Verrek, nu je het zegt.quote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:29 schreef kikoooooo het volgende:
Zien jullie ook niet meer via welke client iemand iets gestuurd heeft? Ik zie nu alleen nog maar 'from web', en niet meer 'from tweetdeck' e.d.
Vond het altijd wel handig om te zien of men op kantoor was, of mobiel twitterde oid. Volgens mij is dit sinds gister zo.
Die had je van mijquote:
Lachenquote:
Nu niet meer, zal dus wel met performance te maken hebben gehad..quote:Op dinsdag 2 juni 2009 13:18 schreef JJH het volgende:
[..]
Verrek, nu je het zegt.
Zelfs mijn eigen via Tweetdeck getwitterde tweets staan als "via web" gekenmerkt.
klopt, gebeurde in het verleden veel vakerquote:Op woensdag 3 juni 2009 00:55 schreef qu63 het volgende:
[..]
Nu niet meer, zal dus wel met performance te maken hebben gehad..
bij mij doet die het weerquote:Op dinsdag 2 juni 2009 09:29 schreef kikoooooo het volgende:
Zien jullie ook niet meer via welke client iemand iets gestuurd heeft? Ik zie nu alleen nog maar 'from web', en niet meer 'from tweetdeck' e.d.
Vond het altijd wel handig om te zien of men op kantoor was, of mobiel twitterde oid. Volgens mij is dit sinds gister zo.
Het was idd een bug/probleem: http://status.twitter.com(...)d-as-coming-from-webquote:
Hmz, werkt nu weerquote:Op vrijdag 5 juni 2009 01:02 schreef qu63 het volgende:
Hmz, nou werken de replies weer niet.. Er wordt niet meer meegestuurd op wie je repleyed vanaf twitter.com..
Uhuh, gebruik hem nu al een tijdje, in het begin was hij knap waardeloos, maar nu is het een van de fijnste die er is. Mis alleen nog een paar dingen als:quote:Op woensdag 3 juni 2009 13:48 schreef Stinosss het volgende:
DestroyTwitter, wat een fijne Twitterclient zeg!
Maar Gravity rocks meer!quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:37 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Uhuh, gebruik hem nu al een tijdje, in het begin was hij knap waardeloos, maar nu is het een van de fijnste die er is. Mis alleen nog een paar dingen als:
- Zelf kunnen refreshen dmv een refresh knop.
- Het kunnen wijzigen van fonts en grootte.
- Kunnen zien welke client users gebruiken voor het posten van tweets.
Verder heeft het alles. Thema's <3.
Maar die is niet voor m'n desktop. Je hebt wel gelijk thoughquote:
Ik zit vaak genoeg achter mn laptop met mn telefoon naast me..quote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:33 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Maar die is niet voor m'n desktop. Je hebt wel gelijk though.
- Handmatig refreshen kan met CTRL-R (wel eerst even een tweet aanklikken in de betreffende kolom die je wil refreshen)quote:Op vrijdag 5 juni 2009 08:37 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
Uhuh, gebruik hem nu al een tijdje, in het begin was hij knap waardeloos, maar nu is het een van de fijnste die er is. Mis alleen nog een paar dingen als:
- Zelf kunnen refreshen dmv een refresh knop.
- Het kunnen wijzigen van fonts en grootte.
- Kunnen zien welke client users gebruiken voor het posten van tweets.
Verder heeft het alles. Thema's <3.
CTRL+R is een handige shortcut idd, maar een knopje zou ook wel handig zijn.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:46 schreef Stinosss het volgende:
[..]
- Handmatig refreshen kan met CTRL-R (wel eerst even een tweet aanklikken in de betreffende kolom die je wil refreshen)
- Grootte van fonts kun je aanpassen (zie preferences)
- Dat laatste kan inderdaad nog niet.
Ah, ik zie het. Je hebt gelijk jaquote:Op vrijdag 5 juni 2009 11:51 schreef Jo0Lz het volgende:
[..]
CTRL+R is een handige shortcut idd, maar een knopje zou ook wel handig zijn.
Bigger text is een optie, die staat al aan. Maar die past alleen de fonts van de tweets aan, niet van de tijdstippen en de naam etc.
probeer eens een spyware- en virusscannerquote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:27 schreef izzy. het volgende:
HELP!! Ik heb een probleem met Twitter... het wil namelijk niet openen! Ik krijg een vaag download popupje als ik op een twitter link klik.
Ik heb sinds gister een nieuwe laptop met windows vista home premium... weet niet of het daar aan kan liggen alhoewel twitter natuurlijk ook met vista gewoon moet kunnen werken!
Dit krijg ik te zien, als ik op een twitterlink klik:
[ afbeelding ]
Zal ik doen!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:30 schreef Misan het volgende:
[..]
probeer eens een spyware- en virusscanner
oh mijn record is denk ik binnen 5 minuten dat ik 'm na verse installatie aan internet gehangen hebquote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:47 schreef izzy. het volgende:
[..]
Zal ik doen!
Maar kan een laptop zo snel een virus oplopen terwijl er gewoon McAfee draait?
heb ik je dat nooit verteld joh?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:27 schreef Feejx het volgende:
Waarom zie ik dit topic nu pas?![]()
Waarschijnlijk omdat bijna nooit in GC kijk![]()
Probleem heb ik nu ook uit het niets...quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:27 schreef izzy. het volgende:
HELP!! Ik heb een probleem met Twitter... het wil namelijk niet openen! Ik krijg een vaag download popupje als ik op een twitter link klik.
Ik heb sinds gister een nieuwe laptop met windows vista home premium... weet niet of het daar aan kan liggen alhoewel twitter natuurlijk ook met vista gewoon moet kunnen werken!
Dit krijg ik te zien, als ik op een twitterlink klik:
[ afbeelding ]
Nope, maar inmiddels doet twitter het weer....quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:58 schreef scarefreak het volgende:
[..]
Probleem heb ik nu ook uit het niets...
Al een oplossing voor gevonden?
quote:Op maandag 15 juni 2009 08:55 schreef DennisMoore het volgende:
Pfff... ik heb een vriend van me 2 maanden geleden ofzo op twitter gewezen, hij zou het eens proberen.
En nu heeft ie na 398 updates 4.666 followers (en volgt er 2.075), dus volgens mij bevalt het 'm wel
!
Als je zelf zoveel lui volgt, dan kun je eigenlijk alleen nog maar je @replies bijhouden, je eigen timeline is na iedere F5 weer drie pagina's verder...quote:Op maandag 15 juni 2009 08:58 schreef Feejx het volgende:
Doet ie goed
Maar zoveel followers is amper te doen lijkt me
Haha inderdaad..quote:Op maandag 15 juni 2009 09:01 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Als je zelf zoveel lui volgt, dan kun je eigenlijk alleen nog maar je @replies bijhouden, je eigen timeline is na iedere F5 weer drie pagina's verder...
ik hou zelf ook voornamelijk mijn @replies bij en kijk zo nu en dan wat er de laatste 10-15 minuten getweet is waar ik mogelijk weer op reageerquote:Op maandag 15 juni 2009 08:58 schreef Feejx het volgende:
[..]
Doet ie goed
Maar zoveel followers is amper te doen lijkt me
Wat vinden jullie van bovenstaande 'handleiding' voor de beginner?quote:Twitter tips voor de beginner
Wanneer je net begint met twitter, is er natuurlijk nog niets leuks aan. Er is simpelweg niets te doen, niets te lezen. En niemand reageert op je. Om te beginnen, moet je dus even door de zure appel bijten.
Misschien ken je online al veel mensen, via de vele community websites. In dat geval kun je simpelweg je online kennissen volgen. Grote kans dat ze je terugvolgen.
Als je blanco begint, hier wat losse tips vanuit mijn ervaring:Haal dat slotje eraf! Tenzij je bekende Nederlander bent, zullen maar weinig mensen je volgen wanneer je verbergt wat je typt. Typ op twitter simpelweg geen dingen die geheim moeten blijven. Volg voldoende mensen. Twitter wordt pas leuk zodra je ca. 50-100 actieve mensen volgt. Pas dan gaat je timeline (je hoofdpagina) snel genoeg. Er is dan wat nieuws te lezen wanneer je de pagina ververst. Om te beginnen kun je wat interessante mensen vinden via www.twittergids.nl. Daarna is het handig om te kijken tegen wie deze mensen praten. Vaak zijn ook dat interessante, leuke en actieve twitteraars om te volgen. Ga niet meteen als een gek iedereen volgen. Tenminste, niet als je graag wilt dat die interessante mensen jou ook gaan volgen. Want wanneer besluit iemand om jou terug te volgen? Pas als jij ook interessant lijkt. Hoe lijk je interessant om te volgen? Zorg voor een fotootje. Typ wat informatie in je bio. Plaats liefst ook een linkje naar je website. En voordat mensen je volgen, lezen ze je laatste updates (tweets). Zorg dus dat je laatste tweets interessant zijn, niet van het niveau “ik ga nu koffie drinken”. Wat zijn interessante tweets? Da’s natuurlijk vrij subjectief en afhankelijk van wat je met twitter wilt. Wil je gevolgd worden door kennissen die het leuk vinden om te lezen dat je naar de winkel bent geweest, typ dat dan. Richtlijn is dat je datgene typt, wat je van anderen ook wilt lezen. Gebruik twitter waarvoor het bedoeld is. Steeds meer bedrijven gaan twitter gebruiken om hun nieuws het web op te slingeren. Twitter wordt dan misbruikt als mailinglist of als newsfeed. Meestal kun je daarvoor beter je e-mail en je RSS-reader gebruiken, vind ik. Het is natuurlijk een verleidelijke manier om even snel wat twitteraars te volgen. Maar dan staat je timeline vol met krantenberichtjes, persberichten en de tweets van onbereikbare beroemdheden. Dan is de lol er snel af. Dus simpel gezegd:
- Twitter is geen newsreader.
- Twitter is geen MSN.
- Twitter is geen mailinglist.Retweet af en toe iemand. Wanneer je een interessante tweet van iemand herhaalt (zet er RT voor) bereik je daarmee twee dingen. Ten eerste zien jouw volgers die leuke tweet ook. Ten tweede ziet de persoon dat zijn tweet gelezen en gewaardeerd werd. Bovendien is hij dan geneigd om ook even jouw tweets te bekijken. Pas wel op dat je niet te veel retweet. Waarschijnlijk volgen veel van jouw volgers deze interessante persoon ook. Ze hebben in dat geval de tweet al gelezen, en overdaad schaadt. Reageer op mensen. Een van de leuke dingen van twitter is de interactie. Mensen vinden het leuk om reactie te krijgen op hun tweets. Controleer regelmatig je @replies om te zien of mensen iets tegen je zeggen. En reageer dan terug, anders praten ze tegen een muur. Houd het voor anderen wel interessant en klets eventueel verder via Direct Messages (DM’s). Twitter is tenslotte geen MSN. Plaats reacties in context. Wanneer je reageert op een tweet, ga er dan vanuit dat anderen die tweet niet (meer) kennen. Een tweet als 'Ja dat vind ik ook' is vrij onzinnig voor je volgers. Sterker nog, de persoon op wie je reageert, weet vaak niet op welke tweet je reageert. Zet daarom in je tweet erbij waarop je reageert. Dus iets als 'Ja, ik vond de nieuwe X-men ook goed'. Plaats eventueel het linkje naar het oorspronkelijke nieuwbericht, filmpje, plaatje, website erbij. Vertel waarop mensen klikken. Tweet niet slechts 'Wat een mooie foto: www.tinyurl.com/cfz9efefe', want dan heeft men geen idee of de link de klik waard is. Typ liever 'Wat een mooie zonsondergang www.tinyurl.com/cfz9efefe'. Waarom zouden mensen op anonieme linkjes klikken?
Pas ook op voor de Five Demons of Twitter, veel gemaakte fouten.
1. Nooit reageren op anderen, alleen maar je eigen dingen spuien.
2. Twitter slechts gebruiken als advertentiekanaal voor je website.
3. Updates blijven herhalen, omdat je denkt dat niemand ze leest.
4. Te veel niet-boeiende info typen, koffie drinken en naar de winkel gaan.
5. Bang zijn info prijs te geven aan de boze buitenwereld.
Bovenstaande zijn natuurlijk slechts richtlijnen vanuit mijn ervaring als beginner. Het is zeker niet streng verboden om eens te typen dat je koffie zo goed smaakt. Het gaat om de balans. Vraag je gewoon bij de meeste tweets af: “Is dit voor anderen interessant om te lezen?”
Tenslotte geldt: doe wat je prettig vindt, gebruikt twitter zoals jij het wilt gebruiken. Voor sommigen wordt het dan een ‘slow chat’-medium met bekenden. Anderen zullen het gebruiken om hun online ei kwijt te kunnen. Voor weer anderen is het een manier om hun netwerk uit te breiden, of om interessante online dingen op ‘t spoor te komen.
Twitter kan in ieder geval een heel leuke en zelfs nuttige toevoeging worden op je al bestaande online aanwezigheid. Maar het gaat niet vanzelf!
Dit alles is natuurlijk geen volledige handleiding. Wanneer je wilt weten hoe je je achtergrond pimpt, wat #hashtags zijn, hoe je andere twitter-applicaties kunt gebruiken, hoe je je following en followers een beetje op orde houdt... Google is je vriend!
Ziet goed ut.quote:Op maandag 15 juni 2009 10:48 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Wat vinden jullie van bovenstaande 'handleiding' voor de beginner?
ik mis nog een beetje het verhaal dat twitter is wat je ervan maakt: slowchat, informatief medium, noem maar opquote:Op maandag 15 juni 2009 10:48 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dankquote:
Nog meer dankquote:Op maandag 15 juni 2009 10:59 schreef Misan het volgende:
ik mis nog een beetje het verhaal dat twitter is wat je ervan maakt: slowchat, informatief medium, noem maar op
Haha, handig! Had net naar iemand getweet wat RT wasquote:Op maandag 15 juni 2009 10:48 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Probeer nu de hashtags maar uit te leggen in 140 karaktersquote:Op maandag 15 juni 2009 12:14 schreef June. het volgende:
Haha, handig! Had net naar iemand getweet wat RT was
Hashtags zijn een soort labeltjes die je aan je tweet (twitterbericht) kunt hangen om aan te geven dat het over een bepaald onderwerp gaat.quote:Op maandag 15 juni 2009 18:11 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Probeer nu de hashtags maar uit te leggen in 140 karakters.
139.quote:Op maandag 15 juni 2009 18:20 schreef Misan het volgende:
[..]
Hashtags zijn een soort labeltjes die je aan je tweet (twitterbericht) kunt hangen om aan te geven dat het over een bepaald onderwerp gaat.
Je hebt niet uitgelegd hoe het met dat hekje (#) zit, En het lijkt me sterk dat dat met 1 teken luktquote:
dan gebruik je 'r nog een tweet voor ofzoquote:Op maandag 15 juni 2009 20:17 schreef JJH het volgende:
[..]
Je hebt niet uitgelegd hoe het met dat hekje (#) zit, En het lijkt me sterk dat dat met 1 teken lukt
Dat # tekentje doe je voor een woord en dan wordt dat woord geindexeerd. Je kan zo ook meedoen aan bepaalde groepen.quote:Op maandag 15 juni 2009 20:17 schreef JJH het volgende:
[..]
Je hebt niet uitgelegd hoe het met dat hekje (#) zit, En het lijkt me sterk dat dat met 1 teken lukt
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 11:16 schreef Pizzahut het volgende:
[..]
Dat # tekentje doe je voor een woord en dan wordt dat woord geindexeerd. Je kan zo ook meedoen aan bepaalde groepen.
Stel je houdt van fotografie dan kan je dit tweeten:
"Just taken a beautiful picture of a sunset #photography #photo"
Nu wordt je tweet bij de zoekwoorden photography en photo toegevoegd.
Er was een tijdje geleden een #favbeer. Werd er gevraagd wat je favo bier is bij 20 graden. Dan moest je dat tweeten met #favbeer. Bijvoorbeeld: Palm #favbeer. Dan druk je op favbeer en zie je wat iedereen getweet heeft.
Er is al een tijdje een groep bezig met de drie woorden die je zegt na de sex: #3wordsaftersex:
http://twitter.com/#search?q=3wordsaftersex
Ja, ik ook, iets belangrijks iigquote:
tweede indruk is echter ronduit ruk: Tweetdeck voor de iPhone heeft echt last van crashende ziektequote:Op woensdag 17 juni 2009 08:11 schreef Misan het volgende:
Iedereen Tweetdeck voor de iPhone al gezien? eerste indruk is prima
Correctie... hij heeft nu 5.330 volgersquote:Op maandag 15 juni 2009 08:55 schreef DennisMoore het volgende:
Pfff... ik heb een vriend van me 2 maanden geleden ofzo op twitter gewezen, hij zou het eens proberen.
En nu heeft ie na 398 updates 4.666 followers (en volgt er 2.075), dus volgens mij bevalt het 'm wel
!
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 08:47 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Correctie... hij heeft nu 5.330 volgers.
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:56 schreef DennisMoore het volgende:
[ afbeelding ]
Twitter app voor de Commodore 64.
Dikke onzinhype dat groene als je het mij vraagtquote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:28 schreef Blocko het volgende:
Die mensen hebben echt geen benul waarvoor ze zichzelf nou eigenlijk groen maken.
Heb enkele mensen maar terug tewitterd met de medeling dat de verliezer nou niet echt veel anders is dan achmedinachad.
er is ook al een grijze variantquote:Op zondag 21 juni 2009 00:29 schreef Misan het volgende:
[..]
Dikke onzinhype dat groene als je het mij vraagt
Ik heb me ook begroend, ik voel me nu een beetje de hulkinquote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:11 schreef JJH het volgende:
Al mensen groen gezien?
http://helpiranelection.com/
Steunbetuiging voor de Iraniërs na de verkiezingen.
Paul de leeuw, ilse de lange en michiel veenstra zijn inmiddels ook groen.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:11 schreef JJH het volgende:
Al mensen groen gezien?
http://helpiranelection.com/
Steunbetuiging voor de Iraniërs na de verkiezingen.
Technisch niet iig. Meerdere camera's, rechtstreeks beeld vanaf de desktop-projectie zodat dat leesbaar is, etc.quote:Op woensdag 24 juni 2009 20:06 schreef Stinosss het volgende:
Komt een beetje amateuristisch over :-p
De eerste groenen in mijn lijstje zijn al weer normaal gewordenquote:Op zondag 21 juni 2009 10:28 schreef June. het volgende:
[..]
Paul de leeuw, ilse de lange en michiel veenstra zijn inmiddels ook groen.
of een mondkapje over je icoon plaatsenquote:Op vrijdag 26 juni 2009 07:54 schreef DennisMoore het volgende:
Trending Topics
* MJ's
* Rip Mj
* RIP Michael Jackson
* Farrah Fawcett
* #iranelection
* Pop
* Thriller
* MTV
* Iran
* #michaeljackson.
Nu iedereen z'n icoontje lichtbruin maken?
Zou de Raad van Hoeders hier achter zitten?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 08:00 schreef June. het volgende:
Beetje lullig nu, twitter is daardoor erg traag en demonstranten in Iran kunnen hun nieuws niet meer makkelijk brengen.. In mijn ogen toch wel belangrijker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |