Dat gebeurt hier ook weleens ja, als je eenmaal de smaak te pakken hebt...quote:Op zaterdag 18 april 2009 23:04 schreef Laureline het volgende:
[..]
O,o, dat klinkt zo herkenbaarEn dan worden het meestal weekjes zondigen, en dan...
Aardbeien zijn heel gezond hoor!quote:Op zaterdag 18 april 2009 23:16 schreef Merel het volgende:
Vandaag was echt te erg:
aardbeien
stuk kwarktaart
toastjes met kaasjes
2 paaseitjes
1 taco met gehakt en sla en tomaat en komkommer en geraspte kaas
bordje met gehakt en sla en tomaat en komkommer en geraspte kaas
patat
nog meer aardbeien
Gaat lekker
Hmm, tussendoortjes gaat niet lukken want met het lijstje zoals hij nu is, is het al heel veel eten voor mijn doen. Maar wat die vezels betreft heb je gelijk. Ik zal mijn O wel vervangen door yoghurt met muesli. Volkorenbrood/koekjes kan ik niet tegen omdat daar rogge in zit.quote:Op zaterdag 18 april 2009 23:16 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Dat gebeurt hier ook weleens ja, als je eenmaal de smaak te pakken hebt...
Maar maandag begin ik echt hoor, anders mogen jullie me slaan.
Nouja, beginnen, ik was al bezig maar ik val niet af dus blijkbaar doe ik iets fout dus vanaf maandag ga ik weer wat nauwkeuriger bijhouden hoeveel kcal ik eet. Aangezien ik juist aankwam zonder te zondigen ben ik bang dat ik juist te weinig verbrand, dus ik heb zelfs een goede reden om nog even veel te eten.
Muis: ik denk dat er nog wel wat tussendoortjes bij zouden mogen, of anders een wat uitgebreidere lunch en minder mager diner. Er zitten ook niet zoveel vezels in, vooral als het witte rijst is, dus misschien zou je iets extra kunnen nemen waar vezels in zitten zoals volkorenkoekjes of yoghurt met muesli.
Als het qua hoeveelheid niet meer mag worden kun je misschien wel avondeten nemen waar meer calorieën in zitten, zoals ander vlees of iets met een roomsausje. Wat dat betreft zijn pannenkoeken weer beter. Wat je eet is misschien wat weinig maar verder best wel gezond, schijf van vijf enzo.quote:Op zaterdag 18 april 2009 23:19 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Hmm, tussendoortjes gaat niet lukken want met het lijstje zoals hij nu is, is het al heel veel eten voor mijn doen. Maar wat die vezels betreft heb je gelijk. Ik zal mijn O wel vervangen door yoghurt met muesli. Volkorenbrood/koekjes kan ik niet tegen omdat daar rogge in zit.
Dankje!
Avondeten staat al vast dus dat kan niet veranderd. Wat zou je adviseren: die pannenkoeken of de yoghurt met muesli? 1 dag minder vezel kan geen kwaad lijkt me?quote:Op zaterdag 18 april 2009 23:22 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Als het qua hoeveelheid niet meer mag worden kun je misschien wel avondeten nemen waar meer calorieën in zitten, zoals ander vlees of iets met een roomsausje. Wat dat betreft zijn pannenkoeken weer beter. Wat je eet is misschien wat weinig maar verder best wel gezond, schijf van vijf enzo.
Poeh, zoveel weet ik er ook niet van hoor.quote:Op zaterdag 18 april 2009 23:24 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Avondeten staat al vast dus dat kan niet veranderd. Wat zou je adviseren: die pannenkoeken of de yoghurt met muesli? 1 dag minder vezel kan geen kwaad lijkt me?
Haha okee, dan neem ik de pannenkoeken!quote:Op zaterdag 18 april 2009 23:27 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Poeh, zoveel weet ik er ook niet van hoor.
Ik denk het ook niet nee. Neem gewoon wat je het lekkerst vindt.Als je dan toch meer moet eten moet het ook lekker zijn...
De yoghurt met muesli als T, evt ipv de appel? Of de appel door de yoghurt met muesli?quote:Op zaterdag 18 april 2009 23:24 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Avondeten staat al vast dus dat kan niet veranderd. Wat zou je adviseren: die pannenkoeken of de yoghurt met muesli? 1 dag minder vezel kan geen kwaad lijkt me?
Dat krijg ik niet wegquote:Op zaterdag 18 april 2009 23:35 schreef Chicolate het volgende:
[..]
De yoghurt met muesli als T, evt ipv de appel? Of de appel door de yoghurt met muesli?
Je krijgt het niet weg, maar je werkt eraan, daar is nietsquote:Op zaterdag 18 april 2009 23:37 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Dat krijg ik niet wegdat is echt veel te veel. Om een illustratie te geven: ik eet nu ongeveer een jaar, met moeite, drie maaltijden per dag. En mijn lichaam herkent een hongergevoel niet: honger hebben voelt voor mij hetzelfde als misselijk zijn. En omdat ik zo weinig eet kan mijn maag dus ook weinig hebben. Ik moet het stapsgewijs opschroeven dus en daar ben ik nu mee bezig, door drie maaltijden per dag te eten.
In gewoon volkorenbrood van de bakker zit volgens mij geen rogge. Hoe kom je bij die informatie?quote:Op zaterdag 18 april 2009 23:19 schreef Muis006 het volgende:
Volkorenbrood/koekjes kan ik niet tegen omdat daar rogge in zit.
quote:Hai, ja het gaat hier prima. Zelf druk, druk, druk, dus niet zo druk met de computer.....
Allebei zijn ze naar buiten geweest. Het ging prima. Eerst hielden we natuurlijk angstvallig de deuren dicht, bang dat ze zouden ontsnappen. Nou dat was niet nodig, want ze hebben een hele dag op de buitendrempel gezeten. Toen Kawa als eerste durfde, was Cato ook wel geinteresseerd en was ook gelijk helemaal jolig. Als er bij hun een vogel overvloog, dan doken ze allebei plat op de buik en schoten ze naar binnen! Nu gaan ze het liefste s'nachts naar buiten en komt Cato in de loop van de ochtend nog eens binnen met hele verhalen en vreselijk aanhankelijk. S'avonds als ik met mijn studie bezig ben dan kan ik bijna niet in mijn boeken kijken; er moet geaaid worden!! (Cato)
Kawa is ieders vriend en ligt heerlijk met iedereen op de bank. De honden gaat prima. Die zijn wel katten en nu ook hun geur gewend en weten nu dat deze twee hier ook horen en laten ze dus met rust. De twee slopers(want dat zijn het; ze sjesen het hele huis door...) hebben wel respect voor ze, maar vooral Kawa vindt ze erg interessant!
Wil eigenlijk wel even met Basco knuffelen maar durft nog niet zo goed.
Nou jullie horen het.... De kattenhemel is geopend!!!!!!!!!!!!!!
En Cato was toch degene die eerst een beetje afstandelijk was?quote:Op zondag 19 april 2009 08:56 schreef motorbloempje het volgende:
goedemorgen!
Ga zo een motorritje makenEven ontbijten en dan *hups*, weg!
Gisteren even over de katjes gemailed en kreeg een super positieve mail terugzal zo vanaf de laptop ff plakken
![]()
[..]
Eh, daar hoef je jezelf toch niet voor te blaimenquote:Op zondag 19 april 2009 08:54 schreef SiTu het volgende:
Van mijn vriend vonden ze dat ie moest afvallen (zijn oma is volkomen tactloos). Dan voel ik me meteen een beetje schuldig, net alsof ik hem vetmest, maar ik probeer altijd slank avondeten te maken. Ik weet nooit zo goed of ik hem nou moet gaan verdedigen of er een grapje over moet maken
![]()
Dat weet ik eigenlik wel, maar voor hij mij leerde kennen was hij heel slank en sportte hij heel veel. Dus ik kan me voorstellen dat het beeld van de vetmestende vriendin een beetje bestaat.quote:Op zondag 19 april 2009 09:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Eh, daar hoef je jezelf toch niet voor te blaimenalsof jij verantwoordelijk bent voor de fysieke conditie van je eega
In een jaar??quote:Op zaterdag 18 april 2009 23:01 schreef Chicolate het volgende:
Ik denk dat ik vanavond een echte Russische vodka ga nemen. Heb de fles al koud gezet. Eerste alcohol (verwerkt in gerechten niet meegeteld) in meer dan een jaar?
Ik zit in een korte broek en een mouwloos hempje --> te koudquote:Op zondag 19 april 2009 09:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
Is 't nog zo koud buiten, Vik?. 't Ziet er heerlijk uit!
Wat fijn MoBlo, een hele opluchting lijkt me.
Ik heb gister een reep Cote d'Or gedeeld met m'n vriend en ik heb er van genoten en me niet gewogen. Ha. Ik ga even een poosje níet bij alles wat ik eet me afvragen of het wel goed is en me niet dik maakt.
Hier is het 8 graden ofzoquote:Op zondag 19 april 2009 10:13 schreef uniekhoorn het volgende:
Het is hier nog geen 10 graden Vik, ik woon 20 km van je vandaan
Jij hebt gisteren al zoveel gelopen, vind je het gek dat het vandaag wat minder gaat?quote:Op zondag 19 april 2009 10:20 schreef sigme het volgende:
Hier ook nog fris, en lopen ging slecht, dus na 45 minuten ben ik maar gaan wandelen en toen moest ik nog 5 km. Nu heb ik het koud.
Waarom niet?quote:Op zaterdag 18 april 2009 21:06 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik heb zelf net stiekum foto's met webcam gemaakt van mijzelf zonder bril en ik vind het mooi!!
Maar ik kan geen lenzen meer... dan laseren maar dat durf ik niet
2 fanfares en een blaasorkestquote:Op zondag 19 april 2009 12:53 schreef Greys het volgende:
Mogguh Neen.
Heb je de fanfare al voor Conleche besteld?
En ik heb het uiteindelijk alsnog niet genomenquote:Op zondag 19 april 2009 09:25 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
In een jaar??![]()
En ik ben al trots als het een week geleden is..
Dan hou je er ook niet heel erg van zeker?quote:Op zondag 19 april 2009 13:30 schreef Chicolate het volgende:
[..]
En ik heb het uiteindelijk alsnog niet genomen. Ik ben nooit in kroegen oid, en mn vriend drinkt ook niet, mijn ouders zo nu en dan een wijntje, cola is ook lekker ... dan is het geen kunst om niet te drinken
.
Ik vind het wel lekker, daar niet van, maar mis het niet ofzo. Lust best wijn/vodka/smirnoff/van dat blauwe spul/pina colada/bier (als de wijn op is), maar vind cola light net zo lekkerquote:Op zondag 19 april 2009 13:37 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Dan hou je er ook niet heel erg van zeker?
Ik vind het toch echt wel erg lekker om in het weekend een wijntje te drinken.
Avocado, ei, komkommer, zalm, garnalen ... etc? Die stonden bij zo'n sushirestaurant op de kaart.quote:Op zondag 19 april 2009 14:51 schreef P.F het volgende:
TVP!
Ik ga zo vegetarische sushi maken, heb zo een pakket van de AH, alleen weet ik zo 1-2-3 geen vegetarische vulling.. Weet iemand toevallig een topic?
Vrijwel alleen in sociaal verband. Alleen als ik bijvoorbeeld een keer op zaterdagavond alleen thuis ben (komt bijna nooit voor, maar toch), dan drink ik wel een glaasje wijn bij een leuke film of een goed boek ofzo.quote:Op zondag 19 april 2009 13:45 schreef neen het volgende:
Drinken jullie ook alleen? Ik doe dat niet, ik drink alleen alcohol in sociaal verband
Jij zei ooit dat je vriendje een vega was die wel garnalen atquote:
quote:Op zondag 19 april 2009 15:05 schreef P.F het volgende:
Ja maar nu vind hij garnalen toch weer zielig of zo
Ik ben er ook nog nooit geweestquote:Op zondag 19 april 2009 17:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben blij dat ik je van dienst kon zijn, Mini..
Wat een heerlijke dag.. We zijn naar de Hoornse Plas gefietst ten zuiden van Groningen. Ik was daar nog nooit geweest, maar het is er echt super. Heerlijk aan het water in het gras gelegen en daarna op een terrasje gezeten, waar het echt bloedheet was. Op de terugweg hadden we wel zin in nog een terrasje, dus toen zijn we nog in het centrum ergens gaan zitten. Wordt een dure zomer zo.
.
Er waren wel al best wat mensen, maar doordat het zo groot is vond ik het nog niet druk. Ik kan me wel voorstellen dat het er smoordruk is als het écht mooi weer is!quote:Op zondag 19 april 2009 17:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ben er ook nog nooit geweestWas het niet erg druk?
.
Ik heb de hele middag buiten zitten lezen. Resultaat: Nina Brink-gezicht. Echt, m'n hele gezicht is verkleurd, maar je ziet precies waar m'n zonnebril zatDus ik ga morgen ook maar even een paar uurtjes zonder zonnebril in de zon, want als het contrast nog groter wordt gaat het opvallen
.
Whehe...quote:Op zondag 19 april 2009 17:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ben er ook nog nooit geweestWas het niet erg druk?
.
Ik heb de hele middag buiten zitten lezen. Resultaat: Nina Brink-gezicht. Echt, m'n hele gezicht is verkleurd, maar je ziet precies waar m'n zonnebril zatDus ik ga morgen ook maar even een paar uurtjes zonder zonnebril in de zon, want als het contrast nog groter wordt gaat het opvallen
.
Ik niet.quote:Op zondag 19 april 2009 13:45 schreef neen het volgende:
Drinken jullie ook alleen? Ik doe dat niet, ik drink alleen alcohol in sociaal verband
quote:Op zondag 19 april 2009 18:20 schreef Viking84 het volgende:
Net een oosterse maaltijdsalade op. Nou ja 'op'. Heb hem maar voor de helft opgegeten. Er zaten garnalen in en die vind ik zo roze en zo griezelig... huuuuuuu.... ik heb ze wel vaker gehad, maar toen zat er nog een krokant laagje omheen, dus toen vond ik ze wel lekker.
Huuuuu. Ik kan het niet verklaren. Ik vind ze eng en durf ze niet te etenquote:
Ik vind ze ook engquote:Op zondag 19 april 2009 18:31 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Huuuuu. Ik kan het niet verklaren. Ik vind ze eng en durf ze niet te eten.
Ik doe altijd boterhamzakjes om m'n handen en dan nog sta ik te gruwelen!!quote:Op zondag 19 april 2009 18:44 schreef Ewelina het volgende:
en hij durfde de rauwe kipfilet niet aan te raken omdat hij het eng vond
Je kunt kip ook knippenquote:Op zondag 19 april 2009 18:46 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik doe altijd boterhamzakjes om m'n handen en dan nog sta ik te gruwelen!!
Kipfilet snijden, brrrrrr!!
Oh wat betreft de garnalen; vis is sowieso over het algemeen jakkie![]()
Dan moet je het nog steeds aanrakenquote:Op zondag 19 april 2009 18:49 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Je kunt kip ook knippenIs makkelijker.
Ja, maar dan is het wel sneller klaar.quote:
Ik knip kip gewoon met een normale schaar (ligt standaard in de keukenla, ik heb meer scharen). Wel even afwassen daarna.quote:Op zondag 19 april 2009 18:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
Dat is wel waarMaar of ik nou zo'n schaar wil kopen voor de 2x per jaar dat ik onverwachts geconfronteerd wordt met ongesneden kip, dat is punt 2.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |