Toen hij de pingel kreeg, deed hij van "yes, het is na 487 schwalbes gelukt om een pingel te krijgen"- een klein vuistje.quote:Op zondag 26 april 2009 19:11 schreef RayMania het volgende:
Ik las dat Suárez een bepaald gebaartje deed. Wat dan? Ik zie niets.
Nee, hij doelde op de vorige hoofdblessure van Didulica.quote:Op zondag 26 april 2009 19:09 schreef Kanariegeel het volgende:
Ja hoor, de commentator ziet nu al dat het een zware hersenschudding is
Ik heb het over de tweede penalty.quote:Op zondag 26 april 2009 19:13 schreef SCH het volgende:
[..]
Toen hij de pingel kreeg, deed hij van "yes, het is na 487 schwalbes gelukt om een pingel te krijgen"- een klein vuistje.
Hij had gewoon op hem af moeten lopen en een vraag stellenquote:Op zondag 26 april 2009 19:18 schreef vitessezuid113 het volgende:
Was dat nou een grapje ?![]()
hij weet toch wel dat Van Gaal niks wil zeggen voor de NOS.
hadden leuke live beelden kunnen wordenquote:Op zondag 26 april 2009 19:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij had gewoon op hem af moeten lopen en een vraag stellen
Ook dat niks willen zeggen is erg sneu van hem. Zelfs als hij duidelijk fout zit doet hij zo godvergeten arrogant. Onprofessioneel en gefrustreerd gedrag.quote:Op zondag 26 april 2009 19:18 schreef vitessezuid113 het volgende:
Was dat nou een grapje ?![]()
hij weet toch wel dat Van Gaal niks wil zeggen voor de NOS.
En dat is dan ook nog de baas bij de NOS. Wat een figuur.quote:
Jack en Mart zijn toch de bazen?!quote:Op zondag 26 april 2009 19:21 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
En dat is dan ook nog de baas bij de NOS. Wat een figuur.
De zijn de bazen ja, hehe.quote:
quote:Op zondag 26 april 2009 19:23 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
De zijn de bazen ja, hehe.
Vermeulen heeft de leiding, zal maar zeggen.
Jawel. Baas van de commentatoren.quote:
Maar dus niet baas van de NOS of van Studio Sport. Hij is chef voetbal.quote:
eerlijk gezegd dacht ik ook dat ze eerst FC Groningen zouden uitzenden maar toen kwam toch Vitesse.quote:Op zondag 26 april 2009 19:32 schreef Garudo het volgende:
Ik dacht dat ze op basis van de ranglijst de samenvattingen zouden laten zien?
Ik denk dat 6-1 leuker is om naar te kijken dan een 0-0quote:Op zondag 26 april 2009 19:32 schreef Garudo het volgende:
Ik dacht dat ze op basis van de ranglijst de samenvattingen zouden laten zien?
Als Chef Voetbal ben je redelijk hoog bij de NOS, zeker als dit het topic is dat over de NOS en haar voetbaluitzendingen gaat.quote:Op zondag 26 april 2009 19:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar dus niet baas van de NOS of van Studio Sport. Hij is chef voetbal.
Wat deed hij trouwens fout als commentator bij Ajax AZ?
hij heeft elke week dezelfde tekstenquote:Op zondag 26 april 2009 19:38 schreef SCH het volgende:
Waarom zijn coaches van Utrecht meestal zo vervelend en verongelijkt?
Dat ontken ik ook niet, was alleen verbaasd dat ie ineens de baas was, maar das dus niet zoquote:Op zondag 26 april 2009 19:39 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Als Chef Voetbal ben je redelijk hoog bij de NOS, zeker als dit het topic is dat over de NOS en haar voetbaluitzendingen gaat.
ja, niks opgevallen. vertelquote:Heb je de samenvatting gezien?
Een voorbeeldje. Die vrije trap van Urby en AZ maakt hands. Zegt Vermeulen dat Ajax 'weer om een penalty zeurt'. Ten eerste was het overduidelijk bestrafbaar hands, ten tweede werd die handsbal minstens vijf meter buiten de zestien gemaakt en zeurde Ajax helemaal niet om een penalty.quote:Op zondag 26 april 2009 19:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet, was alleen verbaasd dat ie ineens de baas was, maar das dus niet zo
[..]
ja, niks opgevallen. vertel
Is leuk om te zien als AZ supporter en als neutrale touschouwer.quote:Op zondag 26 april 2009 19:39 schreef Doopy-X- het volgende:![]()
Hoeveel huldigingen gaan we nou nog van dat AZ zien?
Oh weer van die ajax verongelijktheid, schei toch uit man.quote:Op zondag 26 april 2009 19:42 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Een voorbeeldje. Die vrije trap van Urby en AZ maakt hands. Zegt Vermeulen dat Ajax 'weer om een penalty zeurt'. Ten eerste was het overduidelijk bestrafbaar hands, ten tweede werd die handsbal minstens vijf meter buiten de zestien gemaakt en zeurde Ajax helemaal niet om een penalty.
Naja, heb vorige week al zat van dat gehos gezien. Leuk hoor dat ze eens in de 28 jaar een titel pakken maar om dat nou 3x te gaan vieren EN in beeld te brengenquote:Op zondag 26 april 2009 19:42 schreef tong80 het volgende:
[..]
Is leuk om te zien als AZ supporter en als neutrale touschouwer.
Als er geen aandacht aan wordt besteed is het ook niet goed
10 mei mogen ze wel 3 uur zendtijd plannen als ze dan ook nog eens beelden van het feest van AZ willen uitzenden + nog eens 9 wedstrijden.quote:Op zondag 26 april 2009 19:43 schreef GGMM het volgende:
Echt ongelooflijk mooie beelden van AZ zeg, prachtig.
Van mij mogen ze, maar ze houden die uitzending maar een uur, echt heel jammer.quote:Op zondag 26 april 2009 19:45 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
10 mei mogen ze wel 3 uur zendtijd plannen als ze dan ook nog eens beelden van het feest van AZ willen uitzenden + nog eens 9 wedstrijden.
Ik hoop op nog meer beeldenquote:Op zondag 26 april 2009 19:44 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Naja, heb vorige week al zat van dat gehos gezien. Leuk hoor dat ze eens in de 28 jaar een titel pakken maar om dat nou 3x te gaan vieren EN in beeld te brengen
Heb je ook inhoudelijk nog iets toe te voegen?quote:Op zondag 26 april 2009 19:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh weer van die ajax verongelijktheid, schei toch uit man.
Kom maar op! Joep Schreuder die weer continu voor lul staatquote:Op zondag 26 april 2009 19:46 schreef GGMM het volgende:
[..]
Van mij mogen ze, maar ze houden die uitzending maar een uur, echt heel jammer.
Dus volgende week ook 9 wedstrijden in 1 uurquote:Op zondag 26 april 2009 19:46 schreef GGMM het volgende:
[..]
Een uur is te kort idd. Bij de BBC of ARD is het anderhalf uur.quote:Op zondag 26 april 2009 19:46 schreef GGMM het volgende:
[..]
Laat hem joh, hij kan nooit objectief zijn dus een discussie met hem voeren is heel zinloos.quote:Op zondag 26 april 2009 19:46 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Heb je ook inhoudelijk nog iets toe te voegen?
Ik dacht dat je serieuze kritiek had maar het is weer van dat gezeur dat het tegen ajax is en zo. Dat gehuil, kap daar toch eens mee, het maakt veel ajaxsupporters zo zielig. Altijd dat slachtoffergedrag. Laat dat nou maar aan de spelers over.quote:Op zondag 26 april 2009 19:46 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Heb je ook inhoudelijk nog iets toe te voegen?
Dat lijkt me wel ja, ben benieuwd hoe ze dat gaan doen.quote:Op zondag 26 april 2009 19:47 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Dus volgende week ook 9 wedstrijden in 1 uur
Daar ben ik idd ook heel benieuwd naar want dat lijkt me haast onmogelijk.quote:Op zondag 26 april 2009 19:49 schreef GGMM het volgende:
Dat lijkt me wel ja, ben benieuwd hoe ze dat gaan doen.
Ja hoe verzint ie hetquote:Op zondag 26 april 2009 19:49 schreef Adelante het volgende:
Been gaat de politie bellen, want Nac steelt 3 punten in Nijmegen
Het gaat er niet om dat het Ajax is. Het gaat erom dat het volkomen subjectief is hoe die Vermeulen zich vandaag loopt te gedragen. Ik kan me ook kapot ergeren aan Jeroen Grueter, van wie ik liever al niet heb dat hij het zwemmen verslaat. Toevallig zat Vermeulen vandaag bij Ajax en niet bij fucking Bal op het Dak 3, dus als ik iets van Vermeulen vind op dit moment, vind ik dit op basis van wat Studio Sport zojuist heeft uitgezonden. Dat was Ajax - AZ. Dus doe nu niet zo dom. Als je me een beetje kent weet je dat ik helemaal niet zeur over media/publicaties die anti-Ajax zijn.quote:Op zondag 26 april 2009 19:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik dacht dat je serieuze kritiek had maar het is weer van dat gezeur dat het tegen ajax is en zo. Dat gehuil, kap daar toch eens mee, het maakt veel ajaxsupporters zo zielig. Altijd dat slachtoffergedrag. Laat dat nou maar aan de spelers over.
Maar ga maar rukken op Leo Driessen die meestal bijna gaat huilen als Ajax een tegendoelpunt krijgt.
Verslaggevers zijn altijd subjectief. Is niks mis mee.quote:Op zondag 26 april 2009 19:51 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat het Ajax is. Het gaat erom dat het volkomen subjectief is hoe die Vermeulen zich vandaag loopt te gedragen. Ik kan me ook kapot ergeren aan Jeroen Grueter, van wie ik liever al niet heb dat hij het zwemmen verslaat. Toevallig zat Vermeulen vandaag bij Ajax en niet bij fucking Bal op het Dak 3, dus als ik iets van Vermeulen vind op dit moment, vind ik dit op basis van wat Studio Sport zojuist heeft uitgezonden. Dat was Ajax - AZ. Dus doe nu niet zo dom. Als je me een beetje kent weet je dat ik helemaal niet zeur over media/publicaties die anti-Ajax zijn.
Maar ik hoor net een reden voor het gedrag van Vermeulen en als die reden binnenkort wordt bewaarheid, is meteen duidelijk waarom er is gezegd wat er werd gezegd.
been zei dat op de persconferentiequote:Op zondag 26 april 2009 19:51 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Daar ben ik idd ook heel benieuwd naar want dat lijkt me haast onmogelijk.
of je krijgt echt samenvattingen die niks zeggen. ( dus alleen de doelpunten ofzo )
[..]
Ja hoe verzint ie het
Ok, prima. Doei.quote:Op zondag 26 april 2009 19:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Verslaggevers zijn altijd subjectief. Is niks mis mee.
Vind je? Ik erger me er altijd aan dat ze zomaar oordelen over van alles. Wat hebben zij er nou verstand van? Oordeel naar wat je ziet en niet naar je mening als je daar hoog op die tribune zit en durf je fout toe te geven...quote:Op zondag 26 april 2009 19:53 schreef SCH het volgende:
[..]
Verslaggevers zijn altijd subjectief. Is niks mis mee.
Dat laatste ben ik met je eens, dat ontbreekt er nogal eens aan. En het hangt er van af hoe ze het zeggen maar ze ontkomen er vaak niet aan om iets van hun mening te geven en dat is per definitie subjectief. Als ze al zeggen: dit is sterkere fase van club X is dat al subjectief. Ik vind wel dat ze op moeten passen hoor, maar je moet ook weer geen verslag hebben zonder opinie, zonder mening, zonder opwinding.quote:Op zondag 26 april 2009 19:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vind je? Ik erger me er altijd aan dat ze zomaar oordelen over van alles. Wat hebben zij er nou verstand van? Oordeel naar wat je ziet en niet naar je mening als je daar hoog op die tribune zit en durf je fout toe te geven...
NOS zuigt inderdaad. Ook bij die 1e goal van Hofs je wist gewoon dat hij ging scoren ...quote:Op zondag 26 april 2009 19:58 schreef BliksemSchigt het volgende:
Football is home hoor jongens. Wat een tenenkrommende uitzending, met als dieptepunt Egbers-Schreuder-huldiging AZ overschakeling en items, holy fuck
.
Maar die samenvatting van Ajax - AZ ging totaal nergens over, precies hetgeen wat je krijgt met achteraf inspreken en dus beinvloedt bent door latere gebeurtenissen, meningen of uitleggen. Vermeulen zei dat Ajax geen kans had gehad tegen 11 man - wat heel misschien ook wel zou zijn geweest -, was totaal niet uit de samenvatting gebleken. Ik heb twee kansen uit de eerste helft gezien, verder wat korte stukjes van vermeende overtredingen, de penalty en drie ballen op de paal, terwijl het er notabene 4 waren!!!
Het foute aan subjectief zijn is dat je de publieke opinie beinvloedt, door dat je een vorm van gezag hebt als NOS verslaggever, SCH. En dat is fout. Je behoort objectief te zijn en geen hetzes tegen spelers te creëren of imago's breken of maken op basis van je eigen mening. Dat hoort niet bij een publieke zender die graag objectief gezien wil worden.
De samenvatting was totaal niet compleet, waaronder echt key-momenten uit de wedstrijd en daarnaast nog eens ontzettend subjectief commentaar, met duidelijke invloed van niet-live ingesproken. Verschrikkelijk slecht en ik hoop echt dat er ooit weer een andere partij komt uit de Eyeworks-hoek, die wel weten hoe het moet.
Ik hoor Driessen eigenlijk de laatste jaren alleen maar negatieve dingen over Ajax zeggenquote:Op zondag 26 april 2009 19:59 schreef Da_Sandman het volgende:
ik stoor me ook als Driessen weer eens pro Ajax zit te wauwelen.
Ja klopt daar zei die het idd , is geen grap dus die mis je ook nietquote:Op zondag 26 april 2009 19:53 schreef buddyb het volgende:
[..]
been zei dat op de persconferentie
of mis ik nu de grap
Nou, dat kwam vooral door de rare manier waarop hij de pingel nam. Niet omdat hij hem miste ofzo. Dat leg jij er dan misschien weer in. Ik heb het ook gehoord en dat hoorde ik er helemaal niet in.quote:Op zondag 26 april 2009 19:59 schreef Da_Sandman het volgende:
Het mág zo soms wel eens, maar blijkbaar hebben heel weinig van die gasten daar gevoel voor. Vanmiddag kwam Andy Houtman bijna klaar toen Suarez die pingel miste, dat kan bijna niet
Ach ja, dan laten we weer alle lelijke momenten en overtredingen weg uit de samenvattingen.quote:Op zondag 26 april 2009 19:58 schreef BliksemSchigt het volgende:
Football is home hoor jongens. Wat een tenenkrommende uitzending, met als dieptepunt Egbers-Schreuder-huldiging AZ overschakeling en items, holy fuck
.
Maar die samenvatting van Ajax - AZ ging totaal nergens over, precies hetgeen wat je krijgt met achteraf inspreken en dus beinvloedt bent door latere gebeurtenissen, meningen of uitleggen. Vermeulen zei dat Ajax geen kans had gehad tegen 11 man - wat heel misschien ook wel zou zijn geweest -, was totaal niet uit de samenvatting gebleken. Ik heb twee kansen uit de eerste helft gezien, verder wat korte stukjes van vermeende overtredingen, de penalty en drie ballen op de paal, terwijl het er notabene 4 waren!!!
Het foute aan subjectief zijn is dat je de publieke opinie beinvloedt, door dat je een vorm van gezag hebt als NOS verslaggever, SCH. En dat is fout. Je behoort objectief te zijn en geen hetzes tegen spelers te creëren of imago's breken of maken op basis van je eigen mening. Dat hoort niet bij een publieke zender die graag objectief gezien wil worden.
De samenvatting was totaal niet compleet, waaronder echt key-momenten uit de wedstrijd en daarnaast nog eens ontzettend subjectief commentaar, met duidelijke invloed van niet-live ingesproken. Verschrikkelijk slecht en ik hoop echt dat er ooit weer een andere partij komt uit de Eyeworks-hoek, die wel weten hoe het moet.
Zo geef je toch geen commentaar? Hij mag best zeggen dat het een belachelijk slechte pingel was (daar ging het indd om), alleen hij kwam er bijna klaar van. Er waren nog wel meer dingetjes.quote:Op zondag 26 april 2009 20:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Nou, dat kwam vooral door de rare manier waarop hij de pingel nam. Niet omdat hij hem miste ofzo. Dat leg jij er dan misschien weer in. Ik heb het ook gehoord en dat hoorde ik er helemaal niet in.
Dat is toch wel de bedoeling van een samenvatting, ja.quote:Op zondag 26 april 2009 20:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach ja, dan laten we weer alle lelijke momenten en overtredingen weg uit de samenvattingen.
Volgens mij hebben we een prima samenvatting van Ajax-AZ gezien hoor. Je doet net of het geheel compleet moet zijn.
Ach, dat probleem heb je altijd, bij RTL en Talpa was het ook zo vaak dat er dingen ontbraken in een samenvatting, een doelpunt ofzo.quote:Op zondag 26 april 2009 20:05 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Dat is toch wel de bedoeling van een samenvatting, ja.
Ik denk niet dat je de hele wedstrijd hebt gezien. Anders had je wel een ander standpunt ingenomen.
Hoe kan een samenvatting nou in godsnaam compleet zijn? Het zijn altijd keuzes die er gemaakt worden.quote:Op zondag 26 april 2009 20:05 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Dat is toch wel de bedoeling van een samenvatting, ja.
Ik denk niet dat je de hele wedstrijd hebt gezien. Anders had je wel een ander standpunt ingenomen.
Oh, ik vond het juist heerlijk en heel goed. Hij zat helemaal in de wedstrijd en ik leefde helemaal mee.quote:Op zondag 26 april 2009 20:04 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zo geef je toch geen commentaar? Hij mag best zeggen dat het een belachelijk slechte pingel was (daar ging het indd om), alleen hij kwam er bijna klaar van. Er waren nog wel meer dingetjes.
Een samenvatting moet zo goed mogelijk een beeld van de wedstrijd geven, maar dan in zeven tot tien minuten. Natuurlijk kun je niet alles laten zien, maar dat is nog geen reden om de beelden te omlijsten van dom geblaat.quote:Op zondag 26 april 2009 20:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe kan een samenvatting nou in godsnaam compleet zijn? Het zijn altijd keuzes die er gemaakt worden.
Het was geen dom geblaat, dat vind jij als ajacied. Ik heb niks geks gehoord. Ik vind de commentatoren van Eeredivisie Live eerlijk gezegd een stuk subjectiever en soms echt partijdig.quote:Op zondag 26 april 2009 20:12 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Een samenvatting moet zo goed mogelijk een beeld van de wedstrijd geven, maar dan in zeven tot tien minuten. Natuurlijk kun je niet alles laten zien, maar dat is nog geen reden om de beelden te omlijsten van dom geblaat.
Nou, als Vermeulen vandaag iets was.quote:Op zondag 26 april 2009 20:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Het was geen dom geblaat, dat vind jij als ajacied. Ik heb niks geks gehoord. Ik vind de commentatoren van Eeredivisie Live eerlijk gezegd een stuk subjectiever en soms echt partijdig.
Er zit een verschil tussen subjectief en partijdig zijn. Dat laatste is kwalijk.
Nou, ik vond Vermeulen dan vandaag iets tegen het partijdige aanzitten in zijn commentaar. Houtman vanmiddag was subjectief, maar niet per se tegen Ajax.quote:Op zondag 26 april 2009 20:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Het was geen dom geblaat, dat vind jij als ajacied. Ik heb niks geks gehoord. Ik vind de commentatoren van Eeredivisie Live eerlijk gezegd een stuk subjectiever en soms echt partijdig.
Er zit een verschil tussen subjectief en partijdig zijn. Dat laatste is kwalijk.
Vermeulen partijdig? ik vond hem vrij mild.quote:Op zondag 26 april 2009 20:16 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Nou, als Vermeulen vandaag iets was.![]()
Maar goed, hier gaan we toch niet samen uitkomen.
Trouwens wel te prachtig dat je alles met hoofdletter schrijft, maar 'ajacied' weer niet. Says it all.
Dan is er een halve minuut over, en kunnen ze 9 wedstrijden in een uurtje kwijtquote:Op zondag 26 april 2009 20:06 schreef Kopbal het volgende:
Het is gewoon ronduit kut: 9 wedstrijden in een klein uurtje.
Benieuwd hoe ze dat volgende week en de laatste speelronde gaan doen, dan kunnen ze namelijk niet de zaterdag- en vrijdagwedstrijden met 30 seconden afdoen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |