" hebt met je onbegrip voor de rouwbanden, toont eerder onwetendheid dan iets anders. Mocht je nadat je jezelf geinformeerd hebbben het nog steeds niet snapt, en er nog steeds niets bij voelt hoop ik dat je een gevoel voor empathie in de loop der jaren nog meekrijgt. Misschien heb je dat nooit echt van huis uit mee gekregen.
Is hij fan van AZ?quote:Op zondag 19 april 2009 15:47 schreef RayMania het volgende:
Schleck maakte een beste klapper, jezus.
Als je er over gelezen hebt, dan kan je snappen - ook zonder het verder over emotionele impact van de ramp te hebben - wat voor effect het gehad heeft in Engeland. Dan snap je dat het bezoeken van een voetbalwedstrijd voor en na Hillsboroughzo anders zijn. Puur op rationele gronden kan je dan snappen dat het Engelse voetbal en de clubs daar dan bij stil staan. Dat is een kwestie van pure ouderwetse intelligentie. Oorzaak en gevolg en zo.quote:Op zondag 19 april 2009 15:12 schreef Gitanov het volgende:
Doc je bent goed gekMaar ik.. ik heb al gelezen erover.
Als je persoonlijke verslagen hebt gelezen van mensen die erbij waren en je voelt daar weinig bij dan zou dat kunnen komen doordat je er mogelijk geen voorstelling van maken. Als je 17 bent en nooit in zo'n massa gestaan hebt, weet je niet hoe het voelt om half geplet te worden. Iedereen die toendertijd naar het voetbal ging kan zich dat herinneren denk ik. Als je 17 bent kan je je weinig voorstellen bij het verliezen van een kind, laat staan twee kinderen tegelijkertijd. Dat vat ik op zich wel. Maar dat je het niet snapt dat het anderen wel raakt en dat ze daarom met rouwbanden spelen, dat vat ik minder.quote:Op zondag 19 april 2009 15:12 schreef Gitanov het volgende:
Kan er nog geen gevoel bij krijgen. Zal het wel mee hebben moeten gemaakt of zo dan.![]()
Is er niets wat je emotioneel raakt? Dat je je voor kan stellen hoe het is? Zijn er zaken die jou niet persoonlijk niet geraakt hebben, maar anderen waarbij je je kan inleven hoe diepe impact dat heeft? Dat heeft allemaal met empathie te maken. Bij deze een link naar wiki http://nl.wikipedia.org/wiki/Empathie . Empathie heeft te maken met Emotionele Inteligentie. Lees maar wat er onder de gegeven link staat - de link naar de Engelse wiki is uitgebreider. Misschien wel interessant voor je.quote:Op zondag 19 april 2009 15:12 schreef Gitanov het volgende:
PS. ik weet niet eens wat empathie betekent![]()
Je bent een harteloos jong.quote:Op zondag 19 april 2009 15:12 schreef Gitanov het volgende:
Doc je bent goed gekMaar ik.. ik heb al gelezen erover.
Kan er nog geen gevoel bij krijgen. Zal het wel mee hebben moeten gemaakt of zo dan.![]()
PS. ik weet niet eens wat empathie betekent![]()
Maargoed, trusten van tong
Ja maar 2 en 3... dat is allemaal net niet...quote:Op zondag 19 april 2009 17:07 schreef Gitanov het volgende:
[..]
Zal het zijn..![]()
[..]
Wel 2 op het podium
Dit gaat me veel geld aan smsjes kosten... maar ach...quote:
Deze post gelezen? Snap je nu wat empathie is?quote:
Ja dat de stadions veranderd werden.quote:Op zondag 19 april 2009 19:46 schreef Doc het volgende:
[..]
Deze post gelezen? Snap je nu wat empathie is?
De halve finale FA cup EFC - ManU werd ook door beide ploegen met rouwbanden gespeeld. Vond ik wel mooi dat de twee belangrijkste "vijanden" van LFC op zo'n manier respect tonen. (ik heb gister de wedstrijd niet gezien dus weet niet of dat bij AFC - CFC was). Begrijp je de impact van Hillsborough voor het Engelse voetbal?
Het is meer dan dat de stadions veranderd zijn. Het is dat de hele situatie veranderd is dat men het een eeuw lang heel normaal vond om half geplet te worden bij een voetbalwedstrijd. Het waren de arbeiders die er heen gingen en die waren beroerde omstandigheden toch al gewend. Het volk was toch maar het volk en het enige wat de politie tijdens een voetbal wedstrijd diende te doen was het volk tegen te houden. Voetbalsupporters werden veel minder als mensen gezien. Dat is nu veranderd. Het is in zekere in zin een omslag in het klassendenken zoals dat in Engeland gold rond het voetbal. Tot zover op maatschappelijk niveau.quote:
Ja. Je hebt PM terug.quote:
Schade schijn mee te vallen , hersenschudding, die lottorenner heeft zijn bekken gebroken, ik voel met hem mee. met beide trouwens.quote:Op zondag 19 april 2009 15:47 schreef RayMania het volgende:
Schleck maakte een beste klapper, jezus.
Tja je moet 6 weken met krukken lopen en je mag niet bukken valt soms zwaar zo alles bij elkaar, de wond jeukt ook, ga morgen toch even naar laten kijken als het ontsteekt ben ik verder van huis.quote:Op zondag 19 april 2009 21:02 schreef rubbereend het volgende:
Hoe verloopt jouw herstel maril?
Ai, hopelijk valt alles meequote:Op zondag 19 april 2009 21:31 schreef maril het volgende:
[..]
Tja je moet 6 weken met krukken lopen en je mag niet bukken valt soms zwaar zo alles bij elkaar, de wond jeukt ook, ga morgen toch even naar laten kijken als het ontsteekt ben ik verder van huis.
Ajax heeft een weekendje vrijaf genomen en dan met name de Belgische spelersquote:
oke, succesquote:Op zondag 19 april 2009 21:31 schreef maril het volgende:
[..]
Tja je moet 6 weken met krukken lopen en je mag niet bukken valt soms zwaar zo alles bij elkaar, de wond jeukt ook, ga morgen toch even naar laten kijken als het ontsteekt ben ik verder van huis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |