abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 april 2009 @ 20:49:54 #51
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68149746
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 20:31 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Treinbotsing Schiedam 1976
Was dat niet stel 2008, waarvoor later een nieuwe bak gebouwd is?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_68150061
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 20:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Was dat niet stel 2008, waarvoor later een nieuwe bak gebouwd is?
Jup.. Tenminste, volgens de website van feijenoordsemeesters wel...
  zaterdag 18 april 2009 @ 21:39:02 #53
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_68151356
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 18:19 schreef dennistd het volgende:

[..]

En we hebben een winnaar!

Je krijgt een geheel onverzorgde reis naar Enschede De Eschmarke aangeboden, om zo dit station niet meer onderaan de lijst met in- en uitstappers per dag te laten staan.
Station Geerdijk zat in 2005 nog 3 hoger, in 2006 was dit er maar meer 1.

Volledig overzicht met in- en uitstapper staat op http://www.ovwereld.nl/ke(...)s_per_station_(2006)
Die in/uitstappers, per wat is dat? Toch niet per dag?
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
  zaterdag 18 april 2009 @ 21:39:50 #54
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68151385
Per dag.
pi_68151992
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 16:13 schreef Lemjur het volgende:

[..]

Krakķw heeft digitale aanwijsborden tegenwoordig, en er gaat geen rechtstreekse trein naar Moskou vandaan
Ja klopt, eigenlijk al heel lang ik liep gewoon te slapen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68152034
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 21:39 schreef Christiaan het volgende:

[..]

Die in/uitstappers, per wat is dat? Toch niet per dag?
Wel per dag. Wat dacht je anders? Per uur? Per week?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 18 april 2009 @ 22:04:15 #57
50691 Christiaan
Futue te ipsum
pi_68152092
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wel per dag. Wat dacht je anders? Per uur? Per week?
Geen idee, vond het me alleen moeilijk voor te stellen dat er 150.000 mensen op A'dam Centraal zijn elke dag. En 2000 op Oisterwijk . Opvallend ook dat er Veenendaal - De Klomp een IC-station is, met zo weinig in/uitstappers.
Op maandag 9 november 2009 12:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Dat interesseert GroenLinks voor geen meter, ze zien je als een wandelende zak euro's waar ze handig een tap in kunnen drukken voor hun socialistische hobbies.
pi_68152235
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 22:04 schreef Christiaan het volgende:

[..]

Opvallend ook dat er Veenendaal - De Klomp een IC-station is, met zo weinig in/uitstappers.
Ze moeten wel, want op dat traject is naast de IC's geen ruimte voor een stoptrein.

Ik heb er eens mee zitten puzzelen. Als je de dienstregeling er speciaal voor aanpast kan het misschien net, maar de stoptrein moet dan wel in Wolfheze 5 minuten wachten om door de IC ingehaald te worden.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2009 22:11:44 ]
pi_68152310
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 22:09 schreef Igen het volgende:
Ze moeten wel, want op dat traject is naast de IC's geen ruimte voor een stoptrein.
En dat leidt nog weleens tot bizarre reisadviezen Veenendaal-De Klomp - Veenendaal Centrum bijvoorbeeld, kan niet anders dan via Utrecht Centraal. Dat win je te voet dus
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68152362
Neem maar de helft van de som van alle in- en uitstappers en je komt op het ruime miljoen aantal mensen dat iedere dag met de trein gaat.
pi_68152475
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 22:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En dat leidt nog weleens tot bizarre reisadviezen Veenendaal-De Klomp - Veenendaal Centrum bijvoorbeeld, kan niet anders dan via Utrecht Centraal. Dat win je te voet dus
De DB-planner is dan toch slimmer:


(Met de trein zou het E-Dellwig - Oberhausen - E-West - E-Dellwig Ost worden, reistijd 0:58)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2009 22:17:44 ]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 april 2009 @ 22:16:28 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68152487
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 22:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Ze moeten wel, want op dat traject is naast de IC's geen ruimte voor een stoptrein.

Ik heb er eens mee zitten puzzelen. Als je de dienstregeling er speciaal voor aanpast kan het misschien net, maar de stoptrein moet dan wel in Wolfheze 5 minuten wachten om door de IC ingehaald te worden.
Je zit ook met de cargo's op dat traject
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_68152634
HSL Oost erbij.
pi_68152674
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 22:16 schreef Igen het volgende:

[..]

De DB-planner is dan toch slimmer:
[ afbeelding ]

(Met de trein zou het E-Dellwig - Oberhausen - E-West - E-Dellwig Ost worden, reistijd 0:58)
Whehe ja zo moet je ook eens proberen om van Mortsel-Deurnesteenweg naar Mortsel-Liersesteenweg te komen. dat kan niet eens met de trein Lierse~ is alleen in gebruik als Deurne~ niet gebruikt kan worden door werkzaamheden

Zeebrugge-Dorp - Zeebrugge-Strand, ook zoiets. Liggen een paar honderd meter uit elkaar, net na een vork. En sja, als de een bediend wordt, dan DUS de andere niet Wat je bijvoorbeeld kan doen is vrijdagavond de laatste trein nemen uit Dorp naar bijv Brugge, en dan za ochtend de eerste naar Strand
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68152704
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 22:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je zit ook met de cargo's op dat traject
Die schaffen we af natuurlijk he. Zug-Chef heeft nu wel genoeg foto's van die lastpakken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68152751
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 22:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Ze moeten wel, want op dat traject is naast de IC's geen ruimte voor een stoptrein.

Ik heb er eens mee zitten puzzelen. Als je de dienstregeling er speciaal voor aanpast kan het misschien net, maar de stoptrein moet dan wel in Wolfheze 5 minuten wachten om door de IC ingehaald te worden.
Dat puzzelen is best lastig, heb het eens geprobeerd voor een spitstrein zutphen-hengelo, gewoon om te kijken of het mogelijk zou zijn... Maar na een kwartier had ik de moed al opgegeven (Is natuurlijk niet mogelijk, omdat de Syntus niet in Hengelo kan blijven staan..)
  zaterdag 18 april 2009 @ 22:43:08 #67
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_68153736
Tuurlijk kan syntus wel in Hengelo blijven staan.
Gewoon afrangeren naar de opstelsporen bij de werkplaats.
  zaterdag 18 april 2009 @ 23:09:14 #68
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_68154725
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 22:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Ze moeten wel, want op dat traject is naast de IC's geen ruimte voor een stoptrein.

Ik heb er eens mee zitten puzzelen. Als je de dienstregeling er speciaal voor aanpast kan het misschien net, maar de stoptrein moet dan wel in Wolfheze 5 minuten wachten om door de IC ingehaald te worden.
Wat de spitsstoptrein tot een paar jaar terug dus ook deed. Dat die trein nu naar V'daal C gaat ipv Arnhem is hier het probleem.
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 22:16 schreef Igen het volgende:

[..]

De DB-planner is dan toch slimmer:
Vraag daar maar eens een reisje van Veenendaal C naar De Klomp dan.
pi_68154791
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 23:09 schreef ReisT het volgende:

[..]

Wat de spitsstoptrein tot een paar jaar terug dus ook deed. Dat die trein nu naar V'daal C gaat ipv Arnhem is hier het probleem.
[..]

Vraag daar maar eens een reisje van Veenendaal C naar De Klomp dan.
Dat is lopend ook nog wel best een eind hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68155857
Vanmiddag in Amsterdam:


De Leeuwarden-2 (Op zaterdag rijdende ACTS containertrein Leeuwarden-Amsterdam) had vandaag last van werkzaamheden rondom Amsterdam Sloterdijk en moest daarom via de Amsterdam Westhaven rijden. Die voorziene blik had men bij ACTS in Amersfoort al, waardoor aldaar de 7108 achterop is geplaatst. Na aankomst in de Amsterdam Westhaven is de 7108 opgestart en wordt het laatste stuk naar de USA-Terminal in de Houtrakpolder afgelegd.


Omdat de machinist alleen was, werd besloten de 7108 voorop te laten zitten en niet kop te maken op het emplacement van de Houtrakpolder, maar door te rijden naar de USA terminal. Zo komt de 7108 met een nagenoeg vol beladen trein 50067 in deze prachtige havensetting voorbij. Achterop loopt vrijwel onzichtbaar de 561-4 van ACTS mee.
  zaterdag 18 april 2009 @ 23:58:12 #71
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68156103
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 22:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wel per dag. Wat dacht je anders? Per uur? Per week?
Worden de reizigers uniek geteld of word je geturfd als je meermaals op een station af- en opstapt?
  zondag 19 april 2009 @ 00:02:37 #72
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68156224
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 23:58 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Worden de reizigers uniek geteld of word je geturfd als je meermaals op een station af- en opstapt?
Ben jij OOIT geturfd? Werd dat niet eens tijd?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68156424
Mijn nieuwe collega's vinden mij nu al een treinfreak
  zondag 19 april 2009 @ 00:10:43 #74
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68156459
quote:
Op zondag 19 april 2009 00:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ben jij OOIT geturfd? Werd dat niet eens tijd?
Je hebt inderdaad soms peilers in rode jasjes rondlopen, alleen ben ik de naam van het bedrijf vergeten.
  zondag 19 april 2009 @ 00:11:24 #75
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68156481
quote:
Op zondag 19 april 2009 00:09 schreef Dichterbijer het volgende:
Mijn nieuwe collega's vinden mij nu al een treinfreak
Ik ben een algehele OV-freak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')